Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20268

A durvább vasútbarátok vissza is állítják, mire a vjv odaér. :)

Előzmény: bama (20267)
bama Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20267

Én húztam egyszer, amikor csak vésznyitóval nyílt a piroscsíkos ajtaja, és mire az utasok vége odakeveredett a leszálláshoz már elindult a vonat. Leszálltam, aztán megvártam a jv-t, mutattam neki, hogy itt és én húztam, mondta, hogy minden ok, visszaállította, vonat elindult rendesen.

Előzmény: Törölt nick (20266)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20266

Azt írják, hogy indokolatlan használata büntetéssel jár, ezért sokan félnek tőle és akkor se merik meghúzni ha már esik szét a vonat kocsija.

 

A németországi ICE baleset biztos megvan, mikor egy karnyi hosszú acél köszönt be a padlólemezen keresztül a folyosóra észre is vette egy utas, de vészféket nem mert húzni inkább a kallernek szólt, és hát mire megtalálta a kallert, mire odament megnézni meg mire ő meghúzta már késő volt.

 

Inkább azt kéne valahogy oktatni, hogy ha vészhelyzetet vélsz látni inkább húzd meg azonnal magyarázkodni később is ráérsz.

Előzmény: manhattani (20265)
manhattani Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20265

Ki tanítja őket?

A MÁV azt írja ki a vészfék mellé, hogy "... megbüntetik!"

Ha azt írná, hogy "inkább húzd meg, minthogy kiugorj!", akkor talán.

 

Előzmény: Törölt nick (20263)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20264

Sosem. Mindíg is volt ilyen, és mindíg is elő fog fordulni.....

Előzmény: Törölt nick (20263)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20263

Mikor tanulják már meg, hogy ilyenkor a vészféket kell meghúzni, inkább egy büntetés mint hosszú kórházi kezelés.

BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20262
james 36 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20261

Vonat-összeütközés.

 

Rég nem történt már ami vasutainkon olyan nagy  szerencsétlenség, mint

deczember 12-én a tolnamegyei Hidegkút - Gyönk állomás közelében.

A Budapestről Fiúméba igyekvő gyorsvonat nekiszaladt egy tehervonatnak

s az öszszeütközésnek egy halottja, hat súlyos és több könnyebb sebesültje  van.
A két vonat mozdonya homlokkal csapott össze s összezúzták egymást.

A gyorsvonat szerkocsija s étkező kocsija rászakadt a mozdonyra

s össze-vissza tört. Az utasok közül nem esett súlyosabb baja senkinek,

a tehervonat fűtője, Kalapács János, meg halt, a gyorsvonat mozdonyvezetője,
az étkezőkocsi szakácsa és kuktája, valamint két pinczér   is súlyos sérüléseket szenvedtek,
megsérült a gyorsvonat gépjén volt sárbogárdi vasúti szakaszmérnök is. 

A szerencsétlenségről fogalmat nyújt az a kép, melyet mai számunkban közlünk.

VASÁRNAPI ÚJSÁG 1903.

 

 

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20260

Hogyan szóljon hát nálunk a jövő vasúti [macska:-)]zenéje?

 

Lehetőleg ne kínai zenekarra hangszerelve.

Előzmény: exSzgDbny (20258)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20259

A Novemberi Indóház írja, hogy megemlékezés volt a szolgálatteljesítés közben elhunyt mozdonyvezetők emlékére, felolvasták 1931-2010 közötti időszakból  az összes áldozat nevét.

 

1, - Honnan sikerült egy ilyen listát összeírni?

2, - Hol lehet elolvasni (értsd= fent van -e a világhálón?)?

exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20258

Mi itt vitázgatunk, vitázgatunk...  ...és nálunk nem történik semmi! Bezzeg a világ előbbre haladott tájain!?!? Hát most kivételesen olvassunk és gondolkozzunk: hol és miben lehetnek azok a rendszerbeli hibák, amelyek ─ nálunk és másutt ─ emberéletek tucatjait emésztik el?


"2011.07.23.   A Xinhua hírügynökség jelentése szerint a D3115 számú, Hangzhouból Fuzhouba tartó szerelvényt villámcsapás érte, és vezérlését elveszítve lefékezett, majd nyílt pályán megállt. Helyi idő szerint este fél 9-kor a D301 számú vonat utolérte a veszteglő szerelvényt. Az ütközés következtében a nagyjából 20-30 méter magas hídról az utolért szerelvény utolsó két kocsija a mélybe zuhant, harminchárom halálos és közel kétszáz súlyos sérülést okozva. Szintén siklott a D3115 első négy kocsija. A vasúti kocsikon és a pályán kívül a híd is súlyosan megrongálódott.
A hivatalos bejelentés szerint azért ütközött össze a két kínai vonat, mert egy jelző vörös helyett szabadot mutatott. (A biztosítóberendezés tervezője vállalja a büntetést.)
A Railway Gazette információi szerint a 2009. szeptember 28-án megnyitott vasútvonalon CTCS-2-es vonali biztosítóberendezés működik, ami funkcionalitásában nagyon hasonlít az európai ETCS első szintjére. A jelzési képet a pálya mellett rögzített fix jelfeladó egységek, a balízok továbbítják a vonat személyzete számára.
Nem megerősített szakértői fejtegetések szerint a vonal érintett szakaszán a komplett biztosítóberendezés felmondta a szolgálatot a viharban. A vonatokat rádióösszeköttetés útján irányították. A balesetben résztvevő két szerelvény közül az első már 23 perccel az ütközés előtt megállt a nyílt vonalon, ennek azonban nem meghibásodás volt az oka, hanem az egyik utas meghúzta a vészféket. A vencsoui állomás irányítóinak kellett volna tájékoztatni a Peking felől érkező második vonat vezetőjét a pályán veszteglő szerelvény pozíciójáról, ezt azonban elmulasztották megtenni. (Az európai gyakorlatban nem találunk példát arra, hogy nagysebességű vonatokat egyetlen rádióösszeköttetés útján irányítsanak.)"


