Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RenAtti Creative Commons License 2020.07.20 0 0 71731

Sziasztok, üdv Kedves Papalac! 

 

Köszönöm szépen a hiányzó láncszemet!!! 

A két oldalán kitakarítottam, de nem tudtam róla, hogy közepén is van még egy... Amint lesz időm, nekiesek.

További szép napot és zökkenőmentes km-eket! 

Murva84 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71730

Szai! Ha nappali menetfény betápját kérdezed akkor vagy a gyújtás kapcsolóból kötöd ki, vagy a rádió sárga vezetékét fogod meg, minden esetben külön biztosítás kell. Biztosítékra gondolok. A nappali menetfény lekapcsolását a helyzetjelző kábelről legegyszerübb levenni. Így amikor kapcsolod a világitást lekapcsol a menetfény. Ha nem olyat vettél ami beépitett, akkor relézni kell. A menetfény nem világíthat a lámpával. Az utolagos beszerelt menetfényt le kell kapcsolni, nem alkalmazható a fényerő csökkentés se. 

Előzmény: szilee79 (71727)
Papalac Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71729

Úgy értem, hogy ha kiveszed az egyik gyári jelfogót, akkor váltja a tompított és reflektor izzókat, nem egyszerre világítanak. Ha jól értettem ezt szeretnéd elérni.

Előzmény: csiga1984 (71726)
szilee79 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71728

Elnézést, elfelejtettem írni, hogy 2008-as Thaliáról van szó. Köszönöm.

Előzmény: szilee79 (71727)
szilee79 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71727

Sziasztok!

 

Nappali menetfény bekötésével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, keresés nem segített. Gyújtás utáni +12v-t hová a legegyszerűbb bekötni?

Előre is köszönöm.

csiga1984 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71726

Ezt most hogy érted?

Csak kiveszem a reléjét, és már úgy kapcsolja, ahogy majd nekem kellene?

Vagy valamit nem értek?!

Előzmény: Papalac (71722)
csiga1984 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71725

Igen, nekem is ugyanígy jutott be a víz. Kitakaritottam az esővíz elvezetőket, azóta szerencsére száraz minden odabent. 

Előzmény: Papalac (71724)
Papalac Creative Commons License 2020.07.19 0 0 71724

Tudomásom szerint a középső lefolyó szokott eldugulni. Motortérben, a motor mögött, középen van egy lefolyó a tűzfalnál, a zajszűrő burkolat alatt. Egy gumilap zárja el, annál szokott összegyülni a sok szemét.

Előzmény: RenAtti (71723)
RenAtti Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71723

Sziasztok, Üdv mindenkinek!

Lenne egy beázási problémája a 2005-ös 1.4 16V Thaliamnak.

Az anyósülés előtt a padlón állni szokott az esővíz - de csak álló helyzetben, amikor a parkolóban vár rám. Menet közben még nem tapasztaltam, még esőben sem :-)

Teszteltük a dolgot, befeküdtem az anyósülés elé és a fűtőmotor feletti részen megtaláltam a víz befolyó helyét. Mellékelek pár képet...

 

Azon a bizonyos fekete burkolaton (amit amúgy nem tudok, hogy micsoda) van két fehér lyuk, de az egyiknél talán van egy műanyag csavar, míg a másiknál semmi. Ez így normális?

Ha esetleg valakinek volt már ilyen, vagy van megoldási ötlete, akkor azt nagyon megköszönném !!!

Papalac Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71722

Ha jól emlékszem ki kell venni az egyik relét a kormány alatt az UCH-ból, de ne kérdezd, hogy melyiket.

 

Előzmény: csiga1984 (71717)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71721

Remélem érthető. Egy-egy lámpát rajzoltam de persze párban értendő. Kábeleket úgy válaszd meg mint az autóba van. Akkor elég lesz a méretezése.

2 es megoldás! Bajusz kapcsoló vezérlése szerintem egyszerűbb. Azaz ha a kormányoszlop alatt csinálod meg a relét akkor nem kell számítani semmit mert az vezérlő jel csak és az kapcsolja a gyári relét. Tehát ezzel a relével vezérelnéd meg a gyari relét. Végig gondolva ez az egyszerűbb.

A bajuszkapcsolóba kiméred melyik a tompított és a refi, elvagod és ezt kötöd be a relébe, a bekötés marad ugyan az csak a gyári relét fogja mozgatni az izzók helyett. Ez azért jó mert nem kell nagy amperral számolni hiszen csak egy relét mozgat.

A masodik megoldás a legjobb szerintem. 

Előzmény: csiga1984 (71720)
csiga1984 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71720

Köszi Murva!

Egy rajz azért jól jöhet. :)

 

 

Előzmény: Murva84 (71718)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71719

Bocsi elírtam, bétája az betáp akar lenni. Csak a teló javít. 

Előzmény: Murva84 (71718)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 71718

Szia! Egyszerű, keresel olyan relét ami két érintkezős, nyitó és záró. Nyitora rakod a tompitott +ot, a záróra a refi + ot. A relé bétája is a reflektor + - a lesz. Azaz alapból amikor fellapcsolod a tompítottat akkor világít amikor a refit akkor behúz a relé és a oldja a tompítottat és zárja a refit.

