Ezt a relékapcsólószàl elvágosdit és terheléses kábelvizsgálatot még mindenképp megejtjük., sőt próbának ideiglenesen ujkábelokkal átkötjük hogy az esetleges vezetékelési hibákat kizarjuk..
generator szijat becsavarta a vezerles ala. persze, az megugrott. minden vezerles jelre ossze lehet rakni. de az ugye minden jel/pin kerekeken..egyik sem tengelyen.
nincs kompresszio. ( valami van.. sziv/surit. csak keveset es nem jol ) nincs torott himba. (o) szivargas teszten atmennek a szelepek.. viszont ahogy bezar a szivo szelep, egybol nyitja a kipuffot.
mennyire jellemzo ezekre a fogaskerek elfordulas a vez.tengelyen... (ugye..preselt tengely. ) foleg annak a fuggvenyeben hogy szelepek elvileg zarnak, torott himbak nincsenek... ?
holnap mar talan itt is vannak polcok..... akkor kiderul hogy te, vagy en jartam jobban.. :))
teszem hozza, hogy kritikus elemet nem veszek temurol . de amit eddig vettem -es az nem keves - annak 90%-a hozta az elvarast. (mondjuk tobb szalon fut kereses. es mindig elolvasom a leirast. )
ropke 22 eves elektronikarol beszelunk. ..mi a kerdes .. ?
vagd el a relay kapcsolo szalat az ecu oldalon. .. azt lassuk mi tortenik. megyen a venti, vagy nem megyen. ha megyen, van egy test zarlatod a kotegben. ha nem megyen, akkor meg ecu. *
a generator nem tudom hogy jon ide.. ilyesmi miatt - szerintem- nem teszi vesz uzembe a ventit.
* aze' nem ilyen egyszeru.
szerintem jobb lenne ha a meresek eredmenyet irnad le. egy negy pines relaynel ez nem ordogtol valo.. az, hogy ki sibolsz valamit.. nem biztos hogy jo megoldas . tevedes jogat fentartom, bantani sem akarlak.
Ezt ujrakellett töltenünk, mivel idáig totális bukta minden javitási kisérletünk....
Ford Focus 1.4. 16V. 55Kw 2003. WF0XXWPDF3K04685.Gyárilag Klima nélküli verzió--Hütőventillátor egy darab!
Ez a HIBA: Beinditás után kb 10mp mulva függetlenű a hőmérséklettől beindul a Hütőventillátor és gyujtáslevételig állandóan megy. Auton minden normálisan müködik, vizhőmérő szintén normális üzemi hőmérsékletet mutat. Hibakód egy Db "P1246" : bejövő Generátor terhelési hiba, ami nem törölhető! Töltés +K.L jó.., bár ECU vezérelt mindkettő...
HCT szenzor uja cserélve lett..,plusz multival és élőadatban teljesen korekt reális értékek, Ventillátorrelé jó használtra kicserélve., másik garantáltan jó generátor beszerelve.!!
GenerátorPC közötti vezetékek---,Hütő.Ventillátor relé vezérlőszála-hengerfej közepén lévő Hütővizszenzor vezetékei ECU-ig ellenállásra-plusz/minusz zárlatra leellenőrizve!!!
Lehet hogy motorvezérlő hibás? Praxisotokban volt már ilyen?? Hogy lehetne ezt biztosra megállapitani?
vettem temurol negy polc rendszert. darabja 180x90x40... 5 polcos .. each..boltless. felcsavarom oket a gerendazatra.. az egyszerubb mint falba tipplizni.. es nem foglal helyet a floorol... egyenlore jo lesz. (ha nem, finomitani tudok kesobb. )
ahoz hogy rendszer legyen a rendszerben ketto dolog kell.. elso sorban tarhely.. masodsorban ido. . mndkettoben rovid vagyok... ez a leggyorsabb megoldas.. es most az fontos.. .
Elég érdekes... egyébként nekem is van egy 1.5-öm egy wifis csoda, ami csak az ECU-t olvasta a Stiloban, semmi mást.
Alkalomadtán megnézhetjük majd az én 1.4-emmel is, ha gondolod, ősszel úgy is lesz majd egy merényletem ellened, de még úgy is csak az alkatrészgyüjtögetésnél tartok. Ha lesz konkrétum, majd kereslek.
Holnap reggel képezek neked fényt én hogyan oldottam meg. Annál egyszerűbb nem nagyon van. Faltól falig 5x10 pallók élre állítva + méteresre vágott OSB lap. Mondjuk az enyém könnyűszerkezetes, de tégla vagy betonfalba is beköthetők gerendapapuccsal:
Nem. Ez egy C profil vagy akár U-nak is nevezheted mindegy amiben rendszeres távra vannak vágatok. Ebbe a vágatba egyszerűen beilleszted a falikart, lásd kép, lejjebb. Mindenféle méretben és terhelhetőséggel kaphatók, az ikeás 20-30 kilogrammos 15 centistől a méteres kinyúlású sokszáz kilós terhelésre méretezettig.
tisztitsd meg rendesen. az stift egyik kilogo oldalan latni fogsz - mintha- hideg vagozas nyomot. az a beszerelesi (beutesi ) oldal. neked az ellenkezo oldalrol kell kiutnod. (bar gyak tokmindegy. kalapacs meret kerdese. :)
A vásárláshoz az OBDlinket vittem, és azzal sem tudtam csak a motor ecuhoz. De akkor még nem foglalkoztam vele mert szét volt húzva a rádió, meg egyéb análmániák is voltak. Utána itthon a Konnwei-t próbáltam ami előtte egyrészt a Seicentoban teljesített szolgálatot hiba nélkül, másrészt a 159-hez is simán tudott csatlakozni.
A Konnwei amúgy nem 1.5 hanem szabvány 1.4 és bár kínai klón de nem a legalja eresztésből való. https://www.konnwei.com/product/447.html És ahogy látod ez egy 1.4 amiben a lezáróellenállás benne volt. :P
Tehát ha jól értem, nem az OBDLinkkel próbáltál csatlakozni először sem, hanem valami kinai elm327 klónnal? Netalántán egy nem egy 1.5-ös verzióval csúfolt valami? Ha így van, nem csoda, ezekhez a Fiatokhoz ez nem használható, csak az 1.4, amiben ez a lezáróellenállás nincsen benne.
Ettől kicsit öregebb-és gyengébb hármas vételén nagyon gondolkodtam,(de már elmúlt) ott a kuplungpedál beesése meg a műszerfal pókhálósodása,tükörbehajtás fogaskerékhalál ami rémlik a fb csoportból.
Dexion polcokkal lehet függesztett rendszert is készíteni, ha elég erős a födémváz de a horgonyzó helyek kialakítását kellőképpen erősre kell kialakítani
Na, hogy ez a thread is le legyen zárva értelmes módon, megoldással.
Miután semmi sem segített amit javasoltatok vettem egy másik BC-t is amit bele lehet próbálni, és esetleg lehet rajta gyakorolni.
Egy obd aljzat kábeleit feltüskéztem és egy anya-anya végű szalagkábelt is kapott. Az OBD-BC kapcsolási rajza alapján a vezetékek elmentek a BC megfelelő csatlakozóinak a megfelelő lábára és ki lett csipogtatva. Kapcsolat ok. A BC ezen kívül kapott delejt egy műhelytápról és légyen teszt. Nem működött úgy sem bammeg. Sem az új BC sem az eredeti. Na ez nem kábelezési gond lesz vagy, hogy valami visszapofázik rá.....
Úgyhogy hosszú internet túrás, és diag adapterek specifikációinak elemzése után erős lett a gyanúm. Az ELM327 és klónjai alapvetően CAN buszra vannak felkészítve nem pedig CAN starra. Azaz van bennük egy busz lezáró ellenállás ami általában a panelen egy 120 ohmos mütyür valahol a CAN csip mellett. Úgy könnyebb megtalálni, hogy a hatos és 14-es lábakat köti össze, csak vissza kell követni a nyomtatáson. A kínaiban is és az eredetiben is így van, viszont a nem elm klónok hanem saját fejlesztésű elektronikák nem mindig tartalmazzák.
Gyors ellenőrzés, előbányásztam az Alfából az OBDlinket, és megmértem - megaohmos nagyságrend. A Konnwei esetében viszont a 6-14 között 123 ohm mérhető. Mecsíptük Oszi!
Ellenpróba: Juhéééééé az OBDLink hajlandó kapcsolódni a tesztasztalon az új BC-hez. Akkor nézzük a régivel mi a helyzet: Ahhoz is.
Viszont korábban amikor be volt szerelve akkor nem volt jó. Úgyhogy régi BC visszaszerel de labor konfigban és csak tápot kap meg azt a két csatlakozót ami mindenképp szükséges. Csatlakozik. Igaz százezer hibakód de konnektál.
A csatlakozók egyesével visszadugdosása után a hibakódok aktívból szépen mentek át tároltba kivéve a CAN busz hibát ami végig aktív maradt. Pedig már minden vissza van dugva. Felgyújtalak bazdmeg! Oké, legyen a hibakódok törlése.
Mit ad isten törölhető. És nem jön vissza. Wattafak?
Allah nagy, Allah az egyetlen. És persze áldassék az úr neve. Jöjjön a Konnwei megmérettetése. Persze nem csatlakozik. Nem baj, tudom hogyan bánjak el veled. Páka, nagyító és a 0.5x1 mm-es ellenállat kirugdosása a világűrbe. Panel tisztítás és összeszerelés után a Konnwei is tökéletesen konnektál*.
Tehát a lényeg: Hiába mondja a csatlakoztatási teszt, hogy az ELM327-es diag eszközöd full kompatibilis és minden canhoz csatlakozni fog ezt nem szabad elhinni - mert van amihez nem fog. Ilyenkor elő a multimétert és az megmondja az igazat.
* persze ezek után lehet, hogy a buszos rendszerűekhez majd nem, de azt magasról leszarom. :D
Szoktak olyat csinálni, hogy egy merev plató mondjuk 4x4 méteres (50-50 centi marad el kétoldalt hogy le tudd engedni, és 15 az elején hogy ne a fejedre engedd hanem elférj te is) 5x10 pallókból összecsavarozva a tetején OSB és a négy sarkán engedhető le csigával. De mert ez nehéz ( főleg megpakolva) elektromos csörlő illik hozzá, illetve hátránya hogy csak akkor tudod leengedni ha kiszállsz. Olyankor viszont az előnye az, hogy csak besétálsz a dobozaid közé és a földön pakolsz.
Ha kis létra is elfogadható megoldás, akkor egyrészt milliónyi plafonsínes rendszert találsz dobozokkal együtt, másrészt csinálhatod azt amit én, hogy két méter magasan körben készítesz egy méter széles polcot. Az 18 négyzetméter ami kicsivel nagyobb felület is mint a leengedhető 16 m2. De ezt csak létráról tudod kezelni.
igy koltozesel kicsit megfaradt az elmem. lett hirtelen egy kb 30 Nm-es garazs.. (5x6m ) ami teli van szarval. mar mint a szarvjaimmal..a padlon.. elkollene oket pakolni. .. de hova.. ?
fal melle van polc/fiok/szekreny rendszerem.. de egyreszt szarok, -nem tecc - masreszt munkateruletet foglalnak..amire semmi szukseg. a garazs teto szerkezete ( acsolt fa ) kb 3 meter magassan ( ettol tobb, ezek csak az also kereszt gerendak ) szvsz csavarozni van mihez.. szvsz vagy letrazok fel/ es le/ mindent az also gerendak fole.. . ami nagyon nem tetszik.. vagy. nekem 2 meternel tobb magassagra nincs szuksegem. igy van egy meter ures hely a fejem felett. .30Nm-en.. (ennyi nem kell )
ide kollene a vilag legegyszerubb fel/es le mozgathato tarolo polcait fel szerkeszteni.. tehat polcok /inkabb tarhely/ de nem fal mellett, hanem teto alatt. fel/le mozgathatoan... mint egy fregoli..
na... itt faradtam el. nincs ra otletem. sin rendszer.. vagy eleg egy 1/4 kotel alapu csigas.. (nem baj ha libeg. csak ne essen le, es ne legyen utban mikor nincs ra szukseg.. )
Odáig eljutottunk nagyon nem kevés küzdelem után , hogy a villamos hálozatot--vezetékelést---kontakt--testhibákat átnézve-javitgatva stb nagy valólszinüséggel kitudtuk zárni mint hibaokózót!!!
