Valaki meg tudja írni mióta van a balatoni biciklis vonatokon kísérő/segítő? Tegnap 11h után megálltam Aszófőnél átöltözni+WC. Ott várakozott 2 lengyel turista. Hangos mondogatta a késést. Megkérdezték angolul mit mondanak be? Aztán megkértem cserébe fotózzanak le és amikor megjött a hörgős vonat akkor a biciklis kocsiból egy sárga mellényes fiatal srác kinyúlt és felkapta a két bicajt. Nekem ez pozitív meglepetés volt.
2024. május 1-jétől az alábbi változások lépnek életbe Budapest és a Balaton északi partja között.
Országos (távolsági) járatok
A főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk. A Tihanyi-félsziget a 7355-ös busszal érhető el, amely az InterCity vonatokhoz csatlakozva indul Balatonfüredről Tihany felé.
1190 Budapest Balatonalmádi Balatonfüred Keszthely Hévíz
Az 1190-es buszok ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekednek.
Ezeken a járatokon kiegészítő jegy megváltása nélkül lehet utazni.
Budapest és a Balaton északi partja között a vasutat javasoljuk.
További menetrendi változás:
A Hévízről 5:40-kor Balatonfüred felé induló járat ezentúl Keszthely és Balatonfüred között közlekedik.
Keszthely, Autóbusz-állomásról 8 perccel később, 6:05-kor indul.
1201 Budapest Balatonalmádi Lovas Balatonfüred Tihany
Az 1201-es buszok ezentúl nem közlekednek.
Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasoljuk.
Nagyon gáz helyzetek ezek, és rendszeresek. Mondani lehetne, hogy bezzeg azelőtt ennyi vonat és ülőhely se volt, de ugye több vonat = több utas (ezt illene a bezárásban utazóknak is belátni, de ugye mindig a negatív irány győz).
Ez a téli menetrend gyakorlatilag szinte ugyanaz, mint a 2012 előtti nyári menetrendek 2008-ig visszamenőleg. Akkoriban az volt a nyári menetrend szórólapon, hogy "A Balaton északi partján is 2 óránként járnak a gyorsvonatok".
Jármű sajnos nincs. Alkatrészellátás se, a desirok fele áll valamire várva. Olyan időszak lett, hogy vasútra egy fillért se - mert lett helyette béremelés.
Herenden kb. 12 perce volt, nem kellett volna a 956 elől félre rakni úgy, hogy annak is volt 7 perc késése Veszprémből indulva. Ezzel elborították a dominót, így Székesfehérvárig 50 percre nőtt a késés, mivel így már Hajmáskéren és Sárszentmihályon is várnia kellett. Ez szvsz nehezen nevezhető jó forgalmirányításnak és teljesen jogos volt az utasok felháborodása is.
Döntésükben nagy segítségükre van Boba-Ajka közötti lassúmenet erdő, a húsvét alkalmával 6-7 kocsikkal közlekedő vonatok, amikre legtöbbször 1 motoros gép jut...a lejtviszonyokat gondolom nem kell bemutatnom.
Márpedig az fals információ, hogy a másik igazgatóság személyzetét azért kezdték el indokolatlanul a fékpróbával baszogatni, mert történt ez a baleset. Semmi köze a kettőnek egymáshoz. És elképesztő , hogy emiatt emberek írásbelit meg mittomén mit kaptak. Miközben az egész országban csak kiröhögik ezt a históriát.
Neked bődületes kötözködő baromság, másoknak meg tények. Amit ezen a vonalon és igazgatóságon művelnek sokszor, azt ellenpéldaként emlegetik pl. a tisztképzőn is. Tetszik vagy sem, benne dolgozunk, néhányan utazunk is. Ezen az igazgatóságon elnyomásos kommunista rendszer uralkodik, és ezt nyilván nem azok állítják, akik nem benne dolgoznak.
Hogy neked nem tetszik, arról nem tehetek, de ha annyira nem csak rám fókuszálnál, láthatnád, hogy nem csak én írok ide ilyesmit, max lehet én a leggyakrabban.
Nem kevertelek össze M61 014-gyel, a válasz is el volt különítve, ott egy szomszédok teleregénybe illő klasszikus, rosszindulatú és képzeletbeli haszonleső stílus nyilvánult meg, amire lett ez a reakció.
Ami pedig a balesetet illeti, ha olvasod a KBSZ jelentést, abban le van írva hogy a balesetet nem a sebességet túllépő mozdonyvezető okozta. Ehhez képest a független szakértői vélemény ennek szembe megy, és úgy fogalmaz, a balesetet ő okozta. Ez pedig minden jogi pályán dolgozó szerint is abszurd.
Az egyik egy hiba, a másik pedig hatalmas hiba volt. Ha a behaladó vonat is engedély nélkül halad be az állomásra, akkor jogos ez az hibáztatási arány. Nem a hibáztatás ténye itt a baj, hanem a mértéke. Egyáltalán nem 50-50 a helyzet, hanem mondjuk 25-75, de van aki szerint még annyi se a gyorshajtó esetében. És ezt nem a balesetvizsgáló írta le.
Más kérdés, hogy az a lassújel ott se kéne, hogy legyen, de valaki ismét nem tudott jogszabályt értelmezni, és oda biggyesztette. Országosan minden vonat lassíthatna lépten nyomon, ha másutt is így gondolnák. Mindez a felelősség alól jelen helyzetben nem mentesítő.
Ez a 200 km/h feltételezés pont olyan szintű, mint ami a szakértői véleményben van. Ahogyan lehet sorolni a benne rejlő hibákat mint például az érintett szakaszon a pálya egyenes, és Balatonfüredről egyenesen kilátni a nyílt vonal irányába, stb, stb.
Ez pedig a bíróság, mint laikus döntéshozó megvezetése.
Nem írtam fals információt; az hogy te valamivel nem vagy tisztában, mert nem kötötték az orrodra, az attól még úgy van. Már írtam, hogy ezt nem fogom itt megosztani, ha érdekel a dolog hívj majd fel és elmesélem.
Nem akkor jövök ide, mikor te itt vagy, általánosságban csak olvasom a topicot, de te olyan bődületes kötözködő baromságokat írsz be sokszor, hogy néha már nem bírom ki válasz nélkül (ez már valóban az én bajom, sajnos). A kaptafa dologgal kapcsolatban jó lenne, ha ezt saját magadra is vonatkoztatnád/alkalmaznád, hiszen éppen ez a dolgok kezdőpontja. Olyan zsigeri utálattal írogatsz itt a saját kollégáid (irányítók) munkáját fitymálva, mintha ez lenne az alap életérzésed (lehet hogy ez is); miközben a dolgok történtének a háteréről a legtöbb esetben halvány lila fingod sincsen.
Mindenesetre jó lenne, ha a saját "kaptafád" dolgait is ilyen lelkesen végeznéd, az utasítások, rendelkezések figyelembevételével. A múltkori beírásod kapcsán, amit M61,014 nicknek címeztél (látom hogy azt feltételezted, de nem én vagyok az), abból az derül ki, hogy a te olvasatodban csak egy mozdonyvezető hibázott. Sőt, ha tovább visszük a feltételezéseidet (utasok, Marika néni, stb.), miért is nem esett be a vonat mindjárt 200-al az állomásra; akkor előbb érkezett volna, és így nem csúszott volna a vágányútjába a másik gép, ergo megelőzte volna a balesetet.
A balesetek az esetek többségében nem azért következnek be, mert valaki egy személyben hibázik; a hibahatárok miatt a vasúti közlekedésben több egyidejű hibára van általában szükség, hogy ne csak kvázi baleset, hanem tényleges baleset alakuljon ki. Azért az a 40-es nem a semmiért van ott, ezt neked is illene tudnod (talán jobban is, mint nekem?). Kíváncsi lennék, ha véletlenül becsúszott volna egy autó vagy egy babakocsi, akkor ki lenne a kretén. Olvasatodban nyilván a balesetvizsgáló, aki az eset teljeskörű vizsgálata miatt le merte írni, hogy a kedves egyfejű mozdonyvezető elfelejtette betartani a szabályokat.
Részemről ennyi, a továbbiakban megpróbálom távoltartani magam a kommentjeid továbbfűzésétől. Elnézést a többi olvasótól is; kellemes Húsvétot mindenkinek!
4 vágány? Hogy lehet a HÉV-et hasonlítani a vasúthoz? Kocsirendezéssel, nyári forgalommal, késésekkel, WC ürítéssel, adott esetben hosszabb vonatokkal...
Persze ha úgy értette, hogy a távolsági forgalmat kinyírni, csak elővárosi Flirt rohangáljon ki-be, akkor esetleg. De az is hatalmas visszalépés lenne.
Mindenesetre a cikk lassan 8 éves, szerencsére még nem valósult belőle meg semmi.
Minden bezárási ötlet amit én láttam azzal számolt, hogy egy föld alatti állomás váltja ki valahol a Szél Kálmán tér alatt. Volt olyan is hogy csere nélkül be akarják zárni? Még az itt sokat utált Vitézy is azt mondta nemrég, hogy Kelenföld nem alkalmas végállomásnak.
Valóban jó lenne, ha végre a politika lekattanna szerencsétlen Déliről.
Nyilván nem ideális az a pályaudvar, akár funkcionálisan, akár esztétikailag, de amilyen alternatívákat hoztak eddig, az mind rosszabb. Egyetlen kivétel talán csak az alagút esete. Az lehetne jobb, de az sem mindenkinek. És ismerve a politikát, az első dolog lenne a buldózer, csak aztán az alagútépítést valami aktuális válság pont keresztülhúzná 70 évre.
Egy kiváló ábra arról, hogy hogyan hat a teljes eljutási időre a bezárás - miközben százmilliárdok mennek el pálya- és biztberkorszerűsítésre, hogy a menetidőn nyerjünk pár perceket.
Na, hogy valami hasznos téma is legyen néhányak rosszindulattal keveredett anyagias élősködése/ óvodás "úgyisnekemleszigazaaaam" műsora helyett:
A Kelenföldi vegállomásoztatás ismét bebizonyítja, hogy a Déli pályaudvarra szükség van, és nem megszüntetni, hanem fejleszteni kéne. Az utasok többsége tovább utazna. Remélhetőleg egyszer feledésbe kerül a bezárási fétis.
Most pedig egy fincsi felsővezetéki zárlat/szakadás okoz cifra késéseket (mindkét parton). Remélhetőleg sikerül hamarosan orvosolni.
Fals információkat terjesztesz, de azt is a legbeképzeltebb stílusban. De azt is észrevettem, csak akkor jössz ide, ha én is. Nem baj ha rám vagy kattanva, csak keresetnél már valaki mást erre. Maradj a kaptafánál. Ugyanezt tudomásom szerint már más is kérte tőled...
Én tudom, hogy mi az összefüggés, te még mindig nem. Ez nem baj, de legalább ne hirdesd már az ezzel kapcsolatos tanaidat tovább. Persze nyilvánvaló, nálatok mindig annak van igaza, aki hangosabb.
(Az, hogy kinek mennyi esze van, szerintem süt az írásaidból.)
Válasz ott van nyilvánosan mindenki számára elérhető Pdf. formátumban a kbsz. oldalán. Végig olvastam.
