Akkor segítek megérteni. Jelenleg a Budaörsi út/Villányi út megállóhely között hétvégén kb. 6-8 percenként jár busz. Ebben a megállóban sokan szállnak át a 61-es villamosra a Kórház, Fogaskerekű, Hűvösvölgy felé, továbbá a 212-es buszra a hegy felé, hogy ne kelljen a 21-es buszig elmenni.
Ezek után Budaörs, és az említett megállóhely között hétvégén 30 percenként fog busz közlekedni.
A továbbiakban a 240E nem alternatíva, mert a Villányi úton csak az induló végállomása van a Móriczon.
De az. Csak tudod a 88-as busznak, Budaörs és Kamaraerdő között igen csekély az utasforgalma most is.
A 88-ast legtöbben Budaörs és Törökbálint között használják. Ha a lakótelep és Kamaraerdő között két busz fog közlekedni, ami ugyan ugyan úgy érinti a Tescot, az M7-esen közlekedő Volán járatokat és Kamaraerdőt, akkor szerinted melyiket fogják az emberek választani? Az ingyenes 288-ast, vagy a fizetős 287-est?
Lejjebb kéne venni a menetidőt. Ha minden klappol, és te mégis a felüljárón mész, 6-7 perc sietéssel érsz le a Ferenciekre. Ha nem, akkor csak 2-3 perc (Sánc - Ferenciek szakaszon szarul van kiadva a részidő).
Közelítőleg ahogy #Zsombor is írta. Míg tavaly tavasszal (amikor leköltöztem) volt olyan hogy 20 perc alatt sikerült megtenni ezt a távot, érzetre mostanában teljesen jól megyünk. (És az idők is ezt mutatják)
Nagyszeben tér - Keleti viszonlaton tudok pontosabbat, itt a 7:15-ös (közvetlen) 239-essel kb 7:40-45 között, csak a 7:19-es 239-est elérve (Ferenciek terei átszállással) 7:45-50 között vagyok a Keletinél. Ezt a 25-30 percet várom nagyjából a metrós megoldástól is, az indulási és átszállási idők lesznek kérdésesek.
A szük keresztmetszet ilyen szempontból szerintem a felüljáró nem használata, igazán itt kerülünk csak dugóba a lámpa miatt, és itt lehetne találni egy 2-4 percet még, ha a belváros felé is használná a felüljárót a sokszor 3-szoros megállás helyett. Mivel egyik BAH csomóponti megállót se használja a busz (jelenleg) ez minden további nélkül megoldás is lehetne.
A Villányi sarokig a 240E a Dayka utántól egy átlagos dugóban úgy 5-8 perc között mozog. Esőben ez kb 1-2 perccel nő. Délután egy fokkal jobb. Tehát a 139-es a BAH csomópontig ennyi kb, plusz kb. 1-2 perc.
Továbbra se látom, hogy a reggeli iskolakezdési csúcsban mennyire alternatívája a 139-esnek az M4. (A 140-es lehet egy szakaszon) Aki a belváros felé megy, azok egy része nyilván nem a Déli/Moszkva átszállást választja hanem az M4-et. Azután, amit múlt pénteken reggel tapasztaltam, nem merném a reggeli csúcsban csökkenteni a 139-est egyelőre.
Igazából az átszokás szempontjából a 239 megmaradása az érdekesebb, mert így, hogy a Keletiig, sőt a Bosnyákig is elmegy, még én is szerintem 1-1 hétig tesztelni fogom hogy jutok el leggyorsabban a melóba, mert első blikkre nem látszik egyértelműnek az M4 előnye a Keleti felé. Nyilván ez pontos menetrend kérdése is lesz.
Ahogy látom ha már jár a metró stabilan, egy 4-6 hónap tapasztalatai alapján újra lehet tervezni az egészet...
Azt remélem, a gazdagrétiek és a budaörsiek nagyobb része mégiscsak át fog állni a metróra, kiderül, hogy nem kell ilyen sűrű 139-es és 240E, és majd később innen átcsoportosítanak a 140-esekre.
Engem az egész Budaörsi átszervezésben az háborít fel leginkább, hogy hétvégén egyedül a 30 percenként közlekedő 88as marad az egyetlen kapcsolat a Villányi uttal a jelenlegi 6-8 perc helyett. Pedig ott a 212-es a Normafa felé, a 61-es villamos a Déli, illetve a Széll Kálmán tér, Szt. János kórház fele.
