Először is, milyen biciklit sikerült elhasználnod? Mit jelent nálad a kemény használat? Milyen magas vagy, és ehhez hány kg?
"Olyanokra gondolok pl., hogy ha kerék, akkor min.: termék neve
,ha hajtókar, akkor minimum: termék neve"
Sajnos nincs olyan, hogy megnyomod a piros gombot, és kiköpi neked a tutit. Azt sem tudjuk, mennyit tudsz, vagy vagy hajlandó az egészre áldozni.
"A Gepidáknál is láttam azt, hogy adott egy nagyon jó váz, de csak ilyen "2000 Ft-os" dolgokat dobáltak rá."
Ez máshol is így van. És ha belegondolsz, ebből a sok 2000-es alkatrészből jön össze az a 150-200ezres végösszeg. Arról meg nem tehetünk, hogy a boltban nem lehet OEM áron vásárolni, ÁFA nélkül. :)
Lehetne a bowden is, de egyrészt nem egy új bringán másrészt ha az szorulna, akkor lefelé lenne problémás a váltás, de akkor sem az, hogy nehéz. Csak a váltó maradt.
Ami most van rajta, azt nem ismerem, amiket pedig használok, azokat fölösleges lenne ilyen bringára ajánlani, ezért nem adtam tippet.
Én tennék rá egy acerát, de csak azért, mert amik alatta vannak, azoknak már a nevét sem ismerem :D
Vagy inkább bemennék vele oda ahol vettem és elmondanám, hogy mi a gond és adjanak valamit amit könnyebb húzni.
Bár nem vagyok valami nagy szakértő, de szerintem egy Alivio szintű bicaj már elég lenne neked. Csak ne az legyen, hogy a hátsó váltó Alivio, a többi cucc meg valami gagyibb, mert ezt nagyon szeretik eljátszani.
Amúgy nincs valami bicajbolt, akikben megbízol? Lehet, hogy ők jobban ismernek téged is, és a felhasználói szokásaidat is, biztos jobban tudnának személyre szóló tanácsot adni. Másrészt (biztos nem leszek népszerű:), de ott simán megteheti az ember, hogy rámutat egy bicajra, hogy ez jó lenne, mert szimpi a váz, a fék, meg a kerekek, de kérek rá másik első váltót meg váltókart, meg valami jobb nyerget... Ugyanezt egy áruházi bicajnál nem lehet megtenni.
A másik, amire nem árt figyelni, ha néha elviszed terepre, az a súly. Egy csomó bicajt teleraknak aránylag jó alkatrészekkel, de lesz vagy 15 kiló a végére, mert a váz meg a sok kiegészítő meg olyan.
Ja, a sok negatív ítélettel meg nem feltétlenül kell foglalkozni. Ha valaki olyan bicajt vesz, ami nem neki való, akkor lehet a bicaj más felhasználási módra tökéletes, mégis le fogja húzni. Nekem Magellan Crux-om van, imádom, de erről is írtak már fehéret-feketét.
Tudja valaki mit csinálnak a 6-os bevezető mellett a Duna parton? És legfőképpen meddig tart még? Télen azt hittem befejezik tavaszra, de már egy egész várost építettek föl oda. Hosszútávúnak tűnik a dolog.
Nem, úgy ugyanolyan könnyű, mint lefelé. Hm. Másik hátsó váltó?
Lent belinkeltem amúgy a bicajt is, amit kapott a kisasszony. Mit cseréljünk mire? Fontos lenne, hogy mindent tudjon használni, a beetetés időszaka zajlik, és egyenlőre remekül haladunk. Amilyen kis kényelmes, azért tegnapelőtt eljött velünk egy laza 20 km-t.
Én hátrahúznám kézzel a váltót (vagy kiakasztanám a próba idejére a bowdent a vázból), hogy a váltókarnak ne kelljen a váltó rugója ellen dolgoznia és kipróbálnám, hogy úgy is nehéz-e felfelé váltani.
Mindig fogsz találni olyan véleményt, ami egy biciklit lehúz, azzal ne foglalkozz, nagyon különbözőek a felhasználói igények. Általában az is elmondható, hogy a kész bicajok olcsóbbak, mintha magad építenéd (új) alkatrészekből.
Az általad írt felhasználási módhoz egyáltalán nem "követelmény" a teleszkóp, aszfalton, jó minőségű túraúton (az egyébként mit jelent nálad?) nyugodtan használható a merev villa, ezzel tömeget és pénzt is spórolhatsz, illetve a karbantartása is minimálisra csökkent.
Mindezekkel együtt pl. a Frajti által belinkelt második bringa kifejezetten jónak tűnik első ránézésre.
