Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Én is kinn tankolok, sosem volt gondom.Havi szinten 160-170 liter gázolaj,illetve alkalmanként benzin OMV kútról.Több diszkont kút is van, azokat nem ismerem.
Tekintettel arra, hogy Ausztria területe 83 879 négyzetkilométer elég nehéz kitalálni, mit értesz osztrák benzin alatt. Legális osztrák kúton vásárolt üzemanyaggal nem lehet probléma. Nekem a kinti benzin és dízel is bevált, pontosan ugyan olyan jó mint a hazai kutakon kapható üzemanyag. Annyi a különbség, hogy pár forinttal olcsóbb és nem tartozik supershop kártya, multipont füzet, fiskars kapa és még ki tudja mennyi hülyeség egy tankoláshoz.
Damilfejet rendelj a Hecht.hu-ról, olcsó és viszonylag használható! a minősége sokkal jobb mint a piacos fejeké! Ha nagyobb összeget szánsz a fejre, akkor én a tecomec fejeket ajánlom!
Damilnak a Bradas Ripper dual kétkomponensű damilja itt többeknek is bejött!
Arra a lengyel-kínai csodagépre 2.4-es, max 2.7-es damil való!
Az az egyszerű tégla test alakú kétágú kés az elvisz mindent, a 2-3mm kerítésdrótot is simán vágja ,még csak észre se veszi az ember csak a hangja néha csikorog, ha hozzá ér de már el is van vágva !
A bc 430-asnak elég volt bekeverni 4 litert és még maradt is belőle, igaz nem sok. A kínai az viszont egy zabagép. Nagyon sokat eszik. Ha itthon kell vágni az oleonak elég 2l, a kínainak majdnem 3 ugyanarra a területre. Nagyon rossz volt vágni. Volt benn drót, különböző fás szárú növények (noha nem vastagok), derékig érő fű, csalán, stb. Volt benne valamilyen futó növény is kb 50-60cm magas volt az nagyon fogta a gépet hiába a padlógáz, és nem is egyszer meg kellett állni mert feltekeredett. Még a kasza szárára is ráborult ami nehezen jött le. Kb 3200 m2 amit vágtunk. Kés nem jöhetett szóba a fentebb említett dolgok miatt. Üdv
A feladat: évente 2-3 alkalommal 1ha terület levágása. Az első vágáskor 1,5 méteres fűvel, gazzal kell számolni, és a terület kb fele cserjés, vadszedres stb. A kis Stihl sokszor "fuldoklott", és a 2,4-es damilt is kevésnek találtam. Nem ragaszkodom Stihl-hez, de nincs túl sok tapasztalatom, hogy más gyártmányok mennyire megbízhatóak.
Sziasztok! Tegnap voltam kaszálni egy ismerősnek a telkét, kb. 3200 m2 másodmagammal és ellőttünk 9liter benzint. Oleo bc 430 és egy kínai kasza. Meglepően jól teljesített a kínai gép, de az oleonak eltört a rezgéscsillapító rugója. Egész nap úgykellett használni mert már reggel az első órában megadta magát először az egyik utána nem sokkal a másik. Mennyire macerás ezt kicserélni? Csak mert így annyira szétrázta az ujjam hogy egy kicsit még most is zsibbad. Tegnap este nem is éreztem az ujjam. Illetve mennyibe kerülhet ez? Előre is köszi. Üdv
Kaszában is elkell a lóerő ha az ember haladni akar ! Én is kaszáltam ma de a guta is ütögetett a benzincső megint szar ,újra cserélni kell, kifolyik belőle a benzin ahol a tankba be van dugva ! Még csak bele se tudom ragasztani mert összerakás után a felesleges benzincsövet be kell húzni a tankba ! A fene egye aki megtervezte ! Valahogy vissza rakom a régit és megtoldom valahogy !
A 129bts ről már règebben irtam. Ez is hasonló, szerintem max egy tank aztàn hidegre hűljön a motor. Akkor hàz köré jó lehet ( kínai barkàcs kategória). Ennél durvàbban nyúzva kb egy év alatt vagy leràz a szervizes felhasznàlói okokra hivatkozva, vagy hülyét kap tőled és javítja, de az életben nem fogsz végezni, mert több lesz a szervízben töltött idő, mint a kaszaidő.
Én mâr ràjötem, hogy nekem nem volt jó a felhasznâlàsi igényeimhez.
Ezeket nem ismerem. Tizen eve vettem egy Stihl FS 400-ast. Automata damilos fejet mar kellett rajta cserelni, mert elkopott. A keszletben hordok egy tartalek gyertyat, de meg arra nem kerult sor. Legtobbszor vakondturast, hangyavarat, szedret, csalant, szalas fuvet kaszalok gyakran vagolappal, neha furesszel. Ez az elso gepem, nem vennek semmi mast.
Sziasztok, örűlök forum témának, én a napokban vettem fűkaszát (kövezettek meg érte) Demon RQ-580. Tudom pár nap használat nem sok de eddig remekül műkszik, viszont nézegettem MTD fűkaszákat, vélemény roluk?
ma egyik kollégámmal vágtunk 4 telket. ő hozott egy al-ko rettenetet (nem tudom mekkora motorral), én vittem egy 63-as hecht-et. azért kellettem, mert néhol 30 centis volt a fű...
míg ő levágott 300 nm-t 20-25 centis füvet, addig én a szomszéd pincét kiszabadítottam 150 nm embernél is magasabb gazból. nem fű! gaz! meg akáccserje. meg bambusznád... tele törmelékkel, tüzifa hasábokkal, szóval kerülgetni kellett, nem csak irtani a bozótot...
ha oda kiviszem az fs310-et, akkor talán késsel az is elboldogul, de a sűrű fű (nem kell, hogy nagy legyen) azt is megfogja, alig lehet vele haladni.
míg az al-ko a fűben rövid damillal elszórakozott valahogy, addig a hecht hosszan kiengedve a damilt, akadás nélkül vágta...
egységnyi idő alatt 2-3x nagyobb területet tudtam levágni, hasonló fűmagasságnál...
a köbcenti az köbcenti :)
lazításképp a szomszéd néninél is lecsaptam a füvet. úgy 10-15 centis lehetett. sacc 400 nm, fél órás meló. mértem, mert kíváncsi voltam rá. a szomszéd gyerek a piacos csodával ugyan ezt másfél óráig nyektette.
Nem, de az is igaz, h ilyen kis lóerőknél az a 0.1 0.2 lóerő többlet az 10-20% arányosan nézve.
Apunak van egy 1.3Le-s Stihl FS87-ese. Mielőtt a méhészetünkkel kitelepülünk az akácerdőbe virágzás idején, előtte le szoktuk kaszálni a területet.
Eddig mindig az FS87-est használtuk.....el is prüntyögtettük jó ideig mire végeztünk.
Az idén már a Mastert vittem.....apu fanyalgott is. Stihl szemüveges ugyanis, ami nem Stihl, hát az annyit se ér mint egy kalap ******
Beindítottam, bemelegítettem......vekony damil +2 koppal kint a damilvágó hosszától, aztán fullgáz........ direkt beindítottam a stoppert a csuklómon......
8 perc (!!!!!) volt ami az FS87-tel minimum fél óra!!!!! :-DDDDDDDDDDDDD
Fater még nem látott dolgozni szűűűk 3le- környéki gépet, aszonta h hááat nem is olyan rossz ez! :-DDDDD
na de ne legyek szemellenzős, biztos meg van a megfelelő felhasználási helye egy picike kaszácskának is, vannak olyan kis munkák ahova felesleges a nagyobb-erősebb-drágább.
Végülis levág az is mindent, csak győzze kivárni az ember. Bár.....állandóan nyírt, 200 négyzetméterekre tényleg felesleges erősebb.
Én már nem bírnám cérnával.
Most, h kijött az új Master, a BC550, egy olyan 5 szezont biztosan megtartom a 755-öst, addig leszenek legalább talasztalatok a BC550-ről.
Ha addigra egy bevált gép lesz, akkor az lesz a következő. Ugyanolyan súlyban mint a755, de erősebb fél lóerővel. Ha nem válik be és azt lehet róla hallani, h szétesik, akkor megmarad a 755, megy amíg megy.
Tegnap egy ilyen geppel taroltam le 300m2 gazt, dzsindszát, ujjnyi vastag szarakat is beleertve. A gep tette a dolgat ahogy kell.
Nyilvan napi rendszeres munkara en is nagyobbat vennek, de 2-3hetenkent letolni a gazt egy, fel orara, tobb mint eleg. Erre nem kell nagyobb es dragabb gep, viszont ugy gondolom jobban jartam ezzel mint egy kinai nomane geppel. Az Oleo 25 is kepbe volt de mekem nem erte meg a plusz felarat, raadasul megoszlanak a velemények az Oleoról viszont a CP23rol a kozponti Hitachi szervizes ismerosom csak annyit tudott mondani hogy eddig nem jott vissza hibas gep ebbol a tipusbol pedig eladtak mar jopar ilyet. A nagyobb CP31 testvere is jo gep de annak a karburatora a gyenge pontja, igaz az regebbi modell is.
Nem tudnának annyit fizetni, h 0,88Le-sel pazaroljam az életemből hátralévő folyamatosan fogyó időt.....
Látom magam bakker.......1 perc után felidegesítene, 3 perc után mar qva ideges lennék, 10 perc után meg felgyújtanám, szétverném vagy úgy elhajítanám h tán' sose lenne meg.....
0,88Le...... egy bableves után erősebbet f*ngik az ember.
Az Oleonak is van gyára ottan aszongyák. Valószínű a a kis Spártai is onnan jön.
Csak a saját tapasztalatomat osztottam meg.
Soha nem lesz még egy olyan gépem amihez semmit nem kell nyúlni 5 évig. Ekkor zsíroztam meg a tengelyét is először pl.
Hacsak nem veszek megint "márkás" gépet.
Csak az vigasztal hogy most nem kell szenvedni ha nagyobb a fű meg a gaz mert 2 óra helyett 50 perc a Fuxival gyárinál feljebb tekert fordulattal (Nem az égbe) fullgázon a meló. :)
(Múltkor 10 Eurójé vettem egy tartalék szinte újszerű Fuxi komplett motort bolhapiacon. Benyacső szétment, német kirakta.)
HÁTTE! Melyik kínai? Mert ezzel vigyázni kell nagyon ! Bütykölik Kínában a fuszeklit, ami ugye kínai. Ne de az azonos helyen készülő Hitachi NEM ÁM !!! Az IGAZI JAPÁN MINŐSÉG !!! ... Kínából ...
60 E Ft az Oleo-Mac Sparta 250T. Van damilfej, vágótárcsa hozzá és bevált konstrukció. 6 év alatt egy damilfej alsó részt kellet rá vennem mert elkoptattam a beton szegélyre rálógó fű nyírásakor.
Ja meg a kiengedő szemet 180 fokkal elforgattam mert elkoptatta kissé a damil. :)
Értem. Köszönöm. Az a helyzet, hogy én is nagyon szeretem, de lehetőségünk nyílt venni egy komolyabb kaszát és a munkaterület is megnövekedett. Nem szeretném, ha az állásba tönkre menne. Inkább keresnék egy gondos gazdát neki, aki használja is.
Uraim! 50ezerbol most szerintem a legjobb vétel a HITACHI CG23ECP kaszája!
