Eladó gyári nivópálca fogatyú helyére készített méretpontos műanyag változat, ellenáll a hőnek, vegyszernek, benzinnek, olajnak. ha megveszed a pálcát egyszerűen csak rányomod a végére, mivel szűkül, ezért bele is szorul. 4000 Ft,- ba kerül. 06703407295 számon tudsz érdeklődni.
mondjuk kezd úgy a műtétet hogy a keresztcsavarjáról vedd le az anyát, és vedd le a segédvázról a hátsó kereszttartót, a váltónál és a hengerfejnél lévé motortartó egy-egy csavarját ami a segédvázhoz rögzíti vedd ki és tegyél be a helyükre egy-egy 10cm hosszút majd vedd ki a másik csavarokat is. így lebillentheted hátrafelé a pakkot. kiveszed a klímakompresszor két csavarját és a csövek bontása nélkül tudod félretologatni az utadból
és ha már úgyis az indítót csipegeted ki akkor hozzáférsz az első motortartó két függőleges csavarjához de támassz alá az olajteknőnél. ha kihúzod a vizszintes csavart kijön a gumibakos rész, a villás felét ne vedd le a blokkról hagyd meg az eredetit.
vízpumpáról a kétágú fedelet fel kell emelned hogy kiforgasd az indítót úgy hogy hűtőfolyadékkal is készülj...
Középső motortartó bak csere önindító kivételre tudtok tanácsot adni?Motortartó bak elég gyatra állapotban van,önindító néha csak sokadik kulcsfordításra indít.Hallani a behúzó mágnest de nem mindig forgat.Smart fortwo cabrio 450 2001 évjárat.
Azt szeretném kérdezni, hogy a felső holtpont jeladónál (SMART CDI 800) számít-e a polaritás? Szétszereléskor nem lehetett lehúzni a csatlakozót, ezért, hogy a motort ki tudjuk emelni, elvágtam a vezetékeket. Sajnos sárga-sárga. Elvileg tehát nem számít a polaritás. Felújítás után összeszerelve, de a motor nem indul. Még annyit kérek, hogy atomtudós szakemberek segítségét is szívesen fogadom, de a fikázást tartsák meg maguknak. Arra ott van a szervíz. Én egyedül szeretném ezt megoldani, a jó szándékú segítséget előre is köszönöm.
meg kell nézni a fedele alatt is a reléket, biztiket. ha biztos ez a hibás akkor csere lesz, de előbb végig kell molyolni mindent amit Krisztián leírt.
Az ülések ki a kápitot felhúztam ott van a vezető ülés alatt egy fekete kb 20*7cm fekete doboz gondolom arra gondoltatok és mellette 3 csatlakozó mind a hármat megnéztem lehúztam egy kicsit olyan mint ha zöldes szürkés lenne belülről !
Közelmúltban kaptam egy kis segítséget váltóproblémával kapcsolatban, de sajna nem volt időm akkor megnézni, mivel külföldre utaztam.
Most értem haza és neki akarok állni megnézni a hibát ! (Szerelő nincs a környéken aki értene hozzá legközelebbi 120-150km) :(
(2000évjárat 600 benzin) a műszerfalon ha beindítom az autót nem mutatja ki a kis kockában a váltónak a jelzéseit tiszta üres! Olyat produkált korábban ,hogy mentem az autóval valahova be akartam tolatni parkolóba váltAni akartam R-be és 0-át mutatott a kijelző ! Autó leállít újraindítottam már vette az R-t ès be parkoltam ! Visszafelé ugyan ez ki tudtam tolatni de ha váltani akartam már megint autó leállít újraindít és jó volt megint ! Havonta párszor csinálta és egyre sűrűbben . Autót letettem pár hónapra most gondoltam nekiállok lehet kontakt hiba beülök kulcs elfordít a kocka kijelzőn semmi autó beindul váltót hiába kapcsolgatom semmi ! Valaki anno írta, ahogy lehet FÉKLÁMPAKAPCSOLÓ kontakthibás !
Sziasztok! Nekem egy 451 fortwo coupe van 2008 benzin automata. Egyre többször előfordul hogy nem veszi a hátramenet. Főleg ha már üzem meleg. Akkor ha már meleg akkor még nagyon gyorsan 1böl hátramenet és úgy be eszi. Van aki találkozott hasonlóval? Esetleg megoldás mégis mekkora a baj? Köszönöm szépen előre is! Betti
Sziasztok, tudja valaki, hogy miért kell a smart klímakapcsolóján kettőt nyomni, hogy induljon a klíma? Elsőre kigyúl a kapcsoló bal oldalán egy piros led, másodikra kigyúlna a jobb oldalán (de nem, mert rossz) és indul a klíma. Mit kapcsol az első gombnyomás?
az a helyzet hogy a SAM modulban vannak beépített FET-ek ha a bizti jó (a 4 nagy bizti közül a 25A-s) a 29 es pozición akkor sajnos SAM modul problémád lesz. érdemes a modul hátuljában lévő összes csatlakozót átmozgatni, megnézni van e elégett pin köztük.
a motor tengelyébe dugott inbusszal be tudod tekerni a tetőt hogy zárva legyen
Olyan a tünet, mint mikor levegős a rendszer lemegy a pedál. Sokat állt elővettük és pár kilóméter után jött elő. eleje új , hátul pofa munkahenger kb 2-3000 km elött volt cserélve, önbeálló ellenőrizve kézi beállítva. Főfékhenger két hollandi ledugózva úgy tart, tehát nem a főfékhenger. Ha van valami trükk szivesen veszem , ha megosztod.
Szia, kuplungot kell cserélni. Munkadíjjal együtt 110.000 ért tudom vállalni.
- új kuplungkészlet kinyomócsapággyal + hajtóműolaj, + szerelés
Sajnos ezek 60.000 km után már elkopnak, a szerkezetben a rugótányér feljebb jön, a motornak nehezebb dolga van mikor átbillentené, nem tud szétemelni, és recseg mikor sebességbe kapcsolja. Ha nem csináltatod meg sajnos kuplungmotor el fog törni.
Sziasztok, 451-es 1.0 benzin 2012, váltásnál hátramenetbe hatalmasat csattan, ránt egy kicsit, és csak akkor ha legálább 8 órát állt a kocsi. Előre tőkéletes, szépen is vált. Olajcsere volt, texa diaggal használt kuplung csúszáspont beállítás volt, de nem segített, és a csattanás egyre erősebb R-be váltásnál. Esetleg valaki tudná orvosolni? Köszönöm
szerelőd rosszul tudja ez nem Brabus csak néhány brabus cuccal van feldobva
ez egy úgynevezett Sondermodell, Edition Bluewave
Ab dem 9. September 2003 gab es beide Karosserievarianten in der Edition Bluewave, die in Starblue Metallic lackiert ist und einige Extras der Brabus-Modelle aufweist, bevor diese 2004 erschienen sind. Sie wurde lediglich in der 60-kW-Motorisierung angeboten. Die Auflage war auf 500 Fahrzeuge limitiert. Der Listenpreis für den Roadster betrug 23.900 € und für das Roadster-Coupé 24.500 €
az enyém is ebből az eresztésből van de nem coupé és lecseréltem a Starblue idomokat feketére
Üdv Quattroman !
