Nekem is más tipus került fel, és a szerelő állította, hogy ő ugyanúgy kötötte, ahogy korábban volt, tehát megfelelően az előremenőt, és a visszatérőt. Feltehetően igaza is volt, mert a házban láthatóan volt radiátorcsere korábban (gondolom, az elégtelen fűtés miatt) Ugye, ahová könnyen megy a víz, ott átnyomja a szvattyú fordítva is, de a kritikusabb helyeken szarul fűtött.
Ezen is volt a vitánk utólag, mertt a szerelő mondta, hogy ő jól kötötte be, de szerintünk erről is meg kellett volna győződnie. Nem csak kazán csere volt, hanem radiátor cserék, bővítések, megszüntetések. eleinte pénzről nem is egyezkedtünk (az átkötésről) mert én természetesnek vettem, hogy ez gariban megy, ő meg a végén közölte, hogy mennyi az annyi.
Végül elfogadta, de nem örült. Szerintem tudomásul vette, mert láttam a szomszédban dolgozni, és nem jött át a spajszerral:-)
Utána, Nektek is beállt normálisan a fűtés? Nagy nehezen elolvasta az üzeneteimet a szerelő és azt írta, ha így van akkor jövő héten majd átköti. A hangjából az jött le, hogy én vagyok a bu.. hogy szólni mertem. De én kifizettem az árat. CSak annyit vártam el hogy jó legyen. Többet nem, meg, hogy kicsit rövidebb idő alatt kiosonjon és megcserélje a két csövet.
Én is jártam így kazáncsere után. A szerelőnek úgy kellett mgmutogatni, hogy tapogassa meg a visszatérőt. Ő állította, hogy ugyanúgy kötötte, mint az előző kazán volt. A hab a tortán, hogy a kazánnal egy helységben levő legközelebbi radiátor egyedül jól volt kötve.
Elképzelhető, hogy az elmúlt 10-15 évben is így működött a régi kazánnal.
Amikor a szerelő megcserélte a vezetékeket, utána mondta, hogy ez kb. 40 ezer anyaggal, amit nem fizettünk ki, mivel mi garanciálisnak gondoltuk a javítást. Ő mondta, hogy úgy kötötte, ahogy volt, én meg mondtam, hogy erre neki kellett volna rájönni, nem nekem, laikusnak.
Nem jó szájízzel váltunk el, pedig amúgy rendes manus volt.
Csdak tanulság képpen: úgy tünik a probléma megoldódott. Mint írtam, visszavittem a panelt, kipróbálva jó volt, de:
A termosztát bekötő sorkapocs ( 5 csati pont, amiből 2-be megy a termosztát vezeték, 2 pedig át van hidalva) volt a hibás. az áthidaló vezeték csavarjai nem voltaak meghúzva, ez okozta a problémát
A paneljavító (lásd lentebb) nem kért + pénzt, gariba átnézte.
A gázkészülék szerelő, aki viszont csak azt állapította meg, hogy ez panel hibás, elkért egy 20-ast.
Ezt én kicsit sokallom, úgy, hogy nem lett jó a készülék.
Adott egy Vaillant turboTOP pro VUW HU242/2-3 gázkazán egy sima B B vill automatika hungária termosztáttal. A termosztátot le szeretném cserélni egy wi-fi - s termosztátra.
Hogyan oldható ez meg? Ki milyet javasol? Illetve mennyire bonyolult, egy ilyen jellegű átépítés, illetve termosztát bekötés?
Ezt a "termosztátot lekapcsolom" opciót ki fogom próbálni.
Egyébként azt mondod, hogy hagyjam a magas lángot és majd egyszer csak lemodulál?
Egyébként, amikor megindítom a vizet hallani egy jellegzetes kattanást - gondolom a szelep hangja -, de a víz elzárásakor nem. Illetve egy nagyon halk kis valamit lehet hallani.
Azelőtt ugyanolyan kattanó hang volt a víz elzárásakor, mint a csap megnyitásakor
Üdv Mindenkinek. Kazáncsere volt nálunk, egy Immergas Victrix 28 kombikazán lett feltéve, de nem akar melegíteni rendesen, ahogy nézem fel lett cserélve az előremenő és visszatérő osztógyűjtő. Lehet azért nem melegszik fel a ház rendesen? A régi turbós Demrad kazán egy óra alatt felmelegítette a házat. Szerelő még nem nagyon aktivizálta magát, hogy megnézze. Ha elindul a kazán akkor a visszatérő csövek melegednek hamarabb fel. Esetleg valaki veleményt tud mondani???
