Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2006.12.09 0 0 528
MariborMaribor
vasutTOM Creative Commons License 2006.12.09 0 0 527

Firth of Forth hidat éppen (megint) javítgatják-festegetik, azért van felállványozva.

 

Hát igen, én sem tudtam álványok nélkül lefotózni:

 

Előzmény: marslakó (526)
marslakó Creative Commons License 2006.12.07 0 0 526
Ja, a Firth of Forth hidat éppen (megint) javítgatják-festegetik, azért van felállványozva. A Brit és ír vasutak c. topicba és érdemes belekukkantanotok!
Előzmény: marslakó (525)
marslakó Creative Commons License 2006.12.07 0 0 525
Egy kis ízelítő Skóciából. Az első képen egy egykori híd nyomai is látszanak, amely 1879 körül egy postavonat alatt összedőlt a nagy oldalszéllel járó orkánban (rosszul volt méretezve).

1) Tay bridge
2) Firth of Forth rail bridge



gumidani Creative Commons License 2006.12.06 0 0 524
gumidani Creative Commons License 2006.12.04 0 0 523
Erről a hídról van néhány régebbi képem. Azt hiszem, hogy a napfogyatkozás előtt készítettem őket.
Előzmény: radio100jozsi (522)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.12.04 0 0 522

Hát igen, én is erre jövök rá.

 

Most belekezdtek abba, hogy az oldalamon hogy a hidakat szerkezetükben is bemutassam, típusuk, felépítésük...stb szerint, képekkel ilusztrálva, és azokon nyilazva, hogy mi micsoda...stb.

 

Az Indóba úgy készítem el a cikket erről a hídjavításról, hogy van egy képem a Pincehelyi Kapos-hídról, amin bemutatom, hogy mi micsoda, hogy a javítást is jobban megértsék.

 

Tényleg be is emelem ide, ilyesmit képzelek el majd.

 

 

 

 

1: Rácsos főtartó, alsó övrúdja

2: Hossztartó

3: Hossztartó szélrács

4: Hossztartó keresztkötés

5: Kereszttartók

6: Főtartó szélrács

 

A hossztartó a vasúti pályával és így a főtartóval is párhuzamos irányú, míg a kereszttartó arra merőleges. A vasúti terhelés közvetve vagy közvetlenül a hossztartókra, majd a kereszttartókra, és utána a főtartókra adódik át. Innen a saruk közvetítésével jut a teher a falazatokra.

 

Előzmény: BszHÉV (521)
BszHÉV Creative Commons License 2006.12.04 0 0 521
Szép!

Úgy látom, egy híd sokkal bonyolultabb, mint korábban gondoltam...
Előzmény: radio100jozsi (519)
BszHÉV Creative Commons License 2006.12.04 0 0 520
Gerber-tartónak nevezik, ilyen megoldással épült a Ferencz József-híd is.
Előzmény: écsapa (508)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.12.03 0 0 519

Egyenlőre csak itt, csak nektek:

 

Rétszilas, Sárvíz-híd:

 

A kezdőpont felől kibontották a háttöltést, hogy helyére bekerüljön az új kiegyenlítő szerkezet ami csökkenti a híd lehajlásának követketében a pálya megemelkedését, és az ebből fakadó pályahibákat. A végkeresztartóba (0) bekötötték az új hosztartókat.

 

 

 

A 0-1 keresztkötés között cserélték ki párban a hossztartó-konzolokat.

 

 

 

Csapos-hengeres hídsaru

 

 

Az új hossztartó-konzol, és a hossztartó keresztkötések. A heggesztett hossztartó-konzol bekötése szegecskötéssel lesz megoldva.

 

 

 

Kilóg a lóláb... :-)))

 

Végpont felöli csapos hídsaru.

 

 

 

 

Kell egy kis áramszünet, időnként mindenkinek...:-)

 

A hídon a hídfákat (vasúti keresztalj) is újra cserélik, valamint a végpont felölki oldalon is beépítik az átmeneti kiegyenlítő szerkezetet.

 

Az időjárás miatt októbertől már nem mázolnak hidakat, így ha minden igaz, jövőre nyáron sort kerítenek majd erre is. A szerkezet 51,50 m támaszközű párhuzamos övű oszloprácsozású rácsos acélhíd, amit 1954 március 17-én helyeztek forgalom alá.

 

Nagyon köszönöm a segítséget, hogy láthattam egy ilyen hídmunkálatot! 

radio100jozsi Creative Commons License 2006.12.02 0 0 518

Úgy néz ki, hogy az független lesz a vasúttól, legalább is ezt tudom eddig, hogy nem egy pillérre épül, közösen a közúti és az új vasúti híd.

 

De infóim lehet azóta már nem teljesen pontosítaka, meg ha indulna tavasszal a munka, úgy is lesz nekem is hitelesebb infóm, meg gondolom sokan jöttök fotózni majd.

