Hát remélem minél hamarabb életre kel. Már talpon áll, következő kihívás a blokk lesz. De még szereznem kell hozzá váltókart és a tengelyét meg hengereket. Üdv.: Dávid
engem érdekelne:)ha lennél szives pár képet és infot a blokkal kapcsolatban küldeni az e-mail címemre(kiss0327@freemail.hu) akkor nagyon hálás lennék előre is köszönöm!
én is mástól várom a segítséget. Az viszont teljesen
természetes, hogy amiben tudok nagyon szívesen segítek!!
Én úgy gondolom, hogy ha a blokk köztötti tőmítés lenne a baj,
akkor el lenne csúszva a tőmítés, és akkor a motor alatt is jó
nagy olaj folt lenne, /egyébként a sima tőmitő paszta sokkal jobb,
mint a papír tömítés, mert jobban kitölti a két felület közötti egyenlőtlenséget/
Hiába új a simering, ha esetleg össze szerelésnél a rugó megsérül, vagy a simering
ház. Ha kiveszed a gyújtó gyertyát, nézd meg hogy melyik olajos, mert valószinüleg
az az oldali főtengely simering a hibás, de ha járatod a motort annak az oldalnak
jóval erőssebben kell fűstölnie!! És még egy valami, ha a forgattyúsház-nál lenne rossz a tömítés, azt észre vennéd mert a kétütemü motor ott végzi az elősűrítést,
ami által kívűlről is észre vennéd, hogy ott kifúj,vagyis nem lenne száraz! De a Jawa
Fórum-on is olvastam hasonló jelenségről, és mindig a főtengely simering volt a bűnős!!Bár 2-3 dl olalyfogyasztás nagyon nagy mértékűnek tűnik, kérdés hogy mennyi ídő alatt???? De ha szervízben csinálták miért nem viszed vissza????
Írd meg ha sikerült megtalálnod az okát, én szerintem főtengely simering!!!
Jobbulást! Mi lesz a hétvégi gurulással? Képet még nem teszek fel ne haragudj, mert most nagyon szarul néz ki a járgányom. Teljesen szét van szedve. Szombaton akartam volna összerakni, de úgy néz ki a munka megint közbeszól!
Sikerűlt levenni a lánckereket és szerencsére nincs is megkopva, úgyhogy mehet vissza. Kész vannak a kerekeim is újrafényezve, úracsapágyazva, új gumikkal. A hétvégén már szeretném festeni a vázat, és utánna jöhet az összerakás. Ezt az oldalt már én is néztem, mindjárt a találkozó után. Klassz lehetett!
Remélem jól teltek az ünnepek, és mégegyszer bocsásd meg
amiért zavartalak, sajnos még a fékpofa ügyben nem sikerült megoldást
találnom, bár a Tominál azt hiszem talán lessz! Amiket tőled kaptam, nem furom
át, mert nem teszem tönkre, a vas szélessége keskenyebb mint amilyen a Velorexé.
A lánckerékben kicseréltem a csapágyat, és megtisztítottam, a lánc az teljesen szuper, remélem a hossza is jó lessz. Már csak tényleg a fékpofák kellenének!
Közben szétszedtem a kuplung oldalt a mocikáján, mert utóljára ,valami kerregő
hangot hallatott, hát arra jutottam, hogy a berúgó fogaskerék bele ér a kuplung
házba, ezt az oldaldekni tartja bent a helyén, de úgylátszik, hogy hézagolni
kell még, nem is olyan egyszerű eltalálni, hogy mennyire nyomja be?
De ezzel ma végeztem, de már nem tudtam kipróbálni, mert még váltó
olajat kell vennem! Remélem a te egérkéd is alakult a hétvégén, és ha
van új képed kűld el légyszíves, hagy örülhessünk neki!
Fél órával megelőztelek a megoldással, de köszi a segítséget! 1 db filckorong jött ki egészben a többi be volt gyűrődve. Van valami tipped, hol tudok új korongokat szerezni az olajátfolyás megakadályozására?
A tengely furatában van 2-3 db filc korong közepükön a pálcs átmérőjének megfeleő lyukkal. Nem lehet hogy elfordultak, szét csúsztak. Erre azért van szükség hogy a váltóból ne kerüljön ki az olaj a kinyomó szerkezet irányába.
Már én is jeleztem a problémámat itt a fórumon, de még nem kaptam hsználható infót! Ma kiszedtem a blokkot, hogy jobban hozzáférjek és többet lássak, de eredménye még nem sok volt. Most rendesen beletudtam világítani és nézni a pálca helyére és kissé elszomorodtam, mert ott egyáltalán nem lehet átlátni, sőt olyan mintha valami becsúszott volna a lyukba(úgy néz ki mintha "be lenne lemezelve"). Lehet, hogy az egész blokkot szét kell húzni egy rossz mozdulat miatt? Jobb szórakozást is eltudnék képzelni!
kinyómópálca nem megy vissza a helyére /kivette de azután
nem tudja teljesen vissza tolni / én mondtam neki,hogy az a váltótengely
furatában megy át a kuplung kinyómó pálcáig,de azt mondja,hogy már szétszedte
a kuplung oldalt is, és nem tud át dugnia furaton még egy vékonyabb drótot sem/
szerintetek mi lehet a próbléma?????
gyárilag álítólag van a két pálca között egy golyó,én nem találkoztam még vele,
bár még nem sok motort szedtem szét, de arra gondoltam, hogy amikor kihúzta
a pálcát, talán az a golyó szorult be a furatba. Én egyébként egyszer már jártam
így, a motor javításnál,és akkor levágtam a pálca hosszából,de utána még volt más probléma is a mocival,és utána a gyári méretű pálca jó lett! / de nem emlékszem
mi is volt a gond, akkoriban én is kérdeztelek benneteket és bocsásson meg az
aki segített, de most nem jut eszembe a neve, de ő le ment a garázsba és le mérte,
hogy az ő egérkéjén mennyire áll ki a pálca a lánckerékből!! Ha valaki tud ebben
segíteni, nagyon megköszönném ,a Kaics-1 nek szeretnék vele segíteni!
