Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
-Megvettem a tervező tanácsára Victrix 20 kw-os fűtőkazánt.
-Aztán beszereltem egy Amico V2-es BUS termosztátot és kicsi volt a modulációs tartomány.
-Olvasgattam a használati útmutatót és ott bent volt, hogy a panelen ki lehet választani a kazán típusát. (victrix12 vagy victrix 20)
-Többször beléptem a programozás menübe, állítgattam a min. és max. előremenőt és stb... paramétert. (alap beállításokat)
Nem találtam a kazán kiválasztás menü pontot és feltételeztem, hogy jumpert kell áthelyezni. Aztán elolvastam alaposan a használati útmutatót és ott bent van, hogy a programozás menüben, kell még egy billentyű kombináció és úgy adja ki a kazán típus kiválasztást. Ekkor eldöntöttem, hogy átalakítom!!!!
-Aztán átnézem a Victrix 12 és Victrix 20 alkatrész jegyzékét és gyakorlatilag teljesen ugyan az mindkét kazán. Még a használati utasításban láttam, hogy a gázfúvókák mérete más 5,12 illetve 3,6 mm.
Csináltam egy próbát minden hardver átalakítás nélkül a programot átállítottam Victrix 12-esre.
Megtörtént a teljes beszabályozás és min. teljesítmény beállításkor már látszott, hogy magasabb.
Aztán szereztem egy donor kazánt a fúvókát és ventilátor fedelet cseréltem. Illetve még valami kügyü van a beömlő toroknál.
Majd ismét a programot átállítottam victrix 12-esre és utána teljes beszabályozás. Már itt a min. teljesítmény beállításakor láttam, hogy jó lesz. Minden radiátor teljesen ki volt nyitva (alu radiátorok, hőcserélő) és lement 38 fokra a beállítás közben.
Ventilátor fordulatszám!!!!
Victrix 20 min. teljesítménye: 3,1 kw ilyenkor 1200 ford/perc a ventilátor sebessége.
Feltételeztem, hogy majd 1,9 kw-nál lemegy 1000 ford/perc alá.
Viszont a victrix 12 -nél más a program és 1,9 kw-nál 1300 körül forog, mivel szűkebb a beömlő keresztmetszet és így oldották meg a kevesebb levegőt.
Tehát nem nyúltam hozzá a ventilátor sebességéhez a program szerint hagytam.
Minek van 60 fokon a víz? Pont azért csinálja ezt. Ki kell tapasztalni, az adott időjárásnál mi az a legalacsonyabb hőmérséklet, amivel még fel tudja fűteni 23 fokra. Nálunk például 22 fok van a házban, és 45 C-ra van állítva az előremenő. Folyamatosan melegek a radiátorok, sokkal jobb a hőérzet, és a fogyasztás is alacsonyabb.
Olyan kérdésem lenne,2,4 Kw Savio kombi gázkazán,Savio szobatermosztát van,ami 0,5C hőmérséklet érzékelés függvényében vezérli a kazánt,ki-be.
Családi ház kívülről nem,padlás szigetelt,a nyílászárók fából,de szigetelve vannak az ablak szárnyak.
A ki és a be kapcsolás között eltelt idő alatt teljesen lehűl a rendszerben a víz,induláskor újból fűti fel a rendszert. Réz fűtés csövek,radal alu radiátorok.,lakás 23 C-ra van be állítva. Gázkazán 60 C-ra van állítva,"magasabb"hőmérsékletű vizet nem tud előállítani.
Puffer beépítésre nincs hely. Lehetséges valami megoldás,trükk,hogy ezen a jelenségen lehetne valamit javítani?
A Boschok alkatrész ellátottsága nagyon jó. Az alkatrészeket áruló kereskedők általában tartják raktáron a fontosabb ,gyakrabban keresett alkatrészeket .
A Boschnak nincs M.O.-i alkatrész lerakata,a legközelebbi alkatrész bázis központ : Wien ...itt 99% ban minden van. 1 nap postával itt van .
Értem...mindenkinek köszönöm a segítséget, próbálok értően szelektálni a sok hozzászólás közül. Azért jó az index fórum, mert mindig vannak hozzáértők, akik nem sajnálják idejüket, türelmüket a magamfajták ( laikusok) problémájanak a megoldására!
Minden kazánt el akarnak adni, de szerencsére megtehetem, hogy ne a legaljáról válasszak...a teteje meg szóba se jön. Tudom honnan jöttem, ezért tájékozódok, fontos a jó ár-érték arány.