Előzmény: doncike (517)
doncike Creative Commons License 2006.12.02 0 0 517

Köszönöm.

Itt lakom a környéken, és nekem elsősorban azért érdekes a dolog, mert előbb-utóbb lesz itt egy közúti híd is.

Viszont nagyon nem mindegy, hogy a fel/levezető utat a töltés melyik oldalán építik majd.

Előzmény: radio100jozsi (514)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.12.02 0 0 516

A hídszerkezet , mármint a felszerkezet már készen lesz, majd amikor kezdődik a vágányzár, két uszályon lévő daruval leemelnek 1-1 szerkezetet, majd elkezdik csinálni a pillért, és utána helyére emelik az új felszerkezetet, majd így haladnak végig.

Az elő és utómunkákat vágányzár nélkül is meg tudják csinálni.

Előzmény: gumidani (515)
gumidani Creative Commons License 2006.12.02 0 0 515

"A teljes vágányzár 2-3 hónapig tartana,"

 

A hídszerkezetet újra cserélik? Ennyi idő alatt?

Előzmény: radio100jozsi (514)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.12.02 0 0 514
Igen a pillérek maradnak, csak kissé átépítik őket. A teljes vágányzár 2-3 hónapig tartana, addig a 2-es vonal vonatai Óbudáról a HÉV-es összekötő vágányon lemennének Kaszásdülő HÉV mh csonka vágányába, onnan meg mehetnek az emberek HÉV-el a belvárosba. Tervek szerint a nyári iskolaszünetre esne ez az átépítés.
Előzmény: doncike (513)
doncike Creative Commons License 2006.12.02 0 0 513
"Nem, átépűl, ha a költségvetésben a 8 milliárdod tételt nem húzák ki.

Akkor jövőre épülne itt egy új híd."

 

Pont ott, tehát a pillérek maradnak, vagy kicsit odébb?

És addig nem fog rajta járni vonat, vagy hogy?

Előzmény: radio100jozsi (479)
écsapa Creative Commons License 2006.11.30 0 0 512
Most tudom feltenni a tábláról készült fotót, íme:
















Üdv
Gashpy Creative Commons License 2006.11.30 0 0 511
Történelem
DV Sió-hídja 1917.


Viszont keresek képet az utód(ok)ról 1989 előttről. Valaki?
vasutTOM Creative Commons License 2006.11.29 0 0 510
Előzmény: écsapa (508)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.29 0 0 509

Látványos híd is ez, és már 116 éves.

 

 

Előzmény: écsapa (508)
écsapa Creative Commons License 2006.11.29 0 0 508
Számomra a hidak hídja, korabeli képeslapon:



















és a tartó-rendszert bemutató "emberes" kisérlet:
Firth of Forth HumanModel
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.29 0 0 507
Miért lenne baj, pont jó, hogy fotózod ezt a hidat is.
Előzmény: RhB (506)
RhB Creative Commons License 2006.11.29 0 0 506
Csalódtam benned... :-)))) Ezek szerint nem nagy baj, ha ezeket is fotózzuk?
Előzmény: radio100jozsi (505)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.11.29 0 0 505

Egy sincs, elárulom neked, csak vonatból annó lekaptam a hidat, oszt kész.

 

Én Duna-Tisza hidakkal még nem foglalkoztam, csak a Tiszaugi Tisza-hidat fotóztam még le anno 2 éve tán.

 

Nekem ez túl nagy falat még, na meg a kicsikkel kevesebbet foglalkozik a média.

Előzmény: RhB (496)
RhB Creative Commons License 2006.11.29 0 0 504
Egy OFFtopik híd a NoComment topikon... (Hídnak híd, csak nem vasúti.)
écsapa Creative Commons License 2006.11.29 0 0 503

Bizony meg van, nekem fotóm is van róla, de sajnos itthon nincs meg csak a mh-i gépemen :-(

Holnap reggel ezzel kezdem a napom!

Egyébként időnként (~évente) kerül friss csokor/koszorú, szerintem a négy munkás valamelyikének rokona lehet!

Előzmény: gumidani (502)
gumidani Creative Commons License 2006.11.29 0 0 502
Azt hiszem, hogy a tábla is megvan.
Előzmény: Zolcsi67 (498)
RhB Creative Commons License 2006.11.29 0 0 501
Tudom, annak idején én is többször átmentem a hídon (a déli oldalon), de most ennek annyi. Marad az északi...
Előzmény: Zolcsi67 (500)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 500
A déli oldal csak gyalogos, az északi kerékpárral, kismotorral is járható volt, a feljárók elhelyezkedésén látszik a mai napig.
Előzmény: RhB (499)
RhB Creative Commons License 2006.11.29 0 0 499
Na meg gondolom gyerekkorodban a déli oldali járda sem volt lezárva...
Előzmény: Zolcsi67 (498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!