Ne túlozzunk, a kamion sofőr fizetése a sokszorosa annak.
Magán autósoknak meg nagyobb része nem tud még megfizetni olyan műszaki állapotú autót ami alkalmas az önvezetés befogadására. Először ennek a helyzetnek kell megváltozni, 3 évesnél idősebb autója ne is legyen már senkinek, az menjen a bontóba. Reméljük akkor már pl a lakhatás se lesz probléma mert ma nagyon sokaknak nagy teher az is.
....és a zöldkomcsi szerint 20 év múlva még az önvezetésre egyáltalán műszakilag alkalmas állapotú járművek se lesznek többségben az utakon..... ha csak nem valami kicsi "olajos" helyen mint pl Norwégia vagy Dubai.
Nem vizionál, hanem az utolsó teljes önvezetőbe olyan volt beépítve 2016. szeptemberében.
De lehet, nem vitatom, szoktam írni, hogy önvezető a mars járó is és nagyon lassan lehet, megoldható, a sebesség a teljesítmény a probléma, hatványozódik a teljesítmény igénye.
A deimler vezérigazgató 5 évre teszi mikor lehetnek valóban sofőr nélküli taxik, de hozzá tette, hogy csak állandó útvonalakon és max 30km/h sebességgel. Nem mondta, hogy lesz, de szerinte lehetséges lesz.
Az nem kísérleti autó olyan kép is van amin sok áll egymás mellett. Az az akart lenni, egy ideig lesznek benne sofőrök is, aztán azokat kivették de nem vált be a cikk szerint most is van benne ember is.
Úgy kísérleti ha pl a T ford modellre azt mondjuk, hogy az egy kísérlet ami megelőzte az új fókuszt.
100 év múlva nyilván kisebb elegánsabb lesz az is, de egyelőre semmilyen, nem működik, kell az autóba a kormány, a gáz, a fék és ember aki kezeli, időnként kis időre beavatkozik.
...mert látom, hogy nagyon konkrét műszaki dolgokról nem nagyon van eszmecsere.
Megítélésed szerint milyen színvonalú csevejt lehet folytatni olyan partnerrel, aki 30 ÷ 100 kW fogyasztású számítógépet vizionál egy önvezető autóba, vagy aki egy kísérleti autót lát felszerelve mindenféle érzékelővel és szörnyülködni kezd a küllemén? Aki megállapítja, hogy erre a marhaságra igazából nincs is igény?
Nyugodtan fejtsd csak ki ezután is a teljesen "szakszerű" véleményedet, de azért ne számíts arra, hogy komolyan vehető vitapartnert találsz.
Nádfúvóssal, meg Hiper fizikussal biztosan jól ellesztek, én meg inkább olvasom a híreket.
Nem gyakran, utoljára 3 éve, de odafele akkor is wizairral.
Van itt aki régebben azt írta milyen jó lesz ha oda rendeli az autót a ház elé és leszalad vele d-spanyolországba, útközben sörözget, aludgat. Mondtam neki, hogy de sokan elfogadnák ezt a lehetőséget még azzal a megalkuvással is, hogy maguk vezetik az autót.
Van aki meg úgy gondolja, hogy a csendben suhanó autójukból látják majd ahogy mások tolják az út szélén a lopott fát a rozzant biciklijükön, ilyen is van, aki így gondolkodik a jövőről.
Nem olyan nagyon off ez itt mert látom, hogy nagyon konkrét műszaki dolgokról nem nagyon van eszmecsere.
Gyakran utazol ezer kilométerre? Én tíz perc alatt beérek a munkahelyre (kézi (lábi) irányítással), és borzasztóan zavarna, ha ezer kilométerre vinnének ehelyett. Mellesleg a jegykezelés piszok zavaró, rengeteg dologhoz kell hozzányúlni. Miért nem automatikus? És gondolj csak bele, ahhoz is rengeteg energia kell, hogy az autó kereke alatt eltoljuk a Földet megfelelő irányba. Nem olyan könnyű a Földgolyó.
