Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2018.10.02 0 0 298

Szeptember közepén VOLT a látogatás.

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 0 297

Sziasztok!

Ha még nem késő jelentkeznék a solti adó látogatásra, nemrég arrafelé járva besétáltam a toronyig és lenyűgöző volt még kerítésen kívül is nézni, szívesen megnézném belülről is. 

 

Videóm a toronyról:

https://www.youtube.com/watch?v=N0Eptk4j630

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 296

imél ment!

Előzmény: Blekk Rájgó (294)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 295

Király! Lesz még egy tárlatvezető. :-))  

 

 

Előzmény: Blekk Rájgó (293)
Blekk Rájgó Creative Commons License 2018.09.22 0 0 294

csapódott=csapódom, telcsi átfogalmaz

 

Előzmény: Blekk Rájgó (293)
Blekk Rájgó Creative Commons License 2018.09.22 0 0 293

Jelentkezem én is. Helybeli vagyok, állandó belépővel a gyárba. Adatokat külön nem küldenék. Ha ismert lesz az időpont, hozzátok csapódott és kezet fogunk.

 

:)

Előzmény: Törölt nick (260)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 292

"Ez a mérés volt az alapja aztán a V63 motorjainak tervezésének..."

 

Gratulálok!  

 

 

Előzmény: Qqberci (291)
Qqberci Creative Commons License 2018.09.22 0 0 291

megvesznek egy-két Leót

 

Belső mozgatásra a Leó ideális lett volna. A maga nemében olyan volt, mint dieselben a Bobo, bármekkora vonatot "megfogott".

 

1970-ben az Északiban csináltunk egy mérést annak eldöntésére, hogy a V43 hullámos áramú motorja jobb-e annyival, mint a Leóé, mint amennyivel drágább a gyártása. Keresztbe lett kötve a Szili SW motorja a Leó fődinamójára, a Leó TC motorja meg a Szili egyenirányítójára, a két gép közé meg mérőköcsi és az akkor még üzemelő "fékjármű". A Szili motorja nem teljesített jobban a "sima" egyenárammal (ebben nem volt semmi meglepő), viszont a Leó motorok sem muzsikáltak rosszabbul a hullámos egyennel. Ez a mérés volt az alapja aztán a V63 motorjainak tervezésének...

Előzmény: Törölt nick (290)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 290

Akkoriban szóbeszéd tárgya volt, hogy a belső hálózatot is villamosítják legalább a pályaudvarokig és kezdésnek megvesznek egy-két Leót a MÁV-tól. De sajnos nagyot akart a szarka...  

 

 

Előzmény: _nyunyuka (287)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 289

kösz

Előzmény: _nyunyuka (287)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.22 0 0 288

jegyzem

Előzmény: rev251 (284)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.09.22 0 0 287

Mail megy. Jó kiegészítő a 15 évvel ezelőtti menethez, amikor a vasútüzemet látogattuk meg, épp a zsírúj Detroit Diesel motorokat építették be a mozdonyokba.

 

(Keresek majd képeket, a gyárból a szervező kérésére nem megy kép, de a kikötőről - MÁV kezelésű terület - igen.)

Előzmény: Törölt nick (254)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.09.22 0 0 286

OFF

 

Nem minden konteó, van, hogy csak szakmai kérdés...

 

https://index.hu/bulvar/hirek/213444/

 

Tavaly még sok helyen fent volt ez a szűkszavú hír. Csak azt néztem volna meg, hogy a kb. másfél méter hosszú fegyverrel, bakancsban hogy sütötte el a puskát.

 

ON

Előzmény: rev251 (285)
rev251 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 285

OFF

Elbert Jánosra gondolsz?

 

Egyébként vannak még jó magyar konteók, amiket még tiboru sem dolgozott fel.

Gajdócsi István, Vancsik Zoltán, pl.

Előzmény: HA5OPI (278)
rev251 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 284

Engem is érdekel.

Előzmény: Törölt nick (254)
oldgoldfox Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 283

Az országban egyedül  ő vette komolyan a  foxi-marxi maszlagot.

Előzmény: Törölt nick (282)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.21 0 0 282

Igazi úr volt, tudta a kötelességét, miután megkapta a selyemzsinórt.  

 

 

Előzmény: oldgoldfox (280)
Desert Rat Creative Commons License 2018.09.21 0 0 281

Rest In Peace !   (mindig is veszélyes hivatás volt)

Előzmény: oldgoldfox (280)
oldgoldfox Creative Commons License 2018.09.21 0 0 280

Veszprém megyei  első  titkár  agyonlőtte magát.

