Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mr Reacher Creative Commons License 2022.06.27 0 0 14732

Xsarával ellenkező hibánk volt. Távirányítóval többedik alkalommal zárt be a JE ajtó. Ott zárcsere volt, a kulcs maradt a régi.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14731)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.06.27 0 0 14731

Sziasztok!

 

Az anyósülés felé eső ajtó központi zár nyitás nem működik. Korábban is előfordult, hogy esetileg "kihagyott", de most teljesen beszart.

Érdekes módon az előző gyengélkedése is nyáron volt, nagy melegben mint most, aztán mostanáig semmi probléma nem volt vele.

Kilincsre működik az ajtó, ha már előtte belülről kinyitottam, csak a távnyitás után marad zárva és csak ez az egy ajtó.

 

Van valami "szokványos" típushibája ami gyakori?

Vezetéktörés? A vezetőoldali ajtó többet van nyitogatva, annak semmi baja.

Mechanikai hiba?

Tudom, sok dolog okozhatja, szét is fogom szedni, de valószínűségszámítás szerint mire készüljek? Esetleg már előre beszerezném hozzá az alkatrészt.

 

Külön van a központi zár mechanika az ajtóban és az húz meg, vagy minden kompakt a zárszerkezetben egyben?

 

Esetleg az ajtóról egy robbantott ábra segítene, előre is köszönöm.

FeZ_ Creative Commons License 2022.06.23 0 0 14730

Itt valószínűleg azért nem kaptál segítséget, mert még más, aki olvasta a bejegyzést, nem futott bele ebbe a problémába.

Az utángyártott alkatrészeket nem feltétlenül kell elfelejteni, csak helyén kell kezelni őket. Az igazi probléma az utángyártott katalógusokkal van, össze-vissza referenciázza az alkatrészeket. Én is úgy rendelek valamit, hogy kinézem a gyári cikkszámát (amit amúgy ingyen te is megtehetsz a Bárdi vagy az Unix webshopjában is , ha regisztrálsz, nem kell hozzá a gyári program elérés - bár én a gyár oldalán szoktam kikeresni), majd ezzel a cikkszámmal rendelek alkatrészt. (Ha a gyári elfogadható árú, akkor azt. Néha még olcsóbb is tud lenni, mint egyes utángyártottak) Így már jellemzően nem szokott gond lenni az utángyártottakkal sem. Nyilván a gyártmányok között is vannak különbségek, én tudom, hogy milyen gyártányúakat érdemes kirendelni.

Aztán a másik probléma, hogy a gyári alkatrészek csak záros ideig rendelhetőek, ma tudtál rendelni gyári szilentet, holnap már nem biztos, hogy fogsz kapni. :-( 

 

 

Előzmény: stanczi2 (14729)
stanczi2 Creative Commons License 2022.06.22 0 0 14729

Nem sok segítség jött  Szerencsére az Angol C4 fórum sokkal életképesebb.TANÁCSUK EL KELL FELEJTENI a BÁRDI VAGY KOVÁCS ,BÁRMILYEN BOLTI UTÁN GYÁRTOTT szarok használatát Csakis  gyári Citroen  alkatrészt érdemes megvenni.Márkaszerviz alváz alapján megadja a cikk számot Én is igy rendeltem.A sok szívás után  1óra alatt beszereltem a két piszok méret pontos hátsó híd szilenteket  Drágább sem volt  22FT a kettő.

stanczi2 Creative Commons License 2022.06.18 0 0 14728

Tanácsot szeretnék kérni .C4  1.4 2006 ferde hátú. Hátsó hid szilent csere aktuális.Alváz szám szerint a 72 mm-es szilent jó hozzá. A szilent hely 68 mm. esély sincs oda bele nyomni.A kivet szilent is 68mm ugy hogy nincs már benne a gumi belseje.Lehet akkor nagyobb volt Létezik olyan szilent ami két méretű.71 és 74 .Valakinek volt már ilyen gondja.Minden tanács jl jönne..Köszi.

