Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Évszakok Creative Commons License 2019.01.31 0 0 368

A "Vezess" előző oldalán látható az a fénykép.

Előzmény: Évszakok (367)
Évszakok Creative Commons License 2019.01.31 0 0 367

https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/29/szivo-benzines-autok-benziness-szivomotor/ Vajon az Ignisről miért nem emliti meg, amikor a fényképen rajta van?

Relsign Creative Commons License 2019.01.17 0 0 366

Lesz a napokban egy Ignis AGS teszt a Blikk autós rovatában. 😉

eznemmentseg Creative Commons License 2019.01.10 0 0 365

Ebből a cikkből kiderül, hogy a tavaly eladott 559 Ignisből, 81-et kivittek külföldre, tehát az itthon futó - tavaly eladott - darabszám 478. 

https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/10/kivonasok-es-reexport-a-hazai-ujauto-piacon-2018/

Előzmény: eznemmentseg (364)
eznemmentseg Creative Commons License 2019.01.02 0 0 364

"A „SUZUKI NEXT 100” üzleti terv keretében megújult, Japánban gyártott Swift Sport mutatkozott be nyáron nagy sikerrel Magyarországon. A további, szintén nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1302, az Ignisből 559, Balenóból 765, Jimnyből 47, valamint Celerióból 510 darabot adtak el 2018 folyamán. A B szegmensben szereplő Swift, Ignis és Baleno együttes piacrésze 12,55%."

https://autopro.hu/gyartok/Nagy-kedvenc-volt-tavaly-az-esztergomi-Suzuki-Vitara/28766/

 

2017-es eladások:

Swift - 853

Ignis - 920

Baleno - 770

Jimny - 70

Celerio - 355

eznemmentseg Creative Commons License 2018.12.31 0 0 363

Ha már fejkamerás videó volt linkelve, akkor itt egy frissen feltöltött, amit Lengyelországban készítettek:

https://www.youtube.com/watch?v=WzKz9Lj1gxI

 

Lehetne a címe az, hogy a szívómotort pörgetni kell. :D

 

Ezzel a videóval kívánok minden Ignis tulajdonosnak baleset- és féknyikorgásmentes 2019-es évet! ;)

Dualjet Creative Commons License 2018.12.29 0 0 362

Ja-ja, lehet, mert mintha ebben a videóban is bal elől lenne:

https://www.youtube.com/watch?v=Ie7zdELzf4s

Előzmény: lufi bácsi (361)
lufi bácsi Creative Commons License 2018.12.29 0 0 361

Nekem jobb oldalon egy vakdugó van! Bal oldalt meg az érzékelő. Úgy látszik változtattak rajta 2017 márciusban vettem át elsők között. 

Előzmény: Dualjet (360)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.29 0 0 360

Szerintem a jobboldali biszbasz lesz az, ami az utasoldali légzsák és a szélvédő között van. Ma kipróbáltam, hogy letakartam és kapcsolta is a tompítottat.

Előzmény: lufi bácsi (359)
lufi bácsi Creative Commons License 2018.12.28 0 0 359

Nekem bal oldalon van a fényérzékelő. 

Előzmény: Dualjet (358)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.28 0 1 358

Van még egy dolog, amit megfigyeltem. Igazából nem hiba, csak amolyan furcsaság. A műszerfal jobb első részén lévő fényérzékelőt pont takarja a szélvédőn lévő "rendszámos matrica". Emiatt a fényszóró "auto" állásban olyankor is hajlamos átkapcsolni tompítottra, amikor még bőven eléggé világos van a menetfényhez. De hát ezzel azért együtt lehet élni.

 

Illetve úgy általánosságban nem akarom már folyton fikázni szegény autót, mert alapvetően elégedett vagyok vele! A saját kategóriájában egy nagyon jó kisautó, nagyon korrekt az összeszerelés minősége, megy mint a golyó, a fogyasztásán pedig mind a mai napig hitetlenkedem. Az új Swift esetében szoktak egyesek panaszkodni a fényezésre. Nekem egyelőre nincs kőfelverődésem (persze ez mázli is), viszont a nyár végén egy elég komoly jégeső is elkapta az autót és az égvilágon semmi nem látszódott meg belőle, se hupli nem lett rajta, se a fényezés nem sérült.

lufi bácsi Creative Commons License 2018.12.27 0 1 357

Sziasztok!

