Nem megerőltető, csak ha teljesen fel van töltve és fogy akkor jobban szembetűnőbb hogy megy a szint lefele. Amúgy meg alsó nívón nem szokott lejjebb menni, mindig csak addig megy le.
Szerintem tedd el az autót zsírba. Aztán amikor kitör a madmax időszak (vagyis kincs lesz a víz) vedd elő és járasd sokat. Termeli a vizet, meggazdulsz belőle. Vagy add el az araboknak. Nekik olajuk van vizük nincs. :D Olajnyomást, szintet nézz! Valamint, kéne légteleníteni. Valamint nézd meg nem jönnek-e bubik a kiegyenlítő tartályba. Ha pedig ez is megvan, lehet hogy valahol leszűkült a rendszer. Vagy esetleg átbaxott a hőtágulás :P
Vicces dolog történt velem..mármint az autóval... Hétvégén csinálgattunk ezt azt, apróságok pl díszléc, visszaültettem az elejét stb, és mivel azzal jöttem föl Pestre Veszprémből(110Km) megnéztem h mennyi víz van benne, hát bőven a minimum alatt állt u-h utánatöltöttem egy kis desztvizet egészen a maxig... feljöttem Pestre itt is kicsit mászkáltam és durván 200 km alatt megint a minimum alatt volt a vízszint...
Aztán feltöltöttem a min és a max jelzés közé kicsit megjárattam hogy cirkulálódjon benne az anyag.
Ma mikor néztem délután még kicsivel a max jelzés felett is volt a víz.
Az hogy eszi a vizet az még egy dolog...azzal sem tudom mit csináljak, mert nyáron volt felújítva a hengerfej meg a szelepek és ugyanúgy tejfölösödik az olajbetöltő sapkánál ha leveszem és megnézem..:S Remélem nem repedt a blokk vagy a HF.
De olyat tapasztalt már valaki h "termeli a vizet?:D" mert direkt megjárattam h mozogjon benne és ma elmentem kb 20 km-t és megnéztem és több volt benne mint feltöltéskor...különösebben nem akadályoz meg a közlekedésben csak aggaszt h nemtom mi baja... A végén kénytelen leszek még nyár előtt rakni bele egy favi mocit XD
Előre is köszönöm ha valaki hajlandósul válaszolni a hülyeségeimre:)
Azt szeretném megkérdezni, hogy a skoda 120 nívópálcáján meddig mehet le az olaj ahol még jó a kenés. Azért kérdezem mert sajna az enyém is eszegeti az olajat,
Így nem öntenék bele ha egy kicsivel kevesebb van, hanem mikor már szükséges.
a 120-asnál anno nekem akkor volt ilyen, amikor a generátorba menő vékony vezeték (ha jól emlékszem, a gerjesztő tekercs vezetéke) végén lévő csatlakozó lazult meg.
Az utóbbi néhány napban csinálaj azt a kocsi, hogy véletlenszerűen kigyullad a töltés visszajelző lámpája. Van amikor csak néhány másodpercre, de előforul olyan is hogy hosszabb időre.
Mi lehet a probléma?
Lehet, hogy a generátort kéne széteszdni és kitisztítani, vagy valahol kontakt hibás a gép?
annyit tennék még hozzá a szimeringezéshez, hogy nekem is meg van csinálva a 120-as motoron, jó régen. Azért anno az a motor kapta az ívet rendesen, de csak pozitív tapasztalatok vannak a dologról.
Az azért hozzá kell tenni, hogy gyárilag az öntöttvas hengerfejek nem szelepvezetősek. Viszont az én HF-em szelepvezetős. Én már így vettem, csak fel lett újítva, mikor összeraktam a motort. Az elképzelhető, hogy az öntöttvas és a szelep között kéne valami kenés, de szelepvezetővel biztos, hogy nincs rá szükség. Sok autó szelepvezetős és szimeringes gyárilag.
Szóval én is azt mondom, hogy érdemes megcsinálni, és ha van rá lehetőséged, akkor tegyél/tetessél be szelepvezetőket. Az Andrt könyv írja hogy hogy kell megcsinálni.
