Keresés

Részletes keresés

Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83276
Előzmény: Mtz 550E (83272)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83275

nem jobb,sőt valamenyivel rosszabb,de volt nekem egy imt trakim anak 5volt az olajnyomása és 5000óra körül olyan csikokat nyomott a főtengelybe hogy egyböl a2.ra kelett köszörülni.Utána kivettünk azolajpumpából pár alátétet és 2bár lett neki gázon meg 0.5öt alapon,és ugy dolgozott 8évet meg ugy is adtam el

Előzmény: Mtz 550E (83274)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83274

Az igen szép olajok voltak benne! És az olajnyomása mindig jobb mint az enyém igaz? Pedig az enyém egy 96-os gép!

Előzmény: mtz1221 (83273)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83273

Leirom hogy az mtz-be menyire mindegy hogy milyen olaj van.Van nekünk egy kék 82es,eben 7-8évig a háboruk idején minden vacak volt,szó sdzerint minden a románoktool szerzett festett fáradtolaj,tökmagolaj a birtikokon leeresztett kitudja milyen kevert olajok és minezek kb 4000-5000munkaórán keresztül.a lényeg az hogy a trakiban most 14000óra körül van a gyári főtengelyel meg a H1es csapágysorral

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83272

Azt honnan lehet látni az állagán ha már cserére érett az olaj? Most amúgy agip Eni performance E3 van benne! Csak mint mondjátok az agip lefelé ível!

Előzmény: MTZ Betyár (83271)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83271

Nincs mit. Jó lesz bele ez már sokkal jobb olaj, mint a standard...

Amúgy, ha egy gyengébb olaj kerül a motorba, nem dől össze a világ, mert az Mtz motor mindenevő... legfeljebb hamarabb kell lecserélni. Az állagán már lehet látni, hogy csere érett-e egy olaj vagy sem egyébként.

Előzmény: Mtz 550E (83269)
Thorby Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83270

üdv! Ma kicseréltem a több éve álló fordulatszámmérő óra spirálját, indítás után lassan felment a mutató de ott is maradt leállítás után. Kopogtatással vissza tudtam hozni alaphelyzetbe. Mintha szorulna a belseje. Javítása cserével történik, vagy érdemes szétbontani?

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83269

Köszönöm szépen ezt a kis rövid leírást! De itt többektől hallottam már a Mol dynamic turbo diesel 15w-40-s olajat tehát valószínű hogy ilyet fogok venni!

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83268

Én tudok olyan 50-est, aminek nullára lefekszik a mutatója alapjáraton bemelegedve.

Dolgoztam vele két napot egyfolytában, 4 év állás után. Semmi baja nincs!

Az öreg szerint, amióta emlékszik ilyen.... és olajat a kutya sem cserélt vagy 10 éve rajta.

 

Na de ettől elvonatkoztatva, tökéletesen gyári értétek között van a nyomás értéke a tiédnek, mind alapjáraton, mind fordulaton!

 

Egyik Mtz-s könyvben ad meg csak szabványt az olajminőségre. API SE/CD Na ilyet már nem találsz mert azóta már újabb osztályok vannak. DE, S és a C maradt, csak a 2. betűk mentek azóta feljebb az abc-ben. Szóval ha a második betű minél hátrébb van az abc-ben annál jobb minőségű az olaj. Manapság SJ/CF meg ilyenekkel találkozni.

Vagy ACEA szabvány, E2, E4, E6, E7 Ezek dízel haszonjármű motor kategóriák.

Ezeket megtalálod a flakonok hátulján.

A viszkozitásra meg azt írja a könyv, hogy télen SAE 20, nyáron SAE 30 egyfokozatú, vagy 15W-30 többfokozatú. Most mondanám, hogy kísérletezz, de inkább ne.

Ha elolvastad Hori linkjét, akkor kiderül, hogy az első szám annál jobb, ha minél kisebb azaz akár 0W-40-es olajat is önthetnénk az Mtz-be... aminek télen az önindító hálát adna, meg az akkumulátor. Csak minél kisebb az első szám, annál drágább az olaj.