Zolysys Creative Commons License 2022.06.09 0 0 14727
Előzmény: basinger (14726)
basinger Creative Commons License 2022.06.02 0 0 14726

Bocs, de van magyar C4 közösség/klup6fórum? Kerestem már, de még nem találtam.

idiotaindex Creative Commons License 2022.05.19 0 0 14725

Megtudna mondani valaki, hogy a vts kopptolkoppig kormanyfordulata mennyi?

gyurom a netet de bena vagyok

 

koszi!

wolf64 Creative Commons License 2022.05.17 0 0 14724

Köszi ! Ha lesz időm meg sasolom .

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14723)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.05.16 0 0 14723

A klíma hűtőkondenzátora is pörgetheti a ventilátort. Ha a kondenzátor tele van mocsokkal, bogárral, akkor a hatásfoka rosszabb, ergo a ventilátor pörög.

 

A hűtőket (klíma és motor) érdemes 4-5 évente kitakarítani. Egymás előtt vannak. Legutóbb a kettő között nekem olyan volt, mintha valami fekete vattával lett volna kitömve. Gondolhatod mennyire rontotta a hatásfokot!

Ez csak egy lehetséges ok.

Az utánhűtés természetes a kocsi leállása után, ha a hűtővíz felforrósodott. Ilyenkor nem hűti a menetszél, azt átmenetileg a ventilátor pótolja.

Én először takarítanék (lásd előbb), aztán a hőmérséklet érzékelőt vizsgálnám.

Előzmény: Wolfy1964 (14722)
Wolfy1964 Creative Commons License 2022.05.16 0 0 14722

Sziasztok Van egy 2014-es Grand Picasso II-esem . Az utóbbi időben szinte folyamatosan megy a hűtő ventilátor pedig a víz nem melegszik csak ahogy az előtt is . Eddig ilyet nem csinált a nyári nagy melegekben is szinte be sem kapcsolt eddig . A motor leállítása után is megy vagy 4-5 percig . Mi lehet a hiba a gomba ? Hiba jelzés nincs semmi !

Lex Icon Creative Commons License 2022.04.13 0 0 14721

Sziasztok!

Megvolt a relé "beültetés". Megy a fűtés és a klíma. Viszont jelentkezett egy másik probléma, ami összefügg ezzel és korábban is jelentkezett csak akkor nem tudtam, hogy köze van ehhez.

20-30? perces utaknál (bemelegedés?) leállítás és némi állás után újraindítva nincs vagy alig van alapjárat. Vagy teljesen leáll a motor vagy csak annyira vergődik, hogy a fordulatszámmérőn 2 vonás látszik csak. Folyamatosan gázt adva megy a motor, de alapjáraton nem áll meg. Ha kiveszem az F11-es biztit (fűtő venti, klíma), aminek a reléjét javítottam, akkor viszont rendesen megy.

Mi okozhatja a problémát? Lehet köze van a relé érintkező beégéséhez? Próbáltam logikázni, hogy ha a klíma elektronikája áramot kap, akkor a klíma kompresszor bemelegedés után lefojtja az autót alapjáraton? Nincs jól feltöltve a klíma? Csapágyas? ???

Aki nem követte: C4, 1.6 benzines, manuális klíma, 2004-es évjárat.

Tudja valaki mi lehet ennek az oka? Köszönöm előre is.

Előzmény: Lex Icon (14708)
Péter Fabók Creative Commons License 2022.03.23 0 0 14720

Köszi!

Előzmény: FeZ_ (14719)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.23 0 0 14719

Legfeljebb csak akkor, ha elfogyott vagy elfolyt az olaj és egészen kevés maradt a karterben belőle. 

 

Előzmény: Péter Fabók (14718)
Péter Fabók Creative Commons License 2022.03.23 0 0 14718

Köszönöm a választ! 

Akkor ez ősszefüghet azzal hogy amúgy is aktuális már a 10 ezres olacsere a motorban?

