Keresés

Részletes keresés

PQY Creative Commons License 2019.07.15 0 0 187

Szia!

 

Tehát ez egy telitalpas E400 -as esztergagép. Sajnos adattábla hiányában nem tudom megmondani, hogy ezen belül milyen jelölésű lehetett.

Egyébként legközelebb amikor megyek megnézni (ismét), mert közben kapok új infókat, akkor leveszem a burkolatokat, és megnézem, hogy utal-e valami arra, hogy a gép esetleg eredetileg

elektromos kuplungos volt-e, vagy pedig a motorról ékszíjtárcsán keresztül jut be a meghajtás

a főorsóházba.

Egyébként a kúpozáson hogy tudsz állítani? Mármint akkor, ha az anyag nincs megtámasztva a szegnyereggel. Mert ha meg van támasztva akkor tudom, hogy a szegnyerget kell állítani.

 

Üdv:S.

Előzmény: N&I (186)
N&I Creative Commons License 2019.07.14 0 0 186

Szia!

 

Nem tudom, milyen a gép, amit nézegetsz. Az enyém elektromos kuplungos, a főkapcsoló bekapcsolásával még semmi sem történik, csak áram alá helyezem a gépet. Van rajta két KI-BE nyomógomb, az egyik a főhajtásé, a másik a hűtőszivattyúé. ha a főhajtást bekapcsolom, elindul a motor, forgatja az olajat. A főorsó fékezetten áll. Ha az indítókarral elindítom a gépet, a főorsó forogni kezd. Ha megállítom, a főorsó azonnal megáll (fék megfogja, és fékezve tartja, kézzel nem lehet forgatni a tokmányt. Ki kell vennem "üresbe" -két sebesség közé-, hogy kézzel el tudja forgatni), a motor forog tovább (és forgatja az olajat)

Fogalmam sincs hányféle változatban gyártották, és ennyi idő elteltével, esélyes, hogy sokan alakítottak rajta, hogy jobban megfeleljen az igényeinek. Én is kisebbre cseréltem a motort.

Jó tapasztalatom: erős, masszív gép, 50-es furatot telibe fúrok acélba.

Hátrányok (ebből több jut eszembe, nyilván arra nem emlékszem, amikor minden flottul ment, az marad meg, amivel szívtam):

- hátsó késtartó. Hát még egy ilyen balfék konstrukciót! A főorsóval párhuzamosan lehet csak állítani. Ha egy leszúrókést teszel fel, akkor k... sokat kell a kereszt szánon tekerni, hogy fogásba érjen a kés. Én elfordítottam 90°-kal a hátsó késtartó alá való emelő betétet, de ekkor könnyen berezeg, mert emelgeti a kést, és messze kerül a rögzítési pont. Nagyon hiányzik egy keresztirányú "T" horony.

-menetvágás: van egy SV18R gépem is, ha menetet kell vágnom, akkor azzal... sokkal praktikusabb. Az E400-nál jó, hogy a főorsó azonnal megáll, de még így is nagyon észnél kell lenni, ha rövid a kés kifutása (váll mellett, vagy ha fenékre vágsz menetet)

- az enyém kicsit kúposan visz, de annyira nem zavar, hogy nekiláttam volna beállítani.

- a szegnyergen nincs mm beosztás (néha jól jönne, hogy kb. hol tartok, a fúróra szoktam jelet tenni, vagy a tekerést számolom)

 

Nándi

Előzmény: PQY (180)
PQY Creative Commons License 2019.07.14 0 0 185

Szia!

 

Örülök, hogy beszálltál ebbe a beszélgetésbe, már azt hittem, hogy csak ketten fogjuk "működtetni" ezt a fórumot.

Neked ennyi együtt töltött év után nyilván sok tapasztalatod van e géptípussal kapcsolatban. Ezért minden pozitív, és negatív véleményt köszönök amit megosztasz velem.

 

  Én egy kicsit féltem az elektromos kuplungtól, de úgy voltam vele, hogy olyan sok dolgot adnak hozzá, hogy ebből lehet, hogy nem tudok majd veszteséggel kiszállni. Bár mint nyilván olvastad, azt még most sem tudom, hogy ez egy átalakított gép, vagy tényleg elektromos kuplung az ami a meghajtást adja.  A röpsúlyos kuplungot ismerem, de az elektromosról nem sok ismeretem van. Max. annyit tudok róla, hogy ott a motor állandóan forog, ha áram alá van helyezve a gép.