A P1246 gen .hibát "nézegetve" a ventillátor vészüzembevaló bekapcsolás okán., ugy találtuk hogy az egyik jelszálon Zéró fesz van stb.., biztonságért ECU-ig elmentünk mindkettöt leellenórizni., teljesen rendben találtunk mindent...,
Levettük a generátort utolsó erönkkel .,noha jav elött egy felületes töltésellenörzést csináltunk : Töltés kb13.9V .,tartotta is röviden megterhelve fogyasztókkal---K.lámpa is előirásszerüen elaludt.
A 3 Tüs csati lehuzva a 3 vzeték a kezembe maradt kb 5cm-es hosszuságban.., felületesen összevoltak szigetelve ,miután "gondosan különböző távolságban egymástól elvoltak vágva.., nem összeforrasztva-összecsavarva hanem szándékosan elcsipve!!!!
Már gondoltam hogy valami hekkelés eladás elött esetleg egy gen. jav. megsporolandó stb---
Összekötöttem a három vezetéket de a hibakód megmaradt.., levettük és mint árható volt gyári szabályzó már utángyártottra lett kicserélve ami tudjuk ilyen mellékhibákat szokott okozni...,
Egy gyári bontott lesz a vége.., remélhetőleg még nem cseréltej benne fesz.szabályzót...
A hűtőventillátorrelé a 85- 86--on kapja a mükõdtető feszkót kapja.,a plusz gyujtást és motor ECU által küldött testet..,a test az csak JÁRO motornál van , kõzvetlenül mindjárt a beinditás utan, viszont csak gyujtásnál már nincs meg..,
Ez a generátor által " generált" terhelési hibakód a P1246 okozhat pl ventillátor vészfutási reakciót..?? hallottam ilyesmit félfüllel...,mégegyszer nekifutunk a hálozat alapos ellenőrzéséhez..., és akkor marad a hibás motorvezérlő???
Valószínűleg nem fog hibakódot adni, ez pont az a vezérlő és évjárat amik szoftverhibásak, bizonyos hibákra nem adnak hibakódot. Ilyen pl. a hőmérsékletekkel kapcsolatos terület is. Megeshet, hogy az a generátor terhelés jel hiba is fals.
feleslegesen huzgalja ki a relet. csak bekell drotozni ..(hogy merheto legyen. ) innentol az szamit hogy mit kap a 86/85-on... ES hogy azt honnan... ez eddig.... nekem ... nem derult ki. ( kisse feluletes vagyok mostanaban )
relay a biliben. cobra vagy kapkod.. (sanszos ) vagy nem ertjuk.. (ez is )
biztitábla jobb alsó sarkában van 2 relé, a bal oldali a k3 a hűtőventillátoré, amit az ecu 13 vezérel, a jobb oldali a k4 az a másik venti lenne ha volna, azt a klíma nyomáskapcsoló kapcsolja ha jó a rajz, amit néztem.
próbáld ki, hogy ha kihúzod ír-e hibát(látja-e), ha van kivezérlőteszt működteti-e.
nézd végig az élőértékeket, esetleg találsz-e valamit.
lehet ecu hiba is, de előtte ki kéne zárni minden mást(testzárlatot is).
"ijesztően" szinre egyezik azzal ami itt történik..,
"P1246" egyébbként ez a generátor hibakód van benne , van e valami jelentősége? lámpa elalszik, töltés van... csait lehuzva se változik semmi...sajnos..
Sziasztok és Köszi mindenkinek !!! Tehát itt tartunk a teljes összeomlás küszöbén..
Gyárilag nincs benne klima--egy gonddal kevesebb talán.., most sipoltuk stb ki a hengerfej közepén lévő akármilyen hőszenzor vezetékeit a motorvezérlő ECU-ig..,ugyanigy a hütőmotor relének (Kék/Fekete) motor ECU által testet adó vezetéket.., az a PCM csere elgondolkoztató .,mert most vették ebben a szerencsétlen állapotban az autót..,Hütőrelét szétkaptam., nem látni rossznak., nekem ugy tünik hogy egy alapföllállással állunk szemben : Vizhőszenszor--motorvezérlő---Hütőventillátorrelé Hütőmotor..., vagy esetleg mégsem...???
Láttam egy rajzot., ahol van egy külön kapcsolo, nem szenzor a Hütőmotorhoz.,azzal a megjegyzéssel hogy csak benzines 1.9/2.0--motoroknál létezik....A hütőmotor sima kefés DC motor, hütőmodul vezérlő egységet nem láttunk sehol , külön vagy motorra rá-vagy beleépitve motorban., vagy valahol máshol nem találunk vizhőszenzort...,Az auton minden müködik.., egy Generátor állandó hiba van....,de gen.csatit lekötve is állandóan megy a ventillátor--.esetleg valami vészfutás müködik?? Vagy rosz a motorvezérlő???
Minden (hozzáférhetőn) rajzon egy hengerfejhőmérsékletét mérő mindig szenzort látni----ez megvantalálva-cserélték is elöttünk--. helyileg multival jónak mérve és élőben jó is...
Mutatnak egy másik szenzort is., inkább kapcsolót ami Hütőmotort kapcsolja...,Trafó-generártor alatt emlegetik-mutatják --de nincs ott semmi..., jelenlegi kutatásunk alapján motortérben semmit se taáltunk...
Felmerült hogy külön Hütővezérlő Elektronika vezérelné a hütőmotort----,elméletileg lehetséges .., de hol van? mondjuk ilyen se találunk....
A Hütőmotor mezei kefés motor---minden elektronika. ,mechanikus ellenállás nélküli kivitel..
Ott rontod el, hogy mindenképpen egy "feltételezett vízszenzor"-t keresel.
Alapvetően ezt úgy szokás megoldani, hogy az ember előveszi a hozzátartozó kapcsolási rajzot (és ha van akkor hibakeresési leírás is segíthet). Megnézi hol milyen eszközök befolyásolják a működését és hogyan. Innentől azt is tudja van-e másik szenzor vagy bármi.
Ha nincs rajz meg kell keresni honnan tölthető le.
Ha nem tölthető le, még akkor sincs minden elveszve el kell indulni a kábeleken visszafelé, és nem csak ötletszerűen széthúzogatni őket vagy körbelámpázni a motort egy elveszett jeladó után kutatva.
Igen, ez utóbbi kurva nagy munka. Na de ezért kapjátok a javítási díjat. Mert pl. lehet egy kábelzárlat is valahol a kötegben.
mire gondolsz??? Egyébbkénnt nem egy szakember nézte !!!!
Sziasztok!Nagyon sürgős volna.., mielött elindulunk egy kanna benzinért fölgyujtani..
Ford Focus 1.4. 16V. 55Kw 2003. WF0XXWPDF3K04685 Klima nincs--Hütőventillátor egy darab van.
HIBA: Hütőventillátor JÁRÓ MOTORNÁL állandóan megy!! Ventillátorrelét kivéve megáll---hengerfej közepén lévő Hütőviz szenzorra lehuzásra stb nem reagál!! Élőadatban-multiméterrel korrekt Celziust látni---patront már ujat raktak bele--biztonságért leellenőriztem és teljesen jó!!Valahol kell még egy szenzornak-kapcsolónak lenni a Hütőventillátor kapcsolásához!!! Trafót levettükk nincs ott semmi!!!Kérdés: Hol lehet a feltételezett vizszenzor .kapcsoló ami a Hütőmotort vezérli???
Esetleg motor ECU hiba volna??? Testet vezérel a Hútőmotorrelének. Hibakód nincs minden müködik..., esetleg valami vészfutási figura ???Köszi minden választ!
Nagyon sürgős volna.., mielött elindulunk egy kanna benzinért fölgyujtani a delikvenst!
Ford Focus 1.4. 16V. 55Kw 2003. WF0XXWPDF3K04685 Klima nincs--Hütőventillátor egy darab.
Ez a HIBA: Hütőventillátor állandóan megy!! Ventillátorrelét kivéve megáll---hengerfej közepén lévő Hütőviz szenzorra lehuzásra stb nem reagál!! Élőadatban korrekt Celziust látni---patront már ujat raktak bele--biztonságért leellenőriztem és teljesen jó!!Valahol kell még egy szenzornak-kapcsolónak lenni a Hütőventillátor kapcsolásához!!! Trafót levettükk nincs ott semmi!!!Kérdés: Hol lehet a feltételezett vizszenzor/kapcsoló ami a Hütőmotort vezérli??? Vagy esetleg más hiba lehet???
Anno rendszeresen cseréltünk ezekben irányjelző-kapcsolót, (is) összeolvadtak a csatlakozónál. Annak ellenére, hogy ez egy Suzuki, a kapcsolói az Opeltől származnak, ugyanazon nyűgökkel. De ez is csak egy tipp!!!!
"...vakum van amit egy venturi allit elo a CR pumpa belépő oldalan a hozamszelep elott ."
Gondold át, a vákuum (inkább depresszió) hatását a folyadékok forráspontjára.... majd ezt a "folyadékot" bevezetve a belépőoldalra az a motor megállna.
agilat nem tudom, de hason evjaratu corsak, egyeb opel termek.. oldalankent vannak relezve. (tehat ketto rele <> ketto oldal ) az nem valoszinu egyszerre megy ki.. szvsz en is biztire tippelnek.. (fotelbol )
Azoknal a Delphinel, amit en ismerek a resolajcsöben vakum van amit egy venturi allit elo a CR pumpa belépő oldalan a hozamszelep elott .
Mas rendszereknel egy tomitetlen resolajcso nem szokott ekkora galibat okozni mint az altalam ismert Delphinel, mert azoknal tulnyomas van a resolajcsovekben, igy nem tud ott levegot szivni es fel is tunik ha tömítetlen mert folyik ki a gazolaj. Delphinel nem...
2005 auto.. valoszinu van hozza valahol reszletes szerviz info a neten. * olyan pontot keres nyomas mereshez, ami konnyen hozza ferheto. (akar turbo olajzo cso csavarba egy adapter ?) mindegy hol, mindegy mennyit mersz.. a ket allapot (zorog/nem ) kozti kulonbseg a lenyeg..
* lehet irtad, de egy motorkod sokat dobna az azonositashoz. . (bar nekem most erre nincs idom, itt lelkes unatkozo szakember garda van .:)
Reggeli első indításnál ugyanígy zörög kb. 2 másodpercig , az aznapi további indításoknál csendesen indul."" >> Az olajnyomás méréssel milyen adat nyerhető ki a hibafeltárás szempontjából ? ""
ne hivjuk ezt olaj nyomas meresnek.. hivjuk inkabb zorgos, es csendes allapot kozti olaj nyomas ossze hasonlitasnak. ha csokken az olaj nyomas mikor zorog.. az olajnyomas baj. ha nem csokken, akkor meg nem.
nem tudom hol van meg mero pont azon a motoron. de ketto megoldas van, vagy olaj nyomast mersz.. > valahol < (lehet felesleges ) vagy lebontod a szelepdeklit lanc ellenorzeshez. online tippre en (is ) inkabb a lancra szavaznak.. de nehez ezt igy ful nelkul. (nem. video sem segit. )
Ez nem online hibamegoldás,pláne jóminőségű képek nélkül!
Te személyesen cserélted azt a 12cm nyomócsövet?
Mesélj róla részletesen,úgyis ráérünk...
(De,hogy legyen egy konkrét tipp is:úgy rémlik valami felújított szivattyú került bele néhény ezer km-el ezelött,és azóta a szivattyúra csavart hollandi párszáz km-en belül elreped....)
Azt a gyári új hollandit könnyen kézzel ütközésig lehet tekerni????
Nem a cső reped el,nem a másik végén a hollandi,csak mindíg ugyanaz.
Mi van,ha azt a szivattyút valaki a háuljára ejtette bármikor?
Lehet, hogy azt nem írtam, de az első hiba előtt egy-két ezer km-rel korábban egy 200 km-es út után azt vettem észre, hogy hangosabb lett a motor, csattogósabb, kopogósabb lét az alapjárati hangja is.
Igazad is lehet, de a szerviz is és én is mindig ugyan ott rontjuk el. Az újra felhasznált többi csövet sosem rontjuk el, pedig azokat is ugyan úgy húzom le és azok nem mennek tönkre, itt meg már az ötödík cső van benne.