A második szám az olajakon pl. -30, -40, -50, az a meleg oldali viszkozitási indexszám.

Oltári nagy különbség nincs közöttük. 100°C-on közel egyforma a folyósságuk, viszkozitásuk. Tehát, hogy ne kelljen kidobnod 15 liter motorolajat, mert esetleg tényleg nem lenne vele rendes nyomás a csapágysor miatt, ezért egy xxW-40-es olajat vegyél bele. Pl. 15W-40-es Agipot. Tuti jó lesz bele.

 

Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!

Mert az az olaj csak API CC osztálynak felel meg, amit az Mtz-s mérnök sem enged beleönteni...!

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83267

Előzmény: Mtz 550E (83265)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83266

szóval benne van a zöldben a mutató.de akkor hol a probléma?

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83265

Hali!

De az a baj hogy nem 2-ig megy le a nyomás melegen alapjáraton hanem olyan 1.3-bar-ig! Melegen max fordulaton 2.3-2.4-körül van! Mol dynamic turbo star 20w-50-et néztem de igy hogy azt mondod hogy sűrű lesz az 50-es akkor valami más lesz!

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83264

Az előzőt neked címeztem, de az index másképp gondolta.

 

Mtz 550E 2014.02.22 10:13:50 ©

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83263

Üdv!

 

Szerintem elvileg nem kell állítgatni az újat. Mert beállítják a gyárban. De ha kínából jött, akkor semmi sem biztos.....

 

3 darab szelep van a szűrőházban.

A biztonsági szelepet 7 bárra írja a könyv,

A leeresztőszelepet 2-3 bárra

Az olajhűtő megkerülő szelepét meg 0,5-0,6 bárra kell beállítani.

 

 

Elolvastad azt az irományt amit Hori62 kolléga linkelt be a kenésről?

Ha igen, akkor ne foglalkozz már vele, hogy melegen alapjáraton 2-ig lemegy a nyomás.... Az 50-es olaj sűrű lesz majd. 30-ast ír az összes Mtz könyv nyárra.

 

Eldöntötted már milyen olajat veszel?

tripla3 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83262

Így "vakon" azt amelyiket eltakarják a bokrok...

Előzmény: Józsi73 (83260)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83261

én is elfogadnék 1-et :)

Vajon van még olyan kis fülkés amit a gyártása óta csak arra indítottak be, hogy leparkoljon a telephelyen, esetleg raktárban?

Előzmény: Józsi73 (83260)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83260

Válassz, melyik sort szeretnéd?

 Én megelégednék egy darabbal is

Előzmény: tripla3 (83259)
tripla3 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83259

Azokból a pirosakból jó lenne most 1 sor, persze az akkori áron ! (:-)))

Előzmény: Józsi73 (83258)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83258

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83257

Hali!

Amit vettél a boltba új centrifugálszűrőt azt is be kell állítani? Hogy érted ezt a beállítást? Mert nekem van egy új! Csak egyszer feltettük és azzal is el ejtette a nyomást eléggé! Milyen be állítás kell? Köszönöm!

Előzmény: Holmer (83241)
sykata Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83256

Off!

 

Az SAS az unimogokat használta "harcjárműnek" és ott sem az olaj volt a lényeg, hanem hogy lemezzel jól legyen beborítva!?

Előzmény: mérnökferi (83237)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83255

Vám kezelés alatt ált sokáig a gép, 30 e lenne ha minden igaz, de ez az új téma majd kiderül.

Előzmény: Törölt nick (83254)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83254

Nekem ameddig melóztam nem volt gondom vele.

Ha olcsó pénzért adják és nincs gond vele vállalható. Annyi ,hogy szerintem macerásabb szerelni mint a sorost. De gondolom te nem szerelgeted otthon.

Csak az a kérdés miért szedték le ?

 

Előzmény: Törölt nick (83253)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83253

Lehet lenne egy 952 es ről "új" szószerint  új levett azért kérdeztem, és hogy muzsikált vele a gép?

