Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de aki utánam jő, erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.
Máté 3,11
1 Vajon nem vagyok szabad ember? Nem vagyok apostol? Nem láttam Urunkat, Jézust? Nem vagytok-e az én művem az Úrban? 2 Ha másoknak nem volnék is apostola, nektek az vagyok, hiszen apostolságomnak ti vagytok a pecsétje az Úrban. 3 Ezzel igazolom magam azok előtt, akik felelősségre vonnak. 4 Nincs jogunk az evéshez és iváshoz? 5 Nincs jogunk ahhoz, hogy Asszony Nővért magunkkal vigyünk, mint a többi apostol és az Úr testvérei vagy Kéfás is teszi? 6 Csak nekem és Barnabásnak nincs jogunk mentesülni a kétkezi munkától? 7 Ki katonáskodik saját költségén? Ki ültet szőlőt, és nem eszik a terméséből? Ki legeltet nyájat, és nem issza a nyáj tejét? 8 Talán csak emberi megfontolásból mondom ezeket, nem így nyilatkozik a törvény is? 9 Hiszen Mózes törvényében ez áll: „Nyomtató ökörnek ne kösd be a száját!” Talán az ökörre van az Istennek gondja, 10 s nem inkább értünk mondja ezt? Kétségtelenül értünk írták meg, hogy aki szánt, reménykedve szántson, s aki csépel, abban a reményben csépeljen, hogy részesedik a termésből.11 Ha lelki javakat vetettünk köztetek, nagy dolog az, hogy majd anyagi javaitokat aratjuk? 12 Ha mások rendelkezhetnek veletek, nekünk nincs több jogunk hozzá? De nem élünk jogunkkal, hanem elviselünk mindent, csak hogy gátat ne vessünk Krisztus evangéliumának.
14 Éppen így rendelte az Úr is, hogy az evangélium hirdetői az evangéliumból éljenek.
20 A zsidók előtt zsidóvá váltam, hogy megnyerjem a zsidókat. A törvény alá rendeltek között a törvény alárendeltje lettem – noha magam nem vagyok a törvénynek alárendelve –, csak hogy megnyerjem azokat, akik a törvény alárendeltjei.
26 Én is futok, de nem céltalanul, az ökölvívásban nem a levegőt csapkodom, hanem megzabolázom, 27 és rabságba vetem testemet, hogy míg másokat tanítok, magam méltatlanná ne váljak. Intő példák az Ószövetségből.
Ez az ige a női fej befedéséről ír. Amit sajnos nagyon kevesen tartanak be. Hála Istennek az én feleségemet a Szent Szellem megtanította. Ő befedi a fejét. Dicsőség Istennek.
Nézd, én sűrűn ,évekig jártam katolikus templomokba és csak idős nőket láttam Máriázni. Nem kéne általánosítani. Szerénységem evangélikus, de ha lábakat szeretnék és karokat mindenkinek növeszteni, akkor sajna rá vagyok utalva az RKE irodalomra. Sem az evangéliksoknál, sem a reformátusoknál nem találtam olyan forrást, mint a katolikusoknál. Hogy növesztek lábakat, karokat, fejeket más forrásból ha enes letörölte youtuberól a klassz zenés műveletet? Én anno esztergályozni is úgy tanultam, hogy megmutatta a mester hogyan kell....
Nézd, én sűrűn ,évekig jártam katolikus templomokba és csak idős nőket láttam Máriázni. Nem kéne általánosítani. Szerénységem evangélikus, de ha lábakat szeretnék és karokat mindenkinek, akkor sajna rá vagyok utalva az RKE irodalomra. Sem az evangéliksoknál, sem a reformátusoknál nem találtam olyan forrást, mint a katolikusoknál. Hogy növesztek lábakat, karokat, fejeket más forrásból ha enes letörölte youtuberól a klassz zenés műveletet? Én anno esztergályozni is úgy tanultam, hogy megmutatta a mester hogyan kell....
Seymournak meghívása volt, hogy Los Angelesben egy fekete gyülekezetnek prédikáljon. Houstonban mindent átvett Parhamtól: a "teljes evangélimot" a pünkösddel és a karizmákkal, a három fokozatot, a nyelveken szólást mint a Szentlélek-keresztség "kezdeti fizikai bizonyítékát". Most ezt a neofiták hevével öntötte a meghívó gyülekezetre. Beszédsorozatát az első nap után félbe kellett szakítania.
Magánházban prédikált tovább (a Bonnie Brae Streeten), 1906. április 9-én kiáradt a Szentlélek a hallgatóságra. Ezek az egyszerű, élénk kaliforniaiak - köztük sok fekete - nem haboztak entuziasztikusan reagálni! "Három nap, három éjjel kiáltoztak. Húsvét ideje volt. Mindenhonnan jöttek emberek. Már a második nap reggel nem lehetett a ház közelébe férközni. Ahogy az emberek beléptek, elestek Isten ereje alatt. Az egész város fölkavarodott. Addig kiáltoztak, amíg az alapok elmozdultak, de senki nem sérült meg. Ezalatt a három nap alatt sok olyan ember befogadta a keresztséget, aki csak éppen azért jött, hogy lássa, mi történik.