Ez így értékek nélkül nulla információ. Még az sem biztos, hogy ez meghaladta a max üzemi nyomást*. ???? Azt is túlnyomás hibának detektálja ha az elvárt nyomást x ideig meghaladja a valós nyomás. (pl. 400bar helyett 600bar)
* az igen valószínűtlen, hogy a max üzemi nyomást lényegesen túllépve a motor tovább működjön. Egyrészt ott a mechanikus nyomáshatároló-szelep, másrészt szoftveresen is több beavatkozás történik, amik eredménytelensége esetén leáll a motor.
Ez a túlnyomásos hited ez vakvágány, pláne úgy, hogy a hollander reped meg és nem a cső nyílik szét/törik el.
Beugrottam a mesterhez. Jaj hát az bonyolult kimérni a hibát"" azt mindig. :)
vagy tudja, csak keves pizzel mentel.....(óra! ) vagy nem tudja, es akkor masik mestert kell keress.
korai japo rendszerek, es tsa. .. - egyreszt seggbutak.. -masreszt -ha van - tarolt hibakod.. az nem a hibat mondja meg. .hanem csak elindit delre, keletre, eszakra, es nyugatra.... szvsz csak iranyt ad... nem megoldast.
az hogy ezt "lámpázni kell"? flash codere gondolhatott az iparosod.. az egy korai kiolvasas teknika. kivillogja morzeben a muszerfal a tarolt hibat.
az szep . ket okot latok. szar a hollandi. ( csigas szarba bele fer. ) vagy.. szarra tepitek. (20-27 Nm kozt van ezek lehuzasa.. az tenyerbol megvan. ) olyan nincs hogy egy kup tomitesnel a lehuzo elem torik..
valami elvan basszal. te haromszor irtad a szereles hibat.. .en egyszer.. ra se mozdult..
a vedelmet hianyolja, es nem erti, hogy egy common rail rendszer tobbet tud tomorzar tomitettsegre, mint amit egy hibas nyom.szabalyzas bele tud nyomni..
Lehet, szerelési is, de nem tartom valószínűnek, mert volt a vezérlőben túlnyomás hiba és mikor a szerviz kicserélte az összes csövet akkor miért csak 10000 km múlva és mindig csak ugyan ott megy tönkre és ugyan úgy. Én is többször cseréltem azt a csövet és a többit is megbontottam és vissza raktam és azoknak mégsem lett semmi baja csak mindig ugyan annak.
keresd meg hol az olajnyomas kapcsolo/mero szenzor. csinalj oda egy adaptert, es koss ra egy mecha nyomasmero orat. (10 baros cso toldasal felrakhatod szelvedore. )
tudjuk hogy mi tortenik az olaj nyomasal mikor zenelni kezd. nem az erteke, - a kalibracio - szamit... hanem a valtozas ..
Nem a cső reped el hanem a hollandi hátsó részén látható repedés de csak mikroszkóp alatt. Szabad szemmel észre sem lehet venni. Képet most nem tudok csinálni róla.
Az elosztócsőről elmenő csőbe belefújtam sprayvel és ha csak kicsit engedtem akkor azt elment a csőbe, de ha teljesen megnyomtam akkor az nem ment el, kinyomta.
Úgy tudom, hogy itt van egy nyomástartó szelep is.
Irtam, h folyt a fedel alol de meghuztam azota nem folyik, de meg igy is levegosodik.
Elfelejtettem leirni(ill. Azt hittem egyertelmu), h allo motornal ejti vissza a diselt/levegosodik.
Lehet h meg mindig a fedel alatt van a gond, ezert vettem most egy körmös cuccot meghuzni. (Bar az elso 16evben mindig jo volt amikor kezzel huztam meg)
Ha az nem segit akkor ahogy javasoltatok berakok atlatszo csöveket
A héten nézi meg a szerelő, de 2 hete tanácstalan, hogy a védelem miért nem avatkozott be, miért engedte a rendszer károsodását és miért nem tiltott le előtte.
Lehetne szerelési hiba is, de próbáltam figyelni rá.
A csövet nem kellett hajlítgatni. Az összes injektorhoz menő csövet le kellett venni mikor az elosztócsövet cseréltem és a régiek mentek vissza mégsem lett semmi bajuk csak az újnak.
A hőálló az azt jelenti, hogy magasabb mint 60 fokos hőmérsékleten is megtartja a méretét és a formáját. :P Általában 80-90 extrém esetben 110-130 fokig "hőállóak" az ennek nevezett műanyag csövek. A szilikoncső az más tészta azok akár 250-300 fokig is, de az nem ez.
És isten őrizz, hogy addig melegítsük amíg meglágyul. Csak annyira kell, hogy egy kicsit megmelegedjen, kevésbé legyen rideg. Pont ezért mondtam hajszárítót és nem hőlégfúvót.
"de bevallom nem probaltam mert volt ra teknologia. "
de valoszinunek tartom hogy ha egy rendszer 1800 bar koruli nyomasra van tervezve, akkor ennek a fizikai resze minimum a duplaja nyomast kell hogy elbirja. (ennyit - duplat - nem tud a nagynyomasu, ergo.. .ez nem nyomas hiba miatti tores/szivargas. .. ) nalad egy cso torik folyamat ** .. holott az egy 5 csoves negy henger common rail rendszer.. ..es csak egy cso torik .. itt nem a nyomas lesz a hibas.. tippem szerint.
ez szerelesi hiba. legyen erre is tipp. es csak az. laza az injektor rogzites a hengerfejben. .. lehet hibas cso rogzites.. rezonal...... stb.. nem.. en kizarnam hogy ez tulnyomas hiba.. ...de tevedhetek.
Még mindig a magasnyomású csővel szenvedek és a segítségetekre lenne szükségem, mert eddig aki látta mind tanácstalan volt.
Peugeot Expert 1,5 Bluehdi 120le 2019 évjárat.
Mikor már a második új csövet is ugyan ott nyomta el akkor kicseréltem a rail elosztót is egy újra.
Sajnos sokáig nem örülhettem, mert kb. 1000 km után ugyan ott megint elnyomta a magasnyomású csövet.
Ekkor újra vettem egy gyári csövet, mert csak ezt lehet kapni. - A szervizben megtudtam, hogy a magasnyomású szivattyúban a nyomás szabályzót nem lehet cserélni, mert nincs is külön hozzá csak kompletten lehet cserélni a szivattyút, amire egy horror összeget mondtak.-
Nézegettem a szivattyút, hogy tudnék hozzáférni és az elektromos csatlakozóját levettem kontakt spray-vel befújtam az érintkezőket.
Elvittem egy dízeles szakihoz diagnosztikára, volt magas rail nyomás hibakód, de a rail nyomást szépen szabályozta, annyit nyomott a szivattyú amennyit kért kb. 1800 bár volt a maximum. Tárolót kitörölte és mondta, hogy mennyek vele és jöjjek vissza hátha látjuk újra a hibát.
Mentem vele kb. 100 km-t, volt emelkedő, teljes gáz, nagy fordulat, nem kíméltem és vissza mentem. A tároló üres volt, semmi hibakód és a csövet sem nyomta el.
Azt mondta minden tökéletes. Lehet, hogy a nyomásszabályzó csatlakozójánál volt érintkezési hiba, nem kell hozzá nyúlni.
Megnyugodtam, hogy megoldódott a probléma, de kb. 1500 km után megint elnyomta ugyan azt a csövet csak a szivattyúnál lévő csavarnál.
Amit biztosan tudok:
- 20000 km-el ezelőtt - 1,5 éve - lett magasnyomású szivattyú cserélve benne, a Fábiánnál gyári felújított szivattyút raktad bele a szervizelőélet alapján.
- mindig ugyan annak a csőnek a csavarjának a hátfala reped meg.
- mindig egy nagyobb emelkedő után, vagy ha 3000 fölötti fordulaton mentem nyomta el a csövet.
- most max. 2000 fordulaton megyek vele és még nem nyomta el a csövet az elmúlt 200 km alatt.
- valamiért megemelkedik a rail nyomás, nem szabályoz le.
- új komplett elosztócső van fent, vagyis új a nyomásérzékelő és a biztonsági szelep is benne, de a tünet és így valószínű a hiba is ugyan az maradt.
Kérdés:
Miért nem engedi el a biztonsági szelep a rail cső végén a túl nagy nyomát, hogy ne károsodjon a rendszer?
Miért engedi a vezérlő hogy túl nagy legyen a rail nyomás?
Miért nem tilt le a vezérlő vagy kapcsol vészüzembe mielőtt meghibásodna a rendszer?
Mitől jelentkeznek ezek a tünetek?
Van valakinek valami ötlete vagy tapasztalata a megoldásra?
hogy rákba levegősödhet egy nyomás alatt lévő rendszer???? ""
nem biztos hogy nyomas alatt van. rengeteg - alacsony nyomasu /atemelo pumpas - dizel volt ami baj nelkul ment hibas tankpumpaval is >> addig amig egyszer csak levegore nem szaladt. (bontas, kifogyo uza..stb )
na most no holy itt epp megbontott. lehet ez is egy ok.. ..ennyibol megmondani miabaja...
Kell egy ugyanolyan átmérőjű fém, vagy kemény müa cső mint amin a gyorscsatlakozó is van. Azt beledugod a gyorsgyatiba a kettő közé meg az átlátszó csövet.
nem tudom, de valoszinu hogy a fekete pvc /ptfe ?/ uza csovel van szerelve. (nem gumis ) abbol a regi csatlakozot nem tudod kivenni.. csak ha elvagod a csovet. az meg ugy mar lehet rovid lesz.. azon felul az uj csatlakozo beszerelesehez celszerszam kell, mert bele kell preselni az pvc /?/ csobe az uj toldast.
nem egy ordongosseg, meglehet csinalni.. szerszamval. ..de amig nem tudja hol bubis.. addig miert a szopo oldalon indit ?
Bár most nézegetve úgy látom jelentősen kibővítették az árult cuccok körét. De az alap profiljuk az üzemanyagpumpák és környéke volt - és azokról mindent is tudnak.
A KO-CSI kft. semmi mással nem foglalkozik mint üzemanyagrendszerrel. Ami náluk nincs az nem létezik. És nagyon segítőkészek is, érdemes lehet telefonon érdeklődni a gyanúdról és a lehetőségekről.
az osszes oldhato uza csatlakozasba be kellene iktatni egy atlatszo cso toldast. ..lehet egyenkent is , szakaszolva a rendszert. .. igy meglatod honnan kezd a bubi jonni. en itt kezdenem.
pandat nem tudom, de olasz uza csovekben is lehet cserelni 'o' gyurut.. csak epp nincs hozza.. kell hozza nemi eroszak, jo szem, belevalo gyuru.. stb. szvsz nem oldhatatlan a feladat.. de minek szopni vele amig nincs ra bizonyitek.
Amikor utoljára húztam le a pumpaegységről a csatlakozót akkor a tüskén ott volt a gumigyűrű, ült az árokban. Levettem, feltettem egy másik azonos méretű NBR-t oszt kész.
Problema: ugy tunik levegosodik az üzemanyagrendszer
Elozmeny: kiszedtem a tankegyseget (ac/szintjelzo) es uzemamyagszurot csereltem. Uzemanyagszurocserehez lehuztam a szurohazrol a gyorscsatlakozokat.
Kerdes 1: tankegysegnel azt mondanam nem tud levegosodni, ne ott keressem a bajt (?) jol gondolom vagy benezem?
Kerdes 2: üzemanyagszurohaznal van tipikus hely? Vagy tl tud repedni stb?
(Kerdes 3: ezen kivul vmi mas hely ahol szeret levegosodni?)
