Keresés

Részletes keresés

HUNcZUG Creative Commons License 2021.05.06 0 2 318

https://shop.modell.hu/oldoszer-pillanatragasztohoz-cianoakrilathoz

 

Amennyiben átmenő furatban van a kiegészítő, akkor a kasztni belső oldaláról kell

becseppenteni. Ellenkező esetben érdemes átfúrni. Oldódás után kis csavarhúzóval  kitolni.

Előzmény: Mr.Pite (317)
Mr.Pite Creative Commons License 2021.05.05 0 0 317

NMJ M61 010-ről szeretném a légtömlőket eltávolítani. De szerintem nem lesz jó.

Előzmény: Szilrobi_index (316)
Szilrobi_index Creative Commons License 2021.05.05 0 1 316

Én egy Solvent nevű "matrica-ragasztó leszedő" spray-vel próbálkoztam Fuggerth vagonról leszedni ragasztót (még régebben kaptam, más flakonos cuccokkal, nem volt rajta magyar felirat csak német). Egy kicsit segített csökkenteni a foltot, de elkezdte finoman a festéket is oldani, így félbehagytam (a papír elkezdett kékülni a vagontól, de szerencsére a vagonon nem látszott).

Egyrészt nem biztos, hogy pillanatragasztó folt volt, lehet csak makettragasztó. Másrészt a festéktől is függ, hogy mi oldja.

Szóval tudnod kellene, hogy milyen festékkel lett festve (víz vagy olaj bázisú) a modell. A kiszemelt anyaggal valami nem látható helyen próba "takarítást végezni" a festésen, mondjuk a vagon belsején. Amennyiben nincs gond, akkor nekiesni a ragasztós foltnak.

Előzmény: Mr.Pite (315)
Mr.Pite Creative Commons License 2021.05.05 0 0 315

Sziasztok ! Nincs valami ragasztó oldó aminek segítségével pillanat ragasztót lehet oldani és nem oldja le a festéket ?

JohnToast Creative Commons License 2021.04.26 0 0 314

Szia!

 

Amik voltak, azokat sajnos beépítettem, nem maradt felesleges motor vagy hajtás. 

 

Üdv: TJ

Előzmény: panzergeneral (313)
panzergeneral Creative Commons License 2021.04.25 0 0 313

Szia!

 

Esetleg lenne egy hajtásod amiben jár a motor?

Nem baj ha nincs hajtás csak a motor működjön.

Köszönöm!

Előzmény: JohnToast (287)
EMD G16 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 312

Nemrég vettem egy Piko Hobby BR 246 Diesel TRAXX mozdonyt.

Hibás ként árulták így ennek megfelelő áron is jutottam hozzá. Miután kibontottam a csomagot szembesültem a hiba mértékével. A mozdonysúlyt valaki alaposan körbe feszegette és a forgóvázakat nem lehet rögzíteni többé.

Kasznit találni, de mozdonysúlyt ehhez a típushoz szinte képtelenség.

Gondolatom az volt, hogy egy Piko Hobby BR 185 mozdonysúlyból (ez találtam és meg is vettem) kivágva szükséges részekkel cserélném ki hogy újra be tudjam szerelni a forgóvázakat.

Előzmény: csíkos-háTTú (311)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.18 0 1 311

Cink öntvény. Ha eredetileg egyben volt a két rész, akkor a csere.

Előzmény: EMD G16 (310)
EMD G16 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 310

Sziasztok !

 

Tud valaki abban segíteni, hogy milyen anyagból vannak a Piko Hobby mozdonysúlyok és hogy milyen módszer a legalkalmasabb két rész egyesítésére ?

 

Minden segítséget előre is köszönök !

Mr.Pite Creative Commons License 2021.04.16 0 0 309

Na mindegy. De legalább sikerült rájönnöm :)

További szép estét mindenkinek !

Előzmény: Mr.Pite (308)
Mr.Pite Creative Commons License 2021.04.16 0 0 308

Szép jó napot kívánok mindenkinek !