Az biztos, ha én lennék a sértett utas, fizethetne minden hibás fél életjáradékot ha maradandó sérülés van. Kemény dolog a jog, de ezeket oktatták, oktatják minden mozdonyvezetőnek gondolom.
Én csak feltettem egy kérdést, ha már ekkora ostobaságot voltál képes ide firkálni. Láthatóan nem is tudnál válaszolni. De: nem is érdekel, tartsd meg a baromságaidat, befűthetsz otthon a rosszindulatoddal.😀
Okos dolog, hogy ezért hoztál létre egy új nevet, hogy ezt a hatalmas szintű hozzászólást ide böföghessed. Nyilván nincs bátorságod vállalni.a képed 🙂 Gondolom otthon is nagy lehet az elnyomás, hogy itt éled ki az ilyen problémáid.
Az.a szomorú dolog, hogy egyesek ilyen mértékig sötétek. Még szomorúbb, hogy akár független szakértő is lehet belőlük, aki a bíróságot is félre vezeti, mint laikust a témában.
Tisztában vagy vele, hogy mi is volt ott?
Szerintem hibáztassuk már az utasokat is, akik.ha tovább húzzák az időt a leszállással, akkor nincs baleset, nem? Vagy ha Marika néni férfinak születik, akkor lehet hogy Miklósnak hívnák.
Miért két mozdonyvezető? Az egyiknek engedélye volt, a másiknak nem, tehát semmi keresnivalója nem volt ott abban a pillanatban, ahol a vonat jött. Aki szerint a gyorsabban érkező vonat mozdonyvezetője a baleset kialakulásában vétkes, az szimplán kretén. És akkor szépen fogalmaztam.
Vajon mi indokolja ennek az egy szem megállónak a kihagyását? Én úgy tapasztaltam, hogy akkora forgalma van mint akár Balatonarácsnak vagy Csittényhegynek.
Pedig Káptalanfüreden szokott lenni utas is, néha csoportok is. Nem értem mi szükség van erre, ha nincs káosz, akkor lazán tartható a Vízipók menetrendje...
Az állandó vesszőparipád, a Bf-i fékpróba azóta van így, amióta egyszer összecsókolózott két Sv-i "huszár" Bf-en, és kivizsgálták az esetet...
A többit nem fogom ide leírni, de ezzel kapcsolatban nyilván te azért többet tudsz, és ennek a fényében én a helyedben lehet hogy halkabban szónokolnék...
Mert neked aztán rengeteg fogalmad van. Nem is ezen a területen dolgozol. Nem hiába van rosszul mindenki, ha meghallja, hogy Szombathely (és itt messze van a városról magáról van szó).
A tények és a végeredmények magukért beszélnek. Gyalázat, amit a tapolcai mozdonyvezetőkkel ia művelnek, műveltek (ne vedd magadra, ha nem vagy illetékes) ennek a kurva fékpróbának a kapcsán is. Betegesen meg vannak zavarodva, hogy szétverjék az északi part menetrendjét emiatt az értelmezni nem tudás miatt. Régen bíróságon lenne a helye az egész ügynek, de ők inkább hagyják magukat felelősségre vonni olyan dolog miatt, ami nem úgy van.
Visszatérve, nem kell itt a részletekkel se foglalkozni. A szerdai napot a lehető legyszarabbul csinálták, estig késett minden.
Aha, értem... Tegnap még mintha a fővárosból jött volna a segély. Gondolom ott is Sm diszponál, legalábbis amikor a te agyadban úgy állnak össze a dolgok. Biztosan megfenyegettek, megzsaroltak valamilyen Bp-i irányítót.
Írogatod itt a rögeszméidet folyton, de a legtöbb esetben fogalmad sincsen, hogy mi és miért is történt a valóságban...
Szabadbattyántól Szombathely dönt a vonalon, más irányítónak beleszólása nincs.
Persze ha van olyan megtűrt dolgozó, aki emailben fenyegeti és zsarolja a többi irányítót, és ráadásul ők nem védik meg magukat, akkor felesleges tovább részletezni, mi megy ott...
Szombathely az elmebetegek gyülekezete, tisztelet a kivételnek. Ahogyan képtelenek az utasítást értelmezni 1,5 éve, és betegesen meg vannak zavarodva, hogy hogy szét legyen verve a menetrend.
2015. június 20. - Különvonat a kormányzati előfutóval a Levendula Fesztiválra, és életképek az akkor még teljes egészében drótmentes Balatonfüred állomásról:
Nekem ezt forgalmi személyzet mondta, akkor ők mondtak fals dolgot. A 100 perc késést mindenesetre sokallom
De nincs okom szabadkozni, amit ez az igazgatóság művel, annak országos szinten híre van. Ekkora baklövéseket amiket itt követnek el, másutt nem mernek megcsinálni. És nem én terjesztettem el, csak megtapasztaltam.
A fenti eset nem úgy volt, okés, nem úgy volt. De az esetek 90%-án ez nem változtat! És tisztelet a kivételnek, akik nem gyarapítják ezeket az eseteket.
A fékpróba témára inkább nem mondok semmit. Két Fehérvári mv béna volt, azt mondták, nem tudják milyen fékpróbat tartottak. Mert nem tudjuk mi sem, ha nem egyszemélyeset csinálunk. A kocsivizsgáló adja a jelzést, utasít, és ő könyvel. Honnan tudjam, milyet csinált??
Ehhez képest elkezdett valaki baszakodni a tapolcaiakkal, és csak velük, mert nem tudnak értelmezni.
Az E12 leírja, a mozdonycsere nem minősül új jármű besorozásnak. De van akiknek de, csakazértis. De különben is. Védjék meg magukat a tapolcaiak, és ne engedjék magukat alaptalanul felelősségre vonni. Nem megoldás az, hogy akkor oda tartjuk a másik orcánkat is. De mindig is ilyenek voltak, tisztelet a kivételnek. Elképesztő keserűség, gyűlölet és széthúzás van náluk. Elmenekült mindenki, aki tehette. Ehhez jön ez a főnökség, ami ott van, és eleget illettem már jelzőkkel. Nem a hülyeség sorába kell beállni és hisztizni, hanem elküldeni az édessanyjába, aki feleslegesen cseszteti az embert. Vicc az egész.
Lehetséges; meg az is, hogy szokás szerint félremagyarázod a dolgokat, fröcsögve, ami neked a lételemed ezen a topicon...
A 9709 gépe ment ki érte, majd az húzta be Tp-ra.
Eközben a 9707 gépét kiküldték a 9709-re Tomajra, már ott volt, amikor jött visszafelé az eredeti gép a segélyezet vonattal. A mozdonyvezetők szembecseréltek, és ennyi, nem kellett Tomajon is tolatni. A 9772 meg kb. 10 perccel jött mögöttük, a váltás miatt is célszerű volt megvárni.
Egyébként jó lenne, ha gondolkoznál is néha; ennél egyszerűbben ezt nem lehet megcsinálni plusz gépek, plusz személyzetek nélkül. Tp-n tudod nincsen fűtőház, fordaszabad gépek, meg darukészenlétes ember 0-24-ben.
Akkor az esetben résztvevők állítanak egyöntetűen fal dolgot (?)
Ezek mellett rejtély, mi okozott 100 percet a 9709-nek, és 30-at a 9707-nek. Bár ezen a környéken inkább az a cél, hogyan lehet valamit minél körülményesebben, és lassabban.
Révfülöpön használható a 3. vágány? Tartok tőle, ez volt az egyetlen megoldás, ha nem akarnak/mernek vonattal tolatni, mert a Csörgő nem tudott volna ott körbejârni, miután behúzta a Bézét..
Lerohadt a Bz Ábrahámhegyen. Szembe várt a 9709. Mit csinál?? Tapolcáról a 9707 gépét küldi segélynek... hadd késsen az is 30 percet, és elő se legyen fűtve. Miért nem Cellből kért segélyt komolyan? Vagy a fővárosból?? :D
Néhány hónap, és egy éves lesz a balatonfüredi bohóckodás a fékpróbával.
🎂
Eltelt a nyár is, azóta sem történt előrelépés az ügyben, továbbra sem sikerül értelmezni, és tisztában lenni a leírtakkal. A késés néhány esetet kivéve rendszeres, és állandó. És furcsa módon nem számít.
Az egyéves évfordulóra megemlékezés, és emléktábla avatás lenne meltó.
Ez aztán a megoldhatatlan feldat: Balatonfüred-Budapest Déli viszonylatra együttes elhelyezés elutasításának oka, hogy nincs Füreden aki felragassza a Vizipókra a cédulát! No komment...
A vasúti aluljáró miatt nyilván legalább 2-3 méterrel a mostani terepszint alá kerül a körforgalom, körben látványos rézsűkkel, de mindezt túl bonyolult lett volna megrajzolni :)
nem a leendő kivitelező, hanem a főtervező írta.. de ez mindegy is. nem lovagolok rajta, végül is lezárhatták volna 4 hónapra is (nem is tudom, h hogy férnek bele 2 hónapba a betonszilárdulási idők is..
Manapság sajnos abban érdekelt mindenki, hogy minél hosszabb vágányzár legyen, mert az utasokat és a dolgozókat kivéve az a legkényelmesebb. A villamosítás miatt se keleltt volna 16 hónap...
De ha a 80a-ból meg a 150-esből indulunk ki, akkor nincs min csodálkozni.
én statikus tervező vagyok, rengetegszer ajánlok 2-3 más verziót, mint amit a megbízó akar vagy az építész terven látok. műszakilag jobb/olcsóbb/hülyebiztosabb megoldásokat. és ha nem fogadják el, akkor sem fényezem az ő verziójukat: fényezze mindenki a sajátját.
itt pl:
1) milyen forgalom indokolta, h meg kell tartani a közúti átjáró forgalmát az építés idejére is?
2) miért pont a 2 hónapos verzió lett elfogadva?
3) milyen más verziók jöttek szóba???
4) egyáltalán szóba jött-e pl. az előregyártott betolása, h legkevésbé zavarja a vasúti üzemet?
5) volt-e költségelemzés a provizórium kiépítése és a buszospótlás esetére, ha már monolit átjárót építenek?
6) igényelte-e a vasút a rövidebb vágányzárat?
ezekről kellett volna írnia, mint projectmanager, nem pedig a "vasúti forgalom nem számít, de mi milyen király dolgot terveztünk" leírás lett volna érdekes.
az önkormányzattól ez várható: nem hagytuk lezárni a napi 5 autó elől az átjárót,
kivitelezőtől: a számunkra legkényelmesebb munkát választották, jót keresünk rajta.
MÁV.tól: meg sem próbáltunk rövidebb vágányzári időt kérni, mert nekünk minden.mindegy és minden.csak.nyűg
nekem ez jött le belőle.
Mérnökújságban ezeket végig szokták írni. akkor is, ha van benne kevésbé fényes rész.
Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.
A tervező annyit tud tenni, hogy megtervezi amit a megbízó kér tőle. Mert azért kapja a pénzt.
Gondolom ha te a házadat terveztetnéd meg egy építésszel, te se fizetnéd ki ha egy 100 m2-es házba rakna 10 szobát, de nem rakna egy fürdőszobát se?
az a 10 háztulaj simán kerülhetne füred felé, nem kell a közúti átjárót az építés idejére is biztositani. (nyári főszezonban sem láttam még ott semmi mozgást).
még a 71-esből is simán le lehet zárni 1-2 sávot ideiglenesen, ha nem juli.-.aug.-ban építik.
