Pár napja felmerült egy gázolajszűrős kérdés. Íme a KIA Magyarország álláspontja:
A kezelési kézikönyvekben mindig az aktuális álláspontnak megfelelő intervallumok voltak feltűntetve, az ügyfélnek az alapján kellene elvégeztnie a karbantartásokat.
Időközben a KIA kiadott egy Egységes Karbantartási táblázatot Európára, amely alapján az összes európai szerviz ellenőrzi illetve cseréli az karbatartási tételeket. Ez a lista 60e km-es csereperiódust ír elő a cee'd dízeljeire. Ugyanakkor a 60e km csereperiódust előíró kezelési könyv is megjegyzi a csillagos részben, hogy "amennyiben indítási ill. üzemanyag ellátási gondok merülnek fel, csere"!
Ugyan a Kia egységesítésre törekszik, sajnos azonban a magyar gázolajok minősége nem egyenrangú pl. egy Németországban forgalmazott gázolaj minőségével. Ezért a meghibásodásokat, "indítási nehézségeket" esetleges útszéli leállást -és ezzel az esetleges kellemetlenségeket- megelőzve a KMH kéri minden szervizét, hogy minden karbantartásnál (20e kilométerenként) ajánlja fel a tüzelőanyagszűrő cseréjét!
Pontosan :) Nekem anno nagyon szimpatikus volt ez a hozzáállás. Mint ahogy régebben is írtam, az egyetlen negatívum, a KRESZ-csomag hiánya volt. Sajnálom, hogy eladtátok.
16 év után adtuk el a céget. Nem a KIA hanem a másik márkánk a Peugeot, illetve a Peugeot Hungária miatt. A KIA-t imádom. Csodálom és tisztelem a koreai emberek hozzáállását a munkához és a minőséghez. Meggyőződésem, hogy a KIA a következő években még nagyon sok kellemetlen percet szerez a japán és az európai gyártóknak, és sok örömet a tulajoknak. Nekem 1.4 EX+ECS SW-m van, a nejemnek RIO Safety.
Annak idején minden mail hozzám jött és én osztottam ki az értékesítőknek, munkafelvevőknek. Kinyomtatták a mailt és arra jegyzeteltek, hogy mi az ügyfél igénye és, hogy mit ajánlottunk. Ezért volt képben rólad az értékesítő. Ha jól emlékszem egy fekete 1.4 EX-et vettél.
Döntsd el a hátsó üléseket, én a jobb hátsó rögzítőre tekertem fekete szigetelőszalagot. Azóta lőn csönd...ott. Mondjuk zörög máshol... most éppen megint valami hátúlról, lehet, hogy a csomagtér ajtó. Majd rákeresek erre a tücsökre is.
Mivel milliókról van szó ne két évet bírjon ki, ha hét év a garancia. (üzletpolitika) A lassú döntés oka az eddigi tapasztalataim miatt van. Kész átverés show eddigi szalon látogatásaim eredménye... A gyárak közötti eladási verseny miatt (idő) a vásárló a tesztelő. Aztán hordhatod vissza szervizbe a gépet.
Igaz ez az én pechem. Az, hogy milyen egy autó az tudja igazán aki használja. Erre
való többek közt az ilyen fórum is ahol meg lehet(ne) beszélni az észrevételeket. Mindenhez szerencse is kell...
2 évet biztos kibír. De mivel 3-4 éves Ceedeket nem igen látni az utcán, elgondolkodtató, hogy talán többet nem??? Remélem, lassan sikerül Ceed és Ceed ill. kereskedés és kereskedés között döntened :-))
Gondolom június óta , már frissítette az árait, következésképpen a régi ajánlat már nem érvényes vagy éppen most akar ő is "forradalmi árakat" kalkulálni! Egyébként is a kötekedés az én dolgom! Úgy látom, nem tudsz semminek örülni!
Pls írd meg, h hol. Kezd az örületbe kergetni. Ha olyan a hangulatom, akkor imádok komolyzenét hallgatni a kocsiba, és elég illúzióromboló, pláne az első két hét csöndjéhez képest.
Nagyon örülök, hogy egy illetékesebb személy is megtalált minket. Hát igen, sajnos elég sokat romlott a (most már) KIA Tatabánya. Anno, mikor ott vettem az autómat, a netes oldalon érdeklődtem, és következő nap reggel már telefonon kerestek, hogy a részleteket megbeszéljük. Amikor személyesen is ellátogattam a (még régi helyen lévő) szalonba, az értékesítő minden kívánságomról képben volt. Sajnos, az idén június óta írt 4!!! darab levelemre nem érkezett válasz, egészen a mai napig, amikoris arról értesítettek, hogy ők küldték, csak én nem kaptam meg. Ahogy idejük lesz, "újra elküldik".
Csak ilyenkor felmerül bennem a kérdés... ha valóban elküldték anno, akkor most miért nem tudják egy gombnyomással újraküldeni? Miért kell rá várnom? Kidobták a kukába? :-x
Jól mondod. 4x4 változatot nem terveznek. Helyette jövő év elején jön a start-stop elektronikás (ISG... de baromi drága lesz) és 2009év végén a ráncfelvarrott cee'd.
