Tegnap jártam Jászkiséren, és Meglepődtem, amikor a magas fűben jászkisér felső környékén rengeteg régi személykocsit, vagont, illetve pályaépítő gépeket láttam. Valami MÁV telep van ott, csak nem tudtam megállni nézelődni, illetve gép se volt nálam fotózni. Nem tudtok olyan oldalt, ahol valaki ezt már megörökítette?
Amint látom, nagy az érdeklődés... Majd iparkodok :)
Addig is, lefotóztam az egyik térképmellékletet: Rendes nyomközű kisforgalmú vasútvonalak térképe Ami élenkzölden világít, azok a kisforgalmú vonalak (az iromány szerint). Érdemes megfigyelni, hogy egyes vonalak milyen túlélőkészséggel rendelkeznek...
Egy kicsit a topikban visszaolvasva eme hozzászólás környékén találhatsz egy listát: <a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=41379518&t=9101631" target="_blank">2136. hsz. (exmv)</a>
Ha esetleg részletesebben érdekel a dolog, tudok neked szkennelni (fotózni) ebből: Ebben benne vannak a vonalhosszak, a tervezett megszüntetés éve (ez előtte készült még...), a várható vissznyeremény (pálya, jármű), sőt, a kijelölt vonalak (normál nyomközü+MÁV GV) "teljesítményei és eredményei" (forgalom utaskm/átkm, bevétel, költség, 1966-os adatok) tételesen az egyes vonalakra lebontva.
Tud nekem valaki eghy listát mutatni az 1950 óta napjainkig felhagyott/megszüntetett/szüneteltetett vasútvonalakról? Dátum és vonalhossz is fincsi volna!
Titkár úr az illetékes, ezennel felkérem, hogy szíveskedjen ez ügyben +keresni, és felkérni a közreműködésre a továbbiakhoz, ha hazatér Kelet-Berlinből a 7en.:-))
Mennyi költséggel? Erre 1etlen fillér plusz pénzt nem kapott senki (még a Vasútőr kft. sem, úgy kell kigazdálkodniuk! Vannak területek, ahol a Vasútőr kft. kapott rá pénzt, a pécsi nem.)
A rendőrség és a 6árőrség a járőrútvonalak módosításával ellenőriz, a polgárőrök emberbaráti szeretetből csinálják, sőt van olyan rendőr is, aki szabadidőből jár ki. Van VBO-s is, aki azért lépett be a vasúti polgárőrségbe, hogy szabadidejéből menjen.
Ha elintézed, hogy a MOL jötékonyságból adja a gázolajat, a gépészet munkaidő után végezze a karbantartást, a jegyvizsgálók és a mozdonyvezetők a szabadságuk alatt járjanak, akkor kerül annyiba, mint a jelenlegi széleskörű összefogás. Ez esetben szvsz a Bz is járni fog.:-)) 1edül a biztberesek nem kerülnek pénzbe, mert most is dolgoznak.
Köszönjük.:-) +tesszük amit lehet, sajnos képtelenség teljes biztonsággal +védeni a vonalat, de igyexünk rendszeressé tenni a bejárásokat.
Jelenleg a vasútőrök, a VBO, a pályások, a rendőrség, a 6árőrség, a helyi polgárőrök, a vasúti polgárőrök jóvoltából naponta van ellenőrzés a forgalomra alkalmas szakaszon, felváltva és összehangolva (ma éppen közösen összefogva) a különböző szervezetek között. Reménykedünk, hogy eredményesek leszünk, ígérni nem tudunk.
Ez az önkormányzatokon múlik, most éppen gondolkodnak a dolgon (pontosabban számolnak). A MÁV szívesen átadná üzemeltetésre a vonalat, sőt vissza is bérelnék teherforgalomra az új fenntartótól.