vettem egy 2012 A8 4,2 TDI audit és kiloncs érintés érzékelő híbája lett a jobb elsőn (Hand free nyitás)
törlöm a hibát de rövid idő után visszadobja ezért letiltja ezt a funkciót. Nem tudjátok hogy hogy an tudom leválasztani vcds-el hogy ne vegy figyelembe a jobb Első kilincsérzékelőt?
Kérnék egy kis segítséget. A4B9 Audihoz keresek térkép frissítést (MIB2 High Scale infotainment rendszer van 7UF PR kóddal, SD kártyára másolható). Az Audin kívül szinte minden autóhoz találni letölthető térképfrissítéseket, de ehhez sehol. Köszönöm
Pont ma láttam az autó doktoroknál hogy néhány ilyen saruhozzáérintgetés akár 80V feszültséget is tud nyomni a 12V-s akksiból a vezérlök fele. Ezt mondjuk nem gondoltam volna.
Az elsö autómon felkötötték fordítva az akksit. Nem tanuló volt, hanem több éves gyakorlattal rendelkezö "autószerelö". Mivel semmi komoly elektronika nem volt benne, "csak" a generátor dióda sort, meg a müszeregységben levö üzemanyagisznt és vízhöfok mutató halálozott el.
Az újabb autókban már ez is egyre jobban "agysebészet" az érzékeny vezérlök miatt.
Üdv!Ma felkeresett egy barátom,hogy tudnék-e neki segiteni a következő problémán.A6 2002. aksi csere után semmit nem mutat az óracsoport.Illetve addig mutat amig az autot nem inditja el.Utánna csak egy olajos kanna jelenik meg a kijelzőn.Se a fordulatszám se a kilométert nem mutatja.Tipp??
Cserélj akkut. Az a 3perces figyelmeztetés azért van mert álló helyzetben már beesett a feszültség a riasztási szint alá, mert nincs már kapacitás az akkuban. Hosszabb úton meg esetleg a hibás akku beteg cellája már olyan szintre is elmelegszik ahol komolyabb galibát okoz. Mindegy mennyi idős az akku, én cserélném és minimum mérnék töltést, de a normális diag és a hozzá értő ember is kellene.
Az akksi fel lett töltve, és most működik! Az autó sajnos sokat van városban használva, ahol látszólag semmi gondja nincs, majd amikor elviszem havonta egy 400-500 km távra, akkor kínlódik. Én nem értek igazán az autókhoz, és lehet, hogy hülyeséget is írok. De olyan mintha az autó hosszabb távnál, miután minden üzemi hőfokon van, a generátora nem töltene rendesen, vagy az akksi nem veszi fel a töltést. Viszont egyszer sem jelzett töltés hibát! Mielőtt megadta magát egy órával előtte pihenőt tartottam. Motort megállítottam gyújtás viszont rajta maradt. Ekkor írta ki a kijelzőre, hogy indítsa el a motort, különben a rendszer 3 percen belül leáll. Ebből is arra következtettem, mintha a töltéssel lenne gond.
Mitől indult el a kocsi miután az akkut döglöttnek mértétek?
Tettél bele új akkut?
Egy akku ha zárlatos lesz (egyik pillanatról a másikra) akkor az percek alatt lepadlózza magát, akár menet közben is. A kocsi meg teleszórja magát hibaüzenettel. Aztán ezek közül ez-az törlődhet ha rendbejön az áramellátás. Normális diagnosztika kellene, de mindenképp egy új akku. Semmit nem kockáztatnék egy már egyszer ledöglött akkuval. Ja mert ha nem is túl sűrűn, de inkább nagyon ritkán a zárlatos akku is tud a nagy hőhatásoktól olyan állapotba kerülni, hogy még működésre bírható.
Érdekes módon a memóriájában csak folytószelep hiba volt. Viszont amikor a trailerről levettük annyi craft nem volt az autóban, hogy az elektromos kéziféket kiengedje. Pedig töltés hibát nem jelzett.
Nekem kigyújtotta a check engine lámpát, és érezhetöen gyengébb lett az autó. Amikor kicseréltem a cuccot, meg töröltem hibatárat megszünt a jelenség is. Lehet mástol volt...?
A halott akksi egy rakás hibaüzenetet képes generálni. A vezérlök nem kapnak áramot, jönnek a problémák. Akksit mindenképpen cserélned kell, a többi aztán kiderül. A szívósprt érdemes rendbetenni (belsejét cserélni) mert egy bizonyos idö után vészprogramba teszi az autót. A check engine lámpa emiatt is kigyulladhatott. Szóval elsö körben akksi csere, és szívósorok javítása. Csak a szívosorok belsejét, és a mozgató kart kell cserélni, nem kell új motor rá, és nem kell újra tanítani.
Segítséget szeretnék kérni! 2006-os A6 3.0 TDI quattro előzés közben megállt alattam. Az előzés pillanatában nem jelzett hibát. Előtte egy órával viszont bejelzett a menetstabilizátor. Illetve szintén egy órával kb amikor megálltam pihenni és rajta maradt a gyújtás, akkor németül valami olyat írt, hogy 3 percen belül indítsa el a motort. Ezek előtt egy nappal a motor visszajelző gyulladt ki. Majd miután az autó lehűlt elaludt. Trailer elvitte a kocsit. Miután rámértek az aksira, azt mutatta, hogy halott. Majd pár órával később hibakód mentesen elindult az autó. Folytószelep probléma volt a memóriábán miután kiolvasták, de nem volt aktív hibakód. Most megy! Van valakinek bármi ötlete, hogy mi lehet a baj?
Cserekor érdemes egy masszív akkutöltöt rátenni hogy ne maradjon áram nélkül az autó. (Állítólag a vezérlök nem szeretik a feszültségcsúcsokat, és érzékenyek a feszültségesésre is.) A hivatalos doksi szerint legalább 30A-es akksitöltöt kell az autóra kapcsolni. Az akksi kódolása is legyen megcsinálva a csere után.
Köszönöm a segítséget! nekem távirányító, indítás stb. rendben, csak kivenni nem lehet a kulcsot, most kulcs nélkül használom, akit javasoltál majd megkeresem, de most éppen lakásfelújítás van, egy-két hétig még eltart, utána.
Hidden (zöld menü) menüt VCDS-el lehet bekapcsolni, nekem sem volt.
Hello koszonom a segitseget ha minden igaz akkor holnap jon meg az aksi (a nagyobik.105 amperes 950 es indito aramal.az egyebkent nem baj hogy a mostani aksi ami a kocsiba van az csak 540 amper az indito aramja?egyebkent ez is varta agm aksi).
A masik hogy nalam nem mukodik az az mmi s varazslat a harom gombal.ez mitol van?
Nekem hasonlo volt de az en paripamba nincs keyles go de inditani igy is birtam.az elso tunetem az volt,hogy ha kivettem a kulcsot nem volt meg az a kattano hang ami reteszeli a kormanyt es nem alitodot fel a kormany alap alasba +nem mukodott a kozponti zar a taviranyitoval csak ha az ajton kulcsal zartam be.ekkor kerestem meg egy szervizt amitt it ajanlotak.szerintuk egy ido mulva a kulcsot se tudtam volna kiveni es meg egy kis ido mulva mar nem is indult volna igy gyorsan mikor arra jartam meg is csinaltattam.
Szerintem keresd steten nevu felhasznalot(nekem nagyon profi valaszt adott) vagy budapesten a doni motors-t.nekem ok csinaltak meg.wv konszernes autokra vannak szakosodva.
A hiba egyebkent gyujtasnal volt(amibe belle dugom a kulcsot)
Az ekezetekert elnezest.meg anyi hogy a komfort resz se ugazan mukodott(lampa lekapcs.haza kisero feny es a magno is bekapcsolva maradt)
Sziasztok! Van egy Audi A6 Avantom 2007 es eszrevettem , hogy az ablakfutes es tukorfutesem nem mukodik. Megneztem a biztositekokat ( egy vezetoldal masik anyosulesnel es 3. A csomagtartoban van ) es mindegyik jo. Van esetleg Valami otletetek mi lehet a gond? Van esetleg mashol is biztositek? Vagy van valami rele ami ezt mukodteti ?
Egyaltalan hol es melyik lenne a biztositeka a futesnek ?
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, higy mitől lehet az, hogy a motor az autómban (a4 b8 2.0TDI multitronic) nagyon elgyengült. Egyik napról a másikra. Alig gyorsul az autó hiába ordít a motor 3000-es forudlaton. Csak úgy lehet "rendbe hozni", hogy átváltok S fokozatba és olyan 4000 után valami történik vele és újra normálisan megy. Illetve valamivel jobban, de így se az igazi. Én a turbóra gyanakodok. És ha ez számít valamit egyszer jött kék füst a kipufogóból, de már akkor sem volt jó.
Akksit vagy gyárit vagy Varta AGM akksit tennék bele. A varta AGM akksiból ha rövidebb távokon használod az autót akkor a kisebb 95 Ah-s (VARTA G14 Silver Dynamic AGM 595 901 085 95Ah) a jobb választás, (mert azt hamarabb fel tudja tölteni). Ha hosszútávon használod, akkor a 105 Ah-s a jobb (VARTA H15 Silver Dynamic AGM 605 901 095 105Ah)
Egy olyan rendszer, ami folyamatosan figyeli az akku töltöttségét, és ha kezd gyengülni, bizonyos fogyasztókat deaktivál. (Egy tipikus jel az akksi halála elött az allófütés deaktiválása) Ha pl gyengül az akksi, nem engedi bekapcsolani az állófütést, így nem szipkázza le az utsó delejt is az akksiból, indítható marad a paripa. A feszültséget méri, de az akksi állapotát csak saccolni képes.
Ha ez a gond, hiába teszel bele egy vadi új akksit, ha nincs feltanítva (nincs informálva a BEM hogy új akksival van dolga) akkor hiába van megfelelö töltöttség, nem fogja aktiválni a deaktivált rendszereket. A6 4F-nél lehet aktiválni a hidden menüben hogy meg tudd nézni a beállításokban az akku állapotát.
Ha akksit cserélsz, lehetöleg olyat tetess bele amilyet fel lehet tanítani. Nyilván tanítsák is fel... :-) (Gyári, vagy AGM akkumlátorok amiken van 3 kód /cikkszám, gyártói kód, sorozatszám/). Ennek annyi a lényege, hogy különbözö akkumlátoroknak más a töltés és kisütés görbéje, (ezek a BEM-ben elöre be vannak programozva csak "tudatni kell vele" hogy melyik tipusú akku lett beszerelve) így optimálisan fogja az autó az akksit tölteni, hosszabb akku élettartam várható.
Természetesen tehetsz bele akár Perion akksit is, megvan a módszer a BEM "becsapására", csak a töltés nem lesz optimális, hamarabb kinyiffan az új akksi.
A kocsimba behalt az alofutes. tavaly telen mukodott.jott a nyar az mmi be kikapcsoltam teljesen.most hhogy ujra it a hideg gondoltam regelre beprogramozom hogy mire megyek meleg legyen a paripaba,hat nem volt meleg mire mentem ki a regeli cigire (indulas elott mig elindulok jaratni szoktam a cigi erejeig)
Elovettem a taviranyitot majd azal bekapcsolom gondoltam en de csak pirosan villog egy parat es se kep se hang.tavaj hallotam az ac is hogy zug most ez se zug(nem is zugo hang volt inkabb olyan cupogo).
Egy keveset nyugodtan utána tölthetsz, (szigorúan DOT 4!) hogy a hibaüzenet addig is eltünjön, (ne sípoljon folyamatosan). A féket mindenképpen nézesd meg, szakemberrel ha Te nem értesz hozzá. Egyébként a fékfolyadék cseréje (teljes mennyiség, nem csak a tartályban) két évente ajánlott. Ahogy már más is írta, valószinüleg a tárcsák és betétek kopása okozza a folyadékszint csökkenését.