Beszéltem a Zolival , jön alkalom adtán a "sátoros ünnepeken használthoz"
Úgy látom , mikor ráadom a gyújtást , először elhalványodik rövid időre a műszerfal , mielőtt jön a három csík... az akksi rendben van , tehát olyan mintha "erőlködne" valami ,ráadásul a csik Zoli szerint kuplunng-váltó hiba.
Tehát lehetséges , hogy a kettő közül "leragadt" valamelyik , a sok állás miatt ?
Műszaki ember vagyok , de Smartnál hiába ez , mert minden nás , mint rendes járműben... :-)
Szóval ha ráadom a gyújtást , és indítózom ,valami ( tán elektromos motorka ) intézi a kuplungot meg a váltót . Olyan érzésem van , mintha olyankor nem bírná mozditani , jön a halványulás ,majd hibaüzenet.
azért nem mondom azt hogy nem javítható mert én is javítottam már meg, lehet venni kormánykardánt unixban, 4000 ft és ki lehet préselni meg összerakni, de nyilván nem ajánlatos ha nem csinált még olyat az ember
egyrészt lehet törött spirálrugó, ami miatt nem a toronycsapágyon fordul hanem ahol éppen enged. de ha darabos is a kormány forgása, akkor a kormányszáron lévő keresztcsukló rohadt be és annak az ellenállását kell leküzdeni.
Párom 2002-es Smart fortwo-jának a kormányzása kicsit nehézkessé vált, legalább is ezt érezzük... van neki ilyen típus betegsége? (mintha lapos lenne az első gumi...,de nem az)
Megtudnátok mondani a kis Smartban mekkora légnyomás kell? Ha jól emlékszem akkor 12-es a felni.Nem az én autóm ezért nem tudom pontosan. :) Köszönöm előre is a válaszokat.
Igen , a csepptöltőt már régen meg kellett volna lépni , de hát a "magyar virtus" nem így működik , ha van itthon rendes töltő , majd néha azzal adunk neki... :-)
Persze , ha most sikerül feltámasztani a járgányt ,beszerzek egyet
Holnap visszateszem a sarukat , és meglátjuk , mit mond.
Abban bíztam, hátha valahogy meg lehet kerülni , vagy resetelni a három csik szimbólumot , de ezek szerint az ott folyamatosan észleli a problémát...
Mindenesetre még egyszer köszi , a segítséget !
ha ez ilyen sátoros ünnepeken használt autó, akkor vegyél egy csepptöltőt, aldi, lidl szokott időnként pár ezresért árulni és akaszd rá frissen tartó üzemmódban
Szia !
Csak rátettem a töltőt , nem vettem le a sarukat , garázsban áll , nem fér állat hozzá.
Nagyon rirkán van használva ( 10 éves - 6 ezer km ) máskor is merült már le , de ez nem okozott semmi problémát.
Most levettem a sarukat , holnap megpróbálom újra életre kelteni , hátha "felejt" , és megnézem a kábeleket is.
Addig is köszi a segítséget !
elektromos gondok lesznek ott. nem merülhetett volna le, de valamitől hibát regisztrál.
kivetted az akksit a töltéshez vagy a helyén csatlakoztál rá? ha igen, közben le volt e áramtalanítva? de akár olyan is előfordulhat hogy a menyét megrágott egy kábelt.
csak egy diagnosztikával lehet pontosabbat mondani.
hívd fel Ördög Zolit ő házhoz megy ha kell és rendbe is tudja tenni.
ha visszaolvasol, elég sokszor beírtuk a számát...
Sziasztok , segítséget kérnék !
Anyukám 451-ese hónapokig állt a garázsban , és az akksi is fullra lemerült.
Most a feltöltés után a három vonal + villáskulcs szimbólum jelenuk meg , ha ráadom a gyújtást. Nem teker az önindító , és a váltót sem engedi léptetni...
Mi lehet a baj ?
A motor térbe még nem jutottam mert meleg.Ahogy nézem a vezeték rajta van csak megvárom,hogy kihűljön.Köszönöm a segítséged!Remélem meg tudom oldani.Remélem nem a behúzó mágnes a rossz.
Leírom a problémát hátha tudtok segíteni.Voltam klímásnál mert nem hűtött,a ventilátor elindul a fordulat feljebb megy gáz van benne de a kompresszor nem dolgozik.Nem kapcsol össze.
Gyerekek,fortwo 450 , 600 as bal hátsó csapágy erőteljesen morog.Séróbol tudja valaki a csapágy tipusát-számát? Hogy ha lerugdosom a fékdobot ne kelljen ott állni fölötte "üresjáratban"
Arra gondoltam,hogy maga a tömeg miatt nem esik akkorát váltásnál a fordulat, de elfogadom amint írsz,mivel eddig ezt sem tudtam,azért kérdeztem . Erre szoktuk mindani,hogy okosabbtól nem szégyen tanulni . Kösz.
a hátsó oldalról (hőkapcsoló) eljön a szíjtárcsa alá a mágneshez (természetesen +12v) de van rajta útközben egy csatlakozás, lehet hogy ott szétcsúszott.
lényeg hogy bármelyik ponton +12v jelen kell legyen.
az egésznek pedig a vezetőülés alatt lévő relédobozban van a biztosítéka és a reléje.
motorkivételkor ebből a dobozból ki kell csatolni a köteget....
Köszi! A kábelek a helyükön vannak.A nyomás érzékelő gombáról a kábel a kompresszor (természetesen hátsó) oldalára megy,érzésre a helyén van.Piszkáltam b@sztattam de nem indul a kompresszor. Abba áramnak kell lenni vagy test?
hát egy önindító csere miatt nem szoktuk kiszedni a motort. túl kényelmes volt az a szerelő...
egy kis vékony vezeték meg a klimakompresszorra a vékonyabb csövén lévő nyomáskapcsolótól aminek a másik ágán a motorköteg kék vezetéke van. ha ezek a helyükön vannak akkor már csak a szivattyú oldalán lévő hőkioldó és a mágnestekercse közti kapcsolatot kell ellenőrizni
Sziasztok a segítségetekre lenne szükségem 1998 Smart fortwo val kapcsolatban.
Szerelőnél volt önindító miatt amiért ki lett szedve a motor is. Amikor odavittem a klíma jéghideg volt most pedig nem indul a kompresszor, a kapcsoló működik alapjárat szabályzó működik. nyomás megvan 7 bár. mi lehet a baj?????????????
én is értettem, de nem tudom megállapítani, hogy melyik fajta. a lényeg, 2 egyforma van, ráfűzni 2 téligumit, vagy nyárit és elrakni, arra tökéletes lenne... szinte ingyen adom, 2000/db
Nemrég vettem egy smart 450 cdi-t. Nagyon zörgött az eleje és a hátulja.
