A DPD-t sokáig használtuk (innen van a karton ötlet), de maga a szolgáltatás elképesztően rossz. Törik és lopják a csomagok egy részét minden felelősségvállalás nélkül. Legutóbb egy 12-es kartont törtek össze Skóciában, majd úgy egy hónap késéssel visszahozták az egészet...természetesen a fuvarköltséget nem adták vissza. Volt egy törött palack a csomagban. Spóroltunk volna 15 ezer forintot ha egyszerűen kiszállítják a -1 üveggel a küldeményt. De egyszer egy Holland csomag (24 palack) tűnt el szőrén-szálán és csak vonogatták a vállukat.
A kartont a DPD-től vesszük a fuvart pedig a TNT csinálja. Külföldre nekünk 40 euróért viszi a TNT a 12-es kartont. Belföldön 2/3 ezerért a 6/12-es küldeményeket. De nekünk nagyon belsős, nagyon kedvezményes szerződésünk van a Somlói Borok Boltján keresztül.
Pfaffl Austrian Cherry Zweigelt 2018: az alsó-ausztriai borászat the.dot brand alatt futó bora, ami ha jól értem, a külföldi piacokra szánt márkájuk lenne. Gyümölcsös, jó savú cucc, egészen lágy tanninnal. Ízben/illatban érett cseresznye, szilva, ribizli, és bőr. A lecsengés hosszú, némi füstös/kovás ásványossággal. Érettségben szvsz közel jár az ideálishoz. Hibáktól mentes, a fajtát jól reprezentálja, és még izgalmas is (+ jól csúszik). 6 pont, és besztbáj (~7 € volt Billában).
Az állami posta már 5000 Ft körül visz el 1 db 80 cm hosszúságú, 1,1 kilós ágvágó ollót.
Nem igyekszem tájékozódni, de ez valószínűleg világrekord lehet, az ÁFA honi mértékéhez hasonlóan.
Idén már kétszer emeltek árat. :)
Egy előnye van a dolognak, hogy a magukat kereskedőnek nevező vicces buzik kicsiny kaliberű arcok lassanként rájönnak, hogy ennek a biznicnek, amikor egyesével rendelgetnek termékeket, mert semmi lovettájuk nincs, lassanként harangoztak.
A Vinatis nem rossz, ajánlom a "sérült címkés" részleget is böngészésre, ha magadnak vásárolsz. (Beschädigte Etikette)
Az esetek túlnyomó többségében kissé gyűrött címkéről van szó; 3 év alatt egyszer kaptam átázott címkéset (mmint valamikor átázott - feltehetőleg mellette tört palack - aztán csúnyán száradt) Emiatt harmadával, néha felével áraznak le amúgy hibátlan tételeket.
Ja, és Németországba és Ausztriába kb. havonta van ingyenes szállításos promó. (vmi minimál összegért rendelni kell, de az kb. 15 €). És igen, minden borukat Franciaországból küldik, ami kicsit furcsává teszi a különböző piacokra készült domének szükségességét, de végül is így jobban adaptálható a kínálat az adott ország borfogyasztási szokásaihoz. Vagy valami ilyesmi .:-)
Bocsi, hogy beleszólok, de korábban volt szó arról, hogy milyen sokba kerül Magyarországon a borok szállítása. Nekem most éppen úton van Franciaországból 12 palack DPD-vel 23 Euro a szállítási díj.
Namost a történet bonyolultabb. Életemben először rendeltem a Vinatis nevű cégtől. Itt az ember gyereke elsőre az angol oldalt nézi, majd átvált a németre, mert ott Euroban annyi a bor, mint a másik oldalon fontban. Namost összeállt a rendelés, a szállítási költség 23 Euro, de észreveszem, hogy Ausztriába és Németországba bizonyos összeg felett ingyen. Hoppá, átírom a szállítási címet Ausztriára a lányomék címére. Mi történik? A szállítási költség nulla, de az egyes borok picit drágábbak, ezért nem igazán van értelme. Aztán a rendelés után kiderül, hogy Francia központból jön a bor, történetesen olasz, spanyol, meg Napa Valley.
