Egy másik (keresztény) fórumban érdekes kérdés vetődött fel: egyetértesz-e Jézus kivégzésével? Mert ügye ha nem, akkor szerinted ne legyen megváltás? Ha igen, akkor az is gáz, hiszen egyetértenél az ártatlan Jézus kivégzésével.
Szóljál Pálnak miért nem írt a feltámadás mellett ezekről is...
Biztos beszámoltak neki ezekről az egyház oszlopai és Jézus testvére, akikkel találkozott! Vagy mondjuk lehet nem is voltak ilyenek, csak az evangélisták fejében születtek meg ezek a dolgok?
De egy kérdés mégis nyitva marad. Ha nem volt ez első emberpár ősbűne, hiszen mint valós szerepelők nem is léteztek, akkor nincs szükség megváltásra...
Csakhogy ezt az elméletet Pál és farizeus társai találták ki Jézus feltámadásának magyarázatára.
Ettől még Jézus feltámadhatott!
Ettől még lehetett valós személy, alapvetően új tanítással!
Csodák és ördögűzések nélkül...
Akkor az a kérdés, mivégre támadt fel, ha nem a megváltásért?
( persze a sok ostoba vak hívő, úgy sem teszi túl magát a tanult dolgokon, de én az értelmesebbjét kérdezném...)
"Mert ügye ha nem, akkor szerinted ne legyen megváltás?"
A megváltás Isten ingyen kegyelme. Csak és kizárólag Jézus halálával volt lehetséges. Ha olyan igazak az emberek, hogy nem ölnék meg az igaz Jézust, akkor nem lenne szükségük a megváltásra. Azonban az emberek hamisak, ígyhát meg kellett ölniök az igaz Jézust, mert a setétség nem bírja elviselni a Világosságot. Így teljesül(hetet)t a megváltás...
volt mert a jelet közzétenni szükséges : Ime nehéz idők jönnek ,de aztán feltámadás alászáll a Szellem és Mennybemenetel ! Ez mindannyiónk menetrendje életek sorozatában ! Ámen !
Azt gondolom, Isten szándékosan úgy fogalmazta meg üzeneteit az emberek felé, hogy az egyszerű emberek is megérthessék azt.
Tehát, ha matematikai tételek irányába megyünk el, az nem segíti a dolgok tisztába tételét.
* * *
Mivel előzőekben itt OFF -nak tartottad a "jó" és a "rossz" mibenlétéről való értekezést, időközben próbáltam találni egy másik topicot, ahová mindaz belefér. Talán sikerült, íme!
Egyelőre csak az első két-három oldalt olvastam el, úgy látom, a te hozzászólásaid is ott vannak...
"Ha ez igaz akkor nincs megváltás és keresztény tan."
Soha sem volt.
Persze akik ebben HITTEK, azokat ez eddig sem befolyásolta, így aztán ezután sem fogja.
Amúgy mellékesen a légy a levesbe már akkor belekerült, amikor az első emberpár cselekedetei miatti "eredendő bűn" belekerült a teológiába. De mivel soha nem létezett a valóságban Ádám és Éva, ezért sem a mesében elkövetett cselekedeteik nem történtek meg, sem az eredendő bűnbeesés nem esett meg. Ha pedig nincs eredendő bűn, akkor nincs mitől megváltani senkit.
No ha mehet, akkor a következtetések a következők: Jézus nem az, akinek az egyházi tanítások leírják. Ha ez igaz akkor nincs megváltás és keresztény tan. Ez viszont sok millió ember hitét teszi semmivé. Kétszáz éve még az ilyen gondolatokat csak halála után merte megjelentetni az ember. Mivé lesznek az egyházak, a szekták és a pénzforrások? Lehet már Jézussal is ez volt a gond és nem a tanai? A prosperáló templomgazdaságot kérdőjelezte meg?
az arameus בר-אבא, Bar-abbá , "apja fia" származik. Néhány ősi kézirat a Máté 27: 16-17-ben a Barabbas teljes nevét "Jézus Barabbasnak" nevezi, és ez valószínűleg a szöveg eredetileg írott neve....
Annyiban kiegészítem, hogy a jó és a rossz (sőt, még pontosabban a tagadás megléte) minden olyan esetben megjelenhet, ahol végesség uralkodik, és - ez a végesség bármilyen hatalmas is - nem jelenik meg benne a végtelen. A teremtett világunk - bár sokan nem szeretnek ezzel egyetérteni - véges! (Fizikusok sokat küzdenek azon, ha az elméletükben megjelenik a végtelen, hogy kiküszöböljék). Végül is Gödel tételei mögött rejlő filozófiai mélység tudna erre kielégítő magyarázatot adni annak, aki megérti a tételek lényegét (emellett Gödel istenérve is figyelemre méltó). Mivel Isten végtelen, bár a teremtett világ által megjelenik a jó és a rossz, de nála a végtelenségben nincs rá szükség. Ezért lesz nála örök (=végtelen) boldogság, mert ott nincs szükség a tagadásra, s eképpen nem létezik a jó ellentéte: a rossz.
Pilátus felkínálja a palotája előtt összegyűlt népnek, hogy választhatnak, kit bocsásson szabadon foglyai közül, helytartói hatalmánál fogva a Pészahkor gyakorolt szokás szerint.