Sziasztok! Sajnos el kell adnom a másfél éve vásárolt Capturomat. Az ok, lakhely váltás. Faluról városba költözünk (Pécsre), így minden forintra szükségünk lesz (városban sokkal drágábbak az ingatlanok). Minden rokonunk Pécsen van (testvéreim, lányunk, unokatestvéreim, stb.), kettőnknek már túl nagy a ház. Nehéz döntés, de meglépjük. Így sajnos az autótól meg kell válnunk, pedig nagyon szeretjük! Igaz, túl sokat nem használtuk, főleg garázsban áll. Megvan még a régi autónk is, így azzal járok a hétköznapokban. A Capturral szinte csak autópályán jártunk, 13 400 km van benne, 2018.03.27. forgalomba helyezéssel. Természetesen magyar okmányokkal, törzskönyvvel, stb. Nem dohányzó, garázsban tartott!
Röviden az autóról:
Renault Captur 1.2 TCe Energy XMod + TECHNO csomag + még jó pár extra (6 000 000 Ft volt az új ára)
Motor és váltó: 1,2 Energy TCe 118 S&S
Stop&Start rendszer, Energy Smart Management
Extended grip tapadássegítő rendszer 3 üzemmóddal
Kassziopeia szürke + fekete gyémánt tető
LED nappali menetfény, LED 3D hátsó lámpák
FULL LED "Pure Vision" első fényszórók
Bőrkormány
R-Link Evolution navigációs rendszer okostelefon tükrözéssel
DAB Bose® hangrendszer, Bluetooth®,USB, Jack csatlakozás, 7 hangszóróval, 7"érintőképernyőve
Teljes Európa térkép
Szürke fix textil kárpitozás műbőr elemekkel
17" könnyűfém EMOTION fekete keréktárcsadizájn
TECHNO csomag: Easy Park Assist, első-hátsó és oldalsó radarok, tolatókamera,Holttérfigyelő
Tető színével megegyező külső tükrök
Belső dekor elemek: Króm szatén(középkonzol, hangszóró, légbeömlő éssebváltó keretek)
Sötétített hátsó és hátsó-oldalsó ablakok
Szükségpótkerék
Első kartámasz, első ülésfűtés
Négyévszakos gumiabroncs
Automata fényszóró felkapcsolás és esőérzékelős ablaktörlők
Automata Renault kártya
Automata klíma
Alumínium pedálok
.....
és még több is van!
Ha valaki megkeres magánban (+36 527 8192) részletes leírást adok képekkel együtt, illetve az árról is beszélünk.
Bocsánat, hogy ilyen hosszan írtam, de szeretném ha jó kezekben kerülne az autó! Tudom, hogy jön majd az új Captur, de az ilyen felszereltséggel (fullos) brutális drága lesz (szerintem biztos lesz 7 millió).
A MŰVELETEKET A MEGADOTT KILOMÉTERSZÁM VAGY IDŐSZAK ELTELTÉVEL KELL ELVÉGEZNI, ATTÓL FÜGGŐEN, MELYIKET ÉRI EL ELŐBB:
A karbantartási programot, az időközöket, valamint a termékekre és segédanyagokra vonatkozó szabványokat a garanciális időszak alatt szem előtt kell tartani, és az eladási országra kell alkalmazni. A származási országon kívül forduljon a márkaképviselethez.
A szélvédő és a külső visszapillantó tükrök állapotának ellenőrzése
Ablaktörlő lapátok és szélvédő-mosófolyadékszint ellenőrzése
Abroncs-, nyomás- és kerékmenetbiztonság-ellenőrzés
Dokumentáció és a karbantartási címke elhelyezése
Első féktárcsák és fékbetétek kopottságának ellenőrzése
Első lengéscsillapítók állapotának és tömítettségének ellenőrzése
Hátsó fékek állapotának, tömítettségének és szintjeinek ellenőrzése
Hátsó féktárcsák és fékbetétek kopottságának ellenőrzése (ha van)
Hátsó lengéscsillapítók állapotának és tömítettségének ellenőrzése
Hűtőkör állapotának, tömítettségének és szintjeinek ellenőrzése
Jelző és világítóberendezések (külső/belső) működésének ellenőrzése
Karbantartás/olajcsere kijelző visszaállítása
Kipufogócsövek ellenőrzése
Légzsák, motortéri címkék ellenőrzése
Motorháztető zárszerkezetének kenése
Nyitható tetőrendszer tisztítása (opcionális)
Olajszint ellenőrzése a motorban
Robotizált sebességváltókör állapotának, tömítettségének és szintjeinek ellenőrzése
Szelepsapkák ellenőrzése
Szervokormány hidraulikus körének állapot- és szintellenőrzése (opcionális)
Tengelykapcsoló/első fékkör állapotának, tömítettségének és szintjeniek ellenőrzése
Tömítések/rugalmas felfüggesztőelemek/gömbfejek állapotának és tömítettségének ellenőrzése
Visszajelzők működésének ellenőrzése a kijelzőegységen
Gépkocsija olyan berendezéssel van felszerelve, amely ellenőrzi az olaj állapotát, és figyelmezteti Önt, ha az adott használati mód miatt korábbi szerviz szükséges. További részletekért lásd a csatolt lapot
(a) Ha több mint 15 000 km-t tesz meg évente, ezt a két műveletet végre kell hajtani minden 30 000 km megtétele után vagy évente, amelyiket hamarabb eléri a gépkocsi.