3 év garit es minőségi terméket kapsz!
Azért írtam, hogy most, mert amugy ez is 67ezer de 1-2 helyen meg akcióba meg lehet venni 50ezerért! Igaz, hogy vágókéskést adnak hozzá alapcsomagban, de +5e a damilfej és akkor mindkettő van.
Aki akar dolgozni az biztos talál most melót!A jó munkaerőt meg kell fizetni,mert ha csak valamelyik multinál operátorkènt is dolgozik biztos szarèr-hugyèrt nem fog eljönni kaszálni 7vègen mikor duplán fizetik ha bemegy dolgozni.
Üdv urak egy kis segítséget szeretnék kérni , az a gondom hogy nem találok al ko bc 4535 fűkaszához kuplung rugót kisgépszervízekben csak komplett kuplungal akarják rám sózni , rugósboltokban meg nincs pont ilyen rugó. Az lenne a kérdésem hogy pesten hol lehet kapni ilyen rugót hozzá? Előre is köszönöm
én mindenkinek hq fejet ajánlok :) minden gépre azt tettünk. asszem 45x
az orsó tökéletes, a dob (vagy mi is a neve, fekete izé...) lazán elmegy 1-2 évet betont fogva is, a koptatók is tartósak. a koptató csapágya is az, feltéve, ha a júzer takarítja naponta. a patkók sajnos pár hónap és csere
Annak idején mikor az Alföldről ideköltöztem Baranyába, egy ideig nem volt munkahelyem! Ugye otthonról hoztam a gépeimet, meg mindent! Maszekoltam, mentem folyamatosan a meló után, és ugye mellette ment a rendes munkahely keresése!
Itt a faluban, ahol lakok 28 éve ugyanaz a polgármester, jóba is lettünk annak idején, ő is ajánlott egy csomó helyre, rengeteg pénzt köszönhetek az ő közbenjárásának!
2 ember volt akkor a falugondnok, mindenhol rend és tisztaság volt a faluban! Lerobbant az egyikük, és ugye Józsibá felajánlotta nekem a megüresedett állást akkor havi 150 nettóért, de ugye már kilátásban volt nekem a Tüke buszhoz az állás! Meg is fordult a fejemben, hogy inkább jövök falugondnoknak, amikor behozták a közmunkaprogramot! Namost természetesen nem kellett már mennem az önkóhoz a falugondnoki állásért, mert a leendő fizetésemből 3 közmunkást tudtak tartani! Hírtelen lettek emberek, most vannak 5-en, de a munkájuk sz*rt sem ér, annakidején mikor voltak 9-en, kevesebbet csináltak meg, mint régebben a 2 falugondnok!!!!!
Hiába vannak, rosszabb attól mintha nem is lennének!
A ficakban, ahol lakom inkább 2 hetente körbenyírom a szomszédok házait is, mert mire ezek ideérnének, lenne vagy fél méteres a gaz!
Tehát nagyobb baj az hogy vannak, mintha nem is lennének!!!!
A saját házam előtt kénytelen vagyok kipucolni a csatornát, mert a belehullott ganéból tavaly már méteresre nőtt szamárkórók nőttek, mire ígéretet kaptam, hogy majd 2-3 hét mulva ideérnek! Inkább kipucoltam én....
Valamit félreértettél :) 50zezeből új kaszát szeretnék venni, nem levágatni a füvet mással. Nem vagyok rokkant sem beteg, hogy ne bírjam levágni a saját udvaromon vagy kint a ház előtt a füvet. :D
Ennek ellenére tény hogy egyer-kétszer előfordult (amikor elutazom), hogy mással vágattam le. Ilyen esetben nem is az ár volt a probléma, hanem inkább megbízható embert találni rá, aki rövid időn belül vállalja és el is jön megcsinálni...
mifelénk maszek telkesek megadják alku nélkül az 5000 ft-ot, nagyjából 2-300 nm-re. ennyiért vág más is :) árkokat méterenként 200 ft körül csap le valaki, ebbe nem nagyon fér bele, hogy +1 méter...
de szerintem az ilyen telkeken felül volna jó nagyobb munkákat végezni, mert mire kimész, hazamész, már nem éri meg...
szőlőhegyen 4000 nm-es telek, 50 centi körül a fű, 50e ft. egész napos meló, de van értelme :)
kés nem is nagyon kell, mert már volt 1x vágva idén
Az a baj tènyleg nehèz olyan embert találni aki akkor is becsületesen dolgozik ha nem vagy ott.Van nekem ilyen besegitőm ha egy helyen vágjuk tartja a lèpèst,de mikor másik mukára átmegyek, rögtön nem halad:))Pedig itteni viszonylatban megfizetem.
Meg kel tartani, mert fele fix pályázatos létszám.Ha valaki elmegy, kell helyette. Ha nincs pályázat, nincs ember sem felvéve. És akkor tényleg nem készül semmi.Így is nehezen.
számlaképesnek kell lenni, ez alap! géppark is kell, mert ap.kezelő meg nem hülye :)
egy 20 ft-os munkánál oda KELL adni a melósnak annyit, hogy megérje neki... legyen ez úgy 12-13 ft. viszont ebben az esetben a seggedet sem kell felemelned. csak találj rá megfelelő embert. én is éppen ezeken rágódok, hogy nagyobb placc legyen, ne csak szir-sz@r maradék :D
Ebbe van igazad, de helyette kit vennél fel!Válogatni nem hogy nem lehet, hanem nincs ember aki munkát akar végezni.Akár fele órában napi bérért.Ígérni mindenki ígér, aztán jön a 15 nap táppénz, amit a cég fizet, majd a hiányzások, és kezdődik az egész elölről.Szerintem.
Az emberhiány tènyleg nagy problèma,de èpp ezt most ki is lehet használni.A becsületes munkát egyre jobban megbecsülik.Nincs már az hogy hozok a kocsmából embert ès 2liter bor meg 500forint ès levágja a fűvet:))
A kerti munkálatok nem okoznak különösebb problèmát 18 ève tartok rendben egy tobbhektáros gyári teruletet 2magammal.Rengeteg növènyel és gyepes területtel.
én naponta csinálom/csináltatom :) ezért van egy kis rálátásom a dolgokra... de azt is tudom, hogy bezon kell pár dolog ahhoz, hogy ütőképes legyen a vállalkozás. platós autó és/vagy rakteres kisbusz. rendes gépek, nem piacos! tudni kell gyepet vágni fűgyűjtőssel és oldalkidobóssal, kaszával szegélyezni, kaszálékot elszállítani/lerakni, esetleg sövényvágó gépek, öntözéshez tartály, szivattyú stb... ja! és árkok karbantartásához kézi szerszámok.
és professzionális munka, értelmes munkavállalókkal (ez utóbbi ritka, mint a félszemű fehér holló...). nem engedheted meg magadnak, hogy az emberke piál, vagy értelmesen nem tud megnyilvánulni egy frekventált nyaralóhelyen.
és akkor még nem beszéltünk arról, hogy minden frankó, de jön egy megrendelő, ahol meg legjobb lenne az egyik területen dobkaszával dolgozni :D
ha ezt bevállalod, akkor vagy veszel vagy bérelsz...
úgyhogy én még csak az alapokat csinálom, nem fejlesztek idén :)
Június elején sok a kis pár napos gida és nagyon beleolvadnak a tájba. 1,5 méterre a kasza előtt lapult, aztán szépen körbe kaszáltam, majd egy fél óra múlva elszaladt, gondolom hívta az anyja.
Hülyeséget félretéve, épül nálam egy 753-as oleo motor amit ráapplikálok egy 25-ös spárta szárára! Ha valakit érekel, megválnék tőle ha elkészül!
Használt alkatrészekből építem, csak a gyűrűk újjak a motorban meg a szimeringek, de jó lessz! Ha valakit érdekel akkor 35-40 közöttire lövöm be az árát, aki fizet, viheti ha kész lessz!
Sziasztok! Van egy Partner Collibri fűkaszám, amely mostanság nem akar működni rendesen, rövid időn belül magától megáll, vagy amikor gázt adok neki. Arra tippelek hogy nem kap rendesen üzemanyagot. Szerintetek érdemes javíttatni és ha igen, Budakalász környékén hol érdemes?
Illetve új vásárlás esetén mit ajánlanátok? 1-2 hetente használnám a ház körült vágnám le a felnőtt füvet, gazt kb. 300 m2 területen. Max. 50ezer lenne rá a felső határ, de inkább alatta. A mostaninál kicsi erősebbet vennék és bivaly/bicikli kormányost.
AL-KO BC225, 4125, 4535 II gépek 2+1 garival mennyre jó választás? Előre is köszönöm a segítséget!
nettó 54 a közmuki bére... jellemzően annyit is tesznek le az asztalra. az állandó közalkalmazott dolgozó béréről beszéltem, aki szakmunkás minimállal 120 körül kereshet tisztán:) ezt osztva 20 nappal = napi 6e ft...
ehhez képest mondom, ha nem kell messzire menni, alkalmazottként kaszálod a nyüves rézsűt, vizet adnak, és zsebre tudsz tenni 30-35 ezret, az nem rossz
az más tészta, hogy kimész egy telekre, levágsz fél hektárt (legyen ugyan annyi a szopás), de marad mondjuk 50 ezer a zsebedben.
egy jó példa: béla megkapja a munkát 18ft+áfa áron/nm. béla nem mohó, felvesz rendesen bejelentve, határozott időre 4 embert, majd lekaszálja a kinyervákolt területet. mindenki viszi a saját gépét (béla is, mert azért jobb ott lenni). béla kifizet bruttó 12-15 ft-ot négyzetméterenként, és marad még neki a saját munkájának gyümölcsén felül félmilla :)
aztán van józsi: kinyervákol területet, (átadja ferinek???) felveszi a brazil gépsort szarérhúgyér', kifizet valamicskét, meg pár liter bort, cigit. józsit istenítik, és józsi zsebre tenne tisztán 2 millát...
csakhogy józsit átverik az emberek, kötbér ketyeg, józsi meg van szorulva :) józsi hirdet, de még mindig nyerészkedni szeretne... romjaiból felépített ford tranzittal immár a sokadik brigád végül befejezi a munkát, józsi lelép a pénzzel, ótópályakezelő elégedett.
Csak úgy tudsz okos lenni ha kipróbálod,mert ugye a tartósság is sok mindentől függ,de mintha kevesebbet kellett volna koppintani,a fogas azért nem tetszett mert kb ugyanúgy vág,viszont nehezebben adagolható,meg mintha rezonált volna a fej mert volt egy kis bizsergés az újaimba.
Közmuki nem kap annyit,, ha jól tudom a hatvanat sem éri el,, heti 40 órában, bocs, nem kell csodálkozni hogy csak 2 órát dolgoznak.én us voltam közmuki, napi 2500 azaz havi max 60 ért simán elvárták a napi 5-6 óra aktív melót (dunántúl) 35 fokban is...most meg nincs embere a polginak szopnak mint a torkosborz
545-el Én intenzív munkával olyan 700 m2 tok kb levágni derékig èrő fűben.De az egèsz nap nem tartható!Kb 45-50 percig tart egy tank.Ès nem rèzsün,sima terepen.Jol hangzott nekem is az 50 ezer csak ha megnèzed milyen rèzsüs hát....3husim van! Felmegyünk Miskolcrol 12 ezer benzinpènz, matrica 2ember bère, min 10 ezer fő.benzin,damil,gèp amortizáció,napi bejelentès,ásványvíz vègül adózás.Igy már nem is olyan fasza szerintem.