Látom, augusztus 6-7én még van 1 szabad 7végétek! Akkor tartja a Kemencei Erdei Múzeum Vasút fennállásának 100.-ik, újra indulásának 10ik évfordulóját. Kisvasúti nap, veterán mozdonyok, Csepel teherautók. Ti is jól mutatnátok. Mindenkit szeretettel, várunk!
Sziasztok!Rexipeti vagyok,Eger mellől Nagytályáról.15 éve van Velorexem,egyet nagyapámtól örököltem,innen a szerelem,egyet Mádról vettem eladásra.Felújítottam,de eladás már nem lett belőle...
Érdemes elmenni a szomszédjukba, a Futár-nál (www.futarmotorosbolt.hu) (Zichy J. u. 34) a Kelemen-féle ár 80%-át fizettetik ki Veled. :) Esetleg e-motorparts.addel.hu (náluk olcsóbb helyet még nem találtam). Üdv!
Csak arra gondoltam, hogy a lánckerekedhez még hiányzik a bordás agy, a menetes csőtengellyel ami a lánkerékcsapágy és a lengőkar között teremt kapcsolatot, mint a képeimen látszódik. De Teky felajánlása ezt megoldja.
Köszi így már érthető. Nem gondoltam, hogy neked normál Jawa mkp. kereked és lánckereked van fent.
Küldök két képet az én velóm hátsó lánckerék agyáról, hátha neked is segítség, mert a feltett utángyártott lánckerekeddel és egy veló kerékkel még nem mész sokra.
Ha jól emlékszem annó Te szenvedtél a kis lánckerékkel. Sikerült már szerezni megfelelőt? Valószínű nekem is új után kell néznem. Súgd már meg, hogy tudom levenni!
A segítségeteket szeretném kérni! Ma szerelgettem egy kicsit, és a nagy igyekezetembe kihúztam a tengelykapcsolóból a munkahenger rudazatát (ha így hívják, a képen mutatom) és nem tudom visszatenni a helyére. Nem megy be eléggé.
Hurvinka! Ugye nem baj, hogy TEKY-nek üvegszál erősítésű műanyag borítása lesz. (illetve már van. -:) ) Igaz próbáltam utánozni az eredetit, így az egész burkolat bőrmintát imitál!
Már jelentkeztem a klub-ba, remélem a következő frissítésnél BENELESZEK. Igaz egy szavam se lehet, illetve csak JÓKAT mondhatok a tagokról, nagyon segítőkészek és önzetlenek. Direkt nem írok neveket, mert ez 1-super csapat!!!! Nagyon várom, hogy együtt guruljunk! Remélem TEKY-sem hoz szégyent a csapatra!
Érdeklődnék, hogy ki milyen gumit használ a járgányán, és milyenek vele a tapasztalatai!? Gumivásárlás előtt állok, és jól jönne egy kis segítség. Esetleg valamilyen jó beszerzési forrás is érdekelne!
Gyönyörű az új ülésed.Szerintem Én is fogok munkát adni a Te kárpitosodnak. Megnéztem az új VELOREX CSEH Atom képeit. Sok hasonlóság van közte és TEKY között. ( Azért az Atom szebb.)
Tényleg..el vagyok már szokva a fórumozástól. Tehát, akinek vannak ilyen cuccai, írja meg nekem a d-dream@freemail.hu-ra, illetve ha ad egy tel. számot, felhívom. Zsobri.
Üdv az Uraknak, elkezdtem üzemképes állapotba hozni a Velorexemet, és szükségem volna egy pár alkatrészre. Lefényképeztem, mik lennének a legfontosabbak, ha valakinek van ilyesmi pluszban vagy eladósorban, legyenszíves értesítsen. Nem kell hogy új cuccok legyenek) Ezeken kívül keresek még két első kerékagya fékpofákkal, vagy kereket. köszönettel: Zsobri.
Sziasztok!! Ebben a topikban még új vagyok de amúgy fanatikus veterános!!Ezt a képet feltettem egy másik topikba és ott üzenték hogy tegyem inkább ide.Igazuk van ide való.Szerintem nagyon jó!!!!
Kedves Tik . Segítséget szeretnénk kérni . Adott az itteni Totalcar-auto menüpont alatti R.I.L.A.K. szubmenü . Ki fogunk menteni egy Nysa 522M típusú lengyel mikróbuszt , ami eddig garázsban állt ( ez nagy szó , mivel nekem , aki a Ritka Lengyel Autók Klubja nevű vezetőségtelen , és elmeháborodottakból való lelki--baráti anticsapatot létrehoztam , van egy ilyen Tizenegyablakosom , és a garázskérdés egy 2m fölötti tárgyhoz egy pokol , mig eljutsz . . .). A kocsit ingyen odaadták JÓLELKŰSÉGBŐL a R.I.L.A.K.--ba heku néven író jámbornak , aki ezt magához is vette . Azóta is hull rá a hó . Szeretnénk rá egy garázst , ő pedig majd intézi ( moszkvicsrestaurálását addig is leállítva ) az átírást . TEhát . Szeretnénk , ha adnál egy kis pénzt garázsosításra . Van , aki már betonos területet is adna , van aki beindítja ( bő évtizede nem volt beindítva , motorikusan állítólag , mint egy Rolls--Royce, olyan volt ). TEstvér : amennyiben úgy gondolod , hogy hozzájárulsz , akkor kukkants bele a mi rovatkánkba , annak is a 3268. beírásától való részbe , hogy figyelemmel kísérd a dolgot . A Nysaról a hekutól van fotó is egy korábbi beírásban . Ha beírsz , neki címezd , lécci .nagyon szépen köszönöm. . . .