"6 méter vastagságban mészkőtörmelékes sovány-közepes agyag feltöltés található, alacsony belső súrlódási szöggel. Ilyen jellegű feltöltés esetén − a hídprovizóriumok szokásos nyílástartományát figyelembe véve − csak a töltés szilárdításával lehetett volna biztosítani a provizóriumok beépítését."
már mérnökök sincsenek ott? csak propagandisták?
2 hónap vágányzár a töltésszilárdítás helyett?? egy rohadt családiház építésnél is használják a talajszilárdítást, nemhogy itt kellene.. megint csak a kocsihiány és a "leszarom az utast" a helyes válasz.
Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.
előregyártott elemet oda betolni miért nem lehet (max 5nap alatt)?
"Tekintettel a töltés szilárdítás egyedi, magas költségű technológia igényére, és a provizórium rendelkezésre állásának kockázatára a híd terveket teljes forgalomzár melletti építéssel készítették el. Az organizációs tervek alapján a híd megépítése két hónapos teljes vágányzár mellett megvalósítható, mely intervallum a MÁV által kijelölt vágányzári lehetőségekkel összhangban volt. "
" kihívást jelentett az építési fázisok megtervezése a közúti forgalom fenntartásával, valamint a vasúti híd és a körforgalom megépítésének összehangolásával. A vágányzári kötöttségek és a közúti forgalom torlódásmentes lebonyolításának biztosítását szem előtt tartva "
A vasúti forgalom fenntartása miért nincs szem előtt tartva?
"...ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van."
Szerintem kiváltképp ezen dízel motorszerelvények esetében lesz meztelen a király, azaz bizonyosodik
be, hogy nem elég beszerezni őket, de folyamatosan és főként lelkismeretesen, mindenre - kiterjedően gondoskodni kell a rendszeres karbantartásukról. Szerintem leginkább éppen itt van a kutya elásva.
Körülbelül. Voltak fellendülések de sosem elég. A 30-as, 40-es években is jöttek korszerű járművek, de akkor is kevés. Aztán a 68-as koncepció nem csak a hálózat ezer kilométer számra végrehajtott kurtítását hozta hanem a gőzvontatás kiváltását, a személykocsipark szinte teljes megújítását. És milyen régen volt mára ez aztán egy részük még ma is közlekedik ide értve azt a nagyszámú 2G IC kocsit és fecske Bhv-t amiket ugyan korszerűsítettek de már azokat is cserélni illene. Az elmúlt évek motorvonat és IC+ beszerzései, a pályakorszerűsítések megint egy fellendülés de ugyanúgy mint a korábbi ilyenek- megint csak nem elegendő. Sőt ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van.
Ez a tendencia - sajnálatos módon - egyáltalában nem új. A magyar vasúti közlekedés már jó 100 év óta ebben a cipóben jár, vagyis éppen az I. világháború lezárásától kezdve-számítva legfeljebb csak a lyukak foltozására-betömésére jutott pénz - energia. Azaz, csupáncsak, a meglévő kabáthoz / gatyához - gomb- felvarrásra jutott, ahelyett, hogy - ahol szükség lett volna új kabátra is, kellett volna teljen. Sőt - Trianon eredményeként, még több helyen, még abból is vissza kellett bontani, amit az utódállamok meghagytak.
1. Eleve szegyen, amit retro hetvege cimen mar masodszor eloadnak. Volt ugye masfel Nohab (mert a balatoni retrohetvege neven adjuk egyet Pecsnek is), ket csicsas, meg egy kommersz Szergej (amibol a ket csicsas meg is doglott), az MD, a gozos, meg ket olyan Csorgo, amivel barmelyik nap utazhatok a 142-n. Ha megnezzuk mondjuk a ket evvel ezelotti programot, haaat. (Bar azt meg kell hagyni, most legalabb vasarnapra is maradt nosztalgia gep, ellentetben juliussal.)
2. Nem nagyon volt olyan vonat, ami ne kesett volna 15-20p-nel kevesebbet, teljesen esetlegesse teve mindent. Es ugye vannak a vasutbuzik, akik azt mondjak, ez belefer, de van rajtuk kivul un. utas is, aki teljes joggal duhong.
3. Es amit el lehetett szurni, azt el is szurtak. 1+1 konkret pelda: volt ugye az ominozus 1 orat keso Hullam. A gepcsere kb. 10 perccel azutanra lett kesz, h a (ket) Szergejes szemelynek el kellett volna mennie. De nem am elinditottak volna a szemelyt pontosan, hanem az megvarta a Hullamot. Igy mar eleve egy helyett ket keso vonatunk lett. De mivel a Hullam megall Uttorovarosban, a szemely meg nem, az szep lassan totymorgott ezalatt, majd Zankara kb. 5-tel gurult be, ami meg plusz 5 perc. Ezzel a szembejovo, pesti vonatot is sikerult 15 perccel elverni, illetve Tomajon a gozost majdnem fel oraval. (Kegyetlen lehetett az a tuzo napon egy fullon levo vonatban.) (Vasarnap az OFF 26-on is jol megszivattak a nepet. Sokan gondoltak azt, h gozosoznek egyet Sumegig, ott van fel ora a szembe Bz-ig. Hat a gozos (ami ugye egyebkent az utolso, arrafele meno vonat is, tehat volt jo sok "rendes" utasa is) mar +40-nel indult Tapolcarol, majd mig lassitott Sumegen, szep csendben elinditottak a szembe-Bz-t. Igy maradt ott kb. egy kocsinyi utas, rengeteg kisgyerekkel, akik varhattak papiron 1 orat, a valosagban masfelet a Helikonra. A csatlakozo furedi Bz-t (talan a nap folyaman egyetlenkent) pontosan elinditottak - 10p-et kellett volna varnia- hogy aztan kesobb varhasson 20 percet a keso szembevonatara. Azaz plusz meg egy ora a Bagolyig. Igy sikerult a jonep Keszthely fele meno reszet masfel, Fured fele meno reszet majd ket es fel oraval megszivatniuk.)
Szoval, szerintem az idei retro hetvegek kritikan aluliak voltak, a menetiranyitas ugy szar, ahogy van, es ez a nyari menetrend eleve betarthatatlan.
Szombat este Akarattyáról jöttem haza a Délibe 19721 Vízipókkal. Gondoltuk, hogy ez pont nem az az idő, amikor sokan szeretnének Pest felé menni. Ezzel szemben végig álltunk a tömött vonaton, ami három Halbiból és egy pakliból állt. A Gigant tisztességgel és pontosan jött, Székesfehérvárra 3 perccel előbb ért, majd a Délibe időben befutott. Szerencsére a lehúzott ablak és az éjszakai utazás kombó túlélhető volt a folyosón állva is, de azért ez a három halbis kapacitás elég kevés...
1 (egy) vonat lerohadt, és egyébként típusazonos mozdonnyal pótolták, plusz a Nagytétényi jelzőmeghaladás miatt arra is voltak késések. Igazából szerintem az utóbbi években most volt a legkevesebb probléma.
19703 Révfülöpig pontos volt. Székesfehérvárig 35 percet sikerült ráb#ni, olyan jellegzetes szombathelyi balfasz mód. És szigorúan meg nem előztetve a 19743-mal 👍👍👏👏🖕
A Tapolcáról Balatonfüredre 22:29-kor induló Bagolyvonat (19751) és a szombati Balatonfüredről Tapolcára 5:08-kor induló személyvonat (9770) helyett pótlóbusz közlekedik.
Azért nem kell olyan hatalmas képzelőerő sem műszaki, sem emberismereti oldalról ahhoz, hogy az ember elhiggye azt, hogy ha valaki holnap meg holnapután is ugyanazzal a géppel megy, akkor egyrészt a kezdődő, de az adott szolgálat alatt még semmilyen problémát nem okozó (hiba)jelenségekre is sokkal jobban odafigyel (=beo gépnél felad olyat is amit idegen gépnél nem), továbbá az is érdekli, hogy az előző napi bejegyzést a műhely tényleg javította-e vagy csak rápecsételt egy áment (és adott esetben ha csak pecsételés történt akkor ezt jelzi is a megfelelő helyen). Olajrátöltés stb. dettó, sima pszichológia, hogy az emberek döntő része sokkal jobban odafigyel a saját munkaeszközére mint a közösre.
Nem rosszindulatból írom, de hidd el, hogy rosszul látod és rossz oldalról közelíted meg a dolgokat. A beosztott gépes rendszernek nem az volt a lényege, amit írtál. Persze jónéhány helyen volt, hogy valamit valamiért megjavítottak a szakik pluszban plusszért, és volt a mozdonyok festegetése is. A rendszer lényege és működőképessége nem ebben rejlett!
A "sofőrökkel" kapcsolatban... Senki nem várja el senkitől, hogy a saját szerszámkészletét magával vigye a szolgálatába! A mai mozdonyvezetői hivatás már nem erről szól! Az viszont elvárás és követelmény, hogy egy vontatójárművet a hidegen történő vontatáshoz elő tudjon készíteni, a mozdony és a vezérlőkocsis szerelvény között a távvezérlési kapcsolatot létre tudja hozni, vagy egy leoldott, mechanikus reteszeléssel ellátott védelmet vissza tudjon állítani, ha már elvégezte a gyorstalpalós típusismereti képzést, sikeres vizsgát tett, és rendszeresen dolgozik is az adott típussal!
Az írásodból idézve ezt a "magas szintű típusismeretének" megfogalmazást... Volt szerencsém ismerni olyan kivételes képességű és tehetségű mozdonyvezetőket, akik pl. egy adott vontatójármű sorozat (anno akkor még MDmot, M47, M41, M62) vezérlési áramköreit vezetékszám szerint elmondták, típusleírás és vezérlési áramköri rajzok nélkül, vagy az egy,- vagy két hűtővízkörös mozdony hűtővízrendszerét csőméretek szerint végig mondták. Az új képzési rendszerben kiképzett mozdonyvezetők közül tudnál-e nekem egy olyan mozdonyvezetőt mondani, akár név szerint is, aki a vezérlést vagy a hűtővízrendszert ma is eltudná így mondani? Szerintem nem. És ezzel nem a "sofőrök" megsértése vagy megbántása a célom, mert van közöttük jónéhány üdítő kivétel, akik tehetségesek, jól dolgoznak, érdekli őket a hivatás! Mert vannak ilyenek is!
Világos. A műszak egy csak pályaszámmal jelzett mozdonyt nem képes karbantartani, de ha tudják, hogy az a Béla és a Jóska gépe, és tudják, hogy a Béla ad szüretkor egy hordócska bort, karácsonykor egy üveg pálinkát, a Jóska meg húsvétkor egy sonkát, akkor mégis képesek a mozdonyt karbantartani.
Annyira nagyon persze akkor sem, de ilyenkor szerencsére Béla vagy Jóska több száz utas életéből 1-2 órát elvéve, a magas szintű típusismeretének hála, mégis működésre tudja sarkallni időlegesen a kissé hepciáskodó, szeretetteljesen fehér és piros díszsávokkal kifestett, díszes masinériát. Mert ők ismerték jól a gépet, tudták, hogy négy éve szétesik benne az olajpumpa, de kitanulták a fogást, így bármikor újra össze tudták rakni, az üzemnaplóba meg a műhelyesek kérésére beírták, hogy "R", mert azért azt mégse lehet elvárni, hogy egy még csak négy éve szar alkatrészt rögtön újra cseréljenek.
