Keresés

Részletes keresés

vino-et-veritas Creative Commons License 2021.07.18 0 0 40549

OFF

Ráadásul fekete?

Át is ment előtte?

Előzmény: Tastam (40546)
Vendégsín Creative Commons License 2021.07.17 -2 4 40548

...összbenyomásra a Heljan szebb.

 

Szebb lehet, de nohabból szép nincs.

Előzmény: nohab (40545)
M62-162 Creative Commons License 2021.07.17 0 0 40547

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Tastam Creative Commons License 2021.07.17 0 7 40546

 Manapság egy Nohab már a kutyát (pardon, a cicát) sem érdekli.

:-)

nohab Creative Commons License 2021.07.17 0 0 40545

A kérdés nem egyszerű, az NMJ kb. 20 évvel frissebb kiadás, de összbenyomásra a Heljan szebb. Viszont az NMJ csinált M61 kasznit, a Heljan anno még nem. Legjobb talán egy átalakított Heljan, gyáriban az M61 részletei miatt az NMJ jobb.

Előzmény: M62-162 (40543)
smnks Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 40544

Szerintem ezt a kérdésedet inkább itt tedd fel! Talán ott előbb kapsz választ...

 

U.i: A mínuszt nem én nyomtam.

Előzmény: M62-162 (40543)
M62-162 Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 40543

Szervusztok! 
H0-ás MÁV-os Nohab vásárlása előtt vagyok!

Ti melyik gépet ajánlanátok: az NMJ mozdonyát vagy a Heljan-ét?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm!

Üdvözlettel:

Jóri Zsombor

vino-et-veritas Creative Commons License 2021.06.04 0 4 40542

OFF

A "retroétlapokról" - sok más mellett - egy nagy Utasellátó klasszikus maradt le, a fõtt debreceni....

Előzmény: martinaxe7 (40541)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 40541
Előzmény: JHSZ TTL (40521)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40540

Igen, a 300mm-kisebb hosszról tudtam, másképpen nem fért el Marienborgban, a főműhely tolópadján. Mivel a tengelytávok és forgócsap-távolságok azonosak, ezért ezt nem tartom túl lényeges eltérésnek.

Említetted a soros-párhuzamos átkapcsolást: ez a megoldás lényeges eltérés, és nagyobb feszültségű motorokat feltételez. Annak idején úgy tudtam, hogy egy tz-oldalas füzet volt kiadva a motorok egyenként selejtezéséhez (hogy akár 800 kilométerről haza tudjon menni)

Az egész kérdéscsoport a típus-ismereti oktatás kapcsán aktuális: ez a megoldás lényegesen megkülönbözteti a nálunk üzemeltetett 6 motoros gépektől.

Előzmény: gxy_gfx (40539)
gxy_gfx Creative Commons License 2021.06.02 0 2 40539

Másrészt: lehet, hogy ismereteim hiányosak, de szerintem a norvég vasút Di3 sorozatba tartozó járművek (602-től 635-ig, a 641-642-643 erősen különbözöket nem tekintve) és a magyar M61 sorozat között - legalábbis gyártásuk idején - alig-alig volt eltérés - mechanikai-gépezeti  és elektromos szempontból is.

 

Volt azért néhány eltérés:

 

A ex-prototípus példányok (602, 622, 623, Di3b) kivételével a sorozatban gyártott Di3-ak 300 mm-rel rövidebbek (kintiek elbeszélései alapján a Marienborg-i műhely helyi adottságai miatt). Ez kívülről a vezetőállás-ajtók és a géptér oldalrácsai közti belemezelt sáv eltérő szélességéből is látható. A forgócsaptávok és a tengelytávok viszont ugyanazok, mint az M61-nél, ezért pl. az M61-re tervezett pályakotróból vissza is kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen...

 

A Di3a sorozat villamosan inkább a belga AFB és hattengelyes BN gépekre hasonlít: nem D47 van benne, hanem D19/D29, és más a vontatómotorok csoportkapcsolása. Az M61-gyel ellentétben a soros–párhuzamos váltás után az összes vontatómotor párhuzamosan van, ezért oldhatták meg (igaz, utólag) a Di3-aknál, hogy egyenként lehessen TC-t selejtezni. A  D47-nél keskenyebb is a D19/D29 (az EMD ezt a típust ajánlotta méteres, ill. keskeny nyomközű mozdonyokba és a tengelyterhelés csökkentésére).

 

A Di3-aknál egységesen pneumatikus működtetésű a reverser, emellett az NSB még akkor is kitartott, amikor más új építésű NOHAB-okban már rég nem ezt használták (ahogy az M61-ben sem)

Előzmény: kihúzóvágány (40537)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40538

Bocsánat, javítom: Di3.602-Di3.633 közötti norvég mozdonyokról van szó.

Előzmény: kihúzóvágány (40537)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 1 40537

Félreérthető volt a többesszám (limlomok) használata, mivel jelenleg csak két vizsgázott és egy vizsgára esélyes jármű van, a még szóbajöhető járművekről folyt a polémia, de azok még messze vannak az érvényes pályaszám igénylésétől és kiadásától.