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83252

Ameddig nem kell szerelni addig jó :)

Én kifejezetten utáltam a köradagolót csinálni. Igaz én csak a New Holland  Td95D adagolóját javítottam meg Manitounak az adagolóját 

Jött hozzánk is mtz köradagolóval de lett róla dobva mert a pilóta szerint nem ment ... Nekünk szerelőknek meg az volt a véleményünk jól ment vele a traki. Mi is használtuk a gépet.

De ne legyen veszekedés kapott soros adagolót.

 

Előzmény: Törölt nick (83250)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83251

Nem az olajszűrő ott a ludas, át lett az nézve töviről hegyire, és jól forog is ,szűr rendesen ami azt jelenti hogy a bemeneti nyomás rendben van, megvan ott még a 6-7 bar, ez azt is feltételezi hogy szivattyú, és a nyomóág is rendben van addig. Amire gondolsz a hengerfejben a kis pipa az már ezen nincs, közvetlen jön föl a nyomás a himbatengelyhez, de ez is volt nézve, mérőóra is lett ellenőrzve. A probléma nem egyedi mint utólag kiderült, másnak is ilyen a lemezes turbós mtz, valószínű a dugattyúhűtő olajspricni okozza náluk ezt, az orosz alkotott,)) nem növelte hozzá a szivattyú teljesítményét(szerintem). De igazából még egyszer mondom csak lélektani probléma ez , a gép 12 éve üzemel hibátlanul és nem csak rendsodrózott,elejébe nekem is frusztráló volt a dolog de már megszoktam, sőt mondhatom ez a 4. mtz-m , de ez is a legjobb.

Előzmény: Holmer (83241)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83250

Jó estét!

Valakinek van valami tapasztalata a köradagolókról?

ferri72 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83249

Üdv, Igen olyankor alapjáraton szinte 1 alá esik, de nem szoktam én olyankor ketyegtetni. Amúgy nem az shd-t használtam, hanem multi agro 20w50-t.

Előzmény: Mtz 550E (83240)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83248

kaszás pecelló,igaz hogy 70e volt a javitás de 10év után kezdett el csepegni

Előzmény: gun81 (83247)
gun81 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83247

köszi

Előzmény: Józsi73 (83243)
gun81 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83246

nincs benne erő helyzet szabályzó

kösz

Előzmény: dagadtmadar (83245)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83245

ha van erő/helyzet szabályozód akkor 3/4 222 tegyél bele

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/7842/hidr_eloszto_1025_BELARUS.html
Ár (Nettó): 34 650 HUF /db 

Előzmény: gun81 (83242)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83244

Mi a szivattyúnál szívtuk meg. Kiment  tömítés alóla .

A másik esetnél meg elvolt repedve a csonk.

Volt olajnyomás de nagyon gyatra.

 

Előzmény: Holmer (83241)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83243
Előzmény: gun81 (83242)
gun81 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83242

sziasztok

regi kiskabinos 82-esbe melyik fajta hidraulika elosztó megy? meg ha valaki megtudná nézni a habi-nál mennyi az ára?

előre is kösz

Holmer Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83241

Nem az olajszűrődet kéne lecserélni? Való igaz,hogy ha a főtengely lenne kimenve és az engedné el az olajnyomást,annak dohogni kéne ám rendesen :D  

Nekem az olajszűrő volt egyszer e ludas,komplett csere és beállítás után egyből 3,5lett az olajnyomásom ,máskor meg a himbatengely kis fékcső könyökje volt teljesen lelazulva a felül a szelepdekni alatt.

Előzmény: ferri72 (83238)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83240

Akkor melegen alapjáraton szinte 1 vagy az alatt van az olajnyomása akkor talajmunkánál!

Előzmény: ferri72 (83238)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83239

Amit te is használsz az a Agip shd extra 20w-50-s?

Előzmény: ferri72 (83238)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83238

Úgy hogy melegen eléggé leesik neki ,talajmunkánál 1,5-1 bar az olajnyomása üzemi fordulaton. Na de ez a traktor így megy már idestova 12 éve és kb 8000 üó óta bontatlanul és még mindig teljes harckészültségben várja a tavaszt. Úgyhogy ne problémázz ezeken a dolgokon annyit.