Csak az a fontos hogy olyan relét vallászál ami bírja terhelést az izzoknál. Minimum 110 watt kell bírnia. Di inkább méretezd fölé mert amikor kapcsol sikkal nagyobb aramot vesz fel. 12V nál az áramfelvétel gyorsan ugrik. 11 Ampert vesz fel a két izzó üzemi állapotban. Tehát minimum 20 Amperes kapcsolású relé kell. De lehet egyszerűbb lenne szilárdtest relevel mwgoldani és csak a vezérlés menne sima relével.

 Legegyszerübb a regi lámpákat összekötni párhuzamosan és ott kiprobálni, nem kell a kocdiba egyszerre beleépiteni.

Ha kell bekötési rajz lerajzolom. 

Előzmény: csiga1984 (71717)
csiga1984 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 71717

Rászántam magam a lámpacserére. Tudna valaki tanacsot adni, hogyan relézzem, hogy ne legyen egyszerre a tompitott és a fényszóró? Köszi 

Előzmény: csiga1984 (71449)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71716

Pontosítok. Toronyszilent!

Előzmény: Murva84 (71713)
Gerir5 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71715

Szia! Ezt megpróbálom, köszönöm!

Előzmény: Murva84 (71713)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71714

Előzmény: Murva84 (71713)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71713

Hali, lengéscsillapotó felső ütköző gumi kikoppt ezért kicsit lejebb engedi a lengéscsillapotót. Csere megoldotta nekem. Toronyba helyezkedik el. Pár ezer ft. Mérésnél jót mér, mert a lengéscsillapotó jó.! Melegben a fém kitágul par század mm ert ezért kezd el kopogni. 

Előzmény: Gerir5 (71711)
nagya2 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71712

HAli!!

Nekemis kopog melegben(15°c felett), immár 18 éve, valszeg a lengéscsillapító, de bemérésre meg jó.

Ígymarad.......

Üdv Nagya

Előzmény: Gerir5 (71711)
Gerir5 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 71711

Sziasztok!

Pár hónapja vagyok Thalia tulajdonos (1.4 8v 113000km), nagyon szeretem, de egy dolog kikészít. Hidegben (kb. 15 fok alatt) nagyon csöndes az autó, semmi zaj nincs. Ahogy melegszik az idő, elkezd az első futómű nagyon kopogni, zörögni. Hidegben megszűnik. Stabszilentek lettek cserélve, de ugyanolyan maradt, látszólag nem lóg semmi. Elég sokat visszaolvastam, láttam hogy több autón is jelentkezett ez a hiba, de hogy mi lett a megoldás azt nem igazán találtam meg.

Volt már sok öreg autóm, Renaultok (R5, super5, Alpine turbo, Twingo, R11) is, de ilyet még nem tapasztaltam... 

Akinek volt ilyen és megoldódott, segítsen rajtam:(

Köszönöm!

 

Papalac Creative Commons License 2020.07.12 0 0 71710

Valószínűleg az alapjárati motor szórakozott. Ideje megtisztítani.

Előzmény: asius (71709)
asius Creative Commons License 2020.07.10 0 0 71709

Üdv. Csak leírnám, mi történt tegnap reggel. 2001 1.4 8v thalia. 4.hónapja van nálam, amúgy pik-pak állapot.

Beindult, remegő alapjárat, gázadásra leállt többször, majd a végére el sem indult. Kínomban a motortérben a csatikat, főleg FHP jeladót rángattam, semmi. 

Eztán az akku mellett van egy relés doboz, nálam csak két relé van benne.Ezeket többször kivettem ,majd vissza. Erre megjavult.

anemoni Creative Commons License 2020.07.08 0 0 71708

Köszönöm  az infókat  , sokat  segítettetek.

4728ITI Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71707

Az enyémet 2012-ben kellett cserélni. Szintén melegen nem indult. Hidegen kimérve 241 Ohmot lehetett mérni, felmelegítve a jeladót, szakadást mutatott. Nekem akkor 5500-ba fájt.

Előzmény: anemoni (71699)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71706

Mefane 😁

Azaz Megane. 

Előzmény: Murva84 (71705)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71705

Habár nem Thalia de szepen le van írva Mefane fórum. 

 

https://gumomegane.eoldal.hu/cikkek/muszaki-kisokos/felso-holtponti-jelado.html

Előzmény: never.jr (71701)
ivókút Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71704

Nem kell feszegetni! Pár csavar és kész...

Előzmény: never.jr (71701)
Murva84 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71703

Ezeknél a típusoknál nincsen Vezérműtengely jeladó! 

Csak FHP jeladó! Ne keresd mert én már kerestem és felvilágosítást kaptam hogy nincsen. 

Előzmény: lójusz (71702)
lójusz Creative Commons License 2020.07.06 0 0 71702

Sajnos 2 tipusu jeladóra is jellemző a leírt hibajelenség! Az 1-ik,amit már előttem említettek a sorstársak ,a "felsőholtponti" jeladó,ami a motorblokk,és a váltó találkozásánál található,és a lendkereket figyeli,valamint a másik a "vezérműtengely" pozício jeladó,(vagy érzékelő,ki hogy hívja) ami a menetirány szerinti jobboldalon a vezérműszíj műanyag burkolatnál a vezérműtengely fogasszíjtárcsa "bütykét" figyeli,és 1 db M6-os csavar fogja.

Előzmény: anemoni (71699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!