 

A mai nap frissen vásárolt H0 Heris Bo Máv kocsinak kerekei félre nyomódtak kicsomagoláskor. (ez eléggé fékezi a szerelvényt)

Érdekelne , hogy hogy tudom levenni a forgóvázat.

 

Előre is köszönöm válaszotokat ! További szép napot kívánok !

Sihu Creative Commons License 2021.04.16 0 1 307

Enyémet nézten, nagyon simán, könnyen forog. A tengely lötyög a fészkében (a futótengelyek nincsenek csapágyazva), úgyhogy csak az áramszedő foghatja. Lehet, hogy a kerék perem mögötti lemezkét kell kijjebb hajlítani, mert szorítja a kerékperemet, ill. a szárat próbáld meg óvatosan feljebb hajlítani. (Nehogy eltörjön, nem nagyon lehet kapni). Látom a tiéd nem egy lelakott darab, de sajnos van kínlódás ezekkel a régebbi Piko holmikkal. (Máshol hívtuk förmedvénynek, de kikaptunk érte, úgyhogy nem hívjuk így)  :-)

Előzmény: LengyelP81 (306)
LengyelP81 Creative Commons License 2021.04.16 0 0 306

Ujjal is nehezen forog.

Előzmény: Sihu (305)
Sihu Creative Commons License 2021.04.16 0 0 305

Egymásra írtunk. Ha a 2. tengelyt ujjal forgatod, akkor tud forogni? 

Előzmény: LengyelP81 (303)
Sihu Creative Commons License 2021.04.16 0 0 304

Felülről ránézve az áramszedő lemeznek párhuzamosnak kell lenni a hossztengellyel. Az áramszedő lefelé hajlított nyelvének a kerékperem mögött, a másik nyelvének a futófelületen kell lennie. Esetleg próbáld meg a két szárát kicsit feljebb hajlítani, hogy ne nyomja annyira a kereket, bár én jónak látom így... Annyira persze ne nyomd fel, hogy már ne nyomja le a kereket a sínre.

Előzmény: LengyelP81 (301)
LengyelP81 Creative Commons License 2021.04.16 0 0 303

Igen, a 4. tengely forog (95%-os valószínűséggel...), a 2. tengely gyakorlatilag semmit. A szedő lemez a helyén, a kerék karimájába sem szorul bele az áramszedő füle. Az áramszedő surlódó felületén nem látok rendellenes kopást.

Előzmény: Sihu (302)
Sihu Creative Commons License 2021.04.16 0 0 302

Fotó alapján rendben lévőnek tűnik minden. Hátsó-közbülső alatt a nem hajtott tengelyeket érted? (Mozdony eleje felől nevezzük el 1-2-3-4-nek). 

Előzmény: LengyelP81 (301)
LengyelP81 Creative Commons License 2021.04.16 0 0 301

Tegnap valamiért nem engedett képet feltenni a rendszer, most talán sikerül.

A hátsó kerék forog nagyjából, de a közbülső szinte semmit. Próbáltam az áramszedő nyomást kisebbre-nagyobbra venni, semmi eredmény.

Előzmény: Sihu (300)
Sihu Creative Commons License 2021.04.16 0 0 300

Hát nem így kéne működnie, ott valami gond lesz. Lehet, hogy az áramszedő szorult be a kerék mögé. Neten próbálj meg képeket keresni (Piko tender radschleifer pl.), hogy hogyan kell kinéznie, meg esetleg rakj fel fotót ide. 

Előzmény: LengyelP81 (298)
Zárlámpa Creative Commons License 2021.04.16 0 0 299

"Dobd ki, vegyél újat."

 

Előzmény: LengyelP81 (298)
LengyelP81 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 298

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Piko DDR Br01 gőzös szerkocsiját szeretném rendbeszedni, de akárhogy állítgatom/hajlítgatoma a 2. lengő keréktengely nyomó áramszedő lemezeit, a kerék csak csúszik a sínen, nem akar forogni. Lehet rajta segíteni, vagy ez így működik?

 

Köszönöm

Péter

Tyapa Creative Commons License 2021.04.15 0 0 297

Köszönöm a visszajelzést! Még 3 db van, kettőt tudok nélkülözni.

