Múltkor pontokba szedve részleteztem neked, hogy még csak távolró sem az van, amit propagandáltok évek óta, hogy Alo azért kapott ki, mert több műszaki gondja volt. Azóta még inkább személyeskedsz.
A Slimfióka egyszer tanította móresre azok után, ahogy a szerelmed bomlasztotta a csapatot folyamatosan. Azóta is ez megy, Alonsoval, Gaslyval, még virsliddel is volt afférja, és nem csak a brazil.
2022-ben előbb végzett ugyan, mint Alonso, de ott voltak más dolgok is.
Igen, tudjuk, egy egyoldalú nézelődés során, egészen biztosan. Akét év összevetésében is verte Alot plusz a győzelem. Mindkét évben Ocon szerezte a jobb helyezéseket.
Érdekes, amikor Perez-Ocon volt, mindenki Perezre fröcsögött, hogy bántja cegény Ocont, és hogy a csapattársa ellen harcol, nem a riválisok ellen, miközben Ocon lökte a falnak Bakuban, és úszott el egy kettős dobogó. Perez Spaban valamit visszaadott ebből, de a passzív agresszív hadviselést végig Ocon csinálta. Utána már óvatosabb volt, kellett 1-1,5 év, hogy kibuggyanjon a szar.
Gasly tavaly csak azzal foglalkozott, hogy elé kvalifikáljon. Aztán verseny közben csak esett vissza mint a kő. Ocon meg próbált fejleszten, csak volt egy csomó műszaki hibája. Szerintem ez már magában okozott egy kis feszkót a csapaton belül.
Idén már Ocon is csak a kvalifikációra figyelt, ezt az autót nem volt érdemes fejleszteni. Így Gasly nullákra kapott ki tőle. Véletlenül Monacóban előtte végzett (pedig az első köre a Q2-ban nagyon jó volt, csak a másodikat elfékezte) erre kitalálták, hogy nem előzhet és védeni kell a csapattársát. Hát én sem tettem volna.
A DTS-ben is látni lehetett, hogy a kirúgott vezetőség Oconnal van, Famin pedig Gaslyval. Amikor tavaly Monacóban harmadik lett, valamit mondott is neki, hogy ő is állhatna dobogón csak kihívták...
Az is irritáló, hogy amikor Gasly ütötte ki a bukótérből visszatérve Ocont, akkor senki sem nyilatkozott ilyen stílusban, mint Gasly, meg akkor még senki sem fenyegette következményekkel.
Szerintem Ocon jobban jár, ha elmegy a Formula-E -be, ott a győzelmekért harcolhat, ezt az F1-et meg be lehet szántani...
Mindenkinek akkor volt vele konfliktusa, ha legyőzte? 2022-ben előbb végzett ugyan, mint Alonso, de ott voltak más dolgok is. Amúgy tavaly és 21-ben is kikapott csapattársaitól. Szóval erről ennyit.
Piszok gyors, de egy farok. Kapott esélyt tavaly az Alpinenál, hogy viselkedjen rendesen, nem tette. Szóval nem, nem élt a lehetőségeivel sem. És az a pilóta, aki rommá trollkodja a saját csapatát, az így jár. És maradnak utána az elszalasztott lehetőségek (pl a merci is, ugye).
Várható volt. Már a baleset előtt sem akarta egyikük sem a folytatást, csak a kötelező megnyugtató pozitív üzenetek mentek. Így tiszta vizet öntöttek a pohárba. Meg így úgy tűnik, mintha Famin egy potens vezető lenne, nem egy kis pupos geci fúrógép. Remélem ha kírúgott mindenkit, majd lesz valaki aki őt is kiteszi.
Tartok tőle egy egy csapatvezető sem lesz olyan tökös gyerek, hogy Ocont szerződtesse. Pedig toppilóta. Bármikor esélye volt mindíg megcsinálta (Hungaroring, tavaly Monaco). Önző, mint minden világbajnok alkat. Mindenkinek akkor lett vele konfliktusa, amikor rájött, hogy nem tudja legyőzni.
