Ja, a Firth of Forth hidat éppen (megint) javítgatják-festegetik, azért van felállványozva. A Brit és ír vasutak c. topicba és érdemes belekukkantanotok!
Egy kis ízelítő Skóciából. Az első képen egy egykori híd nyomai is látszanak, amely 1879 körül egy postavonat alatt összedőlt a nagy oldalszéllel járó orkánban (rosszul volt méretezve).
Most belekezdtek abba, hogy az oldalamon hogy a hidakat szerkezetükben is bemutassam, típusuk, felépítésük...stb szerint, képekkel ilusztrálva, és azokon nyilazva, hogy mi micsoda...stb.
Az Indóba úgy készítem el a cikket erről a hídjavításról, hogy van egy képem a Pincehelyi Kapos-hídról, amin bemutatom, hogy mi micsoda, hogy a javítást is jobban megértsék.
Tényleg be is emelem ide, ilyesmit képzelek el majd.
1: Rácsos főtartó, alsó övrúdja
2: Hossztartó
3: Hossztartó szélrács
4: Hossztartó keresztkötés
5: Kereszttartók
6: Főtartó szélrács
A hossztartó a vasúti pályával és így a főtartóval is párhuzamos irányú, míg a kereszttartó arra merőleges. A vasúti terhelés közvetve vagy közvetlenül a hossztartókra, majd a kereszttartókra, és utána a főtartókra adódik át. Innen a saruk közvetítésével jut a teher a falazatokra.
A kezdőpont felől kibontották a háttöltést, hogy helyére bekerüljön az új kiegyenlítő szerkezet ami csökkenti a híd lehajlásának követketében a pálya megemelkedését, és az ebből fakadó pályahibákat. A végkeresztartóba (0) bekötötték az új hosztartókat.
A 0-1 keresztkötés között cserélték ki párban a hossztartó-konzolokat.
Csapos-hengeres hídsaru
Az új hossztartó-konzol, és a hossztartó keresztkötések. A heggesztett hossztartó-konzol bekötése szegecskötéssel lesz megoldva.
Kilóg a lóláb... :-)))
Végpont felöli csapos hídsaru.
Kell egy kis áramszünet, időnként mindenkinek...:-)
A hídon a hídfákat (vasúti keresztalj) is újra cserélik, valamint a végpont felölki oldalon is beépítik az átmeneti kiegyenlítő szerkezetet.
Az időjárás miatt októbertől már nem mázolnak hidakat, így ha minden igaz, jövőre nyáron sort kerítenek majd erre is. A szerkezet 51,50 m támaszközű párhuzamos övű oszloprácsozású rácsos acélhíd, amit 1954 március 17-én helyeztek forgalom alá.
Nagyon köszönöm a segítséget, hogy láthattam egy ilyen hídmunkálatot!
Úgy néz ki, hogy az független lesz a vasúttól, legalább is ezt tudom eddig, hogy nem egy pillérre épül, közösen a közúti és az új vasúti híd.
De infóim lehet azóta már nem teljesen pontosítaka, meg ha indulna tavasszal a munka, úgy is lesz nekem is hitelesebb infóm, meg gondolom sokan jöttök fotózni majd.
A hídszerkezet , mármint a felszerkezet már készen lesz, majd amikor kezdődik a vágányzár, két uszályon lévő daruval leemelnek 1-1 szerkezetet, majd elkezdik csinálni a pillért, és utána helyére emelik az új felszerkezetet, majd így haladnak végig.
Az elő és utómunkákat vágányzár nélkül is meg tudják csinálni.
Igen a pillérek maradnak, csak kissé átépítik őket. A teljes vágányzár 2-3 hónapig tartana, addig a 2-es vonal vonatai Óbudáról a HÉV-es összekötő vágányon lemennének Kaszásdülő HÉV mh csonka vágányába, onnan meg mehetnek az emberek HÉV-el a belvárosba. Tervek szerint a nyári iskolaszünetre esne ez az átépítés.