Hogy mennyit azt szerintem nehéz megmondani, mert attól függ mi van ezen kívül a kocsiban és hogyan van szerelve.
Önmagában az is elég lehet, ahhoz, hogy továbbálljon, ha a rosszarcú érzékeli az OBD tiltást. Valljuk be, nem általános dolog és ebből sejtheti, hogy a jármű akár problémásabb lehet, jó eséllyel hosszabb, túl hosszú időt kell neki ezzel vesződnie. Többet, mint ami neki kockázat szempontjából megéri.
Az én véleményem, hogy rendes és korrekt szerelés esetén is érdemes beruházni a motortérzárra. Az OBD tiltás és a motortérzár együtt több szintet emel a védelem erején és ez a kettő relatíve olcsó tétel!
Ha csak az angol wikipedia OBDII fejezetet elolvasnatok, valaszt kapnal osszes kerdesedre. MAsreszrol kizart, hogy rendszernek alapeleme a blokkolas, mert ez nem egy elore gyartott megoldas. Mit gyartasz elore a rendszerhez? 50cm kabelt 2 csatlakozoval?
Helyesen az OBDII tiltas eleme a beszerelesnek. Kb. 10e Ft-os nagysagrend.
Az ODB blokkolásnak milyen hátrányai vannak? A blokkolás után a szervízben hogyan fogják kiolvasni a hibakódokat?
Ezt úgy szokás megoldani, hogy elvágják a kábelt a motortérben, és a két elvágott kábelvégre tesznek egy-egy csoki csatlakozót. Ha szervizbe mész, összedugod, ha végeztek, széthúzod.
szerintem az egyes golfomra gondolhatott a szakértő abba tényleg nem lenne sok értelme az odb blokkolásnak tekintettel az odb immo meg hasonló elektromosságok teljes hiányára
Ja! Tehát akkor xar! Mert ugye a szakértői vélemeny ez: "Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."
Mindenki tudja, hogy a pizzához egy sör iszonyú jól esik.
Az általatok istenített blue riasztóba (ami nem egy alap kategória és nem is olcsó lássuk be) nincs ilyen tudtommal.
1) Én speciel abszolút nem istenítem a Blue riasztót. Sosem volt saját autómban. Egy kölcsön autóban volt, kényelmetlen volt a kezelése, örültem, hogy visszaadtam. Tetszik benne, hogy okos a transzponder és a vezérlő egység kommunikációja, tetszik, hogy tud külső perifériákat is vezérelni (pl. motortérzárat), tetszik, hogy az immo funkciója szabadon konfigurálható, azaz tud kommunikációs csatornát is blokkolni nem csak tápot, tetszik, hogy magyar termék, tetszik, hogy a szem előtt lévő alkatrészei esztétikusak, de nem tetszik az ára, és pláne nem tetszik a használat körülményessége.
2) Valóban, az OBD-blokkolás semmilyen névvel ellátott "rendszernek" sem eleme. Viszont értelmes beszerelők meg tudják csinálni. Még értelmesebbek maguk ajánlják fel az ügyfeleiknek, hogy megcsinálják. Szerintem ha befizetsz egy komolyabb rendszerre, esetleg ajándékba is megkaphatod. A mostani autómba motortéri immo rablásgátló funkcióval + független motortérzár + OBD-blokkolás került, és ez utóbbi tétel a teljes számla kb 5 százaléka volt. (Az anyagköltség minimális, max 2000 forint lehet, a munkadíj meg lehetne horror, de motortéri immo beszerelésekor úgyis megbontódik az autó a kritikus helyeken, így már egy kis extra beletúrkálás nem jelent túl sok plusz munkaidőt.)
Mert ugye a szakértői vélemeny ez: "Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."
A Golf IV-nek egy sokkal biztonságosabb és feltörhetetlenebb gyári immo-ja van, ezért abba még nem fontos. (Legalább is a gépjárművédelemhez értők szerint nem annyira fontos ebbe a típusba).
Tudnál adni egy támpontot, hogy ki és hol nyilatkozta ezt?
Csak mert el nem tudom képzelni, mire gondolhatott.
Nekem ez a mostani a harmadik autóm, amiben blokkolva van. Az első ilyen védelem 2009-ben került az akkori autómba.
az igazi járművédelmi szakemberek szerint, nem is minden autóba fontos annyira.
Hm. Tudsz erről valami anyagot mutatni, amint valaki éppen azt mondja, hogy az OBD-blokkolás "nem is minden autóba fontos annyira."
véleményem szerint, ha nem tudjuk, hogy miért, azaz nem tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk vele megakadályozni, akkor addig teljesen felesleges beszélni a hogyanról!
Többször leírtam, mi az OBD-blokkolás szerepe. Megvédi az autó saját, gyári immobilizerét.
A gyári immobilier műszaki szempontból a legkorrektebb és egyben leghatásosabb védelem. Egyetlen baja, hogy minden ugyanolyan típusú és évjáratú autóban ugyanúgy működik, ezért elég egyszer kiismerni, utána a tolvajok rutinból kerülik meg, egyszerűen azt üzenve az OBD-csatlakozón keresztül az ECU-nak, hogy nekik jogosultságuk van az autó elindítására.
Akkor már értem. Tehát, ha minden "mai" autóba szükséges, "a gyári immobilizer védelme" érdekében.
Akkor vegyünk pl. egy Golf IV-est és egy Golf VII-est. A Golf IV-nek egy sokkal biztonságosabb és feltörhetetlenebb gyári immo-ja van, ezért abba még nem fontos. (Legalább is a gépjárművédelemhez értők szerint nem annyira fontos ebbe a típusba). De a Golf VII-es be "egyébként a hozzáértők is javasolják már ebbe a típusba) sokkal silányabb és könnyebben szabotálható az immo szerintetek!
Ez tényleg olyan hihetőnek tűnik! Hova fog jutni a világ, ha így haladunk és már az autógyárakba is csak csupa hülye dolgozik...
Ha valóban ez volna a valós oka, akkor kb 20 éve amióta van OBD az autókban, akkor a valamire való riasztók szerves része lenne az OBD tiltás.
De valójában, csak pár éve jött ez elő és az igazi járművédelmi szakemberek szerint, nem is minden autóba fontos annyira. Tehát, akkor valahol máshol lehet a kutya elásva.
Tehát akkor az én, hangsúlyozom az én véleményem szerint, ha nem tudjuk, hogy miért, azaz nem tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk vele megakadályozni, akkor addig teljesen felesleges beszélni a hogyanról!
Magyarul osszátok az észt, és közben a teljesen leg alapabb kérdésekkel sem vagytok tisztában.
Ha az átpinezés alatt a vezetékek cseréjét érted, azaz felcseréled két-három kivezetést, az hatásos, de baromira veszélyes, ha hazavágod vele valamelyik szerelőd diagját. Egy ilyen ketyere még lopott szoftverrel is elég sokba kerül.
Aztán meg hogyan gondolod megoldani?
Szerviz előtt vissza kell állítani az állapotokat. Ha ezt valamilyen elektronikával csinálod és relével, akkor ugyanott vagy, mintha megszakítanád valahol.
Én egyébként csak ötlet szintjén azon merengtem el, hogy lehetne minden kocsinak egyedi és változtatható saját OBD kódja. Azaz szoftveresen lehetne blokkolni a beavatkozási, vagy kiolvasási kísérletet.
Ez úgy működne, hogy ha rácsatlakozik "valaki", akkor először a kódot kéri és azonosítás után indulna a kommunikáció. Addig semmi! Ez talán a jelenleg forgalomban lévő autóknál utólag is megoldható lenne szoftverfrissítéssel.