Előzmény: Mtz 550E (83236)
mérnökferi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83237

Hihetetlen, hogy mennyit tudsz tanakodni ezen az olajon! Mikor az MTZ-t megtervezték szerinted milyen olaj volt?

Kék, zöld stb. sárkányokat kell venni, vagy az általam zsákutcás fejlesztésnek tartott 2-3 hengeres, turbós szg.-at, nagy literteljesítménnyel, na ott már lehet, hogy nem mindegy az olaj!

Európában kicsit amúgy is túl van misztifikálva ez a dolog! Lényeg, hogy fogyassz, vegyél, és minél drágábbat! Szerintetek Afrikában a "harcjárműnek" is használt pick-up-okba milyen gyakran, és milyen olajat cserélnek, vagy a Francia gyarmati korból származó Peuget-ba? Voltam kint, nem a levegőbe beszélek!

 

Előzmény: Mtz 550E (83232)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83236

Hogy érted hogy olajnyomás problémás mi van vele?

Előzmény: ferri72 (83235)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83235

Ne csinálj már ebből akkora problémát , én is agip 20w50 -et használok javarészt a 952-be ,ez mióta megvan olajnyomásproblémás, nyáron az vált be a legjobban, télen meg én sem sokat használom.

Előzmény: Mtz 550E (83230)
mérnökferi Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83234

A veterán traktorokra megírtam pontosan!

Előzmény: Zotyik (83201)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83233

De én e két említett márkában nem a jobb mínőségű termékeikről beszélek, mert az MTZ-sek biztos nem azt veszik hanem a legolcsóbbat, amúgy a nyáron vettünk egy 10 literes record 85w140-es hajtóműolajt , na az is elég híg volt és nem volt az a jellegzetes szaga, attól a GL4 szabványt biztos teljesíti , csak hogy rájuk van írva hogy "közepes terheléssel üzemelő egyenes fogazású hajtóművekbe" (ezalatt értem hahrdt hajtóműolajat is) na most az MTZ hajtómű nem hiszem hogy ebbe sorolható. Persze tudom hogy van e 2 márkának GL5-ös is csak nem nagyon láttam még sehol, de kíváncsi lennék rá. Még annyit kb 2hete vettem egy 10 literes agip rotra Hy 80w90-et az Mtz elejébe ,elég jó szúrós az illata, sűrűsége is jó, pedig az is csak GL4 ja és nem sokkal drágább mint a hardt vagy record.

Előzmény: cross_183 (83209)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83232

Az olajnyomásod hogy alakul ezzel az olajjal?

Előzmény: hori62 (83231)
hori62 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83231

Én ezt használom már évek óta:

 

http://www.agrar-coop.hu/index.php?modul=termek&me=002001002&te=23

 

Az ára 1000Ft alatt van literje.

Előzmény: Mtz 550E (83230)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83230

Hori 62!

Te milyen motorolajat használsz akkor? Az olajnyomásod mennyire megy le melegen alapjáraton!

 

Előzmény: hori62 (83229)
hori62 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83229

Üdv mindenkinek!

 

Én 20w-50-es olajat csak akkor tennék a traktorba, ha már nagyon kopott.

Egy jó állapotú motorba 15w-40 esnél sűrűbb nem kell.

Sőt lehet, hogy a 10w-40es még jobb lenne.

Olvassátok el ezeket: 

http://www.geree.hu/a-motor-kenese/1-a-viszkozitasrol/

 

http://www.geree.hu/a-motor-kenese/2-nyomas-kenes-nem/ 

Előzmény: Mtz 550E (83221)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83228

Ha meg esetleg nagyon hideg lenne a tél, akkor alkalmazza az általad "szabadalmaztatott" hidegindítási segédletet ( pörzsölő)

Előzmény: MTZ Betyár (83227)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83227

Télen szinte semmit sem használja és hát a telek sem a régiek már, nyugodtan vehetne egyfokozatú olajat is. Az még olcsóbban is jönne ki.

Most nézem a habinál, a 20literes Eni 50-es olajnak 1000 Ft literje. Például.