Amit én elsősorban megnéztem, hogy a szegnyereg központja, és a főorsó központja mennyire esik egybe, valamint az ágyazat nincs-e berágva, és a szánok holtjátéka belül van-e az általam felállított tűréshatáron. Egyébként kapok hozzá 4db. tokmányt (ebből 2db 4 pofás) nagyon sok kést, és sok mérőműszert. (tolómérők, mikrométerek,mélységmérők,stb.) És talán nem utolsósorban, nagyon sok (több száz kiló anyagot különböző átmérőben, danamid és fém).

 

Egyébként úgy 23- ig kellene véglegesen eldöntenem, hogy kell-e a gép avagy sem.

Ezért próbálok a lehető legtöbb infót begyűjteni, mert bár lehet, hogy ez az összeg nem túl sok, ám én azért nem szeretnék akár ennyit sem kockáztatni.

Végül is nekem ez nem a megélhetéshez kell, ez mondjuk úgy, hogy a hobbim, éves átlagban úgy kb. 1-200 órát dolgoznék rajta.

 

Üdvözöllek, és várom  a további segítő véleményedet:S.

Előzmény: N&I (184)
N&I Creative Commons License 2019.07.13 0 0 184

E400M

Állóbáb, futóbáb, síktárcsa, hátsó késtartó, álló- és forgócsúcsok, esztergaszív, menesztőtárcsa, (kúpvonalzó) ezek jól jöhetnek a tartozékok közül.

350-ért megéri, ha használható állapotban van, gyakorlatilag az ócskavas ár duplája, 2,2 t a tömege.

Előzmény: PQY (176)
N&I Creative Commons License 2019.07.13 0 0 183

E400M

Szia!

Az enyém 1966-os. Jól bírja, elnyűhetetlen. 2,2 kW motorral forgatom. 

Előzmény: PQY (176)
PQY Creative Commons License 2019.07.13 0 0 182

Szia!

 

23.-án megyek újból, és akkor csinálok képeket, úgy hogy leveszem a burkolatot, ami takarja

a behajtás felőli részt, és alatta is leveszem ami a motorteret fedi be.

 

Ami még feltűnt, és most az eszembe is jutott, hogy a kereszt előtolást mikor bekapcsoltam,

(elég nehezen volt kapcsolható) mintha ki is akadt volna, amikor megpróbáltam visszafogni.

Ez a jelenség a hossz előtolásnál nem fordult elő. És, ha a kereszt előtolást kicsit erőteljesebben

kapcsoltam be, akkor ez a hiba nem jött be.

 

Ennek vajon mi lehet az oka? Esetleg egy teli képet tudok róla küldeni, de szerintem a részletes

kép (mármint ahol a burkolat mögé látok), azt csinálom meg 23.-án.

 

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (181)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 181

Szia4

Teljesen jól írtad le a működését,lehet hogy meghalt  a hajtómű,és raktak egy motort,de az orsóház behajtó ékszíjtárcsa mögött kellene egy mágnesféknek lennie,ha csak azt is ki ne dobták.

Elképzelhető,hogy a 24 volt os rendszer behalt,és kibelezték,ha tudsz küldj képeket.

Sok típussal találkoztam,engemet is érhetnek még új dolgok.

Van olyan E-400-as aminek a lakatszekrényében elektromos kuplung van ,és az kapcsolja az előtolást,2-db ilyen géppel találkoztam eddig.30-év alatt.

Előzmény: PQY (180)
PQY Creative Commons License 2019.07.12 0 0 180

Szia!

 

Megpróbálom úgy kérdezni, hogy én is értsem.

Tehát adva van a gép, amikor áram alá helyezem, akkor a hajtóműves motornak már úgymond

"zúgnia" kellene, majd amikor a forgást indítom, akkor egy elektromos kuplungon keresztül adja a forgást? Arra gondolok itt, hogy a motor állandóan forog a hajtóműves gépnél? Ezáltal az olajszivattyú állandóan forgatja az olajat a hajtóműben?

 

Mert ha ez a hajtóműves jellemzője, akkor ez vagy nem hajtóműves, vagy nem E400M -es.

Hogy E400 -as, az biztos, hogy telitalpas az is biztos. Adattáblát nem találtam rajta, én úgy

gondoltam, hogy ami telitalpas, az értelemszerűen E400M -es.

 

Ennél. ha bekapcsolom a főkapcsolót, akkor semmi zúgás, motor nem forog, majd amikor indítom,

akkor indul a forgás. Viszont leálláskor nem hallom azt, amit az E400C típusnál, hogy amikor a tokmány fordulata a leállás közeli állapotban van, akkor a röpsúlyos kuplung csapjai kattognak,

amikor már kicsi a centrifugális erő.

 

Lehet, hogy attól, hogy telitalpas, még nem E400M -es? A hajtóművesnél áram alá helyezéskor

állandóan forog a motor?

 

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (179)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 179

Szia!

