Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2022.12.01 0 0 2984

Csak egy gondolat, megütötte a szememet, hogy írod, hogy 22-23 fokban jól elvagytok. Nem tudom, mennyire vagytok fázósak, de azt tudom, hogy a padlófűtés baromira szárítja a levegőt a nagy felület miatt, pedig csak öt éve van padlófűtéses házunk. 

Érdemes venni egy jobb párásítót, nekünk egy nagy philips gépünk van, megéri. Nemcsak amiatt hogy egészségesebb az 50% körüli páratartalom mint a 22%, hanem mert a hőérzet is teljesen más. 21 fok 50% páratartalommal melegebb hőérzetet ad, mint 23 fok 22% páratartalommal. Az első két évben nálunk is 23 fokra volt tekerve a termosztát, aztán mióta beüzemeltük a párásítót, 21 fokkal is pont ugyanolyan kellemes, mint előtte volt.

Előzmény: krafi1 (2976)
domesz77 Creative Commons License 2022.12.01 0 0 2983

Igazából a szelep belső kalapja 2l/min-en áll, csak úgy látszik, mintha 5 lenne. Csutkára ki van tekerve, de 5-höz egyik sem ér el.

Előzmény: krafi1 (2982)
krafi1 Creative Commons License 2022.12.01 0 0 2982

Szia,

Jelenleg maxon van 5l/min értéken minden kör, elég gyorsan megfordul így bár lehet ez meg sok? Minden kör egyformán meleg kb.

Előzmény: atila789 (2977)
domesz77 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 2981

A 3. kérdésem az osztószekrényekkel kapcsolatos. Ilyenek a szekrények:  A fenti sorokban vannak a piros talpas hozamszabályzók. Baj-e az, ha mindegyik szelep maxra van engedve így:  Vagy vissza kell őket venni?

domesz77 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 2980

A második érdésem ezzel a szeleppel kapcsolatban lenne: Mindkét osztószekrényben van ilyen. Utólag elmondták, hogy ez túl van méretezve, elég lett volna 15-40-es is... Ez van, ezt rakták be jó sok pénzért. A kérdésem: hogyan működik? Mi a szerepe, ha teljesen balra van tekerve, és ha teljesen jobbra van tekerve? 

domesz77 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 2979

Szevasztok! Tavaly rengeteget segítettetek, most is bennetek reménykedem :) Sajnos egyaltalán nem vagyok szaku, így először  kíváncsi lennék pár dologra, amit fotókkal is illusztrálnék. A családi házunk 2 szintes, a fa tüzelésű kazán (45 kw) a pincében van. A pincével együtt 3 szint van, összesen kb 6 méter magasságban. A kazánnál is van egy Grundfos szivattyú, a földszinten is, és az emeleten is. A földszinten és az emeleten van 1-1 8 körös osztószekrény. Az első kérdésem az lenne, hogy általanosságban véve hol hányas fokozatra célszerű kapcsolni a szivattyúkat? Jelenleg a pincében a legfelső fokozaton van (padlófűtés ikon), földszinten szintén, az emeleten pedig 1. fokozaton. Ilyen a szivattyú:

halaloszto Creative Commons License 2022.11.30 0 0 2978

miért akarod hogy a kazán csökkentett teljesítményen menjen? nem az óránkénti fogyasztás a lényeg, hanem a naponkénti. ha alacsony a visszatérő, akkor alacsony a füstgáz hőfok. ami hő nem ment ki a kéményen, az a lakást fűtötte. ráadásul ha a padlót hidegebb vízzel fűtöd, akkor kevesebb a veszteség a talaj fele. 

 

 

Előzmény: krafi1 (2976)
atila789 Creative Commons License 2022.11.30 0 0 2977

Szia!

 

A térfogatáram növelését próbáltad, pl.: 2-2,5 l/perc-re? 

