Keresés

Részletes keresés

ponTT Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39403

Most nincs fenn egy sem, de köszönöm!

Elsősorban budapestieket várok, mert postával egy "vagon árával" vetekedne. ;-)

Előzmény: enigma1965 (39402)
enigma1965 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39402

Ha jól emlékezem a vaterán Csernus kolléga árult jó pár darabot.  

Előzmény: ponTT (39401)
ponTT Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39401

Sziasztok!

ZEUKE/BTTB Y-kocsi ALVÁZAT KERESEK.

1-2 darabra volna szükségem; törött, is lehet, csak a dobozok kellenek róla.

+36húsz5359943

ponTT Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39400

Szép! :-))

Előzmény: kopterg (39399)
kopterg Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39399

Elnézést, a kép lemaradt!

kopterg Creative Commons License 2015.01.13 0 0 39398

Üdv.!

 

Lenne egy eladó BTTB Nohabom.

A mozdony kasztni, és hajtás átépítést kapott.

Ára: 20 000Ft

 

Érdeklődni a 06 20 99 58 981-es telefonszámon.

Az adatlapon lévő email cím már nem él!

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 39397

A félrekopott szénkefét se hagyd ki a sorból. A sok egy irányba járatástól félre kopik a motor szénkeféje, és ha kipucolás után ugyanazt a kefét rakja az ember vissza, akkor nem úgy nyomódik a kommutátorhoz, és akárhogy tekerheted a szabályzót tökig, egyszerűen nem úgy folyik át rajta az áram, mint azelőtt, hogy szétszedted volna.

Előzmény: SÜNÖCSKe (39394)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 39396

Szia!Írtam...

Előzmény: MTTP (39393)
teaház Creative Commons License 2015.01.12 0 0 39395

Üdv!

Fontos ,a szénkefét nyomó rézlemezek megfelelő feszessége. esetleg a komutátor átmosása elektro cleanerrel (alkohol,sebbenzin)

Üdv Zsolt

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.01.12 0 0 39394

"Nekem az jön be ha a mozdonyom fél gázon szépen megy, de van amelyik tökig feltekert szabályzoval is éppen csak vánszorog."

 

Ez esetben lehet, hogy érdemes lenne kérdőre vonni a mozdonyt (vizuális átvizsgálás kopásokat, szennyeződéseket, feltekeredett hajszálakat keresve a hajtásláncban, áramfelvétel mérése, hogy a motor erőlködik-e vagy csak simán lomha). Lehet, hogy az is menne, mint a golyó, csak valamiért nem tud... :)

Előzmény: Törölt nick (39387)
MTTP Creative Commons License 2015.01.11 -1 0 39393

Szia,

Igen, az alapkérdéseddel már nagyon sokszor foglalkozott ez a topik is, de sajnos már számos ok miatt kereshetetlenné váltak a korábbi hozzászólások. A fejlécben megjelölt BTTB klub honlapján - bár ugyancsak sajnos, most már ennek a topiknak nem sok köze van ahhoz az eredeti társasághoz - megtalálhatók azok a klubelőadások és prezentációk, melyek a korszerű sínrendszerek előnyeivel, építési módjaival foglalkoznak. Ha nincs időd kikeresni, akkor írj nekem és el tudom küldeni az anyagokat.

Mostanában inkább a TT-s közösség másik fórumán kerülnek elő ezek a kérdések és ott - meg hát persze iTT is - nagyon sok gyakorlati tanácsot kaphatsz. Éppen napirenden van az új sínrendszerek, akár együttes használata is, mert a modulos körben is alkalmazzuk mindkettőt és nagyon jó tapasztalatokkal.

Az ágyazatossal semmi gond nincs, viszont sokkal kötöttebb a geometria, de a nagykatalógusban megadott méretek és pályaötletek alapján minden otthoni tervet meg lehet valósítani. Többen használják végleges terepasztal építéséhez is, sőt ki lehet egészíteni kőszórással, terepezéssel úgy, hogy a végeredmény nagyon szép lehet.

