A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Ezeket a hiányosságokat részben itt már felsoroltuk. Részemről hiba, hogy a megálló tető rövidebb, mint a villamos:) Ráadásul alulról úgy néz ki, hogy egy festési kör kimaradt....
Másik hiba, hogy a síneken össze-vissza kóricálnak, pedig a nevezetes irányokba zebrát (lámpát) is lehetett volna tenni:)
A szökőkút nem rossz, de látszik, hogy milyen szép vizes kör marad....
Az elbambulúló gyalog meg megy a szökőkútba:
A szintkülönbség valós, vagy a kép csalóka? Korlát?
aztán jön a napi gyakorlat. egyszer-kétszer átmenni a téren s listázni lehet a tapasztalatokat. Ha elfogadjuk,hogy nem volt tervben a közlekedési csomópont átalakítása,(hogy például az átszállasokhoz közelebb legyenek a megállók,)akkor a szúk,s nem ott közlekedő bíráló bizottság ha már csak ezt az első helyezettnek kikiáltott tervet az építkezés előtt a közvélemény elé tárhatta volna és elfogadhatott volna egy-két javaslatot s beépíti a tervbe!
De itt (sem) számít a jobbító szándék,letolják a torkunkon a főztjüket és leszolják azt aki nem elégedett evvel.
--Minek az a hihetetlenül széles járdarész a Fasor és Széna tér között? nem itt zajlik a tömegek hullámzása.De ha leszállunk a 6-os villamosról alig van hely a leszállóknak az ott túl szélesre és sarkosra sikeredett növény-medencék miatt,s ha azt kikerültük már csak a buszokra várakozókat kell kikerülni!
--a villamosmegállók "eső elleni" tetőknek túl sok alátámasztó oszlopa van,amibe bele lehet ütközni,amikor sokan szállnak le-s fel.
--jegypénztár eldugva,alig lehet észrevenni,s távol a főbb vonalaktól.
--s mi van ennek a sísáncnak a tetején? mert most a gaz látszik.ez se kellett volna ide,sikátorosan elfoglalva a sok helyet.
--az Attila út-kisalagút között arra sem volt pár gyeptégla,hogy az ideiglenes lépcső helyét befedjék!csak gaz nő.
-- mini kanálist építettek csak a Dékán utcánál,(persze ezt a piac főbejáratánál sem oldották meg anno)s nagy vizben lehet a zebrán esőben átgázolni.
--az 5-ös megállóját beszuszakolták a Krisztina 1.sz.ház falához.Onnan a piachoz "toronyirányt" eljutni nem lehet-Gondolták a hosszabb Csaba utca-mozgolépcső-téren átvág útvonalat szabad csak használni?
De most se lenne szégyen sőt! egy -két dolgot kijavítani!! A kiszáradt fák helyére olyat ültetni ami már most nagyobb s növekedni is fog. A fák köré a csúnya rácsok,s beton helyett zöld növényt.
mert úgy nézem a tömegközlekedők sokkal többen vannak és több figyelmet kaphattak volna, mint,hogy örömet szereznek néhány gyereknek akik eláztatják magukat a szökőkútnál.
Mondjuk nagyjából érthető, mert a környéken parkolni, és odacuccolni, de egy kis előrelátással meg lehetett volna oldani, csak az már nem fért bele a büdzsébe ( a gondolkodó ember)..................
Ha a régi hurok területét a sínek területével kiegészítik, akkor szerintem ugyanannyi zöld lett volna, mint most. Cserébe a mostanit sem gondozza senki............
Nappal nem hiszem, akkor a tér sarkába telepedik egy kisteher? (felvonó?) Nem tudom, mekkora terhelésre csinálták a térkövet, de éjszaka rendszeresen látok ott a térkövön szambázó kocsikat.
A ráncfelvarrásnál egy nyomorult zebrát nem voltak képesek a síneken bóklászó gyalogosoknak felfesteni. Pláne egy jelzőlámpát hozzá:)
A villamosmegállók teteje a járdáról nézve, úgy tűnik, hogy festésért kiált. felújították, de jó drága és átgondolatlan volt..................