Így gyorsabban megfordul a rendszerben a víz ezáltal elvileg emelkednie kellene a visszatérő hőmérsékletnek és még a padlófűtésben is egyenletesebnek kellene lennie a hőeloszlásnak. (a végére nem hűl ki annyira)

Előzmény: krafi1 (2976)
krafi1 Creative Commons License 2022.11.22 0 0 2976

Sziasztok,

Adott egy két szintes ház:

Földszinten padlófűtés kb 60 m2 4 db kb 100m körrel, emelet 70 m2 4 db radiátorral.

Emeleten Immergas Victrix Tera 24 kazán készíti a hmv-t és a fűtést.

Padlófűtéshez delta keverőegység DAB Evosta 2 szivattyúval és kapilláris termofejjel. Emeleten radiátorhoz és kazánhoz nincs semmi egyéb látható gépészet (hidrováltó vagy ilyesmi).

Padlóban egyébként 14 cm hőszigetelés van. Födémen 30 cm kőzetgyapot  (nem padlásteres hanem lapostetős épület, így sajnos elég nagy lehülő fal felületek vannak az emeleten) de a homlokzati szigetelés sajnos csak jövőre kerül fel.

 

Tavaly lett decemberben lett beüzemelve a rendszer, télen zajlottak még a felújítások  így csak 17-18 fokra fűtöttünk. Azóta nyáron beköltöztünk és a rezsi démon miatt próbálom kihozni a kazánból a minimális teljesítményt.

Computherm Q8rf termosztát vezérli egyébként a radiátor és a padló kört külön. (bár az más kérdés, hogy ha a padlókört indítjuk lent akkor ugye fűtenek a radiátorok is de ezt tudtuk építés közben is és ezzel nincs is problémám.)

 

 

A kazán jelenleg 45 °C előremenőt készít viszont a padlófűtés annyira lehűti a visszatérőt, hogy a padlóban lévő 35/30 °C víz miatt 2-3 óra üzemelés után is kb 33-34 °C a visszatérő és emiatt a kazán nem tud minimumon működni. Ha a padlófűtésen a termofejet ilyenkor leveszem mondjuk 30 fokra (egyébként 40 re van állítva) akkor a visszatérő felkúszik 40 re és olyankor a kazán visszaveszi a teljesítményét a minimumra és ilyenkor el ketyeg akár 0,6-07 m3 gázzal is óránként. Viszont ez is csak egy ideig működik mert a padló elkezd hűlne és megint kéri a melegvizet így megindul az áramlás és megint hűti a visszatérőt.

 

Nem lehet a padlófűtés visszatérővel kezdeni valamit hogy ne hűtse ennyire vissza az egész kört?

 

Most a napokban hogy lehült az idő feltoltam 50-55 re az előremenőt de a visszatérő csak 38-39 ig kúszott fel 3 óra üzemelést követően is és ez így még kedvezőtlenebb gáz fogyasztást eredményez (1 m3 fölötti / óra) A földszinten bőven el vagyunk 22-23 fokban  40 fokos padló előremenővel. Ha csak a radiátoros kört indítom akkor az elért hőfokig (22-23fok) tök jó kb 5 fokos dT szokott adódni  és jó lenne a padlófűtéssel együtt hozni ezt az értéket. Jeleneleg a kazán egyébként 45/34 °C tud működni  4-5 órát is folyamatosan kb 0,8 m3/órával viszont a visszatérő ennyi idő után se megy 34 fölé. Azt vettem észre hogy 5-9  °C között kellene tartani a dT-t és akkor tudna a kazán minimumon működni. Jó lenne ezt a dT-t kihozni valahogy 50-55 fokos előremenővel is a padlófűtés használata közben is.

KocsisL Creative Commons License 2022.11.13 0 0 2975

Sziasztok!

Hőszivattyús, padló- és mennyezetfűtési rendszerben milyen beállításon, ill. fokozaton kellene mennie a keringető szivattyúknak? 

Leírás: https://cms.media.wilo.com/cdndoc/wilo194169/5238858/wilo194169.pdf

fiszti Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2974

Köszönöm szépen.

 

Előzmény: peszleg2 (2973)
peszleg2 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2973

a feszültségfigyelőre mágneskapcsolót kell kötnie a villanyszerelőnek, az kapcsolja az áramot. Nekem tetszenek a késleltett visszakapcsolású relék, mert szerintem az áramszünetek, kilengések 1-2 perc múlva ismétlődnek.

