Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gentry Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1919

Nekem 1,2-es Kalosom van, mikor mértem a fogyasztását akkor autópályán 7-7,5 litert evett, Bp-en 8,5-9-et. Ezért inkább nem is nézem a fogyasztást egy ideje.

Előzmény: mn1 (1917)
nord Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1918

A 8 szelepes 1.4-es 4 ajtós fogyasztásáról tudok adatokkal szolgálni:

3 hónap alatt mentem 5000 km-t, 9× tankoltam, az átlagfogyasztás eddig 6,99 liter.

A klímát nagyon sokszor használom (az összes út kábé háromnegyedében), és a megoszlás teljesen átlagos: van városi (dugóval is), hosszú távú és autópályás rész (130-150 között) is.

 

A legkisebb fogyasztás 6,66 liter volt (ez volt az első tankolás után, amikor az ember aztán igazán kíméli az autót:), a legtöbb pedig 7,39 liter - ezt sok pesti dugóval, és szinte állandó klímahasználattal értem el.

 

Üdv.

Előzmény: mn1 (1917)
mn1 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1917

Érdeklődni szeretnék, hogy a Kalost jelenleg milyen motorral lehet megvenni, mivel a családunkban komoly esélyes (5 ajtós verzióban). Láttam már 1,2-es és 1,4-es motorral hirdetni, utóbbin belül 83 és 93 LE-vel (ha jól emlékszem). Mennyi a fogyasztás (országút 100 körül, illetve Bp) a különféle motorokkal?

 

MN1

Geraszimov Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1916

Üdv mindenkinek.

A gumi témához annyit szeretnék írni, hogy a gyári mérettől való eltérést a peres irányba egyik gyártó sem javasolja. A futómű alkatrészek rendellenes kopása lehet a következmény, de aláírom, hogy nagyon nagyot dob az úttartáson és a kezelhetőségen. Azt gondolom, hogy ameddig az 1000 lyukak városában élünk, már aki Pesten szeli a flasztert a Kalózkával, annak az acélfelni a legjobb megoldás, az all egy Thököly-úti, vagy egy Orczy téri kirándulást követően még vagy 15 g súlyt elviselne egy kiegyensúlyozásnál, úgy megtud ütődni (tapasztalat Suzukival).

A fogyasztáson most már végkép nem tudok kiigazodni. Napi fél órás városi araszolás és döntően városi, pici országúti használatnál a legfrisebb tankolási adat 530 kilóméterre 35 liter benya, ami ha jól számolok akkor 6.6/100  A benyajelzőről meg annyit, hogy a piktogramm még nem világított, de a pirosban volt a mutató jócskán, vagy nem, mert hogy minden megállás és elindulás után (a motos leállításával ugye nullára futnak a műszerek), más, más szintet mutatott. Mint az olcsó, fedélzeti computer nélküli járgányok általában.     

RockKéró Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1915
azt érteném alatta, hogy be lehet-e tenni a Kalosba 185/60R15-ös gumit is ????
Előzmény: ZsozsoElit (1914)
ZsozsoElit Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1914
Nem egészen értem mit értesz normál peremen, a lényeg, hogy a gyári 175/70R13 guminak 185/60R14 és 195/50R15 a váltómérete majdnem mm pontosan. A /50 meglehetősen "peres" guminak mondható, de ilyen módon a /70 is peres, csak az alapméret. Tudtommal a /80-at nem szokták jelölni annak a hivatalos jelölése 165xR13 talán. Egyébként gumi és gumi között is van különbség, van amelyik jobban szétvekszik az úton és van amelyik jobban ballonos ugyanolyan méretben. Nekem az a Goodyear bejött, nem annyira "lapos", és legalább az előírt nyomásra kell felfújni, nem szabad hogy puha legyen, mert akkor a felninek annyi a városi kátyúk miatt. Nekem eddig szerencsém volt vele, nem ért bele semmilyen gödörbe, de ehhez azért el is kell kerülni őket, amennyire lehet. Annyit segítenek az új gumik, hogy van már felnivédő is rajtuk, tehát a felni szélénél a gumi egy kis peremmel van ellátva, amitől megvédi az odakoccolás esetén. Sajna nekem csak az egyik gumin ilyen, ami egy korábbi malőr miatt ki kellett cserélni, és azóta ez a típus is ilyen megoldással készül, a másik 3-on még nem volt ilyen felnivédő perem.
Előzmény: RockKéró (1911)
banya23 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1913

Hát ez elsőre nagyon nem ment. 2. kisérlet:

 

Üdv mindenkinek! Húh, nem semmi volt végigolvasni a topicot. De rengeteg hasznos infóhoz jutottam. Nekem is van egy „drágaszágom” (1.2-es, 5 ajtós, pasztellkék) május óta. Előtte 6 évig Ticóm volt, de aztán megláttam ŐT. Pontokba szedtem az észrevételeimet:

1. 2 ½ hónapot vártunk rá, úgy, hogy ismerős volt a szalon vezetője. Más színűt ajánlottak már korábban is, de mondtam, hogy vagy kék, vagy semmilyen.

