Újabb Viking hajó ütközött a Dunán, 11-en sérültek meg
Ezek után erősen csodálkozom, ha ezekre a hajókra bárki hegyet vált még. Vajon milyen biztonsági és kontroll előírások vannak ennél a társulatnál a közlekedés során??? (a válasz egyszerű: semmilyen)
De igen, mindig a cég felelős, ez objektív felelősség. Csak a büntetőjogban van szubjektív felelősség, amit te írsz, a polgáriban a cég felelős az alkalmazottja károkozáséért (akár gondatlan, akár szándékos legyen az).
Ha a hajo rendben van, es megvsn a megfelelo biztositasuk, akkor nem felelosek a kapitany tetteiert. Ha pl legepkuskazza agy alkalmazottjuk az utasokat, azert se ok a felelosek. A biztositast azert kotik persze kotelezoen, hogy az fedezze az okozott karokat. Az autokon is van kotelezo biztositas, es az fedezi a balesetkor okozott karokat, anyagit es szemelyit is. Es meg a hibasithato vezeton is csak akkor hajtjak be a kart, ha pl ittasan vezetett vagy direkt okozott kart. Polgari pereskedessel persze minden aldozat probalkozhat.
És a cikkből (azaz helyszíni tudósításból) is látható: minden egyes károsultat egyenként fognak meghallgatni, hiszen egyénileg is különbözőek lehetnek a kártérítési igények.
Ők koreaiak, és a büntetőügy is azért szakadt félbe (nem hivatalosan, egyszerűen nem tűzik ki a tárgyalást), mert nem találtak megfelelő tolmácsot.
Majd a kártérítéshez, ilyen rengeteg felpereshez fognak találni vajon?
Nagyon fura, merthogy a felperesek is hivatkoztak arra: előbb legyen meg a büntetőper, de a bíróság mégis úgy döntött, hogy nem függeszti fel és tárgyalja a kártérítési pert.
Amikor még a büntető is röhejesen elhúzódik, és ez is el fog, ez se lesz gyorsabb 3 évnél, az biztos.
De azért jó lenne, ha a büntetőben már csinálnának valamit, mert igazán az tisztázza a felelősség kérdését.
Mondjuk egy tobbezer tonnas szazmeteres husz km/ h sebesseggel halado hajorol nem lehet vizbol menteni, max mentooveket vizbedobalni, es kb egy kilometerckell a megallasahoz, es tan tiz perc a mentocsonak lebocsjtasahoz, amikor a vizbeesettek mar joparszaz meterrel lejjebb usznak.
Öt perccel nem tud/akar/mer elszámolni egy böhöm hajó kapitánya, amikor sűrű forgalom mellett kikapcsolja a vészjelzéseket, amikor emberi beavatkozást, de legalábbis felügyeletet igényel az automatika.
Ez több mint gondatlanság, ez szándékosság.
Mellékesen megjegyzem, a magyar nyelvben az emberölés is gyilkosság.