Tankegyseget most szedtem szet eloszor
Uzemanyagszurot mar csereltem tobbszor is, soha nem volt galiba. Fedelet mindig erősen kezzel (szerszam nelkul) huztam meg. Auton uj kora ota en csereltem uzamanyagszurot, kiveve egyszer. Mann szurot raktam bele. Most a cserekor elsore ugy sikerult meghuzni h a fedel alol folyt a gazolaj. A mann szurohoz adott uj tomitest raktam be. Szetszedtem ujra meghuztam ujra, most nem folyik. Ott levegősödne??? Vagy van tippetek h hol nezzem meg meg? Gyorscsatlakozok?? Abban lehet O gyűrűt cserelni?)
ugyanitt.. szinte a veled valo parbeszed lezarasakent.. (probaltam egy darabig.. de menthetettlenek tunsz ..)
felmerul bennem hogy mi a lofaszt csinalsz te itt ebben a topikban ? mert hogy engem baztatsz... az meg rendben is van. ..de ezen kivul miben merul ki a topik reszveteled ? (en .. itt. kocsmazok... social life.. etc.. es te ?)
szvsz ha en levagyok baszva a politikai velemenyem miatt.. ami nem ide,..szakmai topikba valo.. (elfogadva, bar nem egyetertve ) akkor mit keresel te itt... akinek zero a szakmai velemenye.. ?
rovid. ..mit csinalsz te itt ?
ne keresd sokaig a valaszt. trollkodsz. en is szoktam, jo moka.. csak en kozben azert berakok olyan szakmai velemenyt is.. ami esetleg segithet mason. TE .. te nem.
harag nincs. (nincs ertelme, csak egy nick vagy. .. en is. :) de tovabbiakban nem erdekel a velemenyed. ==========
papa. anglia az -angolok - az egyik legjobban szerteszet szaporodott fajta a vilagban. (tudod..a fel vilag a gyarmata volt.. ES allampolgara.. nincs meg orszag ahol ennyi fele nacio elne egyutt.. -talan- neg normalisan is. -------
végképp fogalma nincs, hogy itthon becsületes munkával mit lehet elérni ma már."" ... ja.. lasd lolot, meg az osszes ner kurvat, elukon a fovezerrel..meg a hozzad hasonlo hulyekel.
vak vagy pajtas. en meg nem vagyok feher bot. X . ==========================
Igazad van a belterjes, rosszkormányos mubenlétet kifelejtettem a képletből. Valóban ami náluk valami az mindenhol máshol vasárú hulladék.
A politikau szálat hagyjuk, nincs benne. Ha azt mondod személyeskedö, azt még elfogadom.
Azt is elfogadom, hogy másként látja, mert régóta a belterjes milliőnek a része, megélője.
Azt nem fogadom el, hogy bármire ráhúzza, hogy szerencsétlen lúzer fasz mindenki aki nem úgy ahogy ő. Kereshet többet, élhet jobban ő ezt ONNAN jibban tudja, hogy kamu.
Sokszor ugyanazt a végkifejletet hámozza ki két teljesen ellentétes dologból akár. Önmagának is ellentmondva
Azt is megértem, hogy hatalmas erö, bátorság kellett mindent feladva felkerekedni. Lehet, hogy be is jött neki.
Más másként döntött, itthon maradt, itthon boldogul. Arról meg végképp fogalma nincs, hogy itthon becsületes munkával mit lehet elérni ma már. Honnan is lenne, évek óta itthon sem volt. Csak lúzerezik.
Egy ideje nem hozza fel ezt a politizálós szálat, hálaégnek, erre te nekifutsz, háta fel tudod provokálni, bravó.
Egyébként annyi a megfejtés, én nem különítettem el fejben ,hogy ott a bontó, meg a bezúzda ennyire külön szálon megy, tehát van bontás és alkatrészeladás, meg van ledarálás is, ami egy jóléti társadalomban mindig lesz.
Mivelhogy egy zárt világ, ide maximum vasáron, jellemzően bontásra jön onnan a rossz oldali kormány miatt.
De ami a végén keletkezik, ledobja a legalul levő is, mert jobbra van pénze, azt nem fogja a világ feszívni, pláne mióta már vám is lenne.
Szóval adott egy halom szar, amit vagy nagy munkával kibontanak, 10%át eladják, majd a többi ott rohad meg, kidobja a bontós, így meg a már a többi lehet nem is lenne olcsóbb, de annyiért meg nem venné a csóró sem kint 30éves olajsaras alkatrészt, vagyis egy nettó bukóba zuhan az egész...erre van a zúzda, bemegy és búcsú.
Inenntől logikus, hogy ami nagyon tré, öreg, krehács, az megy a picsába, mind.
Mert nincs ahova, nincs amire, nincs akinek megérné.
A ""dobd ki"" témát is ezért mondja nekünk mindenre, mert máshogy nézi már fejben.
Ott egészen máshol vannak ezek a "vonalak" kint, mi éri meg a mezítlábas legalul vegetáló parasztnak és mi nem.
A középosztály a lizingből újal jár, az majd egyszer lemegy tőlük a csórókhoz, de aztán ott a vége, ez nem németország, hogy a péppé fossá hullott 25éves romot, veszélyes hulladékot megtekerve, kiszilózva behozza, eladja a magyar nepper.
Vagy megérné annak a csórónak még rátenni még 10 és még 10 ésmég még még éveket, tákolva a reménytelel romot.
Hisz jön a következő olcsó levedlett generációk, amiből a pénzesebbek most szálltak ki, már nullán, tehát neki eleve fillérekért van.
Egyszer úgy gondolja, hogy mindenki aki nem emigrált mosogatófiúnak, szarszedőnek, olajcserélő félembernek a rosszoldalon közledekődhöz az egy utolsó lúzer akit szétrabol a saját hazája.
Majd szétajnározza az újrahasznosításukat, mintha mindenhol máshol (főleg magyarországon) csak a nepperek "keresnék rommá magukat" a szétbontott autókon. Mindezt azután, hogy minden második mondata, hogy dobd ki az autód (generálj hulladékot), vegyél újat mert egyébként egy utolsó lúzer vagy. A legjobb hulladékgazdálkodás a NEM KIDOBOTT hulladék.
Vegyél valódi egyes BMW-t, akár régit (E8x) , ha csak kiskocsi kell, jobban jársz.
Ez is egy BMW csak rá van írva, hogy mini, mindennek az ára előtt egy szorzó, a motorja meg kicsit máshogy felöltöztetve a PSA akkori blokkja.
Nem igaz, hogy minden prince variáns "by dizájn csontszar",meg "önmegsemmisítő", vannak tipikus gondok..veszélyek, "aknák"
De egy miniben, amit jellemzően seggealá megkapott anyuka aztán gyá, csak nyomta.. esélyes, hogy minden telibe megtörtént evvel a blokkal, aminek nem kéne, hogy történjen.
Ha megveszed a minit szar motorral, idehaza a motorcsere kinszenvedés, és megint kitudja mire..rendbetétel, bármi épeszű megoldás.., --->gyak. gtk.
És ha csörög, füstöl, meg szar, nem is fogod tudni, most telibe ko a blokk, vagy csak láncos, PCV hibás, meg szelepszárszimeringes.. mind jellemző hiba..meg még egyebek is..
Az áruk a miniknek ráadásul -idehaza- fent van, irreális számok, mert az egyes az "hülyebéemvés", "biztoshülyegyerek", stb, a minis meg jajdecukker, "öregangolautós".
baszki.. van itt 0.5- 0.75 lemezbol takolt fiokos .ize.. irodai fiokos szekreny ami tiz eve kint all a szarba .. 3 mazsaval megtomve.. nem mondom hogy nem rohad.. .mert de.. de meg nem lukas..es meg all.
az az alvazkeret ettol fiatalabb.. es vastagabb. es mar nem all..
tulkepp az ok a koltozesre az, hogy jon vissza a tulaj valahonnan tavol keletrol. , igy nekunk cigany berloknek menni kell. nem baja.. talaltunk jobbat, tegnaptol koltozunk is. viszont ez mar nem napi szinten jarhato tavolsagra van melotol.. (faszom.. 40 perc oda, 40 perc vissza ) ugyhogy ott is valtas lesz, de mondjuk ez tervben is volt, csak mas ok miatt. hat ezzel felgyorsult a folyamat.. bar meg keplekeny..
(eddig sem volt szomszedom, most se nagyon lesz. :)
szerintem ez nem so.. a mini esetben meg az sem lehet ?/ hogy kulon gyarto sor van uk/eu kozt. (csigasnal.. hat ott nem tudom ) de gyak mindegy.
regen hova dobaltad a hasznalt vasat hogy ne legyen utba, ma meg mennyit fizetnek erte ? itt lesz a gyoker problema.. a sok szar, kezeletlen vissza forgatott femben. -szerintem -
nem baja.. az oreg megbizhato kocsik lassan csak kikopnak.. az uj jelleguek meg elketyegnek meg tart a kotelezo garancia. a ketto kozt meg luk van.. nem kicsi. de nagy. ott majd loval jarunk :)
ma/holnap kuplung csere egy csigas. piros szinu auton. 2017 evjarat a lelkem... vagyis 8 eves..
majd megprobalok fotot feltolteni az alvaz keretrol.. ha elfelejtem, nincs ra idom, nem sikerul.. akkor gondoljatok egy annyira rozsdas lemezre... ami mar nincs is. (ettol szarabbat eddig csak range rovar vonalon lattam. :)
mult heten nekem is volt valami erdekes.. de nem emlekszem mar mi auto volt. (talan mini ) nem is szamit. lenyeg hogy kez feltarva jott.. mi voltunk talan az otodikek akiknel probalkozott.
benya. s1/s2 futes hiba. torolheto. de seperc alatt egyszerre vissza irja mindkettot.. mmm...kozos pont ? hat epp van.. F14 bizti. ramer multival.. jonak tunik.. de nem stabilnak. tegyuk szkopra... ahhahhaha.. . futes kivezerles utemeben dobalja le a tap feszkot 5-9V koze.. szvsz valahol vagy tularam van, vagy KH-s.. innentol szerencse segitett. basztattam a biztit.. es neha meg'sercent' .. kivettem.. tufejnyi pontban mindket oldalon beeges az egyik pinen.. uj bizti.. stabil bazmeg (B+) a futes tapon .. ...ez volt cca 15 perc., de megkerestem a napi berem. ( a fonoknek :DD)
opel valami 1,8 16v benzin az ezredforduló tájékáról, delphi sv4 befecs, pirosfehérzöld színű.
menetközben megállt mint a szög, teker de nem indul.
gazdi kiment érte(nem szakmabeli), befújt neki féktisztítóval, beindult.
na akkor szivattyúcsere.
új szivi be, autó beindul, örömbódottá 150 méterig, ott állt le.
féktisztító, indul.
géprerakták, már villanyszerelővel, lambda szegény keverék, egr visszavezetés. utóbbi ismert hiba.
nem indul.
...nézzek már rá.
benzinnyomás? "mértük volna, nincs hozzá adapter" ok indítsál, tűszelepet benyomom a hídon, jön a benzin. "azt néztük, ott jön"
akkor vagy nyomás, vagy idő nincs elég, visszafolyót lekötöm, indítás, benzin ömlik kifele a hídból. nyomásszabályzó nem szokott úgy lehalni hogy elereszt mindent, tegyük fel van nyomás.
élőérték, az első ami szembejön a szívócsőnyomás, 370 mBar.
az tökéletes volna - ha járna a motor:-DD
multi elő, map mérés, testje van, tápja van, jelszálon másfél volt, ha lehúzom 0. csöve nem dugult.
..na akkor most indítsd be map nélkül, gyönyörűen jár, gázt is veszi.
itt- nem azt jelenti hogy a bontos szarra keresi magat a kiarult alkatreszeken.. hanem azt hogy az auto vissza kerul egy valamilyen szinten hatekony ujrahasznositasba..
Óóóóó, hogy csókoltassam ezeket a grállovagokat, meg mindent is jobban tudó szigetlakókat. Meg az álságosan felszopóikat.
Ugye? Autót dobjuk ki 20 éves az kuka, szemétre, gyí...
A másik HSZben meg újrahasznosítunk meg védjük a bébifókákat és mi sokkal jobbak vagyunk, mint az otthon maradt NEMmigránsnak állt hülyebénák, stb.....
Közben meg a legnagyobb bébifókagyilkos az autót szirra szarra eldobáló csakamánakélő túlfogyasztó barom.
Csak súgok, hogy a legnagyobb újrahasznosítás, ha 10 év helyett 20-ig használunk valamit. A 30 meg már egyenesen nóbeldíjas.
Én inkább azt mondanám, hogy alacsony értékű dolgot nem érdemes bontani mert a ráfordított élőmunka költsége magas. De pl. egy komolyabb értékű cuccot aminek a kiszerelése kevés munkával jár ( lásd pl. ledes fényszórók, stb...) azt szerintem ott is bontanak.