Köszi!Fukaszadamil.hu-ról már van a pirosból a 2.7 mm-es, azt használom.Azt gondoltam, hogy van valami jobb és esetleg olcsóbb.Nem tudom, hogy azért az ovális, csavart Tornádóért kiadjak-e annyit....Tartósabb, jobban vág?
Nekem husi 545rx-el van tapasztalatom,alkalmilag kaszálgatok nem főállásban.Szerintem 5-6 liter benzinnel nem vágsz le 6000nm2,én úgy 1 literrel 5-600nm2 vágok,persze függ a fű milyenségétől meg a nagyságától.Óránként 5-600nm2 tudok levágni,egy nap alatt 5-6 tankot,ez odaúttal,pihenővel,damiltöltögetéssel meg is van a 8 óra.Majd a profik elmondják náluk hogy megy ez.
Ha megfigyeled a közmunkások az 5-6 órából jó ha 2 dolgoznak,legalábbis felénk.DDDD
Az út melletti csajok meg tényleg téged akarnak,csak fizetned kell nekik.DDDDD
egyébként ha belegondolsz, ez sem rossz ár! legyen ezer méteren 6000 nm. ezt levágod 5-6 liter benzinnel (3000 ft), meg mondjuk egy(két) tekercs jobb damil 6-12 méter (1000 ft). amortizáció nm-re vetítve 1 ft alatt van szerintem egy jobb gépnél, legyen 8.000 ft.
átlag júzer napi nettó 5-6 órát kaszálva kap (közalkalmazotti bért figyelembe véve) 5-8 ezrest
szóval a havi fél milla összejöhet és nem ausztriában kell mosogatnod, klímás szálloda klímás konyháján, hanem kint vagy a napon, lenge szellő fújdogál (francokat!), csinos lányok ótókáznak el melletted, és mindegyik rád vágyik :)
Azon kívül hogy ki kell egyenesíteni a damilt hogy át lehessen fűzni. Nekem sokkal gyorsabb és kényelmesebb, pedig javítok szerelek sokmindent, tehát azért nem bot kezem van.
A Load&Go-t is szét lehet szedni és lehet hagyományos módon IS tölteni.
Persze van ez az új "gyors" töltés funkciója, a tök műszaki analfabétáknak jó, mert nem kell szétszedni a fejet, de szeritem is 3x macerásabb úgy fejet tölteni, mint hagyományos szétszedős módszerrel.
Én mindig szétszedtem, soha se racsnizgattam fel a damilt......
De tény, h tényleg elég magasan vág. Összességében az öregebb konstrukciójú Tap'n go szerintem jobb.
Na megnéztem és ennyi.A legtöbb helyen kb 6 meter van ahol több,sok rèzsű. Van benne akác hajtás is rendesen.Damilt ette volna.Fizettek volna 50ezret kilomèterenkènt.A fővállalkozó szerint neki a jó emberei 1,5 kilométert levágják:)))5mèterel is számolva az 7500m2 nagyrészt rèzsűn.Azert azok már tudnak valamit:))Vagy mi vagyunk gyenge kaszások?
Van valakinek tapasztalata az Oleo mac load n'go damilfejjel, vagy úgy általában az ilyen gyors utántöltős fejekkel? Érdemes megvenni vagy jobb a hagyományos?
Kedves Mester, ki mondta, hogy profi hegesztő vagyok.Régóta hegesztek MMA-val. Január óta van MIG/MMA hegesztőm (CO-nak hívom) egyébként Corgonnal.
Vékony lemez munkákat még nem csináltam. Elmentem a karosszériás ismerőshöz és Ő mondta, hogy dobot csak rozsdamentessel és végül megfuttatta lánggal saját anyaggal.
Egyébként szokott kipufogó dobokat gyártani kisgépekhez, tehát van tapasztalata.
A saját fullszint olajukat már egy ideje nem kapni, az itthoni képviselet szerint nem volt rá kereslet...
Az 430-om az első 15 órát HQ xp olajjal kapta, utánna volt itt belőle gubanc, hogy milyet hogy merre, azóta meg Prosintet kapja. Kíváncsi vagyok meddig bírja majd.
Amúgy meg bírom az ilyen embereket! Itt osztogatod a hegesztési tanácsokat, a hegesztéses topikban meg tanácsot kértél, mert nem tudtad szétszedni a saját co-d puskáján a gázterelő tartó közdarabját! Íme:
Nekem is kifejezetten a lelkemre kötötte az oleos fejes ismerős hogy fullszintet ne még a sajátjukból se.de majd jön aztán kifaggatom,, annyit mondott még hogy az ásványi pl 60 fokon kezd el kenni.
Én is a prosintot javasolnám,kizárólagosan.bár a 2,7 es zsinort azért pörgetnie kéne rendesen egy akkora köbcentis motornak damilvágóval. A két nagy oleomba amik már összesen túl vannak 1000 üzemórán csak prosintot használtam 1:40 be. Csak egy gyujtást cseréltem meg a kötelezőket.
Tecomek a pót fejem nekem is ,jobb anyagú mint a husié ,bár csavarhúzó kell hozzá hogy szét szedjem ha beszakad a damil ! Nagy gépekhez a 160 a jó választás !
Ha ajánlod neki a rozsdamentes huzalt, akkor ne co2-t ajánlj védőgáznak, hanem minimum corgont....
Egyébként mi baja lesz, ha sima szénacél huzallal hegeszti össze? De most őszintén! Talán 6-7 év múlva kiég a hegesztés mellett? Egy szaros tenyérnyi kipufogóról beszélünk, nem egy százezres nagyságrendű cooler hűtőről!
Vágja szét, bányássza ki a drótszőrgombócot, hegessze össze, kipufogó ezüst neki, vagy az sem, oszt jó időt !!!!!!!!
De szerintem meg majd összehegeszti úgy, ahogy tudja, vagy úgy, ahogy akarja!
Tele megy porral ,sárral ,érdemes kipiszkálni belőle rendszeresen ! Vagy a szem kikopik és vergődik benne a damil ! Vagy a hajtószár kiverődött a csőben, ezek mind vibrációt okoznak ! De a kaszafej kivülről kopik és el is szokott repedni ,vagy kilyukad és érdekesmód nem egyenletesen kopik a külseje !
A múltkor bent voltam egy műszaki boltban, azt hiszem 4T kapálógép olajat vettem.
Látom van egy karton 1 decis Prosint olaj. Mondom a srácnak jól fel vagytok tankolva Prosint 2T-vel. Azt mondja az nem 2t olaj, hanem az oleok benzinéhez, ezt kell keverni. Aztán rájött, ez is 2T olaj.
Tehát valami van ebben az oleok csak a saját olajukat szeretik, talán tesznek bele valami speciális adalékot, hogy jobban bírja a magas hőt.
Valóban haladós, viszont azt tudni kell, hogy ugyan úgy el lehet fáradni vele mint fűkaszával. Előnye, hogy tisztább maradsz. Akkor javaslom, ha szükség van a levágott fűre vagy a terület mérete indokolja.
Sziasztok! Alternáló kaszát próbált már valaki? Néztem videókat, összehasonlítva a fűkaszákkal szerintem jóval haladósabban dolgozik és kevésbé fárasztó. (persze nem mindenhol lehet alkalmazni, ahol a fűkaszát igen)
excenteresre kopott fejjel még nem találkoztam, de olyannal már igen, ami fel volt telve kosszal, és az egyik felén jóval több volt mint az ellentétes oldalon, és berázta a kaszát! Olyannal is találkoztam már, hogy a damilorsó felsó pereméről letörtek a kis fülek, csak 2 maradt meg egymás mellett, és akkor is rázott !
Én egyébként az emak fejeit ( ilyen a tecomec is) favorizálom, megfizethetőek, és tartósak is!
Lehet anál a két alkalomnák csúszott be valami. Nem állítom, hogy nem értesz hozzá, de még sehol nem hallottam, hogy az XP olajtól megsült volna a gép.Ráadásul lehet az gyártja, aki az Oleomac-nak is...
Az összes többi gépem ugyanazt a keveréket kapja évek óta. Addig nem tettem különbséget keverék és keverék között. 2x ugyan az az olaj és a baj. A többi gépemnek miért nincs baja. Ha valamit nem jól csinálok akkor a többinek is meg kellett volna halnia, de köszönik szépen jól vannak. Mindegyik jól működik és teszi a dolgát. Nem szúrtam el semmit. A 965-ös évek óta megy. Az AM 180-as évek óta megy. A melóhelyi kaszák évek óta mennek, én tartom karban őket, én szólok ha valamit venni kell hozzájuk. Azokkal akkor miért nincs baj. Lehet jobban járnék ha tényleg eladnám a 430-ast. Na mindegy. Üdv
Használtam én is Hq XP-t és kizártnak tartom, hogy rendeltetésszerű adagolás mellett besüljön tőle a gép.Ott valami más hiba volt vagy valamit elb@sztál...
azért praktikus számomra a full szintetikus mert ezen a kaszán kívül még 6db kétütemű gépem van amik full szinttel üzemelnek. Egy kicsit egyszerűbb lenne a keverékképzés. üdv
Hello. Én a te helyedben hallgatnék kacsára és csak a gyári olajat raknám bele. Nagyon drága egy motorbesülés javítása. Nekem besült 2x is husi xp-vel 1:40-be keverve. Saját olajával viszont jól megy. Damilból 2,7-est használok, de ez a plafon és az is kör profilú. Üdv
igen, nagyjából így tervezem. 1L gyári olaj után át fogok folyamatosan térülni full szintre. A hővédő lemez neked is "csörög - zörög" ? ( nem nagyon, egy kicsit). A kuplungházat a Tiéden is viszonylag melegnek érezni? ( nem pisztolyozok, de így is szerintem egy kicsit melegebb a kelleténél ). Majd leírom, hogy mit fogok tapasztalni, megpróbálok képet is mellékelni. ( bár én csak lelkes amatőr vagyok, nem tudom mikorra jön össze a száz üzemóra) Üdv Tibi
Nem vagyok egy feltűnően pedáns fickó, viszont ezeket takarítom, mert megnéztem mitől ragad be, és gondoltam olcsóbb pucolni, mint újat venni, NA MEG ANYÁZNI.
Ha valaki nem tisztítja a Stihl fej is ugyanígy beáll. Minden damiltöltésnél illik a fedél élét, és az orsó felső illesztő részét lepucolni. Ráadásul öngerjesztő, mert ha nem tisztítod koptatja a por, a nagyobb likba több por megy ...
Ez a hiba ZÖLD rét kaszálásánál nem jön elő. Poros útszélnél meg ... nem üzemszerű
Nekem rossz tapasztalatom van ezzel a husi t35-el! A rugó meggyengül és minden kisebb föld érintésre damilt adagol és ha ez nem lenne elég még be is megy a por a koppintó részhez amitől szépen beragad és fél úton marad bellül a koppintó amitől szétdarálja pillanatok alatt a kis füleket és utána egyfolytában adagolja a damilt mivel a fülek annyira elkoptak h átugrik rajtuk! Sok fejet kipróbáltam és a kialakításuk a fontos,hogyan működik! Nekem egy utángyártott 2000 ft os vált be ami legyőzhetetlen,ha mégis 2000 ft ot megér!hasonló a koppintás kialakítás mint a stihlé csak nincs hozzá fém koppintó de sokáig jó és megbízható! Ott telt be a pohár mikor a 9000 ft os husi fej kinyíródott 2 nap alatt a rugó és a por miatt,pedig figyeltem h tiszta legyen!