Cseréltem elöl kormányművet, az tökéletes lett, hátúl 2 kerékcsapágyat mert az egyik morgott a másik lógott.
A gondom ha kátyúba megyek egyedül(70kg) majdnem hogy jó, minimális zajok vannak hátul ami akár normális is, viszont ha kb 90kg körüli ember beüll mellém olyan a kocsi egy kisebb vagy közepes kátyúban mintha kalapáccsal verném az alvázat. Elöző tulaj cserélt gátlót és rugót (rugóból ahogy látom 3féle van, 275hosszú 7,5 anyagvastagság,235hosszú 9anyag, 205hosszú 9,3 ) nekem a középső van benne. Mi okozhat ilyen zajokat?? felüthet/összeüthet az alvázkeret? Kegyetlen hangja van és érdekes ha hullámos kicsit az út akkor nem, csak ha nagyon hirtelen van egy hupli,kátyú.......
2004es autóban nem tudsz semmilyen relét bontogatni mert a SAM modulban beépített FET-ek kapcsolgatnak.
jó lenne tudni azt hogy hogyan "nem működik" a centrál az értelmezésedben és amikor nem működik az üzemanyagpumpa (mert nem szivattyú) mit látsz a műszercsoport kis info kijelzőjében. lehet hogy csak a kulcsod nem oldja fel az indításgátlást.
azért a biztosítékokat csak végig kellene nézni...
Sziasztok! Tegnap szólt a kisfiam, hogy égve maradt a 'Check Engine' lámpa. Az autókával semmi gond: indul, megy, stb... Többször volt már leállítva, de továbbra is világít. :-( Mi lehet a gond? Áramtalanítsam egy fél órára?
nem hagyott a kiváncsiság, utána néztem a dolognak. Megszabaditva a generátort a plusz kábeltől és a szabályzo steckertől, a helyzet változatlan. A szívási érték ugyanannyi, 3,2 A. - től indulva az idő arányában nővekszit 3,9 Amperig.
Kérdéa: a duda (lehet ez a gyengém) hol található, mivel még nem találkoztam vele. Gondolom a bal futómű közelében mivel máshol nem láttam. Lehetséges, hogy a sárvédő műanyag-doblemeze takarja?
sokkal inkább a generátort gyanúsítanám. a töltőszála (B+) állandó kapcsolatban van az akksival és ha valamelyik diódája elhalt, visszaereszt és "elfűti" az akksiban tárolt energiát
Elektrovadászok segitségét keresem. 2005-ös Smart Forfour 1.1-es mindez ideig hibátlanul működött pedig majd 200 ezer kilométer van benne. 1 hete motor leállitás után, kihúzott inditó kulcs esetén, 3,2 Amperes áramszívással kezdődöen, majd emelkedő tendenciával növekszik ez az érték, mig az aksi le nem ürül. Megannyi áramkört (amelyikek még ilyenkor is fenn állnak) megprobáltam a hozzájuk tartozó biztitékok kihúzásával kontrollálni. (példúl duda, és egyebek) semmi kézzelfogható eredmény. Kérdés: van valakinek valami elképzelése mi lehet az oka?
Ami gyanus számomra, a duda, mivel az nem ad semmi hangot, pedig a bizti rendben van. Lehetséges, hogy van valami kezdődő átszívás ami ezt okozza, de mivel még nem közvetlen rövidzárlat áll fent, a bizti még nem olvad ki.
Egy furcsa dolog tapasztalható pár napja a Smart Forfour autómon.
Megyek vele normálisan az úton és egyszer csak megránt az autó, mintha bele lepnék a fékbe, majd kigyullad a sárga motor lámpa, majd a piros víz jelző.
Ezutan elalszik a sárga motor lámpa, de a piros víz marad.
Tudtok egy mestert aki Budapest és vonzáskörzetében a kedvenc Smartomnak a tartalék kulcsát párosítani tudná a komputerrel, hogy újra tartalék kulcs lehessen?!
Teljesen tisztában vagyok vele hogy nem a gumihoz mérik, de máshova esik annak a felninek a középpontja amelyik 3,5 " meg más ami 5,5 amin a 175 -ös van, a gumi méreteket csak emiatt irtam.
hát kevés lesz, szerintem mert 28 mm -kellene ha azt akarod hogy az első kerék széle a hátsóval együtt fusson, igy még mindig beljebb lesz a hátsó. ( 155 - 175 gumihoz számoltam) ha viszont elől - hátul 175 195 lesz akkor 34 mm kell.
Barátnőmnek szeretnék vásárolni első autónak egy Smart-ot, nézegettem hahu-n a kinálatot, eléggé pocsék... van egy kereskedés az üllöi úton, Barul BT. Smart és más, van egy ami tetszik neki ( https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/smart/fortwo_coupe/smart_fortwo_coupe_silver_pulse_f1_valto_kis_orak-14274770 ) ő lenne az, de lehetséges az,hogy nincs benne szervokormány ? Mert igazából a kereskedésben van még 7 db Smart ebben az évjáratban ( 2005 ) van drágább is 870ezerért,de abban sem írja a szervót, lehetséges az,hogy egyikben sincs, vagy " elfelejtették oda írni ?" egyébként, érezhető a különbség a szervó s nélküle lévőben ezeknél az autóknál ? Mert kb. 10 éve volt egy kis toyota yarisom amit azért adtam el mert nem volt benne szervo s utána azt mondtam,hogy magamnak soha többé olyat amibe nincs.
Rákérdezek majd. Azt írta a német , hogy 2007-es autó, de lehet az 2006-os gyártás. Valamikor olvastam, hogy a dízel váltók sem egyeznek a mot vezérlő nem fogja elfogadni. Ezek szerint az eredeti kábelköteget felszerelem hagyhatom az injektort, a váltót sem kell cserélnem és működni fog.
Sziasztok. szakértőktől kérdezném smart 450 cdi 2001 motort váltót cserélnék. találtam egy 450-es 2007-es évjáratu motor váltó kombót egyben . Beszerelhető vagy sokat kell faragnom. injektorok cserések? Váltó motor fog működni a 2001-es motorvezérlővel?
van egy 99-es Smart four two-m és a napokban elkezdte hogy a vízhőfok felmegy 120 ra és villog hiaba megy a fűtés a maximumon nem történik semmi és a viz elől sem forro!
Valakinek esetleg egy képes dokumentuma vagy segítségül valami a légtelenitéshez?
semmi köze a váltó olajszinthez. a szerelőd valószínűleg azzal sincs tisztában hogy ez nem hyrodinamikus nyomatékváltó (aka Automataváltó) hanem egy robotizált, szinte hagyományos szinkronváltó.
sanszos hogy a kuplung aktuátor vezérlése akadozott, ez lehet egy kontakthiba, aktuátorhiba, stb.
ha újra csinálja egy rövid áramtalanítás után észhez szokott térni de mindenképpen diagolni kellene
2004-es dízel Smartom van. Ma útközben produkált egy olyat, hogy dugóban próbáltam vele elindulni, de semmi erő, három vízszintes vonal. Üresbe kiraktam, leállítottam az autót, próbáltam újraindítani, nem engedte, a műszerfal szerint nincs üresben az autó. Vártam 3-4 percet, ismét újraindítottam, ekkor már a helyes N-t mutatta, és sikerült utána vele közlekednem, bár őszintén szólva kicsit féltem hogy ismét előjön.