Az E400M es gép telitalpasnak mondják,mivel alul a hűtőfolyadék ,és a forgács helye is a gép öntvényéből van kialakítva,nem a lemezes kivitel.

 

Ha gyorsan,és hamar felpörög előre,és hátra,illetve a fék is elég gyorsan megállítja a gépet akkor megfelelő lehet a kuplungok,és a fék állapota.

Lakatszekrényt érdemes még megnézni,kipróbálni,lakatanya lezárását követően megmozgatni a szekrényt,mennyi a lakatanya lógása,illetve az előtolás kikapcsolása fogás közben.

 

Előzmény: PQY (178)
PQY Creative Commons License 2019.07.12 0 0 178

Szia!

 

Megleptél ezzel a hajtóműves dologgal. Én nem tudtam, hogy az E400M -es gép az hajtóműves,

azt hittem, hogy röpsúlyos kuplungos, mert amin én régen dolgoztam az ilyen volt.

Ergo azt sem tudom, hogy hol nézzek és mit?

Amikor bekapcsoltam a gépet, én elég csendesnek ítéltem a járását.

Tudsz valamit mondani a hajtóművesről? Még nem ígértem meg semmit, csak az ára kedvezőnek

tűnt. Ezért gondoltam, hogy érdemes lehet megvenni.

 

Köszi, üdv:S.

Előzmény: Mati68 (177)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 177

Szia!

Sajnos nem tudom mikor gyártották őket 30-40-évet számolhatsz,de nem ez a lényeg,hanem ki milyen körülmények között,milyen gondoskodás mellett használta,ha a megvételen gondolkozol,nézd meg föltétlen,hogy az alsó hajtómű milyen állapotban van hallgasd meg,ellenőrizd,hogy van e olajozása,ott is van egy szintjelző,és egy kémlelő ablak ahová egy szivattyú nyomja az olajat,egyébként nagyon jó kis gépek.

Előzmény: PQY (176)
PQY Creative Commons License 2019.07.12 0 0 176

Szia Mati!

 

Lenne még egy kérdésem. Tudod-e véletlenül, hogy a telitalpas -E400 M jelzésű esztergagépeket

melyik évtől kezdték gyártani?

Természetesen csak úgy +, - 5 év eltéréssel. Ugyanis van egy ilyen gép, amin gondolkodom, hogy

megvegyem-e? Az ágyazata, az én általam saccolt korához képest, rendkívül jó állapotban van.

Nagyon sok dolgot adnak hozzá, tolómérők, mikrók, tokmányok sok anyag, stb.

Induló ár 350.

Köszi a segítséget, Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (173)
PQY Creative Commons License 2019.07.11 0 0 175

Szia.!

 

Találtam a gépkönyveim között, ehhez a géphez egy eredetiből másolt teljes leírást.

Műszaki és elektromos rajzaival együtt. Egyébként nagyon aprólékosan leír minden hibajelenséget, és a javítás módját is, rajzokkal illusztrálva. Egy hibája van, éspedig, hogy eléggé elmosódott a szöveg egyes helyeken. Viszont a szövegkörnyezetből pontosan kikövetkeztethető a hiányzó szó. Lehet ha egyszer sok időm lesz átírom az egészet, mert ebben minden fontos információ megvan, a szerelési utasításoktól, a beépített alkatrészek felsorolásáig. Pontosan ezt (is) írta a hiba okaként, amit Te is írtál.

Egyébként a probléma első számú oka, hogy nincs benne olaj.

Mentségemre legyen mondva, hogy ez a gép 20 éve van nálam, de ez idő alatt összesen nem

ment nálam többet, mint 20-30 órát!!!!!!! Én inkább esztergálok, de a két gépet csak csomagban lehetett elhozni, így került hozzám.

És az olajszintet jelző ablak közepén, illetve alatta -egy elhomályosodott rész látható.

Erre én azt hittem, hogy addig van olajjal töltve.

 

Köszi a segítséget és a türelmedet, üdvözlettel:S.

Előzmény: Mati68 (173)
PQY Creative Commons License 2019.07.09 0 0 174

Szia!

 

Pontosan erről a gépről van szó, amiről küldted a képet. Foglalkozok vele, ha valamire jutottam,

akkor jelzem.

 

Köszi,Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (173)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 173

Előzmény: Mati68 (172)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 172
Előzmény: Mati68 (171)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 171

Szia!

Az MU csak azt takarja,univerzális,tehát van vertikális fej amit le lehet szerelni, illetve horizontális kihajtás,tartó gerendával,megtámasztott tengellyel is lehet dolgozni.Az ő problémáját meséltem neked az előzőekben.Olaj van az előtolóműben?Gondolom van,de nézd meg alaposan.