Előzmény: JohnToast (295)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.15 0 0 296

"Ahogy nézem még a világítást is meg kell majd oldani valahogy, ugyanis ha jól láttam akkor a fémház az egyik pólus, ezt is izolálni kell.. Emelem a kalapom minden digitalizáló előtt, nem kis munka, nekem ez a második próbálkozásom, van mit tanulni :)"

 

Igen, például lustaságot!:-)))

Egy modell digitalizálásánál a funkciók közös pozitív pólusa általában a dekóder kék vezetéke. DE! Nem mindig! Például a Fleischmann sok H0 mozdonyában is az eredetileg kisebb nagyságokhoz kitalált, NEM651 szabványú csatlakozást alkalmazta. (Múlt idő, mert a márka felhagyott a H0-lal.) Ebben az esetben a funkciók közös pozitív pólusának a modell fém váza van használva, ez meg a bal sín áramszedése, a dekóder fekete vezetéke. Ilyenkor fele tápfeszültséggel mennek majd a funkciók. Ezt kihasználhatod Te is, így csak az izzó amúgy könnyen leválasztható másik pólusára kell kötnöd a fehér, illetve a sárga vezetéket. Meg az sem lesz baj, ha a 12V-os izzót nem 16-18V-ról járatjuk!:-)))

Előzmény: JohnToast (294)
JohnToast Creative Commons License 2021.04.15 0 0 295

Köszönöm a lehetőséget, közben megjavítottam csíkos-háTTú leírása jóvoltából. Ha mégis lenne ilyen fogaskereked, lehet panzergeneral fórumtársnak is ugyanez lesz a problémája, lehet neki még jól jönne.

 

Üdv: TJ

Előzmény: Tyapa (288)
JohnToast Creative Commons License 2021.04.15 0 0 294

Köszönöm mindenkinek az építő hozzászólásokat!

 

Sikerült nagy nehezen leszednem a motorpajzsot. (A gyári útmutatóval kellett volna kezdenem, a legalsó rész amin a féktuskók vannak, nagyon nehezen akart lejönni, mint kiderült, össze volt forrasztva a drót a lenti áramszedőkkel és az nem engedte. Szétforrasztás után már szépen látható lett. Magán a motorpajzson nagyon szépen látszik mit is kéne lefaragni belőle.

Köszönöm a javaslatot, valószínűleg ezt is megpróbálom megfúrni úgy, hogy ne érintkezzenek egymással, de még a műanyag rész is megtartsa. Biztos ami biztos, keresek egy már izolált motorpajzsot is, ha valami balul sülne el, akkor legyen mivel pótolni, maximum megmarad későbbre vagy esetleg jó lesz másnak. Ahogy nézem még a világítást is meg kell majd oldani valahogy, ugyanis ha jól láttam akkor a fémház az egyik pólus, ezt is izolálni kell.. Emelem a kalapom minden digitalizáló előtt, nem kis munka, nekem ez a második próbálkozásom, van mit tanulni :)

Most megpucoltam a forgórészeket, nagyon szép tiszták lettek, kapott egy kis zsírt fogaskerék környéke is, mit kell mondjak gyönyörűen járnak ezek a Fleischmann masinák (Ez az első gépem tőlük).

Ennek örömőre nekiesek újra a Piko VT 185-nek is, azt még az előző héten szedtem szét, de legalább még emlékszem mit hogy kell és megragasztom a leírtak szerint a fogaskereket is.

Köszönöm mégegyszer, remélem hamarosan küldhetek itt néhány videót a felújításokról!

Üdv: TJ

Előzmény: csíkos-háTTú (293)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.15 0 1 293

Itt két lehetőséged van:

- rendelsz a Fleischmann-tól (vagy egy hazai boltból) másik pajzsot a motorra;

- megszünteted a fémes kapcsolatot a pajzsra fixen rögzített kefetartónál.

