Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DGabee85 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57912

Még mindig van 2 db eladó, zsír új fékpofám a 203 mm-es dobátmérőhöz! Ha valakit érdekel, keressen meg! Starline márka. 5 darab Mátyás királyért odaadom!

Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57911

Zsu-ban 6300ft-tól indulnak az új dobok. Persze darabja.

Előzmény: k.o.v.a.cas (57909)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57910

Vigyázz vele, nehogy szabályoztatni is kelljen, és akkor annak a költségével együtt nem biztos, hogy már megéri. Illetve mielőtt megveszed mérd le a belsejét, mivel van egy maximális mérete aminél nem lehet nagyobb a belső átmérője.

Előzmény: k.o.v.a.cas (57909)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57909

Bontott cuccért mennyi a reális ár? Az új ár fele? Két thália fékdobról lenne szó. Köszi a segitséget.

Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57908

Menni fog a távvezérlő is.

Előzmény: talicskas (57906)
Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57907

Szia! Igen csereszabatos csak kiveszed a régit és berakod a cd-st. Én is kicseréltem. Nem árt, ha a kézikönyv szerint újra beállítod a zónát és a görbét mert akkor tuti jól fog működni.

Előzmény: talicskas (57906)
talicskas Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57906

Sziasztok! 2002-es táliám van, még kazettás magnó szól benne. Szeretném kicserélni egy későbbi, szintén táliába való cd-sre. Csereszabatos a kettő? Csak kiviszem összedugom, visszarakom vagy kötögetni is kell? Menni fog a kormányon lévő távirányító?

 

Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57905
Átnyálaztam az önindító dolgot is. Mindkettőnek igaza van. Van ilyen is, és olyan is. Csak abban az esetben amikor a motoron keresztül testelik le két tekercs van, mivel úgy ahogy írtam behúzást követően elejt. Kell egy második tekercs is ami megtartja. Az viszont szintén a házhoz van testelve. Kérdés milyen van ezekben a kis autókban.
Előzmény: Papalac (57898)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57904

A relék meg ott vannak a képen amit csatoltál. :)

Előzmény: szaki213 (57895)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57903

Kibogoztam a kapcsolási rajzot. Nem tudom, hogy minden változatra igaz-e de a következő van benne. Két relé vezérli a ventilátort. Az egyik relé közvetlenül ad neki tápot, és ez a hűtővíz hőmérséklettel kapcsolatos, az ECU kapcsolgatja. A másik relé a klímáé. Ez egy ellenálláson (termisztoron) keresztül van a motorra kötve. Ez ebben az állapotban képes a fordulatszámát változtatni. Innentől már csak egy multiméter kell kideríteni mi ment tönkre. :D

Előzmény: szaki213 (57895)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57902
Az a két kábel rendben is van. Egy megy a gyújtáskapcsolóról a behúzótekercsre, a másik meg a motor tápja közvetlenül az akksiról, amit a behúzótekercsre kötött kontaktor kapcsol. A motornak és a tekercsnek is a fém házhoz kell lennie letestelve. A motor soros gerjesztésű.
Előzmény: Papalac (57898)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57901
Inercia kapcsoló miatt minden másnak pedig kellett volna mennie. Az csak az AC és az injektorok tápját szakítja meg ha jól emlékszem. Minden másnak mennie kell attól függetlenül. Az önindítót meg megnézem, hogyan van kötve. Azért lenne érdekes, hogy a motoron keresztül van földelve, mivel ha behúz akkor 12V lesz a motoron is, és akkor nem lesz feszültség különbség a tekercs két pontja közt, azonnal elejtene. Az szerintem biztosan valahol a házhoz van kötve és azon van letestelve csak esetleg nem látható.
Előzmény: Papalac (57898)
Papalac Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57900

Igen, elvileg fehér vezetéknek kell lennie.

Előzmény: Köhike (57899)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57899

Utánanéztem a vezetékeknek a gyújtáskapcsolón. Remélem stimmelni fognak a színek. 4-es piros kábel 12V az akksi felől, egy 60A-es biztosítékon keresztül. Az önindító behúzótekercse 6-os fehér kábel.

Előzmény: Papalac (57887)
Papalac Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57898

Nem véletlenől írtam az inercia kapcsolót. Engem megszívatott nem olyan régen. Beültem, indítóztam és mintha egy szar lemerült akksim lenne. Kijelzők elhalványodtak, rádió kikapcs, magyarul leesett a feszültség indítózáskor.

Az akksi nem régi ezért motorház kinyit, akkusaruk ellenőrizve, semmi gond. Ha már úgyis ott van, inercia kapcsoló benyomva, kicsit kattant. Beültem és azóta is simán megy az autó. Nem teljesen volt kikapcsolva, csak rosszul érintkezett. Én is úgy tudtam, hogy csak a benzint állítja le. A szemem előtt csinálták a szervizben kompresszió méréskor, hogy megütögették a kapcsolót és indítóztak. A diagnosztika az akkumulátorból felvett áramból kiszámolja a hengerenkénti kompressziót :-)

 

Tudtommal a bendix behúzótekercse a szénkeféken és az önindítón keresztül kapja a testet. Elég régen szedtem szét renault önindítót (R11), de nem hiszem, hogy változtattak a dolgon. A bendixen 2 csatlakozó van. Az egyiken kapja az akkumulátortól (generátor) a +12 V-ot, a másik a gyújtáskapcsolótól jövő. A harmadik csatlakozó (bendix kapcsoló) fixen van kötve az önindító + szénkeféjére. Van még a testelő vezeték, de az ha jól emlékszem az a rögzítő csavar alá van kötve.