Szeretéssel : sapirico , a 3 nemmentős megmaradt Nysa 522M tulaj egyike
hát ha ez a gondotok akkor lelépek csak nem értem mi olyat mondtam ami ezt váltja ki na mindegy nem is érdekel na akkor a soha viszont nem irásra!!!!!!!!!!!!!!
te már megint mit kötözködsz velem mondtam én neked egy rossz szot is magyarázd már meg mit ártottam neked mért lennék csalodott ne röhögtess és tényleg diszgráfiás vagyok nem tudom mi olyan hihetetlen ebben.
szia nekem van régi oktávia bontott feszszabályzom. el nem adom ! csak elcserélném egy uj velorex hátsolámpára, nekem ez hiányzik, vagy 2 elsö irányjelzöre.
hello nem sértödtem be csak hirtelen haragú vagyok ami az irást illeti nézétek el hogy nem helyes nem tehetek rolla ugyan is diszgráfiás vagyok na tisztában vagyok azzal is hogy velo 3 kerekű de nekem csak egy 3 kerekü velo blokkja van meg váz az nincs hozzá és gondoltam épitek neki egy vázat ami kész is van benne van a blokk meg minden csak kellene egy fesz szabályzó hogy be tudjam kötni nekiültem a rajznak is tényleg nem olyan bonyolult és átrajzoltam kihagytam belöle az irányváltot igy természetesen csak 1 felé forog viszont hogy bekösem kéne a fesz szab de nem tudom beszerezni mivel + testelésü nem nagyon találni és ebben kéne a segitség hol illetve honnan tudnám ezt beszerezni? régebben irták hogy zetorban vagy régebbi skodában lehetséges ilyen fajta fesz szabot találni de én eddig a skodákban amiket bontoba néztem mind - testelésű volt ugy hogy nem tudom honnan lehet beszerezni tud nekem ebben segiteni valaki? köszönöm
Nem kell besértődni... csak fogalmazni kell. Velorex az csak 3 kerék lehet, te pedig egy blokkról beszélsz. Segít neked itt bárki ha tud, csak ne hisztizz, az egy pasitól nagyon nem férfias... nah :)
a blokk nem külön let gyártva egy öregtöl szerváltam akinek bele volt épitve egy kerti traktorba és ifa aksirol müködött töltés nélkül és a töltést szeretném rendbe hozni már benne van a épitett vázában és már csak az elektromos része van hátra ez a történet de sajna nincs fesz szabályzom hozzá se irányváltom mondjuk anélkül is be lehet kötni de akkor csak egy irányba megy meg egy gyujtás kapcsolo hiányzik ennyi de nem tudom hol lehetne ezeket beszerezni hát ennyi a történet
hello szerintem hanyagoljuk egymást szerintem most jártam itt utoljára mert egyik kérdéemre sem kaptam választ ja amugy meg a motor azért két kerekű mert volt egy velo blokkom és épitettem neki egy chopper vázat ugy hogy köszönöm a nagy semmit sziaztok és a többi forumozotol elnézést kérek.
Ha már irogatsz, akkor esetleg nagy betű, pont és vessző. Ha tagolod az irományod olvashatóbb és érthetőbb. Kérlek tiszteld meg ezzel a fórumot és a fórumozókat.
már megbocsáss nem kritizáást kértem hanem segiséget mert az én velom nem 3 kerekü vázban van és ez kicsit megbonyolitja a dolgokat amugy motor szerelés a hobbim de a velo már magas nekem neked még nem voltak olyan dolgaid amit nem tudtál egyedül megoldani? nem hiszem tehát ha valaki tud segiteni annak megköszönöm de aki kiröhög mert bonyolultnak tartom a rajzot az ne irogasson köszi meg ott a másik kérdés is miben lehet még pozitiv testelésü 12v/150 w fesz szab???
hello még nem találtam velo feszszabályzot nem tudjátok mibe van még olyan ami passzolna hozzá meg kellene egy kis segitség az elektronikához ha valaki tudna segiteni megköszönném van egy rajzom a bekötésröl de nem tudom átértelmezni ugy hogy az irányváltot kihagyom meg a világitás viszajelzés részét
nekem csak egy gyujtás és töltés rajz kéne ha valaki megtudná nekem rajzolni és ide vagy emailra küldeni annak örök hálám köszi
sziaszto, érdeklődni szeretnék itt felétek, hogy általába hogy mozognak a velorexek árilag? és hol lehet őketfelkutatni? Mert most 1 záport csinálgatunk de következőnek akarunk 1 ilyet :)
Udv, keresek motort és papirokat az ÚJ Velorexemhez.Most kezdem fel ujitani.Ki tud segiteni a ponyvak szabasmintajaval mivel a neten levo oldalon nem lehet megnézni.Kapcsolat velem: tcplast@zoznam.sk vagy 00421903515109 vagy SKYPE : toth.geza62 Kosz
Arra azért vigyázzatok, hogy a feszültéségszabályzón lévő cikkszám az teljesen megegyezzen a Velorexéval.
