"A SUZUKI NEXT 100 üzleti terv keretében megújult, Japánban gyártott Swift Sport mutatkozott be nyáron nagy sikerrel Magyarországon. A további, szintén nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1302, az Ignisből 559, Balenóból 765, Jimnyből 47, valamint Celerióból 510 darabot adtak el 2018 folyamán. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis és Baleno együttes piacrésze 12,55%."
Szerintem a jobboldali biszbasz lesz az, ami az utasoldali légzsák és a szélvédő között van. Ma kipróbáltam, hogy letakartam és kapcsolta is a tompítottat.
Van még egy dolog, amit megfigyeltem. Igazából nem hiba, csak amolyan furcsaság. A műszerfal jobb első részén lévő fényérzékelőt pont takarja a szélvédőn lévő "rendszámos matrica". Emiatt a fényszóró "auto" állásban olyankor is hajlamos átkapcsolni tompítottra, amikor még bőven eléggé világos van a menetfényhez. De hát ezzel azért együtt lehet élni.
Illetve úgy általánosságban nem akarom már folyton fikázni szegény autót, mert alapvetően elégedett vagyok vele! A saját kategóriájában egy nagyon jó kisautó, nagyon korrekt az összeszerelés minősége, megy mint a golyó, a fogyasztásán pedig mind a mai napig hitetlenkedem. Az új Swift esetében szoktak egyesek panaszkodni a fényezésre. Nekem egyelőre nincs kőfelverődésem (persze ez mázli is), viszont a nyár végén egy elég komoly jégeső is elkapta az autót és az égvilágon semmi nem látszódott meg belőle, se hupli nem lett rajta, se a fényezés nem sérült.
A szerviz nem foglalkozik semmivel,olajat légszűrőt kicserélik ami ezen felül felmerül hiba azt nem szeretik.Jön a kifogás, hogy ez nem is hiba hanem jelenség, meg bekopik stb. Nekem a fék ahogy írtam 6000 km körül bekopott és azóta csend van. Isteni szerencse, hogy a Suzukik elég megbízható járművek.Van a féken kívül még egy konstrukciós hiba szerintem az Ignisen, mégpedig a rugózás.Próbáljátok meg hátra üljön be két 80 kg-os ember és a legkisebb úthiba is akkorát üt a hátulján hogy a hátul ülők nagyon megérzik, felüt a hátulja. Csak jelzem a kocsi terhelhetősége 500 kg.Ezt a problémát jeleztem a szerviz felé tudnak róla de semmit nem tesznek. Én javarészt egyedül használom max ketten de aki családos és még csomagot is akar szállítani annak ez komoly probléma lehet.
Lassan két éves lesz a kocsi van tapasztalat bőven legjobban a fogyasztását szeretem, jó a ki beszállási kényelem és viszonylag jól gyorsul.
2018 áprilisi a kicsikém és nyakig benne vagyunk a csikorgásban. Lufi bácsi írta, hogy 6000 km-nél abbahagyta a kicsike ... tehát akkor lehet az "összekopás"- elméletben valami igazság - ui. ezt tanácsolták a szervizben, meg azt, hogy csavarjam fel a rádió hangerejét :-).
A legendák szerint, ha Japánban késik egy vonat, lemond a közlekedési miniszter :-). Rossz belegondolni, hogy mi történhetne ha hírét vennék: csikorog a kisjárgányuk! 1x csak jön a hír: a gyár szégyenében ismét varrógépeket fog gyártani, mint tette azt hajdanában. Az illetékesek harakirijéről nem is beszélve ;-).
De komolyra. Szerintem tudtak erről a hibáról ... csak nem akarták nagy dobra verni. Szóval az egyéni "panaszokat" ide érdemes küldeni: ugyfelszolgalat@suzuki.hu
éppen az történt velem is, mint abatóval. Csikorgás elhárítás lesz nálunk is - méltányosságból :-) várom a szerviz hívását.