Mindegy. Ha kikerül nem lesz miért F1-et néznem. Idén eddig úgyis csak egy fél futamot láttam.
Pedig én spec vinném. Ocon-nak egy valami kell, kiemelt státusz...azaz kell valaki mellé aki tisztességes eredénnyel behozza az autót, de Ocon a vezér. Gyors versenyző, és van jelenléte a pályán. Én simán viném csak ugye hova, nincs hely ilyen felételekkel.
Ha már itt van a hétvégén a Motogp, a négykerekűek szépet alkottak. Kanyarsebesség, köridő. És pole 4 darab pályaelhagyással. Masinál nagy volt a szigorúság.
Egy olyan futamon, amin még el se indult? Ez ugyanaz akar lenni, mint a piros lap utáni eltiltás? Ha bejut Q2-be, akkor muszáj legalább 10. helyen végeznie, mert ha 11. és alatta, akkor egy Q1-es röhög a markába, hogy előrébbről indul?
Nem tudtam, hogy van ilyen szabály, a múltkori nyalókás visszasírásom listájába ez is betehető. Hogy törölni.
Hogy öt hely hátrasorolást kapott? Az igaz. Eredetileg 10 másodpercest kapott volna, de mivel magát is kiütötte, így értelmetlenné vált volna, ezért jött helyette a rajtbüntetés.
Érdekes olvasmány volt, mert volt Cosworth turbó GBH kód (kizárólag Benetton és Haas részre). Az egész 80-s évek nagyon érdekes így visszatekintve, a korai turbók meg egyszerűen brutális gépek voltak, nekem a háború előtti gépek után ezek a legérdekesebbek.
Senna olyan ember volt, akit a szíve vezérelt fogalmazott. Istenadta tehetsége volt a tapadás és a sebesség [megtaláláshoz], valamint az autó működésének megértéséhez. Szerintem Max Verstappen is rendelkezik ezzel az adottsággal. Brundle
A turbos autok brutal jol neztek ki. Egyik masikon meg motorboritas sem volt, pl ez meg a Dallara. 1989-ben mar magasabb motorboritas volt a szivomotorok miatt, de meg a teli teszten a McLaren MP 4/5-nek volt okyan verzioja, ami a jobb legellenallas miatt laposabb boritassal ment, de aztan a szivomotorok szamara jobb teljesitmeny miatt attertek a legbeomlos megoldasra.
Az Autó-Motort, pláne a Magazint megvette a fater? Nekem még a nagyim is onnan ismerte Teo Fabit, benn voltak a fotók és természetesen az alapján rangsorolt :D
Jó, én akkor még csak nyolcéves voltam... és annyira nem néztem az F1-et...
Nekem teljesen ismeretlen a Rial név is, meg az is, hogy az autók akkoriban így néztek ki... csak homályos emlékeim vannak, apu nézte akkortájt az F1-et, én csak később...
Ez adrenalin, versenydrukk, másállapot..ki hogy hívja, a lényeg hogy egy bizonyos határig nincs jelentősége a használt szavaknak és indulatnak. Aki indult online futamon és nézi hogy mik mennek a chat-n, vagy ligafutamok után a fórumon..ezt helyén kell kezelni, mindenki a saját céljaiért kűzd saját elképzelésekkel, és egy versenyszituációnak is így több olvasata van. Tapasztalatokat le kell vonni, és ettől még simán lehet beszélgetni. Sztem minden versenyző hülyézte/idiótázta már a másikat.
Amikor Alonso szerződött az Astonhoz, eltekintett attól, hogy ki lesz a csapattársa? Hamar megbocsátják ezeket egymásnak (nyilván nincs más választásuk), vagy mindegy, melyik istálló és ki a csapattárs, csak F1-es ülés legyen?
Bari 33 pontot gyűjtött két győzelemmel az év második felében, az csak három ponttal kevesebb, mint az általad jobb autónak tartott RB-s Vettel gyűjtött ugyanazon időszakban!