Nem elég a 12V 150W felirat és az azonos belső felépítés sem garancia. Mondjuk ha a belső látszólag megegyezik akkor a gerjesztés polaritása valszeg jó lesz, de a Velorex pozitív testelésű, az 1000MB viszont tudtommal negatív testelésű.
Ez fontos eltérés, mert a szabályzó érintkezői az áramiránynak megfelelően vannak kialakítva.
Ha fordított bekötésű járgányra való szabályzó kerül fel akkor (persze csak ha használod is a járgányt nem csak nézegeted) a nem megfelelően felszerelt érintkezők miatt anyagvándorlás indul el. Az egyik érintkező kráterszerűen fogy, a másik hegyszerűen nő az átmeneti ellenállás pedig exponenciálisan megnő azaz romlik a kontaktus. Ennek pedig töltés probléma a vége. A Velorex-szerű indító rendszerek meg amúgy is nagyon kényesek az akkumulátor állapotára azaz a töltés minőségére a főáramkörű indítás miatt.
szia én skodás vagyok spartakjaim vannak. szerintem a feszszabájzo ugyanojan van a tieitekben minta az oktáviában és a régi feliciában . 12 v os és dinamo van rajtuk,meg még a régebbi mb 1000 resekben is. régen nemnagyon változtattak. egyébként nehéz szerezni nekünk is.
hihi nem egészen az már be van szerelve csak van egy másik blokkom is kompletten ez is müködöképes tip top majd teszek képet is rolla csak érdkel mégis menyiért mennek
Nekem van egy 350-es amit igazából nem hirdettem még de ha valakit érdekel akkor elvihető.Restaurálni kell,rengeteg alkatrész több blokk +új cuccok, meg egy Pav-40,
Elkűldöm mégegyszer, nehogy véletlenül valaki lemaradjon!
A héten készülök leadni a velorex alkatrész rendelésemet Csehországba. Az alkatrészek újak, utángyártottak! Ha valakit valami érdekel, még hétvégéig jelezheti! Üdv!
Azt sajnos nem tudok újat(sőt most még használtat sem)! De tudtommal megegyezik a zetor traktoréval. Ha van esetleg a közeledben mezőgazdasági gépalkatrész bolt, próbáld meg ott! Ha tévedtem boccs! Üdv: Kaics-1!
akkumulátorként minimum 12V 35A/h használható, mert a 150W-os dinastrater még ezzel megforgatható, de 45A/h-nál nagyobb sem használható , mert nem töltődik fel dinastarrter által ( csak külső töltővel).
A irányváltókapcsoló is kihagyható, de külön kapcsolót kell használni az indításhoz. A rajz alapján átköthető.
A gyújtást áramköreit is át kell kötnöd, mert azt is az irányváltó fordítja.
Van néhány Velorex alkatrészem, amit szeretnék eladni. Mivel nem vagyok regisztrált tag és nem is tartozom a velósok táborához, így nem tudok a fórumba írni, ezért írok Nektek. Ha megtennétek, hogy megírjátok a fórumba vagy értesítitek azokat akiknek éppen felújítás vagy egyéb okán szükségük lehet néhány alkatrészre megköszönném. Mellékletként csatolok képeket az alkatrészekről. Amennyiben közelebbi fotóra van szükség, vagy pontosabban érdekel valamelyik alkatrész állapota, jelezzétek és küldök közelebbi képeket. Helyileg Bp. XVII. kerületében találhatók az alkatrészek. Az email címemet - amelyről ezt az emailt is küldtem - írjátok meg a fórumba vagy akinek szükséges. Napi rendszerességgel netezek, amint tudok válaszolok minden felmerülő kérdésre. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel : Tarjáni László mobilman@pannonmail.hu
Leírod, hogy mire lenne szükséged, én meg utánnanézek, hogy van e és mi az ára. Ha még mindig érdekel, beleveszem a rendelésbe és ha megvan az áru (mivel Bp egy kicsit messze van és mostanában nincs arra dolgom) utánvéttel postán elkűldöm Neked. OK??
Ha van valami felesleged a géphez ami nekem hiányzik, akár mehet cserébe is!
értem akkor igy már könyeb lessz és olyan kérdésem lenne hogy mien fesz szab kell hozzá és hány voltos iletve amperszámu aksi kell hozzá? illetve be tudom én kötni irányválto nélkül a töltést és az öninditot???
A héten készülök leadni a velorex alkatrész rendelésemet Csehországba. Az alkatrészek újak, utángyártottak! Ha valakit valami érdekel, még hétvégéig jelezheti! Üdv!