Ma meg jönnek a sofőrök, akik csak hajtani akarják "szegény" mozdonyt, hiba nélkül lerohanni a Déliből Füredre kétszer (régen az még egyszer is alig fért bele egy rendes mozdonyvezető idejébe!), és elszállítani az utasokat, ahelyett hogy a gép alá feküdve káromkodással szórakoztatnák az utazóközönséget. És a végén még föl is sorolják, hogy mik azok az alkatrészek, amiket nem voltak képes megjavítani (a mai gyerekek még arra se képesek, hogy otthonról behozzák a saját szerszámkészletüket és tömítéscsomagjukat szolgálatba, meh).
Olvastam :-) ' 84 -- ' 85 tavaszán a fűtőházat, irodákat fűtő Bivaly azért volt egy héttel tovább gőzben, mert " lövettyűről " le lett mosva az ÖSSZES dízel alja ! Az Isten gőzborotvája sem lépett a nyomába :-) S írhatnak itt egyesek bármi fals dumát, a tények makacs dolgok.
A megfelelő üzemkészséget már akkor elengedte a cég, amikor megszűntette a beosztott gépes rendszert. Ezután már csak hab lett a tortán a gyakornoki képzés átszervezése, ami nem tett jót a megfelelő műszaki képzettség elsajátításának sem. A versenyló vágtában elvégzett gyorstalpalós típusismeretek sem mozdítják előre ezt a dolgot. A sofőrképzés anomáliája sajnos országos probléma. A cégnél nem a tudást kell gyarapítani, hanem a létszámot. Ez van. Ez sem lesz jobb, sajnos...
Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
...hát báttya pont vmi hasonlót írtam előbb a csörgős topicba .
A maga ~ 16 tonnás kategóriájában, azt hiszem a Tunéziába szállított 2400 lovas, 140 Km/ó sebességű gépekre ez minden röhögés nélkül el is hihető !! Ha a ma nálunk üzemelő -, akár hagyományos -, Csörgők megkapnák azt a karbantartást, amit az ezredfordulóig, s nem gyorstalpalós típusismerettel rendelkező Schoffőrök hajtanák, sokkal jobb lenne az üzemkészség.
De amikor azért nem tudnak kiközepelni többen egy dögöt, mert villamosan nem " veszik ki irányból ", az nem kíván kommentált.
"Exporttermék volt az M41-es* dízelmozdony a Csörgő , amely a kategóriájában talán a világ legjobb dízelmozdonya volt." - na itt hangosan felrohogtem 😁
Sziasztok! Lehet hülye kérdés...de a Zánka-Erzsébettábor megállóhelyen "nem táborosok" is leszállhatnak és fel? Vagy az csak a táborozóknak van az a megálló? Köszi!
Ez sem mondható el. Nagyon "lapos" a vonal, egyre nagyobb a dzsumbuly, jóformán a fotóhelyek többségéről ezrével készülnek ugyanazok a képek. Kis színt pár megálló és állomásépület hoz csak ebbe bele. Lényegében Balatonnal vonatot fotózni, pár domboldalt leszámítva, csak drónnal lehet.
Valamilyen szinten igazad van, de azért a személyzethibához vegyük hozzá, hogy az a személyzet, aki 5...10 évente elvétve kerül ilyen gépre, és alapból a géppel kapcsolatban sem ehhez van hozzászokva (minden kényszerezni kell, hogy menjen valamerre), ráadásul azért itt személyvonatokkal kellene közlekedni, nem a tolatóssal (ahol majd lesz valami, ha nem megy)... Anno az ilyen műszaki állapotú gépeket nem tették volna gyors/személyvonatra, de pl. a pácsonyi buckának sem küldték volna neki; most meg "állítólag" ezek a legjobbak, legalábbis a fényezésük szép (csak kár hogy még mindig nem a festék húzza a vonatot). És a gépek döglődése miatti keveredések miatt olyan is került hagyományos M62-re, akinek a szolgálatában ez nem volt betervezve; hát ennyit az előre kiválogatott személyzetről...
Szóval ezt is érdemes górcső alá venni, és nem egyből - már elnézést - de a saját kollégákat szaktudását "előtérbe helyezni" a fórumon, hadd lássa azt minden kedves és okos vasútbarát...
Hozzátenném megjegyzésként, hogy a flirtek első szériája is elkezdett egyre erősebben fekve maradni. Az, hogy nincs már flirt kiiktatott ajtó nélkül, az szinte ritkaság. Ehhez jön, hogy az összes (régi, új) jármű szolgálatképtelenség durván 50%-a mostmár személyzethiba. A válogatás gyakorlatilag megszűnt, a képzés, és pláne a vizsga meg olyan, amilyen.
Most lehet a régi járműveken lovagolni, de ha a buszokat nézzük, hetente ég el egy 10-15 éves busz az út közepén, vázig.
A remot M41-esek és a remot M62-esek hiba nélkül üzemeltek, pedig azoknak nem csak ezt az egy-két napot kell dolgozniuk, folyamatosan ezt a melót csinálják a mókuskerékben. Érdekes módon ezt nem említi meg senki. Ha valamelyik megállt volna, akkor bezzeg lenne itt rinyálás rendesen, hogy már megint fekvemaradt...
Bezzeg az M62 hagyományos, amiknek csak egy-egy vonatot kellett volna kibírniuk, de az sem sikerült; a 4-ből 3 döglése (az első továbbított vonatokkal) mindent megmagyaráz, ott nincsen miről beszélni, a műhely nem tehet róla, hiszen a személyzet nem ért hozzá. Tök jó, teljesen reális kép, csak így tovább! ;-)
A gép üzembe helyezése előtt ezeket a gépeket illik átnézni, nívókat ellenőrizni. Abból a gépből állítólag annyi olaj hiányzott, és úgy tudom nagy mennyiségű olaj elfolyására utaló jel nem volt, ami nem egy-két forduló alatt fogy el.
Régebben volt tartalék olaj a gépeken, általában naponta 1-2 vagy több kanna olajat kellett a motorba utántölteni. Akkoriban ez természetes volt.
Lehet, hogy nincs igazam, mert az elszórt esetek szubjetív érzékelésének ellentmondhatnak az objetív számok, de mintha az elmúlt időszakban (évben?) a MÁV-nál a dízelfront (incl. Bz!), amúgy sok éve tartó lecsúszása felgyorsult volna komolyabb mélyrepüléssé...
Nyilván most különösen nincs pénz, mert válság meg takarékoskodás van, ember eddig sem volt, stb.
Kérem, aki a tűzhöz közel van, az erősítse meg vagy cáfolja.
Nem teljesen értem... Kevéske műszaki ismereteim szerint ha egy belső égésű motorban nincs motorolaj, az kb. a karbantartási főbűnök legjava. Ehhez mit tud egy képzett vezér hozzátenni? Visz magával pár kannát? Leginkább annyit, hogy mikor a gondot érzékeli, a gépet preventíven megállítja, és beszól, hogy ő ezzel egy métert nem megy tovább.
Abban egyetértek, hogy ilyeneket műhelyből nem lett volna szabad kiengedni, főleg, hogy ritka szerepre készültek.
Nem főtt meg a motor, nem nyomta el a vizet. Saját lábon haza tudott volna jönni. Tény hogy a gép nincs jó âllapotban, a tolatóson azért elboldogul.
Ilyen melegben a klasszik Szergejnél alap, hogy indulás előtt kényszerbe kapcsolod a hűtést, főleg hogy a vïzhőmérők erősen tájékoztató jellegűek.
De volt olyan is, hogy a dolgozó nem tudta, hogy kényszerbe kapcsoláshoz a hűtésvezérlés kapcsolót ki kell kapcsolni..
Egy másik gépnél meg nem kell csodálkozni hogy olajnyomásproblémák vannak, ha a motorban nincs elég motorolaj, ahogy a regulátorban sem, de biztos megnézték a nívókat beüzemelés előtt.
A hibák egy része kellő körültekintéssel elkerülhető vagy mérsékelhető lett volna.
Komoly típusismereti hiányosságok vannak!
(+Hogy a gépeket ideküldő fűtőházakban mit csinálnak, az jó kérdés, hogy nem foglalkoztak velük, az egyértelmű.)
A személyzetekkel általánosságban egyeztetve van, hogy ki vállal retro szolgálatokat, tehát nem az megy, akit épp arra járt. Ha az irányítás kényszerből összekeveri a gépeket a fordasorokon, az már persze más helyzetet generálhat.
A 187-es gazafelé a gépmeneten is meghalt, pedig előzetesen hozzáértő kezek Sv-n megjavították. Biztosan a Bp-i személyzet sem értő, érző vezér volt a gépmeneten 😉
Kérdés, hogy mennyire mv. és mennyire gép kérdése a fekvemaradás.
Névtelenül maradó kicsit karcos komment a M62.265 kapcsán: " a nagyokos Tapolcai gyökér hagyta hogy 90 fokig felmenjen a hűtővíz, akkor rakta kényszerbe, de már késő volt, a ventilátor sem akarta, szóval 96 fokon a motor leállt.. valószínű csontra lett főzve. "
Kérdés, hogy mennyire mv. és mennyire gép kérdése a fekvemaradás.
Mostanság az OFFtopik 15:00-ás indulású páros S71 személyvonaton Samu-kisSamu hibrid van. Egyik nap szerettem volna vele utazni, bent állt a vágányon, aztán mindenkit áttereltek egy szóló FLIRT-re, mert nem volt hajlandó elindulni. (Nem ajtó, klíma vagy egyéb baja volt, amivel mozgásképes, de utasokat nem szállíthat, hanem konkrétan nem volt hajlandó mozdulni.)
Istvántelekről jött ki érte fél órával később valaki, hogy megnézze, és ha tudja, bevigye IVT-re.
Pöccre indult. Aznap a 18:00-ás páros indulását mindenféle javítás nélkül teljesítette, meg vissza a páratlant is.
Nyilván, nem előnyös, ha olyan kerül ezekre a nyűgösebb gépekre, aki csak szív velük. Egy retro hétvégére talán lehet találni olyan mv.-t az állományban, aki örömmel viszi, ahogy a tavalyi Samu különvonatra is két olyan vezér került, aki ott szeretett volna lenni. Nem is maradtunk ott sehol, pedig volt vagy 7-8 irányváltás. :)
Tapasztalataim szerint a retró gépek az egyszerű bámészkodó turisták számára is élményt jelentenek, így én mindenképpen örömtelinek és dicséretesnek tartom, hogy évek óta gyakorlat lett a retró hétvége a Balatonnál. Ez nem biznisz, nem nem többlet jegybevétel, hanem élmény, és annak jó. Elvileg.
Az más kérdés, hogy a remot szergej azért nem egy hiteles retró gép, és szomorú hogy nincs 3-4 üzembiztos classic M62 :(
Mint ahogy az is megint más kérdés, hogy ez az elvágott vonal így tragédia, a kocsihiány, a dízel mozdony hiány, és az eszement bürokrácia okán a végén tényleg csak az lesz a megoldás, ha végig húzzák a drótot... (Pedig nem kéne hogy így legyen, de mávéknál csak madzagos járművekkel van némi esély kulturált szolgáltatás nyújtására.)