2. Biztos praktikus az oldalcsík, de pont azt a dögös dizájnját veszíti el általa az autó. Tudom, ez szubjektív.

3. Legszörnyűbb élményem: 1 hetes sem volt, a budai alsó rakparton parkoltam, szinte mindenféle külsérelmi nyom nélkül kinyitották és elvitték a rádióm előlapját a kesztyűtartóból. Tanulság: semmit ne hagyj a kocsiban, ne parkolj ott, a fal mellett.

4. Egyéb tapasztalatok: valóban szélérzékeny 140 fölött ;-)), 8-9 l közötti a fogyasztása, kapcsolásnál semmi problémám. (miért kell a még mozgó járművet 1-esbe tenni?)

    Egyszóval jó kis járgány, és emellett esztétikailag nagyon ott van. (Szó se róla, az amcsi változat szerintem is nyerőbb, de már megszokhattuk, hogy Mo.-on minden fapadosabb.)
    RockKéró Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1911
    Lehet, hogy nem értek hozzá, de a 15-ös gumik csak peres verzióban férnek már fel a Kalosra , normál peremmel nem????
    ZsozsoElit Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1910

    Én is 15" alufelnivel járok, és nem érzem lényegesnek komfort csökkenést, az igaz, hogy kicsit jobban lehet érzeni a puha gyári 175/70 gumiknál az úthibákat, de gyorsabban lehet menni vele az biztos. A kanyart nagyon fekszi, és egyenes úton sem imbolyog az úton, hanem megy egyenesen, mint amit ráragasztottak az útra.

    Nekem 195/50/R15 Goodyear Eagle Ventura van a gépen.

     

    http://www.goodyear.hu/services/tyreguide/feat_eagle_ventura.html

    Előzmény: uno alufelni (1897)
    gentry Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1909
    Sajnos megint check-lámpás problémám van. Hétfőn a Délinél elkezdett villogni, majd pár másodperc múlva folymatos világításba váltott. A Kosztolányi térig mentem, abban az öt percben ezt még kétszer eljátszotta. Másnap reggel indulás után folymatosan világított, majd délután már nem. Azóta megint nem világít, de pénteken bemegyek a szervizbe, megnézetni, hogy hagyott-e a gép hibaüzenetet. Ja, és 1,2-es Kalosról van szó, most 8 ezer km van benne, és check-lámpás gondom 5 ezernél már volt, akkor a szerviz szerint nem maradt hibaüzenet a számítógépben.
    DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1908
    kapaszkodóért hívjátok a Daewoo Gyulait (1)-256-0036/117 vagy 116 mell.
    nekem leküldték vidékre is postán utánvéttel.
    Előzmény: Rudyboy (1907)
    Rudyboy Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1907
    Helló Chris! Bocs hogy ilyen későn,de szabin voltam(otthon nincs netem)1 órája raktam be a cuccot,semmi nemű színeltérést nem találtam.Nagyon frankón néz ki sőt még hasznos is!!!!Kapaszkodót viszont a földalól se tudok keríteni,neked mázlid volt!! Csá Rudy
    Előzmény: ChristianID (1745)
    uno alufelni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1906
    Szivesen! Majd írj mit sikerült intézned.
    Előzmény: sznuni (1905)
    sznuni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1905
    Szia!Köszönöm szépen az ötleteket.Hál istennek van ott ismerősöm.
    Előzmény: uno alufelni (1904)
    uno alufelni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1904
    Sznuni! Abroncs kereskedőház Kft a hivatalos Hankook beszállító.A gumisaik címei:1119Fehérvári út 71-73.(Tel.371-3-371)1044Megyeri út 15/A.(Tel.370-6-365)1095Soroksári út 158.(Tel.358-1-480)1116Fehérvári út 158.(Tel.205-3-838) Ennyit tudtam segíteni.Járj sikerrel!üdv:Tibor
    Előzmény: sznuni (1903)
    sznuni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1903
    Köszi szépen.Tudsz pesten ilyen helyet?
    Előzmény: uno alufelni (1902)
    uno alufelni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1902
    Szia Sznuni!Ha cserélni szeretnél mindenképpen azokat a gumis műhelyeket ajánlanám,ahol forgalmazzák is a Hankook márkát.Ugyanis a legtöbb gumis nincs jó véleményel róla,mint pl:Kormoran,Debica, stb:..Még egy trükk ne úgy cseréld,hogy odamész kocsival és rámutatsz,hogy ezek lennének azok,hanem valahol leszedeted,szépen lemosod,kavics kipiszkál belőle,és egy kis szilikon rá a végén.Igy max(attól függ milyenre cserélsz)kb:25000ft-ot adnak a 4db-ért.Mindenki döntse el megéri-e. Van a Forum-nak Adok Veszek része,ott is el lehet passzolni!(fényképes) Ennyit tudtam segíteni.
    Előzmény: sznuni (1900)
    Sarkany Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1901
    Szia sznuni! Sajnos nem tudom. Valahol itt olvastam, hogy egyes gumisok megveszik. Ha sikerülne szert tennem egy kis pénzmagra, biz'Isten lecserélném 15"-ra!
    Előzmény: sznuni (1900)
    sznuni Creative Commons License 2004.07.14 0 0 1900