Ha jól tudom a bendix 2 tekercses. 1x meggondolatlanul szénkefét akartam cserélni az önindítóban. Nem lehet :-) Ponthegesztéssel van rögzítve a - oldal kábele. Speciális szénkefe van benne, ami a végén sokkal vékonyabb, így ha elkopik, akkor felakad. Kis reszelgetéssel még évekig üzemképessé tudtam tenni.

Mindenesetre, ha javították az önindítót, szerintem ott is érdemes szétnézni.

Előzmény: Köhike (57888)
Gábor Baranyi Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57897

Még mikor raktam be a hőmérőt csináltam 2 képet ezt felrakom. Most azért nem bontanám meg, mert le kell szedni a küszöb borítást.

 

http://indafoto.hu/junoszt/csatlakozo

 

 

 

Előzmény: rentha92 (57871)
Köhike Creative Commons License 2014.10.16 0 0 57896

Nem a két sebességfokozatnak van külön reléje? És ha bekapcsola légkondi, akkor alapból az is működteti az egyik fokozatot? Elképzelhető, hogy ennél a hibánál az egyik fokozat működtetése szállt el, magyarul az a relé amit csak az ecu vezérel, esetleg azon az áramkörön valami.

Előzmény: szaki213 (57895)
szaki213 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57895

Előzmény: Köhike (57893)
szaki213 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57894

Hali!

 

Testkábel rendben van a karosszéria és a motor között? Engem az szívatott meg egy éve...

Előzmény: bkriszto80 (57877)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57893
Aham köszönöm.
Előzmény: szaki213 (57892)
szaki213 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57892

Igen.

Előzmény: Köhike (57874)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57891
Feléje=reléje. Elírtam.
Előzmény: Köhike (57890)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57890
AC-nak is van egy feléje amin keresztül az ecu vezérli. Viszont pillanatok alatt ki lehet deríteni indításkor a szivattyú hangjából, hogy mindezek működnek-e vagy sem.
Előzmény: Köhike (57888)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57889
A behúzótekercs rendesen le van földelve. Viszont azon kívül, hogy az önindítót a helyére húzza, még egy kontaktort is működtet ami magát a motort kapcsolja. Viszont ha az rossz attól még kattan az önindító, csak forgatni nem forgat. Szóval azt is lehet hallani.
Előzmény: Papalac (57887)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57888
Az inerciakapcsoló az ac pumpát áramtalanítja. Ha az okozza a hibát akkor nem hallani indítás előtt, hogy elindul a szivattyú majd amikor eléri a megfelelő nyomást leáll.
Előzmény: Papalac (57885)
Papalac Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57887

"Valamikor a nyár elején az időszakos szervíz során a szerelő javaslatára az önindító feljavítása megtörtént. "bendix", "kefék" cseréje, tisztítás, stb. Aztán a nyáron (függetlenül?) kezdte a fenti hibajelenséget, majd egy hónapja  a következőt,"

 

Nem hiszünk a szerelőnek! Ami működik, ahhoz nem nyúlunk :-)

Lehet szénkefe probléma is. Ha jól tudom a behúzótekercs keresztül megy az önindítón és úgy kapja a testet.

Ezzel nőtt a hibalehetőség:

-gyújtáskapcsoló

-önindító szénkefék

-vezetékek rossz érintkezése az önindítónál.

Előzmény: bkriszto80 (57882)
Papalac Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57886

Ebben a rajzban pont nincs jelfogó, de Te sem írtad, hogy milyen motor van benne :-)

Előzmény: Papalac (57885)
Papalac Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57885

Elvileg a gyújtáskapcsolón 4 vezeték van. 2 sárga, egy piros és egy "X". Ez a negyedik az önindító vezetéke. Keresztül megy a dolog egy 40A-es biztin és egy jelfogón, amik a motortérben vannak.

 

Feltettem ide egy kapcsolási rajzot. Valami ilyesminek kell lennie :

http://data.hu/get/8138389/0015_A4.pdf

 

Igazából sokat nem tudsz mérni. Ha nem is kattan a jelfogó, akkor valószínűleg gyújtáskapcsoló hiba. Még egy dolgot érdemes kipróbálni. A motortérben van az ütközés érzékelő kapcsoló. Egy nyomógomb az akkumulátor környékén. Azt érdemes megnyomkodni.

A hol megy hol nem megy mindenképpen valami érintkezési hiba.

Előzmény: bkriszto80 (57882)
Papalac Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57884

Neked is szipu :-)

Nálam is ugyanez a helyzet. Olyan mintha valami olaj égne.

Erről jut eszembe tudja valaki, hogy belső keringetésnél hol szívja be a levegőt?

Akarok adni neki valami illatosítót.

Nekem szivaccsal volt burkolva az éle és a rögzítés környéke. Nem szedtem le. Lehet, hogy hiba volt. Úgy tűnt ragasztva van. A gyári benne tök csupaszon volt.

 

Ezen mindig kiakadok egyébként, hogy az alkatrészboltokban állandóan már felbontott cuccokat árulnak. Általában semmi fólia. Ezt a radiátort is behegeszthették volna fóliába, mint például az olajszűrőt, légszűrőt és egyebeket is nyugodtan lehetne légmentes csomagolásban forgalmazni. Bár ahogy az alkatrészeseket ismerem hamar beszereznének egy fóliahegesztőt :-)

Előzmény: Zlatan93 (57875)
Köhike Creative Commons License 2014.10.15 0 0 57883
Nem egy komoly dolog nem kell megijedni. Aki használt már multimétert annak ez gyerekjáték.
Előzmény: bkriszto80 (57882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!