Mondom, ez akkor kellemetlen ha valahol a távolban forgalmas helyen történik meg és az illetőnek vagy nem is volt soha jogosítványa vagy évek óta nem vezetett autót. értem, pár gombnyomás a telón....vagy az se, az önvezető automatikusan már értesíti is a szakszervízt...oké...... de ha közben meg nagy érték neki a zsíroskenyér a plasztik szütyőben akkor csak megette megint a fene az egészet. Na de ti úgy gondoljátok, hogy nem, olcsóbb lesz a kaja is, egy hatalmas gazdasági feltörést vizionáltok. Vagy szét szakadó társadalmat? Akinek nincs 50 milliója autóra, 65 a nagyobb Tesla is, (mindegy az ha közösségi rendelkezésre állással is, nem személyes kizárólagos tulajdonban, ki kell fizetni akkor is) az nem számít, az mint ha nem is létezne, ő nem ember. hanem ugyebár akinek 50 milliót ér az autója az egyen értékű azzal a 100 al akiknek csak 500 000-t, azok nem is kellenek, csak rontják a levegőt a telebagózott tragacsaikkal.
Oké..... de ha nem csak az autók hanem a cipők is mindég újak lesznek az jó lesz, reméljük olcsóbb lesz a trapista sajt is meg a kolbász. Ti valójában nem önvezető autókat vizionáltok hanem egy szebb jobb boldogabb világot, ahol kövér vagy inkább fitt mosolygós elégedett emberek fagyit nyalogatva nézegetnek jobbra balra a csendesen suhanó elektromos önvezető autóik ablakából.
...igaz..... akinek jó füle van az viszont már csikorgó lánckerekek hangját hallja, azt hozza a jövő szele. )-:
Oké, de ha megosztott járművekben tilos a dohányzás az nekem pl nem fog tetszeni, másnak meg az nem hogy be van kamerázva, hogy ki zabálta le az ülléshuzatot meg stb..... sokan inkább áldoznak többet vagy a még úgy is ahogy mondod vagy 5 milliót érő autó helyett beérik egy 1 millióssal ami ugyan nem alkalmas önvezetésre, de nem is gáz ha kilöttyen egy kis cola benne.
De nyilván olyan is van akinek elfogadható így is, azok használják.
hááát? egy farrarri tulajdonos pl nem gondolnám, hogy karba tett kézzel vagy fagyit nyalva gondolná körülnézni a városban. Persze ha egy telóra letölthető applikáció az egész akkor lehet, hogy sokan igénybe vennék, de mivel az autók 90% fél órát ha mozgásban van egy nap, sokat kevesen fognak erre áldozni. Főleg ha nem is 100% megbízható és esetleg gondol egyet és megáll mert elromlott a detektor és nem tudja mennyi a nyomás éppen az egyik kerékben. Akkor vegye át a vezetést aki több éve a vizsgán vezetett utoljára autót és akkor éppen azt se tudja hol is van az országban, csak felébresztette az önvezető, hogy valami nincs rendben?
A kamionoknál lenne jelentősége, a sofőrök közmunkában szedegethetnék a szemetet a parkolókban.
Na de abban a világban biztos, hogy előbb lesz a speditőr és aki a cég maga az önvezető mint aki a teherautót.
De én is szeretném egyébként, hogy az autóm és mindenki másé is legyen mindég újnak megfelelő műszaki állapotban, még akkor is még azzal a kompromisszummal is sokan elfogadnák ezt ha egyelőre maguk kell vezessék.
nem is fog elterjedni a mi életünkben mert valós igény sincs rá.
Neked biztos nincs. De miért gondolod, hogy másnak se? Miért akarod megmondani, hogy mivel közlekedjenek a többiek?
Én sajnálatosnak tartom, hogy én már nem fogom megérni az önvezető járművek általános elterjedését, pedig én nagyon is hasznos állatoknak tekinteném ezeket, ha lennének ilyenek.
nem is fog elterjedni a mi életünkben mert valós igény sincs rá. Egy önvezető autón mindennek mindég jól kell működni, tehát egy bontószökevény nem lehet. Tehát aki önvezető autók tömegére gondol az valójában egy nagy gazdasági fejlődésre gondol, ahol nincsenek már ezek 300 000-t érő bizonytalan járművek, hanem új szerű állapotban van mind.
A teljesítmény a problémás. Egyrészt nem tudom, de másrészt úgy gondolom, hogy sétáló ember sebességével már ma is lehetne önvezető a jármű, fék gáz, kormány nélkül is, mondjuk 100W -ot elfűtve szépen működne az.
nem gondolja hanem látja, eddig ami készült olyan az úgy működött. Mi lesz azt nem tudjuk, egyelőre pár g szén-dioxid a következménye ennek is, hogy írom ti meg olvassátok ezt a hsz-t pl.