Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20437

Igen, "befolyásolhattá"-t akartam írni. A helyszínt ismerem, sokat járok arra.

Előzmény: Bárdos Imre (20436)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20436

Nekem ez alapján úgy tűnik, az ívek miatt elég hosszan belátható a pálya a baleset helyszínének (195+32. szelvény) környezetében, zavaró csak az emelkedő/egyenes szakasz/lejtő lehet. Viszont sem a baleset anyagában, sem a kollégáiddal - akik ismerik a helyszínt - beszélgetve nem merült fel, hogy a lejtviszonyok komoly mértékben zavarták volna az adott szakasz beláthatóságát, akár nagyobb távolságról is.

 

Előzmény: r1232 (20429)
40 62 001-5 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20434
Javitas:4-5 van kizarva
Előzmény: 40 62 001-5 (20433)
40 62 001-5 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20433
A keleti 4.vg-ára betolò 7308 kocsijai alatt kitört egy jòkora síndarab...3-4 kizàrva
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20432

>"a szokásosnál is figyelmesebben teszi a dolgát"

─ Megismétlem, mert ez nem egy alaptalan, semmitmondó szöveg, hanem elemi szakmai követelmény.

Éppenséggel és csakis akkor, amikor a vonatszemélyzet valahonnan megtudta, hogy a rendes üzemmenettől eltérő,  aggályosabb körülmények között nem számíthat még a szokásos biztonsági támogatásra sem: azaz magára hagyva, a korábbinál is több múlik rajta! (Játék a fogalmakkal: Lehet-e az "alapértelmezésben elvárt" állandó maximális  figyelmet fokozni......?  .....egyáltalán elképzelni.....?    Vagy hibás az alapértelmezés és a valóságos szerényebb mértékhez képest mégiscsak lehet a figyelmet jobban is összpontosítani?) 


> "Az átlagos utasnak elegendő annyit tudnia, hogy műszaki hiba történt, és elhinnie azt, hogy mindenki teszi a dolgát,...."

─Egy valódi átlagos utasnak valóban bőven elég ennyit megtudnia. Ámde itt véletlenül sem "átlagos" utasként szólaltam meg. Sajnálatom, de ─ velünk született ártalom? ─ utazás közben magam is átérzem tanult szakmám felelősségét a vonat minden más utasáért és a szolgálatban levő személyzetért is! Nem az nyugtalanít egy lassúmenet közben, mintha egyetlen mozdonyvezető is nagyvonalúan felelőtlenül vezetné a menetet ─  már csak azért sem, mert neki is kedves az élete! Az aggaszt, hogy a szabályosan haladó vonatot is veszélybe sodorhatják ─ az általam is ismert ─ szakszerűen soha végig nem gondolt "biztonsági" előírások!

"Egyszerű állampolgárként" sem írnám a magyar igazságszolgáltatás dicsőségtáblájára, hogy előszeretettel  egyetlen elmarasztalható felelősként rendre mozdonyvezetőt citál maga elé és itél el olyasmiért, aminek valódi előidéző oka szakmailag egészen másutt keresendő! 

Előzmény: M62 187 (20337)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20431

Sejtem, hogy melyik lesz az. :-))))

Előzmény: james 36 (20430)
james 36 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20430

Köszönöm a leírást. 

Átböngésztem az újság utána következő példányaít,

de semmit nem találtam. Viszont akadt más, majd felrakom.

Előzmény: Rollende Landstrasse (20428)
r1232 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20429

Szűk bal ívvel jársz ki Ipartelepekről majd egyenes folyamatosan emelkedőben, ami kb. az állomásköz közepén éri el tetőpontját, onnan Polgárdiig folyamatosan lejt. Az ütközés valahol a tetőpont után következett be, (ezt 238-as kolléga biztos pontosabban tudja), így sajnos ez is befolyásolta láthatóságot.

Előzmény: Bárdos Imre (20422)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20428

1913. április 7-én hajnalban egy Szárliget felé haladó tehervonat elszakadt. A tisztán kézi fékezéssel haladó vonat leszakadt része a lejtős pályán annyira megfutamodott, hogy a zárfékező nem bírta megállítani. A leszakadt vonatrész Felsőgalla állomáson nagy sebességgel beleütközött egy álló tehervonatba, a zárfékező meghalt.