 

A szerviz nem foglalkozik semmivel,olajat légszűrőt kicserélik ami ezen felül felmerül hiba azt nem szeretik.Jön a kifogás, hogy ez nem is hiba hanem jelenség, meg bekopik stb. Nekem a fék ahogy írtam 6000 km körül bekopott és azóta csend van.  Isteni szerencse, hogy a Suzukik elég megbízható járművek.Van a féken kívül még egy konstrukciós hiba szerintem az Ignisen, mégpedig a rugózás.Próbáljátok meg hátra üljön be két 80 kg-os ember és a legkisebb úthiba is akkorát üt a hátulján hogy a hátul ülők nagyon megérzik, felüt a hátulja. Csak jelzem a kocsi terhelhetősége 500 kg.Ezt a problémát jeleztem a szerviz felé tudnak róla de semmit nem tesznek. Én javarészt egyedül használom max ketten de aki családos és még csomagot is akar szállítani annak ez komoly probléma lehet.

Lassan két éves lesz a kocsi van tapasztalat bőven legjobban a fogyasztását szeretem, jó a ki beszállási kényelem és viszonylag jól gyorsul.

üdv: Lufi bácsi

Előzmény: GABIANA (356)
GABIANA Creative Commons License 2018.12.27 0 1 356

2018 áprilisi a kicsikém és nyakig benne vagyunk a csikorgásban. Lufi bácsi írta, hogy 6000 km-nél abbahagyta a kicsike ... tehát akkor lehet az "összekopás"- elméletben valami igazság - ui. ezt tanácsolták a szervizben, meg azt, hogy csavarjam fel a rádió hangerejét :-).

A legendák szerint, ha Japánban késik egy vonat, lemond a közlekedési miniszter :-). Rossz belegondolni, hogy mi történhetne ha hírét vennék: csikorog a kisjárgányuk! 1x csak jön a hír: a gyár szégyenében ismét varrógépeket fog gyártani, mint tette azt hajdanában. Az illetékesek harakirijéről nem is beszélve ;-). 

De komolyra. Szerintem tudtak erről a hibáról ... csak nem akarták nagy dobra verni. Szóval az egyéni "panaszokat" ide érdemes küldeni: ugyfelszolgalat@suzuki.hu

Előzmény: Dualjet (350)
GABIANA Creative Commons License 2018.12.27 0 1 355

Kedves Mindenki,

éppen az történt velem is, mint abatóval. Csikorgás elhárítás lesz nálunk is - méltányosságból :-) várom a szerviz hívását.

Amikor én írtam a Suzuki Zrt.-nek megemlítettem, hogy ismereteim szerint ez a probléma többünket is érintheti és beidéztem a fórum linkjét ... szóval nem járok távol az igazságtól ha azt mondom: típushiba. No de azért jó fejek ... remélem most majd megoldja a szerviz ezt a sípolós/csikorgós problémát! 

Lente Creative Commons License 2018.12.23 0 0 354

Gratulálok! :-)

Szerintem a Suzuki marketing részleg lehet beleolvas a fórumba időnként.

 

Előzmény: abbatoo (352)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.22 0 1 353

Ez jó hír, gratulálok a kitartásodhoz! Bár az fura számomra, hogy mi ebben a részükről a "méltányosság"? A méltányosság akkor szokott felmerülni, amikor mondjuk a garanciaidő után egy hibás alkatrészt ingyen, vagy nagy kedvezménnyel cserélnek.

Előzmény: abbatoo (352)
abbatoo Creative Commons License 2018.12.22 0 1 352

Újabb fejlemény a sípoló fékek ügyében, ami adhat némi reményt minden érintett félnek.

December 18-án küldtem egy panaszlevelet a Magyar Suzuki Zrt.-nek az esetemmel kapcsolatban, kitérve az érintett márkaszerviz álláspontjára és magára az általános jelenségre (hivatkozva az itteni és Facebook klub tapasztalatokra).

December 19-én jött a szokásos automatizált válasz az ügy továbbításáról, stb.
Ugyanezen a napon bevittem az autót a márkaszervizbe a megbeszélt időpontra, azonban sajnos továbbra sem sikerült közös nevezőre jutnunk a garanciális feltételeket illetően (először a munkafelvevővel majd a szervizvezetővel). A javítást inkább nem kértem (körülbelül 30 - 40 000 Ft-ot számoltak volna fel), az Ignis-t elhoztam, bár előtte megállapodtunk abban, hogy lefényképezik a fékeket és belső levelezés formájában továbbítják az ügyet a magyarországi képviselet felé.