A 140A jó lenne, ha hétvégén is legalább 15 percenként járna.
Egyébként nem hiszem hogy első ajtós marad. Főleg az A. Ennyi erővel a sima 40es is maradhatna, de csak remélem, hogy nem lesz az. Abból fejetlenség lesz és borzasztó lassúság, főleg az elején. Én a 240E-n vezetném be egyedül, ahogy most a jelenlegi 40esen van.
Azóta pedig ezeket láttam: – Péterhegyi úton mindkét irányban a Torma utcánál (150, 250, 258) – Duránci utcában a Gépész utcánál (58, 258, 258A) – Egér úton befelé is a Bazsalikom utcánál (153) – Péterhegyi úton kifelé az Igmándi utcánál (150, 153, 187, 250, 258, 258A) – Pázmány Péter sétányon mindkét irányban a BME, ELTE épületek vonalában (153)
Pedig az biztos az lesz, gyakorlatilag a 88-ast váltja, annak is a kevésbé kihasznált részét. A 140-es is vszeg marad elsőajtózós (de akkor már hülyén nézne ki mellette, ha az A nem lenne az), az új 88-as viszont jó kérdés, mert részben a jelenlegi 240E-t egészíti ki/váltja.
A 9-10 plusz busz bőven meglesz, mert most lett vége a 2V-nek, meg Dp-n elindulnak az első gázos Van Hool-ok is. Az ap-k száma darabra biztos nem csökken. De a többi vonallal együtt tényleg kíváncsi leszek honnan lesz elég szóló, mert a 8-as is marad az, cserébe a 112-essel együtt Bosnyákig hosszabbodik, budafoki vonalakon sem igazán sanszos, hogy bárhol csuklós legyen az új vonalakon. Eddig csak a 88-asnál hangzott el a csuklósítás. Lehet a 40/240E is az lesz végül (legalábbis átmenetileg, mert a volán meg ugye berendelte a rakás szólót).
A 140-es jelen formájában nem tetszik, főleg, hogy hvégén nem is fog járni, amikor pl. Normafa-Margitsziget lehet sokak célpontja és meg lehetne spórolni vele egy átszállást... 140-est inkább a többször említett 779-essel kellett volna összekötni és kiváltani vele azt. Vagy a jövőben a 287-est vinni tovább Budakeszire, talán annyira nem lenne zavarérzékeny, hosszúsága ellenére sem.
Mintha számozás ügyben átestek volna a ló túlsó oldalára. Az előző tervezetben nyakra-főre E-ztek (101E, 108E), most meg a teljes vonalon gyorsjáratként járó 133-as sem lesz E.
133/233-assal kapcsolatban: oke, hogy nincs alapjarati parjuk, es emiatt nem kapnak E-t, foleg, hogy a 233-as nem is gyorsjarat lesz, de igy megteveszto lesz; egyszer azert, mert azt fogjak hinni, hogy a 133-as hirtelen meg fog allni mindenhol, masszor azert, mert furcsa, hogy az egyik alap, a masik gyorsjarat, megis egy szamjegy csak a kulonbseg.
Tovabba a 33-as es a 233-as Budateteny fele kisse szet fog esni (marmint a kozos kovetes), ha a 233 elverodik Pesten.
Abbol feltetelezem, hogy jelenleg a 141-es elsoajtos, es a 101-esnek hosszu lesz vele a kozos szakasza. Na meg ott van a Balatoni ut, most igy nem tudom, hany olyan megallot erint majd, ahol megall a Volan, de ott megszokott az elsoajtozas. Ettol fuggetlenul nepszeru akkor lehet csak a 233-assal szemben, ha nem lesz elsoajtos.
Ha a 287/287A első ajtós lesz, akkor pár hét után a Kamaraerdei betét járatot meg is lehet szüntetni. A lakótelep és Kamaraerdő között ott a 288 ami ráadásul ingyenes. Az is érinti a Tescot, a MÁV állomást, stb...
Arra lennék inkább kíváncsi, hogy a 40es család plusz buszait honnan szedik le, és mennyire csökken ideiglenesen az AP buszok száma.