Bari valóban nyert kettőt, ebből az egyik, Valencia, kb. élete versenye volt. A másik viszont sima taktikai győzelem, miután az élcsapatok közül egyedül a Brawn vállalta be az egy kiállást. (Itt volt, hogy a végén Hami így is majdnem elkapta Buttont, de kipördült a nagy igyekezetben?) Egyébként ha szerinted a kínai RBR 1-2 nem cáfolja a Brawn domit, akkor a monzai Brawn 1-2 miért cáfolja, hogy a Brawn már nagyon nem ott volt, mint az év elején?
Button egyéni teljesítménye romlott le, nem az autó lett szarabb, ahogy utóbbit Bari teljesítménye cáfolja élből.
Bari jól ment, hozta mindkét győzelmet, ami elérhető volt a Brawnnal, míg Button nullát. Ezzel szemben Vettel két győzelmet hozott, ami elérhető volt a RBR-rel, a másik kettőt meg Webber. Azaz Vettel nem tudta ugyanazt kiautózni a RBR-ről, amit Barrichello a Brawn-ból... Webber német győzelménél Vettel második lett, míg a brazilnál elcseszte az időmérőt és Button után futott be. Ha ezeket Vettel lehozza, amint egy elit pilótától elvárható lett volna a 2010 után mit sem mutatott Webber teljesítményével felérni, akkor nagyon más számok jönnének ki.
Azzal a Brawnnal egy elit versenyző óriási fölénnyel húzta volna be az évet.
Lehetséges, amint az is, hogy a 2011-es Button ugyanúgy nagy fölénnyel húzta volna be az évet. Ha a legnagyobb nevektől veszed azokat az éveket, amikor először kerültek a VB közelébe, nem csak hibátlan teljesítményeket találsz majd.
Ezért nem lehet igaz az, hogy Button behúzta volna 2018-at, hiszen még akkor is szenvedett, amikor alatta volt a legjobb autó.
Akkor nem szenvedett; ez 2009 eleje, és akkor nagyon ment. (Ettől még lehet, hogy mondjuk Alonso2010 még annál is jobban ment volna.) 2009 második felében valóban volt, hogy nem tudta kiautózni, amit az autó tudott volna.
Szeritnem az az autó fél évig brutális előnyben volt, után már nem, de még mindig kiváló. Ne azt nézzük, hogy Button fél évig jól ment, és akkor az autó már nem is volt jó. Nagyon nem úgy van az. Bari 33 pontot gyűjtött két győzelemmel az év második felében, az csak három ponttal kevesebb, mint az általad jobb autónak tartott RB-s Vettel gyűjtött ugyanazon időszakban!
Button egyéni teljesítménye romlott le, nem az autó lett szarabb, ahogy utóbbit Bari teljesítménye cáfolja élből.
Azzal a Brawnnal egy elit versenyző óriási fölénnyel húzta volna be az évet. Ezért nem lehet igaz az, hogy Button behúzta volna 2018-at, hiszen még akkor is szenvedett, amikor alatta volt a legjobb autó.
Nemigen lehetett a McLaren-Hondát versenyautónak nevezni, 2016 se volt sokkal jobb: a Hungaroringen Buttont azért büntették meg, mert megkérdezte a boxot, hogy mi van akkor, ha nincs fékje (és az autót egyedül kell vezetnie, segítség nélkül), Spa-ban meg valamilyen csoda folytán egészen előre kvalizott, de akkor meg kilökték az első kanyarban. Alonso mindkétszer 7-ik lett, Spa-ban a boxból rajtolva.
ha már Hápi is itt van, azért bedobom: Hamiltont egy nem túl izgi évben tényleg megverte, Alonsoval 2015 inkább sorsolás volt (azon a futamon, ahol egyáltalán mehetnek pontért, kinek pukkan el az autója)
Hát, ha neked ez úgy jön le, hogy Buttont akarom nagyobbá tenni, miközben rendszeresen leírom, hogy a Schumacher / Alonso / Hamilton (és ha még mutat valamit, Max)-vonal pilótái egyértelműen ütőképesebbek, akkor nem is érdemes olyanokkal foglalkozni, mint hogy egy időmérős 1-3 és utána kettős futamgyőzelem a rivális csapattól tompítja-e a dominanciát... igen, meglepő módon tompítja; idén Max egyetlen időmérőn nézett be és lett második soros helyett harmadik soros, és te máris harmadik erőről beszélsz :D
Több győzelemt bukott műszaki hiba miatt, melyek Alfnál landoltak.