Szerelőmet felhívtam, azt mondta nézessem meg a váltó olajszintjét, az okozhatja a bajt.
Szerintetek is ez lehet a hibaforrás? Vagy más? Próbáltam utánaolvasni itt a neten, de mindenki mást ír a 3 vonalról. A probléma az, hogy a szerelőm nem tudja rákötni diagnosztikára. Merjek-e így vele járni, vagy hanyagoljam, míg ki nem derül a hiba oka? Eddig sose csinált ilyet.
Ezt még meg is érteném, de miért csak ha kettesbe vált vissza, amit mondasz akkor lenne logikus ha minden vissza váltásnál ezt csinálná, vagy ne keressek ebben logikát?
Normális jelenség, ez azért történik mert a fordulatot megemeli hogy a váltó és a motor szinkronizációja közelebb essen egymáshoz, igy a bologatós váltás helyett gyorsabban történik a tengelykapcsolás.
Probáld meg azt hogy 40 el mész, majd padló gáz ( kickdown ) azaz a gázpedál alatti kis kapcsolót is megnyomod, ugyan ez fog történi
Sziasztok, 451-es 1.0b, 2012 51e.km. amikor lelassul az autó 20-25km/h-ra pl. kanyar előtt, és gázt adok akkor egy pillanatra felpörög a motor mint mikor hamarabb nyomod a gázt és utána engeded fel a kuplungot, ez csakis ennél a kis sebességnél (30alatt) fordul elő, mikor kettesbe vált vissza, egyébként sose. A régi 2001-es sose csinált ilyet. Texa műszerrel történt már "kuplung fogáspont" beállítás de semmi sem változott. Nagyon zavaró ez a pillanatnyi felpörgés, mert ügye ez a helyzet nagyon sűrűn előfordul, és gondolom nem normális jelenség. Ha Bp. környékén valaki hozzáértő meg tudná nézni, vagy valakinek lenne erre ötlete, nagyon megköszönném.
Nem akarok okoskodni, de benzines smarton soha sem láttam beírva olyan hibát, hogy holtponti jeladó jel kimarad vagy hasonló. A gép nem látja hibának, mert nincs vezérműtengely jeladó amihez viszonyítson, csak azt tudja hogy 0 fordulathoz nem kell üzemanyag.
De én is társulok az előttem lévőhöz, hogy ez főtengely jeladó hiba.
Van olyan is amikor megjegyzi,hogy nem volt jel.Általában többszöri indítózás és nem indulás után szokata megjegyezni,de abban igazad van ,hogy nem törvényszerű,hogy mindig beírja
Tudna valaki segíteni abban, h egy 600 as benzines Fourtwo ha belmelegszik 80 fokra a ví, akkor leáll és nem.indul, amig ki nem hül. / eddig nem produkált ilyet, két éve használjuk./ Akkor viszont pöccre.
Gondolom valami elektromos túlmelegedés valahol.
Ha van ötlet, szívesen veszem, esetleg ábrával.
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy a 2003 benzines smartnak a hátsó ajtón kulcsal csak nyitni lehet, vagy esetleg zárni is mert nekem zár. Válaszokat köszönöm
világításkapcsolót javítom, 14500 ft ért adok felújítottat, a régit le kell adni, a tegnapiba pl, a fénykűrt kapcsolópanelja olvadt szét, meg a lila vezeték, de többnyire a fejben van a kontakt hiba.
a világításkapcsoló melegedése típusbetegsége ezeknek. a forgónyak alatt lévő érintkezők hibája gyenge kontakja okozza. nincs köze az égőcseréhez
a duda kimúlása szintén jellemző ami lehet egy eloxidált érintkező a kürtnél (szar helyen van) de mivel évjáratot nem írtál így nem lehet tudni hogy SAM modulos autód van e ami szintén lehet a probléma forrása.
a SAM modulosokba egyébként installálható az automatikus fényszóró bekapcsolás, ilyenkor tehermentesítve van a világításkapcsoló
hátrahúzod, kiveszed a tetősínt, féktisztítóval - papírtörlővel kitakarítod a hornyokat és grafitpehellyel sikamlóssá teszed.
én vettem grafit szprét, de ha lecsiszolsz egy kis darab grafitirónt egy kártyalapra és a horonyba ereszted egy kis ecsettel szétoszlatod hosszában az is megteszi.
vigyázat! tüsszenteni nem ajánlott és mindent feketévé tesz amihez csak hozzákened!
hiába sujkoljuk hogy ne zsírozzák mert a porral keveredve belekövesedik. :)
ugyanez a helyzet a kabrió tetősínekkel, szétcsiszolja a kenőanyaggal keveredett por, aztán annyi az eloxált felületnek meg hiába önkenő műanyag a csúszka.
A probléma az hogy a belső kilincs meghuzásakor a sok zsírtól meg tudja a tököm mitől a kis zárnyelv megszorul ahogy irtad is, és emiatt kb az van hogy a belső kilincs nyitott státuszban van, ilyenkor az ajtó vissza pattan újra és újra:)
Le kel lvenni az ajtópanelt, ki kell szerelni a zárat elmosni, és ennyi :)
Köszi, nem tudtam róla, hogy problémás. Itt lakott 500méterre tőlem Győrben, de már egy ideje nem láttam. Csak egyszer voltam nála Komáromban. Győr környékén van más aki ajánlott? :)
Ajtó nyitásnál nincs semmi problémám. Belső és külső kilincs is nyit rendesen. Egyik reggel kinyitottam az ajtót és visszacsukni már nem tudtam, mert nem fogta meg. Folyamatosan visszadobta. A képen jelöl rész ugyanígy volt, tehát nem azt nem húzta vissza és az ütközött. Párszor fel és letoltam a jelölt darabot és utána sikerült becsuknom.
2002-es Smart ForTwo-n néha nem zárodik be az egyik oldalon az ajtó. A retesz lemegy, de a becsukás végén nem fog rá, hanem lent marad. Visszaolvasva úgy tűnik, hogy a bowdennel lesz gond igaz? Amíg nincs kijavítva segíthet ha a reteszhez fújok lithiumos spray-t vagy inkább ne?
Továbbá van valakinek infoja a komáromi Smart szerelő Janiról? A héten nem értem el telefonon, ki se cseng.
olajteknő cserénél érdemes levenni az olajpumpa szívócsövét és átmosni mert a tövében van az anyagából kiöntött előszűrő. aztán diszkréten a tömítőpasztával mert ami befelé kitüremlik összegyűjti a szívócsőben és alig jut olaj a pumpához.
