Őszintén nem értem, hol lehet a kerékpárút vége. De ha a macisajt alatt vagy fölött, akkor az így valóban az egymásnak ellentmondó jelzések kombinációja, amit ugye az FMSZ szerint tilos. Ezt önmagában be lehet jelenteni a közútkezelőnél vagy akár az útügyi hatóságnál.
Ezzel a dilettantizmus szintet lépne, a jogszabálysértő szintre.
Azt kell figyelembe venni, hogy a kerékpárút külön út, vö. KRESZ I. sz. függelék h), innentől az ott utak (értsd: a közönséges út és kerékpárút) kereszteződése.
A kerékpáros várhatóan egyenesen szeretné keresztezni a normál utat és haladni tovább a kerékpárút vonalvezetése mentén. Ha nincs kerékpáros nyom a normál út úttestjén, és a kerékpárút jól láthatóan a közönséges út mellett halad, akkor (hacsak nem később jelentősen elkanyarodik a kerékpárút és erről van helyismeret) úgy is csak ez a szabályos...
Hát ez az. Ahol nem szabad járművel kihajtani, oda ne tegyenek STOP táblát a kerékpárút végére. Az alábbi, szerintem zavaros szabály sem játszhat egyébként, mert azon a szakaszon pont merőleges a kerékpárút, nem párhuzamos.
(4) Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
Szerintem csak a záróvonal erejéig kell tolni, tehát ha nincs kinek elsőbbséget adni, akkor szabad begurulni a kereszteződésbe, ott megállni, leszállni, áttolni a záróvonalon, majd felszállni még mindig a kereszteződésben és továbbtekerni :D
Szerény véleményem szerint a közútkezelői dilettantizmus még egy szép példája.
Hát, bizony! Először azt kell tisztázni, hogy itt a kerékpáron, vagy leszállva/áttolva/ tehát gyalogosan szabad csak áthaladni. Szerintem (is) az utóbbi.
Feltételes módban értettem... Azt próbálom ugyanis logikai úton bebizonyítani, hogy sem a záróvonal, sem a keresztezett út egyéb tilalmai a kerékpárosokra ott nem érvényesek. Mert ha azok záróvonalát komolyan veszem (szerintem nem kell!), akkor az út többi sajátosságát is komolyan kellene.
Természtesen ezt elsősorban arra mondom írom, ha a záróvonalat komolyan vesszük, mint a keresztezett út jelzését ami a kerékpárosra is vonatkozna. Akkor annak az útnak az összes többi aktuális tilalma is vonatkozik/-na rájuk.
Ha nagyon szigorú akarok lenni, akkor itt átkerékpározni eleve nem is lenne szabad. Kerékpárútnak - úgy tűnik - vége van, lakott területen kívül vagyunk..., sőt odébb még egy kerékpárral behajtani tilos tábla is van. Se hosszában, se keresztben, se be-, se rákanyarodva nem kerékpározhatnál. Ha meg gyalog át kell tolni, akkor gyalogátkelőhely kellene.
Úgy látszik nemcsak a kerékpárosok nem tudják eldönteni saját magukról, hogy ők járművek, vagy gyalogosok, vagy miacsudák..., hanem a hatóság sem.
Meglehetősen veszélyes hely és nem a záróvonal miatt!
Nagyon nem! Teszem azt, ha ez a kerékpárút egy Főútvonalat keresztez, akkor 12 év alatt nem lehetne rajta átkelni (?), hiszen ez ott tilos (lenne).
Ha az olvtárs által említett módon megszüntették (volna) a Kerékpárutat, az más tészta, - de én ezt a képekből nem látom. (Ja, az autós meg vice versa nem hajthatna rá a kerékpárútra (?).)
Úgyhogy, szerintem itt mindenki foglalkozzon a saját (haladásának megfelelő) út-típussal és annak jelöléseivel. Itt az elsőbbség kérdése a kardinális, azt meg eldöntik a táblák.
Ha kötözködni akarok, akkor ha én megyek egy úton, és a kereszteződéshez érve egy vonal van keresztben, akkor az nem érdekel, mivel az számomra(!) nem záróvonal. Ha azt akarják, hogy ne menjek keresztbe, akkor tegyenek ki kötelező haladási irány táblát.
Szerintem Te akkor nem azon az úton haladsz, hanem keresztezed azt, az áthaladó kerékpárúttal. Ezért az előbbinek a jelzései rád nem lesznek érvényesek.
Az útburkolati jel utat keresztező kerékpárutat jelez. EZ, ami fals információ, de sajnos máshol is rendszeresen használják: különböző időben készült utcaképek vannak, így csak feltételezhető, hogy a kerékpárút táblával ellenkező irányban kerékpárút vége tábla van. A kerékpárútnak vége van, de átvezetjük a másik oldalra.
záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;
Ezért nem szabad tolni, csak tekerni, mert akkor nem kell átlépni. De az átugratás már nagyobb ügyességet igényel, hogy ne kelljen érinteni.:)