December 20-án jött egy újabb válaszlevél a Suzuki Zrt-től: a konkrét üzenetet jogi okok miatt nem tehetem közzé, azonban a lényeg, hogy kivizsgálták az esetet és méltányosságból cserélni fogják az érintett alkatrészt.
Bevallom, meglepődtem, hogy ilyen gyorsan és korrekten reagáltak. Ezzell mindenképpen vidámabbá tették a Karácsonyomat. :)

Előzmény: abbatoo (348)
lufi bácsi Creative Commons License 2018.12.19 0 1 351

Sziasztok 

Az elsők között vettem át az ignisemet 2017 márciusban nekem is csikorgott a fékbetét a szerviz nem foglalkozott vele. Kb 6000km környékén abbahagyta azóta csendben van időjárástól függetlenül. 

Üdv mindenkinek 

Előzmény: Dualjet (350)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.19 0 1 350

Köszi, hogy készítettél róla videót. Jól jön majd, ha esetleg a szervizben nem akarja produkálni a autó, mert mondjuk épp szakad az eső.

 

Amúgy a Suzuki érdeke lenne, hogy ezt javítsák, mert baromi imidzsromboló minden kereszteződébe megérkezni ezzel a hanggal. Annyiból azért praktikus, hogy amikor átengedek a zebrán egy gyalogost, akkor nem téblábol sokat, mert észreveszi, hogy fékeztem. :)

 

Érdekes lehet esetleg még az, hogy az újabb gyártású Igniseken javították-e már ezt? Van esetleg itt olyan, akinek idei gyártású az autója?

 

Én nyáron vettem, de az autó még 2017-es gyártású. A biztonsági öv szeptember végén készült a címkéje szerint, tehát magát az autót valamikor október-december táján gyárthatták. Mostanában lehetett valamikor a szülinapja.

 

 

Előzmény: abbatoo (348)
Lente Creative Commons License 2018.12.18 0 0 349

Szia, nem megnyugtatólag, de ebbe a sz@rba énis kétszer már beleleptem.

2005-ben új Fiat Panda féktárcsa 10 ezer km-nél ütött. Elhajtottak, kipróbálták, szeribtük nem üt, biztos egy poçsolyába hajtottam, azért...

Aztán ugyanez 2007-ben egy új Swifttel.

A szerencsém az volt, hogy egy barátom barátja Suzuki szalonban dolgozott, és gariban megoldották nekem.

Azóta is abba szervizbe viszem a kocsim, csak közben már 2x vásároltunk is kocsit náluk.

Szóval ehhez kell az ismeretség... 

Bár a Renaultnál 75 e km-nél gariban cseréltek stabilizátor rudat, mert kopogott. Ott se néztek hülyének, hogy á ezt nem is hallani. 

Keresned kellene jobb márka szervizt.

Előzmény: abbatoo (348)
abbatoo Creative Commons License 2018.12.18 0 1 348

Sziasztok!

Elnézést, hogy csak most írok ismét a sípoló fékekkel kapcsolatban. A munka, ünnepi készülődés és egy elkapott vírus között ritkán tudtam feljönni.

A Suzuki Ignis Facebook klubon nemrég írtam egy kis beszámolót, ezt engedelmetekkel bemásolnám ide, pár apróbb módosítással:

"Adott a következő helyzet: az Ignisemen gyakorlatilag nulla kilométeres kora óta sípolnak az első fékek, eleinte heti pár alkalommal, mostanra állandó jelleggel (csak esős idő és mosás után pár kilométerig nem csinálja).
Erről egy kissé rossz minőségű, ám a lényeget jól hallhatóan közvetítő videót is készítettem a mai napon (2018. december 18., kedd). A következő Youtube linken érhető el:
https://youtu.be/OcC5qZv8fSg


A márkaszerviznek többször is jeleztem a problémát, de csak mostanra sikerült eljutni oda, hogy érdembeli megoldást kínáltak fel; állítólag egy, még a gyárban felhordott védőanyag égett rá a féktárcsák, nyergek környékére, ezért az előbbiek felszabályozását, valamint csúszó felületek tisztítását, fékbetét 'füleinek' reszelését javasolták. Amennyiben ez nem oldja meg, tárcsa és betét cserét.
Azt azonban hozzátették, hogy részemről mindenképpen zsebbenyúlós művelet lesz, mivel a garancia nem fedezi a fékrendszer ezen elemeit.