A leghatékonyabb, mindekinek legjobb és környezetvédelmileg is legmegfelelőbb újrahasznostás, ha nem bezúzzuk, hanem ami hibátlan a kocsiban, azt ahogy van működőképesen bontva eladjuk.
Egyébként meg kétlem, hogy nem árulnak alkatrészt, mert valahol lehet bontott motort venni helyben. Pl.
amikor leadsz a bontoba egy lejart autot, ott nem a sefteles a cel.. hanem az ujra hasznositas. (ki ganyeznak ... nem tragyat szornak. )
az meg - itt- nem azt jelenti hogy a bontos szarra keresi magat a kiarult alkatreszeken.. hanem azt hogy az auto vissza kerul egy valamilyen szinten hatekony ujrahasznositasba.. ergo.. nem arulnak alkatreszt. nem celjuk, es nem is feladatuk..
a recepciorol mondjak meg neked az ugyfelek hogy mit hogyan csinalj. es szirbe szarba belekotnek... ezert csendesult be a topik is. a fasz se akar veluk vitatkozni..
megjott az uj hozamszelep. * termeszetesen az auto nem indul igy sem. zero az uza nyomas. pingvin uzemmod.. gondolkodjunk.
mikor eloszor szetszedtem, eleg sok minden bontva lett, mert a t25 csavarokat vagoval kellett lazitani..(kifordult a torx kulcs. ) utanna nem indult, pedig vakumoltam is. (ez valoszinu levego miatt volt ) miabaja ilyenkor az elso kerdes.. es hat... google. bosch sarga pdf-ek..
na fasza. cp1 pumpan pont forditott helyzetben van az in/out uza csatlakozas. bar nem erre emlekszem, meg eddig gyakorlat szerint is szabalyzo oldali a betap.. dehat doksi.. higyjunk neki.. csovek is kiadjak. csereljuk at.. no innentol volt hol zero, hol 1800 bar nyomas.. de szabalyzas az nuku.
hat a lofaszt. ez egy cp1h3 pumpa. szvsz jo volt a megerzes/emlek.. ez szabalyzas oldali betapos, nem meghajtas oldali.. raadasul a nyom.szab. szelep nem a rafolyo oldalt szabalyozza, * hanem a nagynyomasu reszt. mikor erre rajottem.. at kottem.. pocc/roff az auto. megyen mintha uj lenne.. :)
(lehet nem kellett volna az uj nyom.szab. szelep az indulasi hibara.. de a jaras kulturajan durvan nagyott dobott. szvsz nem lett kidobott penz. )
tudom h inkább személyautót szögelsz, de nem hinném hogy ordas különbségek vannak kipuffnyomások között, mindenen van turbó, majdnem mindenen doc dpf scr, szvsz sok eltérés nincs.
a 600mBar-nak akkor nem nagyon lőttem mellé a 4-500-zal.
(érik az idő h ilyeneket is mérnem kell)
motorfékhez hogy használja-e az passz, nem nagyon láttam próbaúton h csukogatta volna fékezéskor, de majd figyelem.
(retarder fog mint a ződ festék ezeken, fékpedálra aut. kapcsol)
Tehát folyamatos használathoz a kompresszorodnak legalább 620 liter/perc szívóteljesítménnyel kell rendelkeznie. Melyik 50 literes tudja ezt? adj linket mert azonnal megveszem....
eleg szeles a kinalat. nekem a kicsi (m12) olyan 100Nm ig garantalt. (valos Nm !) kozep eros ( m18 ) siman levesz 400Nm csavart. nagyom nincs.. .kolleganak van, arra szavak nincsenek. ha az valamit nem vesz le, akkor oda a ket meteres toldas is keves.
a kis m12 utvenyuzom sacc 7 eves. (mar van jobb! ) neha szetkell szedni. .elmosni. ujra kenni.. de megy ahogy uj koraban. az m18. kb 4 eves koraban idonkent mmm... power kontrol hibaja lett. hasznalhato, de idonkent indok nelkul leveszi a teljesitmenyt. itthonra jo lett.
csereben sacc 3-4x-os aru egy legkulcshoz kepest. (leginkabb az akku miatt , es az kritikus pont ) viszont nem kell kompresszor, levego cso..kabelek. tap forras.. stb. beteszed taskaba. azt ott lazitasz ahol akarsz.
de van mikor jobb a levegos. az akkusnak nagy a szabadonforgos nyomateka. ha egy csavar/anya szorul, siman csak porgeti .. es NEM uti , a levegosnek kisebb az ellenallasa.. az uti a kezzel forgathato szorulasokat is. (pl gombfejek anyaja. )
amellett meg egy teny. hogy also polcrol mindenbol kaphat szart. akkusbol is, levegosbol is.
a minoseg az dolgozik.. de nem olcso.. (ja.. az az 1200Nm.. az forditas hiba. :) itt a felhasznalas modja lenne a mervado.. hazi barkacs/lustasagra jo lehet a levegos. de ha ipari.. akkor minosegi akkus. SK.
ja.. .az lehet. nem egyertelmu - nekem - hogy hamu, vagy koromrol van szo. a 75gramm korom az rengeteg, az mar boven tiltasal jar. hamut nem is szoktam figyelni..
Oké, igazad van, összekevertem egy teljesen másik renault motorral. Valószinűleg a twingó ugrott be?, .. Ez a gyagya D4F, azokkal a hülye "Y" himbákkal..így már közelebb van a munkadíj a realitásokhoz.
Homályos indoklás, ennél többet várnék... Sehol nem írtam hogy olcsó az illetékes szerelője. De ismerek szervizt ahol aránylag normálisan dolgoznak, 25000+áfáért. Ott számlásan 100 000 +fa lesz a számla vége. Máshol lehet hogy csak 70 000. Ez van, ezeknek a közepe a 100 000 Ft!
Ez egy egyszerű motor, egy kicsi kaszniban, elől, keresztben. Nem fél órát kinlódsz, mire egyáltlaán az egész szelepfedelet látod, mint sok hátratolt, teteje telepakolt, meg hosszában beépített motornál.
De ha a szelepfedél lefel 100ezer ezek a viccen, akkor egy komplett vezérléscsere mondjuk egy sokkal bonyolultabb valamin 300-400+ munkadíj? Hagyjuk már a meséket, ez nem így működik, hogy most 2 vagy 3 óra.
A valóságban ezek a zugcsókák ami munka beesik, akkora zsámokat mondanak ,hogy megéljenek, ha éppen úgy jón ki, akkor megcsinálja 80ért, ha úgy, akkor másfélszer annyi.
A szerelője ceruzája nagyon vastagon fog, ez tény.
Az más kérdés, ha egyébként elégedett vele, rohadt nehezen fog másikat találni, aki szignifikánsan olcsóbb, de minőségi munkát végez.
Összesen ennyi a lényeg, az órák meg a többi pedig csak a kb körítés.
Lehet az több mint 2 óra. Még a szűkre szabott hivatalos normaidő szerint is. A 20 éves csetreszek megbontása még növelheti az időt. Nem nagyon vagy képben, úgy látom.
A 100e zsebbe munkadij egy szelepfedél lefel melóra egyértelműen a lehúzás kategória.
Még szelepállítással is, ami vagy kell vagy nem, átmérni 10 perc.A teljes meló ha két óra ..max...akkor ez luxusautó szalonok számlás munkadíja, kb egy 5csillagos lazac árát fizetteti veled a sarki büfés hotdogért.
Lehet vagy max 20e az a gumitömítés de inkább 10körül.
Ha a teljes fedelet cseréli, a munkadij akkor is ugyanaz, végülis neki mindegy mit csavaroz vissza.
Azt viszont tudd, pesten ma kétféle maszek van. Ez a lehúzós, aki egyébként meg fogja csinálni kb jól. Mert kevés autóból jól él, nem idegbeteg, lassan csinálja, tán még rá is figyel...kevesen járnak ilyen díjon oda.De sokat kér tehát megél belőle.
És van a másik féle, ahol az ár jó, csak amit csinál, az néha a semmi, a gányolás, a 3x kell isszamenni, a hónapos határidők. Mert tele vannak még a szomszéd utcák is a javításra váró hullákkal.
Vagy alámászni oszt cserélni magának. Nem egy polcnyi célszerszámot igénylő atomfizika. Btw kompresszor cserék 80%a pazarlás, és 90% ban egy szarabb utángyártott avagy C kat, alsópolcos megy fel a gyári, 10en éveket hibátlanul futó helyére.
Csakhát a mai világban kompit diagolni vagy javítani végképp kevesen akarnak. Ő újat dobott fel, az milyen meg meddig megy, mossa kezeit.
(Elmeletben lehet belső AGR -t növeli emap novelessel de nem tul effektiv. Ha 2 koros AGR van benn akkor mindenkepp szokott kipuffogoszelep lenni. De 2 körös AGR nem annyira gyakori haszongepjarmuveknel)
A zart exhaust flap nyilvan noveli a motor terheleset, ami segiti a bemelegest es ha az DOC es SCR utan van az exh. Flap. akkor szerintem probaljak tovabb "benttartani" a meleg kipuffogogazt a DOC-ban es az scr-ben, hogy tobb ideje legyen atadni a hőt monolitnak. Es ha tovabb van bent akkor tobb idő is van a a kemia reakciora.
"...hanem exhaust flap-pal oldják meg a kipuff visszavezetést?"
Lehet le vagyok maradva, de eddig úgy tudtam, az a bemelegedési fázis rövidítése miatt van. (fojtja a kiput, ezért több üza-t kell elégetni, gyorsabban melegszik)
"le kell szereltetni a rsz és kimosatni. Nem amikor kigyúl az ikon a műszerfalon, hanem amikor azt mondja a szaki, hogy most vidd el és mosasd ki. "
"ja.. mosni kell azt .ami ontisztitos.. (atvagy basszal.. ) "
2.0 Pd. Tulaj lustaságra panaszkodik. óra szerint 230e. km. Eltárolt hiba nincs. De a vezérlő szerint a tárolt hamutartalom 75gr. Baj? Nem baj? Hogyan fog az onnan öntisztulni?
egy CLIO 2 1.2 16V-nk is. Szelepfedél alól megindult a olaj, így kérdeztem tőle, mennyi lenne a tömítéscseréje (meg ha már lent van szepelfedél, akkor a szelepállítást is elvégeztené). Válasz: az minimum 100e (számla nélkül) ""
eleg regota berreg alapjaraton, de mostanaban mar hibat is dob alacsony rail nyomasra. (csak terhelesen... indulni poccre indul ) nosza.. mit nekem ez... szedjuk szet a nyom.szabalyzot, polirozzuk fel ahogy eddig mas 100 kocsin is bevallt .. (ha ideiglenesen, ha allandora.. tokmindegy. )
....hat ezen nem sikerult. :@@ vagy nincs nyomas.. vagy 1800barnal letilt. ..
a tehen megy a bontoba mert hullik az alja. a leanyos auto dolgozodni jar. az insi maradt az egyetlen hadra foghato jarmu / a motorokon kivul / erre bedobja itt nekem a kulcsot. .. uj alkatresz van.. 150 font hetfon. vagy 40 szerdan.. (u.a )
itt allok harom nappal a koltozes elott. (jon berelt teherauto, de autok hasznalata igy nullara redukalodot.. )
Nagyon nem mindegy hogy mit javított. Egy kompresszorcsere lehet azért is mert a kompresszor belülről megszorult, csapágyas lett, stb. Ha darálódtak az alkatrészek, akkor a patront, és a klímahűtőt is cserélni kell. Egy klímajavítás alsóhangon lehet 200.000, és akkor még nem is "drága". Mindenképpen új kompresszor javasolt!! Hiába drága.Mostanában egy mezei szerelő óradíja 10000 ft. Dolgozzon rajta 7 órát, az 70000. Innentől közel van a 2-300000.Ilyen lett a világ.
A klímaszerelésért a legforróbb nyári napokon, ha utólag minden jó és működik, akkor mindenki annyit kér, amennyit akar. Ha nem tetszik, lehet izzadni.
Sajnos ő olyan szerelő, hogy előre nem tudja (nem akarja) megmondani mennyi lesz a vége, csak nagyságrendileg.
Máshol olvastam, hogy ez jelenleg sajnos teljesen normális. A márkaszervízek magasabbóradíjjal számolnak, de normaidővel szálnak, az "általános" szerelők meg alacsonybb óradíjjal, de annyi órát, amennyi valóban ráfodításra került.