 

Előzmény: FeZ_ (14717)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.23 0 0 14717

Nem megfelelő olajnyomás. A fél veséd elég lehet rá.  :-P

Első körben cserélj egy olajnyomásgombát ! Jó lenne egy körben meg is mérni az olajnyomást, hogy valóban alacsony-e, de 

gyakran csak a gomba vacako. Ez utóbbi esetben szerencséd van.

Ha valóban alacsony (mérve), akkor jönnek a bonyodalmak. :-(

 

Előzmény: Péter Fabók (14716)
Péter Fabók Creative Commons License 2022.03.23 0 0 14716

Sziasztok!

 

Inssufiente pressure huile mi a szart jelent, és melyik szervemet kell eladjam a javításhoz majd? 

2005 c4 1.6. 

Lex Icon Creative Commons License 2022.03.22 0 0 14715

Felülről hogy forrassza be? Nem fér hozzá a lábakhoz, ha belerakja a relét. Az előtte linkelt videóban látszik, hogy 2 NYÁK van összeforrasztva több tucat tüskével, így alulról nem fér hozzá a relé lábaihoz. Én is ilyen sarus relét fogok belerakni, mert az könnyen cserélhető, ha megadja magát, ha már a kedves Citroën mérnökök úgy gondolták, hogy egy relé hiba miatt kukázni kell a teljes központi egységet. Ez a szemétség netovábbja, mert a biztosítékokhoz hasonlóan csak simán kihúznám a relét és benyomnám az újat, de ők az 500 Ft-os relén is keresni akarnak 100 ezret.

Előzmény: FeZ_ (14713)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.22 0 0 14714

"Meg tudnátok mondani, hogy melyik biztosíték kap csak akkor áramot, ha jár a motor"

 

Egy multiméterrel könnyen kimérhető.

Előzmény: Lex Icon (14708)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.22 0 0 14713

Ha már ennyire szét van szedve, akkor egy rendes belevaló relét is beleforraszthatott volna, akkor nem nézne ki gányolásnak. 

 

Előzmény: Lex Icon (14710)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.03.21 0 0 14712

Ha a klíma van rajta, akkor sem lesz 20 másodperc, pláne nem!

Én magamnak csináltam ilyen elektronikát és az a DRL-t 3-5 mp után lekapcsolja.

Azt tudni kell, hogy a gyújtás levétele után még számos fogyasztó működik és nem csak az autó beltéri világítása, egy nyári csúcsforgalmas forró napon pl a motor hűtése.

 

Ha ezen kívül még további nagyfogyasztó van rajta, mint amilyen a klíma, akkor az autó menet közbeni 14,4-14,5V-os rendszerfeszültsége sokkal gyorsabban csökken 13V (lekapcsolási feszültségküszöb) alá, talán egy másodperc. Mindez az akkumulátornak semmiség.

Előzmény: Lex Icon (14711)
Lex Icon Creative Commons License 2022.03.21 0 0 14711

Van ennek olyan változata, ami az autó leállításakor azonnal lekapcsol és nem 20 másodperces késleltetéssel? Menetfénynél ez oké, de klímánál már nem egészséges az aksira.

Nem találtam terhelhetőségre vonatkozó adatot, de LED-es menetfényből kiindulva, ha jól gondolom, ez nem tud 30-40A-t kapcsolni, tehát kell még utána egy hagyományos relé.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14709)
Lex Icon Creative Commons License 2022.03.21 0 0 14710

Köszönöm az ötletet, utánanézek.

Még egy ilyen megoldás is felmerült, hogy ne kelljen szétszedni, szétforrasztani az egészet.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14709)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.03.21 0 0 14709

Egy DRL vezerlovel is megoldhato, azt allando akku feszultsegre teheted.

Ezek a vezerlok csak 13V felett adnak ki feszultseget a kimeneten, akkor meg mar megy a motor.

Előzmény: Lex Icon (14708)
Lex Icon Creative Commons License 2022.03.21 0 0 14708

Sziasztok!