Előzmény: dagadtmadar (83225)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83226

Amit te használsz olajat az a Agip sigma multi agro 20w-50? Ezt találtam a neten!

Előzmény: dagadtmadar (83225)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83225

nem F1-es motor ez h annyira félteni kell 
attól h a mínuszokban is havonta 1x 2x beindítod attól még nem lesz baja főleg ha egy kicsit emelt fordulaton hagyod üresen járni akkor kapja a főtengely a legkevesebb terhelést kb 5-10 perc után meg úgy is megtöri annyira az olajat h oda megy ahova kell neki.
A másik ha meg szinte csak nyáron használod akkor meg jobb bele sokkal!

Előzmény: Mtz 550E (83221)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83224

Ezzel csak az a bajom, hogy 220km-re van tőlem........

Előzmény: cross_183 (83220)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83223

 A kezelési könyv ezeket ajánlja az MTZ-nek.

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83222

Vedd nyugodtan a 20W-50-es Agipot.

Ritkán használod télen, nem muszáj a 15-ös olaj és ennek nagyobb a melegoldali viszkozítása. Jó ez, vedd meg nyugodtan. Sok Mtz Agipot sosem lát....

Előzmény: Mtz 550E (83221)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83221

Most amit írtál nem tudom eldönteni hogy megvegyem-e az agip 20w-50s motorolajat! Ritkán télen is használom a gépet!

Előzmény: MTZ Betyár (83219)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83220

Benzinkúton csak üzemanyagot érdemes venni, semmi mást.

Békéscsabán a Duvet-nél 11500ft 10liter dynamic transit:

http://sboshop.hu/duvet/index.php?option=com_cportal&cat=20&view=item&lang=hu&limitstart=30

 

Előzmény: Józsi73 (83217)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83219

Üdv!

 

Kis furatok, nem az a lényeg, hanem a siklócsapágyak és a főtengelycsapok közti olajfilm... Ne ez a nem mindegy, hogy a hideg motorolaj mikor kerül közéjük indítás után. Mert ha minél sűrűbb, annál később... A motorok kopásuk 90%-t hidegindításkor szenvedik el. Mert olaj nélkül mennek.. a sűrű olaj a szűrőnél rögtön megy vissza a kerterba a biztonsági szelepen keresztül, mert nehezen szivattyúzható.

Az érem másik fele a hőterhelés. Az olaj lehetőleg ne "essen" szét, mikor szántasz és kapja a terhelést a motor rendesen. Mert akkor szintén nem lesz olaj a főtengely és a csapágy között.

 

A hígabb az biztosan több helyre eljut és jobban mossa is a koszt.

 

Mol-t én elvből nem használok.

Előzmény: Mtz 550E (83208)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83218

Én a gépet inkább nyáron használom és jobb neki a vastagabb olaj megmarad melegen is a kenése.
Nem vagyok szakértő csak itt olvasgattam és így döntöttem emellett.

Előzmény: Mtz 550E (83214)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83217

"Mert nekem is 20-üzemóra után már feketés az olaj!"

 

Olajcserekor engedd ki a fáradt olajat az olajhűtőből és a csövekből is, mert ott mindig marad annyi, hogy a friss olajat megsötétítse. Este a meleg motorból kiengeded az összes olajat, de csak másnap reggel öntsd fel az új olajjal.

 

 

"Akkor azt mondod nyugodtan megvehetem az agip sigma 20w-50-s motorolajat?"

 

Én mér negyedik éve ezt használom, nekem bevált. Az Agip olajjal nincs baj, csak ami már "eni". Néztem a benzinkúton a MOL Dynamic Transit olajat, a 4 liter majd 10000Ft belőle...........

 

 

Előzmény: Mtz 550E (83213)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83216

Üdv!

 

Lehetséges. Franc se ismeri a hátterüket...

Hogy mostanság milyen a minőségük a fene tudja. Akkor még jó volt.

És a hajtóműolajuknak megvolt a jellegzetes szaga is akkor.

Az adatlapján sok szabványnak megfelelt a teljesítmény szintje, mind a motorolajé, mind a hajtóműé.