Ne már. Webbert kiütni az élről Törökországban (Vettel nem szerzett pontot, a győztes: Hamilton), a másodikba Buttonba derékszögbe beleállni Spa-ban (Vettel nem szerzett pontot, a győztes: Hamilton) se nem műszaki hiba, se nem Alonso nyeresége.
Hát Button képes volt kikapni Baritól csapattársként:))
Viszont lenyomta Hamiltont és Alonsót, amiknek éppúgy semmi jelentősége, de igaz, kikapott Baritól. (Egyben ez válasz a többire is.) Buttonnak, ha nem fekszik az autó, nagyon nem ment, kört is kapott Hamiltontól 2012 Kanadában. Vettel gyengesége viszont a versenyképes autóval törés-zúzás, ilyet Buttontól talán soha nem láttunk. (2007-ben és 2008-ban csúszott ki vizes pályán, de ezt kb. mindenki megtette.)
Malajziában az F2001B-vel mentek, az nem sokat árul el az F2002 teljesítményéről
Az mindegy, azzal nyertek az első futamon is majd 20 seccel. A lényeg az, hogy már a második futamon kettős Williams győzelem született, ahogy ez sem, úgy az általad felhozott RB győzelem sem tompította a két dominanciát. Más kérdés, hogy megpróbálod bagatellizálni a Brawn domiját, a fene tudja, miért. Button nem lesz nagyobb se így, se úgy.
Nehéz kérdés, 2010-ben Vettel nem brillírozott, sőt dobálta a pontokat
Több győzelemt bukott műszaki hiba miatt, melyek Alfnál landoltak. Egy-két hibája volt, az belefért, dehogy Button nem lett volna olyan gyors, az világos, mint a nap.
Ugyanakkor én meg abban vagyok biztos, hogy Button 2009-et hozta volna a RBR-rel
Szerintem nem, és ezt a domis Brawn szenveedés bizonyítja egy kiégett Bari mellett. Webbo ellen nehezebb dolga lett volna.
2018-ban közelebb lett volna a Ferrarival Hamiltonhoz (még ha nem is nyert volna biztosan).
Na ez meg már tényleg trollkodás. Hogy lett volna közelebb, ha Vettel fél távig előtte volt? :D
Meg neki besorolták volna Rajkót vízhordónak? Vagy a Ferrari nem ment volna félre a fejlesztésekkel Spa után? És akkor vegyük oda azt is, hogy Vettel alapból gyorsabb Buttonnál. Hát Button képes volt kikapni Baritól csapattársként:))
Az volt, hogy az Aston befektetői, elégedetlenek Strollal, nagyon elmarad Alonsotól, pedig jóval fiatalabb, tulajdonképpen a legjobb korban van, rajta lennének a leváltásán, dehát a fater miatt nem lehet, és ha javulna a helyzete, teljesítménye, akkor máris máshogy néznének rá a csapat körül. Lehet hogy Alo ad 1 kis segítséget.:)
Monacot én sose tartom mérvadónak, teljesen irreális ami ott folyik ha F1-es autók kerülnek az utakra. Teljesen alkalmatlan versenyzésre, az időmérők persze látványosak, meg izgik, de kb ennyi.
Igen, ha kiszáll a hit akkor nehéz. Ugyanakkor azért mindenképpen kisérlet a tempóra is mivel sok összehasonlítási alap nincs, 12 évvel ezelőtt MSchumacher az akivel össze lehet mérni, előtte már nagyon nagy a technikai fejlődés illetve a tempó. MSchumacher teljesítménye lehet egy támpont, viszont ő nem volt már jó.