Nem tudom, feltunt-e, h a 29 Fured utani resze minden nap roncsderbi. A retro hetvegen szombaton a Nohabok megbizhatoan mentek, az szegyen, h a 4 Szergejbol 3 az elso utjan ledoglott, de onnantol praktice u.azok a gepek cibaltak a vonatokat, mint maskor (sok vonat mar eleve remot Csorgore/Szergejre volt vasarnapra tervezve, mert gondolom, hirtelen elvileg se tudtak mast keriteni, mikor egy b.rom raszervezte a VPK Nohab-napot.) Mivel a szombatot gyakorlatilag teljesen, es a vasarnapot is reszben vonaton toltottem, igy lattam, h a kesesek okai nagyreszt 1. a furedi bohockodas a gepcserenel, eddig ha muszaj volt, ment 10p alatt is, most - szinen vmi azonnal kirugando masik b.rom miatt - minimum 20, de inkabb 25 perc, amitol az osszes lefele tarto hulla negyed orat kesik, elverve minden szembevonatot. 2. Hasonlo a helyzet Tapolcan, a Helikonokkal, amik talan az eletben nem kestek meg negyed oranal kevesebbet, ott elverve a csatlakozasokat. 3. Tobb alkalommal is felredobtak alapvetoen rendes vonatokat 20+ percekre, amikor az meg boven atert volna a kovetkezo allomasra, mielott a keso szembevonat odaert volna, vagy max 1-2p-et kellett volna varnia. Igy EGY 20p-et keso vonatbol lett mindjart KETTO. 4. A kallerek sok esetben maguk okoznak plusz 1-2 p kesest, amikor ott allnak a vonat egyik vegen, majd amikor mar menesztik a vonatot, akkor kezdenek atbattyogni a masik vegere. 5. Tobb vonat eleve a Delibol fel ora kesessel indult. Szoval az igaz, h ez a retro hetvege, pontosabban annak vasarnapja kritikan aluli volt, az nyugodtan akar el is maradhatott volna, mert a gozoson es a 194-es Szergejen kivul retro gep nem is volt, a kesesek nem a retro mozdonyok miatt voltak nagyreszt, viszont a szemelyvonatokban legalabb nem Bz-kben kellett zotykolodni.
Persze,jó a Retró hétvége.. DE! Tudomásul kell(ene) venni,hogy 50-60 éves gépekkel,amik nem kapnak már Fő műhelyiszintű javítást,ez nem életszerű.. Az utasok meg bosszankodnak,hogy nem jutunk 1-ről a 2-re.. :(
Félreértés ne essék,bírom a Szergejeket,Csöriket,stb.. de nem jó ez így..Vagy ki jelölni minden típusból 3-4 darabot és biztonsággal bevethetőek,egész évben..
Egyébként konstruktív javaslat, amivel nyilván te magad is tisztában vagy:
A retro hétvége már az alapjait tekintve sem életszerű, menetrend szerinti vonatokat próbálunk meg "kohószökevény" járművekkel továbbítani. Az ilyen rendezvényeket olyan mellékvonalakon lenne ésszerű megszervezni, ahol az utazóközönség száma, és a vonatok sűrűsége sem kiélezett, tehát a háttérben lehetne számolni az esetleges műszaki problémák okozta zavartatások megoldásával is. Ilyen lehetne pl. az 5-ös vonal, ahol már próbaképpen voltak hasonló feladványok a mozdonyokhoz "értő és érző" személyzeteknek:
Ez már korábban hír volt; ott nemrégiben egy Bz motorkocsi pótlását végül három "gázolajzabáló" nagyteljesítményűvel oldották meg, persze addigra már utasok nélkül. Apóka húzta a répát, anyóka húzta apókát, stb... ;-)
Mindenesetre bizonyosan kevesebb bosszúságot okozna az utazóközönségnek a járművek esés-kelése, mint az északi parton főszezonban. Persze nyilván nem lehetne utólag kihirdetni, hogy mennyi utast vonzott a retro hétvége, hiszen nem nagyon lenne utas; leszámítva a vasútfotósokat, akiknek egy része eleve vasutas, és ingyen utazik, a másik része meg nem is utazik, hiszen autóval követi/előzi a vonatokat. Tehát nem lehetne alátámasztani, hogy ez valójában miért is jó, így marad a 29-es vonal, ahol a főszezoni hétvégi utazóközönség talán 90%-át ez egyáltalán nem is érdekli; nekik talán inkább az lenne fontos, hogy minél kulturáltabban és menetrendszerűbben utazhassanak.
Nyilvánvaló, hogy a személyzet tehet róla, hiszen a gépekkel nincsen semmi gond (M62 közül 4-ből 3 döglött; az eredetileg kijelölt M41 pedig már le sem ért...).
Miért is nem az vezényel rá "értő, érző embereket", aki küldi ezeket a roncsderbiket? Akkor nem a "hozzá nem értőknek" kellene küzdeni, meg szívni velük...
A károgás kiválóan megy, látom. Valami konstruktív javaslat? Esetleg, hogy ilyen alkalommal olyan emberek legyenek vezényelve, akik értik és érzik ezen gépeket? Jah és több mint 3 órával a fekvemaradás után még mindig nem sikerült üzemnaplót kezelni, erre sem ártana odafigyelni..?
Egész remek nap volt a tegnapi :p 228-as Szergej kibírt egy menetet Tapolca-Füred között. A 187-es már Zánka-Köveskálra is olyan lassan járt be Füredről, mintha hívóra jött volna (aztán lehet, hogy arra...), Révfülöptől már előfogva jött. Az 1-es Nohabnak is Tapolcára érve volt valami nyűgje, amíg azt ott javítgatták, a 006 csinálta meg a keszthelyi oda-vissza fordulóját Tapolcáról.
"Fehérvárig utazók szépen keresnek maguknak egy helyet"
Te miért nem kerestél magadnak helyet?
Az, hogy ki talál magának helyet és tud leülni, az nem attól függ, hogy meddig szól a jegye. Ha kevés kocsi van, és sok az utas, nyilván azok tudnak leülni, akkor előbb szállnak fel.
Mondjuk az tény, hogy a fehérvári utasok között nagyon sok ingázó utas van, aki rutinból tudja, hogy kell helyet szerezni! :)
És mivel utazzanak a Fehérvár-Bp. között utazók? Az óránkénti 2 személy erre nem elég. Nyáron a Tópart/Balaton IC-k kiesnek a helyjegy miatt, ezért terelődik át az utasok egy része a Katicára. Nem kellene hülyeséget beszélni..
Én bármelyik vonaton ami fehérvártól tovább közlekedik, akár Keszthely, Szombathely, Tapolca, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, beszüntetném a lehetőséget hogy Budapest-Székesfehér közotti utazásra jegyet lehessen venni. Főként Göcsej/Bakony InterCity-vel utazok Veszprém-Bp távon. Nem egyszer colt már hogy kelenföldön álltak az ajtoknál, mert a Fehérvárig utazók szépen keresnek maguknak egy helyet. Valamint amit nem értek, hogy miért van az hogy szombati napon a legtöbb Veszprémi IC-n van erősítő kocsi, kivéve a 7:32-es Göcsejen. Szombati napokon szoktam vele utazni, és rendeszeren az folyosókon/ajtóknál kell állniuk. Egyszer 4 kocsival érkezett Zalaegerszeg felől, amiből az IC kocsi tele volt, utolsó kocsit elfoglata egy diákcsoport. Veszprémtől a Déliig állnunk kellett édesapámmal.
Sziasztok! Tudja valaki hogy szombaton a vastagcsíkos gyorsvonatban milyen kocsik lesznek az A 19-80 ason kívül? Én úgy gondolom hogy meg a 2 darab Bo, és egy nagypakli. Valamint még azt is szeretném megkérdezni hogy a mákos kártyával igénybe lehet e venni az első osztályt? Ugyanis a jegy.mav.hu oldalon Győr-Keszthely útvonalat néztem, és másodosztályú, valamint első osztályú árat is ír. Ugyan így a Budapest-Déli-Keszthely távra is.
Hat, a 29 ma elesett. A szombathelyi kek hulla Revfulopon hulla, az utasai varjak a potlobuszt, az elvileg 9:55-kor indulo Bz-t meg epp most huzta be a 305-os Szergej.
Idei év bajnoka szerintem a 19796-os lesz több mint 5 órás késésével, föleg az ok tünt érdekesnek "dizelmozdonyra várás"Polgárdiban úgy hogy Balatonfüreden ott volt a vonat vonógépe!
Az is unalmas, hogy hetek óta mindennap feljön a gépcsere miatti késés téma. Az meg, hogy mindenre is van pénz, de +10 darab szerencsétlen dízelmozdonyra és + 30 kocsira nincs az nevetséges.
Soha nem népszerűsítettem bz-ket gyorsok helyet, ezt kicsit túl gondoltad. Az, hogy nov 1 es marc 15 kozott elég volt abban az időben személyeken ez tény.
A másik, hogy időszerű lenne új normalis menetrendi struktúra mert ez elég rossz.
Pl. Nyáron nem jutni el Keneséről Badacsonyba átszálas nelkul ez nevetséges... Tudom erre is a válaszod előre.:D
A desirok sosem lesznek a kedvenc járműveim, az fix. De nem innen indultam ki, hanem a ragadós mániának, amit még az ex topicgazda kezdett el, hogy minden vonatra olyan járjon. A desiro kizárólag Bz kiváltására volt alkalmas, gyorsvonati szerelvények, és hosszú, nsgy kapacitású hagyományos szerelvényű személyvonatokra nem. És ebbe zsinórban bele kellett bukni annak idején.
A villamosítás ezen formája, ami ezen a vonalon történt, továbbra is Európa szégyene lesz. Haszontalan volt, és jobb semmi nem lett. Kivéve talán azt hogy így mentek bele menetrendi bővítésbe magasabb szinteken (ha már lett villany, változzon fővonallá).
A kettévágás csakis a vizipók - Bz személyek esetében valósult meg, mert annyi jármű nincs, hogy végig menjenek a pókok Tapolcáig. Pedig az lenne az igazi, de nem vagyok illetékes, hogy ezt elintézzem.
A téli menetrend gyakorlatilag megegyezik az eddigi nyári menetrendekkel. Szóval egy szó sem érheti.
Annak örülök, hogy a kretén dorner féle tisztán flirtes menetrend, Füreden túlra kizárólag átszállással nem valósult meg.
Nem értek egyet a bagoly menetek elvágásával sem.
De több a vonat télen, és nyáron, így nem lett lezüllesztve semmi.
Te pedig állandóan a Bz-ket népszerűsítetted, a gyorsok helyett is, erre személyesen emlékszem.
Bz van, más nincs. Inkább legyen, mint csak két órás követés a dízeles részen.
A nyíregyi atlóssal én se értek egyet, leírtam többször is. De még az illetékesek sem.
De minek írjam le ezt minden évben 26x?
A menetrend használható, ha hiányos is, a kínálat pedig többszörös utasforgalmat generált már 2021-ben.
Lehet neked unalmas az, de aki mondjuk utazik arra annak nemhiszem.
