valaki a wd40-re esküszik, valaki cseréltette, valaki a szilikonsprét választotta, én nyomtam a két szélén egy is wd40-et utánna jobb lett....ami engem zavar az a tükör rezgése...ott a modern orvostudomány még széttárja a kezét...
A másik fórumon, a forma1 szokott még jó vitatopikká válni :) ...de szerencsére csak normális emberek vannak a fórumon, úgyhogy nem ugrunk egymás torkának.
Szerintem miután ezt a témát, jól kiveséztük, váltsunk, még biztos van pár dolog amihez hozzászólhatnék! Kezdő vagyok ugyan a fórumozásban, de nem ment el a kedvem tőle.......sőt!!!
Én nem vádollak semmivel. Sőt... Mint már többször írtam, én is KcN-nél vettem a kocsimat, mégpedig úgy, hogy vasárnap a weboldalukon megérdeklődtem, ők hétfőn visszahívtak és rá 2-3hétre már a szerződést írtuk.
Sajnos, mióta felvásárolta őket a Gerico Kft, se a levélre, sem pedig az oldalukon lévő üzenetküldő szolgáltatásra nem reagálnak. Ezért kérdeztem tőled, Te mikor vetted. Kíváncsi voltam, hogy csak nekem (és a fórumnak) jár-e ez a "megtiszteltetés", vagy tényleg ennyire nem foglalkoznak az ügyfelekkel.
De ismétlem, én nem akartalak, akarlak leszólni, vagy reklámozással vádolni. Egy fórum pont arra való, hogy pro-kontra elmondjuk az érveinket. Amikor vettem az autót, nagyon korrektnek és ügyfélközpontúnak találtam a Karácsonyi-Nagy autókereskedést, de a Gerico tulajdonában lévő KIA Tatabánya kereskedésről (nem azonos a Karácsonyi-Nagy autóházzal!!!) ezeket már nem tudom elmondani.
Most egy kicsit olyan érzésem van, hogy azért kapok ilyen hozzászólásokat tőled és a többi fórumozótól, mert jobban értékelem a személyes kontaktust az elektronikus levéllel szemben (nem lebecsülve annak fontosságát) és egy olyan szalonban vettem az autómat (és még rajtam kívül másik 8 ismerősöm) ahol nekem tettszett? Én az ő hozzáállásukkal és áraival voltam megelégedve, más meg máséval, nyilván mindenki ott veszi meg az autóját ahol akarja. De nem is ragoznám tovább, mert még tényleg az a vád érne, hogy reklámozok.
"...Nem lebecsülni akartam az e-mail fontosságát, de úgy látom sokan semmire sem mentek vele..."
ez így van, nálam így volt sok szalon semmire sem ment vele :), én meg odamentem ahol válaszoltak, mert mint mondtam nagyon nem passzolt bele az akkori munkaidőmbe a szalonos bazsajgás...rosszul nem jártam úgyérzem, korrekt kereskedés, korrekt kedvezmény...
Nem fogalmaztam keményen, csak illő egy levélre válaszolni, mint amikor bemegyek egy boltba, ott is illik visszaköszönni. (vagy előre?) És természetesen nem kell a legközelebbi márkaszervízbe menni, csak gondoltam egyrészt itt próbálkozik először az ember, meg ha baj van akkor jó a közelség. Másrészt ha én kereskedő lennék és többen nem nálam, hanem a másik városból vennék, azért elgondolkodnék saját tevékenységemen. Én legalábbis. Pl rendszámkeret-matrica látszik, akár ugyanaz a kerhálózat, csak más város. Nos kis városomban nem egy kereskedés elgondolkodhatna ezen, nyitott szemmel kellene járni...
Nézd, én az előző hozzászólásod miatt sem haragudtam rád, csak furcsálltam a hozzáállásod :) Egyébként nem tudom, mikor vetted az autódat. Karácsonyi-Nagy volt-e még, vagy már Gerico. Mint korábban írtam, a K&N nagyon korrekt módon kezelte az elektronikus megkereséseket is. (ezért, és az árért választottam őket)
Na, megtört a jég, ebben egyetértek veled, nem feltétlen a legközelebbi szervízbe kell vinni az autót. Az a fontos, hogy tudd, biztosan hozzáértő kezekbe kerül a járgányod.