A szerelőmről csak egy példa: korábban volt egy CLIO 2 1.2 16V-nk is. Szelepfedél alól megindult a olaj, így kérdeztem tőle, mennyi lenne a tömítéscseréje (meg ha már lent van szepelfedél, akkor a szelepállítást is elvégeztené). Válasz: az minimum 100e (számla nélkül) + az anyag, de csak a végén tudja megmondani...
Nagyon érik a szerelő váltás, mert már másodszorra érzem úgy, hogy az általam fizetendő munkadíj nincs arányban az elvégzett munka(óra) mennyiségével. Van némi rálátásom, műszaki ember vagyok autószerelői tapasztalattal (jó pár éve más területen dolgozom), de mivel egy szerelőhöz járok néhány éve (azért szerencsére nem kell havonta menni), így nem tudom hogy az árak szálltak így el, vagy a szerelőmnek kezd vastagabban fogni a "tolla". Nem szoktam utólag reklamálni, ha nem tetszik az eljárás vagy az ár, akkor legközelebb már máshová megyek.
Sajnos a szerelő nem igazán kommunikatív, így ha rákérdezek hogy jött ki a végösszeg, nem igazán kapok pontos egyértelmű választ.
Érdekelne szerintetek mennyi lehet a "reális" munkadíja az alábbi munkának (nagyváros, "átlagos" autószerelő, azaz nem márkaszervíz)?
Benzines megane 2: klímakompreszor csere (újra)+ természetesen a hosszbordás szíj cseréje (kérdéseket megelőzve: nem tudom volt-e átmosás és nyomáspróba, vagy "csak" lefejtette a gázt+ olajat, cserélte a kompreszort és újra feltöltötte a rendszert).
van olyan projektre rálátásod(vagy akár hallomásból), ahol nincs egr, hanem exhaust flap-pal oldják meg a kipuff visszavezetést?
magának a flapnak a vezérlése(is)érdekelne, milyen tényezőktől függ.
egyelőre annyit sikerült kisakkozni, h hideg alapjáraton full zárt, melegedésre/terhelésre nyílik, üzemmelegen gyakorlatilag folyamat nyitva van(iveco fpt, 6,7l 220kW, f4afe kód), illetve(kényszer) regeneráláskor mintha zárná, de ezt csak fülre hallom, diag nem látja olyankor.(nem kell tűpontos infó, csak elmélet)
illetve ugyanez motor(vagy hasonló), doc dpf scr szűrők együttes ellenállása turbó után mekkora nyomást hozhat létre teljes terhelésen(kb 1100m3/h de lehet tévedek)
úgy saccra 4-500 mbar-t gondolok, de még nem mértem egyet se.
(van egy ami teljesítményvesztett, 0,6-os turbónyomáshoz 580 fok kipuffhőfok tartozik padlón, eflap után bontva a kipuffot megy mint állat(tnyomás 1,4), kipuff már volt javítva valahol, tovább méricskélni meg nem hagytak, levettek a projektről. dpf nem dugult)
A hamu eldugszolja a rácsot. (hamu: fémes résecskék - olaj és a talán téli gázolaj adalékai, amelyek 450-500C fokon nem égnek el).
Ez mindenképpen megtörténik 250e-280e km után, akkor is, ha csak hosszút jár az autó. (1)
A városban használt autóknál sokkal hamarabb eldugul, ezeket ki lehet mosni a helyén, de csak egyszer.
Az újaknál, amibe van SCR és közös nyomocsővesek, idegbaj a regenerálás, ha sokat jár a kocsi a városba.
A motor leállítása után búg a venti 15 percig, ha nem sikerült egy regenerálás.
A zsír új kocsit elhoztam a szalonból és 12 km után leparkoltam, a ventije búgott. Belerúgtam a gumiba.
Megtalálni, hogy miért nem tisztul.
8 VW rsz dizel után:
Ha mindig minden klappol a motornál- időben kap jó olaj és szűrőt- időben ránéz egy szaki és megoldja a problémát (évente 2x- 3x), akkor lásd az (1)-et, le kell szereltetni a rsz és kimosatni. Nem amikor kigyúl az ikon a műszerfalon, hanem amikor azt mondja a szaki, hogy most vidd el és mosasd ki. A VW-nél ha kigyúl, akkor már elég nagy a baj.
Akkor ezek az újak is elmennek 7-800e km, nekem az egyik 2018-as és 340e a futása és soha nem jelzett semmit a műszefalon, de a szaki kimérte és elküldött, hogy szeretessem le és mosasam ki, ez kb. 280e km után meg is történt.
Azt soha nem értettem, hogy miért terveztek kis köbcentis városi dízeleket.
A 2019-es után gyártott összes kocsiban van SCR is. Azok úgy le vannak folytva, hogy nem lehet dinamikusan vezetni (110 KW, 300Nm feletti nyomaték, 7 DSG, egy 1400 kilós autóban). Megfogja a 200-at is, de lassan.
A gari 120e km. 100e km után egy tisztességes szakszervíz csinál neki egy gyári frissitést, azután szárnyakat kap.
Nekem két pontosan egyforma autóm van (motor-váltó, felfüggesztés, karosszéria). Az új az FL MY2024-es 30e km a futású. 1.5 literrel többet fogyaszt és sokkal szarabbul megy. Most azon agyalok, hogy a régivel vagy az újjal menjek szabira.
Valaki próbálkozott már leragadt gyűrűk tisztításával Xado verylube vagy hasonló koksz eltávolítóval? 4000Ft-ot és 2 óra szabadidőt megérhet, mielőtt széthúzóm a motort. Fiat Stilo 1.8
sokszor egy canning-be van epitve a katalizatorral, ha a katalizator elfarad akkor nem kepes konvertalni a HC-t es nem emeli meg elegge a hömersekletet.
DPF-knek is van neha bevonata
de valoban foleg okozat. es legtöbbször levegöoldal
ez egy vw csoport audi.. 20 gramm koromig inditja a self regent . 40 gramm alatt kenyszer regen indul csak .. ez felett semmi.
nem tudjuk az eloeletet...
szvsz eloszor atkellene mosni ( pl lambda szenzor helyen ) hogy a telitettseg 40gr ala csokkenjen. .. innentol aktiv a megfigyeles.. .hogy miert nem akar regenelni..
..tippem szerint hofok szenzor. de akar egr hiba is.. szivorendszert - en - kizarnam ebbol.. (ha jarni tud, kap eleg levegot. ) bar fhasz tudja..
egyre surubb a panasz a rail nyomasra. (de meg akkor is idoszakos hiba. szvsz van hogy napokon belul 2x.. van hogy hetekig semmi )
teny.. ugy tunik hogy neha elmarad a valos a kert nyomastol. csereben faszan indul. szvsz injektor vissza folyasokat kizarnam. (bar megis merhetem. )
a tipp.. a rafolyas szelep szorulasa. ezt ma megoldottam /? /.. de akku merules miatt nem biztos.. mindegya. az holnap kiderul ..
rovid.. eddig a kert, es valos nyomas meleg, alapjaraton.. 400- 500 bar korul. az... ott valami nem franko.. az tul sok. lehet csak diag. de eddig nem tevedetett..
szvsz a kerdes rovid. mi alapjan allitja be a kert rail nyomast az ecu ?
mi romlik el egy dpf szuroben ? szinte semmi.. vagy ossze olvad, vagy ossze torik.. ez esetben nem kerdes.. cseres.
de a tobbi esetben siman atmoshato > a helyen/ bontas nelkul /...( lasd lacipecs ) .. innnentol meg inkabb az okat kell megtalani hogy miert nem ontisztul.
Én pont ma csináltam egy repedt turbócső miatti fullra eldugult DPF-es 201x transitot.
Diag nem csinálta meg a kényszer regent,mert annyira el volt dugulva.( alapjáraton 60mBar)
Bárdis (ERCTR1136.P.01) tisztító adalékból kicsit több mint 1 litert beöntve a kipu press(ezen 1 csöves)csövén át fél óra után kicsit forszírozva,majd egy kényszer regen,és láss csodát 0mBar lett.(nem pont igaz,mert a diag 0kPa-t írt amiben mért,dehát elötte 6-ot).
Mondjuk az ilyet nem egy szépen térkövezett udvaron célszerű csinálni.... :)))
tudna valaki atfolyas szabalyzo (fuel flow control valve ) cikkszamot A20DT insigniahoz ? tul kepp inkabb az erdekelne, hogy hany fajta van az 2.0 cdti-ikben..
P0606 Belső (""egyéb"") vezérlőegység hiba. Azonban ez a motorvezérlőre vonatkozik, ami vagy valami zűrzavar, vagy csak egy áttételes következmény.
A szögjeladóra külön lenne hibakód, ha az lenne rossz, és a diagod olvasná a kormányművet, de mintha nem igen azt látná.
Ne csak feszültséget mérjél, a vezetékeket, csatlakozókat is nézd át gondosan eléggé lent van az a kormányű, szeretnek megrohadni a dolgok ilyen idősen. Autója és használata válogatja.
Én a gyári diagot javasolnám (lexia klónháborúk), ahol minden vezérlővel külön lehet kommunikálni, paramétereket olvasni, inicializálni..és nem valami játékolvasóval kiszedett ungabunga kódból kell kiindulni.
Műszaki az megcsinálható akármikor, amíg nem a rendőr veszi észre, vagy megbuktatják valahol telibe, addig semmi baj.
Normális orzságban ~20 napból semmi nincs, itt elvileg kellene a tulajnak kérni rá 3napost, pénzért, hogy közúton mehessen, akkor 20nap miatt nem igen van b.szogatási kockázat, egyéb esetben bármi.
turbónyomást néztem géppel menet közben teljesen jó értékek,légtömeg értékek jók""
ha barmi baja van, es ugy tunik van.. akkor a fenti nem valosul meg.
a korrekcios ertekek nem rosszak..bar lehet csak egyforman szarok ezert nincs lenyegi kulonbseg a hengerek kozt.
nincs tippem. illetve egy megis. ne az ecu kivant ertekeihez hasonlitsd a mert ertekeket. az egy bejovo adatbol (jo/rossz ) kalkulalt elvaras. lehet falsh.
Igen gázolaj van benne.Igy vette a gazdája már igy hibásan.Csinálták már előttem is próbálkoztak vele,de gondolom a 4 porlasztó ára miatt inkább eladta.165.000Ft/db.
Sziasztok van nálam egy VW.Polo 6R 1.6 tdi 55Kw 2010 cr motoros auto minek nem jövök rá a hibájára, csak sejtem.Jól indul viszonylag szépen jár alapjáraton, bár ritkán de néha botlik valamelyik henger egy egy pillanatra.Nagyon gyenge,a gázpedálra igazából csak az utolsó harmadban reagál intenziven,rettenet büdös a kipufogója,és nagyon nagyon csattognak a porlasztók indulásnál,1-2 ben,utána kissé csökken a zaj.Siemens porlasztók vannak benne,amiket tudtommal nem lehet felújitani.Elvileg nem rég lett kitakaritva a részecskeszürö,a korom 50% ,a turbónyomást néztem géppel menet közben teljesen jó értékek,légtömeg értékek jók,de cseréltem is komplett.Olyan a hangja mint a régi adagolós motorok túlzott előtöltéssel,és ez a zaj kb.2500-2800 ig van utána kisimul. Diagon semmi jele a hibának/WCDS/.Néztem gázpedál müködését is,rendben az is,folytószelep kitakaritva,hibamentes.Igazából minden hiba mentes és mégse jó.A korrekciós értékek,-0.6-1.9 között van az sem vészes bár már nem a legjobb.
Szivesen vennék minden tanácsot mit kellene még esetleg megnéznem.Gyanitom hogy porlasztók lesznek a ludasok,nem jutok semmire elviszem bevizsgáltatni.
Citroen C3 Picasso 1,6 16V Vti,2010 körüli, grafitmetál. 4 nap állás után elmúlt az elektromos szervo. Hibakód 0606, akku alapból 12,7V, beindítva klímával,világítással 13,7. Kormányműhöz tartozó biztosítékok jók. Akkusarut levettem,4-5 perc múlva visszaraktam,indítás után azonnal visszaírja a hibát. A kormány kemény,mint a kád széle. Csak a komplett egységet lehet cserélni benne,vagy van benne pl kormányszögadó,ami meggebed,és külön ki lehet cserélni,vagy van valami mágus Pest környékén,aki foglalkozik ilyennel és nem pont Ibizán nyaral?Előre is köszi! Kis csavar a történetben,hogy a gazdi nem vette észre,hogy 06.30-al lejárt a műszaki.....