FOLYADÉKOK: Körültekintően tanulmányozza át a gyártó javaslataitMOTOROLAJ
Szabvány
RN 0710
A motorolaj térfogata (jelzésként megadott érték)
4.60 Liter
A gyártó javaslatai:
elf
A külső hőmérséklet függvényében használatos viszkozitási értékek:
A külső hőmérséklet magasabb, mint: Motorolaj típus >-15C 10W40, 5W40 >-20C 10W40, 5W40 >-25C 5W40 >-30C 0W40 FÉKFOLYADÉK
Típus
DOT 4+, ISO CLASS 6, NORME RENAULT: 03-50-006
HŰTŐFOLYADÉK
Típus
GLACEOL RX type D
Motorolaj-adalékok használatát a gyártó a garanciális időszakban tiltja, és ezt követően sem javasolja.
Szerintem a fullos Duster sem éri már meg. (igaz más nincs annyiért abban a ketagóriában). Ha hozzászámolsz ahhoz az árhoz minimum bő 2MFt-ot, vagy többet, amenniybe a Capturlesz ugyan úgy felszerelve, akkor az meg pláne nem éri meg szerintem.
Én is. szerintem fordítási hiba is lehet. Simán lehet, hogy az összteljesítmény kb. 150 le, az elektromos meg a kisebb szám, és akkor jó eséllyel az 1.6-os szívómotor. Majd kiderül.
1.0 TCE lesz az alapmotor, ami az új micrában, jukeban van, meg most már rendelhető clioV-ben. Dusterben is az lesz az alapmotor. Egyébként Duster vagy új Captur a kérdés számomra, ehhez majd látni kell az árlistát is. (Már a Duster se annyira olcsó, ill. mennyire lesz drága a hozzá képest már csak kicsit kisebb Captur?)
Sajtóanyag: "A belsőégésű motor szerepében a gyártó új, 1,6 literes erőforrása került főszerepbe, melynek teljesítménye 110 kW (150 LE), míg tisztán elektromos módban az elektromos motor teljesítménye 67 kW (90 LE)."
Ez a hibrid akkor lenne értelmes, ha az 1.3Tce-hez tennék, és választhatna a tulaj teljesítményt is. Mert jól néz ki, hogy hétköznapokon pl. feleségemnek elég lenne tisztán elektromosan munkába járásra. De az az 1.6-os motor amit épp most vezettek ki a Daciánál, már az Euro6 miatt is rém gyenge volt (kivéve üveghangon pörgetve), a most tovább szigorított környezetvédelmi norma miatt gondolommég élettelenebb lesz. Így családi autónak kirándulásokra, autópályára alkalmatlan (számomra).
A Captur-hoz kapható 6-os EDC váltóval kapcsolatosan van valakinek tapasztalata? Mennyire megbízható? Szalonba azt mondták nincs előírva olajcsere a váltóra. Ezt én nehezen akarom elhinni...
Másik kérdés, hogy az arról lehet tudni valamit, hogy az új Captur-ra mennmyit kellene várni, hogy rendelhető legyen? Szalonba semmit nem tudtak róla hivatalosan...
Lassan jön az új Captur. Olyan extrákkal, amik eddig csak a nagyobb kategóriáknál voltak. És az 1.3Tce itt 155Le 270Nm lesz, dupla kuplungos váltóval. https://www.youtube.com/watch?v=TqdB8q0vY_U
Meg lehetne valahogy oldani, hogy a tolatókamera képe ne csak akkor jöjjön elő a Medianav-on, ha a sebváltót hátramenetbe kapcsolom, hanem bármikor, bármely szebességi fokozatban, pl egy gomb megnyomásával? A legjobb az lenne ha szoftveresen lenne megoldva úgy, hogy a kijelzőn lenne egy gomb és azzal be/ki lehetne kapcsolni a képet.