"de nem a megállást akadályozza az abs, hanem a hírtelen lassulás, vagy tévedek?"
Ha jól értem, amire gondolsz, akkor nem tévedsz. Nem a kerék megállását kell megakadályoznia, hanem a csúszását, ami nem csak álló kerék esetén lehetséges. Ebből adódóan a többi kerék sebességéhez viszonyítja az adott kerék lassulási értékét, amire beavatkozik. De itt, most arról van szó, hogy 0 sebességig működő rendszer esetén nem áll meg az autó, mivel az a "mániája", hogy forogjon a kerék, vagyis a megállás előtt felengedné a féket. Biztosan lenne megoldás ilyen rendszerre is, csak többe kerülne és kevés értelme lenne.
""simán száraz aszfaltom, ha van 1 kis zökkenő akkor elcseszi a féket,""
Szerintem nezesd meg. Passatokon pl ,. ha szenzor (reszben) kijon a helyerol, akkor mar gyenge fekezesnel is "beberreg" arra a kerekre. viszont lampat meg nem gyujt.
Ugyanezt mondtam, majdnem. A be,es kikapcsolasi sebessege nem ugyanaz. Tehat fekpadon megcsuszhat, mert nem eri el a bekapcsolasi sebesseget, igy az ABS Off. :) Ezt konyvek, s diagon figyelve is latszik.. sacc 15 km/h-al aktiv lesz.. s sacc 5km/h alatt inaktiv.
Az ABS-be belemegy a kocsi sebességjele is, ráadásul ha jelek kuszák lennének azonnal kikapcsol az elektronika. és hagyományos fékként dolgozik tovább a tendszer! ( és lámpa gyúl )