Van egy diplomamunka ami áruszállítási szegmensben vizsgálja a 2 tipus fogyasztáskülönbségét,azonos útvonalon,azonos vonatokkal.
Meglepő az eredmény,lényegében azonos a fogyasztás.
Ameddig a Szili állóhelyzetben nem sokat fogyaszt,addig a Dórémi redundáns rendszerei,hűtése zabálja az energiát.A mo-i vonatbefolyásoló megoldás miatt nem vagy csak korlátozottan lehet kihasználni a visszatápláló képességét.
Köszönöm szépen a választ! Tehát a vontatmány volt...
Ezek a mozdonyok fékezés közben visszatáplálnak a felsővezetékbe/alállomásokba, így annyival biztosan kevesebbet fogyasztanak, mint a Szilik és Gigantok. Gondolom a modernebb hajtáslánc is gazdaságosabban, nagyobb hatékonysággal működik, mint a 40-60 évvel ezelőtti technológiai megoldásokkal működő mozdonyok.
A Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel Kőbánya-Kispest állomáson. A helyszínen elhárítottuk a hibát, és a szerelvény folytatta az útját. A Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity-ben a tervezettnek megfelelően közlekedik
A pályaszám mindkét esetben 95 55 1047 005-2 volt.Ugyanígy az ES 64 U2 XYZ feliratos gépeknél ott volt az oldalukon a rövid pályaszámuk is LZB: mögött.
"A HUPAC három (ES64U2 901-903), az EVB (korábban Mittelweserbahn) kettő,"
Az MRCE gépekről se gondolta senki.
"vagy akár a Hectrorrail hét gépét (amiket azóta bérbe is vett a Flixtrain és a Locomore) is nehezen tudom elképzelni jelen pillanatban, hogy eladnák. "
A Hectorrail is elkezdte a Vectron flotta építését,már csak karbantartásilag is érdemes egységesítenie az állományát.
Én őszintén remélem, hogy nem fogják még egyszer elkövetni ugyanazt a hibát a startnál, amit az ÖBB-s IC/EC-kocsik nem megvásárlásánál tettek. Főleg ha már adódik egyszer egy ilyen lehetőség...
"Nem később,ha erre indultak a Vectronok helyett,akkor érdemes lenne az összes nem ÖBB-s példányt begyűjteni minél hamarabb."
Azért azt kötve hiszem, hogy mind eladó lenne. Pl a DB 25 (+3 Systemtechnik/DB Netz), vagy akár az MRCE-től azóta megvásárolt példányok sem hiszem, hogy azok lennének. A HUPAC három (ES64U2 901-903), az EVB (korábban Mittelweserbahn) kettő, vagy akár a Hectrorrail hét gépét (amiket azóta bérbe is vett a Flixtrain és a Locomore) is nehezen tudom elképzelni jelen pillanatban, hogy eladnák.
Így pedig mennyi is maradt a (MRCE) Dispolok eredeti 78 darabjából mostanra? Kb. 60 gép? Azokat mondjuk tényleg lehetne, és már ez is komoly darabszám lenne, pláne egy máv-hálózat mércéjével.
Változó állapotban lehetnek ugyan, hiszen volt amelyik szinte naponta váltogatta bérlőit ez alatt a 17 év alatt, de a sokáig tartós bérletben maradóknál (BoxXpress, WLB, TXL) azért jobb lehet a helyzet. Még így is valóban ezerszer jobban járna velük a Start, ha sikerülne legalább néhány vonalról/viszonylatról száműzni a sziliket.
Íme az Akiem / MÁV Rail Tours / MÁV-START Siemens ES64U2-es villamos mozdonyainak részletes állománylistája.
Az itt található járműállományi adatok NEM a MÁV-Csoporttól származnak, hanem hazai és főként külföldi, nívós közlekedési szakoldalakat felkeresve gyűjtöttem össze őket:
"Vagyis lényegében kivonulnak az európai mozdonypiacról. Számomra azért volt döbbenetes először ez a hír, mert a 2000-es évek /a Dispolok felvásárlása/ óta legnagyobb lízingcég egyszer csak egyik pillanatról a másikra vonul ki a piacról."
Nem kivonul.eladták.A Dispolok gépek eladása senkit nem érdekelt Európában,pedig darabonként is ki lehetett csemegézni őket.A japánok jól kiszámolt befektetésbe fogtak,most van itt az idő realizálni a hasznot.