─ Nocsak, nocsak: nagysebességű közlekedés (>200 km/h!); bedöglött biztosítóberendezés helyett használt rádiós irányítás; végül mégiscsak emberi ─ ráadásul forgalomirányítói! ─ feledékenység szükségeltetik egy valamirevaló katasztrófához?

Hogyan szóljon hát nálunk a jövő vasúti [macska:-)]zenéje?

james 36 Creative Commons License 2011.10.28 0 0 20257

A baleset 1907. május 12. történt

A kép, 1907. május 26. a 21. számban a 425. oldalon jelent meg.

A képhez ez ideig, nem találtam beszámolót.

Amint találok valamit az esetről, felrakom. 

 

Előzmény: division by zero (20256)
division by zero Creative Commons License 2011.10.28 0 0 20256

És ez melyik évben volt?

Előzmény: james 36 (20254)
LArena Creative Commons License 2011.10.28 0 0 20255

Sziasztok.

Aki tud segítsen!

2011. 10. 18. éjjel fél 12 körül - Szár és Tatabánya állomások között a 44668 sz. tehervonat halálra gázolt egy 30 év körüli nőt.

Ha tudja valaki hol volt pontosan és mikor kérem segítsen!

 

james 36 Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20254

 

 

   Remélem, valaknek hiányzik a gyűjteményéből.

 

james 36 Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20253

Valamikor találtam egy képet róla, amely az építése utáni időkben készült, de vonat nincs rajta, csak a vágányok.

Sajnos rosszul könyvjelzőztem, és most 2-3 évfolyamot át kellene lapozgatnom, hogy megtaláljam.

Ha lesz időm, megkeresem. 

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (20250)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20252

Budapest Kitérő a mai Soroksári út állomás, a baleset valahol a mai Fegyvergyár körül történt. Oka szembemenesztés volt.

Előzmény: Rollende Landstrasse (20250)
Abdhul Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20251

Bak volt a fék.

Előzmény: 288 GTO (20247)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20250

Szép felfedezés. A terepviszonyokból meg a háttérből ítélve a rákosi delta valamelyik ága lehet a helyszín. Budapest kitérő vajon a hivatalos neve volt akkor?

Előzmény: james 36 (20246)
288 GTO Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20249

:)

Előzmény: Vendégsín (20248)
Vendégsín Creative Commons License 2011.10.19 0 0 20248

Lehet.

Előzmény: 288 GTO (20247)
288 GTO Creative Commons License 2011.10.18 0 0 20247

Azt lehet tudni, hogy mi történt ma a Nyugatiban a Desiróval?

james 36 Creative Commons License 2011.10.18 0 0 20246

VASÚTI SZERENCSÉTLENSÉG BUDAPEST MELLETT.

BUDAPEST – KITÉRŐNÉL

1907. október 10.

 

Gondolom széles körben ismert ez a régi korabeli baleset, de én rendkívüli érdekes olvasmánynak tartom a cikket,

mert a megtörtént tragédia okozójának, a váltóőrnek a drámáját írja le az újságíró nem akármilyen színvonalon.

Humanista módjára tör pálcát a bűnös felett, aki a rossz döntés helyet, a rosszabbat választotta.

Bár az is lehet, hogy a baleset vizsgálata során, más dolgokra is fényderült. Laikusként idézem a cikket.

 

 

 

„A VÁLTÓŐR

A váltóőr, akinek különben Doby Antal a neve, ebben a pillanatban már nem váltóőr többé. Lehet, hogy nem is lesz az már soha. Doby Antalt fölfüggesztették és letartóztatták, mert a vizsgálat, vétkesnek találta abban a szörnyű szerencsétlenségben, mely koporsóvá változtatott néhány vasúti kocsit. Egymásnak rohant, egymásba gázolt egy gyorsvonat meg egy teher vonat és ez az összeütközés összeroppantotta a váltóőr sorsát is. Doby Antal eresztette át a tilosra igazított vágányon a tehervonatot, holott tudta, hogy a katasztrófa útját nyitja meg előtte.