Adom hogy a motiváció meghatározó, és ha Alonso feladja azt hogy még tud nyerni, akkor nagyon beszakad a tempó, jelenleg ezt nem tudom ezért is kérdeztem rá. Van ilyen irányú gondolatom is, van a korra irányuló gondolatom is, és van egy Aston jelenlegi helyzet.
Bármelyik lehet, de elgondolkodtam rajta mivel ez egy érdekes helyzet hogy 43- 44 évesen mire lehet tenni egy F1 versenyzőt, mert Alonso-nál alkalmasabbst nem nagyon tudok elképzelni én úgy gondolom hogy benne még ég az akarat, és ha neki láthatóan beesik a tempója akkor az nálam egy határ lesz bármikor is történik meg.
egyébként az is lehet, hogy túlgondoljuk, Imolát szétkúrta egy furcsa kicsúszás, Monacoban meg elvileg a forgalommal járt pórul (csak lt-n néztem),
és Imola sem arról híres, hogy sokat lehet menteni ott utólag, ráadásul Imolát konkrétan tesztre használták fel ezek után.
korábbi futamokon meg az látszódott, hogy senki földjén vannak, előre ritkán van értelme figyelni, hátulról meg nem volt rájuk veszélyes senki sokszor, így Stroll és közte sincs mindig sok pozi.
a motiváció tud elszállni, nem a tempó hirtelen beesni.
ezért is mondtam 2009-es Alonsot, 2008-ban a 18 futam utolsó 10 futamán ő szerezte a legtöbb pontot, ha konkrétan az év második felét nézzük (azaz beleértve a 10. futamot is) Hamiltonnál 2 ponttal, Massánál 1 ponttal kevesebbet csak.
és 2009-ben meg totál beszürkült,ahogy a Renault megint visszaesett.
nem hiszem, hogy teljesen feladta, és remélem, ha így van, ki tud lépni a szerződésből, de tényleg, mintha takarékon lenne, mert várja, hogy jobbak legyenek.
a Löki győzelem ugye nem csak önmagért volt jó, hogy végre nem megint VER, hanem...
Verstappen missed his chance to break the pole position records he had equalled at the previous round. These were for most consecutive pole positions (eight) and most consecutive pole positions at the start of a season (seven). He therefore shares those records with Ayrton Senna and Alain Prost respectively.
Ennek nem sok köze van a dominanciához, ez inkább azt mutatja, hogy a győztes (és csapattársa) mögötti mezőnyből volt-e egy kiemelkedő csapat, vagy pl többen is esélyesek voltak a lepattanókra...
A lista alapján 2002 és 2007 egy szinten lennének... 2002-ben júliusban eldőlt a cím és volt 3 gyűjtögetőnk, míg 2007-ben meg gyakorlatilag négyen mentek a VB címért.
Pedig a zeropod merci volt a legszebb paripa, kér érte. :-(
Közben Sainz szerint is kezdik utolérni a rb-t, sőt.
"..."„Az utolsó normális pálya referenciánk Imola és Miami, és ha azt a két pályát nézem, akkor úgy tűnik, hogy fél tizeddel vagyunk lemaradva a McLaren mögött, és talán egy-két tizeddel a Red Bull mögött.”...."
Mondjuk azt nem tudom, mennyire valós a becslés, mert a fentiek és a matematika szabályai szerint 3-4 tizeddel van a meki a rb előtt.
Akkor remélem, Ocont se tiltják el Kanadában (és utána), hiszen nem lúzerként, hanem Hungaroring winner-ként kellene búcsúzni tőle. Meg ugye Stroll mester körül is lehűlt a levegő, sőt, egyedül előzött kettőt, tehát még jófej is lett a közösségi médiában. (Vajon régen internet/653. kameraállás nélkül az ilyen lúzerek tudták javítani a renoméjukat?) Alonso szidása is álságos, pár futam kell akár nyáron, ősszel vagy a szezonzárón és újra ő lesz a tapasztalt őserő.