Mindenesetre a szállítás nem drága. Biztos alacsonyabb az ÁFA...
Itt mindenki dicsérte a SAP-okat, és itt mindenki hiteles arc :) Jó, vagy rossz arc, de borban hiteles :) szerintem nem vállalsz nagy kockázatot az 5 rugóval. Furmint és juhfark a legbiztosabb vétel az élményre. De te tudod.
Hmm... nos :) Ha lebontjuk a bizalom minden védőbástyáját és megegyezünk abban, hogy mindenki úgy veri át a másikat ahogy akarja akkor alapvetően szerintem a nyájas fogyasztó vállal nagyobb kockázatot, hiszen mégiscsak a szájába veszi azt amit én a palackba töltök :) Ugye mindketten tudjuk, hogy mire gondolok :D
Egy olyan somlói bor amit minden kereskedőnél elkapkodnak évjáratról évjáratra és a forgalombahozatal után egy évvel már lényegében nincsen a piacon akciózni az konkrétan elmebetegség.
Ez a bolt egyszer egy 300 palackos tételünket akciózta ugyanígy. Én mondtam a csóresznek, hogy hapsikám polci áron visszaveszem tőled a készletedet. Na akkor volt az, hogy féláron elvitte egy kamuzó faszfej.
Mondasz egy címet és én küldök neked egy karton válogatást. Ha nem ad olyan élményt amire emlékeznél a pillanat elmúltával akkor 3 ezer lesz egy palack, ha ad olyan élményt akkor 5 ezer :)
O.K., de az 5000+ Ft átlag palackárú, évi pár ezer palack kibocsátású magyar pince az már eléggé Mercedes, nem? A Gizellát vagy SAP-t 25-30%-os árengedménnyel kitolni kereskedelmi szempontból minimum röhejes.
Semmi kifogásom ellene, ha akciózzák a Csányi Pincészet vagy a LóSimon borait. Ezeknek is van közönsége, ami speciel nem én vagyok.
Ismeretlenül, első blikkre nehéz ennyit adnom a magyar borert, de a külföldit is lecsekkolom amennyire csak lehetséges. Blogok, boros oldalak, értékelések, vivino...és azután döntök.
7 és fél deci folyadekert csak akkor érdemes kiadnom 3+ ezrest ha az ad valami elmenyt is amelyre emlékszem a pillanat elmúltával is.
És a magyar borokkal már rendesen megegettem magam, írtam már róla, annak ellenére, hogy azok ajánlott borok voltak, un. legendák keze alól.
Gondoltam, hogy ezt hozod fel indokként. Azért megjegyezném, hogy annyi Mercedes nincs Magyarországon, bármennyire is szeretné az összes termelő azt gondolni termékéről.
A piacra nagy svunggal és kiemelt árakon belépőkről pedig időközben már te is megemlékeztél.
Hát én azért latom értelmét, persze én fogyasztó vagyok, nálam mást jelent az értelem.
Be szoktam tarazni tavasszal és ősszel is.
Persze nem karton számra, általaban 9 palack alatt maradok, most éppen 8 lett.
Kabocas olasz, Kovács Nimród Chardonnay, villa Mária sb pezsgő, szentesi zengő, laska, csóka.
A te boraidon is kurva sokat gondolkodtam, kábé egy ezressel olcsóbb az eredeti árnál, de végül megint nem kerültek fel a vásárló listára. Jó arc vagy és egyrészt már ezerszer megfogadtam, hogy megkostolom őket másrészt meg paradox módon a boraidert sokkal nehezebben adok ki 5 ezer Ft-t mint más ismeretlen termelők boraiert. Nem értem az okát.-;)
Talán arrol van szó, hogy magyar borert ez már nekem egy lélektani határ, illetve kb. pont a határvonal. Na ezen segíthet egy akció vagy egy hely ahol poharazzak, sajnos én meg itt a végeken sehol nem láttam, hogy poharaznak.