Ha csak a vizsgára most esélyes járműre gondolt az olvtárs, az egy jármű, és a norvég vasút beszerzése volt.

 

Másrészt: lehet, hogy ismereteim hiányosak, de szerintem a norvég vasút Di3 sorozatba tartozó járművek (602-től 635-ig, a 641-642-643 erősen különbözöket nem tekintve) és a magyar M61 sorozat között - legalábbis gyártásuk idején - alig-alig volt eltérés - mechanikai-gépezeti  és elektromos szempontból is.

Előzmény: zut2020 (40536)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40536

Elsőre én is néztem, de szerintem a 618 629-re mondta, arról volt szó itt pár hsz-el korábban.

Előzmény: kihúzóvágány (40535)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 1 40535

A definiciód szerinti "20 feletti limlomok" a 459.021 és 459.022, mindkettő négy motoros, ezekben van szerintem az "eltérő villamos berendezés".

Más mozdony még tudtommal nem kapot 618-as számot, illetve egy van, amit ilyen megelőlegezett számmal akarnak vizsgáztatni.

És még mindig nem tudom, melyik volt az a kettő, amit 618-asként selejteztek?

Előzmény: Vendégsín (40533)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40534

???

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40533

Persze.

Azért lett 618-as sorozat. Kettőt mindjárt selejteztek. Mintha V 63 lenne...

Előzmény: kihúzóvágány (40532)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40532

Szükségszerűen más a villamos berendezés, mert csak 4 motoros .

Előzmény: Vendégsín (40531)
Vendégsín Creative Commons License 2021.06.01 -1 1 40531

És újabb másforma villamos berendezésű található a 20 feletti limlomok sorában, agyrém a "sorozat" típusoktatása...

Előzmény: Vendégsín (40528)
riezaK Creative Commons License 2021.05.31 0 2 40530

A 23. passzol a 623 nak, az a gép a története miatt megérdemli, ezt meg sztem kár lett volna 24 nek atszamozni 29 ről. 

 

Nincs a két zöld között újabb Nohab egyelőre, ha erre irányult a kérdés. De nem lehetetlen hogy majd lesz :) 

 

 

Előzmény: vino-et-veritas (40527)
bahnofficial Creative Commons License 2021.05.31 0 3 40529

618 017 MÁV PMLI Techn. Közp. (KFV), nem az FKG Kft.-é.

Előzmény: riezaK (40526)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.30 -1 14 40528

Majd kiásnak a Keleti alól hatot, és nem lesz lukas a sor... ...mondtam, hogy szaporodnak, mint a márványpoloskák. :-)

Előzmény: vino-et-veritas (40527)
vino-et-veritas Creative Commons License 2021.05.30 -1 1 40527

Na, pont emiatt is kérdeztem, mert eddig a behozott gépeknél is igyekeztek követni a sorrendet (459 021,022), de a "zöldnek" 629 a vége (023 lenne logikusabb vagy, ha lesz 623-as, akkor esetleg 024)...

 

OK, hogy áthozták az eredeti számozást (629), de talán lehetett volna követni a fenti "magyaros" sort... 

Előzmény: riezaK (40526)
riezaK Creative Commons License 2021.05.30 -1 1 40526

Nincsenek nagy titkok.

 

van a 618 001 006 019 020 Mávnosztalgiarailtoursakármitökömtudjaéppmi 

 

van a 618 017 MÁV FKG

 

Van a 618 010 és a felujitás alatt álló 002, valamint a Demonstrátor Di3.623, meg a belga donormozdony az alapitványnál

 

van a 459 021,022 a Kárpát Vasútnál

 

és van ő a zöld a Di3.629 most már 618 629 a Komplex Rail-nél. 

 

Meg a 4-es orra kiállitva Tapolcán. 

Előzmény: vino-et-veritas (40525)
vino-et-veritas Creative Commons License 2021.05.30 0 1 40525

Lehet, hogy "láma" kérdés.

 

Az "újakkal" együtt van valahol egy teljes lista az "aktuális" pályaszámokkal?

 

Üdv, Vino

 

 

Előzmény: Vendégsín (40524)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.30 -1 8 40524

Szaporodnak, mint a márványpoloskák...

Előzmény: riezaK (40522)
cliftony77 Creative Commons License 2021.05.30 0 2 40523

Csodaszép.

Előzmény: riezaK (40522)
riezaK Creative Commons License 2021.05.30 -2 5 40522

 

Hát akkor légy üdvözölve :)  Csodálatos lett :) 

 

 

JHSZ TTL Creative Commons License 2021.05.23 -1 2 40521

2021. Június 18-án a dízelkorszakot Nohab mozdonnyal búcsúztatják! A 19708-as kék hullám sebesvonattal Székesfehérvár- Balatonfüred között (indul 19.05). De előtte június 5-6, ill, 12-13-án egy-egy pár katicát is Budapest-Balatonfüred között nohab visz hozzá illő kék bhv kocsikkal.(indul: Bp. 8.30, 14.30; B.Füredről 11.11, 17.11)

martinaxe7 Creative Commons License 2021.05.09 0 0 40520

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!