Kicsit lemaradtam a dolgokról, lehet hogy volt már róla szó, 2005-ös diesel Fortwo max 3200-as fordulatig pörög fel, erőtlen, ezért nem vált magasabb fokozatba... Hol keresgéljek a hiba után?
...és keresek még jobb első sárvédőt sárga színben...
73 éves édesanyámnak szeretnék egy picike, automata autót vásárolni és a Smart régóta bizgeti a fantáziámat. Magamnak simán vennék egyet Bp-re. Anyukám kb 2-3000 km-t megy évente, leginkább bevásárol és unokát hoz-visz a suliból. Már rábaltáztunk 1-2 automata autóval és bukott szegény sokat. kb 500 ezer van a kasszában autóra. Segítsetek legyszíves, hogy mit nézzek meg az autón, mire vigyázzak, mi az amit elkerüljek, mit nézzek meg?
Úgy láttam, hogy kb olyan 2000-es évjáratot tudnánk megvenni.
köszi szépen! persze, amint lehet viszem - csak a párommal most próbáljuk megérteni a kocsit :)
(Gyurkó Lászlóhoz viszem egyébként, már voltam nála 1x - korrekt és segítőkész volt, még kész se lett (fékek, mechanikai dolgok), csak a hosszú hétvége miatt elhoztuk hogy tudjunk vele menni :)
Új fórum tagként az alábbi problémában kérném a véleményetek / tanácsotok. (Smart Fortwo 0.6 2000)
Általában lassítás után, kanyarodáskor kigyullad a sárga háromszög visszajelző és nem reagál a gázadásra (teljesen hektikusan, nálam eddig egyszer, páromnál 4x olyan 200km alatt) . Ilyenkor csak leállít-beindít után áll helyre. Mi lehet? Ahogy olvastam az ESP okozhatja? (esp, e-break volt amiket találtam erre a problémára).
Gyerekek,ha valaki szép,és hibátlan benzines smart forfourt akarna eladni ,irjon a nicnevemre. Az is lényeges,hogy szekvenciás váltója legyen.. Ezt szokta meg a lányom..
igen, nem vészes, a fékpedált le kell csavarozni, aztán mehet a haslemez és végüli a devanderrel együtt a főfék. 3 fajta van, nézd meg h melyik kell. Amúgy ABS tömb hiba is ugyanezt a jelenséget produkálja. +36703407295 ha maradna kérdés
Sziasztok, 2003 Fortwo cdi szokott behalni a főfékhenger. állt sokat a vas , álló helyben padlóra lehet nyomni a féket, hirtelen pedállenyomáskor jónak tűnik. Szerelt be már valaki főfékhenger javító készletet, vagy főfékhenger komplett csere.
Egy darabig úgy ment ,hogy csak előre vagy hátra! Pl. ha betettem sebességbe előre elindultam minden ok ha megálltam mondjuk parkolóba ki akartam tolatni már nem vette a sebességet 0 kijelzőn ! Autó leállít vár 5perc beindít hátramenet kitolat ok vissza tettem előre sebesség fokozat már 0 írt ki a kijelző ,utánna se elôre se hátra megint autó leállít 5perc várakozás beindít és gyi előre letettem otthon megnéztem a csatlakozókat kontakt spray kifújtam kompresszorral váltóolajcsere ,de semmi változás annyi ,hogy most már csak a 0 a kijelzőn ! 🤔🧐
Köszönöm már rendeltem az ebay ról 5000ft a szett. ajtó palást is van de nem az a szinű most keresgélek ugyanazt a szint ha nem lesz kénytelen leszek magam átfesteni mert horror áron festenek elvből nem fizetek hatalmas összeget.
Egy nagy kérdéssek fordulok hozzátok mégpedig a 450-es Smart 600 köbös 2000 jahr váltója gyújtás indítás után sebességbe akarom rakni és 0 ír ki a kijelző és se előre se hátra !
Valami megoldás esetleg házilag a 10 kilós kalapácsot kívül ?!
Kösz a reagálást. Városban többnyire hanyagolom az autómatát,mert nem elég rugalmas..szerintem. Csak néha külsőbb kerületekben "kenyelmesedem" el,és nyomom meg a gombot a váltókaron. Lényeg.. mikor autómatában van, gyorsitásnál a soronkövetkező sebességbe kapcsolva berezonál a kaszni egy kicsit . Pontositva.. Minden sebesség a kezdeti másodpercben (mikor legjobban feszül..vagy mi) morog rezonál. Ha egyenesben,netán enyhe lejtmenetben vagyok,tehát semmi erölködés nincs,ez a jelenség alig érezhető,vagy teljesen tünetmentes. Lehet nem tudtam elég érthetően elő adni..
Üdv. Mire számithatok a közeljövőben? 2003 as smart 450 autómatában a váltásoknál néha rezonál,rázkódik 1 pillanatra,mikor betalál a következő fokozatba. Ez már a "hármas stádium",vagy van még némi remény 1 kemoterápiás kúrával? Napi használatban van a libalong,igy nem sokat akarok vele vacilállni.
Üdv smart 450 2002 kellne jobbos ajtó palást tehát a külselye volna valakinek eladó vagy hol lehetne venni sajnos szétrepedt amikor le vettük mert tönkre ment az ablakemelő várom a választ köszönöm.
Igazad van forgatja az önindító!! Van benne fordulatszám mérő de azt sajnos nem tudom h emelkedik e a fordulat ahogy írtad. Viszont ha a főtengely jeladó baszakszik akkor kenne lennie hibakódnak nem? Megnézem a reléket az biztos. Köszi a segítséget!!
mi az hogy nem lehet újraindítani? nem forgatja az indítómotor?
szerintem forgatja csak nem indul el.
nézni kell hogy van e ilyenkor fordulat jel. (ha van benne fordszámmérő akkor az próbál emelkedni) sanszos hogy a főtengely jeladó szarakodik de rá kellene nézni az ülés alatti relésorra is mert ott is elmelegedhet a hibás kontakt miatt...
Lenne egy 99- es benzines 600ccm Smart. A következőt produkálja menetközben leáll és fél villan az aksi és az olaj lámpa ez után nem lehet újra indítani 10-15 percig... Olaj van benne hiba kódot nem ír hiába tettünk rá gépet.
Szóval ha ez a megszakítóval megoldódik a probléma akkor aksi nélkül fogja odaadni? vagy hazahozzuk és visszakérik? Ez nekem magas :) vagy letilt és a szakszerviz elveszi?
Egyébként egy sárga bajonetes négy lapos lábbal ellátott egységet mondasz amit cserélni kell?Ez alul van a jobb hátsó kerék közelében?Mi az új ára?
Az övek is elmentek....addig be szabad tenni ezt a kapcsolót vagy csak az övek cseréje után?
azért olvasd el az a hirdetést tüzetesen mert ott a legtöbb ilyenben bérelt aksi van, és a bérleti szerződést nem lehet átkötni magyarországra. a pappastól pedig nem tudsz rá másikat intézni...