A kötések nagyon strapabíróak, a mechanikai elemek kevésbé sérülékenyek. Ugyanúgy van a váltókhoz elektromos és dekóderes állítómű, mint minden más sínrendszerhez. Összességében nem olcsó, de a kezdőkészletes alapkörhöz már több kiegészítő készlet is kapható, amivel nagyon izgalmas pálya hozható össze.

Előzmény: Törölt nick (39391)
Alokim Creative Commons License 2015.01.10 0 0 39392

A végén így is-úgy is magadnak kell döntened! Nincsenek örökérvényű alapigazságok. Sokat számít, hogy hova akarsz eljutni. Építhetsz Te, mint olyan sokan, direkt retró asztalt, és ahhoz alkalmazhatod a kalapprofilú lemez sínt, az összes olcsóságával, és hátrányával. Építhetsz játszó asztalt a gyerekeknek, és akkor tökéletes a töltéses TILLIG sín, sőt ebből bizonyos megkötöttséggel igen komoly, és szép asztalt készíthetsz, de gondod marad az élethű ágyazat, amennyiben ez számodra egyáltalán fontos. Ha megcélzol egy profi szintet, a legkevesebb kompromisszummal, akkor viszont a legelső válasszal (Tatumadar39377) megkaptad az irányvonalat. A jelenleg legszélesebb geometria választék, váltók választéka mind emellett szól. Az egyenes szakaszokat építheted egy méteres sínszálakból, talpfarácsokra, minimalizálva a csatlakozó sínpapucsok számát, és persze a bekerülési költséget. Az is igaz, hogy ebben az esetben nem úszod meg a töltés- és ágyazatkialakítás pepecs munkáját. De (legalább is szerintem) a terepasztal lényege csak egy részt a későbbi vonatozás, sokkal inkább szól az alkotásról!

Előzmény: Törölt nick (39391)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.10 0 0 39391

Üdvözlet!Köszönöm a válaszokat,a tanácsokat.Azt kérdezném még,hogy az ágyazatos sínekből érdemes-e tovább építkezni? Lenne egy kezdőkészlet egy ismerőstől,aki ajándékba kapta,de még sincs szüksége rá.Ez is,mint a legtöbb kezdőkészlet ágyazatos síneket tartalmaz...

epivktl Creative Commons License 2015.01.09 0 0 39390

Sziasztok !

 

Eladók az alábbi apróságok. Érd. : publ. mail.

 

600 Ft / db

 

20.000 a szett

 

Köszönettel !

 

karpathia Creative Commons License 2015.01.04 0 0 39389

A lemaradt képek:

Előzmény: karpathia (39388)
karpathia Creative Commons License 2015.01.04 0 0 39388

Eladó villanymotorok. Megvehetők postan keresztül előre utalással.

Elérhetőségem karpathiamodel@azet.sk

12v H0 , TT, mérethez új, nem használt dgitalizálható

A motor méretei:

  magasság     10mm

  szélesség      18mm

  hosszúság     22mm  + 2x8mm a tengejek

három pólusú 12v

1800ft/db+posta

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39387

Köszönöm a kimeritő válaszokat.Nekem az jön be ha a mozdonyom fél gázon szépen megy, de van amelyik tökig feltekert szabályzoval is éppen csak vánszorog.

MTTP Creative Commons License 2015.01.03 -1 0 39386

Épp a másik fórumon is előkerült ez a kérdés.

A Bttb cikkszámozás szerint:

8390: 9V egy kihajtás
8391: 4,5 V két kihajtás
8310: 12 V egy kihajtás
8311: 12 V két kihajtás

A korai Zeuke motorok pedig nagyobbak voltak, mint későbbi társaik.

Előzmény: Törölt nick (39382)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39385

Igen, de ez H0-ban sem volt másképp a PIKO-nál. A 4,5 V-os elemes szabályzóval kapható startszettekhez, a 9 V-os a trafós startszettekhez, és a 12V pedig a teljes értékű modellekbe volt ültetve. Manapság a Tillig nem ßarakodik ilyennel, mindenbe ugyanazt az elektronikát pakolja, csak a kezdőkészletes modelleket némely esetben fals színre festi, és nem ad hozzá kiegészítő apróságokat Így teljesen kompatibilis minden mindennel.