Nem emlékszem rá, hogy konkrétan azt irtam volna, hogy jól tette az a szalon vagy az a szervíz aki nem válaszolt az e-mail-es megkeresére. Azt próbáltam csak hangsúlyozni, hogy a személyes megkeresés, eredményesebb. Nem lebecsülni akartam az e-mail fontosságát, de úgy látom sokan semmire sem mentek vele.
Látom a hozzászólásommal sikerült "felkavarni az álló vizet". Hangsúlyoznám mégegyszer nem reklámnak szántam a mondani valómat és nem vagyok velük kapcsolatban sem, legközelebb majd akkor amikor a Soul-t veszem, akkor biztosan fogok rájuk gondolni. Tehát ha ezen múlik, hogy én felhívom e a figyelmüket az e-mail-es megkeresésedre még sokáig kell várnod a válaszra. Nem mindenben egyezik a véleményünk, de hát nem vagyunk egyformák, ebből kifolyólag nem kell egyetértenünk sem.
......Továbbra is az a véleményem, ha valakinek komolyak a szándékai mind vásárlás mind szervizelés terén az először megnézi, hogy hol veszi vagy hová viszi szervízbe az autót. Nem e-mailt küldözget. Mert honnan is tudhatnád kinél futnak össze az e-mailek.....
Mivel én egész nap monitor előtt ülök, nekem már az elktronikus információszerzés a természetes. Mindenben! Minek mászkáljak? Kérek árajánlatot, és max. az első 3-nál bekopogok...
Számomra inkább az a komolytalan, hogy pl. III. kerületi kereskedő (ott láttam először szídet a nyílt napon tavaly) még le sem ültünk de már a kézfogásnál 200.000Ft engedményről beszél, ugyanakkor a következő héten (kör email) már csak az 5,2-es engedmény nélküli listaárat írja vissza nekem mint ajánlat. (Ugyan az a kereskedő hölgy mondta mindkettőt)
Ugyanakkor egy budafoki kereskedő már az emailban adott 400.000 kedvezményt. Igaz a személyes látogatásnál sem tudtam tovább menni, (na jó kétféle szőnyeget is kaptam...) de végül elégedetten, ott vettem meg az autóm.
Bocsi, hogy ezt mondom, de ezzel sem értek teljesen egyet. Én (és ismerek még pár embert) nem a legközelebbi szervizbe hordjuk az autónkat. Speciel tőlem ~80 kilométerre van a választott márkaszerviz. Nekem megéri azt a plusz párezer forintot, hogy tudom szakértők kezébe adom az autóm. Szinte 100%-ra mondom, hogy sosem fogom a hozzám legközelebb eső szervizbe hordani az autóm. Maximum, ha valami komolyabb gond van vele, és járóképtelenné válik. De ilyen elő sem fordulhat... :)
Még annyit ehhez az autóvásárláshoz, másik márkát kis városomban sokkal kevesebben vesznek a kereskedés-szervíz miatt. Sok ismerősömet átverték: volt használt prückös (nem tudom mi volt már) autó, volt km-évjárat eltéréses bemutató autó, amit annyiért adtak mint akciós újat-vagy 2 éves volt tizenezer km-rel, volt aki a szervízzel volt bajban nem is egy, van márkájuk amit máshová küldenek computerkiolvasásra, én pl beestem autópróbára, árral-hitellel elvarázsoltak, mint a 15000 ft-os állítható magasságú ülés havi 1000 72 hóra, használtat adjam el-2 hó múlva telefon hogy most beveszik, és a legszebb a próbaút: MÁS vevő, tehát GAZDÁS! VÉDŐANYAGOS (alig láttam ki) ÚJ AUTÓJÁVAL mentem próbautat, igaz nem nyomtam meg nem sokat üres a tank... na itt etethetnek nem veszek én sem.