Előzmény: Törölt nick (279)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.21 0 0 279

"belefullad a térdig érő Balatonba"

 

A Fejér megyei PB egyik vezetője pl. így járt. A déli parton fulladt bele, állítólag alig ittasan.  

 

 

Előzmény: HA5OPI (278)
HA5OPI Creative Commons License 2018.09.21 0 0 278

Ha a KGB akarta volna eltenni láb alól, nem ilyen bizonytalan módon teszik. Pl. belefullad a térdig érő Balatonba... na az KGB-s buli volt.

 

Itt annyi munkavédelmi, biztonságtechnikai hiba volt elkövetve, hogy ez gond nélkül baleset is lehetett kétségek nélkül is. Az lett volna a csoda, ha nem történik ilyesmi.

 

A ruszkik amúgy sem így intézték az ilyen reform politikusokat, leszóltak a gyarmatra a pártvezetőnek, és az illető szépen félre lett állítva. "Érdemei elismerése mellett..." előléptették valami nőszövetség örökös pártoló elnökének.

Előzmény: ha7vc (277)
ha7vc Creative Commons License 2018.09.21 0 0 277

Az én - már-már halványuló emlékeimre alapozva biztos, hogy véletlen baleset lehetett. Legalább két biztonsági követelményt is áthágtak. Ennek feltételezett egyik oka a látogatás elején a vezetők társaságában elfogyasztott kisebb mennyiségű alkohol, a másik ok a sietség lehetett. Nem léphettek volna a területre a nyersvas csapolásának időszakában, mégis megtették, illetve a két medence közötti fapallóra egyidejűleg csak egy ember léphetett volna rá, de nem így történt. Vályi Péter alatt megbillent a fapalló, ez vezetett a tragédiához. Sztem minden egyéb híresztelés csak szenzációhajhász városi legenda.

Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.21 0 0 276

Nagyon jól tetted, itt minden vélemény szabad. :-)) Amit az Index elvisel.  

 

 

Előzmény: njjana (275)
njjana Creative Commons License 2018.09.20 0 0 275

Tiszteletem, szia.

Ok értem, hidd el, hogy nem akartam okoskodni.:)

Még gyerekkoromban hallottam erről a balesetről, és Nektek köszönhetően most egy kicsit beleástam magam, a dologba. Mai napig sokan úgy gondolják, hogy nem baleset, hanem megrendelt gyilkosság volt az akkori magyar pártvezetés, és a KGB közreműködésével. Pl. ezt a feltételezést igazolja az is, hogy Vályi jövőt illető elképzeléseit 100%-an osztó, és azzal egyetértő lengyel miniszterelnök- helyettes néhány nappal előtte ugyancsak titokzatos baleset áldozata lett, elütötte egy autó.

Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 274

"hazán kívül"

 

Nem felejtettem el.  

 

 

Előzmény: Qqberci (270)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 273

Ahhoz képest, hogy a legnagyobb Bessemer kemence max. 30t-s. Nálunk 2db 130t-s LD (Linz-Donawitz) konverter van. Azok közül lesz most az egyik 140t-sra cserélve. Egyébként a forgatást 4db 60kW-os külső gerjesztésű orosz motor hajtja. A gerjesztőáram állandó, a főköri szabályozás van, tirisztoros gyújtásszögvezérléssel. Az alapjelet a PLC-nek OMRON abszolút kódadó adja. A dőlésszöget 1° pontossággal mérjük, szintén abszolút kódadókkal. A hajtás nyomaték- és fordulatszámtartó. 

Előzmény: Qqberci (270)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 272

Igen, a balesetet kérdőjeleztem meg -  mások is!  

 

 

Előzmény: njjana (268)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 271

Tudom. A kérdőjel arra vonatkozott, hogy vita kérdése, hogy eltették-e láb alól vagy tényleg baleset volt-e.  

 

 

Előzmény: Qqberci (269)
Qqberci Creative Commons License 2018.09.19 0 0 270

csak ajánlani tudom, hogy a látogatás novemberben legyen.

 

Az nekem is jobb lenne, mert az októbert szinte végig "hazán kívül" töltöm...

 

Bár annak idején tanultunk a Bessemer-körtéről, élőben csak 1997-ben láttam Pittsburgban. Igen nagy darab volt, kezicsókolomot köszöntem neki...

Előzmény: Törölt nick (260)
Qqberci Creative Commons License 2018.09.19 0 0 269

Nem, Diósgyőrben...

Előzmény: Törölt nick (266)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!