Üdvözlök mindenkit. Meg tudnátok-e nekem mondani, hogy az ilyen nivóval betekert vagy csak bedugott állapotban kell mérni a szintet? Illetve 2007.es évjáratú Skoda roomsterbe milyen szervóolajat tölthetek utána? Köszönöm.
akkor reggelre ereszt valamennyit egyben az egész, ""
ha egy oldal elveszti az emelest, a masik oldal is sulyedni fog. (zart kocsin, es/vagy nyitott ajtonal nem mukodik a szint szabalyzas ) 90% hogy airbag hibad van.. * ooo felteve ha bmw. felemel, szappanos viz meg mutatja.
* szelepekel nem nagyon szokott gond lenni. a pumpa nem szereti ha sokat megy.
Kérdezném a hozzáértőktől,hogy adott egy OPEL ASTRA G 1.7DT,nem isuzu.Motor:X17DTL.
Adagoló csere történt egy ugyan ilyen motorkódu,motorhibás autóról leszerelt adagoló lett felrakva.
Az autó viszont nem indul,nincs üzemanyag befecskendezés,az adagolónál megvan a gázolaj,de az nem nyomja fel a porlasztók hoz.A kérdés az,hogy esetleg kell-e az adagolót párosítani az ecuhoz,vagy így is működnie kéne.
Természetesen a z adagolónál megvan a táp,a can záróellenállása jó,can-L can-H szintén.
Érdekes a dolog, ha otthon délután leparkolok, akkor reggelre ereszt valamennyit egyben az egész, viszont mikor felébresztem, akkor pár, talán 4-5mp alatt felfújja, ahová kell. Menetközben esetleg még szintez minimálisat, nagyrészt enyhén lejtős helyeken parkolok vele. Aztán nyugi van a következő hosszabb parkolásig.
a tobbsegben van pumpa hofok tiltas. ha a feltoltesi idod hosszabb mint a hofok tiltas, ..kezdodik a problema.
a jo rendszer nem ereszt. van hogy honapok ota rossz a pumpa, /egyeb/ aztan javitasz/bontasz valamit a rendszeren, es csak akkor derul ki, hog je.. nem fujja fel. (dehat eddig jo volt :)
itt mar megint felre ertelmezes van. az hogy mered az olaj kapacitasat max a szenyezettseget meri ,de nem a minoseget. minoseg meresre ezek nem alkalmasak. ..de mintha volt mar errol szo.
Természetesen nem találok minden létező autóról cserés videót jobb és balkormányos kivitelben is, illetve ha lenne akkor sem tudnám mindet megnézni. Viszont amiket találtam hogyancsináld videókat ott a jobbkormányosok esetében szinte mindig a pedálok felé kellett kivenni. Úgy gondolom, hogy csak azoknál tükrözött a fűtésmodul ahol a kesztyűtartó felé történik a csere, azok amelyek a lábtér felé cserélődnek azoknál nem.
gondoltam írni egy hosszabb szösszenetet a bennünket gyerekkortól körülvevő képi világ, és a fogyasztói szokások összefüggéséről, változásáról, amiből kiderülne, hogy miért nincs választék( nem én találtam ki, tőlem sokkal okosabb emberek).
egyrészt sok idő, másrészt téged nem nagyon hatna meg, harmadrészt lehet megint lánctörlés lesz a buli vége, azt megy a lecsóba.
Azért a letöbb angolba tükörkép a műszerfal belső tartalma is.
De ott van a sok Ford, amiben meg az európai a fodított, és a cseréhez ki kell szerelni a gázpedált. Szóval van bőven ahol kutya sem gondolta át a csere folyamatát.
Nem az a baj hogy cáfolsz. Hanem az, hogy nem cáfolsz csak te hiszed ezt, ráadásul erről mások sem bírnak meggyőzni. :(
Egyébként egy kicsit pollenszűrő cserére visszatérve. Nézegettem most pár autónál a procedúrát és egy általánosságot tudtam felfedezni. A probléma ott van bazdmeg, hogy rossz helyen lax. Az autók 90%-nál nem egy nagy kunszt a cseréje. Mármint akkor ha jó helyen van a kormány. Olyankor utasoldalon szépen hozzáférhető. Viszont ha az elbaszott jobboldali kormány, és pedálgép mindent akadályoz akkor valóban sokszor orbitális szopás. Na de ez már az angolok hibája.
ennek ellenere volt kb sacc 3oo kepernyo/ szkopos mentesem a megszunt indafoton.. nem egy. de tobb esetben adtam jo tippet. hasznalhato tippet. . szvsz hasznalni is tudtam. ez nem ketseg...
te ? najolvan. elvi szar fuzes... mindenhol.. . . tudod paco.. az a legszomorubb ebben az egeszben,, hogy amig egy sik mellett tudtunk gondolkodni..
addig szinte baratok voltuk. de ahogy bele alltam a mindentudasodba... ellenseg lettem. csak mert cafoltalak.
leszarom.. de talan elkellene gondolkodnod.. vagy ? neked kell leszarni . nekem mindketto megoldas kozombos.
"Azé' vettem kisautót, hogy nefogyasszon", csörgeti, kínozza, 40nél már ötben, dugó télen, dugó nyáron, kartergáz az égben, előbb a gyűrű, majd az összes olaj rétegekben mint a cseppkő, beleég, belesül.
És persze rövid utak, a kisautó errevan, nemutazós, 3-5 kilóméterek, 20indítással, már sokat ment aznap.
Olajcsere párszor kimarad, mert aki így autózik, azon a szerviz látja, kicsit rálönnyintünk a hiányzó helyett(mert szerintem zabálja is, csak azt még nem nézted) valami legolcsóbb még épp olajnak hívható gányt, megtöröljük az olajszűrőt, vaskos számla kiállt, mehet.
Annál több munkánk van, meg jobban bírunk okoskodni, milyen szar minden kocsi, pláneazolasz, plánearfrancia, pláne a ford, pláne a ....bezzegrégen...,naná.
Ha a hölgyek frizuráját, öltözetét, esetleg más ~jellegeit, uraknak a gépkocsi állapotát, tulaj gondosságát hangosan dicsérjük, kiváló értékeléseink, nagy ügyfélköreink is lesznek, elterjed majd, "ez hozzáértő, korrekt udvarias gondos szerviz".
Majd huszonévesen megveszi a mérnök a szögegyszerű kisatutót, és oda kell készítse a defibrillátort.Ja.
Ha egy egyszerű szenzor alkalmas lenne olaj minőség mérésre tönkremennének a tribológiai laborok. De nem is arra van. Hanem egy része az algoritmusnak és én is ezt írtam eredetileg is. Mert lássuk be hat liter olaj sokkal kevésbé degradálódik 200 hidegindítás alatt mint 3 liter olaj.
Ezenkívül a szintmérésen kívül azért vannak sokkal szofisztikáltabb jellemzők, is pl. a két pólus közötti dielektrikum meghatározza a kapacitást, a dielektrikum szigetelőképessége pedig erősen függ az olaj szennyezettségétől azaz a kapacitás mérésekor az eredmény függ az olaj szennyezettségétől. És ehhez nem kell másik szenzor ugyanazt használhatod mint a szinthez. Szóval lehet azzal bizonyos szinten "minőséget" is mérni csak ez már elektronika ami nem az erősséged.
Ez őszintén szólva hihetőbben hangzik, mint a szöszös elmélet. Se a régi, se az új szűrőmnek nem szöszös egyik oldala sem, a régivel is azonnal kiborult a résből egy csomó levéltörmelék, ami nem szoroult be a lamellák közé. Na majd megnézem az új szűrő szélét, bár szerintem akkor igazából mindegy, elég komoly felépítmény van a szélén plusz szivacsréteggel meg karton merevítőkkel.
most csinalok egy projektet. az oem átállt egy x gyarto dieselbefecskendezörendszereröl bosch befecsire (nem akar, de az x gyarto nem gyartja tovabb a rendszert igy aztan valtaniuk kell).
bosch feladata volt az elsö bosch befecsis motor "elsö inditasa" es ehhez hozza tartozott az is, hogy a nyomatekgörbet el kell érni.
dragaim nem talaltak (talan nem is kerestek...) a nyomatekhatarolokat, hanem az energizing time map-pe belehuztak annyit hogy kijöjjön annyi nafta, amennyi kell a nyomatekhoz.*
10eve még röhögtunk az ilyen tuner joskakon a dizel tuning foruman, de ugy tünik már ez az uj standard a bosch-nál is
*es az oem embereitöl kb nekem kellett elnezest kernem, hogy 1.5 napot elszurtam arra, hogy az ECU-ban latott IQ annyi legyen mint a valos, mielött elkezdjük kalibralni a minden mast (ahol ugye az Y-tengely az IQ)
Természetesen ez sem lesz mert ez is ellenkezik a piaci törvényekkel, hiszen menél hamarabb deglend meg az ótó* anál hamarabb kénytelenek másikat venni.
"man megint egy bili jelzoben hinnel.. nem szabad.. "
Én nem a bili jelzőben hiszek hanem az emberi természetben. Marika anyu (lásd ovijárat) nem fogja nézegetni a nívópálcát, sem a kilométerórát, hogy mikor jön el a szervizintervallum. Viszont ha az adott idő/km* lejárta után egy baszott nagy piros felirat villog az orra előtt, ne adj isten bizonyos túllépés után nem hajlandó indulni az autó akkor addig fogja baszogatni a férjét amíg az el nem viszi olajcserére.
*Vagy a szenzor által felhasznált algoritmus alapján akár félidőben....
cserébe nincs elektromos olajminőség érzékelő, ami jelen esetben lehet, hogy jobb lett volna. """ man megint egy bili jelzoben hinnel.. nem szabad..
csak bekellett volna tartani a minimum olajcsere intervallumot.. ...a bele valo olajal.. . az meg x futas. vagy 1 ev.. what ever is first.. . (legyek laza.. 2-3 ev.. DE nem 5. )
toltsel bele gazolaj/fele motorolaj. csereld termosztat nyitas utan 3x.. azt bizz benne.. hogy lemossa... es nem > KI < mossa.
Megszűnő olajnívó pálcáról jut eszembe. Ebben ugyan van, cserébe nincs elektromos olajminőség érzékelő, ami jelen esetben lehet, hogy jobb lett volna.
1.2 8V FIRE motor benzines, FIAT. Óra szerint 155 ezer km. Mi a faszom csinálhat ilyet? Mármint a nyilvánvaló okon kívül azaz hogy 10 év alatt egyszer sem volt olajcsere csak rátöltés*. Szóval ha tegyük fel volt olajcsere akkor bármi más okozhattya ezt? Szó szerint kanállal szedtem ki.
*most 2025 van 2005-ös az autó, ha csak 5 év hivatalos jótállás alatt egyszer cseréltek volna akkor sem nézhetne ki így a második 5 év alatt főleg, hogy az utolsó 3 évben összesen 15 ezret ment.
csak meg utolso... mert talan megint C vaganyon vagyunk a temat illetoen..
az eredeti felvetes arrol szolt, hogy mi ertelme a kabin szuro air flow vektoranak.. erre irtam.. hogy semmi.. mert a tobbseg egy kalapszart nem er.. a beszereles nehezsege miatt. szvsz a tobbsege kabin filtert nem tudod szakszeruen cserelni.. haton porogve ulles, es muszerfal alatt.. .semmi ralatasal... csak a bizalom marad.. hogy talan mukodik a beszereles.. nincs referenciad, nincs ralatasod az eredmenyre.. mert egy fcuk az egesz. faszom rendszer.. innentol... mi ertelme ?
(EN berakom azt a kibaszott kabin filtert..mert valamilyen szinten igenyes vagyok a munkamra. persze kozbe kurva anyazok.. mert ettol idiotabb/ertelmetlenbb rendszer keves van, de rengeteget vesz el a mukodesebol az.. hogy begyurod, vagy vegig szopsz egy orat... mert elvan basszal az szerelhetosege..