Amikor én írtam a Suzuki Zrt.-nek megemlítettem, hogy ismereteim szerint ez a probléma többünket is érintheti és beidéztem a fórum linkjét ... szóval nem járok távol az igazságtól ha azt mondom: típushiba. No de azért jó fejek ... remélem most majd megoldja a szerviz ezt a sípolós/csikorgós problémát!
Ez jó hír, gratulálok a kitartásodhoz! Bár az fura számomra, hogy mi ebben a részükről a "méltányosság"? A méltányosság akkor szokott felmerülni, amikor mondjuk a garanciaidő után egy hibás alkatrészt ingyen, vagy nagy kedvezménnyel cserélnek.
Újabb fejlemény a sípoló fékek ügyében, ami adhat némi reményt minden érintett félnek.
December 18-án küldtem egy panaszlevelet a Magyar Suzuki Zrt.-nek az esetemmel kapcsolatban, kitérve az érintett márkaszerviz álláspontjára és magára az általános jelenségre (hivatkozva az itteni és Facebook klub tapasztalatokra).
December 19-én jött a szokásos automatizált válasz az ügy továbbításáról, stb. Ugyanezen a napon bevittem az autót a márkaszervizbe a megbeszélt időpontra, azonban sajnos továbbra sem sikerült közös nevezőre jutnunk a garanciális feltételeket illetően (először a munkafelvevővel majd a szervizvezetővel). A javítást inkább nem kértem (körülbelül 30 - 40 000 Ft-ot számoltak volna fel), az Ignis-t elhoztam, bár előtte megállapodtunk abban, hogy lefényképezik a fékeket és belső levelezés formájában továbbítják az ügyet a magyarországi képviselet felé.
December 20-án jött egy újabb válaszlevél a Suzuki Zrt-től: a konkrét üzenetet jogi okok miatt nem tehetem közzé, azonban a lényeg, hogy kivizsgálták az esetet és méltányosságból cserélni fogják az érintett alkatrészt. Bevallom, meglepődtem, hogy ilyen gyorsan és korrekten reagáltak. Ezzell mindenképpen vidámabbá tették a Karácsonyomat. :)
Az elsők között vettem át az ignisemet 2017 márciusban nekem is csikorgott a fékbetét a szerviz nem foglalkozott vele. Kb 6000km környékén abbahagyta azóta csendben van időjárástól függetlenül.
Köszi, hogy készítettél róla videót. Jól jön majd, ha esetleg a szervizben nem akarja produkálni a autó, mert mondjuk épp szakad az eső.
Amúgy a Suzuki érdeke lenne, hogy ezt javítsák, mert baromi imidzsromboló minden kereszteződébe megérkezni ezzel a hanggal. Annyiból azért praktikus, hogy amikor átengedek a zebrán egy gyalogost, akkor nem téblábol sokat, mert észreveszi, hogy fékeztem. :)
Érdekes lehet esetleg még az, hogy az újabb gyártású Igniseken javították-e már ezt? Van esetleg itt olyan, akinek idei gyártású az autója?
Én nyáron vettem, de az autó még 2017-es gyártású. A biztonsági öv szeptember végén készült a címkéje szerint, tehát magát az autót valamikor október-december táján gyárthatták. Mostanában lehetett valamikor a szülinapja.
Elnézést, hogy csak most írok ismét a sípoló fékekkel kapcsolatban. A munka, ünnepi készülődés és egy elkapott vírus között ritkán tudtam feljönni.