Németeknél van egy törött amire azt mondta hogy rossz az akku benne de tovább nyomoztam és ez okozza hogy nem megy a motor benne...szóval ezért keresek egy olcsó megoldást és nem akarok újat venni mert ha nem jön össze az üzlet akkor majd jól mutat a polcon egy új???
Segitséget kérek,Smart Forfour 1,5 diesel 95le. Világit az ABS , ESP , és a kézifék lámpa. A diagnosztika c1276 és c1278 as kodot ir. Szerintetek mi lehet a probléma?
Tudna valaki ötletet adni hogy egy Elektromos Smart Fortwo miért nem indul el karambol után? Hol tiltja le vagy kapcsolja ki a nagy akkut? Gyujtás és egyebek vannak de hajtás nincs:(
Szia, megnéztem, nem találtam semmit, szép állapotban van minden a borítás alatt, viszont stekkert sem találtam a kábel köteg egyben megy fel a hátsó ablakhoz, nincs meg bontva csatlakozóval sem. A mellette lévő testelés is eredeti állapotban van, megmozgattam minden kábelt, semmi, szóval nem találtam semmit. Van itt Székesfehérvár környékén olyan szerelő, aki tuti ért hozzá?
2002 600-as benzin Smarton gyújtás ráadás után és/vagy elindítva világít a csak a pótféklámpa, ha benyomom a féket akkor elalszik és a normál féklámpa világít, hol keressem a hibát?
van elfokolás, mert én gyártok is ilyen tengelyt. ha megnézed az utolsó 3. karakter is más a számban. 0301 a másik 0101. A gyári tengelyből lehet csinálni, a 40 bütyök 36,4 lesz úgy, de a hidrotőke tud annyit tolerálni. Ha pontosan kiváncsi vagy hogy mi más szivesen elmondom. Hosszú a lista:)
A 82 motor az valós. Endoszkóppal belenézve árulkodik a dugattyú égéstere arról, hogy ő bizony nem a 61 lovas verzió. Amit még megfigyeltem de nem rég tűnt csak fel: Vezréműtengelyek bütykének elfokoltsága. Mint ha lenne benne különbség. Összevetítettem egy 61 lovas 700 as vezérműtengelyét a 82 lovas verzióval és bizony van szemmel látható különbség. Mivel csőtengely felmerült az esetlegesen összeütődésből eredő elfordulás is. De itt semmi ilyen nem látszik. Csak egy megfigyelés részemről.
Viszont a hőcserélőt bármelyik blokkra fel lehet tenni, legyen az 600-700. 600 as esetében a turbó vízkörét kell módosítani mivel az egyik ága pont a hőcserélő helyére csatlakozik. Meg ugye a dízelen is van alapból. Sőt a dízel olajhűtő ugyan az mint a roadster olajhűtő.
Sziasztok! Aki tud kérem segítsen smart fortwo 44kw os motoru autom van 1999 es benzines! Megakartam tisztitani a gyujtógyertyákat leszettem a gyujtókábeleket a gyertyákrol mikor telefonhivásom volt! Beültemca kocsiba elforditottam a kulcsot és a motor beindult sőt ment az autó! Ez milyen hiba lehet??? Ilyennel még nem találkoztam ! Válaszokat köszi!
Értem. A 61 lovas és a 82 lovas 700cc motor is van nekem. Igaz a 61 lovasban szelepégés okozta kompressziócsökkenés van. A 82 lovas motort nagyon olcsón szereztem. Hengerenként 13 báros végnyomás van benn. Csak a piros paszta rémít el. Sajnos beépítés előtt muszáj leszek részegységekre bontani és átnézni.
Esetleg tudja valaki hogy a 450-es 40Kw-os és a 45Kw-os csereszabatos? Ugyan az az elektronikája? Vagy ha motort cserélek másmilyenre, akkor át is kell pakolni minden cuccát?
Szia! Nekünk 2004-es diesel Smartunk van. Nagyon könnyű vezetni! Ugyan nincs benne szervó, de könnyen tekeredik a kormánya is. Nekem az automata váltóval sincs bajom, nagyon finoman vált!
2012-ben vettem (Németországból), azóta intercooler-t és generátort kellett benne cserélni a 10 ezrenkénti szokásos olaj+szűrőkön kívül (meg egy pár égőt).
Szerintem felesleges bele tolató-kamera...
Ha ismered az előéletét, akkor vedd meg nyugodtan! :-)
30 éves kelet magyarországi nagyvárosban élő egyedülálló férfi vagyok. Másfél éve van jogosítványom, elég nehezen sikerült megszereznem, igazság szerint elég rosszul vezetek, nincs érzékem, tehetségem hozzá, főleg a váltás és a parkolás az ami elég rosszul megy még ennyi idő után is és ez nagyon frusztrál. Egy-egy vezetés még tanulóautóval oktató mellett ülve is eléggé stresszessé tesz. Nagyjából 200 órát vezettem eddig, de szépen váltani most sem tudok manuális váltóval. A parkolás az kb katasztrofálisan megy, egy másik autó mellé viszonylag nagy helyre is elég nehezen állok be orral, pedig rengeteget gyakoroltam a parkolást bólyákkal is rutinpályán.
Első autónak szeretnék egy könnyen vezethető és parkolható autót városi használatra. Egy 2008-as Smart FourTwo 1.0 Passion Softtouch-t néztem ki használtan 1,2 millióért magánszemélytől 102.000 Km-el. Régebben utasként ültem már ilyen autóban és mind külsőre, mind utasként nagyon tetszett. (Még ilyen 40 km-es távra autóúton sem éreztem utasként veszélyeztetve magam, bár tudom, hogy nem erre való)
Az lenne a kérdésem, hogy ez egy kezdő és rosszul vezető ember számára mennyire ideális választás? Könnyű vezetni? Könnyű vele parkolni? Elég jól felszerelt ez az autó amit kinéztem, érintőkijelző is van rajta tolatókamera bemenettel, szóval akár ha szükséges tolatókamerát is vennék bele.
A szervízköltségei egy Volkswagen Golf V.-höz képest kb hogyan alakulnak? Tényleg annyira brutálisan drága a szervíz és az alkatrész hozzá? Érdemes (Mercedes) márkaszervízbe hordani vagy inkább próbáljak keresni valami alternatív szervízt?
Szeretnék kérni gyakorlati tapasztalatokat Smart-al kapcsolatban. Szeretnénk egy kicsi városi rohangálós autót, főként rövid távú használatra. Csak a 2004-2007 körüli Forfour jöhet szóba.
1 - 1,3-as benzines, 95LE
2 - 1,5-ös benzines 109LE
3 - 1,5-ös dizel 95LE
Amiket néztem 80000-180000 km-esek. Hol lehet a km határ, ami felett nem érdemes ilyet venni? A fentiek közül bármelyiknek van-e valami hátulütője?
