Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35878

Hogy mennyit azt szerintem nehéz megmondani, mert attól függ mi van ezen kívül a kocsiban és hogyan van szerelve.

Önmagában az is elég lehet, ahhoz, hogy továbbálljon, ha a rosszarcú érzékeli az OBD tiltást. Valljuk be, nem általános dolog és ebből sejtheti, hogy a jármű akár problémásabb lehet, jó eséllyel hosszabb, túl hosszú időt kell neki ezzel vesződnie. Többet, mint ami neki kockázat szempontjából megéri.

Az én véleményem, hogy rendes és korrekt szerelés esetén is érdemes beruházni a motortérzárra. Az OBD tiltás és a motortérzár együtt több szintet emel a védelem erején és ez a kettő relatíve olcsó tétel!

Előzmény: jahugo (35876)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.16 0 1 35877

Na az erre adott választ most nagyon figyelni fogom!

Tehát olyan rendszerről fog beszámolni, amelynél alapértelmezett, azaz alapcsomag része az OBD blokkolás.

Ezt azért fejtettem így ki, mert nem szeretném a mellébeszélést, hogy ő nem is azt és úgy és egyébként mindenki hülye rajta kívül.

Ja az utóbbi független a dologtól, az nem a rendszerben, hanem nála alapértelmezett! :-)

Előzmény: stevie-13 (35874)
jahugo Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35876

Tehát akkor ezzel okozok egy plusz 2 perces melót a tolvajnak, feltételezve, hogy nincs motortérzár?

Előzmény: stevie-13 (35873)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35875

Neked vmiert fixaciod a fingot fureszelni.

Ha csak az angol wikipedia OBDII fejezetet elolvasnatok, valaszt kapnal osszes kerdesedre. MAsreszrol kizart, hogy rendszernek alapeleme a blokkolas, mert ez nem egy elore gyartott megoldas. Mit gyartasz elore a rendszerhez? 50cm kabelt 2 csatlakozoval? 

Helyesen az OBDII tiltas eleme a beszerelesnek. Kb. 10e Ft-os nagysagrend.

Előzmény: Papoka22 (35870)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35874

Én legalább két olyan rendszert is ismerek, amiben alapból van OBD blokkolás is!

 

 

Ezek pedig név szerint a következőek:

 

1) ....

2) ....

Előzmény: Papoka22 (35870)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35873

Az ODB blokkolásnak milyen hátrányai vannak? A blokkolás után a szervízben hogyan fogják kiolvasni a hibakódokat?

 

 

Ezt úgy szokás megoldani, hogy elvágják a kábelt a motortérben, és a két elvágott kábelvégre tesznek egy-egy csoki csatlakozót. Ha szervizbe mész, összedugod, ha végeztek, széthúzod. 

Előzmény: jahugo (35872)
jahugo Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35872

Az ODB blokkolásnak milyen hátrányai vannak? A blokkolás után a szervízben hogyan fogják kiolvasni a hibakódokat?

aamen Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35871

"el nem tudom képzelni, mire gondolhatott"

 

szerintem az egyes golfomra gondolhatott a szakértő
abba tényleg nem lenne sok értelme az odb blokkolásnak
tekintettel az odb immo meg hasonló elektromosságok teljes hiányára

Előzmény: stevie-13 (35863)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35870

 "Valóban, az OBD-blokkolás semmilyen névvel ellátott "rendszernek" sem eleme"

 

Ebben meg kell, hogy cáfoljalak.

Én legalább két olyan rendszert is ismerek, amiben alapból van OBD blokkolás is!

 

Előzmény: stevie-13 (35869)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35869

Ja! Tehát akkor xar! Mert ugye a szakértői vélemeny ez:  "Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."

 

 

Mindenki tudja, hogy a pizzához egy sör iszonyú jól esik.

 

Viszont a pizzához sehol nem jár a sör.

 

Azt külön kell megvenni.

 

Egészségedre.

Előzmény: Papoka22 (35867)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35868

Az általatok istenített blue riasztóba (ami nem egy alap kategória és nem is olcsó lássuk be) nincs ilyen tudtommal.