Ez utóbbira egy kicsit felkaptam a fejem. Azt persze nem vitatom, hogy a kopó elemek esetén alapvetően elfelejthető a garanciális védőháló, azonban egy, az autó újkora óta (több videón is bizonyíthatóan) meglévő, többször bejelentett, továbbá a márkaszerviz által bevallottan a gyártási folyamat / utómunka során keletkezett malőr miatt sem várható el ez az igény?


És itt most nem is a pénzről van szó. Persze, ha én siklottam át valami kritikus részlet fölött, elismerem a hülyeségemet és zokszó nélkül kifizetem a hibaelhárítást. Csak kicsit furának tartom, hogy egy vadonatúj autó esetén egyrészt felmerülhetnek ilyen kiadások, másrészt pedig hogy azzal próbálják megnyugtatni az éktelen sipákolást napi szinten 'élvező' embert, hogy majd összekopik (az elején) vagy hogy tulajdonképpen a fékek működését nem befolyásolja és azok tökéletesen működnek."

eznemmentseg Creative Commons License 2018.12.17 0 1 347

Örömmel jelentem, hogy engem sem került el ez a fékkel kapcsolatos nyűg.

 

Ignisvvt: ez nem az a sípolás/nyikorgás, ami majdnem minden autónál időnként előfordul (a korábbi autómnál is volt ilyen), hanem annál sokkal idegesítőbb, ez nem az a "majd lekopik" kategória. Minden egyes fékezéskor jelentkezik az utolsó métereken, nagyon hangos, nagyon zavaró. Ez szerintem egyértelműen garanciálisan megoldandó probléma. Januárban a végére járok.

Ignisvvt Creative Commons License 2018.12.16 0 0 346

Szia! Cserélni egy jobb minőségű fékbetétre. Tudom, hogy ez ciki, egy új autónál, de a többi szerintem tüneti kezelés.  Illetve a türelem, mert elkopik a nyikorgâst okozó szemcse, akkor csendben marad. Nem vagyok szerelő, ez csak tapasztalat, amit írtam. Most pl. a régi Ignisen nekem is nyikorgott egy darabig, aztán abba hagyta.

Előzmény: Dualjet (342)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.13 0 0 345

Ma reggel újra rázendített. :)

Előzmény: Dualjet (344)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.12 0 0 344

Köszi a tippet! Ma volt időm, átmostam a féket és hazafelé csöndben volt. Majd beszámolok, hogy mennyire tartós.

Előzmény: Hami30 (343)
Hami30 Creative Commons License 2018.12.04 0 1 343

Swiftnél is probléma ! Alapos átmosatás nagynyomású mosóval megoldja! A féknyergeket kell alaposan kimosni!

Előzmény: Dualjet (342)
Dualjet Creative Commons License 2018.12.03 0 1 342

Szia! És mit lehet ezzel kezdeni?

Ma is vér ciki volt, amikor szépen becsorogtam a piros lámpához és olyan hangot adott az autó, mint egy MÁV szerelvény a megállás előtt. :)

Előzmény: Ignisvvt (341)
Ignisvvt Creative Commons License 2018.12.03 0 0 341

A csikorgást a fékbetétben levő fém szemcsék okozzák. 

Dualjet Creative Commons License 2018.11.30 0 1 340

Szerintem a hőmérséklethez nincs köze. Ma a -2 fokban és pár hete a +14 fokban is ugyanúgy sípolt már az első kereszteződésben. Szóval most a száraz időben újra előjött... Azt tippelem, hogy esős időben a nedvességtől kap annyi "kenést" a fék, hogy elhallgat. Ez megint csak arra utal, hogy nem ártana szétkapni és bezsírozni a féket. Nyilván nem nekem, hanem a szervizben, ahol értenek hozzá.

Előzmény: GABIANA (339)
GABIANA Creative Commons License 2018.11.28 0 0 339

Egészen bizonyosan köze van a fék-sípolásnak a kerekek hőmérsékletéhez. Pontosan azt tapasztaltam én is: az eső vszleg visszahűtötte a kerekeket ... ezért csak majdnem az utam végén jelentkezett a sípolás. Minden esetre nagyon idegesítő, és főleg attól félek, hogy valamilyen alkatrész ettől erőteljesebben kopni fog.

Nekem még a szalonban beszerelték a váltózárat, nagyon korrekt és nagyon egyszerű. Az ablakban két matrica "közli" a tolvajjal, hogy itt nincs esélye :-).

Előzmény: Dualjet (333)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!