De a váltóőr tudott mást is. Azt is tudta, hogy ha nem teszi azt, a mit tett, akkor a teljes gyorsasággal haladó tehervonatnak ki kell siklania. A boldogtalan ember ott állt két katasztrófa között és riadt lelkének a száguldó vonaténál nagyobb sebességgel kellett határoznia róla, melyik szerencsétlenséget válaszsza a kettő közül. Mert valamelyiknek be kellett következnie okvetlenül.

És Doby Antal nem bizonyult a legszörnyűbb válságnak ebben a rettenetes pillanatában elég jó — matematikusnak. A közelebbi veszedelem vihara kiverte lelkéből a nagyobbik veszedelem képét. Utat nyitott a rohanó' vonatnak, noha tudta, hogy egy romboló fátum gyilkos lelke liheg a fekete vaspari­pában.  Dobi Antalnak meg kellett volna ölnie ezt a vonatot, hogy ez ne lehessen gyilkosává annak a másiknak. De Doby Antal nem tudott ölni. A lelke megtántorodott attól a gondolat­tól, hogy ez a száguldó, hatalmas, szép mozdony itt a szeme előtt rommá zúzódjék és a rémület önkívületében szabaddá tette előtte a tiltott utat. A bűne bűn mindenesetre, de nagy Isten! ugyan hány ember akad a közönséges halandók milliói között, a 'ki oly erős, hogy a Doby Antal helyzetében tudta volna el nem követni azt a bűnt, a mely most az ő boldogtalan lelkét nyomja ?  Erre a szánandó bűnös re a legnagyobb és legtisztább tragikum borította rá a fátyolát, mert nincs igazabb tragédia, mint a mikor a sors olyan helyre állít egy embert, a hol akarata ellenére bűnössé kell válnia, pusztán azért, mert a mit ez a helyzet tőle követel, több és nagyobb, mint a mennyinek a teljesítésére képes.”

Vasárnapi Újság 1907. október 20.

Zolas Creative Commons License 2011.10.18 0 0 20245
Előzmény: Törölt nick (20244)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.10.16 0 0 20243

> "...a probléma nem ilyen egyszerű...." 

Bizony nem!

         Mert ha egy bamba lénynek ─ akit tévedésből forgalmi szolgálattevőnek raktak egy állomásra ─ fogalma sincs arról, mit is jelent az állomástávolságú közlekedésre való áttérés (és hogyan kell hozzákezdeni, merthogy azt véletlenül se tanulta!), akkor (legalábbis a világ értelmesebbik hányadában) nem a az állomástávolságú közlekedésre való áttérés bevezetésének a feltételeit kell szigorítani, hanem a végrehajtás szabályait kell egyértelműen megfogalmazni és az abban érdekelt (magamfajta!) bamba jószágok agyába jó mélyen belevésni! (Ez Zebegény valódi tanulsága!)

 

       Aki a vasúton valóban forgalmi szakember (nem csak közönséges pancser!) annak fel kellene tudni fognia, mit a menetrend és a menetrendszerűség jelentősége a közlekedő vonatok egymás közti viszonyában ─ a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtésében: nem követi el a Szőny és Monorierdő katasztrófájához vezető forgalomszabályozási blődségeket sem!

 

Az áldozataikra pedog emlékezzünk kegyelettel! (Legalább mi, ha már illetékes szabályalkotók sem tanulni, sem emlékezni nem képesek!)

 

 

(Bocsánat, ha dupláznék, előbbi küldési kisérletemre nem kaptan visszajelzést!)

Előzmény: _Nyuszi (20195)
james 36 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 20242

Köszönöm a hivatkozást, ismeretlen volt számomra.

(hiányzik a címéből a vasút szó)

Én más irányban kutakodom, de anyai nagyapám emlékére, ki mozdonyvezető volt már az 1890-es években,

(valamikor én is masiniszta akartam lenni) általában elolvasom a régi  vasúttal kapcsolatos  cikkeket amennyiben rájuk bukkanok.

Meg szoktam osztani ezeket a találatokat, abban a reményben, hogy vannak, akik számára érdekes lehet, mert eddig ismeretlen volt számukra.

Ezzel csak azt akarom jelezni, hogy időnként majd ott is jelentkezem.

 

Előzmény: alkotasu (20241)
alkotasu Creative Commons License 2011.10.15 0 0 20241

Nagyon jó, hogy megosztottad velünk ezt a régi cikket, fotóstul, de ez nem egészen a balesetes témához kapcsolódik. Viszont van egy régi képekkel foglalkozó topik:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9172416&la=113407295

 

Itt még jobban örülnénk az ilyen hozzászólásoknak.

Előzmény: james 36 (20230)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.10.15 0 0 20240

Helyesebben: Bzmot 168 REV Sl 09 12 10

Előzmény: hol_itt_hol_ott (20238)
james 36 Creative Commons License 2011.10.15 0 0 20239

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2011.10.14 0 0 20238

Azt én sem tudom, hogy mikor égett sajna, de 2000 előtt történt.

Sorsa: Mai Bzmot 168 REV Sm 2001.11.19

Előzmény: Felek Ferenc (20237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!