Igen, megnéztem a fékfolyadék szintem a minimum alatt van. Gondolom kanyarban vagy gyorsításkor ezért jelzett . Milyen fékfolyadékot illik utántölteni? Dot3 glicosam van itthon abból utántölthetek?
Szeretném kérdezni, hogy ha egy 101le Aud A3 - ba egy 131le motort , váltó átraknak mit kell azon kivül cserélni? Motorvezérlés ás váltó elektronika vagy ez ennél bonyolultabb?
Egy 15 éves autó tul.képpen egy zsákbamacska, vagy kifogsz egy jobbat, amit talán még lelkiismeretesen karban is tartottak vagy egy elhanyagolt példányt.
A PD elemektől ugyan miért is kellene félni, az 1.9 PDTDI nem 2.0 PD TDI, sosem volt gondom PD elemekkel pedig az én Passatom (AVF) igazán sokat futott.
De, akármilyet is veszel legyen bőven tartalék előre nem látható javításokra hiszen nem fiatal autóról van szó.
Én is nemrégen kimondottan jó állapotú Passatot vettem mégis rászaladt majd a vételár fele néhány hónap alatt, oszt azóta csönd van.
Igen rengeteg mindentől függ , próbálok egy nem leharcolt példányt kifogni, tudom nem egyszerű történet lesz, de rá ér ki tudom várni+ egy jó szerelőt akinek van ilyen amúgy viszem magammal + gépje WAG . Így már elég sok mindent ki lehet szűrni ....
Életem leg megbízhatóbb autója egy Audi A6 volt az általad említett AWX motorral. Hét év alatt a motoron csak egy höfok jeladót kellett cserélni. Munkába járásra is használtam, napi 100km-t. Viszont ebben a korban nem könnyü megfelelö állapotút találni. Az autómban 300000km volt mikor eladtam, de még a gyári kettöstömegü volt benne. Soha semmi gondom nem akadt a PD elemekkel sem. Meg igazaból semmivel sem... Az az autó csak ment, ment, és ment... Szerintem teljesen mindegy hogy benzinest veszel-e, ami szét van taposva, arra a nadrágodat is ráköltheted. Benzinesre is...
Használ kocsi vásárlás előtt állok , ez egyik kiszemelt példány A4 1.9 PDTDI (B6) AWX,AVF 131LE 2003-tól mennyire megbízhatóak/ tartósak ezek . Fenntartásunk PD elem; kettős tömegű stb ezek elvileg bosch PD elemesek ha jól tudom a jobbik fajta .Lényeg hogy megbízható legyen ! Napi munkába járásra lenne legtöbbet használva ~90-100 km + minimális városi használat elvileg nincs DPF részecskeszűrő ami fontos lenne , mert nem akarok még ezzel is szívni :) PD elem csere macerás ? , elvileg ha baj van vele a bosch rendszert fel lehet újítani is nem kell a méreg drága gyárit bele rakni .. Tudom ezekre félre kell +.-ba használt kocsi esetén bármikor benne van a pakliba egy pd vagy 2t lendkerék. Ezen kívül van még amire oda kell figyelni , olajat eszik , klíma kompresszor , turbó stb.
Egy pénztemetőt nem akarok a nyakamba venni .. Vagy felejtsem el és benzin...
Hiba olvasaskor, folytoszelep, turbonyomas szelep, feklampa kapcsoló hibát ír, fék kapcsoló kicserelve, új bizti hiba törlése után kB egy kilométerig jó aztán szervizbe dobja megint és kezdődik minden elölről
2017-es évjáratú A6-os audi-ban elromlott a vezető ülést emelő motor. Eszköz pontos száma: 7L0959111
Ha van ilyen alkatrésze vagy tud valakit aki ezekkel foglalkozik kérem, jelezze email címemre: gulygerg@gmail.com vagy keressen a +36 30 6 202 898-as telefonszámon.
Audi A4 B5 (1996) központi zár téma - állítólag elég gyakori probléma. Eddig néha nyílt-zárt, néha nem, mostmár úgy tünik egyáltalán nem működik a központi záram. Utána olvasgattam külföldi fórumokon főleg, és elméletileg a vákuumszivattyú motorján lévő grafit tárcsa törik darabokra. Nem szedtem még szét az enyémet, de valószínűnek tartom, hogy ez lesz a probléma nálam is (bár gyanús, hogy a kulcs elfordításakor nem hallok semmiféle hangot a csomagtartó felől, de lehet nem is kell ilyen esetben). Van valami alternatív megoldás azon kívül, hogy bontóból vegyek egy azonos gyári számú vezérlőt kompletten? Külföldi fórumokon nem igazán találtam, de bízok a magyar találékonyságban :D ( 4 AO 862 257 A ) Olyat láttam, hogy pl 80-as Audik vezérlő motorjait kompletten átrakják, mert sokkal olcsóbbak elméletileg bontva, viszont azt a 8 AO- kezdetű vezérlőkhöz írták, nem tudom ehhez jó lenne-e. Ha valakinek van tapasztalata ezzel, írjon pls.
Egy amerikai A3-ról van szó, 2016 A3 Premium Plus MIB1 High MMI-vel..
Jelenleg már EU firmware van rajta, viszont nem megy a Navi és az Audi Connect (ez aktív szolgáltatás, a myaudi.com-on regisztráltam és él az account, csak össze kellene kötni az autóval).
Sajnos nincs, mondjuk jó lenne egy ilyet beszerezni.
Az a baj, hogy nem mindegy, hogy milyen a rendszer. Egy MMI 2G vagy 3G már simán megoldható, de ez az MIB egy teljesen új fajta rendszer, amit kevesen törtek fel és még rendesen fizetni kell értük, már ha találunk valakit:) ITt Magyarországon még eddig ugye senki nem volt, aki értene hozzá.
Olyan problemam lenne egy 2010 A4 3.0 TDI Quattro automnál,hogy állandóan lefullad a motor. Szerelonel áll lassan második hete csereltek szenzorokat uzemanyag pumpat és egyenlore nem.tudnak rá jonni mi lehet a probléma . Hideh motornal nem fullad amint eleri uzemihomersekletet pl ha allok lámpánál vagy még állok lefullad menet kozbem nem . És kb 4 hónapja lett benne cserélve új magasnyomású pumpa masiknketto uzemanyag npumoa 6 porlasztó csúcs. Ha valakinek lenne valami otlete negkoszonnem elore is koszi szepen.
Akitol vettem Nemetorszagban, o is igy vette mar attol, aki behozatta USAbol. Ot mar nem tudjuk elerni.
Talalmtam UK forumokat is, ott is tudnak ilyet csinalni, csak az meg messzebb van es eleg draga is (megeri venni kb egy uj fejegyseget).
A bolgar oldalon gondolkodom, hogy megprobaljam-e. Elvileg, ha elkuldom megcsinaljak es visszakuldik. PayPal-lal kell fizetni, ami biztonsagos is. Lehet korbejarom, mikozben itthon meg futok en is egy-ket kort.
Hasznaltauton van fent egy 140k+-t futott A3 as, 1.8as, hasonloan amerikai. Felhivtam a hirdetot es kerdeztem, hogy o megoldotta-e az EUsitast. Azt mondta, hogy igen, de csak sajat maganak csinalja, masnak nem... Mondom, hogy fizetnek erte, de igy sem...
Azon gondolkodom, hogy ezt meg kellene tanulni, ennek a rendszernek a programozasat, mert par ev mulva jonnek a hasznalt piacon ezek es mindenki frissiteni akar majd "okosba":)
Megnéztem és sikerült állítani a kis fehér pöckökkel. Hálám örökké üldözni fog így most már remélhetőleg látni fogom az utat is.
Ezt az autót nem régen vettem nagyon elvolt hanyagolva és most jönnek elő a bajok szépen sorban.
A mai napi problémám, hogy az autóban nincs fűtés ha bekapcsolom az echo-t kb 5 percig nyom alapon egy kis langyi levegőt. A másik nagy baj az egyik porlasztó tövénél engedi a gázolajat ami ma ráfolyhatott a kipufogóra és a szellőzőkön keresztül ömlött be a füst. A szerelő szerint kigyulladhat így az autó ne járjak vele, de mivel ez az egy autóm van és melózni kell sajnos járnom kell vele továbbra is. Ha tudnál egy költség hatékony gyors és jó szakembert aki tud rajtam segíteni azt nagyon meg köszönném. Bp és környéke, de ha jó a szerelő elvinném bárhová.
Amerikai az autó és 2016-os térképek voltak rajta (ezek is már hackelve, én így vettem Németországban), míg el nem mintem a hivatalos Audiba, hol raktak rá szoftver frissitést, így a térképek elszálltak és ők nem tudnak kezdeni vele semmit. Ott javasolták, hogy a fórumokon keresgessek lehetőségeket:) De szó szerint.
Amúgy jogos, 5 frissítés az első 3 évben jön rá, csak mivel nem tudják megoldani (mivel az autó amerikai), így csak a mutyi vonal jöhet szóba.
Te hol láttál erről infokat? Milyen fórumokon. Jó lenne találni valakit, akir ért hozzá. Mert nem lehetetlen, hiszen az enyémet is megcsinálta valaki. Elsősorban az amerikai autók miatt kell ez a belenyúlás, mivel azokat rendesen át kell programozni.
Leveleztem is velük, ők meg tudják csinálni. Csak ugye Bulgária, nem mindennap jár arra az ember :) Azt mondta el is küldhetem a fejegységet és úgy is meg tudják csinálni. De jobb lenne azért itthon találni valakit.
Audi A4 B5 1996 - ki kellett cserélnem egy olajgombát (olajszűrő fölött, felülről hozzáférhető), mert mellette fújta az olajat a motor. Gombacsere után, elindulást követően néhány méter megtétele után elkezd világítani a műszerfalon az olaj jelzés. Ritka esetben megszűnik rövid időre, majd szintén világít. Valószínűleg rossz gombát raktam az előző helyére, viszont ami benne volt természetesen már nincs meg, így nem tudok rajta gyártási számot sem megnézni. Valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy milyet kellene beraknom? Honnan lehetne ezt pontosan megtudni? Elég fontos jelzésről van szó, és szeretném ha jól működne :)
Jelenleg ez van benne, ami feltehetően nem jó ide, vagy hibás - FEBI8466
Remélem valaki tud segíteni A6 Avant 2002 évjárat. Hol tudom állítani a fényszóró magasságot? Ez az első kérdésem.
A második a lámpa mosót hogyan tudom bekapcsolni?
Valamint baloldalon lent a kormány alatt lévő kis nyitott tárolónál van egy kis fekete kapcsoló az mire szolgál? Hiába kapcsolgatom nem veszek észre semmi változást sehol.
ha jót akarsz magadnak, akkor erre tényleg rákérdezel, de ami a legjobb ha beleírjátok az adásvételibe, akkor utána nem lehet "gond", ha mégis eszi az olajat.
bár az Audinál 1l/1000km a norma!!!
tehát ha ezt nem éri el, akkor sokat nem reklamálhatsz, mert benne van a "limitbe"! :-(
Üdv mindenkinek! Audi q5 vagy A4 Allroad vásárlását fontolgatom, 2009-10-es környéki modellekről van szó, 2000es 170 lovas TDI-kel szemezek, de a felhasználási körülmények miatt (évi 10-15 ezer km-nél nem megyek többet) erősen fontolgatom, hogy a 2000-es 211 lovas benzines TFSI-vel vegyem-e valamilyeket, a gond ott van, hogy amennyire tájékozódtam eddig a TDI-k megbízhatóbbak, TFSI-nél gyakran jelentkezik a túlzott olaj fogyasztás, vagy láncszakadás sem kizárható. Mennyire igaz ez, van-e itt valakinek ilyen motorokkal szerelt Audija aki tud tanácsot adni, illetve van tapasztalata?
Én arra az adatbázisra hagyatkozom amit beírtak ide, nekem megfelelnek az ott olvasottak.
8x18 ET 35-ös ill. 8x18-as ET 42 -es felniket használok a 4f-hez, nekem tökéletesen megfelelnek, és az adatbázis mérettáblázata szerint is jók, a többi nem érdekel.
