Nem tudom mennyire ismered a helyszínt, de mióta világ a világ, a megálló a Mezőtárkány utcánál van.
Arról nem beszélve, hogy mit szólnál hozzá ha mondjuk a Csengőd utcában laksz és odáig kellene visszasétálnod, mert egy hozzád hasonló hozzá nem értő áthelyezné a megállót a Balassagyarmat utcához?
Mezőtárkány utcai buszmegálló rossz helyen van. Nem értem, hogy Téged miért zavar, hogy 3 telekkel arrébb üres területre kerül át a jelenlegi, záróvanalas, szük járdáról, egy fedett buszmegálló, buszöböl nélküli totál balesetveszélyes helyről, ami még dugót is generáló mikor megáll a sávban a busz és le és felszállnak az utasok. Én meg ezt nem értem, hogy jkerülhetett egyáltalán ide a Mezőtárkány utcához buszmegálló.Szerintem az a logikus, ha átkerül buszmegálló a Balassagyarmat utcához a Spar és a gras tüzép elé, az üres területre.
Ott tényleg csak odébb kéne rakni a buszmegállót Balassagyarmat utcához.
Én megint azt tudom felhozni erre a témára, mint 25éve: a kilencvenes években voltam Hollandiában, ahol megoldották a dugó problémát, és ide is lehetne alkalmazni (ráadásul a buszsáv gondot is javítaná).
Váltakozó irányú sávok - a reggeli csúcsban befelé 2 sáv, a délutániban kifelé kettő - lámpákkal szabályozva.
Mondjuk, én a buszsávot kiépíteném egész a város széléig a Pesti úton...
Nem tudom hány éves vagy és hol laksz, de nem is érdekes. Éppen olyan érzéketlen vagy, mint az a tervező, aki az íróasztalától fel nem állva, meg nem győződve a területről, eldöntötte egy lakóközösség sorsát a közlekedéssel (is).
Az nem zavar Téged, hogy a Keresztúri úttól a Ferihegyi útig a jelzőlápák miatt félórákat ácsorogsz a dugóban, de az zavar, hogy a kertes házak között 2-3 perccel hosszabb a menetidőd, ha megy előtted egy BKV busz és (esetleg) megáll egy buszmegállóban, mert 2-3 ember le- vagy felszáll a buszra. Ekkor bárkire és bármire ráakarod kényszeríteni az akaratodat, nem törődve azzal, hogy kiknek milyen problémát okozol ezzel.
A következő megálló az Orostvar utca ( Home Centernél). Szerintem jobb helyen van a Balassagyarmat utcánál, a mostani megállóhoz közel, de mégis olyan helyen ahol nincsennek házak, ott kialakítható buszöböl és fedett buszmegálló. Jelenlegi helyen nem biztonságos, keskeny a járda, megálla a vusz akkor az autók is megállnak. Zaróvanal van ezen a szakaszon, nem véletlenül. Csak rosszat tudok mendani a jelenlegi negalloról. Jobb lenne a Balassagyarmat utcánal. A varosközpont felé szerintem maradhatna, az ott a buszsáv miatt jó. Csak egyiket kell áthelyezni.
Valamit vagy nem értesz, vagy nem is akarod érteni.
Azon a szakaszon csak úgy lehet buszöblöt kialakítani, ha szétverik valamelyik kertes házat vagy a kertjét. A Balassagyarmat utcán túl pedig minek alakítsanak ki egy újabbat? Néhány méterre ott van a Maroshévíz utca közeli megálló.
Szerinted akkor inkább maradjon így vagy kerüljön át a buszmegálló a Balassagyarmat utcához? Gyanítom a többi problémával amúgy sem tudnak.mit kezdeni. Magasabb lett az üt és a kerítések is fix helyen vannak.
A Pesti úton nem csak a Mezőtárkány utcánál állandósultak a problémák, hanem a Csabaitól egészen a Balassagyarmat utcáig.
Amikor a buszsávot csinálták több alkalommal hallottam az ott lakókat panaszkodni. Az alapproblémájuk nem az volt, hogy a házak előtti részeknél elvettek néhány métert, majd buszsávot csináltak.
A problémájuk ott kezdődött, hogy az út tervezője fel nem állt az íróasztalától. Néhányszor odament a kivitelező cég egyik mérnöke, aki nagyívben tett a problémákra, rábízta az építésvezetőre. Az építésvezető a munkásaival előbb szétverette a házak előtti járdákat vagy kivágatott néhány fát a házak kapujánál, szétveretett néhány lekövezett/kiépített bejáratot. Nem érdekelte az ott lakók kérése, kérdése.
Az önkormányzat műszaki osztálya közölte az ott lakókkal, hogy nem ők az illetékesek. Dunai Mónika és az ottani önkormányzati képviselő csak az útépítés kezdetéig fotózkodott ott boldog-boldogtalannal, amikor kezdődtek a panaszok, egyszerűen lerázták őket.
A végeredmény a mai napig gyalázatos:
- a páratlan oldalon alig tud elmenni egymás mellett két ember a járdán,
- a páros oldalon pedig egy szlötyis idő esetén néhány helyen a gyalogosok azonkívül, hogy térdig gázolnak a mocsárban, az úttestről és rájuk zúdul az autók által felvert trutymó.
- eső esetén több helyen a mai napig befolyik a telkekre a szennyezett víz, hiába próbálkoztak több megoldással.
A kivitelező céget - az útépítés befejezése után - természetesen felszámolták egy éven belül.