Szóval, amikor elzárod a vízcsapot, magas marad a láng, nem áll vissza a fűtési magasságra, ami kisebb.
Na, ilyenkor kéne a szobatermosztáttal lekapcsolni a fűtést, majd vissza. Ha ekkor jó lesz a lángmagasság akkor valmi mechanikus probléma lesz, pl. Vízköves a membrán tengelye, ezért akad.
De mondom, nem ismetem a konkrét típust, csak a junkerst általában, úgyhogy Kapocskára hallgas.
„Régebben a vízhasználat után a csap elzárásakor visszaállt a fűtési lángmagasság.”
Ha ez igaz akkor szerintem „külső” beavatkozással nem lehet javítani.
A kazánban van min. két szabályozó (HMV , fűtés) amikor szabályozót vált akkor a
gázszelep szab. tekercsére más szab. kimenet csatlakozik.
Az, hogy a korábbi szab. kimenet miért nem áll vissza pl. oda ahol volt azt nem tudom.
Lehet az elektronikai elemek „öregedése” is (kondi száradás, ellenállás megnyúlás, tirisztor ,triak
vezérlő körök, …..) , kb. hány éves a kazán?
Próbaképen lehetne azt csinálni, hogy a „teljesítményt” v. hőfokot a fűtés telj. a HMV teljesítménye alá venni, hogy akkor a lángképen lesz e változás.
Hello, a következö helyzetre kérek szépen véleményeket a t. olvasóktól. Kétezres évek elején épült 20+éves családi ház 24kWh-s nyilt égésterü kéményes falikazánnal. Akkor érvényes szabályoknak mindenben megfelelö gázterv szolgáltató pecsétjével, mindenféle nyilatkozatok kivitelezötöl, kéményesektöl, stb, minden akkori papir rendelkezésre áll. A bökkenö ott van, hogy felszerelve egy 2019-es nyilt égésterü készülék van. Ez a kazán adattábláján látszik. És tudom hogy nyilt égésterüt lakótérbe kb 2016 óta nem engednek. Viszont a mai napig lehet kapni ilyeneket, újat is.
-Tehát a készülék teljesen szakszerüen felszereltnek látszik, jól müködik, pontosan olyan müszaki paraméterekkel rendelkezik és oda/ugy van felszerelve mint amit a 20 éves dokumentáció mutat, de nyilván feketén és késöbb lett felszerelve/cserélve. A kérdésem az, hogy ezzel a késöbbiekben hogy lehet bajba kerülni, ha egyáltalán? (Cég vagy EV nincs bejelentve, igy a kéményseprök nem fognak jönni. Gázóra udvaron van.) Köszi!. Üdv.
Az elmúlt év tapasztalatából ezt nappal tudta napelemről, éjszaka pedig akkuról Durvan túl van méretezve a napelem rendszer nem véletlenül.
Így ez kb. 6kW, ami már talán elég lehet. Viszont az sem baj, ha néha úgy dönt, hogy elfogyna, mert egy körön menne a gázkazánnal, amit az inverterrel át tudok kapcsoltatni.
Így a 80 liter vizet 3db 2000W-os fűtőszállal már viszonylag gyorsabban fel tudom melegíteni. Főleg, hogy nem 20 fokról kell a vizet melegítenie.
Már csak a keringető szivattyút nem tudom, hogy mennyit szokás járatni
Akkor ez nekem nem segít. Így viszont tudnátok abban segíteni, hogy ha melegvizes tartályból keringetem a vizet, akkor ti mi alapján kapcsolnátok a keringető szivattyút? Honeywell Evohome rendszer van. Minden radiátorok van motoros fej.
A termosztát kapcsol. Azt tudom szabályozni, hogy csak akkor keringesse a vizet, ha a tartályban lévő víz hőfoka 55 és 75 fok között van, de nyilván olyankor sem kell a keringető szivattyúnak addig mennie ameddig a szobák el nem érik a kívánt hőfokot... Vagy de? Ti ezt hogy oldanátok meg? Az automatizálast azt tudom programozni és mágneskapcsolókkal/relékkel vezérelni az nem akadaly!