Bár igaz nem a gyári fej van rajta,de alko-hoz írják,hogy jó ez is de az új kaszán nem rezeg pedig ugyan az a fej van rajta,egyszerűen nem tudok rájönni! A motor regebbi,eléggé használt,elképzelhető h abban kikopott valami és attól lehet?
A napokban jártam úgy, hogy észrevettem nem forog a koppintó külön a fejtől (Husi T45x). Beállt a csapágy. Benzinben sikerült kimosnom, bezsíroztam, most jó. Kíváncsi leszek meddig fogja bírni. Tudtok valami jó minőségű csapágyat ajánlani ami sokáig bírja(porvédős). Előre is köszi. Üdv
hehe, ma én is ugyanebben a cipőben jártam. Kapott új T35-ös husi fejet a kasza. Most épp azon gondolkodtam, hogy létezik ehhez alu koppintófej is. Érdemes lehet rá beruházni? Csak kínai műanyag vackokkal hozott össze eddig a sors, nem tudom a husi mennyivel lehet jobb.
Mi tud tönkremenni egy fejen hogy rázza a kaszát? Excenteresre kopik?
vadhálóig koronaszintet és rézsűt. ezek a jellemzőek! traktor nem fér el soxor, divat lett bokrokkal és fákkal beültetni ezt a gyepűt :) parkolókat és pihenőket szoktunk besegíteni, de idén már lassan lemegy a nagyja... de az autópályás kaszálásnak vannak előírásai, piszkosul érdemes odafigyelni és betartani!!!
Akkor te már vágtál autópálya mentèn gondolom:) Kíváncsi leszek rá pontosan miről is van szó!Azt mondta az illető, az ő jobb emberei 1-1,5kilometert levágnak naponta.
aki látott már kaszát igazán, annak nem lesz vészes... egyébként nem genyók! ha gép után kell szegélyezni, az két emberes, mert valaki viszi olykor a kocsit is! marha rossz ám párszáz métereket caplatni kaszával a válladon :)
szerintem vasúti töltés mellett rosszabb kaszálni...
Köszi a válaszokat!Szerdán megyek megnèzni,M5 lenne.Gondolom telibe kell mert kilométerbe fizetne.Gyanusan jól hangzott az egèsz:))De majd kiderűl!Èn is olyan 4-5 ezer M2 gondoltam egyèbkènt,èn annyit birok legalábbis:)Tűző napon viszont az kegyetlen lehet!:))
Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni!olyan problémám van egy alko bc 4535 fűkaszával,hogy közepes fordulaton gázvisszavételnél nagyon berezeg a kasza. Full gázon nem csinálja de kis gázon nagyon érezhető! És most jön a fura dolog...van egy zsír új gépem amiről levettem szöghajtást,a vezető szárat és a benne lévő hajtásrudat, a kuplung tárcsát is,mindent ráraktam a régi gépre,tehát a motor és a fordulatra kicsapódó kuplung maradt a régi de így is berezeg! Később a kuplungot is szétszedtem és meghúztam a csavarokat bár nem voltak lazák! Tehát vadi új alkatrészekkel is rezgett! Mitől lehet ez?elképzelhető a motor környékén kikopott valami?már semmi ötletem sincs! Valakinek esetleg volt ilyen? Köszi a válaszokat előre is!sziasztok
és ha odasüt a déli nap, akkor ember kell ám a gátra... :) ha nem egyedül csinálnád, piásat ne vegyél fel, mert percek alatt leizzad, dől róla a víz, panaszkodik, nem kap levegőt... csak hadonászik és nem kaszál, ráadásul össze-vissza csíkoz! egyébként nem elvárás a tarlóra vágás
Sziasztok.Valaki foglalkozik közületek autópálya fűkaszálásával?Mekkora területet tud 1 ember levágni rèzsümentes területen? köszönöm előre is a válaszokat!
Legközelebb akkor majd én is így csinálom. Reggel beadtam a gépet a központi szervizbe. Nagyon nem tetszett ahogyan beszéltek velem. A szerviz vezető máris azzal kezdte, hogy a nem megfelelő keverék szokott ilyen problémát okozni. Mutattam neki az olajat amit használók, azt mondja, hogy majd utánanéznek hogy jó-e ez a géphez. A gépkönyv szerint FB olaj már elégséges, ehhez képest jóval jobb minőségűt használók a géphez, ráadásul a keverési arány is még a 33-as. Úgy érzem, hogy rám akarják kenni azt, hogy a gép elromlott. Bárhogy is lesz ez így hosszútávon nem tartható. Majd talán a jövő héten ránézünk Hozzáállás már eleve mutatja a várható végeredményt.
A "rossz" híre ellenére megvettem az OM BC 430 TL-et. Öt perc működés után rögtön tudtam :), hogy meg kell szabadítanom a "drótcsutaktól" :). Ezt követően valóban könnyen, felszabadultan megy a motor. Majd kb. száz üzemóra után beszámolok róla. Remélhetőleg jó hírekkel. A fórum segítségét köszönöm. Üdv: Tibi
Én szoktam használni a gyári hámot is! Nincs lazára hagyva, a gép pedig szinte a hónom alatt van, kormány előre döntve, annyira, hogy a könyököm csak enyhén van behajtva! Szórásvédő alja( Fekete műanyagcsík a damilvágó pengével) leszedve! Így nekem egészen kényelmes! Egyébként 172 magas vagyok!
A gyári hevederrel is simán kidolgozok 4-5 tanknyit, mire a derekam kicsit kezdem érezni!
Mondjuk a fogantyúk, hogy is mondjam, eléggé ormótlanok ! A kéznek pont nem kényelmez az a behajlítási pozíció!
Egyébként én nem taposom indításkor, hanem gép a földön, Zolika mellette térdel, bal kéz a gépen, jobbal pedig indít!
nekem mind1, de nem szerencsés taposni a gépet. stihlek például olyannyira megsínylik, hogy a kuplungház is könnyen megreped. de ezért nem is jó 4-5 cm-es akácost irtani a 28 mm-es szárral :)
bent van egy 450-es (kedvenc gépem...), valami idióta vette elő pár hétre, most a kuplungháznál hiába húzzuk meg a csavart, sajnos naponta szétcsúszik a szár, ha késsel dolgozok...
valamelyik nap majd szétkapom, lehet hogy el van már repedve :(
a gyári hecht kantár valóban nem túl kényelmes, a párnázott részről könnyen lecsúszik a heveder! a méretével nincs bajom :) 178 cm vagyok..., pár perc alatt belőttem, azóta jó.
egy ötlet: fel kell tenni másik kormányt!!! sokat javítana a komforton :)
lehet hogy nekem nem tűnik fel a 11 kg, mert egyébként sem kis gépekkel dolgozunk, de a hecht kormánya nagyon kényelmetlen a csuklónak, alkarnak egyaránt. ez kihathat a vállra is!
stihlnél egész nap lehet kaszálni, itt viszont pár óra után tényleg azt érzem, hogy "de jó már tankolni" fél tanknál is...
Azt gondolom, hogy a berántás technikáján felesleges ennyit lovagolni. Nekem így kényelmes. Ettől baja biztosan nem lesz. Viszont nekem még a balance xt hevederben is megfájdul a vállam 1 óra munka után olyan nehéz a gép. Egyszerűen nem tudom úgy beállítani, hogy ne húzza a csapott vállam. A gyári heveder pedig egy rakás szar. Használhatatlan...
Én már próbáltam az enyém indítani hátranyulva nemegyszer, de nekem nem sikerült egyszer sem! Alacsony termet is vagyok, meg a hám sem enged annyit! De ez van!
Vettem volna, de sajnos hiánycikk.Azt mondta a hölgy a boltban, hogy ha megjön a kasza, akkor telefonál.Most várom a hívást, mint zsidók a Messiást. ;-) :-) :-D
kinek mi okoz gondot :) azért tudom, mert úgy csinálom... :D
elég elcseszett konstrukció az akasztója, nem olyan gyors, mint a stihlé. ugyanakkor a gyorsleoldás nagyon praktikus, de érdemes figyelni, mert könnyet a benzintankra huppan a gép
"hogy olyan erővel taposom a gépet ami gondot okoz? 63 cm3 motort berántani azért nem vicces."
bocs, de látszik, hogy hajlik az egész szár... ha már így csinálod, akkor elég lenne csak ellentartani! egyébként meg inkább a gyertyapipát "tenyereld" le...
bár én nem így indítom, nem rántom ki tökig a madzagot, és előbb kompresszióig húzom, visszaengedem, aztán góóóó... kantáron hátranyúlva is be lehetne így indítani.
:-DDDD Én is úgy sejtem, hogy én égtem be. Mert te ugye gyakorló Hecht 163 használó és szerelő vagy. Ja nem! Akkor? Ideje lenne a hallgatásnak. Reszeld csak a madzagos kaszádat. De jaj !!! Feltűnt már, hogy az is Hecht? Bár még emlékszünk, csak pár hete volt, amikor a Fuxtec volt nálad a nyerő.
De te természetesen ezt is sokkal jobban tudod. Egy fasz szervizes, aki képtelen egy karbit beállítani mindent bizonyít. Persze ilyen biztosan nincs a Stihlnél, vagy a husinál. A Fuxtecnél meg BIZTOSAN NEM !!!!
Persze lehet egy egy gép hibás. Ez a nagyoknál is előfordul. Nem olyan rosz az Oleo akár feljebb is léphetne a nagyok közé, meg van az csinálva viszonylag rendesen. Ennél a cégnél az a baj, hogy az ökoszisztéma a gép körül nem olyan amit egy profi gép esetén elvár az ember.
Nekem egyenlőre nincs semmi negatív tapasztalatom vele, pár tank keveréket már elfüstöltem vele. Ahogy láttam a fórumon bozótpilóta is megelégedéssel használja, lehet hogy kifogtál valami gyári hibás darabot, azért volt mindig baj vele. Sajnos a mai világban is előfordul egy-egy alapvetően jó minőségű terméknél, hogy ingadozik a gyártási minőség. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy jobb minőségű mint a Stihl vagy a Husi de ár érték arányban lehet jobb azoknál.
Ahha! 10 évet bírt? HáB+, mekkora szar!!! Aztán ügyesen vettél valami "sokkal jobbat" szinte olcsóbban??? Hát nagyon megérte! Vagy csak írsz ezt-azt, és néha belegabalyodsz? Szar ügy, a net nem felejt. Lehet, meg kéne kenni grafitos spurival ...
Nem is kéne, már szerintem. Szerintem is a kipufiban a terelő elszabadult. Viszont lehet, hogy felkészültebb szervizre kéne váltanod, bár ez a szakma is erősen higult. Már dolgozik szervizben elég sok síkhülye is, miután egyszerűen NINCS szagember.