Piacot építeni és árszintet elérni ugyebár melós dolog, legalábbis ha eltekintünk az olyan vicces bepróbálkozásoktól, amikor a sose hallott pince kihozza az első borát Attila Ondója néven 8000 pezetáért, az ősmítoszkutatók meg ráizgulnak és megveszik mind a 785 palackot 1 hónap alatt.
No most, a normális ember megbecsüli azokat, akik vele együtt építették a piacot.
Erre megjelenik a piacon a Buzigyuri vagy a Puncipanni a legújabb webáruházzal és kitalálják az okosságot, hogy ők majd azzal előzik be a projekten évtizede munkálkodó arcokat, hogy 30%-kal olcsóbban adják a cuccost.
Én azt gondolom, hogy ne adják, hanem építsenek valaminek piacot ők is.
A furmint, juhfark és hárslevelű trióból egyértelműen a hárslevelű érik palackban a legkorábban. Sőt a hárslevelű az amelyik palackban a legkevésbé bírja. Persze ez a kevesebb is bőven több mint két év, de a furmint és a juhfark kimondottan jó állóképességűek. A 2008-as juhfark még áll mint a cövek ameddig a 2008-as hárslevelű már inkább lefelé tart.
Aki - bárkinek a finanszírozásában - extrém engedményeket ad egy magasra pozicionált márka termékeiből, szétkúrja a piacot és koptatja a márkát.
Én azt gondolom, 3-5% játék belefér az árakban, ha bármi áron a többi kereskedő alá akar menni valaki, de a 20+ százalékos akciók rombolják a piacot és a márka imidzsét.
Lehet persze árkartellről panaszkodni, de a Mercedest se adják az egyik kereskedésben 12 milláért, a másikban meg 7-ért. A minőségi termékek így működnek - ha pl. Mercedest vennék, nagyon nem szívesen látnám, ha 2 héttel később és egy várossal odébb a Hugyos Józsi megkapná féláron.
Hasonlóban utazom szerszámban - tavasszal megváltam az egyik legnagyobb kereskedőmtől ilyesmi cselekmények miatt.
Más gyakorlat, mint a tiéd. De mert nem mentek tönkre, azért működik.
Ha jól olvasom nem a termelőtől/kereskedőtől kérnek kedvezményt, hanem a saját marzsukból adnak kedvezményt. Azért sok helyen nem így szokás akciózni.
Szerintem van olyan saját történeted, amikor téged vertek át. Nem jó, de biztos tanultál belőle, gondolom/remélem ők is. Csak ezért leszólni valakit nem érdemes.
Úgy értettem, hogy jóval idősebbnek tűnik, mint bármelyik borod ebből az évjáratból.
Összehasonlítási alapom nincs, hársból csak egy palackot vettem tőled és mások hársait se kóstoltam még Somlóról, a 2013-as és 2015-ös Tornai prémiumon kívül.
Elképesztően korlátolt ostobaságnak tartom ezt a gyakorlatot. Többször próbáltam elmagyarázni nekik, hogy miért kártékonyak ezek at akciók, de nem értik meg. De ők voltak azok akikhez besétált egy arc és közölte, hogy hát ő ezeket a borokat megkapja X kereskedőnél fele ennyiért. Erre a csóresz beparázott és frankón odaadta feleannyiért neki a borokat. Aki ez után persze odament az X kereskedőhöz és előadta ugyenezt... aki viszont már elküldte a rákba ezt a gyökeret. Amikor felhívtam a kereskedőt, hogy ez így, hogy... akkor jött a mellébeszélés, hogy hát versenyhelyzet meg hát olyan meggyőző volt.