 

Előzmény: PQY (170)
PQY Creative Commons License 2019.07.08 0 0 170

Rosszul írtam nem MU250 rs, csak simán MU250.

Előzmény: Mati68 (168)
PQY Creative Commons License 2019.07.08 0 0 169

Szia!

 

Strigon felirat van a gép oldalán lévő táblán, de találtam róla egy hozzátartozó leírást, sajnos nem gépkönyvet. A leírás szerint MU 250-rs.

Ez a - mondjuk kezelési útmutató- nem tesz említést az ilyen jellegű problémáról.

 

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (168)
Mati68 Creative Commons License 2019.07.07 0 0 168

Szia!

Strigon melyik marógép,mert az ME 1000 típusnál hidraulikus munkahenger szorítja össze a lamellákat,ami a gyors menetet viszi.A motor hajtásával,egy kis fogaskerék szivattyú nyomást állít elő,amit mágnesszelepeken keresztül irányít a megadott helyre.Alap esetben az előtolómű kenését végzi,de amik a gombot megnyomod gyorsjáratba akkor kapcsol egy elektromos szelep.

Szia.

Előzmény: PQY (167)
PQY Creative Commons License 2019.07.06 0 0 167

Szia!

Akkor, ha jól gondolom, úgy 200 körüli összeg lehet a köszörülés. Nem hiszem, hogy fogok ezzel foglalkozni. Annyira azért nem rossz. Egyébként így ahogy van, 600-ért el tudnám adni ,de ha ráköltök 200-at a köszörülésre, és még egy csomó munkám benne lesz, azt úgysem fizetik meg.

 

Ellenben szeretnék kérdezni. Van egy Strigon marógépem, amin a villám előtolás nem működik.

Van ismereted ebben a témában? Szeretném megcsinálni, ha kapok némi szakmai segítséget.

Biztos hogy mechanikus a probléma, miután a motorja forog, csak nem viszi az asztalt.

 

Előre is köszi, ha tudsz rám szánni egy kis időt.

 

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (166)
Mati68 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 166

Szia!

Némtech kft nagyon szépen megköszörüli,teljesen szét kell szedned a gépet,és csak az ágyat kell vinned legutóbb 24-25-ezer +áfa volt a gép óradíja,ha nem olyan eszeveszett kopott egy műszakba simán belefér,utána azért van még feladat vele a szán magasságának a visszaállítása,szegnyereg magasság beállítása.

Esetlegesen ha hosszútávra tervezed a gépet el lehet gondolkodni az ágy hőkezelésén is,persze ez is plusz költség.

De érdemes a többi gépelemmel is foglalkozni a javítás során.

Üdv:Attila

Előzmény: PQY (165)
PQY Creative Commons License 2019.06.28 0 0 165

     Szia!        

Köszönöm, sikerült. Véleményed szerint, (mert látom ebben a szakmában otthon vagy) az ágyazat köszörülése mennyiből jöhet ki?

Érdemes ezzel foglalkozni?

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (164)
Mati68 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 164

Szia PQY!

Küldtem tömörítve,remélem sikerül.

Üdv:Mati

Előzmény: PQY (163)
PQY Creative Commons License 2019.06.24 0 0 163

Mati68!

Köszönöm a gépkönyvet, nem tudom olvastad-e a mail-edet, oda írtam, és a képeket nem tudom megnyitni.

Üdv:S.

PQY Creative Commons License 2019.06.19 0 0 162

Szia Mati68!

 

meincruze@gmail.com

előre is köszönöm.

 

Üdv:S.

Előzmény: Mati68 (161)
Mati68 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 161

Szia PQY!

Megnézem,és küldök valamilyen formában,csak küldj egy elérhetőséget.

Üdvözlettel:Attila

Előzmény: PQY (160)
PQY Creative Commons License 2019.06.18 0 0 160

Szia Mati!

Valamikor nekem is volt egy E-400 -as gépem, de eladtam. Sajnos a gépkönyvet is vele adtam.

Mostanság sikerült vennem egy másik E-400 C típusú gépet. Amennyiben ehhez tudsz gépkönyvet küldeni, azt megköszönném.

 

Üdv:Sándor

Előzmény: Mati68 (159)
Mati68 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 159

Üdv!

Mindenkinek minden rendben ilyen a távgyógyítás.Biztos lesz még kérdés,válasz,én is írtam,hogy tudok gépkönyvet küldeni,de nem válaszoltak,mit tegyek.

Legyen szép napod.

Előzmény: PQY (158)
PQY Creative Commons License 2019.06.17 0 0 158

Szia Mindenki!

Mi van, eladtátok a gépeiteket? Vagy nincs több kérdés amit megbeszélhetnénk?

Remélem nem állt le ez az oldal.

 

Üdv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!