Ez utóbbi, ha jobban megnézed, egy sima csőszeges. Hátulról óvatosan fúrd ki, de úgy, hogy a "cső" része ne sérüljön meg, csak a peremezését szedd le! Mivel sima sárgaréz, egy alkalmas méretű fúróval akár kézzel is megteheted. Igaz idő, meg macera, de nem szaladsz bele a hasznos részbe. Ha kijött a kefetartó "cső" a pajzs furatából, akkor a pajzson a furatot fel kell bővíteni úgy, hogy határozott rés legyen a kefetartó "cső" és a pajzs furata között. Innen két választásod van: megelégszel azzal, hogy a kefetartókat körbefogó műanyag tartja a helyén, vagy a kibővített furatba úgy teszed be a kefetartó csövet, hogy előtte a pajzs furatába menő részére húzol egy vékony zsugorcsövet, vagy műanyag csövecskét. Persze ezt hosszában méretre kell majd vágni. A kefetartók között van egy kerámia cső, ez egy kondenzátor, azt távolítsd el! Tehetsz a helyére egy sima 10nF értékű kerámia kondenzátort, de nem feltétlen kell. A piros fojtótekercs sem szükséges.

Előzmény: JohnToast (286)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.15 0 1 292

Jó lesz, csak keverd össze egy kis olajjal, hogy ne legyen annyira kemény.

Előzmény: JohnToast (290)
diginewl Creative Commons License 2021.04.15 0 1 291

Hentesre válaszolva. :)

A Lagerschild - pajzs elég réginek tűnik. Itt a gond, hogy az egyik szénkefetartó fémesen a motor fémrészéhez ér, így nem digizhető. Két megoldás van:

Valahogy a meglévő pajzson megszünteted a fémes összeköttetést - nem egyszerű, vagy pótalkatrészként rendelsz egy leválasztottat... némi euróért. Ott a hivatkozásban is vannak cikkszámok.

504710/00504730 ezek mind jók. Nekem is van egy ilyen mozdonyom, amin pajzsot kellett cserélni - szépen megy digiben!

 

Előzmény: JohnToast (286)
JohnToast Creative Commons License 2021.04.15 0 0 290

Kedves csíkos-háTTú!

 

Köszönöm szépen a tanácsokat, a leírtak szerint igyekszem újra összerakni a masinát. Műszerolajom az van, viszont zsír csak lítiumbázisú  van. Ezek ajánlhatók a fogaskerék tengelyekre?

Köszönöm a cikkszámot a tapadógyűrűre is, megkímélt egy felesleges kutakodástól, mindenképpen szeretnék rá tenni. 

 

Üdvözlettel: TJ

Előzmény: csíkos-háTTú (289)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.15 -1 1 289

Szépen lefotóztad a modell egyik típushibáját! Köszönjük! Ha már ennyire szétszedted, akkor vedd ki a forgórészt, és foltbenzinnel pucold le alaposan, főleg a tengelyét. Majd tedd vissza, és húzd rá a fogaskereket, nézd meg, hogy mennyire kell rátolni a tengelyre, hogy fixen hajtson is? Jelöld be a tengelyen a helyzetét egy vékony alkoholos filccel, majd vedd ki újra a forgórészt, és szedd le a fogaskereket! Egy hegyes fogpiszkáló végével a fogaskerék furatába vigyél be egy kevés pillanatragasztót, és húzd vissza a tengelyre a fogaskereket a jelölésig! Tedd félre a forgórészt, hogy a ragasztó megkössön. Addig a többi fogaskerék tengelyeire vigyél fel egy kis zsírt (Tillig, ROCO, vagy sima LZS2 műszerolajjal hígítva is jó), és úgy rakd össze a hajtást. Az utolsó előtti lépés, hogy a motor forgórészének perselyeibe is vigyél fel egy kevés kenőanyagot, ezek még nem szinterbronz csapágyak, ezeket még kenni kell, csak nagyon kevés anyaggal! Szereld össze hajtást, és tegyél fel rá új tapadógyűrűket is (ROCO 40069 például). Meg fogsz lepődni, ha gondosan dolgoztál, hogy önmagához képest elég jól fog menni a motorkocsi!

Előzmény: JohnToast (287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!