Van rá tippetek, hogyan lehetne egyszerű eszközökkel "szabaddá" tenni egy ilyen, de elhasznált szilent acél palástját? Egy masszív csapágylehúzóval próbáltam kipréselni, de a perem már hajlott, a menetet sem volt szívem tovább gyötörni, és mégsem volt semmi jele annak, hogy elengedné végre a gumi a palástot.
Kell szerezni egy elvágott E30 motorköteg csatlakozót, minél több érintkezővel és minél hosszabb vezetékkel. A kapcsolást a neten ezer helyről fel lehet lelni mindkét motortípushoz, ezek után _forrasztással!_ össze kell házasítani a megfelelő kábeleket majd _zsugorcsövezni_!
Nem nagy truváj, de érdemes hozzá lenni egy kis elektronikai affinitásnak, nehogy füsttel menjen az autó a gyújtás ráadás után. :)
Ja igen... Ha ABS-es volt a donor érdemes végig nézni a motorvezérlő ezirányú bekötését honnan kap sebesség jelet, az újabbak már az ABS vezérlőtől kapták a sebesség jelet egy másik kábelen, korábban mint az E30-on a difi jeladó adta a sebesség jelet szintén egy másik kábelen. Nem mindegy hová kötöd, mert különben a motorvezérlő sebességjel híján átmegy pár méter után "soft limiter"-be és nem fog többet forogni 4500-nál, ha jól emlékszem...
Én is mostanában veszem észre, hogy amit 10 éve vasvillával górtunk a szemétkupac tetejére, azért most távolról szabad szemmel jól látható összegeket kérnek. 9 évnyi napi használat után az én autóm is a jól megérdemelt hétvégi/napos idős/csak úgy autózgatós státuszba került. Szerencsére az utódban is van E30 alkatrész:)
Volt gyári kendő a szerszámosban? Valakinek kép esetleg? Az enyémből is hiányzik akkor :(
petrolhead, ezt meg én nem láttam, mivel általában 91-ig állítom az évjáratot, csak így meg kimaradnak a kabriók meg a touringok. Gyönyörű vas, nem semmik ezek az árak, bár ha csak a működő klímát meg a sound systemet nézzük az több százezres tétel,már ha be lehet szerezni egyáltalán...
Persze, tiszta, magamat is beleértve írtam, erre a filmre váltottam én is jegyet 12 éve :) Az első számú bevetési jármű szerepből (végre) kikerült az e30 nálam, így talán kevésbé kopik majd a sz*arságok polc is, de kiárusítani az előző részek tartalmábol tanulva nem érdemes így sem.
15 eve egy torott fulu lampaval vettem az e30-at, akkor azt egy laza mozdulattal kihajitottam, fillerekert vettem helyette masikat. Aztan amikor mar latszott, hogy az arak kezdenek felfele kuszni, akkor sikerult vennem egy hibatlan garnituratmar nem is tudom, talan 15 penzert A ket oldalra. Azota orzom becsomagolva insegesebb idokre. Most mar olyan dolgok is egy vagyonba kerulnek, amit anno tabla csokiert meg doboz sorokert osztogattunk.
en az alabbit lattam eloben, korban majdnem a masik veglet. mint megtudtam ez sem felujitott, miutan megkerdeztem a tulajtol hogy hol keszult a felujitas :) csak nemi uprgade volt.
Volna egy kér(d)ésem, amivel még egy kis pénzt is kereshettek.
Egy hónapra be tudná fogadni valaki a kocsimat? Fedett, zárt, biztonságos helyet keresek neki, ezen idő alatt egyáltalán nem is lenne mozgatva. Természetesen nem kérem ingyen, kifizetem azt az árat, amibe egy garázs bérlése kerül. A gond az, hogy egy hónapra senki nem adja ki a meghirdetett garázsát, amit nem is csodálok. Szóval ismerősök között kell szétnéznem.
Bárhol megfelel Budapest 30km-es körzetében, de lehetőleg fórumtársnál, vagy valakinél, akit ismertek, és megbízható.
Ha volna ajánlatotok, kérlek, írjatok az ib2002 kukac freemail-re, vagy hívhattok is a 30/71 null null kettő 93-as számon.
Szívem szerint már most hétvégén vinném is a kocsit.
sziasztok tudna nekem valaki segiteni e30 ba szeretnek 2,5 24v motort csak a kabelkoteg csatlakozoja mas, hogyan tudnam at kotni a csatlakozot esetleg rajz???
Ha frontalisan utkozol, akkor az kiuti a helyerol. :)
Szerintem flex es utana csavar esetleg. Gyarilag valami olyan anya van a csavaron, ami kivulrol egy sima kup. El sem tudom kepzelni hogy teszik ra. Leszedni atlagos szerszammokkal biztos nem tudod.
Korábban szóba került már, hogy a kormányoszlopot lejjebb lehet tenni e30ban. A kormány felől tartja két menetes szár oldalról és kettő alulról. Ha az alsót kiveszem, csavart teszek a helyére és alátétet az jó?
Hogy üssem ki azt a menetes fejet? Van rá technika vagy próbálkozzam? Mennyivel szabad lejjebb tenni a kormányoszlopot?
Keresem a képen látható E30 vezetőoldali sportülés ülőlap vázat, törés és deformáció mentesen. Végső esetben lehet komplett, de lefingott huzatú ülés is, de a váz legyen egyben!
megkerdezem itt is, hatha olvassa vki aki mar csinalt ilyet. Olyan kosza otletem tamadt h m21 blokkbol csinalnek m20b30as motort.. a kepen lathato vizter lezaras az egyik kerdes, a masik a vezermuszij hossza. (m21 10mm-rel magasabb blokk)
Az egyértelmű hogy felúszott, de szerintem a sperr miatt vágódtam keresztbe. Sima difinél a felúszó kerék kipörög, a tapadó keréken meg minimális hajtás lenne. Ez így nem dobná keresztbe a kocsi fenekét.
Sziasztok! Rádió bekötéssel kapcsolatosan szeretnék tőletek segítséget kérni. Az autóban jelenleg egy Blaupunkt Coburg SQR 49 fejegyég van, ami ISO csatisnak tűnik. Na mármost szereztem egy Bavaria C Exclusiv-ot, ami korában eléggé high-end volt, viszont ezen teljesen más csatlakozók vannak. Azt szeretném, ha minden rendesen működne (motoros antenna, jobb-bal szabályzó, rpm alapján hangerőszabályzás) Van esetleg valakinek ilyen az autójában ( vagy Electronic)? Találtam ETK-ban csatlakozókat, de mivel van egy pár, nem tudom nekem pontosan melyik kéne.
Ja és az autóban gyárilag csak "rádió előkészítés" volt ha ez számít valamit.
Droszi, bocs, nem jutottam el, hogy keresselek a kupakkal kapcsolatban, de terverzem, hogy lemasoljam.
Esetleg antenna beszerzesi forrast nem tud valaki? Ebayen talaltam parat, de jo lenne itthon. Illetve nem is ragaszkodom az elektromos verziohoz, ha van van valami gusztusos fix is.