Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2024.09.18 0 0 238879

De ez melyik sarok? Megnézném gúgli térképen.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238878)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.09.18 0 0 238878

Amerről jön a furgon, onnan egyirányú, de kerékpározásra kétirányú utca. A kerékpáros átvezetés létezik, a valóságban azonban a teljes csomópontban nullára le van kopva a sárga terelővonala, így autósként könnyű benézni, hiszen ha nem látod a kerékpáros átvezetést, nem számítasz szembejövőre.

 

Autót csapkodni, kiszállni emberkedni pedig proli szokás, két nyomorék talált egymásra, a vétlen meg rábaszott.

Előzmény: xrami (238877)
xrami Creative Commons License 2024.09.18 -1 0 238877

Isten nagyképű tahó barma.

Pestiek közül valaki felismeri hol van pontosan a helyszín az Andrássy úton?
https://youtu.be/Iv66Gg0URgQ?t=14

 

Van ott a zebra mellett bringátkelő? A videóból nem derül ki. Ha van akkor a biciklista azt sérelmezhette, hogy a köcsög ráállt, hiszen a gyalogok miatt ígyis-úgyis meg kellett állnia az autós majomnak.

xrami Creative Commons License 2024.09.18 0 0 238876

Pedig ezzel kezdtem :)
Tök  egyszerű, klasszik női városi bringa az alany.

 

De az a gyanúm, hogy végülis az áttétel lehetett a kulcs a könnyű hajtásnál. 2:1-es talán, az még halad is, és könnyű is tekerni.

Előzmény: orygabor (238875)
orygabor Creative Commons License 2024.09.18 0 1 238875

Hát, ezt bizony mindenkinek magának kel eldöntenie, elsősorban azt, hogy melyik jellegű használat lesz domináns, innét már a boltos jobban tud segíteni.

Előzmény: rezgaras (238873)
altenberger Creative Commons License 2024.09.18 0 0 238874

Ja, el kell dönteni, hogy végül is mire kell a bringa.

 

Menet közben is lehet korrigálni.

 

Nekem montiból lett városi:

- egyenes kormány helyett "bevásárló"? kormány (és hosszabb bowdenek emiatt)

- kicsit keskenyebb és más mintás külsők

- pálcás sárvédő, csomitartó

 

De van egy trekking is ami gyorsabb, de érzékenyebb a kátyúkra, az inkább a szabadidős célú nálam.

Előzmény: rezgaras (238873)
rezgaras Creative Commons License 2024.09.18 0 2 238873

Azért a kompromissszumoknak széles a skálája. Ha bemész a boltba, a verseny-nyereg és a nagymama-nyereg között legalább ötféle kivitelt találsz. Ugyanúgy az ökörszarv-kormány és a bevásárló-kormány között.

Előzmény: orygabor (238872)
orygabor Creative Commons License 2024.09.18 0 0 238872

Namost, ha egy biciklit tart az ember, a kettő között kell a kompromisszumot keresni.

Előzmény: orygabor (238871)
orygabor Creative Commons License 2024.09.17 0 0 238871

Nem teljesen egyértelmű a kérdés, illetve én nem tudnék pontos választ adni.

Két véglet van:

Gyors haladás: nyereg elöl, kormány mélyen, törzs behajol, farizom megfeszül. 

Kényelmes haladás: nyereg hátrébb, kormány magasabban, egyenes hát, szélesebb, puhább nyereg.

Az elsőval a lassú csordogálás kínszenvedés, a másodikkal a gyors haladás. Ebben a testhelyzetben, szélesebb nyergen nem lehet tartósan tempósan haladni.

Ezek a saját tapasztalatok. Hatákonyság szempontjából nyilván az országúti konfiguráció a jobb.

Előzmény: xrami (238862)
Ati_66 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 238870

A testhelyzettel jó iranyban gondolkodol. Az erőkifejtést, azzal kapcsolatos érzetet (könnyű vagy nehéz hajtani) jelentősen befolyásolja a medence helyzete középcsapágyhoz viszonyítva és a láb mozgástartománya. Durva de látványos tesztje az ülés magasság változtatása, ami a láb mozgás tartományát módositja. 

 

Előzmény: RadiX (238864)
altenberger Creative Commons License 2024.09.16 -2 0 238869

Szerintem:

 

Tüköraszfalton a leggyorsabb: nagy, keskeny kerék, futóéles, minimális mintázatú abroncs, magas guminyomás, alacsony légellenállás, kicsi súly - országúti sport bringák (OFF topic)

 

Városi használatra, jó aszfalt utakra: nagy kerék (27-28'') keskeny abroncs, futóél.