Javasolom a hőszívattyú topicot.

Előzmény: fiszti (2972)
fiszti Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2972

Elnézést kérek mindenkitől, hogy nem a padlófűtéses témával kapcsolatban teszek bejegyzést, próbáltam privátban, de sajnos onnan vissza pattant az e-mail.

Kedves peszleg2


a válaszodban ajánlottad, hogy ha lesz hőszivattyúnk, akkor feszültségfigyelőnk mindenképpen legyen. Jelenleg az elektromos bekötés következik és felmerült a kérdés, hogy milyen fesz.figy. lenne jó. 

A hőszivattyú ez lett:
https://midea.hu/category/7_Levego-vizhoszivattyuk/brand/9_MideaM-thermalmonoblokkhoszivattyuk/products/mhc-v10w-d2n8-be30-monoblokkos-m-thermal-r32-10kw-1-fazis-cmid002036

A gép 1 fázisú, a beépített fűtőpatron végett a max áramerősség 30A.
A legtöbb fesz.figyelő - höz max 10 - 16 A -t adnak meg, pl. ehhez és a hasonlók -hoz:
https://shop.traconelectric.com/product/NARV1/Feszultsegfigyelo-rele-1-fazisra-ACDC-110-240V--U-U--65-260V--t0-1-10s


Viszont találtam ilyet, nagyobb A értékkel, de ez olyan "ismeretlen" márkának tűnik nekem:
https://www.vilagitasok.hu/digitalis-feszultseg-kieses-figyelo-rele-1-fazisu-mn4-t861636?gclid=Cj0KCQjwqc6aBhC4ARIsAN06NmP0D8yNAvhFpoiExiX6gYyDFeFC8mXHsYejemCHaNsA95QykdhF8RQaAhiTEALw_wcB

Kérdésem az lenne, hogy jól gondolom, hogy ez is megfelelne a célra?
Vagy egyéb ötlet, javaslat ezzel kapcsolatban?

Válaszodat vagy bárki nálam hozzá értőbb válaszát előre is köszönöm.
További szép napot kívánok!

Üdvözlettel:
István

Előzmény: peszleg2 (2754)
halaloszto Creative Commons License 2022.10.16 0 0 2971

Nem azzal van gond, ha meleg a beton, hanem ha nem egyenletesen meleg. 

És a hő a betonban lassan terjed, órák mire felveszi a víz hőmérsékletét. 

Ha a 15 fokos betonba betolod a 45 fokos vizet, akkor a cső mellett hamar 45 fokos lesz, távolabb meg csak 15, és a hőtágulástól megrepedhet.

 

Ha 25 fokos vízzel kezded, vársz pár órát, aztán 30 fok, és így tovább, akkor nem lesz nagy hőmérsékletkülönbség.

Előzmény: NeomatiK (2970)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.15 0 0 2970

Nyáron amikor az ablakon át süti a Nap a betont, akkor 40-45 fokos is van a beton. Egy 35 fokos víz szerintem nem oszt, nem szoroz. 

Előzmény: pulsarxp (2969)
pulsarxp Creative Commons License 2022.10.15 0 0 2969

hát most fűtetlen a ház, és szerintem 12-14 foknál nem lehet több a hőmérséklete a betonnak.

És úgy olvastam, hogy a beton tud tőle megrepedni ha nem fokozatosan van felfűtve. De kb 2 hónapos az esztrik, nem tudom mennyi realitása van ennek.

Előzmény: NeomatiK (2968)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2968

Én nem tudom, mi ennek a fokozatosságnak a fizikai alapja, pláne ha a beton már megkötött. Meg aztán 35-40°C-nál melegebb víz nem menne egyébként sem a csőben és az aljzat hőmérséklete eleve kb. 20°C.

Nem tudom milyen káros esemény következhet be, ha erről a 20 fokról folyamatosan keringetve 35 fokig emeljük a fűtőközeg hőmérsékletét.