Te voltal a legnagyobb ellensége desironak 2011 2012 2013-ba. Aztan a villamositasnak is, szili szétveri a palyat stb stb stb. Meglett a kettévágás, vizipók ha kesik a Bz nem várja meg... (40 fokban kellemes utazni rajtuk.)
1972 megszuntetése hetkoznap, és a zahonyi vonat zankafurdoig kozlekedtetése vicc kategória. De ehhez asszisztálni is az, foleg úgy, hogy ide fórumra folyton eveken keresztül írtad, hogy mit nem kéne most meg jön NEM UNOD duma, azok a hozzászólások ott vannak kar tagadni.
Legalább 3 percig tömörségvizsgálatot tartani, aztán nyomásigazítózni, aminek több perc a lürülési ideje, de tőlük elvárják hogy a vonat vége meg legyen csapolva, és a jó ég tudja, még mit.
De kezd komolyan kiborulni a bili, mostmár azzal fenyegetőzik a minisztérium, hogy az MRT-től fognak mozdonyvezetőket kérni a Füred-Tapolca szakaszra, a Start meg elmehet, ahová akar a szándékos késés okozásaival. Na ez lenne igazán botrányos.
Mármint a magyarországi szolgálati ideje ? Akkor éppen itt lenne az ideje valamivel megemlékezni az
itthoni pályafutásáról, mert manapság szinte csak a Badacson - mellett szerencsétlenül járt 004 - esról
esik ilyen értelemben szó, holott a gyártótól ideérkezett, összes 20 gép becsülettel leszolgálta a maga
idejét, sőt valahogy nem ártott volna, ha egy pár oéldánnyal több is bemutatkozhatott volna idehaza.
Amúgy talán nem is a puszta véletlen műve volt az sem, hogy a vonatkozó szakirodalom illusztrációját szolgáló képanyag igencsak nem elhanyagolható hányada eppen a 29-es vonalon készült róla, lletve az általa éppen itt vontatott szerelvényekről készült. Bár valóban, nemcsak maga a gép, de a vasútvonal úgyszintén, önmagában is egészen kivételes látványa is alaposan befolyásolhatta azt, hogy ez éppen
A vagonweb szerint szombatonkent a b.csabai gyors, vasarnaponkent meg a leirt vonatpar Nohab lesz (ez utobbi ertelemszeruen rezsokent funkcionalo Csorgovel.) A hetvege masik napjakent meg ezek remot Szergejesek.
Nem csak az. A csörgőre cserélő vonatok fele 10-20, esetenként 30 perc késéssel indul, mert megkavarták nekik a sz#rt rendesen ezzel a fékpróba mizériával.
Tavaly is csak az 19699 fordult vissza 19622-nek Tapolcára,onnan Füred valami személlyel,majd vissza Tp,de már másik csörgővel,és 19623 Tp-Kh.. és az lett az esti 19608-as sm-i. Az 19607-es meg ott dekkolt Keszthelyen,majd 16:44-kor 19606-al Sm... (tavaly ez volt szergej) ami most ugye alapból nincsen,mert helyette a győri tanúhegy lett.. 18802-18803 az meg ugyanúgy maradt Keszthelyen. Egyik személyre se ír nagy bringást Tpig,úgy hogy valszeg maradnak..De hát ez nyilván változhat bármikor..
⚠ Csajág és Balatonkenese között meghibásodott a biztosítóberendezés. Emiatt a BudapestSzékesfehérvárTapolca vonalon 15-20 perccel meghosszabbodik a vonatok menetideje.
Nyár első napján már rögtön kettő 418-as kifeküdt. Igaz nem itt a vonalon, de mindkettő celli gép (0418 319, 0418 304), szóval foroghatna ide is. Fogyóeszköz...
A tisztelt vállalkozó moslék munkát végzett a vágányzár alatt, néhány helyen konkrétan és érezhetően rosszabb lett a pálya, mint előtte. A lassújelek szinte mind maradnak.
Ilyen fasz szabályok miatt tart ott a vasút, ahol...
Van erre külön ember, akinek azon jár az agya, hogy mit lehetne még bürökratikusabbá tenni, mit lehetne még nehezíteni, mit lehetne még bonyolítani...?
Füreden hevert sokáig egy halbi. 2 hétig? Tolvez hiány miatt nem voltak hajlandóak elvinni. Mert ugye a szabály szerint legfeljebb egy kocsival a mozdonyvezető egyedül is tolathat. Kiveve SM gondolkodása alapján.
❗ A Balatonfüredről a Déli pályaudvarra Vízipók InterRégió (19715) járműhiba miatt csak Tárnokig közlekedett. Utasai egy következő vonattal utazhatnak Budapest felé.
❗ A Déli pályaudvarról Balatonfüredre 13:30-kor induló Vízipók InterRégió (19724) Tárnokról indul. Utasai a Déli pályaudvarról Nagykanizsára 13:35-kor induló Tópart InterCity (IC 854) vonattal utazhatnak Tárnokig, ott szállhatnak át csatlakozással a balatonfüredi vonatra.
Egyik nap a 19797 Kék Hullámmal utaztam BP-re, akkor "csak" 25 perces késéssel értünk fel, de azóta figyelem, hogy minden nap 60-80 perceket késik... Mi ennek az oka?
Úgy tudom az E2 Szombathelyen is ugyanaz , mint az ország más területein. Ha valakit megbüntetnek ezért vagy más helyi sajátosságért forduljon nyugodtan a moszadhoz a jogi eljárás megindítása érdekében! Nem kell nyuszinak lenni! Egyébként van élet a starton kívül is!
Jó lenne egy zsebben hordható hamisfoglaltság- és vörösfeladó+kényszerfékezés-generátor az ilyen esetekre. Székesfehérvár és z OFFtopik Szolnok, Rákos, Köki, illetve Vámosgyörk állomásokra is elkelne.
Valamikor a 90-es évek msásodik felében megstokkozták a Munteniat Bobán 4 perc alatt is. Ebben segített egy éppen arra járó felhőszakadás. Nyilván ez a túlsó véglet, de aznap este a vonat nem került be a híradóba. Én Zalabér-Batykig mentem vele, addig biztos nem volt a fékkel kívülről látható probléma.
Mondjuk az utasítás szövege szerint sem kell ilyenkor tömörségvizsgálat, de ennek megértéséhez kell egy minimális intelligencia, ami ott hiányzik egyes vezetőkből..
Kb. 2 percet ha vár, akkor át tudnak szállni (az értelmesebbje így is szokta).
Nyilván ha olyan mértékű a késés, nem érdemes várni.
De ugye ha Szombathely, akkor úgy csinálják, ahogy nem kéne.
A Füredi páros (V43->M41) gépcserék kapcsán pedig mostmár a minisztérium is kezd besokallni, mert egyszerűen képtelenek a rossz utasítást elengedni. Sőt , balfasz szombathelyiesen tesznek is rá: a rosszat is rosszul kovetelik meg, le nem írt dolgokat is számon mernek kérni. És nem rúgják ki őket a búbánatos halál ...-ba.
Ahogyan egy szakmailag képzettebb kollégám mondta: új vizsgára és kommunikációs tréningre kéne beiratni ezeket az "embereket".
Az lesz vége, hogy 40 perccel meg fogják növelni a menetidőt Füred és Tapolca között ahelyett, hogy szaműznék a főnökség azon tagjait, akik gyakorlatilag élősködni járnak ide.
A Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vonalon néhány vonat menetideje 20-40 perccel nőtt, mert átmenetileg váltóhiba miatt szünetelt a forgalom Balatonalmádinál. 15:15-kor indulhatott meg a közlekedést. A délutáni, kora esti időszakban 5-15 perces késések előfordulhatnak.
Balatonakali-Dörgicse és Aszófő között pályakarbantartás miatt átmenetileg szünetel a forgalom. A Tapolcáról a Déli pályaudvarra 11:36-kor és a Déli pályaudvarról Tapolcára 11:05-kor elindult Kék Hullám expresszvonat (19705, 19704) várakozásra kényszerül. 30-60 perccel nőhet a menetidejük. A Székesfehérvár-Tapolca vonalon hosszabb menetidőkre lehet számítani.
Miskolcon a helyi tájnyelvben létezik olyan, hogy "Balatontapolca", mivel a sima Tapolca az ott Miskolctapolcát jelenti.
Annak idején, a Miskolcon élő rokonaim azt a bizonyoys Tapolcát (egyébként igen pompás hely barlang,
és gyógyfürdővel is megáldva) csakis "Görömböly-Tapolca"- ként (vagyis e néven) tisztelték. A Balaton környékiektől még sohasem hallottam a Zala megyei Tapolcát Balaton-Tapolcaként emlegetni, de ez itt
Meg Káptalanfüred is Füred, tudom. Ezt csak azért tettem a felsorolásba, mert a helyiek tényleg sehol nem használják a tájelőtagot (más tájakon sem), tehát ez nem érv mellettük.
Általánosságban a homoníma esetén indokolt az előtag. (Habár van olyan is, hogy a nagyobb település előtag nélkül maradt pl. Tamási és Rábatamási.) De a Balatonnál fekvő települések jelentős részénél ez tényleg fölösleges toldalék, mert a nevük előtag nélkül is egyedi.
Az egy dolog, hogy egy időben ezek a települések magukra aggatták (valószínűleg nem tudták, hogy a márkanevet nem szabad túlbonyolítani), de ezt kár lenne minden állomásnévbe szolgaian beerőszakolni, ha van egyszerűbb, találóbb megoldás.
Azok az őslakosok maguk is Kenesét és Akarattyát (meg Almádit, Lellét, Boglárt, Fenyvest, Szepezdet, Szárszót) mondanak és magukat keneseinek meg akarattyainak mondják, mindenféle előtag nélkül.
Na jó. Javaslom, hogy keresgélj egy - néhány Balatonkenesei, vagy éppen Balatonakarattyai honosságú őslakost, vagy éppenséggel nyaraló-tulajdonost, aki büszkén fogja vállalni, hogy amióta egy tekintélyes Bizottság ki-ókumulálta, hogy a vasúti megállóhelyüket kereszteljék át Csittényhegy mh.-névre, illessék
őket "Csittényhegy-i magyar állampolgár" megtisztelő címmel. Hálából ők majd alapítanak egy pompás "Csittényhegy díszpolgára" címet. Elsőként eme díszes bizottmény érdemdús tagjainak adományozzák
majd feltehetőleg a címet és a vele járó negy - nagy aranyeret.
> szinte minden másra aposztrofálhatnék, ámde éppenséggel egy Balaton tó-melléki település nevére semmiképp
Eszerint Pestől oda sem találni Csopak, Tihany, Révfülöp, Vonyarcvashegy (ugye, ezek a gyanús nevű hegyek megzavarják maguk a tóban áztatni kívánókat), Gyenesdiás, Keszthely, Fonyód, Zamárdi, stb. településekre. Milyen buták is az ottlakók, hogy nem b.sszák a településnevük elejére a Balaton-előtagot. Siófok nevét is meg kéne változtatni, Balafonfokra, mert hát a Sió a Dunába folyik, még véletlenül valaki ott keresné.
Újra leírom, hogy anno ez a nagy településnevi balatonozás puszta marketingcéllal söpört végig, hogy ott építkezzenek a gazdagok, mert akkor még nem volt waze meg elvira.