Szerintem nem vacakabb semmivel sem mint 1 másik smart.. Nem lóg semmi,nincs kormány holtjáték.87 ezer van benne,és megkimélt. De ismered a közmondást,minden újszülöttnek minden vicc új. Mint emlitettem,lányom friss jogsival.friss autóval ezt szokta meg.Nagyon szereti. Én meg majd nagyon figyelek,ha kell mennem vele:-))
nem tudom hogy "mérettél" rá a generátorra de azt kellene mérni hogy az akksinál megvan e a töltőfeszültség 13,6-14,4V de legfőképpen azt hogy mikor nincs semmi bekapcsolva mekkora áramfelvétel van az akkusaru és a kapocs között.
nincs beépítve mélynyomó és/vagy erősítő? egyéb extra nem gyári fogyasztó fogyasztó?
előfordul hogy a generátor bár tölt, de álló helyzetben visszaereszt egy diódán és "elfűti" az energiát az akksiból.
dízel vagy benzines autód van? nem ugyanaz a generátoruk
Üdv! Mérd meg az akkunál a feszültségeket. Alap, önindítózás közben, terheletlenül alapjáraton és fordulaton, majd a világítással terhelve ugyanez.
Lehet hogy egy vezeték adta meg magát, és hiába tölt a generátor, az akkuig nem ér el.... vagy csak nincs ideje rá a rövid szakaszokra használt autónál, sok indítózás mellett.
Van egy 2003as fortwo cabriom. Szeptemberben vettem nem volt vele gond. Novemberben kezdte hogy nem indul, lemerul az aksi. Bikazassal egybol indul. Feltoltottuk az aksit de kb 2 hetig birta. Vettunk egy uj akkumlatort de ezzel is egy honapot ment. Rámérettem a generatorra azzal nincs gond. Nem tudjatok mi lehet a problema? az aksi felett a gumiszonyeg alatt a szivacs vizes, de foggalmam. sincs hol azhat be a kocsi. Lehet hogy ez a problema? koszonom szepen
Hát hallod,számomra életveszélyes:-)) 71 óta (48 év) napi rendszerességgel vezetek. Nekem a másik végletem van ,ML 270. De ha néha valami oknál fogva bele kell ülnöm,hát se tüsszentés,se félre nézés,és semmi hirtelen kormány mozgatás... Mert vagy a szembelévő sávban vagyok,vagy a garátba:-))) Nem véletlen nem szereltek szervó kormányt bele.. Azzal szerintem vezethetetlen lenne... Viszont a lányom bele ült null kilóméteres jogsival,és többet már ki sem lehetett lökdösni onnan. Ezzel tanult meg "belvárosi" szinten vezetni,és imádja.
Kocsi bal oldalán volt a rugódarab. Ami gyanús nekem, hogy csak ma reggel óta állt ott a kocsi és fél nap alatt szerintem ennyire nem kellene berozsdásodnia a törésnyomnak, ha akkor törött le és esett oda.
az elsőből nem lehet mert túl zárt a karikája és fent lógna a lengéscsillapítón + elég vastagnak tűnik. ha a tiedből származik kellene látni az autón hogy féloldalasan áll.
az első rugó kb 7mm a hátsó 10mm vastag anyagból készül
minden keréknél mérd meg a kerékív legmagasabb pontját a földtől
Üdvözlet mindenkinek! Segítségeteket kérném! Van egy Smart Fortwo 800-as dízel 2000-es évj. autóm. Az a problémám,hogy elmegyek vele valahova kiszálok 15 perc múlva újra idítanám,de nem reagál semmire sem. Hiába teszem N állásba nyomkodom a féket, nem iddul el. Nem hajt az önindító, nem teker, az akumulátor jó. Ezt már többször eljátszotta velem. Nagyon megköszönöm a kisegítő tanácsokat!
ha nincs klíma akkor mechanikus, a klímásban két szervomotor van.
a fűtésbox nem szétszethető (illetve de, csak roncsolással) mert ragasztva van a két fél, a kiszereléséhez az egész elejét és a belülről a komplett műszerfalat de még a keresztmerevítő konzolt is ki kell bontani.
sziasztok . Vetem egy Smart 450 2009 -est . van valakinek magyar használati útmutatója ? Meg ha tudna valaki segíteni hogy mért nem fúj meleget a ventilátor mikor a hűtővíz már elég forró,bent az utastérben meleg a radiátor csöve is.
Ööö... ez a visszaszámolósdi ez valami spec feature? Mert az enyém ilyet még nem csinált. Igaz, én utálom tologatni, ezért, ha az utolsó pötty világít, támadom a kutat.
Gyerekek a lányom a smart fortwo 450 600 köbös kisautójába tegnep bele tankoltam 29 liter benyát úgy,hogy még a legalsó jel fekete volt. Kiváncsiságbol megnéztem a műszaki adatait,amiben azt irja, a teljes betölthető tartam mindössze 28.5 liter!! Ezek szerint én már csak lendületböl érkeztem a benzinkúthoz?
Sziasztok segítséget szeretnék kérni, 0.6 benzinesem van, 3 gombos a kulcsom, nem indul az autó csak villogó a kulcs szinbólum a műszerfalon nyitni zárni sem tudom, elemet cseréltem de semmi. Ha gyújtást ráadom és összezárom az önindítót beindul a motor, hogy a szerelőhöz eljussak vele? Köszönöm
Amit írtál hogy a map szenzor,a generátor,vagy a folytó szelep.De mi köze lenne hozzá,mivel a motor szèpen jár,viszont ha kijön a sárga háromszög akkor nem tudok gázt adni,sem sebessèget.ha viszont gázzal indítok akkor tökèletesen megy de van mikor menet közben is kiadja.
Nem vagyok tapasztalt, csak sokat olvasom a régebbi kommenteket.
Erre szokták írni, hogy a vezető oldali ülés alatti relésort és biztosítékokat kell megnézni. Oda gyülemlik a beázásból a víz. Kiszárítani megtisztítani a lábakat. Legfeljebb nem ez a baja, ártani nem ártasz vele. Sok mindent olvastam itt, más is lehet. Nekem ugyan olyan autóm van, de még nincs rendszámom, azaz csak szereltem még eddig, de használni még nem volt lehetőségem.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, ma a párom smart-ja 2002-es 600 benzin indítás után nem aludt el a motor elektronika visszajelző (motorolaj melletti sárga visszajelző lámpa), amúgy minden ok, megy rendesen stb...
FOLYTATÁS 2. nap!
Elvittem hoki-toki diagra, első-hátsó kerék jeladó hibát mutatott, DE a következőket vettem még észre:
1. baloldalon a vezető oldali térdmagasságban valamelyik relé folyamatosan kb. 5mp-ként kattan kettőt, mintha ablaktörlő szakaszosan vezérelné, persze ez csak feltételezés, mert nem volt bekapcsolva az ablaktörlés...
2. folyamatosan világít a pótféklámpa, ha a gyujtás rajta van v. el van indítva az autó, fék megnyomására elalszik és a rendes féklámpák világítanak.