 

Előzmény: pulsarxp (2967)
pulsarxp Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2967

Sziasztok,

jövőhéten ha minden jól megy, beüzemelik a kazánt. Egyszer olvastam hogy csak fokozatosan lehet a padlófűtésbe emelni a víz hőmérsékletet, de ennek mértékéről nem találtam infót. Hogy csináljam, mennyi időnként mennyit emeljek az előremenőn?

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2966

Köszönöm a szakszerű levezetést. :) 

 

Előzmény: NeomatiK (2964)
peszleg2 Creative Commons License 2022.10.10 0 1 2965

Szerintem utókeringetéskor a radiátor körön át fordul meg a víz (fordított áramlási iránnyal), ami megzavarja a nyomást a kazánba). Ezt könnyen ellenőrzheted a csőhőmérsékletekkel (fűtéskor radiátort elzárni, utókeringéskor kinyitni). ha tényleg ez a baj, egy visszacsapó szelep a radiátorosztóra megoldhatja.

Előzmény: Horysz (2962)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2964

Három eset lehetséges.

 

Tn: napkollektorból jövő víz hőmérséklete

Tv: padlófűtés visszatérő ág viz hőmérséklete

Te: padlófűtés kívánt előremenő viz hőmérséklete

 

1. Tn < Tv < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

2. Tv < Tn < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

3. Tv < Te < Tn    - "hűteni" kell napkollektor vizét

 

1. eset nyílván nem játszik, mert kisebb energiával lehet a visszatérőt melegíteni a kívánt értékre.

2. esetben melegíteni kell.

3. esetben hűteni, keverni kell a visszatérővel.

 

Tehát 2. és 3. esetre kell megoldást találni.

 

A 2. eset miatt a kazán előtt kell becsatlakoztatni, hogy melegíthető, szabályozható legyen. Én így látom.

 

Előzmény: Törölt nick (2961)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2963

A képet nem csatoltam fel, bocsanat.

Előzmény: Horysz (2962)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2962

Sziasztok,

 

Tavaly költöztünk egy házba, ahol nem kondenzációs 24kw gázkazán van padlófűtéssel és 1 törölköző szaritó radiátorral.

Idén bekerult mégegy radiátor az előszobába 18 méter csővel, 2kWos.

 

Eredetileg nem volt keveroszelep a rendszerben, igy nagyon meleg ment a padlora, 1 ev alatt kiegeszitettem:

 

Uj osztók

Esbe 572 1"

Grundfos alpha2

És kapott egy evohome vezérlést a computherm majdani teljes kiváltására, egyelore párhuzamosan mukodnek.

 

Amiben kernem a szakertelmeteket, az a következő problema:

A kazan kb 52 fokon megy, padlo 39re keverve.

 

Ha nem megy a grundfos szivattyu, akkor tulmelegszik a kazan es leall a gyujtasa.

Ha megy a szivattyu mielott begyujt a kazan, sokszor nem indul el a kazan, E4 vizhiany hibakoddal.

 

Ezt kikuszoboltem egy okositott csotermosztat vezerlessel, azonban az evohome sokszor csak keringeti a maradékhőt, es ha ehhez kapcsolná be a kazánt, megint nem indul.

 

Észrevételek: ha elzárom a kék golyóscsapot, akkor elindul ilyenkor

Ha elzárom a lenti visszatero golyoscsapot, szinten elindul.

Ha elzárom a radiatorokat, akkor is elindul.

 

A kazan sajat szivattyuja 3/3as allasban porog, ezt valtoztatva sem valtozik.

A grundfos 2es allando nyomas allasban, igy egyenletes a padlo hő.

 

Van valami otletetek? Megfordithatja a radiatorokban a keringesi iranyt a kulso szivattyu? 

 

Köszönöm elore is az otleteket.

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.07 0 0 2961

Sziasztok. Padlófűtéses rendszerbe szeretnék lemezes hőcserélőt bekötni ( napkollektorról kapja a meleget, nem akarok puffer tartályozni)

szerintetek az előremenő vagy a visszatérő ágba lenne célszerű kötni a hőcserélőt ?  