Lentebb kérdezték: a ház kb 180m2 (fsz+tetőtér), kb 450 lég m3, jó hőszigetelés, radiátoros fűtés. Olyan kazánt szeretnék amit az időnkénti karbantartáson kívül el is tudok felejteni, hogy van.
Ha elkezdik szerelni, kimosatom a rendszert! Köszi!
A lényege az volt a mondandómnak, hogy ne hallgass a gázszerelőre. Nem neki kell majd üzemeltetni a rendszert, és együtt élni vele, hanem neked.
Sokan azért ajánlanak egy-egy modellt, mert azt ismerik úgy-ahogy. Távol álljon tőlem, hogy degradáljam a gázszerelő szakmát, de amíg az ilyen "szakik" nem kopnak ki a szakmából,
még nagyon sok szar rendszer fog megszületni. Ha nem jó kazánt választasz, vagy elsumákolod a tisztességes beüzemelést, csak magadra haragudhatsz.
Vegyél egy jó bosch condens-t. Az alkatrész miatt én nem aggódnék, pláne egy bosch esetében. Takarítsd ki tisztességesen a fűtésrendszert, és tegyél egy tisztességes füstgázelvezetést.
Egy korszerű kazán minimum teljesítménye 3 kw körül van, vagy alatta. Ami felette van, felejtsd el. Manapság nem veszünk meg 4-5-6-7 kW minimum teljesítményű kazánokat.
Amíg tél van, oké, nagyjából mindegyik jó. De ha lesz tavasz, vagy ősz, és kint lesz 10 fok, bent meg kell 20, a 4-5-6 kw minimum teljesítményű kazán csak kapcsolgat ki-be és zabálja feleslegesen a gázt.
Nagyon félreértetted azt amit írtam. Nem az a baj, ha az ügyfél nem ért hozzá, hanem ha olyan készülék kerül a rendszerbe, ami gázzabáló és felesleges pénzkiadást kényszerít az ügyfélre.
mi az hogy takarékos
például, ha a házad fűtési idejének 95%-ában elég egy 2,5kW-on működő kazán. A felesleges és nem takarékos pénzkiadás pedig ha olyan készülék kerül a rendszerbe, aminek a minimum teljesítménye pl. 5kW és ezáltal feleslegesen túlfűt, kikapcsol, lehűl, újra túlfűt, lekapcsol. Ezzel a komfortérzet is rosszabb és több gáz is fogy.
Itt sokan vannak akiknél a kazán minimális teljesítményen fűtve tudja tartani az igényelt hőmérsékletet állandó komfort mellett.
Annak örülök hogy te bátran ki tudod fizetni a számlát, de én inkább másra költöm a takarékosság miatt megmaradó pénzemet.
Nem veszem magamra...Azért tájékozódok, mert nem értek hozzá! Ha nem lenne sürgető, biztos elég mélyre beleásnám magam a témába.
A szakik meg olyanok, hogy mind megmondja a tutit.
Nyilván nem alsó kategórias cuccot fogok venni, attól azért kicsit több a keret, csak szeretnék jó döntést hozni! (több út is vezet Rómába)
Nem fogom figyelni, hogy mikor kapcsol ki-be, mert külön kazánház van, emiatt a kijelző se döntő tényező... A minimum teljesítmény fontossága nem teljesen világos, egy havi gázszámlában minimális lehet az e miatti többlet egy ilyen szempontból gyengébb készülék miatt. (...de nem értek hozzá)
Annyi kell, hogy fűtsön, meg ne romoljon el...ezért húzok a Bosch felé! (...vagy rossz az irány?)
80 hozzászólással ezelőtt írtam Unicalfan posztjára válaszként. Sok ember csak write only üzemmódban működik. De legalább mindig előre kerülnek a fontos dolgok :D
" - Sziasztok! Kazáncsere előtt állok, mit javasoltok?
- Mekkora ház? bla bla bla
- Bosch Condens, Victrix TT, Vitodens 100
- A gázszerelőm szerint ez sokkal jobb, és még olcsóbb is! Kicsit nagyobb lesz, hogy biztos elég legyen a teljesítménye!"
Fél évvel később:
" -Sziasztok! Túl sokat kapcsolgat a nemrég felrakott kazán, pedig a gázszerelő javasolta! Mit állítsak rajt, hogy szépen, egyenletesen menjen, és takarékosabb legyen?"
