Szakértő segítség kellene a Thermo Top E benzines fűtéssel kapcsolatban. Minden működik rendesen csak az utastér ventillátort nem indítja. Az IPCU modul gyors kattogó hangot ad ha megnyomom a házat abbahagyja. Gondolom belül van baja. Szeretnék ilyet venni valakitől aki fel tudja programozni. Baranya megyében javítani esetleg
el lehet indítani olyan állófütést, amit gyárilag építettek be egy autóba? PL egy bontott merci S osztály thermo top Webasto-t el lehet indítani egy másik autóban? vagy újabb tipusoknak már can bus-os a vezérlöje?
Igen köszi, ez teljesen érthető így. Elkezdek akkor ezzel párhuzamban egy másik panelt keresni, mondjuk bontottat. Csak hát azt is olvastam, hogy nem nagyon lehet külön kapni. Tesztelem közben ezeket az NTC-ket is. Lassan tényleg belenyugszok, hogy ez a pici jeladó egy szívatós történet... :D
nyugodj meg...mindneki irogat okosságokat aztán amikor beszopják azt már elfelejtik leírni...aki meg utólag olvasgat az csak azt látja h milyen egyszerű az élet.
az az ntc elég fontos szerepet tölt be a biztonsági protokolok sorában,épp ezért nem lehet csak úgy helyetesíteni.már annyifélét láttam beéptve h leírni is sok.....és egyik sem működött jól sajnos.lehet h 3-4-5 mérési ponton pontos,de végig nem lesz iolyan mint amihez a kályha progamját írták.és a kályha szoftvere eléggé szorosan fogja ennek a gyeplőjét is h elkerülhetőek legyenek a nagyobb bajok.
Hát de jó fej vagy már! Egy hete mást sem kérdezek itt és még egy halom más fórumon csak azt, hogy lehet ezt az NTC hibát megoldani. Megnéztem egy csomó leírást, telefonáltam, videókat néztem. Aztán ennyit tudsz segíteni, hogy hasraütésre cserélem? :D Hát miért nem egy hete írtad ezt ide? De végülis sajnos igazat kell, hogy adjak Neked. Azért is kapcsoltam le a kályhát, mert nem vagyok egészen biztos én sem ebben az NTC-ben. Mégis ezt tanácsolták.
Ennek az NTC-nek a javasolt gyártási száma: 80E6828. Ez 12kOhm-os, az anyagállandója 3760K és -55, 155 fok a terhelhetősége. Ez nekem mind kínai, ezalatt az egy hét alatt szedtem össze az infókat.
Na de ezt itthon nem lehet kapni. Már megrendeltem, de 3-4hét.
Az amit itthon lehet kapni 10kOhm-os 3950K, -55,+155 fok. Ezt a 10kOhm-ost is használták már páran. Nem volt vele gond és az én kazánom is elindult vele.
és itt is ahol most vagyunk, ha visszaolvasol picit.
Na most hogyha van még egyéb használható infód (a hasraütésen kívül) erről az NTC-ről, akkor légyszi írd meg, hogy Te mit tennél, mert én lassan agyvérzést kapok már! :D
Nem hasra, a gyári értékre, de nem gyárira. Felhívtam a céget, ott a szakértő azt mondta, hogy nem lehet megmondani, hogy működni fog-e, ki kell próbálni.
Összeraktam és programra indult a kályha szuperűl. Füstölt is szépen, igaz nem a kipufogóvégen, hanem a csonknál. Sajnos a három csavar teljesen bele van rozsdásodva így nem tudtam a kipufogót kitakarítani.
Kb, 5-6 percig járattam, aztán arra lettem figyelmes, hogy a vízvezetékek nem melegszenek, de a kályha és a tetején a panel nagyon-nagyon forró.
Egyelőre ott tartok, hogy kihúztam a kályhát, csináltam egy légtelenítést. Holnap így megyek vele és majd este visszadugom a kályhát tesztre.
Lehet ám, hogy ez a forróság így üzemszerű, csak féltem, nehogy nagyobb kárt csináljak. Az is lehet, hogy nem keringette a vizet, így nem vezette el hőt? De akkor viszont miért nem kapcsolt le? Az is lehet, hogy az új NTC nem érzékelt túlhőmérsékletet? Az is lehet, hogy vízpumpát kellene cserélnem?
Szóval ez így félsiker. Szerintetek mi lehet? Mennyire forrósodik a háza?
Egyébként a kályhát ki kell szednem mégegyszer, mert a panelon kettő csavar faszányosan beletört, és a kipufogó is nyugtalanít. :)
Sikerült kicserélnem a hőmérsékletjeladót a panelen és csodával határos módon beröffent. Majd megírom mit tettem bele. Viszont most azt tapasztaltam, hogy alul keményen füstölt és tűz forró lett a kályhatest. Viszont a vízcsövek nem melegedtek. Kb 5 percig mertem így járatni. Kérdésem az, hogy ezt kell külön légteleníteni? Persze a kifolyt hűtővízet frissel pótoltam, a kiegyenlítőben. Vagy lehet a szivattyú gyenge már? Teszteltem, forgott üresen. Vagy ez így ok?
Én 16.5nm-re tettem be 1db 60*60-as lapradiátort 1db 210*70-es 4oszlopos klasszikus radiátort és egy 100*70-es 4 oszlopost. Egy Webasto DBW201-el főpróba a következő 1-2 hétben.
ez a téma engem is érdekelne, hogy heti 2-3 alkalommal amikor szerelek, fel tudná-e füteni a mühelyt egy állófütés. nem kellene 2 vödör fát elégetni, meg füstölni(félóra), hanem gombnyomásra indulna a fütés.
Lehet volt már, de nincs kedvem végiglapozni az elmúlt 16 évet. Szóval infóra lenne szükségem, ebben kérem a segítségeteket!
Új benzines autóba szeretnék állófűtést. Szegedi vagyok, de nem feltétlenül itt akarom beépíttetni. A következő kérdéseim lennének: Melyik gyártó termékét ajánlanátok (Webasto, Eberspacher....). Ennek beépítési költsége a készülék árral együtt, egyszerűbb távirányítós formában, talán programozós nem is lenne létszükséglet, és nyilván javaslat, hogy kivel érdemes berakatni. Előre is köszönöm!
épített már be valaki kínai levegös állófütést? ebay-on hirdetnek 40-50e-ért komplett szettet. ha valaki találkozott már ilyennel élöben, kérem ossza meg véleményét.
a kályha figyeli a hőmérséklet emelkedését és ha ez lineáris akkor le fog állni állandóan hibával.
a kályha szoftverében meg van írva h mi a leggyorsabb hőemelkedés ami még nem lehet veszélye,és itt az esetleges dugulásró és társairól beszélek vizes oldalon.minket is szivatott már meg ilyesmi otthoni stupek....
Sziasztok, annyi kérdésem lenne még, hogy ha kicserélem a hőmérsékletjeladót, akkor hogy tudnám letesztelni a kályhát? Mert több lesz a garázsban mint 6 fok és akkor nem indul el a programozásra.
Addig nem tenném vissza a burkolatokat, amíg le nem tesztelem, mert 6 féle jeladót vettem, próbálgatni kell majd. Sajnos diagos laptop nem áll rendelkezésre.
Külön akksiról be lehet majd kapcsolni, vagy így csak külön lehet tesztelni a szivattyút? Mintha ilyesmit olvastam volna.