A félrekopott szénkefét se hagyd ki a sorból. A sok egy irányba járatástól félre kopik a motor szénkeféje, és ha kipucolás után ugyanazt a kefét rakja az ember vissza, akkor nem úgy nyomódik a kommutátorhoz, és akárhogy tekerheted a szabályzót tökig, egyszerűen nem úgy folyik át rajta az áram, mint azelőtt, hogy szétszedted volna.
"Nekem az jön be ha a mozdonyom fél gázon szépen megy, de van amelyik tökig feltekert szabályzoval is éppen csak vánszorog."
Ez esetben lehet, hogy érdemes lenne kérdőre vonni a mozdonyt (vizuális átvizsgálás kopásokat, szennyeződéseket, feltekeredett hajszálakat keresve a hajtásláncban, áramfelvétel mérése, hogy a motor erőlködik-e vagy csak simán lomha). Lehet, hogy az is menne, mint a golyó, csak valamiért nem tud... :)
Igen, az alapkérdéseddel már nagyon sokszor foglalkozott ez a topik is, de sajnos már számos ok miatt kereshetetlenné váltak a korábbi hozzászólások. A fejlécben megjelölt BTTB klub honlapján - bár ugyancsak sajnos, most már ennek a topiknak nem sok köze van ahhoz az eredeti társasághoz - megtalálhatók azok a klubelőadások és prezentációk, melyek a korszerű sínrendszerek előnyeivel, építési módjaival foglalkoznak. Ha nincs időd kikeresni, akkor írj nekem és el tudom küldeni az anyagokat.
Mostanában inkább a TT-s közösség másik fórumán kerülnek elő ezek a kérdések és ott - meg hát persze iTT is - nagyon sok gyakorlati tanácsot kaphatsz. Éppen napirenden van az új sínrendszerek, akár együttes használata is, mert a modulos körben is alkalmazzuk mindkettőt és nagyon jó tapasztalatokkal.
Az ágyazatossal semmi gond nincs, viszont sokkal kötöttebb a geometria, de a nagykatalógusban megadott méretek és pályaötletek alapján minden otthoni tervet meg lehet valósítani. Többen használják végleges terepasztal építéséhez is, sőt ki lehet egészíteni kőszórással, terepezéssel úgy, hogy a végeredmény nagyon szép lehet.
A kötések nagyon strapabíróak, a mechanikai elemek kevésbé sérülékenyek. Ugyanúgy van a váltókhoz elektromos és dekóderes állítómű, mint minden más sínrendszerhez. Összességében nem olcsó, de a kezdőkészletes alapkörhöz már több kiegészítő készlet is kapható, amivel nagyon izgalmas pálya hozható össze.
A végén így is-úgy is magadnak kell döntened! Nincsenek örökérvényű alapigazságok. Sokat számít, hogy hova akarsz eljutni. Építhetsz Te, mint olyan sokan, direkt retró asztalt, és ahhoz alkalmazhatod a kalapprofilú lemez sínt, az összes olcsóságával, és hátrányával. Építhetsz játszó asztalt a gyerekeknek, és akkor tökéletes a töltéses TILLIG sín, sőt ebből bizonyos megkötöttséggel igen komoly, és szép asztalt készíthetsz, de gondod marad az élethű ágyazat, amennyiben ez számodra egyáltalán fontos. Ha megcélzol egy profi szintet, a legkevesebb kompromisszummal, akkor viszont a legelső válasszal (Tatumadar39377) megkaptad az irányvonalat. A jelenleg legszélesebb geometria választék, váltók választéka mind emellett szól. Az egyenes szakaszokat építheted egy méteres sínszálakból, talpfarácsokra, minimalizálva a csatlakozó sínpapucsok számát, és persze a bekerülési költséget. Az is igaz, hogy ebben az esetben nem úszod meg a töltés- és ágyazatkialakítás pepecs munkáját. De (legalább is szerintem) a terepasztal lényege csak egy részt a későbbi vonatozás, sokkal inkább szól az alkotásról!
Üdvözlet!Köszönöm a válaszokat,a tanácsokat.Azt kérdezném még,hogy az ágyazatos sínekből érdemes-e tovább építkezni? Lenne egy kezdőkészlet egy ismerőstől,aki ajándékba kapta,de még sincs szüksége rá.Ez is,mint a legtöbb kezdőkészlet ágyazatos síneket tartalmaz...
Köszönöm a kimeritő válaszokat.Nekem az jön be ha a mozdonyom fél gázon szépen megy, de van amelyik tökig feltekert szabályzoval is éppen csak vánszorog.
Igen, de ez H0-ban sem volt másképp a PIKO-nál. A 4,5 V-os elemes szabályzóval kapható startszettekhez, a 9 V-os a trafós startszettekhez, és a 12V pedig a teljes értékű modellekbe volt ültetve. Manapság a Tillig nem ßarakodik ilyennel, mindenbe ugyanazt az elektronikát pakolja, csak a kezdőkészletes modelleket némely esetben fals színre festi, és nem ad hozzá kiegészítő apróságokat Így teljesen kompatibilis minden mindennel.
Sziasztok, tt zeuke és berliner bahnen motorok között van külömbség? Mert kinézetre ugyanaz, de az eggyik megy mint a bolond a másik sokkal lassabban hajt.Mitől függ a motorok fordulata? Trafo ugyanaz! Válaszaitokat előre is köszönöm
Saját bőrön tapasztalva kiegészíteném annyival, hogy az EW1-es váltó kiegyenlítő ívét az egyenes állás felől katalógus szerint egy 83mm + 43mm-es egyenes elem teszi párhuzamossá, de valójában a 43mm-es elem helyett 41,5 mm-est használva sokkal közelebb állsz az igazsághoz.
Érdemes itt is visszaolvasnod (már ez a lap is adhat választ, néhány hozzászólással lejjebb), és IDE is érdemes ellátogatni. De elsőként önképzés visszaolvasásos technológiával és ha valami még utána sem tiszta sokan szívesen segítenek :)
Egyértelműen a Tillig Modellgleis-rendszerét ajánlom. Könnyen beszerezhető, elfogadható árfekvésű és jó minőségű. Bizonyára vannak további, kevésbé ismert gyártók, akik megfelelő vágányzatot kínálnak, de azokkal nincs semmi tapasztalatom. A Tillig kb. mindenhol beszerezhető. További előnye, hogy lehetőséget kínál némi spórolásra a kitérő-, valamint vágány-építőkészletek gyártásával. Kissé pepecs, de nagyobb mennyiség esetén bőven megéri.
Üdv.!BUÉK! Leporolnám BTTB modelljeim dobozait,és újra "tétéznék"... Melyik sínprofilt kellene használnom hozzá?Melyiket vásároljam meg?Lehet,hogy már megvan a válasz valahol,de ritkán nézek be ide...Ezentúl valószínűleg többször teszem... :-) Köszönöm a javaslatokat,válaszokat!
mozdonyok: V200-as apró kasznihibával 7000Ft, Br242-es (gyönyörűen fut) 8500Ft, Br86-os 10000Ft (valamiért nem tudok feldobni több képet, de szívesen küldök)
Valamint bttb váltó 1000Ft/db, bttb íves váltók 1500Ft/db , kocsilekapcsolók 900Ft/db. Mind működik elektromosan.
Soproni átvétel bármikor megoldható, budapesti esetlegesen.