 

Városi használatra, rosszabb aszfalt utakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2'', futóél.

 

Elővárosi használatra, rosszabb aszfalt utakra, jobb földutakra, térkőre, sínes kereszteződésekhez: kisebb kerék (26'') vastagabb abroncs 1,75-2+'', kapaszkodósabb abroncs mintázat.

 

El lehet haladgatni rossz földúton is 28"-os keskeny kerekekkel, de rosszabb a kormányozhatóság, mint ha egy 26"-sal mennél.

rezgaras Creative Commons License 2024.09.16 -1 0 238868

Szerintem nem egészen mindegy a súlyeloszlás. Már korábban írtam, hogy szerintem a fő tényező a gumi nyomása. A csapágysúrlódás, láncsúrlódás extrém esetektől eltekintve alig játszik szerepet (ha a fék odaér, az már sokkal jobban!) Viszont ez azt jelenti, hogy hátra terhelve a hátsó kerék azonos nyomás mellett jobban be fog nyomódni, kevésbé gördül. Persze nyilván nem igazán számottevő a különbség.

 

A mi utcánknak van egy kis lejtése. Szélcsendben, ha csak gurulok rajta, középen elérem 30km/h sebességet. A legkisebb szembeszélben is kevesebb lesz! Hátszélben pedig kicsit több. Ha tényleg szélcsend van és mégsem érem el a 30-at, akkor ellenőrizni kell a guminyomást. Ilyen esetekben eddig még mindig le volt csökkenve!

Előzmény: RadiX (238864)
altenberger Creative Commons License 2024.09.16 -1 0 238867

Szerintem sok városi bringás ott rontja el, hogy úgy ül a bringán, mintha az moped lenne.

Kényelmes, széles puha ülés, műanyag pedál.

 

Én megosztom a súlyt a nyereg, a pedál és a kormány között:

 

A nyereg kemény és keskeny (ne aggódj idővel hozzászoksz!), a nyergem olyan magasan van, hogy oldalra dőlve, pont leér a lábujjam. A nyereg nem ülés, hanem támaszték.

 

A kormány ívelt, nem görnyedek.

 

Alumínium brutál pedál, rövid megállásoknál azon állok, nem teszem le a lábam.

xrami Creative Commons License 2024.09.16 -1 0 238866

Már többektől hallottam, és emlékeim szerint nekem is volt tapasztalatom ilyenben, vannak bizonyos bringák ami messziről pont ugyanúgy néz ki mint a többi hozzá hasonló, ám mégis nagyon könnyen lehet tekerni.

És nem az áttétele miatt, nem az agyonszuperzsírozott csapágyazása és még csak nem a ráfirkantott márkanév miatt. Szar úton, földúton is! Tök sima "női" bringán, semmi "extra". De valami hallatlanul könnyű hajtani, mintha pedelec lenne, de semmi pedelec cucc nincs benne. A kerék is frankón fel van fújva, ez természetes, ez mindig alap.

Előzmény: RadiX (238864)
bátyó Creative Commons License 2024.09.15 -1 0 238865

Nem ráérés miatt a siófoki Telihód módosul:

 

249. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. szeptember 18. (szerda)

Időpont: 19:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

Előzmény: Fishtax (238858)
RadiX Creative Commons License 2024.09.15 -1 0 238864

Szerintem a súlyelosztás az extrém esetektől eltekintve mindegy, ha van elég súly a hajtott keréken, hogy ne csússzon, és elég nyomás a gumiban, hogy ne az oldalfal hajtogatására menjen el az energia nagy része.  

 

A testhelyzet által megengedett maximális erőkifejtésben sokkal nagyobb variancia van szerintem.

Előzmény: xrami (238862)
főgóré Creative Commons License 2024.09.15 -2 0 238863

sík úton , szélcsendben 

na, azt nagyon ki kell fogni ..

Előzmény: xrami (238862)
xrami Creative Commons License 2024.09.15 0 0 238862

Elvi kérdésem lenne.

Milyen geometriájú- súlyeloszlású bringát a könnyebb- legkönnyebb hajtani?

 

Nem vewrsenykerékpár és nem dowvnhill, se bmx, egyszerű sima holland stílusú üléshelyzet, városi közlekedés, földutakon (gáton), aszfalton, bicikliúton. Most nem az érdekel, hogy szénszálast, vagy acél, mert az egyrészt fix, hogy minél könnyebbet.

