Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118409

Miért ne lehetne? Csak akkor kell a váltótól kifelé minden a másik motortípuséból. A féltengelyek mindenképpen, mert azok becsatlakozása a váltóba teljesen más. Még az igazi probléma talán az, hogy a csonkállvány nagyobb a ti-n, a kerékcsapágy is nagyobb, a féltengelycsonk is eltérhet. Azt szerintem szarabb összehozni, mint a váltócserét a kapcsoló mechanizmussal.

Előzmény: Adm (118408)
Adm Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118408

Köszi a tippet.
Sajna tényleg nincs ötletem, mi lehet a gond, minden a helyén van, minden feszes.

 

Valahol olvastam egy olyan hírdetést egy ti-ről, hogy 1.6TS váltó van benne, akkor ezekszerint ez sem volt igaz.

Előzmény: downer (118407)
downer Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118407

Kis keresgélés alapján azt mondom, hogy ez nem megy. Az említett motorokhoz C513-as váltókat használtak és teljesen más az egész. Neked ami jó lehetne, az a Lybra 1.8-as váltója. Az is C510-es, bowdenes, és ami a lényeg, hogy annak a diffijében megvan a sebességjeladó kihajtás helye, csak be van dugózva egy zöld műanyaggal. 

Előzmény: Adm (118405)
downer Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118406

Jó.

Előzmény: TudatLan (118404)
Adm Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118405

Ha már itt nagyon váltóztok, én is kérdeznék.

Alfa 146 1.8TS, rudazatos váltókapcsolással.

Szívesen kicserélném bowdenesre a vezérlést, mert valami nem oké a rudazattal. Cseréltem benne a rudazatot, jobb lett, váltó és motortartó bakok rendben vannak, még is valahogy picit mintha odébb lenne a kapcsolási sík, és ötödikben pedig gázadásra érzem, hogy valahogy nincs igazán a helyén.

Szerintetek megodlható, hogy egy 1.4 vagy 1.6 kapcsoló mechanikáját kompletten rárakjam?

 

Köszi

TudatLan Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118404

.....és ha, esetleg, kimaradnék a táplálkozási láncból???? Ad6ok kontaktot....de még az is feleslegesnek tűnik...

Marklar kolléga beírta már párszor....

 

 

Felhívod és jól megbeszélitek...?!

🤔....😁

Előzmény: downer (118402)
downer Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118403

Handsfree Grundighoz.

SD, USB, BT, mikrofon. 

Ki hitte volna, hogy a hitványnak tartott gyári rádiókat egyszer ilyenekkel lehet felvértezni.

 

downer Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118402

Kérdezheted, Érden van jó ismerősöm, nem gond elhozatni.

Előzmény: TudatLan (118400)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118401

Ezt most miért kellett???

Bántottalak én téged?

 

:-D

 

Ingyen nem kène. Nehéz gyenge ès csúf(=aránytalan).... ezek voltak az előnyei....

De tényleg.

Előzmény: bojo (118397)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.07 0 0 118400

KIijöjjek a nagy Coming out-tal???  ;-)

Érthetőbben: megkérdem Peti-t, hogy ezek a dógok mennyibe kerülnek?!

Vagy csak akkor kérdezzem meg,amikor már kell neked...nem csak szeretnéd?🤣☺😁

Előzmény: downer (118399)
downer Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118399

Ja, jut eszembe. Lesz GT 6-os váltó a ház miatt. A mérést szerintem hanyagoljuk, nincs egyvonalban a dízel váltó féltengely kihajtása, közben megtudtam, konkrét tapasztalatból (máséból). Ezért majd a blokkra csavarozott tartókonzolt kell cserélni, az nem nagy ügy.

Akkor ennek a Marea váltónak az árát kéne letisztáznunk. Úgy, hogy kell a két bowden hozzá (a kulissza nem feltétlen, mert az ugyanolyan az 1.2-esen), kell még a köztes féltengely és a váltószoknya. 

Előzmény: TudatLan (118396)
downer Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118398

Feltételeztem, hogy valamiért csak bontásra került. Ez a típus sok mindenre alkalmas. Szép lett volna az elképzelés, ilyenkor olyan megnyugtató, hogy nem vagyok egyedül...ezzel a buzullussal. :D

Előzmény: TudatLan (118396)
bojo Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118397

Helyette inkább elvitted a Brerát mellőle. :))

Előzmény: TudatLan (118396)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118396

Feltételezem  ,hogy igen.

Most egy picit máshogy néz ki....  Már rég nálam.üzemelne , TSaládhurcoló wágenként, de az alja nem volt hibátlan, már akkor sem,amikor először láttam.... pedig egész jó kis kocsit fejleszthettem volna ki belőle.....

PL. belekerül egy 20szelepes olajkályha plusz magneride(nálam =gyári villanyzselés gátló), 330as fék stb.... tök jó belsőt is találtam hozzá....

Álmodozás OFF

Előzmény: downer (118395)
downer Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118395

Ugye erről van szó Érden?

