No, ez se semmi. Ha csak Kelenföldig megy a vonat, az ingázók hány kilóméterrel fognak kevesebbet menni? (persze a BKV-jeggyel rászámolva meg többet fizethetnek összességében, ha pl. a nyugatiba akarnának kikötni, de azt sosem értettem miért nincs egy CSAK a 3 pályaudvart összekötő közvetlen busz körjárat ami sehol máshol nem áll meg csak a 3 helyen, ha már a 2-es metrót nem voltak képesek a nyugati alá bekanyarítani és ott keresztezni a 3-assal.)
1.) Mi ez a minősíthetetlen hangnem? Én nem tudom miért kell trágár szavakat használnod.
2.) Nem jöhet fel meredekebben mint 30 ezrelék. Ez metró, nem pedig fogaskerekű. Rövid, pár 10 méteres szakaszokon nem gond a 35 ezrelék sem de 1-1,5 km-en nem fog tudni feljönni egy 35 ezrelékes emelkedőn. A Keleti és a Stadionok távot nézd meg, az ki van maxolva, majdnem végig 30 ezrelék.
1) "A nemzetközi és az IC vonatokat a Keletibe irányítanák." A Keleti évek óta fullon van, ti. keresztezik egymást a fűtőház és Kőbánya-felső vágányai. Napi rendszerességgel 5-8 perc késéssel indulnak a vonatok a Keletiből.
2) Parkolóház a Déli helyén. Hmmm... talán nem kellett volna egy tök felesleges irodaházat építeni a Déli parkoló helyén. Ha annyira bántja a középkori gondolkodású kormányzatot a szocreál feeling, akkor legyen 20 hektáros park Kelenföldtől a Vérmezőig. Arra igazán óriási igény van.
Ezek a szutyvadék zárványterületek egyébként hogyan alakulnak ki a vasútjaink mentén? Szoktam néha unalmamban figyelni a Márvány utcai hídon átbuszozva, hogy legalább egy lakóháznyi területen tart fenn a MÁV el erodált lámpavas-telepet meg talpfahalmozó raktárat. Ugyanez dettó igaz a Nyugatira is az egész Podmaniczky melletti sávban - ahol ráadásul üresen rohadó épületek is vannak.
Nem mondom, hogy feltétlenül adják el, vagy hogy építsék be ezeket a részeket, de legalább tartanák rendben. Ez így nettó környezetrombolás a város - egyébként messze értékesebb és szebb sorsot érdemlő - közepén.
A baj az, hogy az M2 kivezetése, az a ~70 milliárdos tétel, az önmagában egy nagyságrenddel több, mint a Déli bezárásának minden egyéb járuléka. Mindez elég kevés utasért. Nem az évszázad beruházása. Ez a forgatókönyv úgy valósulhatna meg, hogy a metróhosszabbítás bekerül a sohaelnemkészülő második ütembe, de azért a pályaudvart még az elsőben bezárják... az utas meg a 7 perc vonat helyett villamosozhat fél órán át.
Ennél sokkal értelmesebb - bár szintén nem olcsó, de olcsóbb - a Déli ganajtúró funkcióinak kipaterolása, a vágányhálózat csökkentése annyira, hogy az elővárosi vonatok fordulni tudjanak (a távolságiak mehetnek a Keletibe, a Déli ma is nagyrészt elővárosi pu.), és a felszabaduló terület eladása - vagy akár a vasút fölé is lehet építkezni...
Akkor ha jól értem, nem támogatod, csak nem látod hátrányát sem?
(Az átmenő vonatok egyébként maguktól értetődők volnának, tele van az ország végállomásokkal. Mi a fenének fordul vissza egy vonat, ha egy másik meg megy helyette tovább pont onnan? Nemcsak Budapesten - a balatoni vonal csupa végállomás: Székesfehérváron, Szabadbattyánban, Balatonszentgyörgyön, Tapolcán, Balatonfüreden... Noooormális?! Ki volt az a HÜLYE, aki ilyen menetrendet írt?) Viszont az átmenő vonat nem helyettesíti a városközpontba érkező vonatokat. Nyilván Szabadbattyánba ép elméjű ember nem tervez végállomást, de Bp-en ilyenekre is nagy szükség van.
Na, Kelenfödnél meg az egész Etele tér erre van kitalálva. Séta itt is van, ott is van. És akkor - naprakész helyismeretem híján - tippelem még ilyen célra a Budaörsi felöli új bekötőutat is. De utóbbi valóban csak tipp, mert rég nem gyalogoltam már arrafelé. De bepótolom.
Ha ez sem tiszta számodra, akkor mi alapján javasoltad ezt az opciót?