 

Viszont ennek az EP-nek utánanéztem, ez elég baj, ha hiányzik egy hajtóműolajból....

Előzmény: ferri72 (83206)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83215

Miért olyan rossz olaj a mol standard diesel? Nekem olyan van a tz4k-ba!

Előzmény: Józsi73 (83212)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83214

Meg akkor nem az számít hogy hány éves a gép? Milyen olajat tesznek bele! Új gépekbe is tesznek szerintem ilyen 20w-50-st nem?

Előzmény: dagadtmadar (83211)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83213

Akkor azt mondod nyugodtan megvehetem az agip sigma 20w-50-s motorolajat?

Mert nekem is 20-üzemóra után már feketés az olaj!

Előzmény: dagadtmadar (83210)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83212

Üdv. mindenkinek!

 

Ugye azt szokták mondani, hogy: "kinek a pap, kinek a papné". Mindenkinek más jön be. Én a standard diesel nevű olajat max. kormánylemezt kenni használnám, de motorba soha.

Előzmény: Mtz 550E (83208)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83211

ja meg szerintem ezzel az olajjal sokkal csendesebb a motor szebben jár és szerintem van köze hozzá az olajnak bár nekem ahogy eléri a 200-at megy bele az új :D ennyit megér egy motor és meghálálja szerintem

Előzmény: dagadtmadar (83210)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83210

Üdv!
Nekem agip sigma 20w50 van benne 100 órás az olaj és még barnás, nem vékonyodik el melegen is jól dolgozik.
a 15w40-es olaj 20 óra után koromfekete volt benne és olyan volt mint a víz még hidegen is egy fos volt szerintem.

Előzmény: Mtz 550E (83208)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83209

A record régebben orlen, bp, olajokat csomagolt, de pl az 5w-30-as olajuk castrol volt.

Manapság pedig leginkább orlen-t és total-t csomagolnak, de egynémelyik olaj omv.

Az olaj jóváhagyások és a biztonsági adatlapok szerint be lehet tökéletesen azonosítani milyen olaj is lehet a kannában.

Az orlen az a lengyel MOL-nak felel meg, és nincs vele gond, jó minőség.

A nagy kérdés az, hogy tényleg az az olaj van-e kannában, hordóban, mint aminek lennie kellene a cimke alapján.

itt lehet mazsolázni: http://www.olajsziget.hu/tudastar/letoltheto-biztonsagi-adatlapok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ferri72 (83206)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83208

Hali!

Az igaz hogy vannak az Mtz-nél olyan helyek ahol kicsik a furatok és ezért jobb a vékonyabb motorolaj a motorba! Meg a koszt jobban leszedi meg tisztábban tartja a motort ez igaz? Mert van aki lebeszél a mol standard diesel 20w-40-ről!

Előzmény: MTZ Betyár (83198)
Matolcsi Zoltán Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83207

15 liter is bele megy simán ,nem gyerekjáték a motorja ,mint az mtz-é !

Előzmény: Zotyik (83201)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83206

Üdv. Ez a Hardt olyan lehet mint a Record, viszonylag névtelen gyártóktól vesz olajat aztán azt csomagolják,árulják saját márkanevükön,amúgy ahogy mondod egy 2009 vagy 10-ben alakult kiskunhalasi cég ez,, az biztos hogy nincs úgy adalékolva ez mint egy márkásabb drágább olaj, de azért a tescogazdaságostól biztos többet ér.)) Én motorba egyszer használtam ,de amit adtak 15w40-nek az kb olyan sűrű volt mint a 20w50-es agip, hajtóműolajuk a 80w-90 nagyon híg, a 85w140 az már jobb kb sűrűségre ez felel meg a márkásabb olajban a 80w90-nek, és nincs az a szúrós hajtómű olaj szaguk sem, ez gondolom az EP adalék hiánya lehet.

Előzmény: MTZ Betyár (83200)
Robi-man Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83205

én az óra felé fékcsövet tettem fel(valami személyautóét) azóta nincs rá gondom! :-)

Előzmény: Mtz 550E (83193)
Robi-man Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83204

üdv!

az egy hidroakumlátor az emelőágba van bekötve!