...és biztos, hogy a csomagtérrolód cicereg? Csak mert én is azt hittem, úgyhogy belenyomtam egy csomót a fenti anyagból, de nem lett csendesebb. Nem is lehetett, mert a jobb hátsó ülés cicergett. Azt meg szigetelőszalaggal hallgattattam el.
kár:((( olyat mindenképp vettem volna,akkor ezt megtartom még pár évig... vagy váltok valami másra...de nem akarok németet,pedig a octavia 4x4 tetszik eléggé...
Greg,utánakérdezhetnék a Kia Hungáriánál ennek a gázolajszűrő kérdésnek,meg ha már ott vagy megkérdezhetnéd,h tervezik-e egy cee'd sw 4X4 gyártását,mert olyat egyböl vennék...hasonlot mint az octavia 4x4 combi, kicsit emelt hasmagasággal,alapba első kerék hajtással :))))
Ott elég érdekesen állnak a dolgokhoz... Én 1x voltam ott,de többet se....olyan árat mondtak a kötelező szervizre, 3x annyi mint máshol... Ha viszed az olajat lejár a garancia...szerintük!! Más kia szervizbe viheted,de máshol az olajat emberi áron adják,így nem érdemes. Fültanuja voltam egy beszélgetésnek a szervizvezető és egy szerelő között: Eröltetni kell 20eKm enkénti gázoljaszűrő cserét.! de a ceed kezelési utasításába (valamelyikbe) 60 000Km es csereperiodus van irva,Te ragaszkodhatsz ennek a gyári utasításnak a betartásához,mert nem véletlenül kaptad a könyvet!!! Hozzáteszem a sürübben cserét gázolajszűrő biztos nem káros!! Mindenki döntse el mikor akarja cserélteteni 20-30-40-60eKm es nyomatú szervizkönyvek léteznek!!!
címen lévő honlapra. Itt szinte az összes magyarországon működő kia szalon szervízajánlatát megtalálod. Érdemes végigböngészni őket mert akadnak érdekességek. És persze maga a honlap is szinte nélkülözhetetlen egy ceed-es számára. Rengeteg értékes infot találsz az autódról, plusz egy nagyon klassz csapattal is megismerkedhetsz a fórumon.
Amúgy, belenéztem a szervízajánlatokba és szinte mindenhol cserélik 20 000- ezrenként az üzemanyagszűrőt. Valószínű nem lenne baja a gépnek ha kétszer ennyit használnád, de biztos a garancia miatt akarnak biztosra menni. Sajnos ezt a mi zsebünk bánja...
Én is örülök, hiszen nekem csak pozitiv dolgok jutnak eszembe a Karácsonyi-Nagy kereskedésről, "tőlük kaptam" az autómat! Ha nem kapok ilyen jó árajánlatot talán nem lehetett volna az enyém vagy csak sokkal később.! Pont ez, amelyiknek azóta sincs semmi baja, még a legapróbb sem. Cicergés zörgés ismeretlen fogalom a számomra!
Október 28-án viszem az autót (1.6 CRDI) 40 ezres szervízre az Autó-Óbudához Pesten a Vörösvári útra! Már a 20 ezresnél is furcsálottam, hogy a magyarországi "rossz minőségű" gázolajra hivatkozással a KIA kötelezően előírja az üzemanyagszűrű cseréjét. 20 ezer km-ként!!!!! Ez persze borsos összeg 10.000 Ft. Kissé abszurdnak tartom, hogy ilyen "rövid" csereperiódust írjanak elő és lehúzásszagúnak érzem a dolgot, főleg mert a "kevésbé érzékeny" renault és más diesel gépeknél 60-80 ezernél írnak elő ilyen cserét! Mi a véleményetek? Tényleg mindenütt kötelező ennek a szűrőnek a cseréje, vagy csak az Autó-Óbudánál? Nem vagyok szakember, de azért annyit konyítok a technikához, hogy ez extrém rövid periódus. Ennyi erővel kopástól, elhasználódástól függetlenül 20.000 km-ként fékbetétet és gumiabroncsot is lehetne cserélni(cseréltetni)! Mert kissé azért fura, hogy 100.000 km futás alatt 50.000 Ft-ot kizárólag erre az alkatrészre kell költeni!
A nemrég emlegetett Karácsonyi-Nagy Autóház tulaja voltam ez év március végéig. Sajnálattal hallom, hogy a tulajdonos váltás óta rosszabb a véleményeteka kereskedésről. Ugyanazok az emberek dolgoznak ott most is, ezek szerint már nem ugyanúgy. Én akkor és most is figyelemmel kísérem a fórum történéseit. Engedjétek meg, hogy most már mint civil csatlakozzam hozzátok. Mondanom sem kell, hogy egy Ceed SW vel járok. Most már vevőként állíthatom, hogy a Ceed a mai napig verhetetlen ár-érték arányban.