Az alagút Déli felöli oldala 5m-el van magasabban mint a pályaudvar, a túlsó vége meg még egy picivel. Utána jön a villányi út feletti híd, és mivel maga a keresztező út 5m-rel lejjebb van, ott nem jöhet fel, csak jóval utána, valahol a Dorottya irodaháznál, körülbelül 1km-re a kelenföldi bejárattól.
Mivel nem vagyok közlekedésbuzi, távolabbról tudom nézni a dolgot.
Egyébként a második A második kommentemben felhívtam rá a figyelmet, hogy mielőtt okoskodni kezdenénk, jó lenne tisztázni, hogy ki (főleg a kurmány) mit is ért "Déli pályaudvar" alatt.
Aztán elkezdtem agyalni róla, hogy mit vesztenénk azzal, ha bezárna. Szerintem semmit. Ha... Átveszi annak szerepét a Kelenföldi, és a Délihez vezető kényelmes városi tömegközlekedés is elvezet majd odáig. Mások ennél is tovább mentek (nem itt, hanem más fórumokon). Ők már átmenős (átmérős? - sose tudom melyik a jó szakszó) vonathálózatról beszéltek. Aminek kiépültével ugyancsak bezárhatna a klasszikus értelembe vett Déli.
Viszont - és itt akkor álljunk megy egy szóra -, ha nem zár be, akkor kellene benne egy racionalizáló átfogó felújítás.
Eddig te vagy az egyetlen itt meg a vasút topicot együttvéve, aki támogatja a bezárást. Ezért jó, mert meg tudom kérdezni, hogy szerinted mi szól a bezárás mellett?
Namost parkolásilag a Déli is egy rom. Hol teszed ott ki az utast? A Krisztina Pláza oldalában azon a 3 helyen amin megállhatsz egy percre? Vagy a Vérmező oldalában a full teli parkolósávon? Vagy az Alkotás utcában, ahol még parkolósáv sincs? Sehol. Arról nem beszélve, hogy bármivel érkezel, lépcsőznöd kell. Jó esetben (metró, autó) csak fel és megint fel. Rossz esetben (gyalog, busszal, villamossal) le és át és fel és fel. Ahogy ehhez sem nyúltak 1973 óta, úgy igazándiból a Kelenföldihez sem. De ha ez becsúk (átlényegül), akkor odakint tuti kell valamit villantani helyette. És az hogy ma ott egy új buszvégállomás, vagy egy új parkoló van, nem okozhat gondot. ELVILEG! Sőt, ha fontos, akkor még egy épület sem. PÉNZ KÉRDÉSE. És az itt van bőven. Vagy nincs, ha nem akarják. Én ennél fogva nem azon lennék, hogy a Délit bebetonozzam örökre, hanem hogy a majdani (számomra elfogadható) bezárásakor álljon rendelkezésre odakint mindaz amire szakmailag szükség van.
Neharagudj már de a csomagmegőrző az most tétel, vazeg? Egy sor szekrény, oszt csá!
Ugyanez igaz a jegypénztárakra is. Élőben megveszik azelőtt hogy a sínek mellé érnének. Online meg bármikor bárhol. 21. század van ember!!!! Legalább is elvben.
A Kelenföldi cuccos egyébként jelenleg eleve egy elbaszott kreálmány. Hiába tettek be két mozgólépcsőt meg két liftet. De ha nekifognának, simán kiépíthetnék a mai romokon is az új pályaudvart. Persze ha csak bezárják azt és egy tollvonással kinevezik helyette ezt, akkor bukta van. De hát ezt én nem tudhatom. Gyanítom, te sem.
Én az egészről mint elvi dologról gondolkodom. És elvileg semmi akadálya nincs, hogy a Déli megszűnjön mai formájában és a funkcióját átvegye valami új odakint Kelenföldön. Ennek persze ezer és egy feltétele kell legyen. De elvileg - ismétlem: elvileg - megoldható. És onnantól nekem személy szerint nem is hiányozna a városszövetből ez az Alkotás utca eleji hatalmas rákfolt. Mert szégyen gyalázat, de ahol a vasút (MÁV) az úr, ott a pazarló ótvar az úr.
neked lehet hogy nincs, de nem Neked épülnek a pályaudvarok. egy normális pályaudvarhoz ezek hozzátartoznak.
pl milyen nevetséges, hogy a szuper új köki-n nincs egy olyan hely ahol kocsiból le lehetne tenni utast aki vonattal megy tovább, vagy ahol az érkezőt fel lehetne venni? átlag 2-3 autó áll a kerékpársávon emiatt. és ahol kényszerből meg tudják oldani, onnan még rendesen messze van a vasútállomás.