Olyat vettem én is csak nem húzósan megy a furatba hanem szárazon becsúszott 1-2 tizeddel lehetett volna vastagabb is de örültem hogy ilyen is lett ! Az eredetit ami gumi volt alig bírtam kicibálni olyan szorosan állt ! De lehet ez is majd kicsit duzzad és megszorul ,cseppenni nem cseppent de benzin szag van a gép közelében ez eddig nem volt jellemző ! Egyéb folyást cseppenést nem látni rajta ! Ma majd kiderül állja e a sarat ,vagy folyatni fog ! Tegnap kibírta a délutánt !
Az már egy új benzincső volt ! Már a második új van benne, ez most oregon ,csak lehet szivárog a tankba dugásnál ,mert könnyen belecsúszott ! Benzinszag van körülötte ! Az első cső amit cseréltem belülről bírta, de ha kívülről benzin érte feldagadt ! Az isten se látott ilyet ,ma amikor megpróbáltam kihalászni a tankból egyszerűen ketté tört ,de érdekes módon a tankon kívüli rész normál méretű maradt !
Nem emtronicos! az fs260c-e -t ez nem em végü szóval nem emtronic-os, csak könnyített índítóval van eltáva ezt jelöli az e betű.
Ebből bizony tocsok a benzin 1 tank után. Régi gépeknél a is a tűszelep csesződik el a karbiba idővel.
Amúgy az Emtronic-os gépekkel nincs tapsztaltom de biztos jó lehet, ha a stihl volt olyan bátor, hogy fs360-tól az összesbe berakta, ha szar és hamar pusztulna akkor nem tette volna. Lehet ez olyan, mint a zsírzás mentes szöghajtás előbb hal be a motor, mint az.
Halottam mende mondákat 1-1,5év és kiment fűrészekbe és 50ropis szervíz volt a vége de a franc tudja, mit állítottak el rajta sok kontár van aki szakembernek képzeli magát.
De ezt te is csak viccnek gondolod ((::!! Hát én már a 70 kilómmal inditottam 550cm3 és 660cm 3 dízelt is, meg még benzinesből is olyan 13 lovasat ,meg sokszor a 160cm3 benzines gépeket még nem tudott visszarántani egyik sem ! Ne haragudj rám !
A szerviz előtt már nem erőlködök vele. Gyanús is volt, hogy az utolsó 1 órában már dadogós, erőtlennek tűnő volt a gép. Aztán egyszer csak lefulladt. Pont olyan volt a feeling, mint amikor az előző gép odakozmált. Nekem gyanús, hogy a kompresszió sem lesz már a gyári. Remélem, hogy tévedek.
Valamelyikőtök tudja esetleg, hogy 1 vagy 2 gyűrűs a dugó?
10 valhány év után csak a jó fene tudja ! De nem a tankban volt a bibi, hanem a karburátorra húzott részeken repedt el a cső ! A tankban lévő rész még újnak néz ki repedés nincs rajta .
Szerintem tavaly szerencséd volt,idén meg peches vagy.DDD Sajna a gyenge vagy nem létező minőség ellenőrzés tipikus esete,párosulva silány anyaggal,hanyag összeszereléssel,ezek a kínai gépek jellemzői.Persze próbálják meggyőzni magukat az emberek hogy ez nem így van,pedig de.Azt nem veszik figyelembe hogy mennyi értékes IDŐT elvesznek az életükből a gyakori meghibásodások,szervizbe küldözgetés,cseredarabra várakozás.Pedig az IDŐ a legértékesebb az embernek mert az csak fogy és egyre kevesebb lesz.
Bejáratás után a legtöbb gépen után kell állítani az alapjáratot. Nem kell megijedni. Összekopnak, illeszkednek s.t.b.Majd a szervizbe belövik.Legtöbb esetben egy csavar állítás, nem a karbi arányait állítva.
Most azon gondolkozok, hogy tavaly volt szerencsém, vagy most vagyok peches. Tavaly rengeteget vágtam az akkori géppel. Dolgozott becsülettel. Ez meg most szinte azonnal megadta magát.
A kínai gépekkel kell a szerencse is. Jövőre, inkább beruházok megint egy normális gépre. Valószínűleg maradok az 545rx mellett....
Sziasztok..van esetleg ötletetek arra hogy a benzinsapka tetején miért spriccel ezerrel kifelé a benyó...eddig nem volt ilyen gond.a kupakot szétkaptam..ott van egy kis szelep..nyilván a túlnyomást szabályozza,de eddig ilyen szökőkútat nem csinált.Köszönöm előre is..
Remélem ezt csak viccnek szántad. Ugye nem gondolod azt, hogy olyan erővel taposom a gépet ami gondot okoz? 63 cm3 motort berántani azért nem vicces. Ha nem jól csinálod olyat ránt a kezeden, hogy abból könnyen baleset lehet.
Szerintem csak az a baja, hogy "gondos gazda módjára" csak egy lábbal tapostad meg a gépet, ha két lábbal tetted volna ezt és esetleg egy-kétszer még rá is ugortál volna, akkor biztos befeszült volna ott valami és mindjárt nem zörögne a gép. :)
Sajnos, mint írtátok a stihl szaküzletben dolgozók közt is sok a tudatlan és ezt tapasztalom én is, meg azt, hogy sosincs semmi ami kéne megkel rendelni ezt-azt amazt...
Tavaly vásárolt a cég egy zsír új fs260c-e, 2-3hónapig teljesen rendbe volt aztán 1 tank kimegy megál az ürge 10 percre pihenni és a gép nem indul, felhív kimegyek szürőt lekapom tele benyával kiöntöm visszarakom, utána pöcröff. Főnők egyből bevitte a gépet csak úgye addigra már lehült kicsit és akkor újra beindul)
Stihl szakemerünk, egy rántásra behúzza nincs ennek semmi baja szétszivatják a gépet az embereid mondja nagy keményen. Aztán megint vissza viszi főnők, sablon szöveg nincs ennek semmi baja csak nem értenek hozzá. Az 1év gari szépen le is járt ezzel a húzza vonával de karbi sose volt szétszedve az biztos.
Na 1 éve ilyen géppel dolgozik az eggyik kaszás, jól sejtem, hogy úszó vagy tűszelep gondja lehet a karbiban?
Tegnap meglett a várt 410C Stihl kasza. Vettünk hozzá damilfejet is, már ez az újabb van aminek fehért a kopó része.
Összerakás, második rántásra indult. Mondta a boltos, hogy kicsi alapjáratozás, pár perc fél gáz, majd megint alapjárat, aztán pihi, így menjen el legalább egy tank.
Viszont már 2x is leesett róla a damilfej kompletten. Levegőben van tartva járatáskor. Holnap már bele lesz engedve 3-4 centis gazba fél gázzal.
Lehetséges lenne az, hogy azért rázkódik le, mert nem kap terhelést a fej?
Rá van tépve rendesen, a kis csapszeg bedugva, és úgy tekerem amíg bírom.
Volt már nálam bejáratáson egy 260c és egy 240-es, igaz ott csak alapjárat volt fél tankig, majd fél gázzal vágás rögtön.
Szóval hibás lehet valami, vagy csak a nem terhelés miatt van ez?
Esetleg régebbi másik fejjel ki tudom próbálni, ami a 260C-n van. "
Probálod fel az új damilfejet az fs260c-e -re és kiprobálod ha ott is lepottyan akkor a damilfej lesz a hibás, ha viszont nem akkor a 410c szöghajtásal lesz valami érdemes szemügyre venni.
Mondta/állította bárhol bárki (ideértve Pétert és engem is) h ez egy kaszálási oktató video? Vagy azt, h ez a vid. kaszalási technikákat mutatja be? És azt, hogy ezt a fajta kaszálást kellene bárkinek is megtanulnia?
(Egyébként én se így kaszálok.... :-) De ez egy másik kérdés,mivel ez a vid. a gépet mutatja be, és nem oktató vid.)
Az én gépemen nincs gumi dugó csak a tankon egy lyuk abba csak az oda illő vezeték passzol ! Már bele varázsolni is fasza ,bentről nem tudod kidugni kintről meg nem tudod bedugni ,de ha sikerül is bent nem tudom megfogni csak csipesszel azt a kis hegyesre vágott csővéget ! Már annyit szidkozódtam ,hogy ha egy ilyen buzi mérnök egyszer elém kerül a fején verem szét a művét ! Hogy mért nem lehet valamit úgy megtervezni hogy az szerelhető legyen !
De akkor mikor kaszálok ? Ma a melóból semmi nem lett csak a kinlódás ,és holnap megint szét kell szednem és megint új benzincső kell hozzá ! Ráadásul még fel is kapott valami szutykot a karburátor ,mert a megdagadt vezetékről a szűrő lepottyant és a szűretlen benzinnel valami belement .
Terhelés nélküli járatást én kihagynám.Többet ér ha első tankoknál finoman terhelve pörgősen kaszálsz. Sűrűn megállva hagyod visszahűlni.
Fej alá kettő lemez megy, utána egy alu alátét a fejre közvetlen.Kézzel meghúzva még nem lazult fel egyik fej sem nálunk.Összerakás előtt olajoz be a csavarokat.Évek alatt képes összerohadni a sok mosástól.
Másik fej passzolni szokott rá.Csereszabatos a 40/2 fejjel.
Tegnap meglett a várt 410C Stihl kasza. Vettünk hozzá damilfejet is, már ez az újabb van aminek fehért a kopó része.
Összerakás, második rántásra indult. Mondta a boltos, hogy kicsi alapjáratozás, pár perc fél gáz, majd megint alapjárat, aztán pihi, így menjen el legalább egy tank.
Viszont már 2x is leesett róla a damilfej kompletten. Levegőben van tartva járatáskor. Holnap már bele lesz engedve 3-4 centis gazba fél gázzal.
Lehetséges lenne az, hogy azért rázkódik le, mert nem kap terhelést a fej?
Rá van tépve rendesen, a kis csapszeg bedugva, és úgy tekerem amíg bírom.
Volt már nálam bejáratáson egy 260c és egy 240-es, igaz ott csak alapjárat volt fél tankig, majd fél gázzal vágás rögtön.
Szóval hibás lehet valami, vagy csak a nem terhelés miatt van ez?
Esetleg régebbi másik fejjel ki tudom próbálni, ami a 260C-n van.
Elmondja Péter a video elején, h azért nem hagynak pici tarlót, mert kell h maradjon a lovaknak kis rágcsálni való. Mondják, h emiatt a normálistól hosszabbra hagyják a füvet.....
Köszi a választ. Akciós most a 746 és a 441 is. Ebben a kettőben gondolkodom, bár a 753 Master most 17 ezerrel kerül többe a 746-nál, szóval ez is még benne van a kalapban. De nem akarnék túl nagy gépet venni feleslegesen, 3000 nm-t kaszálnék vele 2-3 hetente és kisebb ház körüli munkákhoz kellene. Szerintem elég lenne nekem a 441 is.
Bár a fuxi kaszám elvileg 52 ccm, 3 LE, félek, hogy gyengébbnek tűnne a 441 ehhez képest, bár a videók alapján nem úgy tűnik.
De lehet a végén egy 543 RS lesz, szinte mindig ezt ajánlják itt ebben az árkategóriában, biztos nem véletlenül.
Én nem olyan rég vettem egy 746t-t kedvező áron, eddig nagyon elégedett vagyok vele! Motorja bivalyerős, eddig nem volt vele probléma, igaz csak kétszer kaszáltam le vele 2000nm-t. Nagyon lehet vele haladni, a combközépig érő gaz nem fogta vissza. A tartósságáról ennyi idő után nyilván nem tudok nyilatkozni, de masszív a szerkezet, az árát mindenképp megérte!
