Miért ne lehetne? Csak akkor kell a váltótól kifelé minden a másik motortípuséból. A féltengelyek mindenképpen, mert azok becsatlakozása a váltóba teljesen más. Még az igazi probléma talán az, hogy a csonkállvány nagyobb a ti-n, a kerékcsapágy is nagyobb, a féltengelycsonk is eltérhet. Azt szerintem szarabb összehozni, mint a váltócserét a kapcsoló mechanizmussal.
Kis keresgélés alapján azt mondom, hogy ez nem megy. Az említett motorokhoz C513-as váltókat használtak és teljesen más az egész. Neked ami jó lehetne, az a Lybra 1.8-as váltója. Az is C510-es, bowdenes, és ami a lényeg, hogy annak a diffijében megvan a sebességjeladó kihajtás helye, csak be van dugózva egy zöld műanyaggal.
Szívesen kicserélném bowdenesre a vezérlést, mert valami nem oké a rudazattal. Cseréltem benne a rudazatot, jobb lett, váltó és motortartó bakok rendben vannak, még is valahogy picit mintha odébb lenne a kapcsolási sík, és ötödikben pedig gázadásra érzem, hogy valahogy nincs igazán a helyén.
Szerintetek megodlható, hogy egy 1.4 vagy 1.6 kapcsoló mechanikáját kompletten rárakjam?
Ja, jut eszembe. Lesz GT 6-os váltó a ház miatt. A mérést szerintem hanyagoljuk, nincs egyvonalban a dízel váltó féltengely kihajtása, közben megtudtam, konkrét tapasztalatból (máséból). Ezért majd a blokkra csavarozott tartókonzolt kell cserélni, az nem nagy ügy.
Akkor ennek a Marea váltónak az árát kéne letisztáznunk. Úgy, hogy kell a két bowden hozzá (a kulissza nem feltétlen, mert az ugyanolyan az 1.2-esen), kell még a köztes féltengely és a váltószoknya.
Feltételeztem, hogy valamiért csak bontásra került. Ez a típus sok mindenre alkalmas. Szép lett volna az elképzelés, ilyenkor olyan megnyugtató, hogy nem vagyok egyedül...ezzel a buzullussal. :D
Most egy picit máshogy néz ki.... Már rég nálam.üzemelne , TSaládhurcoló wágenként, de az alja nem volt hibátlan, már akkor sem,amikor először láttam.... pedig egész jó kis kocsit fejleszthettem volna ki belőle.....
PL. belekerül egy 20szelepes olajkályha plusz magneride(nálam =gyári villanyzselés gátló), 330as fék stb.... tök jó belsőt is találtam hozzá....
Nekem van itt egy Lybra 2.4 JTD, majd azt a váltót rápróbálom a HGT blokköntvényre és megnézem azt az egyvonalat, hogy megvan-e rajtuk. Persze hogy nem tudom előre, ez nem tud semmiből kiderülni előre, csak tapasztalatból. Az az egy baj azzal a váltóval, hogy a diffiben nincs meg a sebességjeladó meghajtása, amúgy a harangja ugyanaz, mint a Marea JTD-nek. Csak még nincs kibontva, bár nem is akartam a dízellel kínlódni, megmondom őszintén, hogy viszolyogva nyúlkálok annak a motorterében. Itt az a lényeg, hogy a nyelestengely és a féltengely kihajtás távolsága mennyi.
Köszönöm a segítő szándékot!
Én magam is kicsit lelkesebb lettem volna, ha Tinta a barátom által kibontott Thesis váltó nem került volna MÉH telepre, miután ő elment Angliába. Így hiába van meg az elméleti tökéletes váltó kiosztás, amit egy 2.4 benzines blokkra akaszthatok, nincs mivel elindulni per pillanat.
Persze, még meglehet egyszer, nem most akarom megoldani a problémát, már azonnal.
".. Köszi, hogy megkérdezted! Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami. .."
Szíves,bár nem kérdeztem meg. Lassacskán bontódik, egy Marea Weekend 2.4 JTD 10v - váltó az van benne, amit a gyár beletett annó.
A Marea váltóharangból kell kiindulni úgy hiszem, hogy a féltengelyek vonala egybe essen az eredetivel.
Úgy hiszed??? Zavart érzek az erőben: minden modern kori Fiatok mestere 'csak' hiszi... ?!? :-)
Típuson belül a legvalószínűbb ez a körülmény. Ismerve, kedvenc macskazabálóim mentalitását -bármit bármivel képesek összecsavarozni, ha a luk stimmel- nos, tolómérőre fel! Azaz : mit mérjek meg - fotózzak le - és küldjem el neked, a képet ? Ha megtennéd, hogy egy képpel illusztrálod, tudnék érte hálás lenni....