Sikerült kiszedni és "szerencsémre" csak a relé érintkezője van beégve. Megtisztítottam, de bizonytalanul érintkezik. Ha ki akarom cserélni, az elég nagy meló lenne, de meg lehet oldani egy "pótrelé" beépítésével is. Ebben a videóban az üzemanyag-szivattyúhoz való csatlakozások vannak. Neki már a gyújtás ráadásakor kell áram a reléhez, ezért az F9-es biztiről szedi le a vezérlést. Nekem viszont a fűtés/klímához csak akkor kell áram, ha már jár a motor.

Meg tudnátok mondani, hogy melyik biztosíték kap csak akkor áramot, ha jár a motor?

Köszönöm.

Előzmény: FeZ_ (14707)
FeZ_ Creative Commons License 2022.03.11 0 0 14707

Sajnos ilyen leírás nincsen. Elég egyértelmű a kiszerelése, még sosem akadt gondom vele. Nézd meg jó alaposan, esetleg tükörrel is, szerintem látszanak a bepattanó fülei. 

 

Előzmény: Lex Icon (14706)
Lex Icon Creative Commons License 2022.03.10 0 0 14706

Tudna valaki küldeni egy BSM kiszerelési útmutatót a 2004-es C4-hez? Nem akarom letördelni a füleket, de nem látszik, hol van rögzítve. YT-on ehhez a típushoz nem találtam. Köszönöm.

Előzmény: FeZ_ (14704)
Lex Icon Creative Commons License 2022.02.28 0 0 14705

Az alvázszámból mi deríthető ki? A vége: 09768. A BSI pontos típusát írtam. Az elég?

A problémát a BSI-ben mi  okozhatja? Ha a chip vagy a memória ment tönkre, akkor egyéb helyen is kellene jelentkezzen hiba? Elképzelhető, hogy csak a fűtés/hűtés rész kapcsoló relé vagy elektronika (kapcsoló FET?) ment tönkre?

A BSI vázlatos kapcsolási rajzát el tudod küldeni? A 1018788_hutes.pdf meg van. Ez csak a fűtés/hűtés részt tartalmazza és nem túl részletes.

 

Előzmény: FeZ_ (14704)
FeZ_ Creative Commons License 2022.02.28 0 0 14704

Nem nyert. Pont az utolsó 8 karakter a lényeg, a többit meg lehet mondani az autódat látva és a motort ismerve.

 

Ha a saját BSI-det javítod, nem kell programozni, így kód sem fog kelleni.

Ha bontottat veszel, azt nem tudod önmagában betenni, törölni (vagy töröltetni) kell, majd felprogramozni, amihez viszont kelleni fog a kód, de ráadásul nem csak az immo kód.

Szettben (BSI, chip vagy távirányító, motorvezérlő) lehet cserélni "egyszerűen", de ott meg a felszereltségi különbségek miatt lehetnek meglepetések.

 

Előzmény: Lex Icon (14703)
Lex Icon Creative Commons License 2022.02.27 0 0 14703

VF7LCNFUC741... Remélem ennyi elég. Köszönöm.

 

Közben megtaláltam a BSI-t. Eddig is megvolt, csak nem esett le, hogy ez az.

A BSI pontos típusa, kódja: 96 565 305 80, BSI 2004 H05-01 200904

Kimértem a 30-40A-es biztiket benne, mind jó volt. Gondoltam, egy próbát megér. Korábban az F11, F13, F14-et is mértem.

Lehetséges, hogy csak egy relé nem működik benne? Ha az elektronikában megkereshető a hiba, akkor lehet, megpróbálnám megjavítani, hátha... Ha a mikrokontroller vagy memória Atmel gyártmány, akkor lehet, még azt is meg tudom oldani. Egyedül a felprogramozásához szükséges kód okozhat gondot és a speciális dolgok, amik eltérnek a sima uC működéstől. De lehet, hogy ha jó áron sikerül szerezni egyet használtan, akkor inkább az marad.

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: FeZ_ (14702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!