Nem, Paco nem kizárólag elvi síkon gondolkodik. Hanem több síkon, nem csak egy szempontból. Benne van az elvi sík, a szerviz síkja, a gyártó síkja, a vevő síkja, stb....""
a mernok fejeben vajon mi lehet.. ? jo. akkor a management fejeben ? valoszinu csak egy sik.. de legalabbis csak ez latszik az folyamat > vegen < mindent elbaszott, atnem gondolt raktarbol epitusunk autot elgondolason..
elore jelzem , nem tudsz meggyozni arrol hogy ez jol van igy.. nehany helyen kotott a kezuk.. . dehogy hova raknak egy kib*szott kabin filtert.. es stb.. hogy nem 5 kulonfele csavaral raknak fel egy oldal panelt.. a... mindegy. nem latod , mert nincs napi szintu ralatasod, mekkora trogerseg lett.. nem is a minoseg... hanem maga a tervezes. (nyilvan hegesztokent erre nincs ralatasom.. .)
Több összetevős. Amit lejebb írtam ,az is benne van (nem tudja a bal kéz mit tervez a jobb kéz). Lásd a megszűnt olajnívó pálca története. Tekintve hogy Európában tizenvalahány év az autók átlag életkora, fenntarthatóságra is kellene tervezni. Különben szép bezárhatnak a gyárak és elmehetnek a mérnökök biztonsági őrnek :-)
Nem, Paco nem kizárólag elvi síkon gondolkodik. Hanem több síkon, nem csak egy szempontból. Benne van az elvi sík, a szerviz síkja, a gyártó síkja, a vevő síkja, stb....
Azt kellene felfognod, hogy te a gyárnak egy senki vagy. Magasról leszarja, hogy neked mi kényelmes. Viszont el kell tartania egy C2C hálózatot. Lejárt a szervizintervallum? Vidd el a márkaszervizbe. Kiégett az izzód? Vidd el a márkaszervizbe. Büdös a pollenszűrőd? Vidd el a márkaszervizbe. Benne van a használati utasításban.
Cserélhető? Cserélhető. A szervizintervallumra kiszámlázott kétszázezer forintba meg bőven belefér, hogy nem 3 perc a pollenszűrő cseréje hanem 30.
Amikor meg már lejárt a szavatosság főleg nem érdeke, hogy harmadik félnek könnyű legyen a dolga és olcsón lehessen szervizelni. Mert ha csak drágán lehet akkor miért ne vegyen a kliens új autót? Szóval hidd el. Semmi köze a mérnöki inkompetenciának ehhez. Ez csak a te fejedben létezik.
Igazi mérnöki elbaszást is tudna mindegyikünk sorolni, nem egyet - de nem ezt.
tényleg nem nagyon érthetnek az autóhoz a mostani tervezők. ""
ebbe teljesen felesleges bele menni.
vannak a biblia ( service manual ) hivok. meg vannak a 'latok' .. (logic )
a ketto kozt soha nem lesz egyetertes. mig a biblia hivoknek szentiras a service manual.. addig a latoknak ez.. .. kritikus elem > is < lehet..
mindegya. alhambram megyen kukaba. (kasztni, nem fogom evente ujra varrni.. ) nekem meg koltoznom kell. na most otvar oreg szar autot nem igazan akarok venni.. de az uj/abbak/ .. megint csak otvar szarok.. szvsz... eleg nagy bajban vagyok a > mit vegyek < kerdesben.. sk.
"a könnyű cserélhetőség egyszerűen nem mérnöki követelmény" Az a baj, hogy egy csomó ilyen történt az elmúlt évtizedekben. Már az irányjelzőnek sem kell látszania, elég ha valahol a kocsin egy pixelnyi led kacsingat, a szervizmunka sem kell hogy fenntartható szintű legyen, stb... Amúgy tényleg nem nagyon érthetnek az autóhoz a mostani tervezők. Egyik oka hogy nagy részük a tömegközlekedést használja fejhallgatóval ücsörögve, másik hogy mindenki kis részelemmel foglalkozik a tervezésnél, vlószínűleg nincs felettük kompetens ellenőrzés.
nem tudja meg nezni. paco kollega elvi sikon gondolkodik. gyanitom hogy nem jott meg neki szembe par igen csak elbaszott megoldas. ( a tobbsege.. ne legyen 90%.. )
mi meg /en?/ ugyhogy mi a fhaszert kell egy service itemet eldugni a legszarabb helyre mikor barhova tehetnek. ( a legtobb esetben ) ez siman csak faszsag.. semmi mas.
Az pl. eszedbe sem jut, hogy nagy valószínűséggel a könnyű cserélhetőség egyszerűen nem mérnöki követelmény.""
jol nezunk ki ha egy karbantartas/szerviz/ intervallum alkatresznel nem kovetelmeny a cserelhetoseg. --------------
Hiába cseréltél akár több millliót is az, hogy neked ez a véleményed csak azt jelenti, hogy lófasz fogalmad sincs a dologról."" hat ja. a mernok tervez en meg szopok mert a mernok idiota.
engedjuk el ezt a vonalat, masrol beszelsz mint amirol en.
Ja, vannak. Az egész autógyártó iparban vannak. És te is tudod, hogy ez nem a mérnökökön múlik. És, hogy sokkal fontosabb paraméterek is vannak a pollenszűrő esetén mint az, hogy egysíkú János szaki egy mozdulattal ki tudja cserélni.
"a kabin filterek 90%-a a mernoki tervezes szegyenfoltja... se jo helyen, se jol szerelhetoen, se jo hatasfokkal nem mukodo lofasz pot cselekveny az osszes .."
És te mennyi ilyet terveztél már? Hiába cseréltél akár több millliót is az, hogy neked ez a véleményed csak azt jelenti, hogy lófasz fogalmad sincs a dologról. Az pl. eszedbe sem jut, hogy nagy valószínűséggel a könnyű cserélhetőség egyszerűen nem mérnöki követelmény. Millió más dolognak kell megfelelni, pl átömlő keresztmetszet, fojtás, szigetelés körben, ZAJ, és mindezek kombinálva azzal hogy egy adott alakú és méretű térben kell elférnie....
Kb. mint amikor a hegesztő szakmunkás magyarázza hogy miért néz ki szarul az a viadukt....
Futómű geometria hátul is be van állítva? Egy audinál jártam így, minden cserélve lett az első és a hátsó futóműben, és "úszott" az úton. Minimális eltérés volt a hátsó futómű beállítási értékeknél.
mennyi ilyen lofaszt csereltel mar.. ? par egy... par tiz. par szaz..
csak hogy helyen tudjuk kezelni a velemenyed... gyak. oldalrol..
a kabin filterek 90%-a a mernoki tervezes szegyenfoltja... se jo helyen, se jol szerelhetoen, se jo hatasfokkal nem mukodo lofasz pot cselekveny az osszes .. na alszok.
citroen, vagy mini.. nem tudom. ...peg csak 12 oraja.. b1s1, es b1s2 futes, es teljesitmeny tarolt hiba.. torolheto, de par perc jaras utan mindkettot vissza irja hibasnak.. kell legyen egy kozos pont.. ket szenzor nem megy ki egyszerre. es lam. F28 bizti pont az . (B+) bizti jo.. hm.. merjunk a biztin eloszor. rogton feltunik a multin, hogy minden meresnel valtozik a feszko, es az soha nem egyenlo, hanem kevesebb mint a B+ .. tesszuk szkopra... AHHH.. futes pwm (aram! ) fuggvenyben dobalja el a feszultseget, van hogy csak 9V-ig.. van hogy 2V-ig...
10 perc alatt megkerestem a napi berem a cegnek. asszem ennek hamarost vege.
a bizti kontakt pinje volt meg egve. nem nagy, nem meleg.. szinte gombostu fejnyi fekete oxid spot. ===============
ultem mar par kocsiban, es epp azert zavar mert nem szoktam hozza . ez nem a kis autos kormany konnyedseg, ez a kocsi 'lebeg'.. mintha ures lengescsillapitokon utazna.. de pont ezert lettek zsir uj leng.csillapitok, majd hatso traktus minden karja cserelve.. jobbnak jobb lett.. de meg mindig nem sin auto. egyenest tartja faszan, de minden kormanymozdulatra mintha driftelne.. ja.. abs jeladok, gyuruk is ujak.. (masfel tonna, 140 bhp, rwd. nem kis kocsi. ) itt valami mas van. ez nem szokas kerdes.
Ezt értem, tudom, úgy értettem hogy az ECU úgy van megírva h EGR hibánál "limp" mód vagy akármilyen módon a teljesítményt elvegye? ezt tudja-e esetleg valaki? 2.0dci nél így volt, ott is egr hibám volt régen,lomha volt ,az 100nál meg is állt.
Testzárlatot ,szakadást ír most ki , tehát egyáltalán nem működik, szerintem zárva van teljesen,de még kiszedem ,megnézem.
Van egy finom szöszös "porcsapda" réteg az elején, olyasmi célból, mint a golyóálló betéteken a bevonat, amit megállított, megfogott, azt ottfogja, a szöszhálóban megtartsa.
Alig van ez a réteg rádolgozva, ha fordítva teszed, a mikropor a papírszűrő test és eközé a csak éppen odakasírozott vattaszerű akármi közé megy, esetleg aztán le is szívja róla ezt a vattás cuccot, porostol, koszostol, mindenestül.
A levelek, bogyók, homok, kitintest, durva nehéz szar, meg lent a szűrő alatt lehullva gyűlik majd mind, mert a ciha-csapdát belülre tetted.
A gyártó ezért ad meg beszerelési irányt, illletve persze sok kocsiba be sem megy fordítva, vagy nem betolható ha tolós, vagy nem fér el, ha ilyen műanyagkazettás kialakítású.
Néha betehető bárhogy, csak sajnos az egyik irány lesz a "helyes".
Van olyan olcsó gagyi papírszűrő, ami semmi hasonló faxni, annál valóban mindegy. (ezeket rendszeresen elszakadva találom, elöregszik és az egyik hajtásnál vagy körbe átszakad- leszakad a papír)
Illik a szokásos ottani videókba, ferrari banánoskartonból és műgyantából, csodálatos erdei építmények, +ilyenolyan "talált" "restaurált" valamik", valójában csak lemosva a koszt majd nagyjából lefestve...stb,stb.
a tobbsege beszerelese helybol egy szopas.. vagy sikerul normalisan, vagy nem ... innentol a haladasi irany mar csak egy tulburjanzott mernoki elvaras.
inkabb arra forditottak volna figyelmet, hogy szerelheto legyen az a urva filter.* . .de az soxor lemarad a sok tulkepzett mernok fejebol.
Én is biztos azzal kezdeném egy ilyen földből kiásott autó feltámasztását, hogy veszek rá két vadiúj kereket és elsőnek felszerelem, még mielőtt láttam volna a motortól csak egy fél fordulatot is...
Nem hottentotta az, hanem az egész felvétel tükrözve van, hogy a jogvédők ne találják meg. Az autónak angol betűs rendszáma van, balkormányos az autó, és a tábla felirata a garázs felett is angolul van - csak minden tükrözve van.
Ed China lehetőségei,ipari hátteréhez képest a csaj akár egy lakatlan szigeten is élhetne. Ehhez képes lábra rakta a romot,amit 99% bottal nem piszkálna. Az indokokon már lehet tűnődni,de elnézve azt a hottentotta rendszámot rajta,lehet ,hogy a környéken még ez az autó is értéket képvisel. ;-) Én inkább tisztelem,mint röhögök rajta. Biztosan vannak a videoban megrendezett részek, de töredéke annak,mint az autókereskedőkben :P
Nem az angol szövegértéssel van baj, hanem hogy a nyíl által jelzett irány nem megy át a szűrőn. Nem tudom úgy beszerelni, mert keresztben nem tudom benyomni a résbe :D
Amatőr kérdés: gondoltam kicserélem az autóban (2003-as Audi A2, Atlantic Blue színű) a pollenszűrőt, de képtelen vagyok értelmezni ezt a nyilat az új szűrőn (SCT):
Valaki esetleg tudja, milyen irányban kell ennek állnia?
Dehogynem rohadnak azok. 90%-nak le lehet rúgni a küszöbjét, az Ecotec motor meg a végét járja. Szóval inkább az van, amit írtam. A legjobbat kell keresni. Állapot a mérvadó legfőképp.
1.8-as Astra G, nincs rajta EGR szelep és 2001-től az összes galvánfürdőt kapott, csak a sérültek rozsdásodnak. Ja, az olajat zabálják, gyűrűzni kell, mint mindet.