Engedd meg, hogy az elsők között köszöntselek a cee'd fórumokon, de néhány dologban fel kell világosítsalak. Nem én vagy a "mester", csak februárban én voltam a ceedclub.hu oldal egyik alapítója. Így kerültem közvetlen kapcsolatba a vezérképviselettel, amelyből én soha nem is akartam előnyt kovácsolni. Tényleg jónéhány embert ismerek ott, de ezt inkább a topiktársak segítésére használom. (ilias, bago...) Mellesleg az ő tapasztalatuk is az, hogy néhány kereskedés "elfelejt" válaszolni a megkeresésekre (még arra is, amiket ők küldenek). Próbálnak tenni ellene... kisebb-nagyobb sikerrel. Igaz, az én autóm lassan 1éves, de amikor vettem, (a többiekhez képest) nagyon jó ajánlatot kaptam. Mellesleg a "szőke cicababás szervizről" az egyik TV-s reklám jut eszembe... "...hát hol vannak neked olyan adottságaid, mint a Zsuzsának???..."
Ahol nem a szakértelem, és az ügyfelek elégedettsége a lényeg, ott idővel úgyis lehúzzák a rolót. (halkan jegyzem meg... minden második autót a szerviz adja el)
De én tiszta szívből kívánom, hogy mindig ekkora szerencséd legyen a tatabányai szalonnal és szervizzel... esetleg, ha találkoznál velük, hívd fel a figyelmüket az e-mailes megkeresések lényegére, és kérd meg őket, válaszoljanak a 4 levelem egyikére.
persze, talán ez a legfontosabb, hogy az adott kereskedés mennyire szimpatikus, a kereskedő mennyire segítőkész, menyire akar neked eladni stb stb...az én esemben az email azért volt fontos, mert nem értem rá személyesen felkeresni a szalonokat...így maradt ez a szűrés
Na erre az emailre visszatérve: Egyrészt nekem egy kis kereskedés válaszolt és próbaút is így jött létre. Másrészt: nyaralni, szállást foglalni faxon, emailben lehet. Ha én ajánlatot-választ nem kapok, akkor szervízre, problémára sem fogok, és akkor vajon telefonon szervíz időpontot meg tudok beszélni?-pont olyan.
Az a szomorú ebben , hogy akkor messzebb veszem meg a gépet és mégis ehhez a bandához akarok járni szervízbe, mert pl baj esetén a legközelebbi kellene. (nem felejtve Merkuros időkben 2-300 km nem volt gond, ajánlom a szalonok figyelmébe, ma sem gond.)
Ma emailre nem válszolni, ez az ember le...ása. Egy 0 cég.
Annó amikor elhatároztam, hogy lecserélem az autómat, kinéztem egy pár autókereskedést, elmentem a nyílt-napokra, volt úgy, hogy valahol zárás előtt beestem az ajtón és teszteltem őket, hogy velem mint leendő vevővel hogyan bánnak. Ahol a legpozitivabb hozzáállást tapasztaltam végül ott vettem meg az új járgányomat. Sok dolgot láttam, hallottam közben. Az Üllői kereskedésben viszont egy kiló kenyeret sem vennék, nemhogy autót, tiszta hülyének nézik az embert. Ökörsütés ide, vagy oda, megvan a véleményem. A sokat emlegetett Szabóéknál is jártam, de csak a második helyen végeztek, nálam. Számít az is, hogy mennyire vagy szimpatikus és mennyire érdekel maga az autó, ha nem azzal nyítsz, hogy mennyit enged a feléből, megkapod annélkül is. Ha túl szemtelen vagy, akkor is kapsz ajánlatot, amiről azt hiszed, hogy nagyon jó, de amit elnegedett azt úgy is megfizeted valahol. Hiszen ők is pénzből élnek.
én az "összeesküvés elmélettől" elhatárolódom, nem gondolom, hogy bármelyik kereskedés ilyenre folyamodna, hogy csak azért regelnének álnéven, hogy kitalált történetekkel vevőt csalogassanak (bár az emberi hülyeség határtalan), amivel vitatkoznék az a "Nem e-mailt küldözget" kijelentés...nálam egy kicsit másképpen működik a dolog...mivel a munkám 70% emailt használok, egy hivatalos felületnek tekintem, anno autóvásárlás pillanatában kb 10 kereskedéstől kértem ajánlatot, amelyik nem válaszolt azzal nem is foglalkoztam, amelyik válaszolt hozzájuk elmentem...ha olyan szőke cicababákat alkalmaznak egy a vevő által képviselt fronton ( legyen az telefon, email, pult mögött) akik nem képesek ezeknek az üzeneteknek a megfelelő helyre továbbításával megbírkozni, akkor ott nagy probléma van. Ahogy Greg is írta a mai világban elengedhetetlen az email használata, aki erre passzívan reagál potenciális ügyfeleket veszít...