Előzmény: mérnökferi (83168)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83203

Igazad van, látom utánajártál az olajtémának ahogy visszaolvastalak.

Na nem víztiszta olajra kell itt gondolni, hanem szép sárgára, mint ahogy írod.

Csak azért hozakodtam elő ilyesmivel, mert fűrészbe lánckenésre vettem a vipcar-t meg hasonló olajokat.

Na azok olyanok voltak, hogy ahogy egyre többet öntöttem ki a kannából, annál sötétebb lett az olaj, aztán a kanna alján már fekete. Főleg a vipcar tescos lötty.

 

Az igazat megvallva, az Mtz motor bőven 50 éves konstrukció, ami a kenési helyeit illeti, meg az illesztéseit, anyagait, stb. Nem kényes az olajra és "igénytelen"! Ez az egyik fő dolog az, ami miatt időtálló és jó.

Egy olcsóbb olajjal is elüzemel, legfeljebb hamarabb kell cserélni.

Viszont mint írtad egy hete az benne van a pakliban, hogy lerakódik a kosz a motorban mindenhová. Ez az olcsó olaj bűne, nem lebegteti a koszt, hogy eljusson a szűrőig....

Előzmény: cross_183 (83202)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83202

Az olaj színe szaga nem mérvadó. Sokszor az alapolaj és emellett az adalékok határozza meg ezeket a tulajdonságokat. Egyébként én inkább megbízok egy kicsit szagosabb és sötétebb (borostyán színű) új olajban, mint egy szinte víztiszta olajban. Nem alapvető törvény, de ha kicsit sötétebb az olaj akkor valószínűleg több adalék van benne.

 

Előzmény: MTZ Betyár (83200)
Zotyik Creative Commons License 2014.02.20 0 0 83201

Sziasztok!

 

Tudnátok abban segíteni hogy a Jumz 65-be hány liter motorolaj kell?

Előre is köszönöm a válaszokat!

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83200

Üdv!

 

Hát nem. De, annyira nem kopott a csapágysor, hogy ne bírná a "vékony" olajat. :-))

 

Most nincs itthon a kannája, mert abba hozzák majd a frisset.

De olasz azt hiszem. Új márka volt 2010-be ára is kedvező volt. Azóta nyomja a Habi is a forgalmazását.

Majd kiderül mennyi olajsár lesz a szűrőben. Szerintem középkategória alja, ha sorolni kellene. A kannát kinyitva nem volt az a hirtelen büdös szaga, mint sok mai olcsó olajnak, látszatra sem tűnt regenerált olajnak. A kanna alján sem volt sűrűbb "valami", mint amiket láncot olajozni veszek olcsó olajaknak.

Szerintem jó az árához képest. Régen a rosszabbak is megfeleltek...

 

Váltóba öntöttem még ilyen márkát. 85W-140 GL-4.

Előzmény: Józsi73 (83199)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83199

Üdv. mindenkinek!

 

Ilyen hideg télen nem sok gond lesz az olaj sűrűségével.

 

Ez a Hardt milyen minőségű motorolaj? Mert a hidraulikába bele mertem önteni, de a motorolajhoz még nem volt bátorságom.

Előzmény: MTZ Betyár (83198)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83198

Mehet igen a 20W 50-es.

Ez "nyáribb" olaj, hidegben igen sűrű. Télen nehezen töri át az önindító...

 

Nekem az 550-esben most Hardt 15W-40-es van, 230 üó van benne. Csere lesz a szezon előtt most és Agip megy majd bele ha minden jól megy.

A 80-asban Agip Sigma Diesel turbo plus 15W-40-es van, kb 100 órás eddig.

 

Olajminőségre nem tudok mit mondani. Nem vagyok olajszakértő laboráns.

Előzmény: Mtz 550E (83197)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83197

Mtz Betyár kolega 550-sbe mehet 20w-50-s viszkozitású motorolaj? Te milyet használsz? Mol standard diesel 20w-40 szerinted? Mert az mondják az agip egyre rosszabb minőségű!