    Szia sárkány!Hol lehet becserélni a gumikat?Amúgy az 1,4S en 13" 175/70R13 as kerék és gumi van.

    Előzmény: Sarkany (1899)
    Sarkany Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1899

    Háááát, nem győztél meg!

    Pl. az 1,4 16V esetében van már lóerő is egy ilyen gumihoz és egyébként sincs szőlőm! :))

    Előzmény: uno alufelni (1897)
    KODI Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1898

    A kollegám nemrég tetetett fel 15-ös felniket, azon kívül, hogy atom ahogy kinéz, jobban fekszi az utat 195/50-es gumival, semmi baj a lengéscsilapítással!

     

     

    Kodi

    Előzmény: uno alufelni (1897)
    uno alufelni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1897

     Sarkany!

     Tapasztaltam,és le is beszéltek a 15"-os felniről,ráadásul a gumis akinél a hankook-okat cseréltem el.Egyrészt a köbcm.miatt,másrészt  tényleg nem sok mindent tűr el az úthibákból ezekkel a vékony,peres gumikkal.De ha valaki szereti a sportos futómüveket?kinek a pap,kinek a papné!

    Majd ha Péter apánk anyi autópályát épít,hogy ha kimegyek a kapunkon már matricát kell vennem,és nem harapom el a nyelvem ha a kihangosítóba beszélek, akkor én is lecserélem IJENRE!! 

    Há most mommeg ezze, hogy mennék le a telekre szőlőt metszeni:)))

    ak_ Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1896

    Üdv

    Lanosnál szintén volt olyan, hogy elvettem üresben a gázt, aztán ott maradt 1700-nál a fordulatszám. A csatlakozók forrasztása után megszűnt a jelenség a rángatással együtt.

    Előzmény: RockKéró (1886)
    DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1895
    a gyári, csak a kép rossz...
    Előzmény: Sarkany (1893)
    Sarkany Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1894
    "195/50R15 ... jó a Kalosra,bár 15"-ossal nagyon fekszi az utat a gép,de konfort érzet nulla.(kirázza a vért a valagadból)" Ez tapasztaltad vagy hallottad? Nem egészen értem, hogy miért lenne így!
    Előzmény: uno alufelni (1891)
    Sarkany Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1893
    Milyen hűtőmaszk van ezen a Kaloson?
    Előzmény: DAEWOO KALOS 1.4S (1892)
    DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1892
    2004_06_17

    Gergely az ólajtó előtt
    (később lesz még jobb kép is)
    uno alufelni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1891
    Skacok! Gumiügyben.Nekem(1,2 5a) 14"-os alufelni van a gépen175/65 M.energi gumikkal,pötyet jobb az úttartása,és csöndesebb mint a Hankook.Ez a váltómérete a 175/70R13 guminak:175/65R14,185/60R14,195/50R15 és ez mind mind jó a Kalosra,bár 15"-ossal nagyon fekszi az utat a gép,de konfort érzet nulla.(kirázza a vért a valagadból) A Hankook gumikat én is elcseréltem,egész jól beszámolják. Fordulatszám ingadozás! Minden autónak alapjáraton a legmagasabb a károsanyag kibocsájtása.(kevesebb levegőt éget el,ergo nagyobb CO2 kibocsájtás.(szerintem)
    bautom Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1890
    Nálam rángatásra próbálták ezeket a gyógyíreket,sajnos hasztalan.
    Előzmény: sznuni (1887)
    sznuni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1889
    Passzolom!!!Oda írtam,hogy nem tőlem származik,csak továbbítom.Talán kérdezd meg a servicet.
    Előzmény: RockKéró (1888)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!