Dehát a Thesis váltónak kell legelőször szembejönni, hogy legyen miről beszélni. Ez egy picit nagyobb kihívás - felhívtam egy -két pógárt a régi szép időkből ... már az meglepett, hogy 1általán felveszik a telefont ..... legalább megvolt a virtuális kapcsolat-ápolás .... de a thesis egy relatíve ritka állatfaj..... kb. nulla darab , az első merítés eredménye...
Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami. .."
Mi ez a kishitűűűűűűűűűűűűűűűség? Lesz-e belőle vmi??? Mért ne lenne? Mottónk: nincs lehetetlen, csak tehetetlen.
Az úttörő ,ahol tud, segít. A szocialista úttörő mindenhol segít!
Én....még....vótam út - törő.... lehet, még leszek is. Ha belegondolsz, az is , egy még , kijáratlan út,amin Te mész előre. Miért ne segítenék, az úttörésben?
Ha '99-es, az még rudazatos mindenképp. 1-es, 2-es, 5-ös rudak csatlakoznak a váltóra. Ezeket még meg lehet venni szerintem újban. Ha sikerül beazonosítani pontosan.
Köszi, hogy megkérdezted! A Marea váltóharangból kell kiindulni úgy hiszem, hogy a féltengelyek vonala egybe essen az eredetivel. Típuson belül a legvalószínűbb ez a körülmény. Dehát a Thesis váltónak kell legelőször szembejönni, hogy legyen miről beszélni. Nyitva tartom a szemem, ez még úgyis a jövő zenéje, hogy lesz-e belőle valami.
Kérdésem lenne, Marea weekend 1.6 16v 1999 az alany. A 4. fokozat elment vadászni.
A váltókar 1-es fokozatba betéve ugrik egyet (nem felfele, hanem oldalirányban), plusz olyan lötyögése van, mintha lekvárt kevernék, váltókulissza kopás?
A szerelő megnézte, a motortérben, ahol a váltóhoz csatlakozik (a rudazat? bowden?) a csatlakozási pont ki van kopva, kézzel összeszorítva szépen kapcsolja a negyediket.
Utánanézett, nem talált ilyen alkatrészt, van rá valami módszer, vagy alkatrészforrás, hogy meg tudjuk oldani a problémát?
Gondolom a vâltókulissza egyszerűbb történet, az megoldaná a váltókar lötyögését és a kar ugrását is.
Én a 2.4-re a Bravo HGT váltót tettem, az erdetihez képest 10 %-kal hosszabb diffivel, az 5. fokozatnál ez a vissza van véve 5 %-ra. Nyilván nem gyenge a motor, de ma már úgy látom hogy nem ez volt az optimális választás. A szívómotor megérzi a hosszabb áttételeket, főleg a dízelé szóba sem jöhet ahhoz. Ma már a Lybra váltóját használnám, rövidebb 1. fokozattal és fejlesztésnek, bowdenes kulisszával. Abból már van is 2 db-om. De ez még mindig a C510-es váltó, amiből nem lehet 6-ost csinálni. Ahhoz C530-as kell, mint a PJ-n is. Lönci azért szerencsés helyzetben volt, Coupé váltó rendelkezésre állt, levenni róla a diffi házat és az agyat átrakni a km jeladó meghajtás miatt, és még a visco a bónusz. Nekem egy Thesis váltó beltartalmához kéne egy mondjuk Marea 2.4 dízel diffiház és egyebek km meghajtással, váltóharang, bowdenek, meg egy hosszú váltóház az Alfa JTD hatos váltójáról. És még akkor is ragaszkodnék a sima lendkerékhez és a nyomó működtetésű kuplunghoz. Akkor a Kappa 20V-k váltójáról is kéne kinyomó tengely, munkahenger meg konzol neki. Szerintem sok ez, túl nagyszabású...
1.9 jtd 16v váltója.? Állítólag annak a leghosszabb a diffi-je.... ha van elég kraft.....ööö scusi......van elég cavalli a ménesben hogy ki tudjon forogni az a váltó....
6-os váltó témában korábban már felmerült, hogy a 166 2.0 TS váltóját lehet alkalmazni. A kiosztását figyelembe véve, viszont semmivel nem hosszabb az 6.-ban, mint egy Marea 5.-ben. Abba nem érdemes energiát fektetni.
Tegnap meg eszembe jutott a Thesis. Abból táblázatból viszont az derül ki, hogy annak a váltója 1-5-ig nagyjából egyezik a Marea váltóval, és van egy plusz fokozat. Elég rövid a Marea váltó, ez így kiosztásban egy tökéletesen ideális felállás lenne.
Csak még van tucatnyi körülmény, amit figyelembe kell venni, hatalmas legózás lenne, 3 különböző váltóból.