Előzmény: james 36 (20415)
akóR Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20427

Remélem nem úgy.., mint  a tyúkok :-))))))))

Előzmény: Bárdos Imre (20426)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20426

Csak bólogatni tudok, neked is meg Sörösnek is.

Előzmény: akóR (20423)
Svrend Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20425

Igen hasinlóra gondoltam.Arra hogy kell-e jegyezni,naolózni azt ha egy mozdony beáll egy bizonyos vágnyra,egy szerekcényre.Ez előírés,vagy elhanyagolható dolog?

 

Bizonyos állomásokon bizonyos vágánycsoportoknál Vágányfoglaltsági naplót kell vezetni.

A Fejrovatos és/vagy Előjegyzési naplóba is bell jegyezni a fővágány elfoglalásást, felszabadulását legyen az akár egy mozdony vagy szerelvény ("elegy"). 

A vonatra járó mozdonyt külön nem jegyezzük elő,csak akkor ha nem érkezik időben meg az adott vonathoz és esetleg emiatt késést szenved.

Nagyon leegyszerűsítve ennyi.

Előzmény: gyulaci123 (20421)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20424

Pontosan ! 1-2 mp alatt sok mindent lehet tenni....Akkor nagyon gyehenna volt a mozdonyok világítása....

Az ok: A forgalmista elbaszta, de ha jobb a világítás, vagy bármi, a kolléga előbb észreveszi a vonatot, és tud menekülni.....(((

Előzmény: akóR (20423)
akóR Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20423

Azt hiszem, nem csak most, hanem már unos untalan kiveséztük/ték/ ezt a balesetet.

Csupán arra akartam kilyukadni.., amit továbbra is fönntartok-, ha akkor ott a Kollegának van még egy másodperce, szerintem még most is élne.

Előzmény: Bárdos Imre (20422)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20422

Pontosan így van! A baleset nem a zárlámpa zártárcsára történő cserélése miatt következett be, hanem azért, mert a személyvonatot a tehervonat visszjelének vétele előtt menesztették el! Viszont, ha a zárjelzőt a mozdonyvezető időben észlelhette volna, amihez jól működő zárlámpa, vagy tárcsa esetén annak kellő mértékű fényvisszaverő képessége (egyébként nem tudom, melyik volt messzebbről látható), ezen kívül a mozdony megfelelő világítása is szükségeltetik, jelentősen nőttek volna a mozdonyvezető túlélési esélyei. Így viszont még felállni és menekülni sem volt ideje, a székben találták meg.

Előzmény: akóR (20408)
gyulaci123 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 20421

szia.

Igen hasinlóra gondoltam.Arra hogy kell-e jegyezni,naolózni azt ha egy mozdony beáll egy bizonyos vágnyra,egy szerekcényre.Ez előírés,vagy elhanyagolható dolog?

Előzmény: _Nyuszi (20420)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20420

Hát, ez jó kérdés. Mármint hogy mi a kérdés.

(Van olyan, hogy fővágányok elfoglalása, ezt elvileg naplózni kell, de sztem nem erre gondolsz, ez már pro szint.)

Előzmény: gyulaci123 (20417)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20419

Kiegészítésül az előzőhöz:

A kifogásolt szöveg első változatát nem "megszólítás" nélkül küldtem el, bár mondanivalómat értelemszerűen többeknek szánta. A küldeni szánt szöveg "elveszett"

nem kaptam rá nyugtázást, ezért másolatát ismételten el kellet küldenem. Ez ért célba ─ hivatkozás nélkül! Technikai hiba, de én kérek elnézést!

 

 

Előzmény: exSzgDbny (20418)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20418

> "Ha ott, akkor a vonat végén egy jól működö zárlámpa van....."

─ .... és éppen akkor dől le a nagyabonyi ferde torony, abba még nem feltétlenül kell belehalnia a harangozónak (főleg ha nincs is itt a déli harangszó ideje)!


[Bocsánat a morbid viccért ─ nem sértés kívánt lenni!]


Egyébként válaszom okán nem egyetlen személyhez kívántam szólni, hanem mindazok lelkiismeretét megmozdítani, akiket "hivatásszerűen" azért fizetnek, hogy a vonatok minden szempontból biztonságos pályán haladhassanak, sohase múljon kizárólag azon a mozdonyvezető élete ─ meg rajta kívül akár más százaké ─ hogy hány méterről képes észrevenni egy előtte megállt vonat végét! (Vehesse, vegye csak észre minél messzebbről! ─ de nehogy már azért kényszerüljön ezzel védenie magát, mert  előtte egy csapatnyi bamba bumburnyák büntetlenül meg- és áthághatta s szakma minden létező biztonsági szabályát!)