A Suzuki Ignis Facebook klubon nemrég írtam egy kis beszámolót, ezt engedelmetekkel bemásolnám ide, pár apróbb módosítással:
"Adott a következő helyzet: az Ignisemen gyakorlatilag nulla kilométeres kora óta sípolnak az első fékek, eleinte heti pár alkalommal, mostanra állandó jelleggel (csak esős idő és mosás után pár kilométerig nem csinálja). Erről egy kissé rossz minőségű, ám a lényeget jól hallhatóan közvetítő videót is készítettem a mai napon (2018. december 18., kedd). A következő Youtube linken érhető el: https://youtu.be/OcC5qZv8fSg
A márkaszerviznek többször is jeleztem a problémát, de csak mostanra sikerült eljutni oda, hogy érdembeli megoldást kínáltak fel; állítólag egy, még a gyárban felhordott védőanyag égett rá a féktárcsák, nyergek környékére, ezért az előbbiek felszabályozását, valamint csúszó felületek tisztítását, fékbetét 'füleinek' reszelését javasolták. Amennyiben ez nem oldja meg, tárcsa és betét cserét. Azt azonban hozzátették, hogy részemről mindenképpen zsebbenyúlós művelet lesz, mivel a garancia nem fedezi a fékrendszer ezen elemeit.
Ez utóbbira egy kicsit felkaptam a fejem. Azt persze nem vitatom, hogy a kopó elemek esetén alapvetően elfelejthető a garanciális védőháló, azonban egy, az autó újkora óta (több videón is bizonyíthatóan) meglévő, többször bejelentett, továbbá a márkaszerviz által bevallottan a gyártási folyamat / utómunka során keletkezett malőr miatt sem várható el ez az igény?
És itt most nem is a pénzről van szó. Persze, ha én siklottam át valami kritikus részlet fölött, elismerem a hülyeségemet és zokszó nélkül kifizetem a hibaelhárítást. Csak kicsit furának tartom, hogy egy vadonatúj autó esetén egyrészt felmerülhetnek ilyen kiadások, másrészt pedig hogy azzal próbálják megnyugtatni az éktelen sipákolást napi szinten 'élvező' embert, hogy majd összekopik (az elején) vagy hogy tulajdonképpen a fékek működését nem befolyásolja és azok tökéletesen működnek."
Örömmel jelentem, hogy engem sem került el ez a fékkel kapcsolatos nyűg.
Ignisvvt: ez nem az a sípolás/nyikorgás, ami majdnem minden autónál időnként előfordul (a korábbi autómnál is volt ilyen), hanem annál sokkal idegesítőbb, ez nem az a "majd lekopik" kategória. Minden egyes fékezéskor jelentkezik az utolsó métereken, nagyon hangos, nagyon zavaró. Ez szerintem egyértelműen garanciálisan megoldandó probléma. Januárban a végére járok.
Szia! Cserélni egy jobb minőségű fékbetétre. Tudom, hogy ez ciki, egy új autónál, de a többi szerintem tüneti kezelés. Illetve a türelem, mert elkopik a nyikorgâst okozó szemcse, akkor csendben marad. Nem vagyok szerelő, ez csak tapasztalat, amit írtam. Most pl. a régi Ignisen nekem is nyikorgott egy darabig, aztán abba hagyta.
Szerintem a hőmérséklethez nincs köze. Ma a -2 fokban és pár hete a +14 fokban is ugyanúgy sípolt már az első kereszteződésben. Szóval most a száraz időben újra előjött... Azt tippelem, hogy esős időben a nedvességtől kap annyi "kenést" a fék, hogy elhallgat. Ez megint csak arra utal, hogy nem ártana szétkapni és bezsírozni a féket. Nyilván nem nekem, hanem a szervizben, ahol értenek hozzá.
Egészen bizonyosan köze van a fék-sípolásnak a kerekek hőmérsékletéhez. Pontosan azt tapasztaltam én is: az eső vszleg visszahűtötte a kerekeket ... ezért csak majdnem az utam végén jelentkezett a sípolás. Minden esetre nagyon idegesítő, és főleg attól félek, hogy valamilyen alkatrész ettől erőteljesebben kopni fog.
Nekem még a szalonban beszerelték a váltózárat, nagyon korrekt és nagyon egyszerű. Az ablakban két matrica "közli" a tolvajjal, hogy itt nincs esélye :-).