 

De hol lenne a legideálisabb üléshelyzet ahhoz, hogy a legkönnyebben lehessen tekerni egy 1 sebességes bringát (sík úton, szélcsendben)

 

A hátsó kerék tengelye fölött ülve? Tehát minél kevesebb súly nehezedjen az első kerékre? Szinte csak éppen hozzáérjen, azaz minél kevesebb felületen (kerékkel) érintkezzen a bringa a talajjal?

(Nem, nem esik hátra, ezt is hagyjuk most ki.)

Pinyo Creative Commons License 2024.09.14 0 0 238861

Köszönöm az olvasnivalót

Előzmény: Nemo (238860)
Nemo Creative Commons License 2024.09.14 0 0 238860

Kedves emberek!

 

Végre elkészült a Transzalpin út látványosabb részének bejárásáról szóló beszámolóm szöveges része is. Elérhető a https://orszagcsavargo.hu/2408ERDE.HTM címen. Idemásolok belőle két részletet:

 

"Az aszfalt idővel véget ért, de folytatásaként frissen terített, hengerelt murva fogadott. Ezen tekertem és toltam elöl, mögöttem SK kissé lemaradva. Erdős és vízszintes helyet kerestem, de a Gilort folyócska mellé nemigen volt lejárás. Csak két kaszáló tűnt alhatónak: az elsőt jobb fogás reményében mellőztem, de a másodikat, egy kiszáradt forráskifolyónál, már nem mertem. Az útról fölrángattam rá bicajomat és SK-ét is. Alul, a telek átellenében egy ló nyihogott, gazdája távol lehetett. Sátrat vertünk; én lezuhanyoztam, SK holtfáradtan még harapott valamit. Másnapra sok tolást ígértem neki: Novacitól az Urdele-hágóig 27 kilométert. Ezután sátorba bújtunk.

 

Valószínűleg a naplóírás közben égetett pilácsom hívta fel ránk a lovát felkereső gazda figyelmét, aki tíz óra tájban feljött és körbelámpázott, nekünk meg füttyentéssel adta hírül, hogy "megvagyunk." Három tört románságú mondat után megnyugodott, látván, hogy (külföldi turisták lévén) másnap reggel odébbállunk, és jó éjszakát kívánva magunkra hagyott bennünket. Most történt meg először, hogy este rám akadt valaki, miközben már a sátorban hevertem, de ezúttal nem lett belőle baj. Kiadós, szép nap volt mögöttünk."

 

---

 

"Arra jött egy cseh társaság három autóval, beszélgettem velük egy kicsit. Itt újra eleredt az eső, és elég hideg is lett. Egyre közelebb jött egy dunyhaszerű felhőfal, ezért amíg kilátást élvezhettem, fölkapaszkodtam az itt található kis gerincre, hogy megnézzem a túloldali völgyet. Utamba esett egy nagy pocsolya (vagy kis tengerszem, kinek hogy tetszik). Eközben egy kóbornak tűnő kutya odasomfordált a harminc méterre lévő biciklimhez. Harsány üvöltéssel elkergettem. Aztán a szalagkorlát külső felén sárga köpenyes juhász közeledett, kezében bot. Két további eb kísérte, de a nyáj nem jött vele: alkalmasint ő ment a nyájért. Később feljebb még láttam őket: egymásra találtak, az eső szemlátomást nem zavarta őket."

 

---

 

"Egy helyen rám vigyorgott egy betorkolló vízfolyás eltömődött áteresze, amely másfél méteres tiszta hideg vizű gödröt alakított ki az út felső oldalán, melyből a fölösleg az úton folyt át. Teketóriázás nélkül megfürödtem benne, mert tudtam, hogy a hágóba végül fölvezető szerpentin elszakad a Frumószától.

 

Az út mentén fakitermelés is folyt. Több helyen láttam traktorokat, amint egyszerre öt fatörzset vonszoltak át a Frumósza gázlóján, és helyeztek el az úttal párhuzamos rakásokba. Az egyik ilyen munkaterületen mellém szegődött egy közepesen nagy, sárgás szőrű kutya. A traktoros mosolyogva mondta: szereti a biciklistákat - és csakugyan egészen a csúcsig elkísért, mégpedig nem az ételért, mert tőlem ugyan egy falatot sem kapott."

 

Pinyo Creative Commons License 2024.09.13 0 0 238859

Köszi a kiírást!