Téli felnit vadászok. Elsősorban 18-as kellene, de ha értelmesen néz ki, akkor 17-es is megfelel. A 19-estől már szívom a fogam, de megnézném azt is. Ha lehet eredeti Audi-felni, ha nem, akkor valami normális replika. A jelenlegi (nyári) gumim 255/35 R 20 97Y, a felnim 8,5J×20 ET43 (vagy 45), 5¤112, agyméret: 66,5.
Audi 2,8 V6 bol épitettem egy rettenetet és olyan bajom van hogy elinditás után kinyomja a tágulási kupaknál a vizet és meg is forralja a vizet ! termosztátot már kiszedtem mi lehet a hiba szerintettek ? És nem is ugy megy ahogy menni kellene elég gyenge! Hengerfejes netalántán ? válaszokat előre is köszönöm!
Audi A4 váráslására szántam el magam, sokat olvasgattam utána, az már körvonalazódott, hogy mindenképp 1,9 PD TDI-s B7-est szeretnék venni, úgy kb szeptember 2. hetében. Amiatt fordulnék hozzátok, hogy esetleg tudtok e ajánlani Audi szerelőt/tuning szakit/lelkes hozzáértőt úgy kb Székesfehérvár-Közép Dunántúl környékén, aki rendelkezik egy laptopos diagnosztikával meg a VCDS szoftverrel, és vállalná egy fél nap keretén belül 3-4 kinézett autót velem együtt megtekinti, leteszteli. Nem akarok teljesen vakon elmenni vásárolni, én meg sajnos nem értek az autókhoz, csak azt tudom, hogy a dízelekkel nagyon könnyű melléfogni, sok a tekert, külföldről behozott, széthajtott darab. A napidíjat szerintem meg tudjuk beszélni. :) Előre is köszi a segítséget.
Üdv mindenkinek!! Régebben volt már ilyen kérdés, de választ nem találtam. Adott egy 2001-es Audi A4 B6 1.9 pdtdi motorral időszakos problémával. Az autó mindig pöccenésre indul, aztán gondol egyet és csak hosszabb forgatásra indul be. Ha beindult, a motor hibátlanul működik. Van, hogy több hónapig hibátlanul indul, aztán egy nap akár 4-5 indításnál is jelentkezik újra a hiba, utána napokig semmi probléma. Ha esetleg volt már másnak is ilyen probléma, kérem írja már le a megoldást. Előre is köszönöm!
Sziasztok lenne egy pár kérdésem! Adott egy Audi A6 1.9 TDI AFN motor kóddal és 4 seb automata váltóval. A kérdés a következő, lenne egy AVG motor kódú autó ugyan úgy 1.9 TDI csak manuális váltóval ezt át lehet rakni vagy nem az enyémbe ha igen akkor mit kell átszerelni kellene egy lista! A válaszokat előre is köszönöm!
Sztem ami elromolhat, az el is romlik! Nekem is el 2002 A6 van, V6 motorral.Ha gazdájra leszel, azaz olajcsere időben, ugyanakkor gázolajszűrő csere, akkor oké! Ja és azt monta a szerelőm, hogy néha egy kicsit kínálni kell, ne lustuljon! Az enyém kézi hatosváltó, két csapágy cserével 150 ezer volt!
Egy kis segítségért fordulok hozzátok. Szeretnék venni egy Audi A4-es kombit (2002). A ti tapasztalatok alapján a 2.5 TDI quattro automata triptronic váltóval necces belenyúlni?
Egyik ismerősömnek van, ritkán járt vele ha járt is akkor hosszú utakra csak. Jó állapotban van nagyon, de eddig nem jókat olvastam a 2.5-es változatokról.
Volt nekem is ilyen gondom (A2), elsö körben kiegyenlítö tartályt cseréltem kupakkal együtt, és azóta nincs probléma. Érdemes kicserélni, nem nagy összegek.
segítségeteket kérném ! 1 szenzorom rossz az lenne a kérdésem hogy hol tudok ilyent venni vagy van e valakinek eladó és hogy tudom kiszerelni? előre is köszönöm a segítséget!
Az utóbbi egy két hétben reggeli első indítás után nagyon nehézkesen indul, ma már csak másodjára pöccent be a motor. Köszörül- köszörül, aztán nagy nehezrn életre kel. Majd menet közben érezni rajta, hogy erőtlen, megtorpan, aztán csak gondol egyet és megy mint a golyó. Aztán, ha ezek után le állítom, majd újra beindítom, akkor gyönyörűen elsőre indul, akkor ezek a torpanásos erőtlen dolog is megszűnnek... és ezek a problémák mindig a napi első indulásra vonatkoznak amikor a kocsi előtte áll 8-10 órát.. a gond esetleg az üzemanyag ellátásban lehet? Én erre tippelek, de hogy konkrétan mi okozhatja fogalmam nincs.. valaki esetleg találkozott már hasonló problemaval? Jovoheten mennék a verdával göröge és nem szeretném ha ott hagyna..
valaki esetleg járt már így, tapasztalat ilyen dolgokat?
Bár már nincs jelentősége mert túl vagyok a dolgon, mégis előjön néha és piszkálja a fantáziámat az alábbi dolog.
Adott egy 2005 A4 B7 2.0 TDI, BLB motorkód. Tavaly tavasszal városban mentem, és egyszer csak egy dübbenést hallottam a motortérből. A műszerfalon semmi nem jelent meg, a motor járt tovább, de eléggé megijedtem, így épp csak alapjárat felett, lábujheggyel nyomva a gázt, hazagurultam olyan jó 3 km-t. Egy alapos átnézés után kiderült, hogy elszakadt a balanszmű meghajtólánca, ami 4000 km-el azelőtt lett cserélve lánckerekekkel, feszítőkkel együtt, mert a gyári már hangos volt. Valószínűleg anyaghiba, sosem derült ki és már nem is fog. Ami szintén nem derült ki, hogy miért nem jelezte az autó, hogy elment az olajnyomás, és ez az ami mái napig felmerül bennem néha. Ugyanis abban a pillanatban hogy a lánc elszakadt, az olajszivattyú is megállt, mert abban az egységben van ugye. Kb. 3 kilométert mentem hazáig olajnyomás nélkül, és erre az égvilágon semmi nem figyelmeztetett, mert egyébként nyilván azonnal megálltam volna. Ha az olajgomba rossz, arra is külön figyelmezetést kellett volna dobnia a kézikönyv szerint. Hallottam olyan sztorikat is, hogy ezek a motorok 2000-es fordulat alatt nem jelzik, ha nincs olajnyomás. Ennek lehet valami alapja?
A4B6 om van,ASN motorkód V6 3.0! A problémám az,hogy elfogy a hűtővíz a motorból! Hengerfej javításon átesett már kétszer,mert az első után ugyanúgy elment a víz! Ezért visszavittem gariba! De a víz ugyanúgy fogy! Tanácstalan vagyok,a szerelő is csak a vallát vonogatja! Azt mondja nem hengerfejes,de, hogy hová tünik a víz arról fingja sincs!! Mit tegyek,hová vigyem ahol orvosolni tudnák a problémám?
Több mindentöl lehet, ki kell olvasni a hibatárolót, meg élöadatokat kell nézni. Amit te megtehetsz hogy kicseréled a levegöszüröt. Ha nem segít, akkor menjél szerelöhöz.
Szisztok nekem A4 1.6 benzin 96 ev. autom van . A kerdesem az lenne hogy mitol lehet az hogy ha hirtelen sok gazt adok vagy meg padlozom akkor meg full de durvan az auto ? Viszont ezt csak menetközben csinálja . Legyszi valaki ha tapasztalt ilyet ossza meg velem , köszi .
korabbi hozzaszolasomat probaltam beidezni, de aztan nem sikerült, igy leirnam a problemam ujra, hatha valaki esetleg talakozott mar hasonloval:
adott egy A4 2007 ev vegi 1,6 benzin (ALZ). fogyasztotta az olajat, 2 hengerben 7 es 8 Bar Volt a nyomas, a gyertyak szutykosak voltak, es (nem alladoan) füstölt. Hamar kiderült, hogy a hengerfej fele kell keresgelni, ugy is lett: hengerfej lekerült uj szelepszar szimeringek, sikolas, uj tömitesek mindenhova. a dugattyuk rendben voltak, hibatlanul tartottak benzint, igy visszaepites. a rendszer ujra összeallt, a hengerekben 13-14 bar nyomas mindenütt, DE az Auto tovabbra is füstöl, es eszi az olajat!! 700km autopalya elött a nivopalca közepen Volt az olaj, erkezeskor az also 1/3-nal kb. az Auto nem Volt hajszolva, folyamatos 120, a fogyasztas 7,1 Liter Volt amit jonak gondolok (kiscsalad, nemi csomag). a füstöles akkor jött elö amikor pl 120nal elveszem a gazrol a labam, es toloallasban gurulok valahova, majd amikor lelassultunk kb. 60-ra ujra a finoman a gazra lepek latom a tükörben, hogy hatso szelvedö mogott kellemes kis felhö jelenik meg. termeszetesen ez nem minden esetben fordul elö, a 700 km alatt talan egyszer. mas alkalommal akkor lattam füstölni (ugye mar kenyszeresen figyeltem minden gazadaskor a tükröket) amikor alapjaraton acsorogtunk kicsit a dugoban, majd tovabb araszoltunk. ekkoris pöffentett egy kis füstöt, de aztan abbahagyta, pedig a Motor nem lett melegebb vagy hidegebb, a körülmenyek nem valtoztak. a hütöviz tovabbrais tiszta, rozsaszin, nem lett több, Sem kevesebb, olajbetöltönyilas nem habos, nem feher, az autoban van erö (102 loerö) huz, gyorsul, nem rangat, stb. viselkedik ahogy kell.
Személyes átvétel Halásztelek (M0 mellett közvetlenül). Szerelés Csepel. Budapesti kiszállítás most ingyenes. Országos kiszállítás: megbeszélés alapján.
Írj rám! Az email címem a nevemre kattintás után nyilvános.
Nekem is cvt multitronic volt abba is van kettőstömegű....talán azért nem érezheted hideg motornál mert magasabb az alapjárat hideginditásnál... Mi a rendszámod csak nem kgu-... Lehet az én autómat vetted meg 😀
Ezek közül szerintem szerint a kettőstömegű nem mert cvt váltóm van, a motortartó bak nem csak melegen csinálná (ezt szervízben mondták), a befecskendezők meg bevizsgáltatva. De ha bátmi más eszedbe jut ami okazhatja, akkor szívesen fogadom. Olyan lehetséges hogy 1 hőszenzor ment ki, és meleg motorba is ugyan azt a keveréket adja mint a hidegbe? Lehet hogy ez 1 nagy hülyeség. :)
Nekem nemrég vitték el az a6 2.0 tdi bre kódos autómat ami ugyanígy indult...motortartó bak vagy kettőstömegű lendkerék lehet esetleg az egyik befecskendeződ már haldoklik....
a kérdésed első részére a válasz, hogy igen, mindent lehet, de itt talán mégse! :-)
sok értelme nincs, mert a rendszer több komponensből áll, kijelző, vezérlő panel, kontrol modul, esetleg erősítő.
tehát ha kicseréled, akkor semmid nem lesz, se navi, se pdc, se kijelző, semmi.
A6 avantból van emlékem, hogy ott minden bal hátul van, a hangszóró kábelek is!
arról nem is beszélve, hogy mi az elképzelésed arról, hogy hova teszed a fejegységet? A kesztűtartóba vagy hova, mert ugye "klasszikus" helye a rádiónak, az nincs?
bontóban néz szét, kis utánjárással (fórumokon "MMI 2G high bluetooth retrofit") megtalálod, hogy mi kell hozzá, és szerintem egy jobb fejegység áráért (60-70eHUF) kapsz egy bluetooth modult kábelekkel mindennel, és akkor nincs szétgányolva az autó.