hello köszönöm hát reméljük öszejön valami letöltöttem az ábrát az elég nagy köszi esetleg még annyi hogy mien alkatrészek kellenek hozzá mert én ugy tudom hogy generátoros nem? a rajzon meg dinamot ir
hello sziasztok én uj vagyok erre felé és segitségre van szükségem
van egy velorexem 2 kerekü vázban tökéletesen üzemel de sehogy nem tudom bekötni rendesen nincs töltésem és öninditom ha és a mai szerelök erre felé nem tudnak vele mit kezdeni tudnátok infot küldeni mi kell hozzá pl komutátor vagy valami vagy esetleg egy kapcsolási rajz sokat segitene höszönöm
Én a Táborinál csináltattam meg a Simsonomat 70 köbcentisre,
és egy Babettát 60 köbcentisre, teljes generállal. Nagyon meg voltam
elégedve a munkájukkal, a vállalt határ ídőre elkészült, és tényleg
klasszul müködik mind a kettő. A Velorex motoromat is szerettem
volna náluk felújíttatni, de azt mondták, hogy nagy motort nem
vállalnak. A Tábori ajánlott Újpesten egy embert, hogy oda vigyem
a Velorexet, hónapokig hitegetett az ember,hogy mostmár hamarosan kész lessz,
de nagyon nehezen készült el, és olyan szarul csinálta meg, hogy utána saját magam generáloztam meg újra!!!! A jelenlegi motorom gépmunkáit a Négy Kelemen kft.-nél csináltattam meg ,és szerintem ez is nagyon jó lett. /1066. Bp.Zichy Jenő u 30. Tel: 06-1-269-5485, 301-0990 / http:negykelemen.fw.hu
Sziasztok,és búék! Van egy jawa 350/360-som,és a főtengelye kakukk.Tippet szeretnék tőletek,hogy merre javíttatok ti . Mert nehéz jó szakműhelyt találni. Nekem a Táborit ajánlották.Kíváncsi lennék a véleményetekre. sas47 a csepptankos Jawa oldalról.
Üdv! Boldog Újévet Kivánok! Most találtam rá erre a fórumra, amikor keresgéltem a velorex müszaki megoldásai után. Gondom hogy van egy amica luna mopedautom, sajnos az irányváltója helyett kellene keresnem egyett,/mert állítolag a hátramenetnél azért dobja ki a sebbeséget mert kopott a fogaskerék/ ami talán lehetetlen, ha valaki tud ilyent értesítsen. Ekkor jutott eszembe hogy 40 éve amikor nekem is volt "bőregerem" ha jól emlékszem a hátramenet egy kapcsolóval volt megoldva! Érdeklödnék hogy erröl a verolex hátramenet megoldásról hol tudok leirást találni? Köszönettel amica
A segítségeteket kérném! Már 8.hónapja építem a velorexemet. A kuplung főmunkahenger feladja nekem a leckét. Sok féle módon összeraktam, de nem nyomja be az olajat a csőbe, hanem egy idő után nyomás keletkezik, tele lesz fékolajjal a pedált nem lehet benyomni. Az tartály felőli oldalon mind a két kis lyuk tiszta.
Csatoltam egy fotót. Kérem ha valaki tudna segíteni , hogy milyen sorrendbe rakjam össze.
Sokan régen csúnyának tartották, és egy mindig morcos ember szállt ki belőle, akit megnyomorított az élet, mert szegény mozgás sérült volt. Én is mindíg érdekes db-nak tartottam gyerek fejel.
Hát főleg a velomon múlik , mert én hiába akarom ha a gép megmakacsolja magát :) mint pl. az idei balatoni talira menet is :)na de most műkszik minden oké és remélem így is marad ...
üdv mindenkinek. Remélem tavaszra az én velom is kész lesz és részt vehetek egy túrán,csak van egy kis problémám. Az én műszaki tudásom egy távirányító elemcserénél kimerűl!!! Meglehet ezeket valyon tanulni menetközben? Vagy inkább bélyeget gyüjcsek:-) ?
Szia Maus! Mindíg segítünk egymáson ez természetes. Együtt megyünk, és együtt jövünk. Ez a szlogen. A Balatoni találkozó előtt, még májusban ott lesz Boskovice is. Remélem jössz oda is. Azt szeretnénk elérni 2010 ben, hogy minél többen velózunk együtt.
Szia Maus. Mikor velóztál mostanában? Jót mentél a 0-on miután el váltunk? Nem volt semmi probléma? Vissza kötöd az irányváltót? Üdv Zsolti / Honda Velo/
Sziasztok Velorexesek! Én is javítok egy Velo-t aminek a neve még Oscar, mert 1960-as évjáratú. 250-es Java Perak motorral van. Augusztusban kezdtem neki, de nem is olyan egyszerű ahogyan azt gondoltam, pedig mikor megvettem, nagyon jó állapotúnak tűnt, és elég sok időt és pénzt emésztett fel időközben! :) Mostmár haladok az összerakásával, ha minden jól megy decemberben kész lesz, utána teszek fel képeket az összeszereléséről! Üdv Jimmy1965
egészen jó állapotú. Ami még nekem érdekes volt, az
hogy a pedálsor felülről van, úgy mint az autókon, és nem a padlóról.
A kormánykerék is egészen jó állapotban van.
Az Isolátor gyertyák a Karcsiék szerint nem jók, és amikor
mentünk a Tatabányai túrára, nekem már induláskor problémáim
lettek a gyújtással. A Tamás hozott nekem új NGK gyertyákat, /mégegyszer nagyon szépen köszönőm neki / de végül is az irányváltó kapcsolóm hibásodott meg.