A Rojik kiskerbolt azóta horgászbolt lett, de az építés idején még élelmiszer kisker volt. A közelben lakók ott vásároltak, és beszélőviszonyban vannak egymással. Éppen eleget hallottam a panaszaikat.
@esetelg van aki már regiszteált es beírja a buszmegálló atheleyzést. Autosoknak is jó, aki tömegközlekedik annak is és az ott élőknek is jobb ha nem a házuk előtt van közvetlenül a megálló. Ez mindenkinek jobb lenne. Szerintem.
Butasag lenne lebontani, szerintem. Ésszerű megoldás, és csak ez a megoldás, hogy a Balassagyarmat utcához kell átrakni, ott van hely. Maxium 50 méterrel kerül át, cca 5 éve van zebra, eddig ag sem volt.
Néhány napja - igaz, bringa és roller ügyben - éppen erről a járdaszakaszról írtam: italnagyker/horgászbolt és a Balassagyarmat utca között.
Azon a részen kertes házak vannak. A kerítés/kapubejárat közvetlenül a járda mellett van. A járda szűk, a kerítés és a ház fala között van olyan hely, ahol nem éri el az 5 (öt!!) métert.
Kérdéseim:
- Melyik házat kellene lebontani egy buszöböl miatt?
- Melyik ház kertjét/udvarát kellene átalakítani egy biztonságos buszöbölnek?
Van még egy hozadéka:
- Aki a buszról éppen leszáll, nem kell attól tartania, hogy elüti egy bringás vagy rolleres. Ugyanis annyira apró méretűek a BKV buszai, hogy szerencsétlen bringás vagy rolleres nem láthatja, hogy mekkora autó haladt el mellette, ezért most könnyedén a leszállók közé hajt.
Az önkormányzatunk honlapján lehet ötleteket adni. Éppen most szervezik a közlekedést. Csak regisztrálni kell a rakosmente.hu-n...
Az a 20 inkább 150 méter, az öböl helyszükségletét figyelembe véve 200 méteres megálló áthelyezés, amihez azért már egy új gyalogos-átkelőhely is dukál. Megismétlem, amit korábban is írtam: ettől még egy részeg pl. digó ugyanúgy elcsaphatja a szűk részen sétáló (nem várakozó) gyalogost.
A városból kifelé vezető oldalon cca. 20 méterrel arrébb a Balassagyarmat utcához kell átrakni a buszmegállöt. Van hely buszöbölnek, fedett buszmegállónak és ilyen balaeseteket megelőzhetnének.
Különösebb összefüggést nem látok a buszöböllel. A Körúton egy szoláriumos barom repesztett ki tudja mennyivel a 30-as táblánál és felrohant a villamos járdaszigetre. A Mezőtárkány utcánál egy szűk sáv van kifelé, érdekelne, hogyan építenél oda buszöblöt? Esetleg meg lehetne szüntetni a megállót és akkor az ott várakozót biztos nem ütnék el, ettől még az ugyanott a járdán haladó gyalogost ugyanúgy elcsaphatja egy felelőtlen sofőr.
"Baleseti sebészeten láttam már olyan embert, aki barátkozni akart a főút mellett egy veszett rókával. Alig volt pár négyzetcentiméter a testén, ahol nem fedte kötés..."
Ilyen esetben ez lehet a legkisebb baja. Összevarrás nélkül gondosan kipucolják, ellátják, kötözik a sebeket. De ha nem kezdik el azonnal az oltási kúrát, 100% a veszettség halálozása.
Bocsika, én a járdáról beszéltem, az a gyalogosoké. Az a gyalogos, aki a kerékpárutat összekeveri a járdával, időnként megérdemli sorsát.
Bár az Elágnál van a békés egymásmellett élésre egy nagyon remek példa. A Ferihegyi úti jelzőlámpa és a Medical Center között a járdán egy babakocsit nem lehet csak úgy tolni, hogy a szembejövőnek le kell menni a kerékpárútra. Azon a szakaszon van olyan rész is, ahol a kerékpárúton - az oda-vissza sávban - maximum 2 gyerek tud elmenni egymás mellett, 2 felnőttnek már necces.
A Napkelet utcánál megszűnik a kerékpársáv, pontosabban ott fel kellene menni a felső útra, majd a Balassagyarmat utcánál vissza a Pesti útra. Senki nem kerül ekkorát, és ezen a szakaszon a kerékpárosok a járdán folytatják az útjukat, a rolleresek is. Egyik sem használ sem csöngőt, sem dudát, sem egyéb más jelet. Addig nincs gond amíg velem szemben jön, mert tudom mit kell tennem. Viszont a tarkómon nincs szemem, így nem látom, hogy mögöttem jön. Hallani pedig az autók zajától nem hallom. Nem kellemes érzés, amikor kerékpárral vagy rollerrel rápasszíroznak a járdára vagy a kerítésre.
Mondjuk a pesti úton a gyalogbékák 90%-a a bringaúton korzózgat. :D
Ha megint bringázgatásra vetemedek majd nyáron, fel fogok gyorskötözőzni egy palackos légkürtöt a kormányra, csendben mögéjük lopakodok, aztán TRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ..
Sokszor a kerületben is felhívásokat plakátolnak ki a veszett rókák miatt. Volt amikor a kertes házaknál is szórólapokat dobáltak be, hogy mire figyeljünk oda.
Baleseti sebészeten láttam már olyan embert, aki barátkozni akart a főút mellett egy veszett rókával. Alig volt pár négyzetcentiméter a testén, ahol nem fedte kötés...