Ez lehet az oka annak is,hogy 2010-től lehetett ES 64 U2-t venni tőlük,nem tehervonati változat,drágább fenntartású,a Vectron platform megjelenésével a tervezett életciklusuk feléhez-harmadához érkezett mozdonyokat nem érte meg istápolni.
A DB -nek is felajánlották a 189-eseik visszavásárlását.
"Kíváncsi vagyok az U2-esek hovamenetelére, vajon azokat mind megveszi/megvette az Akiem, vagy máshova is kerülnek?"
Biztos,hogy Akiemesek lesznek és nagy valószínűség szerint a MÁV Railtours-os konstrukcióban szeretnék kiadni.
"Ha mind akiemes lesz esetleg később, érdemes lenne még nagyobb darabszámban bérelni akkor már..."
Nem később,ha erre indultak a Vectronok helyett,akkor érdemes lenne az összes nem ÖBB-s példányt begyűjteni minél hamarabb.
Igen, közben utánanéztem kicsit a dolgoknak angol nyelvű oldalakon, és ott azt olvastam, hogy az MRCE anyavállalata, a japán Mitsui eladta az MRCE részvényeit a Beacon-nek. Vagyis lényegében kivonulnak az európai mozdonypiacról. Számomra azért volt döbbenetes először ez a hír, mert a 2000-es évek /a Dispolok felvásárlása/ óta legnagyobb lízingcég egyszer csak egyik pillanatról a másikra vonul ki a piacról. De akkor ezek szerint, ahogy írod, már egy ideje alulmaradtak a lízingcégek versenyében? Pedig pl az észak-déli korridorokon/a német-olasz tengelyen szinte egyeduralkodók voltak a közelmúltig (bár tény, hogy az ELL ott is megjelent, ahogy később már pl az Alpha Trains is). És a szinte folyamatos járműbeszerzésük sem arról árulkodott, hogy nagyon el akarnák hagyni a piacot, még 2020 tájékán is adtak le Vectron-rendelést. A japán anyavállalat kapcsán egyébként újrapozícionálásról olvastam, ennek keretében hagyják ott a mozdonypiacot.
Egyébként az ELL-hez is kerülnek a gépeikből, pl Vectronok, de a járműparkjuk nagy része valóban a Beacon-hoz megy. Kíváncsi vagyok az U2-esek hovamenetelére, vajon azokat mind megveszi/megvette az Akiem, vagy máshova is kerülnek? Ha mind akiemes lesz esetleg később, érdemes lenne még nagyobb darabszámban bérelni akkor már...
Beacon Rail felvásárolta az Mrce-t. Ennyi a sztori. Nagyságrendileg 200 Mrce gép megy a Beacon Railhez, többi Mrce meg Akiem.
A hogyanokat meg nem ismerem, de a Railpool és az Ell megjelenésével kezdted a gondol megjelenni az Mrce háza táján, nem nagyon tudtak mit kezdeni a konkurenciával, illetve kezdett elöregedni a járműpark és inkább eladogatták egy részét (a dízeleket) vagy csere helyett még egy főjavítás…
Közben hallom, hogy az MRCE október 1-től lényegében megszűnik létezni, vagy legalábbis kilép az európai mozdonypiacról. Akkor így már tárgytalan is az előző kérdésem/hsz-em. Mik történnek itt...
És hogy állományának nagy részét a Beacon Rail, az Akeim és az ELL veszi át.
Hogy lehetséges ez? Sokáig Európa legnagyobb lízingcégéből egyszer csak egyik pillanatról a másikra megszűnik létezni a piacon?
Mert most akkor hogy néz ki egyáltalán ez az egész tranzakció? Akkor most csak simán átveszi az MRCE-től az Akiem a gépeket - és nem csak kilízingeli tőlük a máv-startos ügylet miatt, mint azt eddig hittem? Tőlük meg bérli a Rail Tours, akik által meg használja majd a start?
Eddig is hallottam már, hogy az MRCE sorban szabadul meg a régebbi típusaitól, pl eddig az F4-esekről lehetett ezt tudni, hogy vesznek át tőlük az Akiem-nél, de számomra érdekes, hogy mostanság ilyen számban és arányban történnek ezek a lízingcégek közötti spontán adás-vételek. Sőt, konkrétan már a Vectronjaikról is hallottam, hogy van ami átkerül. Itt vagy csak azt tudom elképzelni, hogy az MRCE kivonul a kelet-közép európai piacról, és kizárólag az észak-déli korridorokra koncentrálnak nyugaton (német-olasz átmenet), és itt meg az Akiem veszi át a helyüket, vagy valami más állhat a háttérben(?)