Javasoljuk a horvátoknak is, hogy a tengerparti településeik neveihez feltétlenül tegyék hozzá az Adria nevét, mert szegény magyarok még végül eltévednek és nem találnak oda.
A tekintetes Bizottságok munkájában nem változott semmi ! Az utólsó 70 évet tekintve.
off;
Régen a DIGÉP üzemeinek titkos megnevezése ,Ázsia.Afrika Mexikó volt.
igy az arra járó villamoson a kalauz kiabálta; Afrika megálló !
Ez volt a világ leghosszabb villamos vonala? Bulgárföld-----Mexiko ?
Számtalan bizottság áttekintette a helyzetett,mert tenni kell valamit !
De a rendszerváltással bezárták .......s megoldódott a kérdés
On;
Nem balatoni lakosnak , teljesen idegen az a csittényhegy !
Valóban unalmas volt halgattni a Miskolc-Keszthely gyorson a sok Balaton nevet.De mire odaértünk megragadt, hogy akkor már a-10-,9-8--- következő lessz --ahol leszálhatunk.(Balatonberény )
Azt már csak zárójelben és nagyon halkan jegyezném meg, hogy - legalábbis jómagam - Balatonkenese,-
vagy éppen (ha úgy tetszik) Balatonakarattya-üdülőtelep megállóhely névre úgy reagálok, hogy ez csak
egy Balaton-melléki település(rész) neve lehet, Eladdig a Csittényhegy névről még ha jutna is eszembe valami (aminek 0-hoz tart a valószínüsége), szinte minden másra aposztrofálhatnék, ámde éppenséggel
egy Balaton tó-melléki település nevére semmiképp. Ennyit a tekintélyes bizottság munkájáról, vagyis
arról, hogy az ebbéli munkájuknak ugyan mégis mennyi köze van (lehet) a valós élethez. Nem feltétlen "szépségverseny"-ről kellene szóljon ez a történet. Nincs ezen mit védeni - semmiképpen
Érdekes, hogy előszezonban a Kék Hullámon nem lesz IC minőségű kocsi. Lehet majd választani, hogy rövidebb idő alatt de halbival utazunk vagy hosszabb ideig de kényelmesebb nosztalgiás kocsival.
"Tök nevű van, igaz vasút arra nincs, de simán lehetne pl. a falu két szélén egy Tök alsó és egy Tök felső
megálló."
Kiváló példa.
Ha szabad reagálnom erre, akad Pest megyében két falu. Mind a kettő a Délegyházát Dabas településsel összekötú alsóbbrendű út mentén terült el, így a Délegyháza - Dabas között közlekedő helykozi buszjárat (elnézést a topikgazdától és a moderációtól) megáll, előbb Bugyim, majd Sári-n is. Vagyis-hogy, amikor a jáűrmű vezetője jeleznmi szeretné az utasoknak, (Dabas felé haladtában), hogy kik is készülődjenek, azt mondhatja - teljes jogga - hogy "Akik Sáriba igyekeznek, azok bugyi - n keresztül juthatnak el oda". Pont.
Tök nevű van, igaz vasút arra nincs, de simán lehetne pl. a falu két szélén egy Tök alsó és egy Tök felső megálló.
A best of buszmegálló nevek ( ha még megvan) pl. a Véménd szövetkezeti italbolt, meg a "Mátaderecske, Háromhányás" Vagy a tornanádaskai vasútvonalon Szalonna és Büdöskútpuszta.
Okánytól Vokányig még vonatjegyet is lehet venni Hugyagtól Folyásig, Herédtől Mogyoródig és Kenderestől Kondorosig csak buszjegyet. :) Sáriba is Bugyin keresztül vezet az út, én onnan csak pár 100 km Pornóapáti.
Legyünk belátással. Ám mégis, visszatérve az eredeti témára, nevezhetnénk felőlem, Balatonakarattya - üdülőtelepnek, vagy éppen alsó - felsőnek (csak tök alsónak ne), vagy maradhatott volna Balatonkenese üdülőtelep akár. Ám abban lassan kialakul valamiféle konszenzus, hogy a Csittényhegy valóban senkinek
nem szolgál semmiféle érdembeli információval. Még ha egyszer apácákat is keverünk bele a történetbe.
Nekem, legalábbis eleddig még semmilyen - olyan Magyarország térkép, de még részletesebb Balaton éskörnyéke térkép se került a kezembe, amelyre ez az elnevezés bármi formában és okból felkerüölt volna.
Szép napot mindenkinek. Mit hallani a nyári retró hétvégékről illetve mivel ugye a Nohabok idén 60 évesek,lesz e valami méltó ünnepség a tiszteletükre vagy retró menet vagy bármi.- Ki tud valamit mert eddig nem nagyon erőltetik az infókat csepegtetni,bármindig minden az utolsó percben derül ki már megszoktuk. Köszi
Rendőrpalota, esetleg, ahogy a köznép nevezi az alakja miatt Halálcsillag :)
Ha lesz egyszer megálló az Infoparknál az meg a MOL Campus miatt lehetne akár Gumicsizma is :)
Máriahullámtelep az kb. úgy hangzik, mintha valaki vesztésre állt volna Betűtoronyban vagy szókirakóban, és kreált egy új szót, amivel sok pontot szerezhet. :)
Azt sok mindennek lehet hívni csak városközpontnak nem, igazából semmi központi funkció nincs ott, leginkább minden azt szolgálja hogy elmenj onnan valamelyik irányba.
(Komolyan Rendőrpalotának hívtam volna, köznyelvi elnevezés amit mindenki ismer és a leginkább karakreres dolog a környéken)
A két máriarobottelep nekem is borzalmasan hangzik, de nehéz itt jól dönteni. Nézzük az előző állapotot, adott 4 megálló ebben a sorrendben:
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Balatonmáriafürdő alsó
Balatonmáriafürdő
Már eleve rossz hogy mindegyik túl hosszú és jellegtelen név és bár híve vagyok az -alsó -felsőnek, itt a két -alsó keverhető, mivel egymás után jönnek. Tovább romlik a helyzet ha be akarunk szúrni egy új megállót BMF és BMF alsó közé:
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Balatonmáriafürdő alsó
[ÚJ MEGÁLLÓ]
Balatonmáriafürdő
Ekkor érezhető hogy BMF alsónak mennie kell, mert azt várná az ember hogy X mellett van X alsó, nem kettővel arrébb. Ami meglepő hogy az új megálló egy régi megálló újranyitása, Máriaszőlőtelep ezen a néven futott a Horthy-korszakban. 1943-ban ez volt a sorrend:
Balatonfenyves
Balatonmáriafürdő felső (= a mai Balatonfenyves alsó)
Balatonmáriafürdő alsó
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Ez totál rossz, mintha megkeverték volna. Azt várná az ember hogy X alsó -> X -> X felső a logikus sorrend, de BMF alsó-felső és BMF közé ékelődik szőlőtelep. Na de 1939-ben még ennél is rosszabb volt:
Balatonfenyves
99. sz. őrház
Balatonmáriafürdő megálló
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Találd ki az ország túlfeléből hogy a 99. sz őrház merre is van, BMF megálló meg nincs BMF mellett...
A lényeg hogy itt nehéz jó rendszert alkotni alsó-felsővel és történelmileg se sikerült. Nekem a Máriahullámtelep hangzik rosszul mintha a Máriahullám valami új fizikai dolog lenne a FNB kreálásában. De érthető hogy a teljes név Balatonmáriafürdő-Hullámtelep 5 tagjából valamit el kell hagyni. Igazából az a baj hogy a településnév önmagában 3 tagú, és ha a 2 turisztikai célú tölteléket lehagyod róla, csak egy keresztnevet kapsz ami hülyén mutat önmagában, azaz célszerű egybe írni az utótaggal. Máriaszőlőtelep volt a történelmi megoldás erre amit lekövettek. Így jött el a mai állapot:
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Ennek két alternatíváját tudom elképzelni:
1, még a Máriát is lehagyjuk, így lesz Szőlőtelep és Hullámtelep, ha már Bélatelep is van, az sem Fonyódbélatelep / Alsófonyódbélatelep. Hátrány hogy a településről nincs sok információ. A szőlőtelepről eszembe se jutna hogy a balaton-parton van, távol mindenféle szőlőtől.
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Hullámtelep
Szőlőtelep
Balatonmáriafürdő
2, BMF alsót eltoljuk, az új megálló kapja a nevét, a korábbi BMF alsó meg Hullámtelepként elszeparálja a fenyvesektől:
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Hullámtelep (= régi BMF alsó)
Balatonmáriafürdő alsó (= régi Máriaszőlőtelep)
Balatonmáriafürdő
Itt hátrány hogy létező elnevezés vándorol át. Lehet hogy a FNB inkább Alsómáriafürdőt csinált volna BMF alsóból mert ez a mániájuk. Amit nem tartok jó gyakorlatnak, X alsó azt jelzi hogy a megálló X része a szóköz egyértelműsíti hogy csak a vasútnak alsó, míg alsóX esetén nem egyértelmű hogy az alsó a településnév része-e.
Árpád híd átnevezése Göncz Árpád Vkp-nak is ezért volt rossz döntés, amellett, hogy semmitmondó megtévesztő is, mert a városközponttól elég messze van.
Az Árpád híd(Metróállomás) meg 800 méterre volt a nevezett hídtól - hasonló, vagy alacsonyabb távok alapján még 4-5 metróállomást lehetett volna elnevezni Duna-hidakról a 3-as metrón.
A központ/városközpont persze egy fura valami. - L. még az egykori Kelenföld városközpont és a mai Újbuda-központ elnevezéseket.
Fura nevek még:
Abonyi út, Budai út, Kismindszenti út
Városi park
Kapitányság
Máriaudvar (Másik településrészt hívnak így, mint ahol a megálló van)
És a TT kapcsán kérdés mi lett volna a jó: most egy kifejezetten a két település forgalmát ellátó vonalon minden megálló Szegeddel és Hódmezővásárhellyel kezdődik (kiv. persze Algyőt).
Abszolút ráférne a legtöbb balatoni településnévre a rövidítés. Csittényhegyet borzalmasnak tartottam először, de megszokható és egyedi, és van esély rá hogy a településrészt is majd ezen a néven jegyzik meg.
A megállóhely neve nélkül ismerné valaki mondjuk Csillaghegyet, Szépjuhásznét, , vagy a vasúton kívüli példát említve pl. Ferihegyet? Közutas példaként pedig meg lehet említeni pl. az M85-ös gyorsforgalmi Hutbájd nevű pihenőjét, ami szintén egy helyi földrajzi név beemelése a köztudatba.
Ez is egyfajta kulturális örökségvédelem, ami nekem kifejezetten tetszik.
És hát pont azóta mond valamit - legalábbis nekem - Csittényhegy, mióta úgy hívják a megállóhelyet. Viszont a déli parti két Mária-telep szerintem félre ment a megkülönböztethetőség szempontjából.
Az ilyen névszörnyetegektől mentsen a Jóisten. Annyira nem hosszú és szexi, hogy attól híres legyen (ellenben Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochcsal), viszont legalább mind táblázásnál, mind informatikai eszközökön karakterpocsékolás.