Sziasztok! Audi A4 B8 2.0 TDI Multritronic váltóról lenne egy kérdésem. Kicsit megváltozott, gondolom ez nem jót jelent. Az a probléma, hogy lomha lett. 2000 fordulaton nem igazán akar gyorsulni. Eddig 1500-nál is húzott rendesen. És a fordulatot is lassan engedi vissza, ha épp nem nyomom a gázpedált. Ebben a videóban 02:52-nél jól látszik ( https://www.youtube.com/watch?v=zLFz9xhp93U ), hogy hogyan megy vissza a fordulat, ha nem nyomja a gázpedált. Nekem lassan esik vissza, pedig ezelőtt nekem is ilyen volt. És mellé fékezi az autót. Főleg elindulásnál érződik, hogy ha lassan megyek és elengedem a gázpedált ránt egyet, mintha kéziváltónál 2-esből 1-esbe raknám (talán nem annyiraerősen). Az lenne a kérdés, hogy ez mitől lehet?
(mivel nem értek a lovakhoz, de mint villamos beállítottságú ember, így elvi segítséget tudok csak adni, sajna idő hiányában nem találtam sematikus diagramot hozzá)
tehát, ha egyik ajtónál sem műxik, akkor 99,9%, hogy nem kapcsoló hiba van vagy mind a 4 rossz, de ennek azért kicsi a valószínűsége!
1 dologot elfelejtettem, ha menet közben megnyitod az ajtókat, akkor visszajelez a műszerfalon? (ha nem akkor Verzió 2)
Verzió 1, Ha igen, akkor első körben ki kellene venni a felső panelt ahol a kapcsoló van és megnézni, hogy a kapcsoló stekkerének vmelyik lábán az ajtó nyitására megjelenik-e vagy a +12V vagy test.
ha megkapja, akkor a kapcsolód adta meg magát
Verzió 2, Ha nem jelenik meg semmi, akkor villamossági szerelő, mert vagy vezérlő vagy kábelhiba lesz.
Kérdésem lenne Audi A4-el kapcsolatban. 2002-es modell 2.0 sima benzines ALT motorkód.
kb 5 éve van nálam. Vásárlás után nagy generál, főtengely, hengerfej, hidro tőke, vezérmű lánc stb.
De nem lett igazán jó. Indításnál hidro tőke hangja volt.
120000 km után szólt a szerelő, hogy hátsó vez, láncnak hangja van. Eddig 10000 ként olaj csere, szűrő minden amivel gond volt normálisan meg lett csinálva.
Szóval autó szét lánc és feszítő ki, helyette új gyári alkatrész vissza. Itt szólt a szerelő, hogy erősen javasolja, hogy a hirdo tőkéket is csereljük mert szerinte azok sem jók már. Kerül amibe kerül csináljuk, mondtam (egy vagyon volt) és lám indításkor ugyan úgy zörög mint előtte. Lánc hang már nincs de a tőkéknek nagyon rossz a hangjuk. Biztos ki lettek cserélve mert saját szemmel láttam.
Ilyenkor mi a teendő? Van valakinek hasonló tapasztalata?
Abban kérném a segítséget/tanácsot, hogy van egy 2000es Audi A4 B5 Avantom, és a belső világításommal van valami gond, ha bekapcsolom megy, elöl is hátul is. Viszont ha középállásban hagyom, hogy ajtónyitásra kapcsoljon, nem csinal semmit.
Sziasztok. " Wastegate",valamint "Quattroman" elérhetőségéről tud valaki valamit? Nagyon nagyok voltak Audiban. Segìtség kellene nekem tőlük. Köszönöm.
Tankot, AC-t, összes üzemanyagcsövet kimosták? Rail csöveket cserélték, vagy kimosták? HD pumpa ha beszarik telenyomja a komplett rendszert fémreszelékkel.
HD pumpa hibás autót vettem nemrég Németországból, tökéletes lett. Mondjuk elég jó szerelő csinálta és nem keveset melózott rajta.
Munkába mentem mikor izzitas visszajelzo lámpa elkezdett villogni és az autóban nem volt erő.. Meg álltam le is fulladt. Nem is indult utána
Elvittuk szervizbe. Üzemanyag pumpa. Magas nyomású pumpa és mind6 porlasztó csúcs cserélve lett. Autó be indul jár mentem is vele. Viszont menet közben állandóan kidobja az izzitas hibakodot autóból elmegy az erő.. Alacsony fordulat számhoz érve lefullad. Újra indítom megint jár motor 5 perc múlva megint ugyan ez. 1 hónapja áll szervizbe és egy előre nem jöttek rá mi a hiba . Azért írtam ide hátha valakinek volt hasonló problémája tapasztalata és tud segíteni Köszönöm
Igen, ezt én is megtaláltam és tényleg ez lenne a legegyszerűbb módja az egésznek, de sajnos nekem azt írja, hogy ez a legfrissebb. Hááát, sztem 2016-os nem a legfrissebb:)
Ugye a helyzet az, hogy az autó eredetileg USA-ban lett először forgalomba helyezve, 1,5 éve került Németországba, ahonnan már ezzel az Európai verzióval hoztam haza.
Alap esetben az a probléma, hogy van egy Audi Connect kód, amit nem tudok beírni az MMI-ba, pedig megtaláltam hova kellene, de nekem az a menüpont hiányzik :(
Próbálkoztam a Magyarországi Audi-nál is, hogy mit tudnánk tenni, de meglepetésemre, nem nagyon tudtak segíteni. Lehet a győri gyárral veszem fel a kapcsolatot, elvégre ez az autó is onnan gördült ki anno:)
Vagy az is jó lenne, ha valaki hasonló, de európai A3-mal rendelkezne, lehet az ő accountjából le lehetne tölteni.
Szervóolaj témában keresgéltem a topicban, ekkor találtam rá a lenti hozzászólásodra. Igaz, elég régen volt, de talán még jársz mostanában is errefelé. Ha mégsem, akkor talán a többiek tudnak nekem segíteni. Tanácsot szeretnék kérni.
Audi A4 1.6 1999-es benzines autóm szervó tartályában minimumom van az olajszint. 1 éves kora óta van tulajdonomban az autó, szervóolaj nem volt se utántöltve, se lecserélve benne ezidáig semmilyen okból kifolyólag. A szervórendszerrel sincs semmi probléma. (lekopogom) Most is minden Ok vele. Szóval, tudomásom szerint az eredeti (első) feltöltés van még benne. Én ugyanis nem töltöttem bele még egy cseppet sem és az autószerelőm sem említette sosem, hogy töltött volna, amikor más hiba javítása miatt nála volt az autó. Most, amikor szerettem volna utána tölteni szembesültem az alábbi problémával. (lehet, hogy csak nekem probléma :-) ) A szervó tartályon levő feliratokat szem előtt tartva: ásványi G 002 000 hidraulika olajat szerettem volna vásárolni. Ekkor szembesültem azzal, hogy a fent említett teljesítményszintnek megfelelő olajból már csak szintetikus kapható. Éspedig zöld színű. Az én autómban lévő régi (szerintem eredeti) olaj színe pedig sötétpiros (bordó) vagy ehhez hasonló, de semmiképpen sem zöld. (egy keveset kiszívtam a tartályból egy műanyag orvosi fecskendővel, így állapítottam meg a színét :-) ) A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat tölthetek utána? Kb. 0.5 - 1 decit kellene. Ásványiban már nem árulnak G 002000-ásat, ami pedig ilyen teljesítményszintű lenne, az szintetikus és a színe is más (zöld). Ebben az esetben le kell cserélni az összes olajat a rendszerből? Válaszotokat előre is köszönöm!
Sziasztok, Olyan hibával találkoztatok már, hogy 2012 a4 1,8tfsi 128000km futott autón alapjáraton és 2000-es fordulatig dízelesen csörgő hangja van üzemmelegen illetve hidegen alapjárat ingadozik picit. Márkaszervíz is elvérzett rajt. Nem lánc és okoskerék. Van tipp vagy egy szerviz aki ért hozzá? Előre is köszönöm.
Az alany egy 2004-es A3 8P1, egyik napról a másikra elkezdett világítani az ABS és ESP lámpa.
Gépre téve kihozta a jobb hátsó jeladót hibásnak.
Ki lett cserélve, majd ca. 20-30 km/óra sebesség elérése után megint kidobta.
Immáron egy újabb - 00287 - hibakóddal = ami mechanikai hibának írja. ( a régi érzékelővel szintén)
Élő adatokat nézve menet közben egyforma sebességet mutat mind a négy keréknél levő jeladó.
A féknyerget levéve sikerült jobban rálátni a jeladó végére, ami találkozik a kerékagy szélén található műanyag(?) "érzékelő gyűrűvel", amiből már itt-ott hiányzott pár apró darab, ergo sérült.
A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e az, hogy a sérült, hiányos gyűrű miatt dobja hibának a jeladó ezt, vagy abszolút semmi köze sincs hozzá?
Autóvásárlás előtt állok, nagyon megtetszettek a régi Audi 90 b2 2.2 quattrok, régi álmom is egyben. Külföldi oldalakon böngészve pár hirdetésbe belefutottam, de van bennem egy kis aggódás, hogy alkatrész nem sok van hozzájuk már, így csak álom marad az egész. Természetesen hobbicélra, vagy néha-néha egy hosszabb 100 km-es útra mennék vele. Persze nagyjából 1.5-2 millióból egy újabb Audi is kijönne, de valahogy a régi szögletes kocsik jobban bejönnek.
Tudna valaki segiteni, hogy 2016-os Audi A3-hoz (amerikai) mikent tudok software update-et szerezni. Jelenleg mar europai verzio van rajta, EU terkeppel, de szeretnem frissiteni. Plusz Audi Connecthez tartozo kodot sem tudom beirni sehova, ami linkelne az autot az accountomhoz. A myaudi-s accountomon nincs elerheto szoftver frissites. A hivatalos magyar audinal eddig nem tudtak segiteni...
Ez kb azt jelentette, hogy "kedves vásárlónk, ne aggódjon a váltó miatt, az autó egyéb részei (leginkább a motorja) jóval hamarabb szét fog hullani" :) :(
Olyan megfogalmazás hogy "örök élet" meg "örök olaj" sosem jött ki a VW-től.
Élettartam feltöltés az volt. Tekintve hogy az élettartam végéhez tartozó km futásról egészen más elképzelései voltak a gyárnak mint a felhasználóknak, ezért a gyár módosította a karbantartási utasítást. Gyakorlatilag a ZF karbantartási utasítását vették át.
Visszakanyarodva az eredeti polémiához, én (anélkül, hogy láttam volna akár csak egy megbontott váltót is) kb. azt saccolom, hogy az igazság (és a gazdasági racionalitás) valahol félúton van az Audi "nyugodtan szarj bele az egészbe"-filozófiája, ill. a ZF "hagyj itt nálunk 1-2 évente egy halom lóvét"-duruzsolása közt.
Tehát ha valahol kb. 100e km-ként cseréljük az olajat.
(Az meg, hogy a megbontott váltóból éppen eleget látott Audi és ZF szerint mi a valóban célszerű eljárás, azt hülyék lennének elmondani. Az új vevőkből élnek...)
Az elvet kovetve, nem biztos, hogy jobban ovod a valtot alacsonyabb fordulatszammal, nagyobb nyomatekkal, mikozben ugyanakkora teljesitmenyt viszel a kerekekre.
Hááát... A számok bizony összeadandóak, mert ezzel az erővel (azaz, ha minden szükségszerűen felmerülő javítási költséget elosztunk 3-4 -5-28 tulajdonos közt, akkor még az is kijöhetne, hogy egy Audi fenntartása olcsóbb, mint egy Opel Merivá-é.