 

Előzmény: TudatLan (118393)
downer Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118394

Na, jól szetszedted azt a pár mondatomat... :)

 

Nekem van itt egy Lybra 2.4 JTD, majd azt a váltót rápróbálom a HGT blokköntvényre és megnézem azt az egyvonalat, hogy megvan-e rajtuk. Persze hogy nem tudom előre, ez nem tud semmiből kiderülni előre, csak tapasztalatból. Az az egy baj azzal a váltóval, hogy a diffiben nincs meg a sebességjeladó meghajtása, amúgy a harangja ugyanaz, mint a Marea JTD-nek. Csak még nincs kibontva, bár nem is akartam a dízellel kínlódni, megmondom őszintén, hogy viszolyogva nyúlkálok annak a motorterében.
Itt az a lényeg, hogy a nyelestengely és a féltengely kihajtás távolsága mennyi.

 

 

Köszönöm a segítő szándékot!

Én magam is kicsit lelkesebb lettem volna, ha Tinta a barátom által kibontott Thesis váltó nem került volna MÉH telepre, miután ő elment Angliába. Így hiába van meg az elméleti tökéletes váltó kiosztás, amit egy 2.4 benzines blokkra akaszthatok, nincs mivel elindulni per pillanat. 

Persze, még meglehet egyszer, nem most akarom megoldani a problémát, már azonnal.

Előzmény: TudatLan (118393)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.06 0 0 118393

".. Köszi, hogy megkérdezted!    Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami.  .."

 

Szíves,bár nem kérdeztem meg. Lassacskán bontódik, egy Marea Weekend 2.4 JTD 10v - váltó az van benne, amit a gyár beletett annó. 

 

A Marea váltóharangból kell kiindulni úgy hiszem, hogy a féltengelyek vonala egybe essen az eredetivel.

 

Úgy hiszed???  Zavart érzek az erőben: minden modern kori Fiatok mestere 'csak' hiszi... ?!?   :-)  

 

Típuson belül a legvalószínűbb ez a körülmény. Ismerve, kedvenc macskazabálóim mentalitását -bármit bármivel képesek összecsavarozni, ha a luk stimmel-   nos, tolómérőre fel!  Azaz : mit mérjek meg - fotózzak le - és küldjem el neked, a képet ?  Ha megtennéd, hogy egy képpel illusztrálod, tudnék érte hálás lenni....

   

Dehát a Thesis váltónak kell legelőször szembejönni, hogy legyen miről beszélni.  Ez egy picit nagyobb kihívás - felhívtam egy -két pógárt a régi szép időkből ... már az meglepett, hogy 1általán felveszik a telefont ..... legalább megvolt a virtuális kapcsolat-ápolás .... de a thesis egy relatíve ritka állatfaj..... kb. nulla darab , az első merítés eredménye...

 

Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami.  .."

 

Mi ez a kishitűűűűűűűűűűűűűűűség? Lesz-e belőle vmi???  Mért ne lenne? Mottónk: nincs lehetetlen, csak tehetetlen.   

:-))) 

 

Értsd heJJesen, fentieket, kérlek. (rózsaszínű vigyorgós fej ikon)

Az úttörő ,ahol tud, segít. A szocialista úttörő mindenhol segít! 

Én....még....vótam út - törő.... lehet, még leszek is.  Ha belegondolsz, az is , egy még , kijáratlan út,amin Te mész előre. Miért ne segítenék, az úttörésben?

 

Pozitív gondolkodás OFF(kacsintós fej ikon)

 

Előzmény: downer (118389)
downer Creative Commons License 2020.12.05 0 0 118392

Nekem is olyan az előírt 75W-90 GL5 váltóolajjal. Ha nagyon próbálni akarsz valami másat bele, akkor a Tutela ZC75-öt nézd meg!

Előzmény: bagergely (118391)
bagergely Creative Commons License 2020.12.05 0 0 118391

Ha már itt benne vagyunk a váltókban. 

Mióta bejöttek a hidegek a váltás kicsit nehézkesebb lett amíg nem melegszik meg picit.

Cserélnék vàltó olajat.

És a kérdés hogy hogy kell és mit ajánlasz bele? (96 20v Marea)

Előre is köszi!

Előzmény: downer (118390)
downer Creative Commons License 2020.12.04 0 0 118390

 

 

Ha '99-es, az még rudazatos mindenképp. 1-es, 2-es, 5-ös rudak csatlakoznak a váltóra. Ezeket még meg lehet venni szerintem újban. Ha sikerül beazonosítani pontosan.

Előzmény: Lecsó 76 (118388)
downer Creative Commons License 2020.12.04 0 0 118389

Köszi, hogy megkérdezted! A Marea váltóharangból kell kiindulni úgy hiszem, hogy a féltengelyek vonala egybe essen az eredetivel. Típuson belül a legvalószínűbb ez a körülmény. Dehát a Thesis váltónak kell legelőször szembejönni, hogy legyen miről beszélni. Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami.

Előzmény: TudatLan (118387)
Lecsó 76 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 118388

Üdv. 