Rezgéscsillapítás nincs rajta, de nem is éreztem eddig ennek hátrányát alkalmi használat során. A gyári heveder nagyon kényelmes, jól be tudtam állítani magamhoz. Egy régebbi Stihl FS 300-ast próbáltam korábban, jelentősen kijön a kettő közötti erőkülönbség. Ár érték arányban jók az Oleo-k véleményem szerint. Alternatívaként a Husi 543 RS-t néztem, de végül az Oleo mellett döntöttem az ár miatt.
m5 vagy m6, hosszát mérd le valamit bedugva a likba :) bemész boltba, kérsz mindkét fajta csavarból (ha otthon nincs semmilyen, hogy a menetet kipróbáld) 4 db imbuszos fejűt, oszt csókolom
Nem kell ebből ekkora ügyet csinálni. tizes biztos nincs, hát fel kell fúrni akkorára. Tizes csavar mindig van, meg jobban is fogná. Nem?:-)))))))))))))
Most már csak az a kérdés, hogy tényleg berántó fedél vagy kuplung harang. Mert mindkettő négy csavaros. Persze lehet, hogy az ilyen erőgépeken mindkettő M 5-ös csavar.
Így ráguglizva úgy tűnik, hogy fűkasza berántóról van szó. Nem tudom, miért nem lehetett azt írni. Esetleg még a kasza típusát sem lenne hátrány, ha elárulná a kolléga.
Le kell cserélni azt a damilfejet. A PS -hez már használhatót adnak, nekem az van, igaz még a hozzá adott damilfejet nem használtam. 3 éve Easy-Fit fejet használok Vásárban 3000 Ft. De sokaknak bevált a Tescoban is kapható Stihl-Copy Straus fej. 2500 Ft körül van, ami olcsóbb az nem jó.
Vagy veszel Stihl, Husqvarna, Oleo-Mac fejet csak a menet legyen 1,25, aztán évekig nincs rá gond.
Szia.Nekem kétszer ment szét a motor. Ha visszakeresel mindent leírtam. Teljes dugó, gyűrű, szimmering, főtengelycsapágy csere lett a vége. Szerintem egy nagyon nem eltalált széria. Mellesleg saját olajával is baromira forró üzem közben és nehezen hűl vissza. Szerintem a hengerbordák mérete nem megfelelő. Üdv
Banyek de jó. hogy ezt elmondtad! Mert én is néztem az Oleo mac BC 430 TL-t, még a Stihl fs120 beszerzése előtt.
A bc430tl ára 177helyett 150-ért elgondolkodtató volt anno, de a gatyi szórásvédő és az 150ezres ár visszatartott, na meg az, hogy otthon majdnem minden Stihl: 064av,ms170,fs120 de volt fs300, ms211. Meg a ház köré overkill lett volna.
Tegnap maszekba damilal csapattam az egyik szomszédba és meglepődtem, milyen kevesett eszik a fs120 pedig 50cm-es dzsungelt vágtam. Fs300 4 tankot megevett tavaly úgyanott igaz azt főleg bózótvágó késsek vágtam. És bizony profi gépnek nevezték anno de 1 tank után 10 perc pihi nem volt neki elég.Na a 120 2-dikra beröffent, nagyon pöpec szeretni való egy gép, ház köré bőven elég. Számomra és tarósságot és minőséget hozza, mint a 2007-es ms170 em.
Bozótvágó kés gondolom kissebb kell a fs120-ra? nagy vot a luk meg amúgy csavarom se volt hozzá :D
Esetleg Husqvarna T35-s fej, én pld. azt használom. Az eredeti damilfejet fel sem tettem rá, a topictársak felkészítettek rá, hogy csak a szívás van vele.
Sziasztok adott 1 ZJ-BC260 alkatrész amit 4db csavar fog engem ez a 4db csavar tipus/mérete érdekelne mert sajnos nincsenek meg 1db se hogy legalább minta legyen :/.
Ti hogy boldogultok a Fuxtec fűkasza damilfejével? Kétheti hezitálás után a Fuxtec MS 152-es mellett döntöttem a Stihl FS 55 helyett. Azóta azt a percet is elátkoztam már, amikor először megfordult a fejemben ez az elvetemült ötlet. Korábban mindig Stihl gépeim voltak, nagyon meg voltam elégedve velük. Gondoltam, adok egy esélyt ennek is. Nem rossz. Ennyi pénzért főleg nem. Megy, pörög, erő is van benne, és a fogyasztásával is meg vagyok elégedve. De ez a kurva damilfej kifog rajtam. , Ha sikerül összeraknom, akkor fél napba telik, de most legutóbb már össze se tudtam szerelni. Van valami titka, kifogtam egy rossz példányt, vagy úgy szar az egész, ahogy van?
Melóhelyen rendeltem új fűkaszát mert a régi fs 400as t nyugdíjaztuk . Illetve megmaradt tartaléknak.
Közel 1500 munkaóra van benne . Ebből szinte az összes damillal . A kuplungon kívül mást nem kellett benne cserélni. Egész életében piros sthili olajat kapott, mert ebbe szerelmesedett bele az anyagbeszerző
Ha már választhattam(csak a stili játszott mert erre a márkára kaptam engedélyt) rendeltem egy fs 490 es t. Bitang jó gép. Mondjuk van is susnya a telepen rendesen.
A melótársak egyből hülyéztek ,hogy pff minek ekkora gép . Nehéz stb... Mondom úgy sem ti használjátok.
Akkor még mormogtak valamit, majd amikor meglátták milyen pusztítást csináltam vele , egyből jött a döbbenet ,hogy hú nem gondolták volna ilyen gyorsan lehet vele haladni.
Baromi jó a rezgés csillapítása. Ami még tetszik ,hogy az új öv amit kaptunk hozzá nekem sokkal kényelmesebb mint a régi volt az fs 400hoz.
Viszont csak az oleo 2T olajával használd a prosinttel. Más gyártó olaját ne tegyél bele.
Hajlamos "megsülni" a dugattyú. Valamiért melegebb a motor a megszokottól. Talán kicsi a hűtőborda a hengeren vagy kevés hűtőlevegő mennyisége.
2,4-es damilnál nagyobbat ne tegyél bele.
Egyébként nem lenne rossz, könnyen indul, jó nyomatékos a motor, keveset fogyaszt, halk a kipufogó dobban két katalizátor is van, ezeket érdemes kiszedni, persze a garancia után.
A burkolatok felfogatása, felcsavarozása, hagy némi kívánni valót maga után. A berántó hamar megadja magát.
nekünk van egy 129-es is, kimondottan temetőkre. eleinte, ha nagyon bemelegedett a gyújtás, akkor leállt. mókoltunk rá egy kis réz lemezkét, plusz hűtés gyanánt, azóta megy :)
de ennek is a szöghajtás a nyűgje, nagy fűben magára tekeri... egyik zsírzógombot levakoltuk, a többi imbuszt pedig hatlaposra cseréltük. így már jobb :)
Eltűnt a magas fordulat kaszámból. Karbi tisztítást követően sem változott, mikor véletlenül kiderült, vákuum van a tankban! A szuszogót lehet takarítani vagy eldobós a kupak?
Szia. Hecht 135 volt akciós ,gazdaboltban vettem azt mondták nem olyan rosszak. Tetszett,hogy a nyelét szét lehet szedni és nem nehéz , 1,6Le. Sokat nem fog menni így azt gondolom ha karbantartom akkor néhány évet kihúz. Nagyon szép gépeket láttam Stihl,Husqvarna és társai de felesleges nekem.
Az a helyzet, hogy ezeknél az adatoknál teljes a káosz, de nem csak ezen a szinten. Egy hónappal ezelőtt tiszteletem tettem az egyik szentélyben (Stihl) és mondtam az eladónak, hogy én nem azokat az adatokat (súly, teljesítmény) láttam a Stihl honlapján az egyik géppel kapcsolatban, ami itt fel van tüntetve a gép ártábláján. Erre azt mondta, hogy ők is a Stihl honlapjáról vették az adatokat, de majd mindjárt meg is nézi és megmutatja nekem. Megnézte és kiderült, hogy tényleg más van a honlapon, mint az ártáblán. Akkor meg azt mondta, hogy közvetlenül a Stihl központjából kapták az adatokat. Szóval még a nagy Stihl -nél is előfordul ilyen. Na ,ennyit erről.
Valóban, azt írtam, az a 0.26 ló, amivel szerinted erősebb a Hecht, van az kicsivel több is. Aztán meg nem hiszem, hogy bárki komolyan gondolná, hogy a cég ír hülyeséget, és EGY vidéki kisbolt tudná jobban. Itt van pár másik bolt, akik még szintén "rosszul" tudják.
Ma folytattam az fs120 átnézését, előzőleg felfedeztem egy nem odaillő alkatrészt a géppen, egy rúgót a gáz bowden és a karbi között, fogalmam se volt mindek az oda. és azt is észrevettem, aki ismeri ezeket a régi stihl gázbowdeneket tudja, hogy a vége az kimegy oldalt és csavarral kell leszorítani, na azt levágta az illető, csak annyi esze nem volt, hogy a rúgot simán áttekerhette volna a bowdenen levágás nélkül áhh. Szóval tovább gondolkodom minek oda + rúgó,
szorúl a bowden - nem, kinyúlt a beépített visszahúzó rúgó - nem, de igen ez lehetett.
Aztán beizzítóm a gépet és nincs alapjárat, kipucolom a karbit volt egy kis sárgás lerakódás az alján de nem ez volt a gond, összerakom megint semmi és csak forog nem tudom, tovább visszavenni az egy szem csavaron. Visszatettem a rúgot és beállítás után ismét volt alapjárat, szóval ilyet se láttam még újabb tapasztalat. Aztán még a szöghajtás és a tengelyt kaptam szét, mert volt egy kis cincogás a zsírocska néhol megrekedt, bekentem és újra patent.
Végül kiprobáltam a gépet 50cm dzsungelba 2,4-es damillal igazából 2-es való a fejbe de megfaragtam a végét simán befért :D, meglepődtem milyen halados ez fs120 ezzel a kis fejjel és lazán megy a 2,4-es damilal. Egy közmunkából szabadult szökevény Fs300 volt előtte ami egy fokkal merevebb volt, de erőben az nem ment így, mint ez a gép. Ezért is ezt vettem ezt, mert cm3 nagyjából egyezik.
Te is azt írtad ,van az egy kicsit több is , én meg azt amit elértem a neten. Az 1.7 kw . Nem tudom ki mit tud rosszul nem is igazán érdekel. Úgy sem tudom és nem is akarom kicserélni a kaszámat másikra.
Hát tudod ... ha vetted volna a fáradtságot és megnézed a linket is értenéd mit idéztem. Az a McCulloch honlapja. Ott ezt írták a saját kaszájukról. Gondolod, hogy rosszul tudják?
A husi verzió és az eredeti Komatsu között a műanyag motorburkolat és a szórásvédő a különbség. A szerkezeti elemek nem változtak.