Mint említettem, eleve a Balaton- előtag kényszerű, fölös sallangja a településnévnek (soroljuk már a rengeteg Akarattyát országszerte), élőszóban sem használják, az üdülőtelep pedig egy "Szövetkezeti Italbolt" jellegzetességű utótag, kb. a Balatonnál körbe-körbe lehetne így elnevezni megállókat.
Pont hogy a Csittényhegy az, ami rövid, frappáns és egyedi.
Állásfoglalást adott ki az illetékes hatóság, a szombathelyi illetékes vezetőség rosszindulatú balf#szkodása miatt, miszerint a fékpróbával 15-20 perceket kell b#szakodni a csörgőknél, és akkor szabályos a munkavégzés. Remélhetőleg ezzel csökkennek a késések majd, mert ezek a gyökerek arra játszottak, hogy minden vonat késsen annyit, amivel menetrend módosítást lehet kiharcolni, ha az plusz 30 perc menetidőnövekedést okoz, akkor is.
Az legjobb az egészben az, hogy ezek a vezetők nemcsak rosszul tudják az amúgyis kétes értelmű utasítást, de abszurd és oda nem illő tevékenységeket is elvárnak a (tapolcai!) mozdonyvezetőktől, és alaptalanul szankcionáltak.
Akkor lett volna Balatonakarattya-üdülőtelep. A csittényhegy az ország 99,99%-ának semmit nem mond, míg mind akarattyát, mind kenesét azért a többség elég jól be tudja lőni.
Amúgy a többiben is egyetértek az előttem szólóval, egyértelmű és lehetőleg rövid megálló elnevezések kellenek.
Igazából ez a Csittényhegy a földrajzinév bizottság teljesen káros berögződésének köszönhető hogy a vasúti állomásnév legyen egytagú.
Tehát az ilyen -alsó -felsőket nem fogadják el.
Buszmegállóknál viszont nincs ilyen megkötés.
Vannak még ennél rosszabb megoldások:
Hantakert a Kismarján megépült de nem használt megálló neve - biztosan rájössz róla hogy Kismarján vagy.
Cifrakapu = Egerben a tesco környékén tervezett megálló
Kisvarsányban áthelyezni tervezik a megállót. Először egy új megálló épülne ténylegesen Kisvarsány közepén ahol utcában megy a vonat, aztán a meglévőt is arrébb lehetne csúsztatni Nagyvarsányba majd valamikor. Tehát az új megálló neve Kisvarsány lesz, de a meglévő se szűnik meg ami szintén kisvarsányban van. Mi legyen a neve? Kisvarsány felső lenne a legkifejezőbb de az kéttagú (főbűn) - kitalálták hogy legyen Varsány, mivel Kis- és Nagyvarsány között van
Szép és jó csak Nógrád megyében már van egy Varsány nevű falu. Kapnak egy vasútmegállót jó 250 kilométerre.
Csittényhegyre átnevezés is emiatt nem volt szerencsés, hogy az semmit se mond annak, aki nem ott lakik. Balatonkenese-üdülőtelep informatívabb megnevezés, benne van, hogy hol van helyileg és, hogy strandolni is lehet. Árpád híd átnevezése Göncz Árpád Vkp-nak is ezért volt rossz döntés, amellett, hogy semmitmondó megtévesztő is, mert a városközponttól elég messze van. Budapesten divat lett a sok értelmetlen és hosszú megállóelnevezés, Klinikák helyett Semelweiss klinikák, Stadionok helyett Puskás Ferenc Stadion ( miközben még 2 van mellette, ezért is volt a Stadionok jobb név amellett, hogy rövidebb is). A csúcs a Ferencváros vasútállomás Mária Málenkij robot emlékhely, mi értelme még azt is belevenni? Semmi. Szent Gellért tér műegyetem dettó. Enniy erővel Fővám tér Közgáz is lehetne, vagy Kossuth tér parlament, Batthyány tér kilátás a parlamentre.
Van az USA-ban, Minnesota államban is egy Balaton nevű falu, Lengyelországban pedig egy Balaton nevű tó Trzebinia településen. Izraelben pedig állítólag van egy völgy, amit Balatonnak neveznek.
121-es vonalon van el lett írva.
Bánkút a Békés vármegyében található Medgyesegyháza egyik településrésze, amely a várostól keleti irányban helyezkedik el.
Hozzátenni sem lehet? Pl. ha Dömsöd annyira ragaszkodik hozzá, hogy legyen ott a nevük az állomásnál, megakadályozhatnák, hogy Apaj-t hozzátegyék?
Igen, a Balaton is sok település nevében felesleges, ellenpélda, hogy Eger környékén van egy Balaton nevű kis falu, néhány turistát megtéveszthet ha a GPS-re hallgat. :) Régebben Békéscsabára is jöttek külföldi turisták sílécekkel és az állomáson kérdezték melyik vonat megy Bánkútra, mondván sielni jöttek. Van egy Bánkút nevű falu valóban a 120-es vonalon. :)
Az állomásneveken túl pl.eleve egy csomó balatonparti település nevében teljesen fölösleges a "Balaton-" előtag, lévén nincs más azonos nevű település nem hogy a mai, de a történelmi magyarország területén sem, amit az előtaggal meg kellene különböztetni. Pusztán fölösleges marketing az egész, lévén pl. Fonyód, Csopak, Tihany, Szántód is nagyon jól elvan nélküle.
Amúgy az állomásnév-változtatásoknál alapelv, hogy az adott település jóváhagyása nélkül nem lehet elvenni az állomásnévből a településnevet. Csittényhegynél ugye a leválás tette a dolgot lehetővé.
a Szigliget név is valószínűleg turisztikai okból van kiírva.
Régebbi nyomtatott menetrendekben Balatonfüred után zárójelben ott szerepelt Tihany neve is.
Szigliget esetén is el tudnék képzelni hasonlót: az állomásépület falán csak Tördemic szerepelne, de a pdf-es menetrendben zárójelben fel lehetne tüntetni Szigliget nevét is.
Igen. Ebból a napnál is világosabban kiderül, hogy a baleset éppen amiatt keletkezhetett, mert a Magyar Országgyúlés még a XIX. század utolsó harmadában, Kossuth Ferenc beterjesztése alapján megtárgyalta
az észak - Balatoni (Szlkesfehérvár - Tapolca között építendő) vasútvonal kiépítésének szükségességéről
szóló javaslatot és ennek nyomán - mondhatni expressz-gyorsasággal - már közvetlen, a XIX-XX. század fordulója és az az I. világháború kezdete között, már meg is hirdette és eldöntötte a vasútvonal építésére vonatkozó pályázat sorsát, sőt nem sokkal később már meg is kezdték a vasútvonal építési munkáit. Már
ebből is világosan látható, hogy ha ezt a építési projektet nem sietik el ilyen HübeleBalázs módjára, ez a baleset nem következhetett volna be.
Már pusztán, az ebből teljes joggal megállapítható történés alapján, levonható az a jogos következtetés,
hogy ezek az átkozott útátájárós balesetek csak és csakis amiatt következhettek egyáltalában be, mert
ott, a helyszínen valakik - valamikor képesek voltak - kellő előrelátás és megfontolás nélkül vasútpályát építeni. A legkevesebb az volna, hogy a Magyar Állam és a MÁV ezt követően alaposan megfontoljon egy
ilyen, az imént tisztátott okok végleges megszüntetésére vonatkotó törvényjavaslatot, felhagyna a vasút
- építéssel, valamint haladéktalanul hozzálátna a már meglévő vonalak végleges elbontásához, valamint
- ezt megelőzően az ott lebonyolódó vasútiforgalom előbb ideiglenes szüneteltetéséhez, majd végleges. - megszüntetését - elbontását rendelné el a lehető leg-gyorsabban, mielőtt tovább folytatódna ez a totál felesleges baleset - halmaz az útátjárókban. Itt az ideje, hogy végre rend ebben már ebben az országban
Inárcs és Kakucs egy település volt több mint 20 éven keresztül. Egyébként a két település gyakorlatilag összeér, Kakucs széle a vasútállomástól 2 Km.
Jósvafő-Aggtelek az elnevezésének idejében szintén ésszerű név volt, a menetrend névmutatója, az állomásnevek melletti, a nevezett település állomástól mért távolságát mutató számok, és a ráhordó járatra/csatlakozásra utaló jelek segítségéve lehetett megtervezni egy-egy ilyen településre való utazást az internet, és a közvetlen buszjáratok előtti korszakban.
Ahol nem kéne és semmi szükség nincs rá, ott szirre szóra változtatnak megálló/állomás neveket, ahol meg kéne mert megtévesztő, ott azért sem lásd. Dömsöd, de még Apaj-t se rakják bele, pedig az állomás ottvan. Máskor meg olyan településeket raknak bele az állomásnévbe, ami a közelben nincsen mint pl. Inárcs Kakucs. Inárcs belterületén van a vasút Kakucs meg onnan vagy 4 km. Dömsöd konkrétan Apaj szélén van mégse rakják bele, Dömsöd 8 km-re, Kakucs úgy benenvan a névben, hogy 4 km-re van, Apaj meg úgy nem tud bennelenni hogy ottvan karnyújtásnyira.
Legjobb Jósvafő-Aggtelek ilyen téren kb. semmi köze egyik településnek sem a megállóhoz, akkor már miért nem Szín az állomás neve, igaz az is 3 km-re van, de az van hozzá a legközelebb.
Nagyjában - egészében úgy, vagy 60 - 65 éve jártam-járok ezen a vidéken. Sokszor nyaraltanm ezen a kifejezetten fürdő - településen. Mindig is Balatonkenese - üdülőtelep volt még a vasúti megállóhely és
maga a telepükés tisztesaséges-becsületes, ("leánykori") neve, egészen a közelmúltig, amikor is át lett keresztelve "Csittényhegy" vmh. -.re a neve Gondolom, hogy a telepulés neve is, vagy talán mégsem ?
Egyáltalában, honnan került elő ez a Csittényhegy név ? Tudga - e valaki ? Előre is köszönöm a választ.
Balatonkenese, Alteleki út. 71-esről csak kis ívben jobbra (azaz Fűzfő felől) kanyarodhatsz rá, ráadásul van kanyarodósáv is. Az utca befelé egyirányú (legalábbis az átjárón), Akarattya felől pedig balra kanyarodni tilos tiltja az átjáró felé kanyarodást. Ebben az esetben teljesen indokolatlan a közúti jelzőlámpa.
Itt felmerül azért az a kérdés is, hogy ki adott építési engedélyt ehhez az átjáróhoz közúti jelzőlámpás csomópont nélkül?
Ez a kialakítás konkrétan életveszélyes, főleg a másik irányból. (amit kitakar a vonat) Hiszen meg kell állnod a vasúti átjáróban. Ha még előtte megállsz, esélyed se lesz a főútra kikanyarodni.
A link, amit adtam 2023-ra szűr (benne van, h rok=2023), szepen toltogetik felfele, mar ket oldalnyi vonat van fent, az eloszezoni IC-k mellett mar van pl. Jegmadar, meg Bagolyvonat is.
Csak az Adria, valamint június 16-ig a Déli Parti IR-ek. Balaton vagy Tópart IC-t még nem láttam, de Bagyolyvonat már van fent, 2 darab 2G kocsival, és halbikkal