Kérdésem lenne, Marea weekend 1.6 16v 1999 az alany. A 4. fokozat elment vadászni.

A váltókar 1-es fokozatba betéve ugrik egyet (nem felfele, hanem oldalirányban), plusz olyan lötyögése van, mintha lekvárt kevernék, váltókulissza kopás?

 

A szerelő megnézte, a motortérben, ahol a váltóhoz csatlakozik (a rudazat? bowden?) a csatlakozási pont ki van kopva, kézzel összeszorítva szépen kapcsolja a negyediket.

Utánanézett, nem talált ilyen alkatrészt, van rá valami módszer, vagy alkatrészforrás, hogy meg tudjuk oldani a problémát?

Gondolom a vâltókulissza egyszerűbb történet, az megoldaná a váltókar lötyögését és a kar ugrását is.

 

Ha bármit tudtok ami segít, azt megköszönném. 

Remélem nagyjából érthető, amit leírtam☺️

TudatLan Creative Commons License 2020.12.04 0 0 118387

SZVSZ/ Marea dízel váltó van. Thesys nem van.

Előzmény: downer (118386)
downer Creative Commons License 2020.12.03 0 0 118386

Sajnálom, már nem is fognak...előrelátásból, időben nem ment el érte, utána mikor már kellett, kénytelen volt aranyáron. Többet ilyet nem csinálunk.

Thesis 2.4 benzines váltó meg Marea 2.4 dízel váltó, amikkel el lehetne kezdeni.

Előzmény: TudatLan (118385)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.03 0 0 118385

Elvileg, van, olyan olasz autócskákhoz alkatrész kupacokat  tartalmazo helyhezkontaktom, ahol (még) nem gyűlölnek engem, tiszta szívből😎

Miket kérdezzek meg, hogy van -e nekik?  Lásd múltkori ?kihajtás?..... Bár arról ,a kihajtást kívánó pógárról azóta sem hallottak....

Előzmény: downer (118384)
downer Creative Commons License 2020.12.02 0 0 118384

Kijárt út, ott van nálad. :)

Én a 2.4-re a Bravo HGT váltót tettem, az erdetihez képest 10 %-kal hosszabb diffivel, az 5. fokozatnál ez a vissza van véve 5 %-ra. Nyilván nem gyenge a motor, de ma már úgy látom hogy nem ez volt az optimális választás. A szívómotor megérzi a hosszabb áttételeket, főleg a dízelé szóba sem jöhet ahhoz. Ma már a Lybra váltóját használnám, rövidebb 1. fokozattal és fejlesztésnek, bowdenes kulisszával. Abból már van is 2 db-om. De ez még mindig a C510-es váltó, amiből nem lehet 6-ost csinálni. Ahhoz C530-as kell, mint a PJ-n is. Lönci azért szerencsés helyzetben volt, Coupé váltó rendelkezésre állt, levenni róla a diffi házat és az agyat átrakni a km jeladó meghajtás miatt, és még a visco a bónusz. Nekem egy Thesis váltó beltartalmához kéne egy mondjuk Marea 2.4 dízel diffiház és egyebek km meghajtással, váltóharang, bowdenek, meg egy hosszú váltóház az Alfa JTD hatos váltójáról. És még akkor is ragaszkodnék a sima lendkerékhez és a nyomó működtetésű kuplunghoz. Akkor a Kappa 20V-k váltójáról is kéne kinyomó tengely, munkahenger meg konzol neki. Szerintem sok ez, túl nagyszabású...

Előzmény: TudatLan (118383)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.02 0 0 118383

1.9 jtd 16v  váltója.? Állítólag annak a leghosszabb a diffi-je.... ha van elég kraft.....ööö scusi......van elég cavalli a ménesben hogy ki tudjon forogni az a váltó....

Elvileg, ez 1 kijárt út...

Előzmény: downer (118382)
downer Creative Commons License 2020.12.02 0 0 118382

Nem biztos, de elméleti síkon kutatok.

6-os váltó témában korábban már felmerült, hogy a 166 2.0 TS váltóját lehet alkalmazni. A kiosztását figyelembe véve, viszont semmivel nem hosszabb az 6.-ban, mint egy Marea 5.-ben. Abba nem érdemes energiát fektetni. 

Tegnap meg eszembe jutott a Thesis. Abból táblázatból viszont az derül ki, hogy annak a váltója 1-5-ig nagyjából egyezik a Marea váltóval, és van egy plusz fokozat. Elég rövid a Marea váltó, ez így kiosztásban egy tökéletesen ideális felállás lenne.

Csak még van tucatnyi körülmény, amit figyelembe kell venni, hatalmas legózás lenne, 3 különböző váltóból.

Előzmény: TudatLan (118381)
TudatLan Creative Commons License 2020.12.02 0 0 118381

Na, végre! Lesz valami....

 (  vigyorgó fej plusz tapsolós , ikonok )

Előzmény: downer (118380)
downer Creative Commons License 2020.12.01 0 0 118380

Gondolatébresztésnek. :)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!