3. álló állapotban gyújtás levéve féket benyomva világít a pótféklámpa+az összes visszajelző lámpa a km óraegységben.
4. és lehet, hogy ez a fő probléma, tegnap először használtuk az autót esőben mióta megvettük... (1 éve)
És megtaláltam hogy miért nem tudom a szervíz intervallumot előhívni. Te linkelted még régebben:) Ha korábban megtalálom, akkor 2-2,5 órát nem áldoztam volna az életemből a témára:)
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, ma a párom smart-ja 2002-es 600 benzin indítás után nem aludt el a motor elektronika visszajelző (motorolaj melletti sárga visszajelző lámpa), amúgy minden ok, megy rendesen stb... Lehet ebben az autóban lambda szonda? Esetleg a sok városi araszolás a baja? Üdv. Szabolcs
Sziasztok.Bajom van a smartal.A sárga háromszög mindig kijön.Kiolvastuk ès a gyorsulás szenzort hozta ki.Kicserèltük de ugyanúgy kijön de nem hoz hibakódot.Ha gáz adás nèlkül indítok akkor előjön azonnal,ès gázt nem tudok adni vahyis elveszi.De ha gázadással indítok azaz pörgetem a motort akkor meg jó.Kinek van valami ötlete?450 és smart.Köszönöm
Holnap levideózom a szerencsétlenkedésemet. Hátha te észreveszed a hibát. Nyomtam kettőt gyorsan, megfontoltan, röviden, változó hosszúságban... semmi. Olvastam hogy 4 mp belül, láttam olyan videót hogy 4mp után is előjött. Nekem nem megy,. Gondolom nem az autóm különleges:)
A dobfék felőli végét, így lett volna pontos a megfogalmazás, a másik végét összerakás után gondoltam a helyére tenni.
Kb 30 percen keresztül próbáltam, mindenféle verzióban, több videót is megnézve, nem jött elő. A villáskulcs ikonját még halványan sem látom a kijelzőn ott ahol lennie kellene. Ezért kérdeztem.
a műszercsoport oldalán lévő gombot egymásután kétszer kell megnyomni.
azt írtad kicserélted a fékkötelet, akkor minek a célszerszám? egyébként én egy csavarhúzó végére hegesztett 10mm anyából kifúrtam a menetet ezt húzom rá, ez összenyomja a rugós gallért...
Közben arra rájöttem hogy önbeálló, és egy Angol fórumon a célszerszámot is megtaláltam, amivel a kötelet ki tudom bontani.
Még annyit kérdeznék, hogy a 2002-esben van szerviz intervallum számláló? Az Istenért sem bírom előcsalogatni, pedig a videókon mindenkinek elsőre megy.
Friss Smart tulaj lettem. Szereltem már autót, de nem vagyok profi.
Segítsen valaki! Ilyen kézifék kötél rögzítést még nem láttam. Hogy lehet az alváznál lévő végét kiszedni? Állítani? A fék felújítva, kötél bekötve, de a pofám leszakadt amikor alámentem.
Nem tiltott le csak annyi hogy 40.nél többel nem akart menni, de sajnos azóta már el sem indul. Semmi hibakódot nem ír ki. Remélem lehet vontatni mert elkell vinem valahogy szerelőhöz.
Sziasztok.Van egy 99-es 600 benzinem.Melobol hazavele elkezdett rakoncatlankodni.Neha eleg lassan indult el 1-es ben, ha utan tettem neki egy 2-est szinten erotlen volt.Mentem 80-al es mintha elfogyott volna az ereje egy pillanatra, rendessen ereztem,hogy lassul.5-10 masodperc utan meg visszajott az ero es ismet huzott.Voltak ilyen besszaggatasok utkozben is.Imatkoztam ,hogy nekapjak pirosat, mert akkor letolnak az utrol.Az a 30 kilometer mig hazaertem eleg necces volt.Reggel meloba menet meg semmi, minden ok.Azota pihen, mire szamitsak-valto vagy valami elektronika?
sajnos nem tudni hogy mennyi kilométer van benne de megkockáztatom hogy olyan mértékben elvan koxolódva a szívótok hogy kevés levegőt tud venni rajta, és ez a taknyos idő olyan kevés oxigén tartalmaz ami már kevés a normális üzemhez.
motorolaj nem csepeg a féltengelyeknél?
mert akkor még súlyosbítva van egy kilyukadt intercoolerrel amitől még kevesebb levegő jut a motorba.....
Sziasztok. Szeretnék érdeklődni van egy Smart fortwo MCC 2002 es dízel 799cm3 autóm, hogy mi lehet az oka annak 40-ig jól gyorsul utána viszont mint a csiga. 2 napja csinálja mióta esős az időjárás.
Sziasztok, érdeklődnék, hogy 450 es cabrióba szeretnék könyöktámaszt beszerelni, melyik tipus lenne bele a jó és milyen árban érdemes kutakodni? Köszi a válaszokat
Úgy kezdeném hogy az M0-ra nem járnék rendszeresen Smarttal, le fognak tiporni a kamionok.
Az MHD biztos hogy nem fog lemenni négy literre és a dízel is határeset. tudom mindenki azt tódítja hogy Ő ilyen kis fogyasztással üzemel de a benzines ha kijön hatból akkor örülhetsz és a dízel is közelebb lesz az öthöz mint a négyhez.
Cserébe már akár ötven forint árhátránya is van a dízelnek a benzinhez képest, és súlyos tízezreket dobsz bele ha az üzemanyagrendszer valamelyik komponense bekrepál
Üdv! Lenne egy 2008-as Smart 451 szívó 60 lovas, amiben PO303 (elvileg 3. hengernél gyújtás kimaradás) hibát olvasták ki. A jelenség az, hogy amikor üzem meleg és kb egy percet jár alapjáraton mondjuk a piros lámpánál, akkor be dobja a check engine-t és elkezd 2 hengerezni. Le állítás be indítás után megint jó. A motornak egészséges szép hangja van, úgy megy ahogy kell, olajat egyáltalán nem eszi, karter gáz sincs. Új gyertyákkal és trafókkal is ugyan ez a szitu. Valakinek lenne tippje mi lehet? Budapesten keresnék hozzáértőt aki nem csak vakon tapogatózik. Köszönöm!
Valakinek van tapasztalata valamilyen OBD-s olvasóval, ami tudja olvasni legalább a motorvezérlőt? Egy 2000-es és egy 2005-ös 450-es smarthoz kellene. 0.6 és 0.7 benzin.
de mivel az 1cm-t nagyon nehéz pontosan behatárolni mert a vetítési kép nem tűéles ezért nem egy méterre hanem ötre szokták állítani és olyankor az 5cm alálövés már jobban látható :)
Sík talajon faltól 1 méterre állítod az autót.A fényszóró középmagasságától 10 mm-rel kell lejjebb világítania (megközelítő érték,de még mindig jobb mit,ha össze-vissza világítana.)
Amennyiben meguntad a barálást akkor elviszed és némi apróért műszerrel beállítják a pontos értékre