Tegnap kérdeztem olcsó fűkasza véleményeket . Csak az érdekelne hogy MTD vagy Hecht 1.5-2 Le kasza 30-40 körul ,melyiket? Nem kell drágább mert .....nem. köszönöm akinek van és tudja ajánlani valamelyiket.
ilyen volt a teteje, előző képen nem jön át de helyenként fél mm-es karcolásokvannak és a gyűrűket is meghúzta, a dugyattyú fala még elég vastag és a kompresszió is jó a gépben. Vagy a keverék lehetett szegény és az okozta ezt?
Sziasztok! Nemrég vásároltam egy nagyon patika külsejű 1998-as gyári állapotú fs120-at, beindítva alapjáraton néha enyhe kuplungos csilingesés lépet fel pár másodpercre, megáltam azonnal és szétkaptam kipucolni a hengert és ez a látvány fogadott :(, kérdés mi tudott ekkorát húzni a dugattyú falán ha a főtengely és kuplungott vizsgálva nem vettem észre "lötyést"?
egyébként kipoliriztam amennyire tudtam, és a kokszott lepoliroztam a dugattyú tetejéreől.
Nem tudom miért írtad ezt az 1,25 KW-t, ami linket bemásoltam, az 1,7KW(2,36 LE) -t mutat. Én azt írtam, hogy 0,25 LE-vel kevesebb mint a szóban forgó HECHT kasza ami 2.6LE. Mindegy ne ragozzuk túl, akinek szimpatikusabb a HECHT az azt veszi akinek meg a mekkelek az meg azt veszi... Minden esetre, ha saját részre ma (holnap) kellene kaszát vennem azon elgondolkodnék, hogy Husi,vagy mekkelek. Amikor vettem a Husi 543 RS-t akkor még lehetett venni Komatsu-t a kifutó szériából. Erősen gondolkodtam is rajta, hogy azt kellene, de már kongatták a vészharangot a Koma felett, hogy nem lesz hozzá alkatrész (most nem kifejezetten a motorra gondolok, mert az elvileg ugyanaz), ezért maradt a Husqvarna. Azért arra kíváncsi lennék, hogy milyen különbségek vannak a két gép között?
Ha egy 1 lóerős pöcsköszörűt veszel, és évente 2-3 alkalommal kaszálod, leszopatod magad, meg nem is haladsz....Akkora lesz a vágnivaló, hogy az nem egy botmixernek való! Ráadásul hiába márkás a gép, ha túlterheled, az is hamar megrogyik, mert nem annak való az a terhelés!
A Hecht 2 év garit ad, nagyobb, erősebb a 154 mint a mekkecske! És ha azzal nekimégy a 30 centis dzsumbujnak, az legalább nem szenved, és te is sokkal hamarabb végzel!
Nekem van egy Hechtem, a 163-as modelljük... Ha munkára fogom, szerintem nálam egy-2 nap alatt többet megy, mint nálad az egyel kisebb menne egy év alatt!
De a döntés a tied, egy biztos, én nem vennék kicsi gépet! 2 lóerő körüliek jöhetnének szóba, mert azzal halad az ember, nem cseszi el a drága idejét, és nekem az idő bizony pénz!
De ha szereted önmagad szopatását, nyugodtan hallgas azokra, akik rádsrófolják a szegélynyírókat! De akkor vetesd ki a lengőbordád, mert bizony öncumi lesz a vége! :)
Kicsit félek a szétszedhető 152-estől, de egyben meg nem biztos, hogy be tudnám szuszakolni egy négyajtós kocsiba (thalia).
Ha azt mondjátok, hogy a szétszedhető könnyen széthullik, és inkáb szigszalagozzam fel a tetőre a másikat, akkor azt választom. A szőlő en kinthagyni nem merem.
Köszönöm, ha valaki tapasztalattal rendelkező válaszol.
Oké, igazad van a Hecht meg a Fuxi tényleg nem teljesen ugyanaz mint a piacos. Talán még a multik által forgalmazott gépeknél is gondosabban vannak összerakva. Nekem is van egy FUXTEC multigépem és működik,csak az a bajom vele, hogy ömlik a tankból a benzin (Fuxi úr, ha látod a hsz-t, adhatnál tanácsot). A másik két ill. három kaszát nézve, nem tudom ki,mit és hol gyártat, csak azt tudom, hogy van egy Husi 543RS kaszám, amire nagyon,de nagyon hasonlít a McCulloch B40 B. Megkockáztatnám, hogy hajszálra ugyanazok. Nincsenek ugyan róla infóim, de azért abban kételkedem, hogy a Husi alkatrészeit Svédországban a Mc Coulloch alkatrészeit meg Kínában gyártják. Nekem inkább az valószínű, hogy akkor már inkább mindkettőét Kínában. Egyébként nem ezt a két kaszát ajánlottam, hanem ár - érték arányban nekem a McCulloch B43 BT tűnt legjobbnak(https://www.gardenpont.hu/mcculloch-b43bt-fukasza-1-ev-garanciaval-1082). Igaz azt még csak képen láttam, de az is nagyon hasonlít a Husi 543RS -hez. Mondhatnám ennek is van motorja, szarvkormánya,stb. :-)
Sziasztok! Úgy látom, hogy a gépválasztással kapcsolatos hozzászólások elterelték a figyelmet a korábbi kérdésemről. Ez a következő volt: Gyújtótrafó cserénél gondatlan voltam, nem jegyeztem meg, hogy milyen állásban volt felszerelve az eredeti. Ha a kuplung felől nézem, akkor a középső vasmag a jobb vagy a bal oldalra kerüljön (a középvonalhoz viszonyítva)? Köszi a segítséget.
Hidd el igen itt a fórumon többen is használnak Hecht kaszát,a 154-s van a munkahelyemen,1,éves jó olajjal ment minden ok rajta.A hevedere hosszabb távon/Órákon át tartó melóban/nem a legkényelmesebb.De ennyiért még az is elviselhető!
15 rugóért BÁRMIKOR megyek Szigethalomról, és lekaszálom ! Persze ez marhaság, nem létezik, hogy nincs ott jobb megoldás. Persze nem tudom, a Balatonon HOL, de pl Siófokon Fefe megkérdezhető. Szerintem .
Ugyan már, fele annyiért kapsz a kalapostól, és ráadásul ha alkatrész kéne jövő héten vár Orsós Rodrigó qrva ócsó alkatrésszel ...
Ha meg messze lenne a konnektor, beröffented a STRAUS Austria tipusú áramfejlesztődet aprójé, és már mehet is ! És CSAK egy ember kell, aki rohangál utánad az áramfejlesztővel !!!
Most komolyan ! Állítólag vewttél egy fuszeklit, akkor az volt a király. Most meg talán lett egy madzagos Hecht, és MINDENT VISZ, mint a piros hetes. Ne tudd meg, milyen lesz, ha egyszer megismerkedsz a Husqvarnával !!!
Még talán annyit, hogy a Hecht olyan alkatrészt szállított 8 nap alatt, ami messze nem az "ésszerű", kopó cucc. Ennek az aprítónak az oldalsó, vastag ág eteő csöve volt.
Hát nem. Azaz tényleg úgy néz ki a kalaposé, de pl tutira nem Walbro karbi van rajta, és nem olyan a szimering, meg a csapágy sem. Rendeltem az ágdarálómhoz a Hecht-től alkatrészt, 8 nap alatt jött meg. A Mekkmester meg nem Komatsu motor, hanem Komatsu motor utángyártva Kínában, én ezt az "agyonveri" dolgot finomítanám, a zerőben nincs mit ... meg ... hát ugye ... A többi stimmel.
70 pénz feléért meg kalaposoktól kapok kínai rezgéscsillapítós 2kw-ost, ami ugyanúgy néz ki és jó esetben, ha kifogom, tart addig, mint a Hecht!
Alkatrész, meg akár a jövő heti piacon, ugyanannál a kalaposnál van hozzá, míg a Hecht-nél talán sosem jön meg!
Az Megkullogó B40B-ben megy egy igencsak elismert motor kapott helyet, ami agyonveri az összes Hecht-et minőségben, tartósságban és erőben sincs szégyenkezni valója!
Ez most komoly? 70pénz egy Hecht fűkasza? Ugyanaz mint az összes többi kínai. 71 pénz meg egy Mc Coulloch , ami a Husqvarna tökéletes mása csak nem kell megfizetni a piacvezető nevet. Tényleg elgondolkodtató....
Sziasztok! Gyújtótrafó cserénél gondatlan voltam, nem jegyeztem meg, hogy milyen állásban volt felszerelve az eredeti. Ha a kuplung felől nézem, akkor a középső vasmag a jobb vagy a bal oldalra kerüljön (a középvonalhoz viszonyítva)? Köszi a segítséget.
Nézd meg a Hecht 154-s kaszát kb 70,pénz most,és van garancia sokan jókat mondanak a Hecht kaszákról.Egy próbát megér,és nem kel kuncsorognod másoknak a melóért.
Nekem egy Husqvarna 543RS van, amit igaz ,hogy keveset használok, de még soha semmi baja nem volt. Elég ereje van ahhoz, hogy a nagyobb gazzal, fűvel is megbirkózzon. A vállhevedere ugyan nem egy Balace XT, de aki nem napi szinten használja annak megfelelő. Ennek a kaszának a pontos mása a McCulloch B40 B. A McCulloch B43 BT is nagyon hasonlít, (még csak képen láttam)sőt még erősebb is egy kicsit. Most az ára is nagyon akciós ezért én is ezt ajánlom.
Nekem ilyesmi van átfeliratozás nélkül. Simán van olyan, mint a Husqvarnák. És ráadásul ez, amit kinéztél a Husqvarna felirat ellenére, ha megnézed, Made in Japan.
Több mint 10 éves. Ezeket a kisebb fűkaszákat (de még ettől lényegesen nagyobbakat is) teljes gázon kell járatni, hogy rendesen vágjon és ne erőlködjön a gazban. Egyébként a fűkaszákkal eleve teljes gázzal kell vágni, úgy vannak megtervezve.
Otthon van Stihl FS55-ös, 100 négyzetméterre bőven elég, soha nem lesz vele gondod. Apám 3000 négyzetméteres telket nyír vele, azt is bírja de ahhoz én már nagyobbat ajánlanék.
Sziasztok! Van valakinek 553 RS Husqvarnája? Kíváncsi lennék milyen tapasztalata van vele. (ez ugye egy átfeliratozott Komatsu de szerintem nem rosszabb mint a Husqvarna egyéb saját típusa)
dilemmázok, hogy milyen Stihl fűkaszát vegyek. Két opció van: vagy veszek egy kisebb teljesítményűt újonnan most akcióban (FS55) 77.000-ért vagy használtan egy kicsit nagyobb teljesítményűt (FS80, FS120, FS350). A max keret 90.000 - 95.000 Ft.
Családi ház hátsó kertjében, illetve a ház előtt szeretném használni, kb. 3-4 hetente egyszer. A terület kb. 100m2 lehet, főképp szálas fűvel 30 cm-es magassággal.
A dilemma tárgya, hogy inkább arra adjak ki pénzt, hogy új legyen a kasza, vagy arra, hogy nagyobb teljesítményű legyen?
Új= tovább tart
Nagyobb teljesítmény -> profibb technológia = tovább tart :)
Én Gypsyvel értek egyet, csak számolj utána! 500m2 lekaszálása kb. 5.000,-Ft (10Ft/m2), de valahol a feléért is megcsinálják. Ne háromszor, hanem négyszer vágasd le, akkor az évi 20.000,-Ft; 5 év alatt kb. 100.000,-Ft - ami egy kezdő kasza ára.