Egyébként (vegyünk egy konkrét példát) ha valaki vesz 60-70 e km-rel egy használt Audit és addig akarja használni, amíg az menthetetlenül nem válik pénztemetővé, azaz kb. 300 (kíméletes módban 350e) e km-ig, akkor melyik verziónak van nagyobb értelme? Lapátoljon bele 700e Ft-ot (+infláció, +7 nap az életéből, ami további idő+pénz) és aludjon nyugodtan, hogy valószínűleg tényleg nem szarik be alatta a váltó (no meg adjon át a következő tulajnak egy olyan autót, aminek a váltójára rálocsolt ennyi pénzt) vagy hagyja az egészet a pitlákba, legfeljebb néha imádkozzon egy keveset, hogy olajcsere nélkül is kihúzza a váltó az autó eladásáig.
Mert ha netán mégsem húzza ki, akkor viszont egyben önt rá ennyi pénzt, hogy utána (szintén) örüljön a következő tulaj...
Mert nekem laikusnak az, hogy ha ugyanakkora helyre több alkatrészt csúfolnak össze, akkor nagyobb eséllyel romlik el.
Viszont a ZF8 felújítása tudtommal nem 5-6 kiló, hanem 7, vagy inkább 8.
Mindenesetre 300-400e km-t futott ZF6-ot már én is láttam jó párat, így valóban nem lehetetlen az, akár reménykedhetünk benne.
Én speciel autópályán 2800-3000 körüli fordulattal teszem a kilométereim zömét (GPS 145-150), ennél kíméletesebb üzemmódot nem tudok elképzelni váltónak (sem).
A gondolat menet ott sántít, hogy a 380e km alatt az autó 3-4-5-x alkalommal tulajdonost vált, akik közül talán ha 2 olajcserét csinál meg ugyanaz a tulaj, azaz a számok nem adódnak így össze. Tehát a sor végén egyvalaki fogja beszopni a 600-as nagyjavítást... (Vagy elbontja az autót)
Ha valaki újonnan veszi, évi 60-100e km-t autózik, és évekig meg akarja tartani, akkor releváns a kérdés.
De Mo-on szerintem nem létezik ilyen ember..., és kint sem sok.
Nem értek hozzá, csak elgondolkodtam valamin. Ugyebár ZF8-ban elvileg először 80-100e km-nél, utána 60e km-ként cserélendő az olaj. Lehetőleg öblítéssel, a ZF-nél cca. 120e-ért. Ravasz kérdés következik. Ha ezt megcsináljuk kb. 380e km-ig (azaz addig, amíg jó eséllyel egy olajcsere nélküli váltó is kihúzza), akkor beletoltunk a gondos karbantartás-projektbe 700 e Ft-ot, amennyiért a mostohán kezelt váltónkat is vígan meg lehetne javíttatni. (Arra pedig valószínűleg kicsi az esély, hogy az olajcserés váltónk életben marad, amíg világ a világ.) Akkor végül is mi értelme volt az egésznek?
Van vészprogramja a motornak, de az nem függ össze a karbantartásokkal. Tehát ha sosem cserélnél olajat és világítana az OIL vagy INSP akkor sem tenné vészprogramba magát.
OIL és INSP hibakódok jöttek elő, azonban volt szűrő és olajcsere is, de ezután nem lett nullázva a computerben és elvileg ezért jött ez elő. Én olyat hallottam, hogy ilyenkor lekorlátozhat az autó, hogy ne legyen baja a következő olajcseréig, de akkor ez ezekszerint nem igaz?
Önmagában a "INSP" figyelmeztetés megléte vagy törlése nem befolyásolja a motor telejesítményét. Egyébként az inspekció általában nem csak egy szimpla olajcserét takar (karbantartási utasításban pontosan utána lehet nézni). Egy olajcserétöl biztos nem csökken a teljesítmény. Szürök (üzemanyag, levegö) lettek cserélve?
Ha a motor topra lett téve, és egyébként is csak akkor csinálja ha sebességbe teszed, akkor valószinüleg a váltó okoz valami gondot. Én keresnék egy automata váltókra szakosodott mühelyt, akik tudnak váltódiagnosztikát csinálni. Könnyen lehet, hogy ott ismerik is ezt a jelenséget.
Sziasztok! Adott egy 1999/12 -es Audi A6 2.5 TDI. Nem rég előjött az INSP hibakód. (Olajcsere volt, de nem lett nullázva.) Ezzel egy időben erőtlenebb is lett az autó. Ezt sikerült kitörölnünk belőle, de azóta is 5./6. -ban erőtlen a kocsi. Valakinek van ötlete, hogy mitől lehet ez?
Az, hogy olyan kérdést tettél fel amire varázsgömb nélkül nem lehet válaszolni.
Leírsz egy jelenséget, és megkérdezed mit kell kicserélni. Mindezt úgy, hogy semmilyen konkrét diagniosztikai adat nem áll a megkérdezettek rendelkezésre. Bármilyen javítás elött diagnisztizálni kell hogy mi a hiba. Különben csak találgatni lehet, az meg neked baromi sokba fog kerülni. A diagnosztikának csak egy része az, hogy Te elmondod milyen hibajelenséget tapasztaltál.
Mica-r olvtárs megelölegezte Neked azt, hogy van annyi eszed hogy már jártál szerelönél az autóval. Ha pedig látta szerelö, és nem tudja megmondani mit kell kicserélned, valóban másik szerelöre van szükséged.
A tudod mit veszel alatt pedig azt értem, hogy a német nem foglalkozik óratekeréssel, gumit cseréltetni is márkaszervizbe hordja a kocsit, stb. leszarja a mutyizást, mert megteheti, hogy 2 évesen eladja a megunt autóját és vesz egy újat.
Számoljunk egy kicsit. vegyünk alapul egy 20millás (63e€)vasat
2 év után eladja 48e€-ért, "bukik" rajta 15e€-t, ez átszámítva 4,725millió HUF.
Az átlag német keres 3000€, a magyar nagy átlag 300eHUF
A németnek 5havi bére, a magyarnak több mint 15 havi.
Szerintem egy kicsit túlértékeled a nyugatot és a nyugati embereket. Nem tudom pontosan mennyit keres a német átlag nettóban, minden eserte a német kollégáim nem cserélgetik két évente a megúnt autóikat. Az sem jellemzö hogy 63000€-s autókat vásárolnának. Müszakvezetökröl és technológusokról beszélek, nem spárgaszedökröl. Az autó költségein kívül sok más magas költség is van, nem tudják a teljes fizetésüket autóvásárlásra költeni. A német átlagember valóban nem tekergeti az órát, de a török nepper elöszeretettel megteszi mielött eladja. Söt, az átlag ember sem sajnál rákölteni néhány Eurót hogy többet érjen a piacon az autó.
Van nekem egy audi a6 avant 2.5 tdi 2004 triptonic váltos autóm az a gondom ha sebességbe rakom bármelyikbe akkor az alapjárat ingadozik és a fekete füstöt nyomja ki magából!
De ha üresben van nem csinálja!
És nem mindig csinálja hanem össze vissza és amikor üzem meleg!
Tehát segítséget kérnék mi lehet a baj? Mit kell cserélnem?
"nem értünk egyet. Elég sokat eladnak belőle itthon is újonnan."
Azért lássuk be a magyar társadalom 99,9% nem igazán tart ott anyagilag, hogy 20 millás (de még a 4-6 milliós kategóriát se) autót 2-3 év után eladjon (még a cégek se)
Nem mondom, hogy nem lehet találni, de az egyenlő a lottó 5-sel!
Megnézed a hahut a 2-4 éves autók - kivéve a weltautókat - mind kereskedői hirdetések, amiken vagy 1 hetes rendszám van vagy még forgalomba sincsenek helyezve!
A kicsit olcsóbb lesz alatt azt értettem, hogy a nepper hasznát ami egy ilyen értékű autónál, már minimum 1 misi, az a zsebben marad.
A tudod mit veszel alatt pedig azt értem, hogy a német nem foglalkozik óratekeréssel, gumit cseréltetni is márkaszervizbe hordja a kocsit, stb. leszarja a mutyizást, mert megteheti, hogy 2 évesen eladja a megunt autóját és vesz egy újat.
Számoljunk egy kicsit. vegyünk alapul egy 20millás (63e€)vasat
2 év után eladja 48e€-ért, "bukik" rajta 15e€-t, ez átszámítva 4,725millió HUF.
Az átlag német keres 3000€, a magyar nagy átlag 300eHUF
A németnek 5havi bére, a magyarnak több mint 15 havi.
Őszintén szólva itthon magamtól se vennék autót! :-)
3 évig hordtam be még annó az autókat eladásra, nem véletlen nem veszek itthon egyet se! Ezeknél a "minél több pénz maradjon" elv számít, semmi más.
Mivel a magyar hülye autóvásárló, még mindig a szervízkönyv és a kevés km a preferencia (ész nélkül), addig a kereskedő nem fogja tudni a valós minőségi autót eladni itthon, mert akkor az lényegesen drágább lenne. Na ekkor jön a visszapörgetés és a hamis szervizkönyv. Itt a magyar vásárlók 90%-a leblokkol, és még 1 nagy értékű autónál is sajnálja az átvizsgálásért a 20eHUF-ot. Bár itthon ennek se soxor van értelme, mert ezeknek a csudifiguráknak van ismerős a márkaszervizekben aztán első kérdés kell-e papír az átviszgálásról, mert ha nem akkor 15eHUF, aztán onnantól az se látszik, hogy voltál ott. Ha meg másik szervizbe akarod vinni azt meg nem engedik!
persze kint is kerülendő a török kereskedő, de pl egy lízingből visszaadott márkaszerviztől vásárolt kocsi számomra százszor biztonságosabb mint itthon bármelyik kereskedőtől!
Az esetleg nem lehet, hogy nem 20e km-ként kopott a betét, hanem több van az autóban és minden szerviz előtt (rászánt 5 percet és) visszapörgette az órát?
"Ha itthon veszel bármit is ami 2-3 éves, az mind külföldről jött"
nem értünk egyet. Elég sokat eladnak belőle itthon is újonnan.
"kinti olcsóbb lesz"
ebben sem értünk egyet. Max. esetleg most a "dízelellenségeskedés" miatt, de eddig kb. mindig az itthoni volt olcsóbb. A nagyobb választék miatt volt értelme kintről hozni, de egy hasonló kocsi kint drágább szokott lenni.
"tudod mit veszel"
Ebben sem értünk egyet. Egy itthoniról előbb tudod, hogy mit veszel, mint egy kintiről.
Én sajnos továbbra is azt mondom, hogy egy kifutott modellt, amiről tudod, hogy törve volt (ki tudja mennyire), illetve a fékkopásból láthatóan nem vigyázott autót 15-16 milláért megvenni nem szabad. Ennyiért már itthoni - sokkal biztosabb - törésmentes, ismert előéletű kocsit is lehet kapni.
én csak (na jó, 1 kivételével, mert az az USA-ból jött) németországból veszek kocsit.
1000szer jobbak, mint a Francia vagy Olaszországból behozottak.
Mint írtad, új kocsi nem játszik. Ha itthon veszel bármit is ami 2-3 éves, az mind külföldről jött, tehát majdnem mind1, csak a kinti olcsóbb lesz és tudod mit veszel.
A törés miatt nem aggódnék. Amit leírtál azok mellet ha nem volt légszák csere, akkor valami szerencsétlen apró malőr lehetett.
A fékekről.
Pár éve dolgozunk németországban is. "Érdekes" módon amíg itthon közlekedtünk a kocsikkal addig elmentek 40-50eKm-t egy betéttel, na ez azóta redukálódott 25-30-ra.
A németek vezetési stílusáról azt kell tudni (főleg egy olyan autónál amit Te is kinéztél), hogy tolják neki mint a "vadbarom", élvezi a sebességet, ha már lehet! Majd ha a 70 éves Jürgen kielőz egy kamiont 100-al (nem nézi, hogy jönnek-e mögötte fénysebességgel), akkor aki mögötte jön 2xxKm/h-val az bizony satuzik, de annyira, hogy a követési távolságot is betartja! A magam részéről az egész országra kitennék egy T betűt. :-)
Ettől függetlenül szerintem ez se tartson vissza a vételtől, de ....
ha már veszel 48k€-ért egy vasat, akkor a helyedben - ha van rá lehetőség - vennék hozzá kiterjesztett +1év garit. ez kb 6-700€. Ezzel viszont vmennyire bebiztosítod, hogy ha valami mégis gyárilag szar, akkor azt gariba tudod cseréltetni.