Előzmény: MTZ Betyár (83194)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83196

Akkor a meglévőt kell megcsinálni.

Előzmény: Mtz 550E (83195)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83195

Én meg a gyárinak a két végéről a csatlakozókat levágtam mert a levegőhöz akartam csövet csinálni belőle! Így sajna az már nem megy!

Előzmény: MTZ Betyár (83194)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83194

A gyáriról a roppantó gyűrűt leköszörültem, és ráhúztam az új gumicsövet. Aztán kis bilinccsel ráerősítettem.

Tömlő az van minden méretben, és kivitelben. Csak meg kell találni. :-)

Nem szivárog. "csak" 3 bár nyomást kell tartania...

Előzmény: Mtz 550E (83193)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83193

Hogy tudtál rá tenni új gumi csövet? Kaptál 6-os belső átmérőjűt? Mellette nem szivárgott ki az olaj?

Előzmény: MTZ Betyár (83191)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83192

Hali!

Ma voltam galyat tolni kifelé a gyümölcsösbe! Hazafelé jövet egész szépen ment a sebességváltás két kuplung! Valószínű hogy az olaj ennyire vastag benne! Köszi az érdeklődést!

Előzmény: ferri72 (83190)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83191

Van egy tippem, hogy a csövek azok rézből vannak és fos a a minőségük...

Én első meghúzás után ledobtam a francba egy ilyet, mert összelapult a kúpja.

Ment vissza a gyári acél cső új gumitoldattal felvértezve. Kisipari ócskaságok ezek.... pénzt nem érnek.

Előzmény: Mtz 550E (83188)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83190

Üdv. Na akkor már van sikerélményed. Mi lett a múltkor a fékező hatással 9.-ben?

Előzmény: Mtz 550E (83188)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83189

ok. köszi.Ha elakadok jelenkezek.

Előzmény: MTZ Betyár (83187)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83188

Hali!

Mai nap centrifugál szűrő olajnyomáscső csere! A elég sokat szívatott idegesített a kúp rész nem zárt rendesen állandóan könnyezett az olaj! Levegő csővel ugyan ez volt a hiba! 2-óra hossza bosszankodás volt! Az utolsó porlasztónál felül a résolajcsőnél ami hátra megy a tankhoz az is könnyezik ez is összejött hogy teljes legyen a nap!

MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83187

Indító relé az kint van a hidraulika tartályra csavarozva gyárilag.

Könnyen felismerhető, mert az önindítótól kell hozzá menni vezetéknek.

Meg van ráindítás gátló relé is. Nagy bumszli ott, az indító relé a tartója alján van.

Előzmény: moki1976 (83186)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83186

lehet rele sincs benne.Azt hol kell keresni?De nagyon sokkat segitetél.Köszi

Előzmény: MTZ Betyár (83185)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83185

Ha elakadsz, akkor kérdezz!

Nincs mit! :-)

Előzmény: moki1976 (83184)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83184

ok.megkaptam.köszi szépen!

Előzmény: MTZ Betyár (83183)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83183

Elküldtem, nézd a postaládádat. :-)

Előzmény: moki1976 (83182)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83182

moki31@freemail.hu

Előzmény: MTZ Betyár (83181)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83181

Adj egy e-mail címet, ahová elküldhetem.

Előzmény: moki1976 (83180)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83180

Remélem el.Köszi

Előzmény: MTZ Betyár (83179)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83179

Nehéz és sokáig tart elmagyarázni mit, hova kell kötni.

Ha küldök villamossági rajzot az segít, eltudsz rajta igazodni?

Előzmény: moki1976 (83178)
moki1976 Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83178

A gyújtáskapcsolon van 3 kábel két vastag meg a kék

Előzmény: MTZ Betyár (83173)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.19 0 0 83177

Egy rózsaszínűnek kellene ott lennie aminek a végén 5-ös csavarozható kábelvég van és egy vékonyabb zöld színűnek, amit 4-es csavarozható kábelvéggel van ellátva.

Milyen típusú Mtz ez és mikor évjárat?

Előzmény: moki1976 (83176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!