Azt állítom, hogy a vasúti forgalomszabályozás intézményének nem az a rendeltetése, hogy trükkös vészhelyzeteket kreáljon a haladó vonatok elé, amelyeket hősies helytállással úszhatnak meg a legrátermettebbek és áldozatként végezhetik a kevésbé szerencsések. 
És azt is állítom, hogy önmagában édeskeveset ér akármilyen alapossággal kivizsgálni, hol és miben hibáz(hat)ott a mozdonyvezető a végső (másod)percekben, ha arra igazából rá se hederítünk, milyen baljós előzmények vezettek oda, ahol már valóban csak az ő szerencsés csillagzatán múlt minden?

Előzmény: akóR (20408)
gyulaci123 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20417

Sziasztok.

Én azt szeretném megtudni,hogy,,ha egy mozdony beáll a kiadott vágányra pl.egy V43.1323-as,azt kell-e ill.kötelező-e pappiron vezetni,hogy mikor állt be köcsiszám szerint.

Köszi Gyuaci

r1232 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20416

A többiben is fellélegeznének.

De mi is tehetünk róla.

 

 

 

Előzmény: akóR (20414)
james 36 Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20415

 

   Vasárnapi Újság

 

   Szár – Felső-galla vasúti balesetről.

   1913. április 13-án számban jelent meg a fotó

   A baleset 1913. április 7-én történ.

   Sajnos az újág több információt nem közöl.

 

akóR Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20414

Legyél szives, ebben a topikban maradjál csak olvasó.....

Előzmény: Törölt nick (20413)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.13 0 0 20413

Nekem is működik, de nem rövid. :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (20412)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20412

De működik! :)

Előzmény: r1232 (20411)
r1232 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20411

Rövid és tömör. :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (20365)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20410

Nem tudom, hogy a nicked egyben a foglakozásod-e? De ezzel a hozzászólásoddal nálam bekerültél abba a körbe, melyet épp annyira értékelek, mint a nicked által megjelölt munkavállalói kör.

Előzmény: Törölt nick (20341)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20409

Ez csak a digitalizálás során elkövetett másolási hiba. A könyvben kV szerepel.

Előzmény: bárány (20395)
akóR Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20408

Nem megszólítani azt a személyt..., akinek válaszolsz.....

 

Ha ott, akkor a vonat végén egy jól működö zárlámpa van,  az a Kollega még valószinűleg élne !!!!!!

Te szerintem soha nem kotortál be a géptérbe a " vasmacska után ", félig beszarva !!

Én igen .

Csak szerencsém volt, mert a Kiskunfélegyházi út mh. átjárónál a kamionos észbekapott, s a gázra lépett.   

Előzmény: exSzgDbny (20407)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.12 0 0 20407

>"Mozdonyvezető halt meg az miatt, hogy a zárlámpákat lecserélték zártárcsára..."


Nem! Az miatt soha senki nem halt meg! Mint ahogy amiatt sem halt meg egyetlen ember sem, hogy helyenként és esetenként a mozdonysípot hajókürtre cserélték.

Amiatt viszont már biztosan, hogy a vonatforgalom szabályozásakor "valakik" nagyvonalúan eltekintettek a "menetrendszerűség" fogalmában összefoglalt biztonsági szabályok betartásától. (Régen rossz, ha arra próbáljuk alapozni a vonatközlekedés biztonságát, hogy a mozdonyvezető 130 vagy éppen 250 méterről pillantja meg a vonat végét ─ zárjelzővel vagy anélkül ─ amikor tudjuk, hogy a legrövidebb mellékvonali általános fékút is 400 m!)

Morbidabb megfogalmazásban:
a zárjelző minősége ─ a lényegesebb előzményekhez képest ─ annyiban mértékadó, hogy a balszerencsés mozdonyvezető a helyszínen szörnyethalhat-e vagy csodálatos szerencsével (esetleg) túlélheti! Ez sem kevés: legyen hát minél tökéletesebb a zárjelző, minél korszerűbb a világítás! Csak nehogy abba a tévhitbe essen valamely illetékes korifeus, hogy ezzel véglegesen megoldódott a vonatközlekedés biztonsága: kizárt minden további súlyos baleset! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!