A 200-as tempó nem intenzív használat, meg sem érzi a motor. Különben nem vett volna bitdi-t ha csak 100-al akar tötymörögni a külső sávban. A turbónak van hűtője ami keringet leállítás után is, hidegen meg pl az én 4.0tfsi motoros a8-amnál a piros mező lentebb megy. Az meg hogy autópályán fogy a fék nagy tempónál az természetes, főleg egy olyan országban ahol tök normális hogy ennyivel mennek.
A német nem vigyáz az autójára soha, elviszi karbantartásokra de csak azért hogy a következő tüv-ön átmenjen meg ne álljon meg. Gépi mosóba viszi és a belsejét se ápolják soha, max kiporszívózzák a benzinkútnál időnként. Nem érték nekik az autó, mert nem is az övé csak lízingelik általában.
Ami miatt aránylag tiszták az autók ott az a kosz hiánya az itthoni állapotokhoz képest.
Viszont pl egy ajtófalcot soha nem törölnek ki, vagy egy bőrt soha nem ápolnak ahogy a felni is csak annyira tiszta amennyire a gépi mosó le tudja tisztítani.
Széthajtani alapvetően szerintem sem könnyű, de attól még (ha nem izgatta a dolog) azokat a galádságokat elkövethette, amiket az előbb (92348) írtam. Aztán ha fél év múlva netán kikönyököl az egymillás turbó, akkor lehet, hogy eszembe fog jutni az édesanyja.
Az új modell eleve kívül esik az én "látóteremen". Erre meg nagyon ráizgultam. Fura módon a sérülés kevésbé aggaszt, mint a fékbetét-zabálás. A törést Audi-szervizben csinálták meg, elvileg helyreállították a gyári állapotot.
Német autó. Értem, amit mondasz, csak attól félek, ha ilyen hm... "intenzíven' használta, akkor pl. mennyire kíméletesen járatta be, nem forgatta-e túl hidegen, hagyta-e hűlni a turbót leállítás előtt, kerülgette-e a valamelyest kátyúkat (macskákat, denevéreket, kisnyugdíjasokat) vagy ütötte-vágta, mondván úgyis eladom 2 éves korában...
Ha ez német autó volt, akkor teljesen rendben van hogy autópályás nagysebességű használat alatt 20e km-nél elkopik a fékbetét, állandó 200+-ról fékezgetés hamar megeszi a betétet, két betét után a tárcsát is.
Te megvennéd? (48.000 €) Km-állás stimmel. Full. Átesett egy 110 pontos ún. "Audi Gebrauchtwagen Plus"-vizsgálaton. (Jelentsen ez bármit is.) Sajnos baromira tetszik és nem nagyon látok másikat, ami pont ennyire bejönne.
Nagy nehezen (kb. 3 hónap alatt) kinéztem egy 50e km-es BiTDI-t, pont azokkal az extrákkal, amikre a fogam fájt, erre kiderül, hogy az eleje törött volt (mondjuk gyári szervizben javították), ráadásul -ami számomra még aggasztóbb- 20e km-nél cserélték a fékbetéteket, 40e km-nél pedig fékbetétek+tárcsákat. Magyarul nem valószínű, hogy egy 60 éves képzőművésznő vasárnapi templomba járó autójaként funkcionált. Más (ugyanennyire szimpatikus) autót meg egyszerűen nem látok a mobile-n. Most mi a lófüttyöt csináljak?
Most olyat mondanak hogy nem a difi hanem a középen lévő transfer case láncos áttétele lehet a ludas. Kedden emelik a kocsit h kiderüljön. Annak az osztóműnek a reparálására (látom h az ebay tele hozzá lánncal meg mindennel) van ajánlásod esetleg?
Jónapot mester úr ! Passat_b6 vagyok ,most értesültem hogy sikerült szert tenni egy B5.5 Sedan -ra :D Bár lehet rég megvan ,de sebaj .Tudnál adni egy elérhetőséget valamilyen formában ? vagy ha ide dobsz egy emailt az is jó : inmotep@windowslive.com . Szeretnék adni hozzá pár alkatrészt ajándékba :)
D3-ban nekem is pár évente elszakadtak az első felső lengőkar szilentek. Először vettem bele gyárit, ami nagyon szar minőség volt, a futóműves azt mondta ilyen szart többet ne hozzak mert alig tudta bepréselni őket annyira tojás forma volt kerek helyett. Aztán később vettem utángyártottat ami sokkal jobban nézett ki. Mostanság megint ki volt szakadva jó pár évvel később meg 100e km mentek vele azóta. MEgint kapott újakat. De érdekes hogy a lengőkarok még 2 kivételtől eltekintve gyáriak, ezen kívül csak a két kormányösszekötőt kellett cserélni mostanában.
Elég tartós alapvetően a futóműve a régiekhez képest.
D4-nél eddig csak a két stabpálcát cserélték mert nyekergett már szinte új korától.
Köszönöm,hogy segítettél volna.A másik hozzászolót mellőzöm. Hírtelen írtam ide segítségért, mert úgy volt a szerelő hozza ki és segít. Közben elküldte valaki által. Amúgy AVANT 2,5-ös TDI .Mindem jót kívánok Néktek !
Üdv ! Samu vagyok és rajzot keresek az AUDI 100 C4 Avant (1991-es) hosszbordás szíjfeszítő cseréjéhez. Bízok a segítségetekben. Most jött meg az alkatrész, de fejből nem megy. Köszi ha segíteni tud valaki.
Nnnna... Pár hónapja már beszélgettünk az új Arteon (2.0 TDI) kontra A6 (3.0 BiTurbo TDI) dilemmámról. Úgy tűnik, találtam (Németországban) egy pont a szívemhez közel álló extralistás (2016-os, 50e km-es) példányt. 1-2 hét múlva nézném meg. Mit tanácsoltok, milyen (neuralgikus) pontokat sasoljak meg és mire figyeljek a próbakörnél? Vagy bármi egyéb, amit fontosnak gondoltok... Előre is köszi!
Esetleg valakinek van tapasztalata a Powerflex szilentekröl?
Első lengokarokat kellene cserelnem a szilentek miatt, vagy csak szilenteket (A5 3.0tdi).
Valami tartósabb megoldast keresek, mert a gyári 19es kereket nem cserelnem kisebbre :) , viszont a jó Pesti utak miatt sűrűn cserélhetek lengokarokat...
Sziasztok! Néztem egy 2015-ös passátot 1.6 88kw-os dizel motorral,170.000km van benne minden rendben van az autóval viszont elég nagy a kartergáz ,az olajbeöntönél és a nivónál is jön a fehér füst elég jól! Lehet ez esetleg a kartergázszürö dugulásától? Van egy 1.9 pdtdi passátom is de ott jóval kisebb a kartergáz x ennyi km-nél!!!
Próbáld meg álló helyzetben üresben túráztasd meg a motort többször nagy fordulatra ha engedi és amikor befejezed és füstöl akkor szelepszár szimeringes.
Nekem is ilyen a laguna, de foglalkozom vele. 17éves autóra már nem érdemes költeni, megy amig megy alapon működik. Bár most egy kicsit mégis rá kellett szórni mert volt pár égető veszélyes probléma.
ok, ok, de miért nem állandóan füstöl??? vagy állandóan kicsit? volt ugyanez az autóm 2.0 dizelben, amikor az regenerált akkor csapott ki ekkora füstöt. szóval vagy dől valahol az olaj, vagy semmi átfolyás... ez ami furcsa.
Ez ilyen motor, általában mind eszi az olajat ezért van füst is.
Nekem volt egy 1.6-os benzines ( 74 kw) B4-es Passatom az ette szó szerint az olajat.
Van a családban egy 1.6-os Polo ( 74kw) az meg abszolút, de nem eszi az olajat...ez ilyen motor.
A szerelő anno mikor mondtam neki, hogy ez a dög eszi az olajat erre azt mondta...ez ilyen motor....vagy utántöltögetni vagy a motort szétborítani....e két lehetőség közül lehet válogatni.
sikeresen szert tettem egy 2007-es A4-esre 1,6 benzines motorral (ALZ), vezetett szervizkönyv, az olajcsere cetlik ott libegnek a motortérben, az autó szép, és jó állapotú, (valószinűleg) valós 150.000km-el, a motor száraz. Viszont akad egy elég nagy aggodalmat okozó problémám: az autó időnént füstöl! Ilyenkor csodálatos kékes füstfelhőt pöffent ki a kis testéből, a mögöttem jövők szintén nagy örömére. A jelenség nem állandó, csak időnként, a megfigyelésem szerint üzemmeleg állapotban kis dugóban araszolás közben jön / jött elő eddig. a jelenség kb. 1-2 percig tart aztán újra minden tökéletes. Az alapjárat tökéletes, erő van az autóban mindig (102 Lóerő :)), amikor nem füstöl akkor a kipufogógáz tiszta, nem kormos, nem füstös, nincsen égett olajszaga sem. A hűtőviz nem melegszik, a szine szép, az olajbetöltő nem habos, nem koszos. A gyertyákat kivettem, ezek elég taknyosak voltak az első 3 hengerben, az utolsóban viszont szépnek volt mondható. ha már a gyertyák kinn voltak, akkor kompressziót is mértem, 12-12-8-9 bar volt, a szép gyertya a 9bar-os hengerből került elő. Az első 2 hengerben biztosan jól mértem a 12bart, de a hatsó 2 hengerben elképzelhető, hogy hibás volt a mérés a rossz hozzáférhetőség miatt. A lerás szerint a minimum nyomás 7,5 bar, vagyis azt gondolom, hogy nem a gyűrűk a rosszak, mert a minimum nyomás megvan, valamint a jelenség nincsen állandóan jelen. A motor kb. 1000km alatt (folyamatos autópálya) megevett kb. 1 liter olajat, ezalatt talán 1-2x füstölt.
Olvasgattam a fórumon és figyelmes lettem a beírásodra. Ha netalán olvasnád ismét a topicot leírnád pontosabban milyen búgást tapasztalsz? Nálam is hasonló jelenség ütötte fel a fejét és mindenki azonnal váltót és futóművet akarna cserélni milliókért. Előre is köszi!
Kérdés, hogy mit piszkált? Bár szerintem nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy helyrehozhatatlan károkat okozz VCDS-el, szóval nem hiszem hogy ez lenne a gond.
Természetesen a emissziós programot vagy mit Audi szervizben csinálták. Csak egyik ismerősöm vett magának VCDS-t és akkor ki akarta próbálni. Megengedtem neki, lehet nem kellett volna. Csak én időközben gyanakodtam már lánc kopásra is, de gondolom annak lett volna előjele.
Mondjuk ebben én rossz "tanácsadó" vagyok, mert egy autót "üzletileg" nézek.
Tudom, hogy ez sokaknak felfoghatatlan, de nekem akkor is csak egy tárgy/eszköz marad amivel minél olcsóbban (na persze kényelemben, biztonságban stb.) akarok közlekedni.
Szerintem ezt úgy kell felfogni, mintha ezt magára költötte volna, az élményre.
Persze az ilyen dolgoknak szerintem úgy van igazán értelme, ha magának csinálja az ember. Így tanul rengeteg dolgot, jól érzi magát közben és a végén ott a munka "gyümölcse" :)
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, az lenen a kérdésem, hogy vajon ez mitől lehet?
Szombaton elvittem az autóm (Audi A4 B8 2.0TDI) szoftver cserére a csaló program miatt. Akkor nem is volt gond mikor haza hoztam. Ma mentem vele és a váltó (Multitronic) furcsán viselkedik. Felviszi a fordulatot 2000-re és alig akar gyorsulni. Eddig 1600-on tartotta és simán gyorsult, most meg nem akar menni, pl.: falu végén. Meg ha lelépek a gázpedálról lassan leveszi a fordulatot és közben olyan érzés mintha fékezne, eddig hirtelen vette le és észre se lehetett venni.
