Köszönjük a kérdést, élünk, virulunk, továbbra is az egyik legnagyobb taglétszámú (hegyi)bringás egyesület vagyunk.
Ez a platform nem jött be, mint kommunikációs felület, saját facebook oldalunk, honlapunk is van, de leginkább levelezőlistán tartjuk egymással a kapcsolatot.
Requiescat in pace, övezze emlékét kegyelet... Munkás élet után kíméletes vég - legyen ez osztályrésze ez akármelyikünk biciklijének, ha már meg kell lenni.
A Tisza-tóhoz indultam. Galyatetőn át akartam tekerni, de Fót után elkezdett alattam imbolyogni a bringa. A kép alapján szerencse, hogy nem valamelyik rázósabb mátrai kanyarban.
Próbáltam stoppolni, hogy legalább Újpestig bejussak, de nem volt szerencsém. A Régi Fóti úton 14 - 16-tal becsorogtam. Nem is gondoltam, hogy az végig, lazán lejt. Az út is elég sima volt, de így is félelmetes volt lenéznem a hátsó tengely felé, mert ritmusosan nyiladozott úgy 2 mm-nyire. Féltem, hogy eltörik a túloldal is, de kibírta.
Most kereshetek új vázat. Ennek a réginek majdnem öt éve vagyok gazdája és előttem még ketten nyúzták. Igazán jól bírta.
Betolni még csak lehet viszonylag könnyen, meg előre rögzíteni a jobb oldali kónuszt, de nekem a kipucolás lenne nehéz a racsni belső csövén keresztül. Ezért gondoltam, hogy valami sebészeti tamponnal meg érfogóval operálhattál. :)
sok éve már nincs ez a móka, de tényleg nem vettem le a racsnit emiatt sosem. nem emlékszem a részletekre, de szépen kipucol, bezsíroz, és a zsírba beültetgeti a golyókat. aztán bele a tengely kónuszostól. vagy betettem a tengelyt és beszórtam a golyókat, utánna a kónusz. kezdek szenilis lenni, mert tényleg nem emlékszem.
Gondolom, ilyesmi. De ha már évek óta nem volt lecsavarva, akkor ajánlok egy méteres erőkart hozzá. Legalább is nekem csak egy böhöm nagy kulccsal szokott sikerülni. Próbáltam satuval, de majdnem letörtem az asztalról. :)
Ja mellesleg ez egy 2002-ben újan vásárolt Gepida gyári tengelye volt... akkor még a minőség szó jelentett valamit. :) De már értem miért állt ferdén egy ideje a hátsó kerék... egyik fékpofához mindig tök közel volt a kerék, be kellett ahhoz tennem még vagy 2 alátétet... valószínű akkor ferde volt a tengely.
Köszi a segítséget, megvettem a tengelyt és a csapágygolyókat, valóban még egy ezres sem volt. :)
A racsnit milyen célszerszámmal tudom leszedni, linkelne valaki egy képet? Pl monoblokk kiszedő célszerszámom van, meg pedállehúzóm is, úgyhogy haladok-haladok... :D