Előzmény: Fishtax (238858)
Fishtax Creative Commons License 2024.09.13 0 0 238858

287. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2024. szeptember 17. (kedd)

Időpont: 19:00

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

249. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. szeptember 17. (kedd)

Időpont: 19:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2024-ben:

január 25. (csütörtök) 18:30

február 24. (szombat) 18:30

március 25. (hétfő) 18:30

április 23. (kedd) 20:00

május 23. (csütörtök) 20:30

június 21. (péntek) 21:00

július 21. (vasárnap) 20:30

augusztus 19. (hétfő) 20:00

szeptember 17. (kedd) 19:00

október 17. (csütörtök) 18:30

november 15. (péntek) 18:30

december 15. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (238591)
Fishtax Creative Commons License 2024.09.13 0 0 238857

Igen. Te nem?

 

robi

Előzmény: rezgaras (238824)
SzeZo Creative Commons License 2024.09.12 0 0 238856

Dehogy! Nem emlékszem, hogy kirekesztő módon akartad volna meghatározni, kinek, milyen bringával szabad közlekedni.

Az meg külön tetszett, hogy kikapcsolt motorral tekertél fel a HHH-ra.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238854)
xrami Creative Commons License 2024.09.12 -1 2 238855

Nekem a buzi telekjárósok a kedvenceim. 30-as táblánál a büdös picsák és a kisfaszúak 50+ al mennek az "1,5" sávos úton (nincs felfestve semmi, lassan biztonságosan elfér egymás mellett mindenki, kétirányú a forgalom) A 70 centis oldaltáv már igen jó lenne, az 1,5 méter sehogyse jön ki a bazinagy batárokkal, kivéve, ha letarolnák a 30-as táblákat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238851)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.09.12 0 0 238854

Remélem, nem nekem írtad, mert velem találkoztál is. :)

Előzmény: SzeZo (238853)
SzeZo Creative Commons License 2024.09.12 -1 5 238853

Ha valaki fél egy országúti kerékpáron, az nem baj. Ne üljön ilyenre. De ne is akarja megmondani, hogy aki szereti az ilyen járgányt, az hol ne használja. Ráadásul ne írjon olyat, hogy tegye be az autójába a bringát és vigye olyan helyre...

Nekem pl. nincs autóm. Nem volt és nem is lesz. Van országúti bringám és szeretek vele közlekedni. Nekem akarja megmondani egy ilyen gyökér, hogy mit tegyek és mit ne? Ugyan milyen alapon? Ő szarta a Világegyetemet és ő mindennek tudója?

Nem. Ez a kis izé egy álruhás autós. Régebben berontottak ide autósok és "elmagyarázták", hogy mi a baj velünk, mit tegyünk és mit ne ééés, hogy hol a helyünk. Most ez úgy tesz, mintha bringás lenne és osztja az észt. Megy a kukába, már rég le kellett volna tiltanom.

Pinyo Creative Commons License 2024.09.12 0 1 238852

Kollégám szidta őket, minap csak simán lerövidített egy sétát egy királydinnyésen keresztül, a cipőtalpából szedegette ki a tankcsapdákat.

Ahol ismerem az útszéli előfordulásukat (Baross utca), ott eleve beljebb húzódok (mert amúgy eléggé konzervatív és konfliktuskerülő vagyok és nagyon az út szélére húzódva megyek).

 

Újpest Városkapu környékén a Váci utcai kerékpársáv mellett is van, tavaly ilyenkor egy pár hétig a Váci út szélén jártam inkább erre a pár száz méterre.

 

Ahol meg fűkaszálás van, ott ilyenkor duplán óvatosnak kell lenni, ki tudja, hogy a vacak kis terméseket milyen mélységig szórják be az útra.

Előzmény: altenberger (238848)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.09.12 0 1 238851

...és mielőtt félreértésbe esnék, én, mint gyakorlott kerékpáros, kibékülök a másfél méter felével is, de alapvetően támogatom az 1,5 méter oldaltávot, gépjárművezetőként pedig alkalmazom is.

 

(sőt, ha autóvezetőként látok szembe jönni egy kerékpárost 2×1 úton, mögötte az ő előzésére készülő autóval, akkor kétféleképpen járok el:

1. ha mindhárman elférünk, hogy szembejövő kerékpáros, szembejövő autó (kettejük között biztonságos oldaltáv) és én, akkor lehúzódok jobbra, segítem a biztonságos előzést a szembejövő autósnak,

2. ha csak szűken férnénk el mindhárman, akkor a felezővonalhoz húzódok, hogy a szembejövő autósnak NE legyen helye szűken kicentizni a bringást és csak akkor előzzön, ha biztonságos oldaltávval is megteheti.)

Előzmény: OMGod (238849)
altenberger Creative Commons License 2024.09.12 0 0 238850

És ahol 50 km/h?

Előzmény: OMGod (238849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!