Egyenlőre 6,2 mutat a fedélzeti, de megy szépen lefele, meg még nem volt hosszú távon rendesen tesztelve, majd most hétvégén lesz az első hosszú útja, akkor fog kiderülni. A gyári adat 4,9 liter vegyesnél. Majd jelzem, hogy mennyire változott a hétvége során! :)
Tudom, hogy kényes a fekete szín, de akkor is annyira széééép! :D
Először is köszönöm mindenki hozzászólását, tanácsát.
Tothgyor-nak: Gratula az autódhoz!
Köszönöm, de mindenképp ezüst színű autót szeretnék. Most kis Suzukink van, ráadásul fekete. Az biztos , hogy soha többé nem veszek feketét. Borzasztó kényes. Lemosom és órák múlva már látványosan belepi a por. Viszont érdekelne a C-Max fogyasztása. Itt írták páran az autójuk 5,2-5,5 literes fogyasztását (1,6l). Kíváncsi vagyok egy 2 literes 163 lóerős mennyit csipeget.?
Én 2012-ben fél évig keresgéltem idehaza dízel Titanium Focus kombit. Mindegyik kintről behozott autó volt.
Aztán feladtam, mert mindegyikkel volt valami gond és én hosszútávra terveztem a vételt. Nem volt szervizkönyve, vagy ha volt nem a valóságot tükrözte. Ha ez a része rendben volt, akkor a kocsi puffos volt, olyat meg nem akartam venni.
Ha garanciális javításon volt az autó, akkor bármelyik Ford szerviz meg tudja nézni, hogy mikor és milyen kilométerállásnál volt mindez. Elég jó támpont.
Végül még fél évig keresgéltem a mobile.de-n, és a németektől hoztam egy 2.0 Tdci-t. Jobban jártam vele mint bármelyik idehaza megnézett példánnyal.
Mellesleg a Titanium felszereltség egy jó alapfelszereltséget jelent, de bőven van még mit extraként rendelni a kocsiba.
Nekünk két hete sikerült egy gyönyörű Ford C-Max (2012/7; 87 000 km) boldog tulajdonosa lenni Titánium felszereltséggel, viszont a 2 literes 163 lovas változatú motorral. Mindent lejártunk mi is, mikor kerestük az autót. Fehérváron tényleg nagyon sok C-maxot hoznak be, viszont nagyon meg kell nézni őket. Nekünk is azt mondták, hogy Magyarországon ilyen fiatal, illetve ilyen kevés kilométerrel rendelkező autót nem nagyon adnak el, ezért származik nagy részük külföldről. Mi is mindenképpen Titánium felszereltséggel kerestük az autót, mindenhova a kis kinyomtatott Ford katalógussal mentünk, hogy minek kell benne lennie. :) Nagyon meg kell nézni, mert soknál írják ezt a felszereltséget, aztán még sincs benne szinte semmi. Viszont amire még figyelni kell (erre a Ford szerviz hívta fel a figyelmünket), hogy attól függően, hogy milyen országból származik az autó, más a felszereltsége, mert az egyes országokban a Titánium felszereltségbe más és más tartozik bele, más és más az opcionális plusz felszereltség.
Volt olyan hely,ahol mindent mondtak, hogy benne van, és a végén fele nem volt benne (érdemes pontról pontra menni kocsi papírján lévő felszereltségbe, hogy benne van-e), az autó törött volt eredetileg, stb. stb. Mi a vétel előtt autószerelővel mentünk megnézni a kiszemelt példányt, és egy csomó hibát tárt fel és akkor döntöttünk egy másik mellett. Viszont egyben ajánlanám is azt a helyet, ahol mi vettük, korrekt volt teljesen a srác, az autószerelő A-Z-ig átnézte, próbaútra olyan helyre vitt minket, ahol minden létező dolgot ki tudtunk tapasztalni, és természetesen a 6 hónap "szavatosság" hozzá tartozik az autóhoz. Aztán megvétel után egyből vittük az szervizbe és teljes átnézést kértünk, és minden a legnagyobb rendben volt vele (mondta az eladó srác, hogy nyugodtan szóljunk, ha valami nem stimmel), mondták hogy valós a kilométer, és nagyon megkímélt autó volt (megjegyzem Olaszországból származik). A kereskedésben még volt náluk egy 1.6-os változat is szintén Titánium felszereltséggel és alacsony kilométerrel és fekete színben, ha érdekel, szívesen megadom privátban az elérhetőségét.