3 járatú szelepem van az előremenő és a visszatérő között, kazántól független keringetővel, így a kazár üzemelése nélkül is forgatja a padlókört.

Köszi

 

  

rewin Creative Commons License 2022.10.05 0 0 2960

Köszönöm az infot :)

 

kipróbálom, majd megírom mi lett a vége :)

Előzmény: titusz99 (2959)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2959

csak a hidrováltót kell kivenni meg az összekötéseket megcsinálni.

a többi maradjon. azt nem tudom, hogy a kazán szivattyúja elbírná-e a padlófűtést, nem kisérleteznék vele.

 

Előzmény: rewin (2958)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2958

Köszi :) én is így érzem apám esetében :)

 

ebben az esetben a padlófűtés keverőszivattyúa maradjon? vagy azt is kiszedjem?, és simán egy kétútú szeleppel összekötve a két ágat tápláljam az osztógyűjtőt?

 

mivel most a design nem érdekel, 5rétegű rendszerrel gondoltam megoldani a dolgot (tudom, nem a legolcsóbb, de apám 100km-re van, nem rángatnám ide-oda :)

 

 

 

Előzmény: titusz99 (2957)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2957

ok.

Mellesleg apósom is fűtésszerelő (nyugdíjas), de tudom, hogy ilyen összetett rendszerben csak segédkezni tud, de azt jól.

Akkor marad, hogy hidrováltót kiszeded, egyenlőre a problémádat megoldja.

Azt majd később ha a kis-osztó is működni fog a gépészed eldönti, hogy mi legyen.

Egyébként az elégtelen működés oka, hogy a padlófűtésbe a vizet be kell nyomni.

A gázkazán-é elég, de a hidrováltóval azt kiütötted.

 

Előzmény: rewin (2956)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2956

Köszönöm a választ.

Fűtés szerelő csinálta (édesapám víz-gáz-fűtés szerelő) de ő idős szaki, és megmarad a hagyományos rendszereknél, neki a hidrováltós rendszerrel gyűlt így meg a baja, igazából megpróbálta logikailag összerakni, de úgy néz ki nem jött össze :) (ettől még imádom apámat, de hát az idő rohan előre :) :) :) )

 

a 3-as osztóból kettő lesz majd radiátor, illetve egy egy házbővítésre van előkészítve. Igen, tudom, ide kell majd még keringető hozzá, mert így kevés, de egyelőre ez a rész le van zárva.

 

a termosztatikus fej megvan, azt adták a keverőkörhöz, de kb felesleges betenni, mert soha nem megy 28-29 fok fölé a bemenő víz.

 

köszönöm az infokat, megpróbálom így javítani a rendszert, illetve ugyan itt gépész kerestetik :) :) 

Előzmény: titusz99 (2955)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2955

Gépész tervezte? (vagy fűtésszerelő?)

Gépész csinálta(szerelte)? (vagy fűtésszerelő?)

 

Annak a 3-as osztónak mi lesz a szerepe?

 

Ha így maradna és bejön a hideg akkor fagyoskodni fogtok.

 

Szerintem:

a hidrováltót a kazánhoz javasolták, ez rendben van.

a padló keverőköre rosszul lett megválasztva, hidrováltóhoz nem jó.

a törölközőszárítós radiátort a 3-as osztóra kellett inkább volna kötni (ha jól működik a padlófűtésed, kevés lesz neki a meleg, mint ahogy most is).

a 3-as osztóhoz hiányzik egy szivattyú.

a visszacsapók feleslegesek.

a padló keverőköréből hiányzik a termosztatikus fej (jelen állás szerint talán még jó is)

a hidrováltó bekötése nem oszt-szoroz. Működik az így is meg fordítva is.

 

Hogyan javítható

keverőkör cseréjével (keverő szelepes, 2 utú szelepre ).

talán működő képes lehet ha az osztó-ra átkötöd a visszatérőt és az előremenőt a gyűjtőre a termosztatikus szeleppel együtt.

kiveszed a hidraulikus váltót és összekötöd az előremenőket és a visszatérőket.

Előzmény: rewin (2950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!