Megjegyezném, ez már az 5. hozzászólásom. Kell egy kis ellenzék, hogy felrázza a fórumot...! Azon gondolkozom, hogy a Dr. House nick nevet kellett volna választanom.
Ha esetleg arra gondolsz, hogy bármilyen kapcsolatom is van a nevezett kereskedéssel, ki kell ábrándítsalak. Csupán a magán véleményemet hangsúlyoztam és leirtam a vásárlási tapasztalataimat, mint ahogy előttem sokan mások is megtették. A semmiből pedig azért tüntem elő, mert sosem jutott idáig eszembe, hogy egy ilyen és ehhez hasonló fórumra irogassak, de úgy döntöttem most ezen változtatok. pl: az ilyen hozzászólások miatt is.
Voltam fenn a club honlapján, beregisztráltam én lettem az 503.
Ahogy olvasgattam a hozzászólásokat, úgy láttam te vagy a mester. Sokat emlegeted a vezérképviseletet és a KIA Magyarországot. Ha ilyen jók az összeköttetéseid és ennyire közel vagy a tűzhöz, hogy hogy nem kaptál a 43 e-mailedre egy jobb ajánlatot ahol minden kedvezmény ami csak létezik a tiéd lehetett volna. Továbbra is az a véleményem, ha valakinek komolyak a szándékai mind vásárlás mind szervizelés terén az először megnézi, hogy hol veszi vagy hová viszi szervízbe az autót. Nem e-mailt küldözget. Mert honnan is tudhatnád kinél futnak össze az e-mailek. Lehet, hogy a szőke cicababa titkárnénitől sosem jut el az értékesítőig vagy a szerviz vezetőig. Szerintem ez alapján nem itélhetsz meg senkit. De hangsúlyozom ez az én véleményem, nem kell, hogy egyetérts vele.
1. Egyetértek veled. Amely kereskedő (nem csak az autókereskedők) nem veszi tudomásul az elektronikus kereskedésben-tájékoztatásban rejlő lehetőségeket, magára vessen.
2. Nem akarok senkit sem megbántani, de hirtelen a semmiből feltűnve (ez a 2 hozzászólása van) védeni a kereskedést számomra legalábbis gyanús....
Nekem (és elég sok embernek, illetve a vezérképviseletnek is) az a véleményem, hogy a XXI. században egy (na jó, esetemben 4db) e-mailben való ajánlatkérést, legalább annyira komolynak kellene tekinteni, mint egy személyeset. A 43 magyarországi szerviznek, csak töredéke nem volt képes az e-mailben való megkeresésemre reagálni, de ez szerintem őket minősíti. Szerintem, ha valaki az oldalunkra téved ( http://ceedclub.hu), és ott azt olvassa az adott szerviz neve alatt, hogy "Sajnos a szerviz TÖBBSZÖRI MEGKERESÉSÜNKRE SEM adott tájékoztatást az árairól." , akkor neki is meg lesz a véleménye.
És mielőtt azt gondolnátok, milyen szemét vagyok, hogy ilyen "retorziókkal" élek, elmondom, hogy mindegyik levelemben szerepelt... "amennyiben nem szeretnének szerepelni az oldalon, kérem azt egy válaszlevél formájában jelezzék". Az utolsó két levelemben ezek mellett az is szerepelt, hogy a válaszra nem méltató szervizek neve alatt a fenti szöveg lesz olvasható.
Egyébként, amíg Karácsonyi-Nagy volt (nem vásárolta fel őket a Gerico Kft.), "nem volt velük semmi bajom". Azért teszem idézőjelbe, mert amikor a kocsimat átvettem, se egy szőnyeget, sem KRESZ-csomagot nem adtak a kocsihoz. Persze, a régi autómban lévőt "lenyúlták", de az újba csak 6ezer forint ellenében akartak adni. Mikor ezt szóvá tettem, csak a vállukat vonogatták. Egyébként akkoriban még a netes megkeresésre is válaszoltak... ezért is választottam őket. (írtam nekik egy levelet, mire másnap visszahívtak telefonon)