Nem akartam már tovább ragozni, de pontosan ez lett volna még a hozzáfűznivalóm. Szóval alapvetően nem hiszem, hogy baja lenne a cuccnak, de emellett ráadásul nem gondolom, hogy reális lenne 100e km-es további futásteljesítményeket tervezni egy vas hf-es blokk esetében. Néhány év, és nem fog szinte senki napi szinten ilyen autóval szaladgálni.
Jön az alu hf-es motor, vagy egy Felicia, vagy egy Octi, stb.
Adott egy Fabia 1,4 MPI , a probléma a kovetkező. Melegen néha nem indul el, várok vele 15-20 percet elindul és nem reagál a gázra meg nem megy egy henger. Leállítom újraindítom minden oké. Többször csinálta már. Elektromos hibát csak a vízhőmérséklet érzékelőt írta ki. Köszönöm előre is a válaszokat.
Ja és a "felső kenés"-re magasról kell ... tenni. De ha mégis félsz, hogy nem baja lesz a motornak (nem lesz), akkor nagyonkevés szintetikus 2T motorolajat lehet keverni a benzinhez...
Az egy dolog, hogy igen csak jópáran használtunk tartósan szimmeringezett vas hf-et gond nélkül.
A másik, hogy ez az értelmezés elég sokat elárul nekem:
> ami ugye gyárilag elő van írva 8 deci/1000km
Bakker, azt írja, hogy ennyi lehet max. nem azt, hogy elő van írva, hogy ennyi legyen! Az ilyen gépműhelyes véleménye innentől enyhén szólva kétes értékű.
Aztán tőlem mindneki azt csinál, amit akar persze. A Felicia 180e km után sem fogyaszt praktikusan olajat. :)
Nekem annak idején meg lett szimeringezve a motorom, és semmi hátrányát nem tapasztaltam, sőt, az utánam jövő két tulajnak sem volt vele semmi problémája.
Ha rám hallgatsz, nem szelepszár szimeringezel. Nincs értelme ugyan is. Az az van de olyan Teszkó gazdaságos. Trebronnak hála eljutottam egy olyan gépműhelybe Ócsára, ahol értelmesen állnak ezekhez a dolgokhoz. Szereztem új szelepeket a motorhoz. Nálam is nyga dilemma volt a szimmeringezés, de lebeszélt a műhelyvezető róla. Azt mondta, hogy a Skoda motorban felül úgyis kevés az olaj, ha meg ráteszik a szimmeringet, ugyan nem eszi majd az olajat (ami ugye gyárilag elő van írva 8 deci/1000km) , de a szelep szárak, illetve a szelep vezetők úgy ki fognak kopni, hogy utána meg az lesz a baj. Csak lötyögni fog a vezetőben az összes szelepszár. Nekem bemarták az új szelepekhez a hengerfejet. Ellenőrizték a szelepvezetőket. Ha nem lett volna jó valamelyik akkor kifúrták volna és ők tettek volna bele másikat. Ha kellett volna, az lett volna az egyetlen jó megoldás. Csak úgyltszik a többi gépműhely ezt vagy nem tudja, vagy nem érdekli őket nem tudom. http://www.bejomotor.hu/ Én ide vittem a Rapidom hengerfejét. Nagyon korrekt munkát végeztek. Szelep ügyben pedig CXP kolléga tud segíteni. Lehet nem lesz azonnal, de szerintem tud még 130-as szelepet szerezni.
Szép estét mindenkinek:) Nagy kérdés...Remélem lesz válasz... A gyári Skoda105ösbe hogyan lehet bekötni a Skoda120GLS ablaktörlő intervallum kapcsolóját?:) Köszönöm előre a segítséget:)
Amúgy ha már egyszer átkeveredünk Pestre ott a Pesti út környékén kb egymás hegyén-hátán vannak a bontók ilyen pár km-es körzetben, + jövőhéten végre a MŰSZER-rel jövök fel u-h akár azzal is mehetünk...:D
+ Spadatomi is jönne szóval már hárman mennénk bontót látogatni... ... valaki még esetleg?:P