Ennél fogva nem kell venned:
- kaszát (min. 100.000,-Ft)
- benzint 1-2 literenként, mert néhány hónap alatt megromlik
- jó minőségű 2T olajat
- benzineskannát, amivel a kúton tankolsz
- damilt 15 méterenként, mert ha sokat veszel az is évek alatt tönkremegy
- valamint megspórolod az utakat is, hacsak nem a telek mellett laksz.
Ezen kívül:
- nincs gondod a telekre, mert a megfogadott embered a megállapodás szerint mindig lekaszálja a telkedet
- nincs gondod a kasza és a többi cucc tárolására, karbantartására, tisztítására, esetleges javítására, stb.
- nem kell vesződnöd a keverék elkészítésével
- nem neked kell szaladgálni a szervizbe, ha gond van a kaszával, nem téged fognak elhajtani a szervizesek a garanciális javításokkal és nem téged fognak jól lehúzni egy-egy javítás árával (most egypáran biztos mondják, hogy ennek kiküszöbölésére kell csak is a 2-3 nagynevű márkából választani - de akkor a márkaszervizekben miért állnak sorba javításra a nem csak profik (azaz amatőrök) által használt nem (csak) profi, de márkás kaszák (NEM KÍNAIAK), szegélyvágók, stb.
- nem neked kell végezni a munkát - kényelmes
- az asszony se fog szidni, hogy kaszálás után csupa dzsuva, csigás, kutyaszaros, stb a ruhád, amit ki kell mosnia :)
Sajnos a fűnyíró nem jó mert hegyoldalban van és sok a kőrakás . Most úgy nyírják 15-20e alakalmanként De a balatonon már nincs ember aki nyírja így kb 2 hónap könyörgés, ebből volt elég. Máshova nem lenne használva így csak 1 évben 2x .
Nem igazán a terület nagysága miatt kell MINŐSÉGI gépet venni,hanem azért hogy gond mentesen letudd a melót.Ha szereted a kihívásokat,szerelgetést, kínait végy,ha csak gyorsan le akarod vágni akkor márkás gépet.Szerintem 2 le-s gép bőven elég,főleg ha később nagyobb feladat lenne. Ha nem akarsz stihlt,husit,nézd meg az oleo mac gépeket.
Fűnyíróval lehet ott közlekedni? Az kényelmesebb, tisztább megoldás lenne. Ha mindenképp kasza kell, szerintem ekkora területre nem kell nagy dögöt venni
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni fűkasza vásárlás ügyében. Szeretem mindenben a jó minőséget de itt nem tudom van rá szükség vagy nem? Hétvégi nyaralónál 1 évben 3x kell kb levágni a gazt néhól 1cm vastag és a füvet. kb 500m2 területen. Gondolom a Stihl,Husqvarna,Mccullock a jó de van értelme ide 100-150 000Ft-os gépnek? Mit tanácsoltok milyen márka és típus? Nagyon sok kasza 1Le elég az? 2T vagy 4T és persze legyen aki majd meg is tudja javítani vagy alkatrész utánpótlás.Válaszokat megköszönném!
Szép esős idő volt délelőtt, tehát fűnyírás, géppróba elhalasztva. Viszont vettem olajat a Komába, Repsol moto scooter, meglátjuk milyen lesz. Azt olvastam, hogy viszonylag vastag olaj. Ha elpöfögtem ezt az egy litert, talán okosabb leszek valamivel. Már nem úgy általában, hanem Repsol-ügyben. :)
Mivel a fénykép kevés lenne, találtam egy szuper orosz videot. Hasonló típus , a berántó ugyanolyan . Talán sikerül is visszaküzdenem a szerkentyűt. https://www.youtube.com/watch?v=nzy9hQuDmhw
Amúgy a piros burkolatba van fektetve egy fémpersely , ami mögött szintén lemez van feltekercselve. Na ebbe kell beleilleszteni azt a lemezes tekercset (műanyag házban van) amin fut a zsinór, illetve amin a műanyag fogak vannak.
Köszi, így legyen! Épp ma néztem milyen olaj van itthon, van vagy 4-5 féle, de azt hiszem inkább beszerzek Castrol vagy Elf olajat. A Husimhoz be van keverve 1:50, de inkább veszek még egy kannát a Zénó Komának, bejáratáshoz 1:40 az ajánlott.
Holnap terveztem kipróbálni, de már órák óta esik az eső, 30 mili felett vagyunk, lehet, hogy fürdőruha is kellene a próbához. :) Szinte sajnálom befogni, olyan szép így, tisztán. :)
Csak az orsó kellene, ráadásul ezt így nem merném megvenni látatlanba.Nem mindegy a műanyag anyagminősége sem.Szállítással majdnem 7 ezer forint, annyira nem olcsóbb, hogy megérje a kockázatot nekem.
Eljutottam a berántó szerkezethez. De nekem ez igen bonyolult szerkezet. 10 évvel ezelőtti konstrukció, és nem vagyok biztos, hogy a piacon árult beindítók jók lesznek.
Két külön lemeztekercs van összeillesztve. Az egyiken felcsévélve a madzag. Fogalmam sincs, meg lehet e feszíteni. Nem értem a mechanikáját.
Ökörség.Amikor damillal vágsz, nem sok vizet zavar a szöghajtásnak, mivel a damil elhajlik a rá ható eőktől.A szöghajtás a kések teszik próbára, főleg fás szárú növényeknél és tisztításoknál fűrész tárcsával.
A damil vastagsága annyiban számít, hogy minál vastagabb a damil átmérője, annál erősebb gép kell hozzá.
Kezdjük az elején:a damil akkor vág megfelelően, ha rendesen pörög, van fordulatszám.Ugyanakkora hosszúságú, de vastagabb damilhoz több lóerő kell.Nyilván a vastagabb damil nehezebben szakad, de több lóerő is kell hozzá.Amit vágni akarsz fog menni 2.4 mm-es damillal, csak kisebbeket fogj, hogy tudjon pörögni a fej.
A kis 1 lovas oleo használ 2,4 es damilt, 16 év alatt nem tapasztaltam vele felpörgési problémát, inkább függ a vágási átmérőtől, azaz hogy mennyi damilt enged ki. Foximaxi ugyanazzal a 2.4 es damillal fulladt ha jobban ki volt engedve, miután letépte a szórásvédő szoknyáját a vágópengével együtt. Oleon ezt 16 év alatt nem sikerült produkálni.
A fű vágása damil vagy fordulat függő? Mikor használunk 2,5-ös és mikor 3-as damilt, vékonyabb damil jobban kopik, de a vékonysága miatt netán jobban vág?
Bocs fiúk, de eloszlatnátok a nálam levő homályt?
Az a baj, hogy a telken levő rézsűt valami pázsitfűvel vetettem be ráadásúl jó sűrűn és az nem olyan mint a réti széna vagy a csalán, az selymes és nehezen vágható. Sokszor bosszankodtam miatta és nekem inkább erre kellene.
"Arra is figyelni kell, hogy a gyári Makita, Hitachi olajok idővel lebomlanak ezért bekeverés után két hétig használható csak. Ezen időszak lejárta után az üzemanyagot újra kell keverni."
Érdekes az Oleo Mac 440T -ami hasonló kategória mint FS-250- 3-as damillal adták gyárilag, szvsz az olaszok szöghajtása se jobb annyival, de majd szakértők megcáfolják ha nem lenne igazam.
Először is köszönöm a kimerítő választ neked és mindenki másnak!
Lenne még egy kérdésem, ma szembesültem vele, hogy az FS 240-es gép ''csak" 2,5-ös damillal használható. A bolt szerint (nő eladó) nagyobb damillal nem javasolt a használat a kihalytás miatt.
Helytálló ez az infó? Én a régi gépemre (Efco 300) simán feltekertem a 3-as damilt és nem volt gondom.
Voltam a Makitanál, itt helyben nem szervizelnek sajnos, Budaörs van legközelebb ilyen téren, viszont vettem olajat a keverékhez. Makita RBC-260-as fűkaszához. Aszondja hogy "High Performance Two-Stroke Engine Oil 50:1" , az itt belinkelt kis 100milis verzió nem volt, ez 1 literes.. asszem egy darabig elég lesz. Viszont, a tartályon ugye 1:20-as felirat van, itt a fórumon 1:40-et írtak lentebb, az olajon 1:50 szerepel, ilyenkor mi van? Lehet hülye kérdés, de használhatok 100-as Shell VPowert egy fűkaszában? :D
Megtudná valaki mondani hogy a szokásos karbantartáshoz szükséges alkatrészek (szűrők mittomén) nagyságrendileg mennyibe kerülhetnek ehhez a típushoz?
Ezeknek az olajoknak van valami szavatossági ideje? A flakonon csak a gyártási idő van feltüntetve (2018.01.02.)
fs310 felejsd el ha nem akarsz öregúras tempóban kaszálni, bár otthonra a ház köré teljesen jó de ez a 4mix alis 4 ütem, megbukott dolog a fűkaszáknál a kissebb fordulat miatt olyan mintha fél gázzal kaszálnál, viszont késsel jól megy a 4 ütem miatt. 1 év alatt szétment egy a cégnél sajnos a karbit feltekerték a barmok, nem értették, hogy mi a négy ütem... Viszont megsúgom az fs130,fs131 a butított verziója ennek vékonyabb tengely, 1 pontos antivibrációs rendszer, motorja úgyanaz.
fs311 úgyanaz, mint a 310 csak most már le kell kapni a házat a gyertya cseréhez viszont legalább, megkapta az új mindig gyújtáson lévő gázkart. Árban abszolút nem ér ez sem meg
fs240 37,7cm3 2,3LE 6,9kg, nagyon jó gép meló helyen 5-6év kemény meló kellett ahhoz, hogy csapágyas legyen, előtte egy motortartót törték el rajta a barmok, más baja nem volt. Kicsit a hosszabb szár kiatt olyan érzésem volt vele, mintha jobban rázna. Többet eszik, mint az fs260
Viszont a 20e -al olcsóbb a 260-nál de akkor se éri meg inkább a fs260
fs260c-e 3,5év alatt csak a membrán volt cserélve benne, motorja máig úgyanolyan erős és könnyen indul nagyon kevesett eszik 1h:30p is elkaszélsz 1 tankkal közepes gázon, full gázon is 1 órát ketyeg 1 tankkal.
fs360c-em alias fs240 4 pontos antivibrációs rendszerrel és emtronikkal, szerintem nem éri meg az árát.
fs410c-em alias fs260 4 pontos antivibrációs rendszerrel és emtronikkal és +1kg-al :D, jó gép úgyanaz a motor hajtja, mint a fs260-t nem jó rezgés csillapítása picit jobban megy, megéri az árát de az fs460,fs490 is.
emtroniktól nem kell félni, de husqvarna is be fogja vezetni az AutoTune-t a fűkaszáknál ez csak idők kérdése. Valóban egy újabb hibaforrás lehet de kitudja amíg nem használtunk ilyen gépet addig kevés a tapsztalatunk róla.
Én ezt is nagyon ajánlanám. A hozzáértők majd elmondják, hogy mi a különbség ez és a Husqvarna 543 rs között. Nyilván van különbség, de én nagyon hasonlónak látom a két gépet.