Bovdenek tiszta újak (ahogy a bicaj is szinte), bovdenvezetés nem túl bonyolult. Sima Torney váltója van. Az lehet még a ludas? Vagy egy cseppet ferde régi STX-RC-m, rakjuk fel a gyerekbicajra?:)
Nem kell mindent elhinni, amit a tesztekben olvasol. Ahány ember, annyi igény, annyi felhasználás. A 100-150 eFt-os kategóriában minden további nélkül kapsz olyan komplett új bringát, amely a hétköznapi igényeidet kiszolgálja. Az alkatrészenkénti összerakás mindenképpen drágább, belemegy a saját munkád, időd (vagy plusz szervizköltség), és mg szívhatsz a kompatibilitási problémákkal is. Ha nem vagy megszállott bicikliszerelő (nem erre következtetek írásod alapján), akkor semmiképpen sem javaslom.
Kétféle racsnirögzítés létezik, a menetes és a kazettás. Menetesnél a racsnit rácsavarozzák az agyra, ezt racsnileszedővel tudod levenni (meg jó nagy erővel, mert a tekeréskor ráfeszül a menetre). Kazettásnál az agyra van erősítve egy rotor, amelynek a külső felülete bordás, erre megy rá a lánckeréksor. Ezt a kazettaleszedővel tudod leszedni, és ehhez kell a láncostor is, mert ellen kell tudni tartani.
A hátsó tengely törése alapján feltételezem, hogy neked menetes agyad van (7 fokozatú?), ez esetben racsnileszedőre van szükség, és nem kell a kazettaleszedő és láncostor se.
De csak, ha a kapható 1 méret pont jó a kérdezőnek :)
Ha nem, akkor meg lebeszélném az építésről, mert még több lesz, amit rákölt. Inkább a használtpiacon érdemes körbenézni, 80-100 körül már akad rendes, jó állapotú trekking. + fogyaatékosok, hozzá nem értők is írhatnak véleményt, így végülis ne higyj mindenkinek. :)
Igen, én voltam. Topikos sárga széldzseki volt rajtam. Méltósággal viselem, hogy sokan elmennek mellettem, elmerengve a régi szép napokon, amikor ez nem volt így.
Vettünk ugye kisebbik lányomnak egy kis 20 collos Meridát. Nagyon szereti, nagyon frankó, nagyon hamar megtanult V-fékkel fékezni, egy dolog nem megy neki: a felfelé váltás. Megyünk-megyünk, jön egy domb vagy egy buca, megállunk, váltok, megyünk tovább. Kipróbáltam, tényleg elég nehéz vele váltani. Most egy ilyesmi: http://ebike.hu/termekek/valtas/valtokar/markolat-shimanohoz/11488_shimano-revoshift-08-sl-rs35-markolat-valtokar/ van neki, módfelett zavarja az is, hogy nehezen látszanak a fokozatok. (hiába mondom neki, hogy igazából tökmindegy, hogy hányas fokozaton van, csak kényelmes legyen és jól haladjon, 6,5 évest elég nehéz meggyőzni ilyenekről:) Állítólag a Sram-mal jóval könnyebb váltani.
Mivel szétgyilkoltam anyám biciklijét és már nem engedi, hogy azzal menjek kell vennem egyet.
Eddig azt hittem, hogy 70-80e. fityingért nagyon jókat lehet kapni, tehát gőzöm sem volt az árakról.
Aztán tájékozódtam a net segítségével + mindig elolvastam a fogyasztói véleményeketa fórumokon.
Ez a párosítás eléggé lesúlytó volt. Főleg így, hogy minimálbért keresek :)
Bizony még a 200-250e. Ft-os gépekhez is voltak írva elkeserítő dolgok.
A 100-150e. Ft-os Trekking kategóriát nézegettem főképp és sokszor futottam olyan véleményekbe, hogy " Eltelt 1,5 év és csak a váz maradt meg. Egyszerűbb lett volna a vázat megvenni és a többiből egy sokkal komolyabbat építeni". És még hasonlók...
Ezért kacérkodom egy kerékpár darabonkénti összerakásával.
Arra gondoltam, hogy beszerzek egy Gepida vázat, vagy más örök garanciásat. ( 20 körül láttam...)
Küllőt talán inkább nem fűznék, abból komplettet vennék.
Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek az egyes alkatrészekből mi az amit már érdemes megvenni ?
Tehát hajtás, kerék,váltó,stb...
Azt pl olvastam, hogy ha első teló, akkor 40 alatt nem igazán érdemes nézegetni...
Árat azért nem írtam, hogy ne az alapján írjatok véleményt :) , hanem a tényleges tapasztalatok alapján.
Egyébként ahogy fentebb írtam főleg trekking-ben gondolkodtam, mert nekem fontos a kényelem, és bár vigyáznék a gépre, relative intenzív használatnak lenne kitéve.
Ez kb. havi 400-500 km tekerést jelent aszfalton és jobb minőségű túrautakon ( semmi DH :) ) . Tehát munkábajárás+ túrázgatás .