 

 

1) Én speciel abszolút nem istenítem a Blue riasztót. Sosem volt saját autómban. Egy kölcsön autóban volt, kényelmetlen volt a kezelése, örültem, hogy visszaadtam. Tetszik benne, hogy okos a transzponder és a vezérlő egység kommunikációja, tetszik, hogy tud külső perifériákat is vezérelni (pl. motortérzárat), tetszik, hogy az immo funkciója szabadon konfigurálható, azaz tud kommunikációs csatornát is blokkolni nem csak tápot, tetszik, hogy magyar termék, tetszik, hogy a szem előtt lévő alkatrészei esztétikusak, de nem tetszik az ára, és pláne nem tetszik a használat körülményessége.

 

2) Valóban, az OBD-blokkolás semmilyen névvel ellátott "rendszernek" sem eleme. Viszont értelmes beszerelők meg tudják csinálni. Még értelmesebbek maguk ajánlják fel az ügyfeleiknek, hogy megcsinálják. Szerintem ha befizetsz egy komolyabb rendszerre, esetleg ajándékba is megkaphatod. A mostani autómba motortéri immo rablásgátló funkcióval + független motortérzár + OBD-blokkolás került, és ez utóbbi tétel a teljes számla kb 5 százaléka volt. (Az anyagköltség minimális, max 2000 forint lehet, a munkadíj meg lehetne horror, de motortéri immo beszerelésekor úgyis megbontódik az autó a kritikus helyeken, így már egy kis extra beletúrkálás nem jelent túl sok plusz munkaidőt.)

Előzmény: Papoka22 (35864)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.15 -3 0 35867

Ja! Tehát akkor xar!

 

Mert ugye a szakértői vélemeny ez:  "Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."

 

 

Előzmény: Jahno (35865)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.15 -3 0 35866

"osztjátok, legalapabb"

 

Mondjad ciculi drága mi a baj? Mit segítsek...   ki szeretnél számolni valamit? osztással, vagy kivonással? Hogy tudnék segíteni? Mit csináljak?

 

A legalapabb a fundamenta..  vagy mire gondolsz kisszivem? 

 

Úgy megijesztessz..   naaa   necsinááád mááááá

Előzmény: Garfield007 (35858)
Jahno Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35865

Más a koncepció.

Előzmény: Papoka22 (35864)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.15 -1 0 35864

Nem kell olyan messzire menni.

Az általatok istenített blue riasztóba (ami nem egy alap kategória és nem is olcsó lássuk be) nincs ilyen tudtommal. De miért nincs benne? 

Xar a riasztó, nem ér semmit...    vagy nem annyira fontos, ezért nem tervezték bele...

 

Melyik a jó válasz?

Előzmény: stevie-13 (35863)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35863

A Golf IV-nek egy sokkal biztonságosabb és feltörhetetlenebb gyári immo-ja van, ezért abba még nem fontos. (Legalább is a gépjárművédelemhez értők  szerint nem annyira fontos ebbe a típusba).  

 

 

Tudnál adni egy támpontot, hogy ki és hol nyilatkozta ezt?

 

Csak mert el nem tudom képzelni, mire gondolhatott.

Előzmény: Papoka22 (35860)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35862

De valójában, csak pár éve jött ez elő

 

 

Nekem ez a mostani a harmadik autóm, amiben blokkolva van. Az első ilyen védelem 2009-ben került az akkori autómba.

 

 

az igazi járművédelmi szakemberek szerint, nem is minden autóba fontos annyira.

 

 

Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."

 

 

véleményem szerint, ha nem tudjuk, hogy miért, azaz nem tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk vele megakadályozni, akkor addig teljesen felesleges beszélni a hogyanról!

 

 

Többször leírtam, mi az OBD-blokkolás szerepe. Megvédi az autó saját, gyári immobilizerét.

 

A gyári immobilier műszaki szempontból a legkorrektebb és egyben leghatásosabb védelem. Egyetlen baja, hogy minden ugyanolyan típusú és évjáratú autóban ugyanúgy működik, ezért elég egyszer kiismerni, utána a tolvajok rutinból kerülik meg, egyszerűen azt üzenve az OBD-csatlakozón keresztül az ECU-nak, hogy nekik jogosultságuk van az autó elindítására.

Előzmény: Papoka22 (35856)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 35861

Ja és nem csak olyan hihető, hanem hihetetlenül logikusnak is tűnik :-)

Előzmény: Papoka22 (35860)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.15 -1 0 35860

Akkor már értem. Tehát, ha minden "mai" autóba szükséges, "a gyári immobilizer védelme" érdekében.