Előzmény: Törölt nick (39384)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39384

Ilyen sok fajta van?  Köszi!! 

Előzmény: reszelozsir (39383)
reszelozsir Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39383

Nézd meg rajta, hogy hány voltos. 4,5, 9, vagy 12.

Előzmény: Törölt nick (39382)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39382

Sziasztok, tt zeuke és berliner bahnen motorok között van külömbség?  Mert kinézetre ugyanaz, de az eggyik megy mint a bolond a másik sokkal lassabban hajt.Mitől függ a motorok fordulata? Trafo ugyanaz! Válaszaitokat előre is köszönöm 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39381

De terepasztal építésnél a flexi-vágány használatánál úgy is kiméred hogy mekkora hézagot kell kitölteni két váltó között.

Előzmény: Törölt nick (39380)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.03 0 0 39380

Saját bőrön tapasztalva kiegészíteném annyival, hogy az EW1-es váltó kiegyenlítő ívét az egyenes állás felől katalógus szerint egy 83mm + 43mm-es egyenes elem teszi párhuzamossá, de valójában a 43mm-es elem helyett 41,5 mm-est használva sokkal közelebb állsz az igazsághoz. 

Előzmény: tatumadar (39377)
karpathia Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39379

Ujra  vannak eladó öszerakható  Bz motor/pótkocsik/ 3000ft/db, és Közuzalék szállító vagonok 3200ft/db áron.

Érdeklődni ezen a címen: karpathiamodel@azet.sk

Megvehetők postán is előreutalással.

reszelozsir Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39378

Érdemes itt is visszaolvasnod (már ez a lap is adhat választ, néhány hozzászólással lejjebb), és IDE is érdemes ellátogatni. De elsőként önképzés visszaolvasásos technológiával és ha valami még utána sem tiszta sokan szívesen segítenek :)

Előzmény: Törölt nick (39376)
tatumadar Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39377

Üdv újra az ideális méret táborában! :)

 

Egyértelműen a Tillig Modellgleis-rendszerét ajánlom. Könnyen beszerezhető, elfogadható árfekvésű és jó minőségű. Bizonyára vannak további, kevésbé ismert gyártók, akik megfelelő vágányzatot kínálnak, de azokkal nincs semmi tapasztalatom. A Tillig kb. mindenhol beszerezhető. További előnye, hogy lehetőséget kínál némi spórolásra a kitérő-, valamint vágány-építőkészletek gyártásával. Kissé pepecs, de nagyobb mennyiség esetén bőven megéri.

Előzmény: Törölt nick (39376)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39376

Üdv.!BUÉK! Leporolnám BTTB modelljeim dobozait,és újra "tétéznék"... Melyik sínprofilt kellene használnom hozzá?Melyiket vásároljam meg?Lehet,hogy már megvan a válasz valahol,de ritkán nézek be ide...Ezentúl valószínűleg többször teszem... :-) Köszönöm a javaslatokat,válaszokat!

AntalffyAkos Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39375

A lemaradt képek:

 

AntalffyAkos Creative Commons License 2015.01.02 0 0 39374

Sziasztok! 

Eladóak tt-s 2 tengelyes tartálykocsik 1000-1200Ft -os áron 

2 tengelyes hűtőkocsik 1500Ft-os áron 

mozdonyok: V200-as apró kasznihibával 7000Ft,  Br242-es (gyönyörűen fut) 8500Ft, Br86-os 10000Ft  (valamiért nem tudok feldobni több képet, de szívesen küldök) 

Valamint bttb váltó 1000Ft/db, bttb íves váltók 1500Ft/db , kocsilekapcsolók 900Ft/db. Mind működik elektromosan. 

Soproni átvétel bármikor megoldható, budapesti esetlegesen. 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!