Minek próbálunk meg újra és újra teljesen logikus és érthető okok miatt kazánt ajánlani annak, aki ezt utána egyetlen "öregszaki" véleménye alapján ennyire semmibe veszi?
Gondolom, majd a szerelő fogja karbantartani és neki ez szimpatikus, akkor vedd meg az omniát. Egy korábbi konstrukció és 250 ezer az ára. Az omnia 24 min. teljesítménye 4,1 kw még a 24 TT estén 3,1 kw.
Semmi baj nincs az alu hőcserélővel. Ez nem alu, hanem ötvözet. Nagy különbség. Alumínium, magnézium, szilícium.
Az omniának 4.2 kW az alja, és Condevo Condcell kazántest van benne. Ez sem giannoni, hanem egy tekercses, nagy vízjáratú. Ebből a hőcserélőből több generáció is van.
Grundfos szivattyú van benne, a gázszelep ugyanaz a B&P SGV100 mint ezer más kazánban. Kombinált elektródás, azaz egyben van a gyújtó és ionizációs elektróda,
ahogy sok más kazán esetében. Ariston genus, Vitodens 100W előző generációja.
Kicsit "érdekes" a videó, de a kazántest megszemlélhető:
Sima gázkazán 84% ( fűtőérték ) az 74 % - a az égéshőnek ami főtésre hasznosul .
Turbós 92% ( fűtőérték ) az 81% - a az égéshőnek ami fűtésre hasznosul .
Kondenzációs 92% az 92% - a az égéshőnek ami fűtésre hasznosul .
Ebből az jön ki , hogy egy klasszikus nyílt égésterűt , ha turbósra cserélte valaki , akkor nyert 7%-ot , viszont ha kondisra cserélte , akkor viszont nyert 18%-ot . ( jó az eredmény csak megközelítő érték ) :-)
marad kb 25 % fogyasztáscsökkenés átlagban.(ami a kpcsolgatások drasztikus számának a lecsökkenéséből adódik
pont azt magyarázom, hogyha olyan rendszerről veszed le a kazánt ami nem kapcsolgat, akkor is hasonló lesz a csökkenés, mert nem a ki-be kapcs miatt, hanem a készülék hatásfoka önmagában is jobb ennyivel.
Erre mondtam, hogy aki Étit cserélt le radiátorról, annak is ennyit csökkent, de ott kevesebb a kapcsolás.
Ti mondjátok, most is azt írtad, hogy a kapcsolgatás önmagában hoz 25%-ot.
Akkor ezekszerint ha elindítom a régi kazánomat, hogy fixen menjen, akkor közel hasonló hatásfoka lesz, mint a kondenzációsnak 25 évvel később? Ne már:-)
mivel magyarázod azt a 25% átlag fogyasztáscsökkenést?
Azzal, hogy műszakilag sokkal jobb a készülék, mint a régi?.
itt a Homor úr véleménye
1. Ha Önnek nagyrészt padlófűtése van, akkor kb.30%-os mértékűenergia-megtakarításra számíthat. (Azért nem tud sokkal több lenni, mert a lomha padlófűtés miatt a régi kazán sem kapcsolt be-és-ki túlgyakran,így főlegajóvalalacsonyabbfüstgázhőmérsékletésakondenzációshatásfokmiatti különbség „jön ki”,(ezen pedig csak 8..9% múlik)
erre fogtam a fejemet, mert ez nem így van a valóságban, de lényegtelen.(ha igaz lenne a ki-be kapcs miatti nagy megtakarítás, akkor nálam 40% felett kellett volna kijöjjön, de nem jött ki. akkor se jött volna ki, ha puffert fűtök napi 2 bekapcsolással, onnan meg külön szivattyú fűti a lakást. hülye voltam, mert létezett ilyen összeállítás nálam, ki tudtam volna próbálni gázfogyás szempontjából)
szerintem én elengedtem a témát, nem értünk egyet, van ez így.
Victrix 20 gyári állapotban a szoftvert átállítottam a Victrix 12-re. Gondoltam, ha letudja kezelni ugyan ezzel a hardverrel a földgázt és PB gázt, nem kell semmit állítani cserélni, akkor miért ne menne le 1,9 kw-ra.
És végeredményképpen a min. teljesítmény magasabb lett.
Ettől nekem még semmivel nem fog jobban tetszeni a giannoni. Ezt egy Viessmann vagy Condevo hőcserélővel is meg lehetne csinálni amúgyan, ha nagyon akarnák.