 

Akkor vegyünk pl. egy Golf IV-est és egy Golf VII-est.   A Golf IV-nek egy sokkal biztonságosabb és feltörhetetlenebb gyári immo-ja van, ezért abba még nem fontos. (Legalább is a gépjárművédelemhez értők  szerint nem annyira fontos ebbe a típusba).   De a Golf VII-es be "egyébként a hozzáértők is javasolják már ebbe a típusba) sokkal silányabb és könnyebben szabotálható az immo szerintetek!

 

Ez tényleg olyan hihetőnek tűnik!  Hova fog jutni a világ, ha így haladunk és már az autógyárakba is csak csupa hülye dolgozik...

Előzmény: Törölt nick (35859)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35859

Minden "mai" autóban fontos az obd blokkolás, hozzáférhetetlenség.

Garfield007 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 35858

osztjátok, legalapabb

Előzmény: Papoka22 (35856)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35857

egy

Előzmény: Papoka22 (35856)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.14 -3 0 35856

Ha valóban ez volna a valós oka, akkor kb 20 éve amióta van OBD az autókban, akkor a valamire való riasztók szerves része lenne az OBD tiltás.

 

De valójában, csak pár éve jött ez elő és az igazi járművédelmi szakemberek szerint, nem is minden autóba fontos annyira. Tehát, akkor valahol máshol lehet a kutya elásva.

 

Tehát akkor az én, hangsúlyozom az én véleményem szerint, ha nem tudjuk, hogy miért, azaz nem tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk vele megakadályozni, akkor addig teljesen felesleges beszélni a hogyanról!

 

 

Magyarul osszátok az észt, és közben a teljesen leg alapabb kérdésekkel sem vagytok tisztában.

 

Természetese tisztelet a kivételnek!

Előzmény: stevie-13 (35848)
Jahno Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35855

Bár a kiosztások nyilvánosak, ha nem a tápot cserélgeti összevissza, akkor túl nagy baj nem lehet.

Előzmény: pacsepa (35850)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35854

Egy gyár által kiadott diagnosztikai berendezés és a hozzá tartozó szoftver többmillió forintba kerül.

Aztán vannak a buhera megoldások, lopott szoftverekkel pár százererért.

A magyar szerelők kis szervizek akiknek van ilyen eszközük és szoftverük, szerinted melyik irányban orientáltak? :-)

 

Na most egy 100 ezres kárt csinálni egy szerelőnek szvsz elég komoly méltatlankodásra adhat okot a részéről.

Előzmény: Törölt nick (35852)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35853

Diagjàt! Átírta a telom...

Előzmény: Törölt nick (35852)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35852

Milyen szerelőm diákját vágom vele haza és milyen lopott szoftver? A többit értem. :)

Előzmény: pacsepa (35850)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35851

Szabadalmaztassuk. :)

Előzmény: pacsepa (35850)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35850

Ha az átpinezés alatt a vezetékek cseréjét érted, azaz felcseréled két-három kivezetést, az hatásos, de baromira veszélyes, ha hazavágod vele valamelyik szerelőd diagját. Egy ilyen ketyere még lopott szoftverrel is elég sokba kerül.

Aztán meg hogyan gondolod megoldani?

Szerviz előtt vissza kell állítani az állapotokat. Ha ezt valamilyen elektronikával csinálod és relével, akkor ugyanott vagy, mintha megszakítanád valahol.

 

Én egyébként csak ötlet szintjén azon merengtem el, hogy lehetne minden kocsinak egyedi és változtatható saját OBD kódja. Azaz szoftveresen lehetne blokkolni a beavatkozási, vagy kiolvasási kísérletet.

Ez úgy működne, hogy ha rácsatlakozik "valaki", akkor először a kódot kéri és azonosítás után indulna a kommunikáció. Addig semmi! Ez talán a jelenleg forgalomban lévő autóknál utólag is megoldható lenne szoftverfrissítéssel.

Nem kellene ezt az ötletet szabadalmaztatni? :-)

Előzmény: Törölt nick (35849)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35849

Szerinted az àtpinezès is jó lehet?

Előzmény: stevie-13 (35848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!