Úgy hogy azért még kipróbálom az IZOLÁTORT, mert ezt direkt 2-ütemű motorokhoz
Üdv. Igen az ember véletlen feltéved a klub oldalára és már meg is fertőződött. Ezt hamarabb el lehet kapni mint a H1N1-et. És ez sokkal barátságosabb fertőzés,és remélem nem gyógyítható! Nekem is tavaszra lesz kész a velom,csak ez tök egyedi,mert ez fémkasznis:-) Én is úgy látom ,hogy jó fejek vannak itt. Na sok sikert! üdv. csaba
Sziasztok! Lassan itt az ideje, hogy bemutatkozzak. Engem is megfertőzött a "VELO"-nevű bacilus. Restellem, de már 10-éve van egy 1968-as "GYÖNYÖRŰSÉGEM". És a szokásos, nincs hely, idő, pénz! De most a csillagok szerencsés állásának köszönhetően. teljes erőbedobással folytatódnak a munkák! Cél a tavaszi vizsga, és utána orrvérzésig nyomjuk a GÁZ-t!!! Tulajdon képen napi használatra tervezzük! Képeket csak a kész "TEKY"-ről szeretnék feltenni!, roncsot mindenki látott már eleget! Nagyon tetszik a klubb szellemisége, mindenki nagyon segítőkész! (pl:Svejk) Türelmetlenül várom a TAVASZT és a vizsgát!, akkor jönnek a képek is!!! Üdv MINDEN KEDVES KLUBTAGNAK!!!! Jenő
Sziasztok az én velom egy év munkája volt , a váz 80%-át újbol hajtogatam. Az also küszöbcső, elsö futomü keret, az orrát , az 5 csövet a szélvédöig ,a kettö ajtót, a tetejét, dupla T alak a spirálrugo és a kipufogo tartót ,............. Motorja őszerohadva, főtengely FELUJITVA, Hengerek furva, csapágyak újak, Váltoja JÓ, Berántó Váltótengejek újak, Kuplung olajos,, Dinastarter állorésze újbol szigetelve, Forgorész jo volt, Irány váltó felujitva, Kerekei kerékagy szabájozva, Pofák ferodorozva Csapágyház fémből 4db csapággyal, Küllök ujak, Gumik mitász, Minden kőtőelem lehorganyozva, Gyári 6 lapolásuak BŐR Cseh de Itthon varva az ülés is a teteje Cábrio tetö anyag, A patentok Magyar. Egyenlőre ennyi OT-ra szinte kész ,Két elsö sárvédőjét kell még szinre fujni. Amugy 1000 Km van benne Kb. Akár Eladnám is Vettem még 4 db Roncsot azokbol ujitanák fel ismét. Számom.06306168295
sziasztok! új vagyok körötökbe ,de megszállott velorexes . Mult évben vettem egy velot darabokban aminek a felújitásával idén készültem el. Azóta szaporodott a gyüjteményem .Ha tud valaki küldjön 250-esről képet.
Én is úgy gondolom,viszonylag elfogadható. Pláne,hogy a vaterán ma láttam egyett olyan 900.000.-ezerért! Szerintem ez írreális! Biztos kell még rá költenem egy keveset de megéri.
Az tuti ,hogy elsőre nagyon megtetszett. Úgy gondolom a velotalálkozókon ezzel is nyugodtan részt lehet venni,mert szép darab. Majd a belsejével kapcsolatban kérek tölletek tanácsot,hogy is legyen kialakítva. Remélem az újév elsö találkozójára már kész lesz és részt is tudunk rajta venni a feleségemmel(aki elfogadta ezt a bogaramat is!!).
Én is lepadlóztam mikor megláttam anno 90 akárhányban, mert tényleg egy különlegesség az biztos, hogy ugyanilyen sehol nincs a világon. Azért is vettem meg. Klassz ha járkálni akarsz vele és látványos a talikon is, mert egyedi. A külseje szép pláne így, hogy megújult. Belül már nem ennyire egyértelmű a helyzet sok munka van vele ha tényleg a külsejéhez méltó belsőt akarsz. Én mint mondtam eredetit szerettem volna és mivel ez annyira át van alakítva, hogy lehetetlen lenne visszaalakítani, meg nem is érdemes. Hogy megérte vagy sem az megint jó kérdés. Ha egy eredeti, veteránozható vagy megfelelő donor alap Velót keresel akkor persze nem. De egy különleges, régi, egyedi járművet 3 motorral stb.. amiben az örömödet leled akkor igen.
Az elejét sajnos nem tudtam megnézni mert felvan bakkolva,de a borítás le lett homokfúvózva meg újra festve,elég igényesen megcsinálták. Tudom ,hogy 71-es megvan a szürke forgalmi is meg vagy három motór az eggyik alig használt ,aról számla van a műszaki és egyébb papírmunkák miatt. Állítőlag már 200000.- költött rá a srác(egyébként ami kész van az tényleg szép) Neked mi a véleméyed megérte vagy nem? szerintem nagyon aranyos. az alvázszáma is megvan tényleg van rajta egy furat.
Ja igen a váznyakon a gátló felső bekötésnél mindkét oldalon van egy-egy furat. Ide mindkét oldalra egy egy motortükör volt felszerelve hosszú görbített rudak végén. Állatul nézett ki csak a bal oldalon pont a vázszámot is átfúrták.