Egyszer produkálta ezt a jelenséget pár hónappal ezelőtt, de akkor rendbe jött.
(lehet, hogy szoftveresen lett valami átállítva, mert egy nem hozzáértő piszkálta vcds-el, de ő csak hibákat nézte)
annó érdekességként olvastam, tehát nincs gyakorlati tapasztalatom a leírtakkal kapcsolatban. ezen a fórumon van néhány topic ebben a témában: http://www.a5oc.com/
so...
első körben: lökös, hűtőmaszk, ködlámpa (ha van),
másodjára, és ez lesz a legérdekesebb, a lámpatest.
ha a mostani lámpád nem xenonos, akkor ahogy szokták mondani relatív "egyszerű" a dolog (mert nincs semmid), csak qrva drága lesz, mert a face-lift-esek már csak xenonnal jöttek ki.
ebben az esetben még mosót, szintezőt, kontrol modult, valszeg kábelköteget, stb is be kell szerelni, ezzel pedig már valszeg 7 jegyű lesz a mulatság
ha a mostani lámpád xenonos és nem AFS-es, akkor kicsit 1szerűbb a történet, akkor elméletileg "csereszabatos" a történet, bár a kontrol modul cseréje a DLR miatt valszeg itt is szükséges
ha a mostani lámpád xenonos és AFS-es, akkor bele se kezdj! :-) állítólag 1 valakinek már sikerült, de jó néhányan kételkednek ebben! :-)
akár melyik verziód is van kódolni kell a dolgot, ha utánaolvasol rögtön kiderül, hogy nem lehetetlen, de sz@pnak vele rendesen.
Ha most ebbe a projektbe belevágsz, és magad csinálsz mindent, és qrva mázlid van, akkor kb 4-500eHUF-ból megúszhatod (de ezt a szerencse kártyád - ha van - inkább a lottó szelvény kitöltésénél vedd elő), ha nincs szerencséd, vagy csináltatni akarod és ha találsz olyan szerelőt aki elvállalná, akkor akár a csillagos ég is lehet a vége. Végső esetben pedig előfordulhat, hogy beleölsz egy valag pénzt és nem is lesz jó.
nem tudom az autód paramétereit, de ez az évjárat kb 4misi körül mozog, 5misitől meg már kapsz FL-est.
ha mindenáron ragaszkodsz a FL-hez, akkor inkább autócsere!
Passz. Az önindító meg se nyikkan. Valószínű, hogy a hibrid rendszernél van valahol a hiba, mivel elméletileg az akkuban tárolt energiából indítaná az autót. A másik, hogy gyújtásnál azonnal magas vízhőfok hibát ír, az is lehet, hogy emiatt tilt le.
Segítségeteket szeretném kérni! Adott egy 2012 Porsche Cayenne S Hybrid. Össze volt törve kb 1,5 éve, azóta már 95%-ig össze van rakva az autó de valamiért nem indul. Porsche Buda irdatlan összeget mondott a javításra, és nem is biztosak benne, hogy be tudják indítani. A lényeg, hogy kellene valaki aki ért a hasonló technikához (Audi 3.0 TFSI motor van benne) és meg is tudja nézni a holnapi azaz keddi napon Budapest és környékén. Bocsi, hogy ebbe a fórumba írok, de a Porsche fórum eléggé halott, és elvégre ez is egy Audi motor, csak a körítés más.
Adott egy 2015-ös A6 facelift. Csak a mátrix lámpásoknál megy a "kúszó" index? Ez sima bi-xenon és "normálisan" működik az index funkció. Esetleg ezt fel lehet programozni, vagy csak adapterrel lehetséges?
Sajnos semmi adat minden tökéletesen működik a gép szerint!De hazudik sajnos!nincs rá doki egyenlőre!engem meg szét vet az ideg!:(most rendeltem trafo dugokat hatha ott valami nem érintkezik rendesen vagy passz!!feladom lassan!hatha valaki egyszer megoldja!Nagyobb összeget hajlandó lennék fizetni;)vsak tudnám végre élni is az autózást vele!
Audi q5 2.0tfsi motor. Az autó terhelés alatt állóhelyzetben váltó D ben!
szépen jár aztán kb 20 másodpercenként beráz mintha fulladna.a benzin átfolyásmérő kb 3-5 tizedet megugrik aztán vissza és ujbol kezdi 20másodpercenként!fordulat szám mutató nem mozdul sehova 900 környékén áll mint a cövek!gyertyák,trafok cserélve!gép semmit nem mutat!tarto bakok jók!márka szervízben szerintük tökéletes:(Estleg hátha oldott meg ilyen problémát!Marha idegesítő!
köszi előre is!menet közben semmi baj nincs!nem rángat nem ráz finoman vált!
Értem én, hogy gyári, műanyag meg Audi, de kis naivan gondoltam hátha megúszom olcsóbban. Így is több volt a költségem, mint ahogy szerettem volna, aztán szerviz még sehol.
A fékkopásjelzőt hogy lehet kitrükközni hogy ne sípoljon? Elszakadt a kábel, és fél éves betéteket meg nem akarok kicserélni. Állítólag ha rövidre zárom a kábelt akkor abbahagyja a sípolást. Igaz ez?
ha valakit érdekel ez az opció, akkor az alábbiak szerint lehet beállítani a kulcshoz az ülést:
ehhez az kell, hogy az ülésmodulban legyen komfort "opció" A5 esetén J136-os modul
36: Seat Mem 07 Coding Long Coding Helper change Byte 2, bit 0, to 1
Seat memory will be there however greyed out in MMI Press and hold down unlock button on key fob for 5 seconds for the windows to come down Press and hold down lock button on key fob for 5 seconds for the windows to go back up In MMI, Seat Adjustment you are now able to find Drivers seat, you can set Key memory on/off. Set it on for both keys separately.
Now, when you close your car, the current driver's seat position will be saved to the current key. If you open the car, it changes the driver's seat position to the position saved to the key, when you open the driver's door. In every key may be saved different Driver's seat position.
A6, memóriás motoros első ülések esetén hogyan tudom megtenni, hogy ajtónyitásnál az ülés hátracsússzon és beszállás után felvegye automatán vezetéspozíciót?
Nem a 25 k, kifizetem ha azt mondja szerelés után, hogy rossz, hanem az elv, a hozzáállás, mert meg sem nézte.......
Idézek: Értsd már meg a szar autódban egy utólagos központi zár van, azt senki nem fogja neked forrasztgatni, rakj bele egy újat 25 ért.....okké adom is a 25-öt......
Csak közölte és "dobjak ki" 25 ezret holott látatlanban lehet csak egy filléres valami, ahogy előzőekben megjegyezték köll egy türelmes vellanyszerelő :)
Egyébként rendes a szomszéd mielőtt költségbe verem magam ad egy aksit kölcsönbe, bikakábel aztán had szóljon, arról megnyomkodom a központit, ha előjön a hiba nem akksi, ha nem, legalább előrébb leszek.
Köszi, rákérdeztem villamosságisnál, annyit mondott utólagos a távirányítós központizár, merthogy ilyen a 98-as audiba nem volt vagy nem így néz ki........és látatlanban az index relé sül be, rakjak bele új központit 25k-ért......miért érzem úgy, hogy le akarnak venni mint a nagykabátot......
stetten
Egy gyors kérdés, mert három hibát is írtam, computer, állófűtés, ezek ugye nagy hidegben és az index beragadás, most nem tudom neked melyiket okozta, ami hasonló volt, az index? Mert akkor kis megnyugvás lenne, még hiba keresés előtt.
0 ft-ért megnézték, Banner Power Bull /80 Ah 700 A/az akksim, a 12V megvolt, az amper csak 430....
25ezerből inkább veszek egy akksit, aztán ha nem öngyógyul tovább keresgélek
vékony dugattyúgyűrűk, alacsony dugattyúk (mint egy versenymotorban egy generációval ezelőtt), nagy csapszeg eltolás. Ezek együtt okozzák a hengerkopást szerintem. Plusz még alacsony fordulaton nyomatékosak ezek a motorok.
Egyébként simán fel lehet fúrni ezeket a motorokat, csak hengerfal kezelés nélkül nem lesznek olyan tartósak. Sacc 100 000 km-t így is elmegy.
Én azt olvasgattam, hogy a (nemtudommilyen-)-"sil" (alusil, nicasil?) bevonatok kopnak le a hengerfalról, és akkor ugyan már tényleg nincs súrlódás :), ellenben kompresszió sem, olajzabálás viszont igen, így ilyenkor van az hogy kb gazdasági totálkár, mert a hengerfal felfúrása és újra bevonatolása szintén horror, nem is beszélve az új blokk áráról...
"Csak" a dugattyúk cseréje mondjuk olyan sor4 motorig azért nem olyan szörnyű árú, mint a fenti két verzió
Ahogy megindult a küzdelem a decikért és grammokért, úgy lettek egyre "kisebb súrlódásúak" a hengerfalak - és úgy kezdték egyre jobban csipegetni az olajat a motorok.
1-2 liter / 10e km ma már szinte jó értéknek számít... Sajnos.
A 30 ezres csereperiódust meg ugye csak max akkor tartjuk be, ha végig autópályán jobb sávban poroszkálva lanyha tavaszi estéken tettük meg az összes km-t..
Behalt az A3-asomban a központi zár. Megtudtam, hogy a központi zár pumpája vagy vákuum szivattyúja (nem tudom melyik ebben az esetben) szokott megdögleni.
Kiszereltem, szétkaptam. Minden tele volt szénporral. Gondolom a szénkefék megdöglöttek a motorban.
Megpróbáltam, rákötöttem 12V-ot. Nem megy, csak csattan, akksi töltő kiakad max áramfelvételen.
Mondom ok, veszek egy bontottat. Nagy nehezen találtam egy ugyanolyan számút ami állítólag kipróbált, jó.
Beraktam, semmi.
Van még valami tennivaló a cserén kívül? Valami ötlet?
Pánik helyett el kellene vinni egy olyanhoz, aki ért VW Audi kocsikhoz. Van ilyenből elég sok. Talán amit az utolsó mondatban írtál, azok közt lesz a hiba oka.
Légyszi segítsetek ötletelni. Nem tudom itt hogy megy ez, de akadt egy kis problémánk az Audival.
Történt, hogy kb egy hónapja, lehet van másfél is, vettünk egy használt Audi A3 1.9 dízel-t. Németországból lett behozatva, de minden szar franciául van hozzá (nem tudom érdemleges-e az info). Elviekben a kereskedő mielőtt megvettük 2 hónapig használta. (Ez lenne az egyik felmerülő kérdésem, hogy vannak-e olyan szarháziak, akik annak érdekében, hogy eladják az autót, fals infokat adnak meg? pl jól működik, semmi baja nincs..--> lehet-e valami ez ellen tenni?)
A probléma vele, hogy egyik alkalommal, amikor indítottam volna, egyszerűen be sem indult, még "bebrummogott" de aztán KO, minden egyes alkalommal. (EZ A PÓTKULCCSAL történt!) Ezután be lett bikázva, működött is kb két hétig, majd megint ez volt a menet. Itt már a bikázás sem segített. Gyanakodtunk arra, hogy az aksival van a baj, ki lett cserélve, tehát maga az aksi nem hibás, mert úgysem működik. Annyi a lényeg, hogy ki lett cserélve, utána közvetlenül elindult, haza lett hozva, majd két óra múlva már megint nem indult el. (Amikor elindult az eredeti kulccsal jött, amikor nem indult, a másolttal). Ezután megnézték az elektromos dolgokat benne, de elvileg minden jó benne ilyen téren. Olvasgattam itt ott és processzor hibát írtak páran. Nem tudom érdemes márkaszervízhez elvinni beméretni?