A betegek meggyógyultak, a bűnösök megtértek, mihelyt beléptek." A beszámoló nem túloz abban, hogy az ócska ház alapjai kimozdultak a helyükről: az épület valóban összeomlott, ha nem is egy csapásra, a résztvevők fejére. Új helyet kellett keresni a találkozók számára, és ez lett a híres Azusa Street 312. Itt Seymourék egy ócska istállót állítottak úgy-ahogy helyre, szögek tárolására szolgáló kis hordókat helyeztek el ülőhely gyanánt, és folytatták a pünkösdi ébredést. Az Azusa Street lett a pünkösdi-mozgalom világszerte ismert kiindulópontja. Jöttek ide prédikátorok az Egyesült Államok minden tájáról, sőt külföldről is. Ezek után elterjesztették mindenfelé a pünkösdi élményt és tant.
Parham, aki saját mozgalmát Apostoli Hit Mozgalom-nak nevezte, már 1906-ban túlzónak érezte és kifogásolta az Azusa Streetben előforduló szélsőségeket, emocionális kitöréseket, komolytalan viselkedésmódokat. Novembertől szakított Seymourral. Seymour három évig prédikált ezen a helyen, de 1908-ban a fehérek visszavonultak gyülekezetéből. Túl temperamentumosnak találták a négereket.
Hamis és téves fordítással TELJESEN el van fordítva a Biblia.
Az eredeti ó héberéi az eredeti ó görög nyelvezetről fordítva SEHOL nem szerepelnek benne ezek a kifejezések. Ezeket valószínűleg Antiochiai Ignác rakta vagy rakatta bele. A presbiter szó jelentése pedig nem mármint öreg, vén ember a közösségben. Akin igen nagy felellőség volt/van.
Ott egy gond ha forrásként a legnagyobb parázna egy katolikus egyház írását hozod forrásnak.
Az ige hol írja,hogy Jézus azt mondja:Imádjátok a az anyámat Máriát!
Pál és Timóteus, Krisztus Jézus szolgái, mindazoknak a Krisztus Jézusban hívő szenteknek, akik Filippiben vannak, püspökeikkel és diakónusaikkal együtt […] (Filippi levél 1:1)
A közöttetek levő presbitereket pedig kérem én, a presbitertárs és Krisztus Jézus szenvedésének tanúja […] (1 Péter levél 5:1)
Amit eddig olvastam, az kőkeményen karizma, nyelveken szólás, amire én pont nem vágyom. Olyanra vágyom, hogy csettintek egyet és megdöglik az akire gondolok. Vagy a tűzeső azt hogy kell csinálni?
SAJNOS a romai katolikus egyházban ugyan van "karizmatikus megujulás" de ez sem tényleges pirospozsgás karizma tehát a KILENC karizma megnyilvánulása hanem inkább csak intellektuális izé
Máté 3:11 Én vízzel keresztellek titeket, hogy megtérjetek, de aki utánam jön, erősebb nálam: arra sem vagyok méltó, hogy a saruját vigyem. Ő majd Szentlélekkel és tűzzel keresztel titeket.
Csia:
Máté 3:11Én vízbe merítlek titeket, hogy más felismerésre térjetek, ám, aki utánam jön, erősebb nálam, s én arra sem vagyok elég, hogy saruját vigyem utána, ő majd Szent Szellembe és tűzbe merít titeket.
Drámai egy Mary Arthur nevű asszony gyógyulása, aki megvakulóban volt: már csak fél szemére látott, azt is csupán fájdalom árán tudta nyitva tartani. Parham kézrátétellel imádkozott érte, és az asszony néhány perc múlva nyitott szemmel nézett a fénybe, minden fájdalom nélkül.
Parham rövidesen Galenában (Kansas) prédikált, ahová Mary Arthur hívta meg, hogy az ő házukban tartson összejöveteleket. Nemsokára zsúfolásig megtelt a lakás. Sátrat emeltek, de az is kicsinek bizonyult. Kibéreltek egy ócska áruházat, és hordókra tett deszkákkal padokat rögtönöztek benne. Az emberek tódultak Parham összejöveteleire!
"Nincs egész három hónapja, hogy ez az ember Galenába jött, és nyolcszáznál többet megtérített.... Emberek, akik évek óta nem tudtak járni mankó segítsége nélkül, olyan kiegyenesedett tagokkal keltek föl az oltár elől, hogy eldobhatták mankóikat....... Itt a résztvevők megkaphatják, amit a Pünkösd néven neveznek, és idegen nyelveken képesek beszélni, olyan nyelveken, amelyekben teljesen járatlanok enélkül az erő nélkül. Ez önmagában a találkozó egyik legfigyelemreméltóbb jelenségének tűnik. A múlt héten egy nő felállt a találozó közben, és tíz percen át beszélt, miközben látszólag a hallgatóság egyik tagja sem tudta, mit mond. Egy indián , aki a területen lévő pawnee rezervátumról jött be a szolgálatra, kijelentette, hogy a nő törzsi nyelvén beszélt, és ő a tanúságtétel minden szavát értette" - írta egy újságíró az eseményekről.
Parham híres ember lett. Újra megnyithatta bibliaiskoláját, ezúttal a texasi Houstonban. Itt részesült a Szentlélek keresztségben a fekete bőrű baptista lelkész, William J. Seymour, akinek az a hivatás jutott, hogy Californiába vigye a Lélek lángját.
Ott a gond, hogy ne építsetek templomokat. Nincs ilyen az igében, hogy pap,tehát ezek az emberek éreznek valamit, de szerintem nem a Szent Lelket. Nincs olyan semhogy tűzkeresztség.