Valójában 71-es. Mert a hirdetésben 63-as van. Eredetileg olajhidraulikus kuplungja volt és az újabb fajta blokkal volt szerelve. Azért van benne az a munkahenger hely ott a pedáloknál. Nagyvelegen (Mór mellett) egy idős bácsié volt (rokkant). Mikor meghalt a fiától vettem meg ha jól emlékszem 92-93 körül. Akkor fekete volt. Van is valahol képem róla majd előkotrom. Szürke forgalmija volt. Én rendesen a nevemre írattam akkor. A bácsi valahogy kapcsolódott az ottani Ikarus gyáregységhez (ott dolgozott vagy ilyesmi) és az ottani karosszéria műhelyben lemezelték be a 80-as évek végén. Valamikor korábban elvágták a vezetőoldali ajtónál a vázat, hogy ne kelljen akkorát emelni a lábán mikor beszáll. Pótlásképp a padlóvázba egy plusz cső be lett hegesztve. De mikor belemezelték akkor ezt a lehetőséget megszüntették, de a lemez alatt ott maradt a változtatás. Az eredeti motorját eladtam belőle, mert elég kopott volt és vettem egy szinte vadonat új motorblokkot egy másik forgalmival együtt (ez a blokk máig megvan), de az rendes bowdenes automata kuplungos. Sima síklemezekből lett hegesztgetéssel a vázhoz rögzítve. A hegesztési varratok persze kiálltak gondolom. Ezt gittel tüntették el és gitt adta a szép domboros formát is. A tetőn pld. elől közel 1cm volt a gittréteg. Emiatt elég nehéz volt a karosszéria. Nem is ment úgy, de a fékek is eléggé igénybe voltak véve, meg eléggé borulékony is kanyarban a nehéz tető miatt. Már a rendes bőröshöz képest. Súlycsökkentésképp pár cső ki volt vágva belőle pld. elől. Én eredeti Velorexet akartam nem házilag átalakítottat és ezt már nem lehetett visszaalakítani eredetire. Ezért adtam el. Ha jól emlékszem a teljesen üres kasznit, a hátsó lemezelt kosarat, a hátsó sárvédőt és a két ajtót adtam el. Minden más alkatrész nem tőlem van. Nem tudom mit alakíthattak a kasznin, de olyan nagyot nem, mert teljesen ugyanaz a fazon maradt ami nálam volt. Egyedül a hátsó lámpa van alakítva, mert nekem úgy volt kivágva a lemez, hogy az eredeti hátsó lámpák voltak benne. A jobb oldalán van egy négyzet alakú rész amit egy műbőr fed, ott lehet hozzáférni a motorhoz. Kíváncsi vagyok ugye van elől a csomagtartótető (ami rendesen fel nyitható mint egy autó motorházteteje) ott a zsanérokkal mi lett, mert az mondjuk nem volt profi, ott mindig beázott. Ja és elől volt rajta egy Merci csillag aminek az volt az érdekessége hogy 90 fokkal el lehetett fordítani és az egy zárat mozgatott és úgy nyílott a csomagtartó. Az nem látom rajta, még a helyét sem.
Láttam a gépedet fotón,igazán szép darab. Ráadásul nem is vagy messze tőlünk,ha esetleg segítségre szorolunk,csak átugrunk lepuskázni a tiedről. Márha ez nem probléma?!
A lényeg hogy a motor profin legyen összerakva mert lehet vele szívni kis dolgok miatt is . Sajnos az enyém se jött össze egyből de most jó :) és remélem így is marad :)
Képeken láttam már egy pár fémkasznisat ami háromkerekü,pl.:a hernádi klubtagnak is hasonló van. Szerintem szépen kidolgozott kasznija van,és szép a festés is rajta nem egy kókánymunka. Remélem sikerülni fog az összerakása.
a 4 kerekűek voltak fém kasztnisok ha jól tudom . Amiket vettem velokat az egyik be volt lemezelve , sztem úgy gondolták hogy a lemez tartósabb lesz mint a bőr hosszútávon vagy csak egyszerűen nem volt aki megvarja ami valjuk be nem is olyan egyszerű :)
meg van mindene egy jó pár ládában,majd a cimbim(aki ért hozzá) összeszereli. Egyébként nem készültek fém kasznival velok 71-ben? Állítólag ez már így jött!
Ugy néz ki megvan a velo,szerintem egész jól néz ki. Bár még a motorját össze kell legozzuk! megpróbálok feltenni képeket róla. Véleményeket várok!!!??? Remélem márciusban már részt tudunk venni valami túrán.
Holnap velorex túra!!! Mindenkit szeretettel várunk, mindegy mivel jön. Szeretnénk minél több velorextulajdonost megismerni, így ha még nincs kész a géped, gyere autóval. Érdeklődni: 06-30-855-99-10
A lényeg hogy a motorja jó legyen , forgasd át kézzel hogy mekkora a kompresszió benne . A váltót többször kapcsolgasd le fel . Ellenőrizd a dinastartert hogy könnyen indít-e és van-e töltés . Nagyjából ennyi . Sok sikert és alkudj :)
lehet,hogy mégis összejön a fémborításos velorex! Holnap megnézem,és eldől ,hogy mi legyen a sorsa. Nektek mi a véleményetek róla,ti jobban értetek hozzá????
Persze hogy részt , csak szerintem a későbbiek folyamán jobban járnál , gondolok itt pl. a könyebb szerelhetőségre ... Bandi jóválasztás nick nevű tag hirdet itt egyet ha jól láttam 250 -ért
De azért ezzel is részt lehet venni egy velorex bulin? Vagy csak kizárólag "bőrösök" mehetnek? Még ez sem biztos ,hogy összejön mert van egy másik érdeklödő elöttem. Egy bőrösnek mennyi az ára most? köszi.
Sziasztok. Nekem skoda 1000mb van,de nagyon szeretnék egy velorexet. Örültül tetszenek! Találtam is egyet az fémborításu 71-es. Az lenne a kérdésem ,hogy lehet ilyen,és ez baj e vagy gyártottak ilyeneket is. Köszönöm ha segítetek. üdv.Csaba Orosházáról.
Vasárnapra velorex túrát szervezünk.Mindenkit szeretettel várunk. Indulás reggel 8-kor Dunakesziről, Budapesten keresztül Tatabánya-Tatára. A győriekkel 10-kor találkozunk a tatabányai Jet kúton. Érdeklödni: 06-30-907-32-15, 06-30-855-99-10
Szia, lenne egy érdeklődő a Velóra, de sajnos nem tud elérni. Légyszives írd már le a telefonszámodat vagy valami elérhetőséget. Előre is köszöni szépen. Üdv. :-)
Eladó sorba került egy nagy becsben tartott kitűnő állapotban lévő velorex főtengely Győrben. Ára:10000 Ft.Részletekről érdeklődni a tulajdonostól: Konta Zoltán 06-30-754-1625
Csak érdekességként írom, hogy a magyar Velorexek meddig eljutnak az ex Velom múlt szombat óta Norvég állampolgár... és a nyilvántartásuk szerint ez az első darab.
