Köszi a válaszokat. Én is a lukas radiátorra tippeltem, de reménykedtem valami egyszerűbben.
Csak annyi kérdés még, hogy mi a különbség az 5e 10e 40ezer ft-os radiátorok között, minőségen kívül. Az autó már 11éves és valószínűleg nem lesz nálam még 4évnél többet.
Most írjam le: az enyém saját fejlesztés, ami alkalmazva lett még pl Örmiében is...
Járómotorra kapcsol be a DRL és a BSI ről van minden kihúzva a vezérléshez...Ez elég segítség? bár majd ha a kis gépemet is helyre raktam az új rajzokkal akkor tudok pontosan mondani csati színt és számot...jah bocs fejből nem tudok mindent....
ha a sóför oldal vizes akkor tömítés hiba,ha anyós oldal akkor radiátor likas.középső box oldala lebont és meglátod honnan jön a víz.De biztosan lesznek még válaszok.Nekem az előző volt.
Lyukas a fűtőradiátor. Club oldalán van leírás. Otthon is cserélhető, két óra max mindennel együtt. Tömítőkészlet nem biztos, hogy jó a gyári, többünknek nem volt jó motorszám alapján sem.
2004 Peugeot 307 1.6hdi kombi digit klímával, régi kasznis. Olyan felől érdeklődnék, hogy a hűtővíz tartályt ma feltöltöm a max jelzésig és 2 nap múlva már a minimumon van a folyadék mennyisége. Az olajban nem találtam vízre utaló nyomokat, alatta sincs víz, a motor térbrn sem találtam a csatlakozásoknál folyást (a tűzfalon lévő átmenetet nem tudtam megvizsgálni ami a radiátorhoz megy) de viszont az ANYÓS ülés előtti szőnyeg alatt vizes nedves. MI vagy hol lehet a probléma?
Igaz, hogy az év vége felé már 12 éves lesz a 206-os, de sajnáltam volna kitenni a közelgő (és később kiderült, hogy meg is érkező) jégnek! :)
Egyébként csillag garázsa van szegénynek. De ha nagyon nagy a baj (jég és -25 esetén volt már rá példa), akkor összehúzzák magukat a "többiek" és befér a garázsba, de minden nap ezt nem lehet megtenni.
Szívemből szóltál:)Ráadásul meg olybá változott a világ, hogy bármennyire is vigyázol a használati eszközökre, sajna az irányított elavulás úgyis odaver. Oké, volt olyan netbook, amire a gyerek borította a tejet, és emiatt lett kuka, tény, hogy nem tudnak úgy vigyázni a dolgaikra, mint én/mi, de azt is tudomásul kell venni, hogy garancia lejárta után a legtöbb termék tönkre megy, bármennyire is fényesítgetjük, óvjuk. A nagypapa kajája meg szerintem másnap és harmad is ízletes volt, a mai kajából nem enne 3 napig, a kenyeret is (tisztelet a ritka házi sütésű kovászos paraszt kenyérnek) úgy bacarintaná a kukába a nagymamával együtt aki elé tette, mint a huzat:) Más világ ez már:) és sajnos a gyerekeink csak nyomokban hordozzák a "vigyázz rá" szem előtt tartását, mert ők is látják, hogy pár év és minden kuka. Nekünk még a TV, hűtő, mosógép, centrifuga (jó szó:)) stb. fél életen át kitartott - mármint a nagyszüleinknek, szüleinknek. Egy szó, mint száz, én is kotrizok az autóval tető alá, ha fentről pereg a jégkocka és legszívesebben a nejemet, gyerekemet is felhasaltatnám a tetejére, ha útközben ér az áldás:) Uff!
Teljesen egyetértek. Szerintem ez a fajta viselkedés a nagyszüleintől jön. Akikk éltek a háború ideje alatt. Akkor nagy volt a nélkülözés, meg kellett becsülni mindent. Öregapám mindig csak az előző napi kenyeret ette, kínosan ügyelve, hogy az utolsó darabig elfogyjon. Fiss kenyeret talán életében nem evett :) Élelmiszert semmilyen címszó alatt nem dobott ki. Ezt a fajta hozzáállást próbálta belénk, unokákba is belenevelni. Szerintem sikerrel, és én ezért (most már) hálás vagyok neki. Megtanultuk becsülni a megszerzett értéket, vigyázni rá, nem pedig felelőtlenül eldobni, tönkretenni. Persze a mai fiatalok szemével ez sokszor nevetségesnek tűnhet. És megmondom őszintén, egy kicsit én is engedtem az öregapám elveiből :) Be kellett látnom, hogy egy halom dolog, használati eszköz, stb. van ÉRTEM, és nem én őérte. Természetesen vigyázok az értékeimre, megbecsülöm azt amiért megdolgoztam. DE! Autó ülésére nem húzok üléshuzatot, és a telefonomat nem bújtatom mindenféle ocsmány szilikon és egyéb tokokba. Mindkettő dolgon sok mérnök dolgozott azért, hogy úgy nézzen ki, ahogy. Én pedig élvezni akarom az eredeti üléskárpitot és örömmel veszem mindig a kezembe a telefonom úgy, ahogy azt megálmodták.
Gáz, hogy még mindig ott tartunk, hogy fosunk a kocsi miatt az elemi károktól, pedig nem is hűdejó autóról van szó. Nem normális dolog ez... Hajlamos az ember állat gyalog küldeni a gyerekét is iskolába, hogy a kocsit ne kelljen elővenni.... A golyó túlsó oldalán a kocsi mit sem számít, az a normális. Más oldalon meg megyényi területen élnek millióan víz, kaja nélkül... Szóval nem panaszkodom, csak az eszembe jutott, hogy mekkora maha vagyok én is. A 8 éves autóm szinte makulátlan. Pedig csak egy autó és hányszor letosztam a gyerekeimet, hogy szálljanak be-, ki, mit ne csináljanak. Mondjuk a lakásból sem csinálunk disznóólat, de a kocsi óvása tényleg ciki:-) Na persze ilyen bérek mellett nem csoda. Polemizálás vége.
Az előbb lemaradt, de csak, hogy világos legyen: Can-rendszert annak kapcsán kérdezem, hogy szeretnék vonóhorgot a kocsira, és aki felrakná, az azt mondta, hogy ha CAN-BUS-os az autó, akkor kell hozzá vezérlő is pluszban.
Nagy szentségelés közepette, de sikerült kicserélnem az első ablaktörlő mechanikát. :) Igaz, a "fél motorteret" szét kellett bontani miatta.
Most viszont az van, hogy csak automata törlés, és a leggyorsabb pozícióban töröl az ablaktörlő. Jól gondolom, hogy szedhetem le megint, és cserélhetem át a villanymotort vezérlőstől arra ami fent volt idáig...?
Még egy kérdés, a 2003-as évjáratok Can vagy Van-bus rendszerűek? (tudom, volt már róla szó itt, de mindig összekeverem, melyik melyik. :) )
A kérdés eléggé furán hangzik, de véletlenül nincs valakinek egy olyan Peugeot 308-asa, ahol a fedélzeti már a km órában van (a km óra közepén írja ki a fogyasztási adatokat), és hajlandó lenne beáldozni a gépet egy próbára, hogy esetleg kommunikálna e a 308 fedélzetije a 307 klíma kompjúterével?!? :)
Új projekten töröm az agyam!!! :D
Zolisys inkább ne mondj erre semmit! Ismerem már a gondolataidat! :D