A lényeg, hogy szerintem, ha van lehetőséged, akkor egy autószerelővel menj el megnézni az autót vagy vizsgáltasd át valahol mindenképpen.
Felkerekedtem és szombaton megnéztem jópár (2011-2013-as) C Max-ot. Mint már előzőleg említettem, mindenképp titánium kivitelben szeretnék venni 1,6 tdci motorral.. Találtam is jópár kereskedőt Budapesten. Elkezdtem nézegetni a kiszemelt "példányt". Az alkalmazott igen segítőkész volt! (kicsit meg is lepett). Elmondása szerint ezeket az autókat Franciaországból hozzák be. Az ottani cégek és magánszemélyek 3 éves korukban, (függetlenül a kilométertől) lecserélik, és épp ezért lehet hozzájutni 3 millió forintért egy gyári állapotú 120 ezer km-es autóhoz ,amiért, 3-4 éve csaknem 7 millió forintot fizettek ki. Szerinte ,ha itthoni autót szeretnék, az jóval drágább mulatság lesz. "És lám igaza van!" Való igaz, hogy a jó kis hazai csaknem 7-800 e ft-tal drágább nyugatról behozott társainál, ha egyáltalán találunk! Mert bizony ezeket a szépségeket nem nagyon viszik vásárra. Tovább faggatva elárulta, hogy szervízkönyves, leellenőrizhető előélettel és szervizben átvizsgáltatható, (festékmérővel is). -Van állítólag egy nemzetközi adatbázis, ahonnan a külföldről behozott járműveket lehet lenyomozni alvázszám alapján. (bár ezt én sajna nem találtam, jöv héten fel is hívom a Fordot) Vásárlás esetén fél év jótállási idő mellé egy év gari is kérhető. (Bár törvény szerint 1 év jótállást kell nekik rá adni!)
Ettől függetlenül még mindig van egy kis para a külföldről behozott autóktól,de sajnálattal veszem észre, hogy nem lesz más lehetőségem.
Köszönöm szépen válaszod! Hát ez így elég kellemetlen... Kitapogattam ott valamit, de addig nem voltam benne biztos, hogy az valóban kapcsoló ott a gumiborítás alatt, amíg a válaszod el nem olvastam. Na, majd akkor egyszercsak megcsináltatom, addig marad a távkapcsolgatás.
Valószínű te is a gyári hibával találkoztál most. Természetesen nem csak távirányítóval lehet kinyitni az 5. ajtót hanem érintő kapcsolóval is kivültől. A te esetetben az érintő kapcsoló a rendszám felett van csak nem működik. Sajnos ezek a típusok azon a részen beáznak és mikrokapcsoló elromlik. Ezt szerviben ki tudják cserélni. Hogy a továbbiakban ez a beázás ne forduljon elő, a felette levő kb 30cm-es sávbe valamilyen tömítő anyaggal vízhatlanná kell tenni az a felületet. Ezután már oda nem tud befolyni a víz.
Nem egyszerű az autó vásárlás én vagy 20-at meg néztem mire megvettem amit már másodszorra láttam.Csak akkor még sokaltam az árát, Székesfehérvár környékén hoznak be sokat lelakottak visszatekertek legalábbis én akkor nem találtam nekem megfelelőt közülük.
Segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémával kapcsolatban:
Létezik, hogy csak kulccsal lehet távirányítással nyitni a csomagtartót, 2004-es C-max esetében? Már mindenhol kerestem az utastéren belül a nyitógombot, de nem találtam sehol.
2. tulajtól és 100.000km? Az biztosan nem valós. Bár én is 100.000km-el vettem de első tulajtól, vezetett szervizkönyvel és Magyarországi. Nehéz ügy sajna...
Mostanában szinte minden nap fent vagyok a használtautón. Eredetileg Skoda Octavia-t szerettem volna venni, de mid külsőleg, mind technikailag sokkal többet ad egy Ford C-Max. Ám van azért itt egy kis "csavar"! Oktáviából az elegance felszereltséget alig lehet megtalálni és ha tálál is az ember az mind 200, vagy a feletti km-rel. Ford C-Max Titaniumból viszont kapásból 10 db is van, érdekes módon mind 100 ezer körüli futásteljesítménnyel. Ami igazán zavaró, nehány hírdetésnél, hogy a második tulajdonostól! Viszont 1 év garancia és asszisztancia jár hozzá. Namost kérdezem én "ha valaki megvesz egy ilyen autót (az lehet ugyan cég) és akár el is adhatja 100 ezer km-rel,de az aki megveszi (a második tulaj), vajon miért passzolja egyből tovább.