Vasárnap velorex túra! Cél:Tatabánya-Tata Indulás: 8:00 Dunakeszi, Találkozó a győri szekcióval 10:00 -kor Tatabányán az autópálya melletti Jet kúton. Eső esetén program törölve. Érdeklődni a programokról Karcsinál 06-30-907-32-15
Ez az amit korábban én is kérdeztem, hogy mennyi a korrekt ára. Láttam itt egy hirdetést ahol 500ezerért adták, én azt irreálisnak tartottam. Most egy picit magam ellen beszélek, de a lényeg, hogy nem tudom mi a reális ár.
Picit elhavaztam, mindig közbejöttek dolgok... de itt vannak a képek. Ahogy korábban is említettem, új ponyva kell, más gondja nincs. 350es 2hengeres bár vszeg ezt jobban tudjátok, illetve ti is tudjátok:)
Végre újra dobog a szíve a velomnak :D Gyári tökéletlenségek tökéletesítve :D Már nagyon hiányzott , bele is csúszott egyből közel 100 Km :D Itt is nagy köszönet az egyik itteni tagnak 3 kerekűnek és egy szuper szerelőnek Iminek :D
Szabásmintát innen szerintem tudtok szerezni. más... hamarosan minden információ Pulay Sándor cimborám világ körüli útjáról, a velorex elkészítéséről, és minden információról ami ezzel az 1 éves túrával kapcsolatos olvashattok majd oldalán!
Ma találkoztam élőben is Maus 1 vérbeli velossal igaz nem sok időnk volt beszélni mert sietett ,de majd legközelebb :) Viszont hozott nekem 1 blokkot aminek nagyon örülök :DD
Jövő évi világkörüli útra készülő világjáró Velorex-hez ha valaki föl tudna ajánlani egy jó állapotú hátsó kosarat, kérjük jelezze itt a fórumon. Előre is köszönjük.
Le az indulatokkal. :) Hamarosan velorex világkörüli túra: Velorex Adventure név alatt. Nem sokára web formátumban mindne infó róla és folyamatos riportok rengeteg médiában. Indulás 2010 szept 07.
Szépreményű Pólagergő cikket írt az SzMZ-ről. Hurrá. Néhány mondat után már a Velorexeket fikázza. Ki ez a szerencsétlen és mit is akar? Vagy a magyar veteránsajtó elérte a bulvár szinvonalát? Szánalmas, szerencsétlen ember, aki kiéli a kisebbségi komplexusát? Szánalmas.....
Hát egy kicsit elbizonytalanodtam ezzel kapcsolatban ... Bár Karcsiék is azt mondták hogy csak egyszer kell JÓL összerakni utána szinte csak tankolni kell ... Remélem hogy most ez lesz a helyzet ...
"Sziasztok , évek óta próbálkozom egy felújítással de nem tudom befejezni, ezért eladnám. Gondolom Ti tudtok valakit akit érdekelne, 250 -es motorja van forgalmi is van, a karossz, kékre lett festve mindene meg van és van egy 350 es blokk is hozzá, irányváltóval, ajtók és, lámpák pluszban, Bőr ruhája nincs , 210E Ft szeretnék érte kapni , igy visszajönne a bele fektetett pénzem. Káplán János. mail: kaplanjanos@freemail.hu"
Erdőbénye fesztiválra szerveznék egy közös túrát aug. 15.-én. Nézzétek meg a programokat és a környéket. Nagyon szép hely egy 2 napos túrát megérdemel arra felé. Tokaj hegyalja.
Mi is tehetünk valamit azért, hogy népszerűsítsük hazánkban ezt a méltatlanul keveset és szűk körben publikált sportágat. Lehetőséget kaptunk arra, hogy a Futam záró napján (28-án, vasárnap) megmutassuk járműveinket annak a több ezer embernek, akik kilátogatnak az eredményhirdetést kísérő programokra.
A veteránjármű kiállítás a PaRiPa (Pannoniás Ring család Paks) szervezésében kerül megrendezésre.
Mottója: ÖREG VASAKKAL, A VASEMBEREKÉRT!
Felmerülhet a kérdés, hogy mi módon érinti ez a veterános társadalmat? A válasz egyszerű. Célunk az, hogy a veterán járművekkel emeljük a záró nap fényét, színesítsük a programokat. Szeretettel várunk minden olyan veteránost, aki szívesen töltene el egy napot Bonyhádon és megmutatná járművét, a látogatóknak. Az előzetes tervek szerint a programot különféle eseményekkel (Pl:gyerekek megutaztatása) színesítjük majd. Amennyiben engedélyt kapunk rá, a városi felvonulás sem marad el.
Igen, van P20-om, most készültem el vele. Yamaha dugó, Japán hajtókar, valami japán gép ferrodolos kuplunglamellái átalakítva, 12V-os VAPE gyújtás, módosított hengerfej, speckó Yamaha főtengelyszimmeringek(4000/db:)), új karburátorok, xenon világítás, valami Koreai. Szuper lett nagyon.
Itt van Bowdenes oldal. Állítólag fital srácok, ügyesek, gyorsak de viszont nem olcsóak. Egy bowden 3-5000 FT között van. Váci úton vannak.