Ja igen, és gondoltunk arra, hogy talán a kulcs-pótkulcs kombóval van a gebasz. Tehát a sztori ezzel az, hogy amikor vissza lett ide hozva a kocsi közvetlenül az aksi csere után, ugye működött, saját kerekein jött az eredeti kulccsal. Két óra múlva a másolt kulccsal (mivel az eredeti kulcs apumnál volt, mert ő ment érte) megpróbálkoztam elindítani, de nem működött, de olyan szinten, hogy még a központi zár sem. Ezután idejött apum, megpróbáltuk az eredeti kulccsal, a központi zár kinyílt, de be azzal sem indult. Megpróbáltuk, hogy levettük az aksiról a sarut, hagytuk állni egy jó 10 percet, hátha "elfelejti" a selejt kulcsot, de akkor sem működött.
Szóval KÖNYÖRGÖM, valaki mentsen meg egy jó alátámasztott indokkal, ötlettel, kb 1 hetet ha használtuk az autót.......
Tehát összegzés:
-Átbaszhatta-e a fejünket a kereskedő? (Előtte már ismerősök vásároltak tőle autót és nem volt gond vele)
-Érdemes-e elvinni márkaszervízbe bemérettetni? Ha igen ezek kb milyen árban dolgoznak? (csak azért hogy bemérettessük)
Ezt mutatja... A SAFE jelentheti, a kulcsos szarságot, hogy nem ismeri a kulcsot fel és valami inmovilizer, vagy biztonsági cucc bekapcsol és leblokkolja? Erre ötletek?
Nem tudom Te miket fogtál ki, de valahogy a dieselesek nem nagyon írkálják hogy töltögetik az olajat. Föleg ilyen sokat. Nekem eddig egytelen egy autómban sem volt olaj a csomagtartóban szükség esetére.
A polémiához (saját tapasztalatként) annyit tennék hozzá, hogy Passat 2.0 PD TDI, 2006-os évjárat, 370.000 km, a 30 ezres olajcsere-periódusok közt kb. 2 litert töltök bele. (Finoman járok vele, állófűtés van, 80%-ban városon kívül használom.)
Ui.: Az állófűtést csak azért írtam, mert az autónak hidegindítása a 12 év alatt eddig nem igazán volt, azaz vélhetően jobb állapotban lehet, mint egy mindig dermedt motorolajjal induló autó.
Vannak ám gyárilag szar motorok, lásd TFSI meg 2.0PDTDI... Te tudod miket vettél.
Az hogy lehet hogy nekem meg egyik dieselben sem kellett utántöltögetni? Mindegyikben pont annyi gázolaj szivárgott bele mint amennyi olajat megevett?
Ha nekem is 6 liter elfogyna és pótlódna gázolajból, a csereperiódus végére csak olajos gázolaj lenne motorolaj helyett. A sógorom rs-5-öse az ette az olajat, ott 1000km után nézegetni/töltögetni kellett (4.2 FSI).
Hát pedig de, minden v8 benzines audi ami eddig volt az a huszonpár darab ette az olajat, ebből 1 0km volt a mostani 5e km-rel került hozzám, és volt régen több is ami pár tízezer km-rel, tehát a hibás sokat futott darabok kilőve.
Ezt mondd a 2.0L PD tulajoknak akik 2-3e km-enként töltenek 1L-t rá, és már a szalonból úgy engedik el az autót új korában hogy külön felhívták a figyelmet rá és mellékeltek egy szépen becsomagolt 1L olajat.
Használattól is nagyon függ. Nálam a D3 10e km-enként kért 1L-t, ugye 180-200-as utazó, a mostani tulajnál meg 15-18ezer vagy még többet elmegy rátöltés nélkül. Ő nem nézegeti a nívót, hanem felhívott hogy mi az a kanna meg a sípolás. Én is sípolásnál töltöttem rá ennél az autónál, alsó nívó felett kicsivel. 130-140-nél nem ment többet vele soha az új tulaj.
Ez szintén egy hibás müködés, tehát nem a motor sajátossága hogy folyik az üzemanyag a motorolajba. Ha egy motornak minden eleme rendben van, nem ehet meg annyi olajat hogy perióduson belül töltögetni kelljen.
Általában csak annyi, hogy a fogyást ellensúlyozza. Ha vmi baj van pl a részecskeszűrővel akkor akár fel is töltheti gázolajjal, egyik barátom v50 volvo psa dízele csinálta ezt. Le kellett engedni az amúgy nem rég cserélt olajat annyira tele lett. 6-8L-ből 1L átalakul gázolajjá azt észre sem veszed, meg a motor sem. Volt nekem is olyan benzines v8-am ami nem evett olajat, az amerikai volt mind.
Itt is csak az arányok a kérdésesek. Mit jelent a "minimális"? Biztosan nem mindegy hogy 3,6 Liter olajból 1Liter gázolaj, vagy egy 10 Literes mennyiségböl 1 Liter gázolaj. Gondolom egy néhany százalék nem okoz gondot, de ha egy periódus alatt 5-6 Liter motorolaj "alakul át" gázolajjá, az tuti hamar problémát okoz.
Alapvetően nem így van. Minimálisan belekerül üzemanyag a olajba. Részecskeszűrősnél utóbefecskendezés közben még inkább. Többször találkoztam már olyan kocsival, ahol kb 1 liter gázolaj lehetett a motorolajban. Nem mondom hogy jót tesz, de egész sokáig elviselik.
Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.
Pontosan ezt csinálta az én A4-em (b5 1999). Akksicsere oldotta meg a problámát.
Érdekes egy történet volt. Elvittem a mühelybe, a szerelönek elmondtam mi a gond. Cseréljünk akksit és jó lesz! Mondom neki, de szépen indul a legnagyobb hidegben is... Erre azt mondta ha 3 hónapon belül elöjön a hiba, visszafizeti nekem az akksi árát. Azzal beszerelte az új akksit, és a probléma többé nem jött elö. Aztán utána olvastam a német fórumon is, ott is többeknek akksi okozott hasonló jelenséget.
A 3.0TDI-be még egy cseppet sem kellett utána töltenem az elmúlt 5 év alatt.
A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.
Ez csak akkor van ha baj van a motorral, szóval azt ne vegyük ténynek hogy a dieselekben emelkedik az olajszint. Az 1.9 PD-ben 3,6 Liter motorlaj van. Ha csak 1 Liter olaj lenne gazolajjal pótolva, attól hamar megnyekkenne a motor.
A4 1.9 TDI 1998, nincs riasztóm. A távirányítón mikor nyitom-zárom a központi zárat ugye felvillan a 4 index. Na most ez konkrétan úgy maradt és folyamatosan világított. Ez néha néha fordult elő. A távirányító többszöri nyomkodásával magához tért.
Ma nem.....fél oldalon égve maradt leállítás után, nem vettem észre, 5 óra múlva mentem vissza, kicsit tekert, de beindult, mikor észleltem elkezdtem szokás szerint nyomkodni a távirányítót, de most ez a trükk nem jött be. Fél oldalon behalt. Levettem a sarut 5 perc pihi visszatettem, továbbra is égett a fél oldal, majd a távirányítóval végre megszűnt a gond. Újra megnyomtam újra égett..akku le fel gomb megnyom újra jó....Momentán kulccsal nyitom.
Talán annyi adalék, hogy nagy hidegben a központi kijelző nem jelezte a hőfokot és pár perc mozgás után ha újra beindítottam már igen, ami azért necces mert olyankor nem megy a fűtőventi....és a webasto állófütés se kapcsolta az autó légbefúvó részét, ha sokat állt. Viszont az autó pöccre indul, erős a gyanúm öregszik az aksi.
A kérdésem honnan kezdjem a hibakeresést? Akkum holnap beméretem, de nem tudom okozhat e ilyen hibát, hogy behülyíti a központi zárat?
Ja és az offroad egy faék, őskövület, 1,6-os japán szívóbenzin. És még az is fogyasztja a gyári ajánlású olajat, pedig annál a motornál a legkisebb az esély erre.
Nagyobb motoroknál én is azt tapasztalom, hogy mindegyik eszi kicsit az olajat.
De ez nem olajzabálás, és erősen használatfüggő.
Pl nálam a D3 4.2 BFM motorral 10e km-enként kért 1L olajat, az új tulajnál simán 15-18e km-t elmegy rátöltés nélkül, tehát akár egy átlagos olajcserényit is megy rátöltés nélkül. D4 is 10e km-enként kéri az 1L-t de észrevettem amikor csak lightosabban használom, jellemzően télen akkor szinte egyáltalán nem változik a szint, de nagy sebességű autópályás menetek idején láthatóan csökken a szint(nincs nívópálca, csak MMI kijelzés).
A dízeleknél ráadásul "nővekszik" a szint a gázolajtól, ami bizonyos fogyást tud kompenzálni.
Elég sok a8-asom volt mindenféle régebbi D2 különböző jellemzően kevés km-rel, csak v8, és mindegyik ette az olajat átlagosan 5-10e km/1L.
Apám 2L PD motoros passatja viszont már új korától 2-3e km-enként kért 1L-t, na ez ami nem normális szerintem.
Valamennyi olaj biztosan fogy minden motorban, de a fogyás mennyisége nem mindegy. Az 1.9PD kb 300000km-nél is csak 3-4 decit evett meg a 15000-es periódus alatt. Sosem kellett rátölteni.
Az olajfogyás természetes dolog, de a rendszeres rátöltögetést igénylö olajzabálás nem az.
Vadi új autóid vannak, és 10000-km alatt megesznek 1-2 Liter olajat? Ez azt jelenti hogy ha hajtod a gépet, akkor egy longlife periodus alatt akár 6Liter olajat kell utána töltened? Ez azért nagyon rosszul hangzik.
Nekem egyik autó sem eszik meg annyi olajat hogy töltögetni kelljen. Még a 17éves 1.4 PDTDI sem, pedig abban is flexibilisre van állítva a periódus.
A napokban kinéztem egy A4 avant 2.0 tfsi-t (2008, 179LE) esetleg tudnátok írni pár szót h mire kell figyelni, mennyire megbízhatóak ,típushiba ? Valamint Debrecenben vagy a környéken tudtok-e valami jó Audi szerelőt?
Az Audi A4 1.9 PD TDI 96kW 131Le 2004/8 az AWX motorkóddal van? Motorolaj keresőben ezt dobta ki rá, több helyen megnéztem, de javítsatok ki, ha tévedek. Használtautón nincs kint a motorkód. :)
Illetve erre a típusra egy normális vezérlés az kb mennyit kóstálna?
Használtautón akadt egy, lehet megvételre kerül, de előtte utánaérdeklődök pár dolognak.
Melyik kereskedés ez a tróger banda? Méltányolható magyarázatot sem tudtak adni? Nekünk 1,5 hét telt el a döntéshozataltól az autó átvételég március elején (már ott volt a kereskedésben és még volt lizing intézés is).
Nekem erre 30 napos határidőt vállalva KIVÁRJÁK. A megrendelés március 5-én beérkezett, ha jól emlékszem, 7-ére a kereskedésben volt az autó, utána megkezdték a forgalomba helyezést. Most telefonáltam negyedszer, hogy mi a bánat van már az üggyel, de mondták, hogy a határidő ápr 5 és hogy sajnos ne reménykedjek, nem lesz meg előtte.
Mondjuk arról nem is beszélek, hogy már vagy 4x ígérték meg, hogy utánanéznek, meg visszahívnak, de egyszer sem történt meg... és én ezen csak azért döbbenek meg, mert a cégnél a vezetők új kocsikat kaptak, több, mint 10-et rendeltünk meg, azokat át lehetett venni max 1 héten belül és a kereskedők olyan készségesek voltak, ha kértünk/kérdeztünk bármit, azonnal volt válasz, visszahívták, ha ígérték, stb... mondjuk igaz, azok között volt néhány duster, meg avensis, meg rav4.. úgy látszik daciat jobban akarnak eladni, mint audit.
Ez a fajta ügyfélkezelés ezen a szinten nem érintett túl jól... és azért ez mégiscsak egy audi, na...