Ha gond van az autóval, miért adnak hozzá egy év garit és asszisztanciát??? Sehogy nem áll össze a kép. Szervízkönyv, leinformálhatóság, átvizsgáltathatóság. Mindent biztosítanak. Persze ettől még lehet az autóban 3x annyi kilóméter,hiszen mi magyarok sajnos vagyunk annyira koruptak!
Ha Expa írását figyelembe vesszük 5,5l télen vegyesben. Namost nyáron országúton vagy pályán stabil 110-120 km/ órás sebességnél legalább 4,5-re kéne lekúszni a fogyasztásnak. Persze, egy ilyen magas építésű autónak az 5,5 liter tökéletes. Így vásárlás előtt már csak azt sajnálom, hogy nem tudom kipróbálni egy jó 20 km-es távon. Kíváncsi lennék a menettulajdonságaira és a menetzajra.
Idáig kis Swift-em (2001) volt, amit meg is tartok második autónak munkába járni, de az olyan hangos 80-110km/h között, hogy ordítva beszélgetünk a családdal.
Szia Nekem 1-éve van meg a C-Max, 1.6 TDCI, legtöbb autópálya használat 140-es tempó álltalában tempomattal, és kb 20% városi használat a computer még nem ment 5.5 liter alá. Viszont ez szerintem nagyon jó fogyasztás. Pumi.
Na ez igen!!! Akkor elképzelhető, hogy normál sebesség mellett országúton a 4 liter körüli fogyasztást produkálja? Köszönöm az infókat. Eddig is tetszett ez a típus , de mostmár biztos, hogy ilyet veszek!
Most szeretnénk vásárolni tavasz derekán egy Ford C-maxot Titanium kivitelben 1,6 tdci motorosat (2011-2013). Namost sehol nem kapok egyértelmű választ a fogyasztási értékekről és hát a gyári adatokról meg is van a véleményem.
Nem vagyok dinamikus vezető. Leginkább a hosszútávú és a vegyes fogyi érdekel. Esetleg néhány vételi tanácsadó.
Nekem a középkonzolon van egy lakatjel azzal tudom zárni az ajtókat,elektromos ablak kapcsolói alatt pedig a gyerekzár azzal pedig a csak a hátsó ajtókat.
Sikerült megvenni a gyönyörű C-maxunkat, és olyan kérdésem lenne, hogy hogyan lehet rajta bekapcsolni, hogy menet közben lezárja az ajtókat? Illetve nappali menetfényt be lehet kapcsolni valahogyan rajta (2012es típus, titanium felszereltség, olaszoktól hozták be). Neten találtam gyújtás ráad, zár -nyit, stb. kombinációkat más ford típusokra, de ezen kulcs nélküli indítás van, nem tudok külön gyújtást adni.
Végső elkeseredésemben jöttem fórumra,mivel tudom hogy minden problémás autót látni kéne.
De túlvagyok vagy 10 szerelőn,interneten,stb.
Szóval:Angliában élek,van egy 1,6 os diesel C Max-om ,Zetec motoros.Semmi gondom nem volt vele egészen kb egy hónappal ezelőttig.Azóta minden 20 perc/10 km -es út után ha hagyom állni kb egy fél órát,akkor nem indul.
Ha rögtön indítom,vagy 20-30 percen beül akkor indul.Eddig ha másnap reggel próbálkoztam akkor is indult....próbáltuk egyszer behúzni,de úgy sem indult be,utána viszont vártunk egy órát,akkor meg magától beindult.
Rövid távon semmi gond vele,városban simán indul akár 100x is.
Új akksi van,generátor jó,indítómotor jó,üzemanyag rendszer jó,hibakód nincs.Voltam már 10 helyen, rádugták mindenre,
átnézték töviről hegyire de ötletük sincs hogy mi lehet a baja.Fórumokon,neten nézelődtem,és még csak hasonló hibaleírást sem találtam sem angol sem magyar nyelvű oldalakon sem.Hátha esetlegi itt valaki már találkozott ilyennel...